-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ZolkoW
őstag
válasz samujózsi #146970 üzenetére
nem tudom, ez nadrágot is érint-e, de felülre nekem ilyesmi időben rövidujjú mez karmelegítővel, és szélálló mellény. Ezeket az extrákat rendszerint félúton (3/4 óra tekerés után) leveszem.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz samujózsi #146989 üzenetére
Ilyent én is szedtem szét...kalapáccsal és szeggel. ...el is nyalta hamar azt a 2 kis lyukat rajta.Ha jól emléxem ráadásul balmenetes.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz samujózsi #146994 üzenetére
A bontás még hagyján,a golyók utólagos összeszedése,bepakolása,meg a kalapácsok visszarakása,vagyis az összeszerelés az igazi kihívás.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
HollyBoni
veterán
válasz samujózsi #147001 üzenetére
Ne félj! De tényleg. Váltó nem bonyolultabb. Többször volt már olyan, hogy a 10-es Shimano monti szettemben bowdent cseréltem, nem állítottam rajta semmit csak kicseréltem a bowdent, és tökéletesen működött. Tudom, nehéz elhinni (én sem akartam először), de nem kamuzok. SRAM 11-es szettemet is rém egyszerű beállítani (meg még első váltó sincs). Kb. évente bowdent és házat cserélek (az sem lenne kötelező), attól független nem kell hozzányúlni. A váltófülnek egyenesnek kell lennie, de az már szvsz 9 sebitől számít.
Egy bowdenes tárcsa annyira bonyolult mint egy V fék. Egy hidrós tárcsa sem atomfizika, csőcserét, légtelenítést bárki meg tudja tanulni. A beállítás arról szól egy hidrónál hogy kilazítasz két csavart, behúzod a féket, aztán meghúzod a két csavart, és ha minden jól működik a pofát automatikusan állítja ahogy kopik. Pofacsere is rém egyszerű.
Az a-head is egyszerűbb mint a menetes. Nem rohad be, nem kell egy 32-es villáskulcs meg egy 32-es kónuszkulcs, nem kell összekontrázni semmit. Csak fogsz egy imbuszt, kicsit ráhúzol, megnézed hogy kotyog e, meghúzol még két imbuszt és ennyi volt. Villaszárat lehet vágni kell néha, de az menetesnél is kellhet, és itt nincs menet amit elrontanál vágáskor (vagy akkor, amikor mondjuk egy kis "bütykös" anya elfordul, és elnyalja a menetet a villán).
(#147002) IMIIKE1998: BP-en a 25 nagynak számít, 23mm és persze 8 bar-on természetesen. Én is 23-al kezdtem, de nekem sosem lesz már bringám 35-nél kisebb gumival (ami a 2"-hoz képest kicsi), de nem versenyzek. Mondjuk ott van a sok teszt ahol bebizonyították hogy a szélesebb guminak nem nagyobb a gördülési ellenállása, de nem vagyok elég okos hogy 100% megértsem mi is történik ott.
[ Szerkesztve ]
-
maximilian4
addikt
válasz samujózsi #147123 üzenetére
Én is a múltkor 130/120-as 14 kg-os trail bringával...hát nem volt olyan kellemes. Még lent a Gellérthegy lábánál ahogy megyünk fel az úton van egy árus. Árul fél literes üditőket zsugorfóliából, meg limonádét. Mondom iszok egy limonádét. Nagyon rossz volt, gyakorlatilag sima csapvíz, az a pár belekarikázott narancs sem segített. Ez volt 550 vagy 600. Jobban jártam volna az üdítővel.
Maxi
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz samujózsi #147177 üzenetére
Ez is igaz,de nem sok bringás ölti azt szívesen magára...beleértve jómagamat is.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz samujózsi #147167 üzenetére
Én úgy látom, hogy azonos fényviszonyokat feltételezve a bicó hátsó lámpájának is olyan láthatóságúnak kellene lenni, mint autó hátsó lámpából egynek.
Nem tudom, miért kéne gyengébb. És itt nem az özönvíz előtti Skodák pislákoló hátsó lámpájára gondolok, ami ugyanúgy nem látszik, mint a lemerült elemű pilácsok, hanem egy mezei átlagos autó hátsó világításra, ami át is megy a vizsgán.
A való életben nem ideális helyzetek vannak, ahol pont olyan szögből nézed, stb, hanem a legrosszabb életszerű helyzetben is működnie kell.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
-=RelakS=-
veterán
válasz samujózsi #147193 üzenetére
Az a fura, hogy 1-2 apró led is teljesen elég.
Mondom ezt az után, hogy láttam már olyan autókat, amiknek a féklámpája kb kisebb volt, mint egy tisztességesebb bringa hátsólámpa. Erős volt, de apró.Amúgy meg el kell menni egy éjszakai tekerésre csapatban, és akkor lehet tanulmányozni, milyen hátsó fény a jó.
(#147192) Hasaggymeg
Egyetértek, egy értelmes fényvisszaverő, akár matrica, akár műanyag, igen hatékony tud lenni.
Inkább a bringa nézzen ki úgy, mint egy cirkuszi majom, minthogy a bringást dobozolják a hullaházban.[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
ZolkoW
őstag
válasz samujózsi #147200 üzenetére
a kedvenc hosszú ujjúm még mindig egy decás piros, 6K volt, igaz, a szín miatt természetesen rendelni kellett (igen, +1 hét nagyjából), miután felpróbáltam a feketét.. Már nem látom az oldalukon, valszeg megszüntették, helyette vettem egy ilyet is, ugyanannyiba kerül, de legalább sokkal jobban beleszürkülök vele a reggeli párába... . Szerintem tök ugyanaz a kettő, csak más a szín. Külön szeretem, hogy van egy negyedik kis zsebük jobb oldalon, az anyaguk is bejön.
Előtte már a kosárban volt ebből a sárga, de hiába kétszer annyi az ára, hülye érzés volt viselni, nem tetszett az anyaga. Szóval itt inkább két hatezres, mint egy tizenkettőért..[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz samujózsi #147202 üzenetére
Ja, biztos írtad már.. akkor viszont nem tudom, külföldiából mégnagyobb lutri..
(#147203) evilskati : acélnál meg lehet csinálni, az hiszem, ilyenkor illik síkba hajlítani a papucsokat is, bár az acél elviseli azt is, ha nem.
Nemrég esett le, hogy valamelyik gyártó (Salsa ugrik be, mindenesetre valamelyik elvetemültebb, aki gyárt még acélvázakat, egysebiket is) meg úgy csinálja, hogy a 135 és 142 mm-es papucstávot lefedi egy köztes mérettel: 138-assal, és vagy ide, vagy oda húzod . De lehet hogy 145 volt.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
nagyúr
válasz samujózsi #147215 üzenetére
Azt hiszem ennek az elődjét vettem: [link]
Eredetileg a pedálomhoz szerváltam be de kint Olaszban az eső után ki kellett próbálnom a láncra is, és nem tűnik rossznak.Mod: közben Hasaggymeg is írta, én is még a korábbi csomagolásút használom.
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
planbmokus
senior tag
válasz samujózsi #146661 üzenetére
Hozzávetőlegesen elég durva különbségek vannak anyag és anyag között, szabás, méretezés, lélegzés stb. terén. Van 3000 Ft-os ali-s Mavic, 15000-es Northwave és 200 Euro-s Löffler és Castelli nadrágom is. Ég és föld különbségek vannak. Tapasztalat.
Mint ahogy az alap Dekás mez és egy 575/Löffler/NW között is."Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél." (George Orwell - Állatfarm)
-
Somatom
veterán
válasz samujózsi #147312 üzenetére
Nekem nem áll össze a váltás módja. Egyszerre legalább három "fog" áll kapcsolatban a tányérkerékkel. Ha a hajtókerék terheletlen felét elhúzzák a következő tányérkerékhez, akkor lesz egy pont, aminél a két áttétel egyszerre hajtana. Az meg úgy nem baba.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
sebgutkopf
őstag
-
AtHoS
nagyúr
válasz samujózsi #147364 üzenetére
Én Lillafüredről lefelé jövet szoktam agyfaszt kapni a város(?szikla?)nézőktől, mikor harminckával csordogálnak lefelé kocsival és beérem őket kormányra feküdve gurulva montival
szerk.
ivana ....hát végül is az szokott lenni a vége, de páran ilyenkor bepipulnak, hogy egy bringás elsuhan mellettük, pedig ha amúgy kocsi utolér kanyargós terepen mindig intek, hogy előzzön, ha kanyarnál belátom az utat és nincs szembejövő forgalom...páran megköszönik előzés közben, de a többség......
[ Szerkesztve ]
read-only mode on the forum
-
HKorn
addikt
válasz samujózsi #147364 üzenetére
Én is így voltam a múltkor, sík szakaszon mentem, hallottam, hogy egy másik bringás jön mögöttem, erre nyomtam egy izmos sprintet 38Km/h-ig sikerült felgyorsulni (22Kg-os bringával), tartottam is egy ideig, de aztán szufla kifogyott, visszaestem 28-ra és abban a pillanatban egy outis elsuhant mellettem, mint a szél.
Run&Ride
-
kemotox
addikt
válasz samujózsi #147393 üzenetére
Egyáltalán nem sok. Tizenegynéhány km körülre tippelném, de hát sajna 130 kiló vagyok és 10 éve nem ültem bicajon A mai napig nem is tudtam, hogy mennyire hiányzik. Egy órát tekeregtem kb, de sokkal rövidebbnek kellett volna lennie az útnak. De jó kis csavargás volt, sose látott vidékeken jártam
(#147394) Szevam: Oké, úgy lesz! Már csak egy önkéntes jelentkező kell
(#147395) Hasaggymeg: Csak maradjon is meg a lelkesedés Meg a jó idő még egy darabig.
-
HEAHEA
tag
válasz samujózsi #147452 üzenetére
A linkelt Nothwave mez lett? Azért adni kell még esélyt! Ahogy Hasaggymeg írta , tekerés közben jön elő a mez milyensége. Nekem egy Pearl Izumi Elite Escape Thermal Jersey van. Induláskor még fázok benne, idővel, tekerés közben már nem.
Ki kell tapasztalni, hogy a jobb aláöltözővel vagy nélküle. Ezek a gyártói ajánlások sem egyértelműek, hány fokban ajánlják a használatát, hiszen annyi mindentől függ az egész. Mennyire vagyunk fázósak, milyen körülmények között tekerünk, intenzitás, stb. .[ Szerkesztve ]
-
Ákkk
addikt
válasz samujózsi #147528 üzenetére
Hát nem tudom nekem még 8 C° fogkban is elég egy hosszú nadrág egy hosszú úju mez és egy lélegző és szélálló dzseki és - ban ugyanez egy alsó-felső aláöltözettel kiegészítve és ott már csak melegben bent kell megállni.
Persze bringán.
Ha fázol valószinűleg nem tekersz elég jó tempóval.[ Szerkesztve ]
A technika nem az agy helyettesítő terméke.
-
Fall-N
veterán
válasz samujózsi #147569 üzenetére
Az igaz, marad a gravel és a CX. A gravelt meg olyan mintha pont a magyar csodálatos utakra tervezték volna.
Viszont, hogy montival indult adott egyfajta kihívást, amit sikerült teljesíteni.
HKorn: Ahogy előttem írták a fontossági sorrend fejlesztésnél:
- Fékváltókar vagy trigger
- bowdenezés es bowdenház (teflonos ajánlott)
- fogaskoszorú és lánctányérok és lánc
- váltókBár az első kettőt érdemes összekötni, amúgy sem a bowdenezés a drága.
[ Szerkesztve ]
-
robee19
tag
válasz samujózsi #147603 üzenetére
A legutóbbi labornál ha jól emlékszem 6-6,5 körüli cukrot mutatták ki maxnak 30 napra visszamenőleg. A gond inkább a magas tridlicerid és az alacsony HDL volt. Viszont mivel a családomban többen is inzulininjekciózzák magukat, erősen veszélyeztetett faktorba soroltak engem is. Valójában megeshet, hogy csak az edzettségi szintem túl alacsony még mindig. 15 éve semmit nem sportoltam és igazából az intenzív bringázást is csak fél éve kezdtem el. Az akkori 10 km-ek helyett azért már most némi erőfeszítés árán a 80km is megy. Lehet csak én vagyok türelmetlen, és szeretnék túl gyorsan haladni.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz samujózsi #147604 üzenetére
Sigma Buster 200 van 3,5 éve,mond6ni meg vagyok vele elégedve,bár ez a Rockbros kenterbe veri úgy fényerőben,mint szórásban.Végül János hegyen voltam,fel/le az erdőben mentem,bírta a tartója a lámpának.Kissé zörög a tartóban,de nem mozdult el.Hazafelé kipróbáltam fényét is,Újpesten az erdőben erősebb és főleg szebben,jobban szórta a fényt mint a Buster 200,maxon kivilágította olyan 50 m-t előre és legalább 10 m-t szélességben az egész ösvényt,nagyon tetszett,ilyen jó fényű kerékpárlámpát még nem próbáltam. Most éppen tesztelem,ment 1,5 órát vegyesen (villogás,kis fény és max),most meg már újabb 90 perce megy maxon itthon,amitől enyhén (~35°C) melegszik. Tartója 1értelműen alul marad a Sigma-éhoz képest,többi szempontból 1-előre felülmúlja.Ami még hátra van a vízállóság,rázkódástűrés és merülési/töltési idő.To be continued...
xy.zsolt...hátrányát a füstbelélegzésnek nem érzed,de előnyét elhagyásának valszeg. már éreznéd...te itt ragadhattál,[link],mikor még azt hitték jót tesz a tüdőnek,tágítja.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz samujózsi #147650 üzenetére
De, nagyon tériszonyos vagyok, a lábaim elkezdenek remegni és esek össze . De pont ezért erőltetem a dolgot, ilyen helyeken mindíg egyre jobban kimerészkedek a szélére és próbálom szokni, szerintem sokat lehet ezzel javítani rajta. Sajnos felénk, ahol vannak hegyek-dombok bőven, nagyon zavaró és korlátozó tud lenni a tériszony, ezért próbálok mindent megtenni ellene.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
6030D
Ármester
válasz samujózsi #147654 üzenetére
A topikgazda jár oda, én meg vele mennék, gondolom beengednek engem is.
hegyi kerékpárosok nem kímélik a területetMerida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
xy.zsolt
őstag
válasz samujózsi #147777 üzenetére
Nem csodálkozom….a tiszta nikotinos folyadék ha pl szájon át vagy bőrön át bekerül a szervezetbe az életveszélyes....kb mintha 10perc alatt szívnál el egy karton cigit nem csoda ha a szervezet ezt nem képes kezelni. Azért az e-cigi folyadékban nagy hígításban található a nikotin...ami a permetezőszerre gondolom nem igaz. De hagyjuk is inkább ezt a témát itt a fórumon. Mindenki maga kell hogy érezze mi az ami sok vagy kevés.
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest