Új hozzászólás Aktív témák
-
gliskard
senior tag
Az xda-developers.com cikke a közvetve érinti a topikot – The iPhone has won over casual users. Android flagships must win over enthusiasts to survive.
TL;DR 2021-es kutatás szerint a legtöbb átlagos amerikai alapértelmezés szerint az iPhone-t választja, beleértve az amerikai tizenévesek 87%-át. Android-os modelleket a rajongók vagy az alapcsony jövedelműek választják (USA-ban).
Az iPhone Nyugat-Európában is hasonlóan domináns státuszt élvez, Japánban viszont még nagyobb a piaci részesedés, mint Amerikában, és az iPhone Kínában és Dél-Koreában is egyre nagyobb teret hódít, amit az millelnial és a Z generáció vezet.A kutatási adatok szerint Kínában és Dél-Koreában még mindig a Huawei és a Samsung áll a piaci részesedések élén, a valóság az, hogy ezeket a számokat az idősek vagy az alacsonyabb jövedelműek által használt középkategóriás vagy olcsó készülékek támasztják alá. A fiatal, jómódú kínaiak és koreaiak körében a nagyvárosokban az iPhone lett a legkedveltebb telefon.
Az érem másik oldala, hogy az androidos zászlóshajók rendelkeznek a legjobb kamerákkal és kijelzőkkel. Az androidos márkák viszonylag jobb ár-érték arányt is kínálnak, mint az iPhone-ok; a kínai márkák gyakran mellékelnek képernyővédőket, tokokat és töltőket a zászlóshajóikhoz, míg az iPhone-oknál minden külön megvásárolható. De az emberek mégis az iPhone-ok mellett döntenek, számtalan olyan tényező miatt, amelyek túlmutatnak azon, hogy az egy "jobb telefon".
Redmi K60 Ultra az iPhone-nál olcsóbb model, de pont ez a sáv amit prémium modellek kaniblizálnak. Ez alapján még inkább érthető a támogatási idő kitolása, a sima átnevezéssel létrehozott új model, stb.
-
doooo
veterán
válasz
pusszycat #55 üzenetére
Megesnek néha problémák, de általában az appok a hibásak, mert azokat nem patchelik időben.
Számomra a legidegesítőbb hiba eddig a Lollipop bevezetésekor volt... 8 és fél éve.
Gyors merülés, laggolás... és ez konkrétan a Google hibája volt, minden gyártót érintett. Aztán javították 1-2 hónappal később (de a fluid, kiforrott KitKat után akkor is sokkal rosszabb volt; S5-öm volt akkoriban). -
-
Amúgy egy jó kezdeményezés volt az Android One... sajnos nem terjedt el igazán
-
2021-ben az első 11-es Xiaomim 6 GB-tal érkezett... meghibásodott, megjavíttattam garanciális keretek között eladtam. Aztán ott voltam a dilemmával, hogy Samsung Galaxy A52 5GS 2021 decemberében, vagy Xiaomi 11 Lite 5G NE-t vegyek e...
Végül a Xiaomi mellett döntöttem, mert pl a Samsung valamivel drágább volt, de 6GB RAM volt benne, még a Xiaomi-ban 8 GB.... ugyanaz a SoC dolgozott mind a kettőben 778G. Az 5G NE viszont egy évvel tovább kap sec update-et mint a sima 780G-s 11 Lite 5G kapott... Kavarás már akkor is volt. -
válasz
GoodSpeed #45 üzenetére
5 évvel ezelőtt 6 gb rammal vettem telefont, teljesen jó a mai napig. Nem tudom elképzelni hogy az android annyit fejlődjön hogy 5 év múlva már 24 gb ram-ra lehet szükség. Mennyi ram kell egy fullos androidos játéknak? 5 max? Ezt max úgy tudná kihasználni valaki ha streamelné a gameplayt és mellé 30 böngészőablakot futtatna. Egy telefonon.
Az akku meg lehet kigyulladna.
-
moleculez
veterán
Egyébként nekem azzal sem lenne semmi bajom, ha nem lenne támogatás, hear me out:
Sokszor kvázi nincs, a gyártók elsunnyogják az updateket, ha meg van akkor több a baj vele mint a haszna, legalább 3-4 patch mire összeáll, addigra jön a kovetkezo.
Na, ehelyett álljanak bele hogy oké itt a vas Android 73-mal, ÉS EZ ÍGY IS MARAD! Ellenben ez jól optimalizált, beton stabil, végletekig tesztelt “bugmentes” - ugye olyan nincs, de amennyire lehet. Természetesen secu updatek azok jöjjenek mert az kell. Jah és az árán is látszódjon, hogy az ott biza el van engedve szoftveresen.A legtöbb usert nem érdeklik az updatek, sőt fogalmuk sincs mi fut a telón, főleg hogy miért. (Hány embernek kellett elmagyaráznom már hogy a Samsungon nincs AppStore, és ne keresse az imessaget…) De stabil jól működő telókra szükség van. Pluszba nyitható bootloader a powerusereknek (saját felelősségre), egy normális flash/recovery toolal.
-
-
válasz
pusszycat #41 üzenetére
A legózásról már le kellene szokni... ez is egy stratégia, hogy elárasztják rengeteg típussal a piacot, ráadásul úgy, hogy egyik-másiknak van két neve is...
Ilyet előttük másik gyártó még nem csinált, egyesek úgy fogalmazták meg, hogy telespamelik a piacotViszont már le kellene jönni erről, és minél kevesebb modellt kiadni egy adott évben az átláthatóság és a supportálhatóság jegyében.
-
gliskard
senior tag
válasz
Viktor0610 #37 üzenetére
anno a model szám növelése egyfajta 'előre' menekülés lehetett – részben a piac lefedése miatt, másrészt pedig az működési költség előteremtése miatt is szükséges lehetett (nehéz előre megmondani, melyik model lesz sikeres és a veszteségeket sem lehet végtelenségig befektetésekből finanszírozni).
Az egy másik kérdés, hogy a nagyobb termék paletta elvileg nagyobb support csapatot is igényel ami megint a működési költséget növeli.
pPéldául a Xiaomi, OnePlus (és most a NothingPhone) indulásnál és az után elég sokáig csak 1-1 modelt dobtak piacra és korrekt supportot tudtak biztosítani kis cégként, kis költségekkel. Aztán eljött az a pont, amikor szakítottak ezzel a stratégiával (kíváncsi leszek, hogy a Nothing-nál lesz-e ilyen és az mikor.
Ha most model számot csökkentenek, akkor annak valószínűleg negatív hatása lesz a bevételre is. Nagyon jól kellene kiválasztani azokat a kategóriákat amikből kivonulnak és ahol maradnak, hogy a csökkenő bevétel csak minimális nyereség csökkenéssel járjon. Ez pedig nem csak az adott gyártótól függ, hanem a többi szereplőtől is. Valamint a gazdasági helyzettől és annak hatására a választott célcsoportjaikra.
Szerintem az Androidos telefon gyártók abba az irányba fognak lépni, hogy lesz egy 'prémium' design amit az ő leginkább fizetőképes célcsoportjuknak szánnak és lesz még 1 vagy 2 "framework" szerű model ahol az egyes komponensek relatív könnyen cserélhetők és készítenek a framework-höz 1-3 készülék házat és ezekből legozzák össze a telefonjaikat. Valószínűleg az OS oldalon is költséget lehet ezzel megtakarítani.
A telefonok jelenlegi teljesítménye mellett a fentiekből adodó 'optimalizálatlanság' már nem lenne feltűnő az átlag vásárlónak. -
Egyébként ezt az opcionális 24 gigabyte ramot lehetséges kihasználni egy mobilban?
Valahogy nekem rohadt soknak hangzik. -
Szerintem a megoldás a modellek számának csökkenése, a support minőségének emelése volna. Akkor talán árat sem kellene emeljenek.
Amit olvasok a Xiaomi topikokban az elmúlt hónapokban, az engem, "ősxiaomist" is egyre inkább eltántorít a márkától.
Erre (kevesebb modell) a Samsung már rájött, amennyire emlékszem, a Huawei is errefelé indult volna, ha nincs a Google- és egyéb tiltás.
Szóval az irány jó, kedves Xiaomi, csak még további lépések lennének szükségesek. -
gliskard
senior tag
🤣🤣 számoljunk! értem, hogy irónia, de azért érdekes felvetés
A készülék netto kiskereskedelmi árából fedezik a R&D, a gyártás előkészítést és a gyártást (de ezt általában kompletten a bérgyártó intézi, megfelelő haszon ellenében). Ebből fizetik a marketinget és persze a logisztikát is, plusz a szükséges engedélyek megszerzését. Illetve ebből jut pénz az OS/SW support csapatnak az X éves támogatásra, fizetik az irodák bérleti díját és a gyártásban, tervezésben közvetlenül nem résztvevő emberek munkabérét és amenyiben minden jól megy, akkor marad egy kis nyereség is.
Ha olcsón tudnak felhúzni és üzemeltetni egy aránylag nagy kapacitással működő OS/SW fejelsztő és tesztelő csapatot, akkor nem feltétlenül jár áremelkedéssel, de szinte biztos, hogy csak bizonyos készülékek fogják megkapni ezt a támogatást. Az egész portfólióra kiterjeszteni elég komoly költség lenne. De ha engednek a minőségből és a kiadási gyorsáságból akkor azzel elég sokat megtakaríthatnak 😉
-
sfdrakex
nagyúr
Vajon a jobb támogatással még magasabb árak is jönnek? Ha igen, beelőznek mindenkit.
-
gliskard
senior tag
egyébként érdemes úgy szemlélni az Apple-t mint egy vertikális vállalatot (mint anno az IBM - a HW, OS, SW, stb egyetlen kézben volt) ez egy nagyon költséges és bizonyos szempontból rizikós felépítés...
Viszont mindenki más aki érdekelt az smart phone szegmensben horizontális gyártó (és nem csak a készülék, de a komponens gyártók is) – egy bizonyos területre fókuszálnak és "kooperáció" utján hozzák létre a termékeket. Kooperáció azért van idézőjelben, mert sok esetben eltérőek az érdekek (pl. ezért is akar saját modemet az Apple).Ebből kicsit kilóg a Goole és a Huawei mert ők átmenetet képeznek a horizontális és a vertikális között, de már a vertikálishoz vannak közel (szerintem).
Apple esetében az iPhone és az iPad (és a Mac is) csak egy (jól profitáló) HW platform amin keresztül értékesíteni tudják a szolgáltatásaikat amelyek a készülék eladás után is bevételt termelnek. Ráadásul nagy eséllyel aki Mac-et vagy iphone-t használ az be fog ruházni más apple termékbe is (tehát van egy extra selling point) ami a többieknél csak félig meddig működik (pl. Samsung és a Huawei igyekszik 'platformt' építeni, de inkább kevesebb mint több sikerrel - egyenlőre). Ez az értékesítései elv megjelenik az apple esetében mindenhol és pont ezért sikeres a tablet üzletáguk és a smart watch üzletáguk is.
Illetve pont az ilyen "mainstream szemlélet" miatt nem fektetnek látványos erőforrásokat a Professzionális vonalba, mivel a MacPro-ból valószínűleg nem adnak el sokat (erről nincs adat, mert az Apple nem osztja meg) és nem is igazán illik az ökoszisztémájukba.Viszont rendelkeznek mellékágakkal amik elég ígéretesnek látszanak (kivülről) mint az AppleTV összekombinálva az Apple Arcade-dal. Akinek nem kellenek a AAA játékok, azoknak ez bőven megfelel, ráadásul amit elkezdtél iPhone-on vagy iPad-en azt tudod folytatni az AppleTV-n és fordítva (lassan az M sorozatú SoC-vel szerelt Mac-ecen is jó lesz az élmény – vagy már az).
De ez megint egy olyan szolgáltatás amit a mainstream-re lőttek be és gamingnek ebben a szegmensében nincs igazi verseny, mert az Apple és a Google "diktálnak".Samsung, OnePlus, Xiaomi, stb. viszont pont ezeket a lehetőségeket nélkülözi, mert szinte minden a Google-nél csapódik le (nem véletlenül vásárolta fel 2005-ben Goolge az Android Inc-et – pletykák szerint Andy Rubin előzőleg tárgyalt a Samsuggal és a HTC-vel is, de nem voltak nagyon elragadtatva).
Google kiterjesztette erre a platformra a szolgáltatásait és élvezi ennek a használt, a többi gyártó csak morogni tud (főleg a samsung mert ő legfajsúlyosabb gyártó). Apple elvileg hátrányból indult mint egyedi készülék tervező és OS gyártó a többiekkel szemben (Android, Symbian, WindowsPhone, stb.) de a stratégiájuk célt ért, mert már elég készüléket adtak el, hogy saját szolgáltatásokat építsenek rá, sőt az AirTag-hez hasonló lefedettséget a többiek nem tudnak produkálni (amíg a Goole és a OHA nem épít erre egy közös szabványt – az viszont megint csak a google-nek fogja megérni).
TL;DR – érdemes a vállalat "struktúrát" is nézni, nem csak a termékeket.
-
gliskard
senior tag
gondolom igen... a modem az apple esetében valószínűleg egy stratégiai pont. Ha lesz saját, jól működő (és jogilag védhető) design és driver, akkor valószínűleg elkezdik a "megszokott apple külön utat járni" és belepakolják a saját ötleteiket, illetve kiterjesztik a teljes ökoszisztémára (iphone, ipad, mac(s), apple tv, apple watch, apple home...) és így már HW oldalon is lesz lehetőségük új megoldásokat, protokolokat fejleszteni amire a konkurenciának nem vagy csak nagyon nehezen lesz esélye.
-
GreatL
őstag
Főleg a szoftver miatt jöttem el onnan... de problémásak voltak a telefonok is. Majd 4-5 év múlva meglátom mi lesz igaz az ajánlatukból...
-
Atee94
tag
Köszönöm az információt. Akkor azért akar az Apple minél több dolgot( azt hiszem most a modemet is saját fejlesztésűre akarják cserélni) házon belül megoldani, hogy minél kevesebb erőforrással(a saját fejlesztésű, egységesített "vasakkal") tudják fent tartani és fejleszteni a termékeiket.Gondolom hosszú távon egy nagyon megtérülő befektetés lett nekik, mert így könnyebb az optimalizáció, főleg hogy házon belül sokkal könnyebben le tudják kommunikálni, hogy kinek mi az igénye.
-
-
worxland
addikt
"Samsung ebből a szempontból aránylag korrekt (főként az S vonallal)." - csak az S sorozattal, az A-nál sokkal rosszabb a dolog, a termékciklus/-támogatás második felében már csak félévente dob ki frissítést a Samu (beleértve a biztonsági frissítéseket is), azt is jó nagy késéssel.
-
"Komolyra fordítva a szót, ez azért lenne jó, mert így csupán a megfelelő vasat kellene nézni telefonvásárlás esetén, és biztosan tudná az ember, hogy a következő 3-4-5 évben lesz egy friss és gyors telefonja."
Igen, ezt mondjuk már 2021-ben is illett volna bevezetni, igaz akkor még a Samsung sem tette meg... Ezen a téren az Apple volt a legjobb... Persze ott is van olyan rizikó ,hogy 24 hónap a garancia, de legalább a szoftveres támogatás miatt nincs elengedve a felhasználó kezele 4-5 évig. -
mad823
őstag
Ó, szoftver támogatás terén régóta fej fej mellett halad az élmezőnyben mindkét gyártó, úgy hívják: bloatware
Komolyra fordítva a szót, ez azért lenne jó, mert így csupán a megfelelő vasat kellene nézni telefonvásárlás esetén, és biztosan tudná az ember, hogy a következő 3-4-5 évben lesz egy friss és gyors telefonja. -
Graphics
Jómunkásember
Amúgy egyszerű dolguk lenne.
Egy kis pénzt beletolni akár a Xiaomi.eu projectbe, és már menne is a dolog.
De ha ezt tartják, már az is jó.
Valószínűleg a portfólió tisztulását is magával hozhatja ez. -
doooo
veterán
Tegnap a hajlítható képernyőkben licitáltak rá, ma a frissítésekben... nem semmi ez a tempó.
-
Ricardo
titán
Végre valami. Csak tartsák is a szavukat, és terjesszék ki több készülékre.
-
Klassz, ideje volt
-
gliskard
senior tag
kevesebb telóra (támogatott iPhone és iPad modellekkel együtt azért az nem kevés), de ők fejlesztik az OS-t és a driver-eket is meg az összes default SW-t. Valamint ők tervezik az SoC-t és több-kevesebb sikerrel ökoszisztémába is integrálják.
Persze az Apple esetében kicsit más a felállás, mert nekik nem csak a HW eladásból van bevételük, hanem a szolgáltatásokból is ami az Androidos gyártóknak nincs (ezt a Google viszi el). -
gliskard
senior tag
Apple esetében az OS, driver és az SW fejlesztés is náluk van.
Az androidos gyártók "csak portolják" a Google+OHA (open handset alliance) által készített alap verziót a saját HW-jükre, felhasználva a komponens gyártóktól kapott driver-eket.
Apró probléma, hogy a komponens gyártók (pl. aki az SoC-ta adja) nem érdekelt 1-2 évnél tovább érdemben foglalkozni a témával, mivel addigra jó eséllyel kifut a termék. Ezért ha problémás a driver vagy csak erősen optimalizálatlan, akkor az úgy is fog maradni mert a komponens gyártó csak a legszükségesebb frissítéseket fogja elvégezni. A telefon gyártó pedig ezt a driver-t használja minden új verzióhoz (kivéve ha változik a HW támogatás módja az OS-ben).Kamera gyártók esetében kb hasonló a helyzet, ők adják a driver-t. Ehhez kell a telefon gyártónak hozzáigazítani a kamera SW-t ami vagy az AOSP google vagy saját fejlesztés. Itt is végtelen időt el lehetne tölteni az optimalizálással minden egyes kamera és soc páros esetében. Valószínűleg nem teszik.
A fentik miatt Android telefon esetében a support idő kitolása egy olyan marketing fogás amit nagyon nehéz számon kérni a gyártón. Megcsinálja, nagyjából teszteli majd kiadja és a komolyabb hibákat lassan javítja. Drive optimalizálás valószínűleg nem lesz, kamera SW csiszolás valószínűleg nem lesz.
pl. OnePlus is beígér minden modeljénél mindent is, aztán az új verziók kiadása egyre lassabban jön. Csinálják, kiadják, de lassan. Samsung ebből a szempontból aránylag korrekt (főként az S vonallal).
-
Fritz Teufel
addikt
válasz
pusszycat #16 üzenetére
Mindig kell lennie vésztartaléknak. Az a legjobb, ha az ember tesz félre pénzt lóvéra, okosan differenciálva ;-) Már csak a részvényes piacra kellene betörnöm, de az komolyabb törődést igényel mint a befektetés.
sfefe: nyilván. Addig kell takaródzni, amíg a takaró ér. Nem tart senki a fejükhöz pisztolyt, hogy a sz*rnak is derivatívát csináljanak. A Samsungnál (leszámítva a Galaxy S szériát) és a kínai telefonoknál már azt sem tudom követni, hogy mi micsoda és mikori.
-
sfefe
addikt
válasz
Fritz Teufel #15 üzenetére
És sokkal kevesebb telóra is kell ugye....
-
pusszycat
nagyúr
válasz
Fritz Teufel #15 üzenetére
Ennél is többet költenék (sokkal) ha tudnám, h nem jön közbe valami, vagy egy váratlan kiadás.
-
Fritz Teufel
addikt
válasz
LosBlancosRM #13 üzenetére
Azt hiszem az is piacon van és egyenlőre az adja a legjobb szupportot, nem vitás. Csak kiigazítottam egy tárgyi tévedést.
pusszycat: volt már olyan, hogy olyan pénzt is elköltöttem, ami nem is volt. Szerencsére lett...
Az a legjobb, ha az embernek van pénze lóvéra ;-)
-
LosBlancosRM
őstag
válasz
Fritz Teufel #3 üzenetére
Rosszul lettél volna, ha nem hozod ide az Apple-t, mi? 🤦🏻♂️
-
Atee94
tag
Az Apple esetén még érthető, mert ha a 6S-től nézzük, akkor is mennyi telefonra kell supportot tolnia? Kb. 30 telefonra, ami az eléggé egységesített hardverre(Egy szérián belül közel azonos hardver,konfiguráció), ami miatt így mint laikus(ha tévedek,elnézést érte), merem mondani hogy költségileg,erőforrásilag sokkal könnyebben managelhető, és gondolom nem annyira erőforrás igényes, mint kb. 42 Xiaomi, 56 Redmi és 18 Poco készülék támogatása(https://xiaomiui.net/xiaomi-devices-eligible-for-android-13-5896, erről a linkről szedve az infót, hogy kb mennyi készülék kapott android 13-at, az arányok eléggé azonosokat lehetnek.)Itt gondolom mivel még a SoC is nem házon belül tervezett, ráadásul egy telefon több konfigurációban is érkezik, ez mellett a support idő kitolásával, ahogy haladnak előre az időben, egyre több készüléket kell majd támogatniuk(116 készülék+, vs 30 az Apple esetében),így brutális mértékű erőforrást kell majd áldozniuk rá(persze gondolom lehet trükközni, hogy nagyon sok készülék az csak "átnevezett", igazából azonos hardver több márka alatt jött ki, más nevezéktannal).
-
gliskard
senior tag
egy dolog az ígéret egy másik pedig a a tényleges teljesítés és annak minősége.
Andrdoidos gyártóknál az erősen fragmentált portfólió miatt a support növelése az OS/SW csapat skálázását kellene, hogy jelentse. Ez pedig a profit rovására is mehet.
Elvileg a készülék árába van beépítve az X évnyi support támogatás költsége (fejlesztés, tesztelés, stb.) ez alapján kétséges a jó minőség és a relatív gyors szállítás.Ez inkább olyan mint a projekt háromszög, ahol a GYORSAN, OLCSÓN, JÓ MINŐSÉGBEN lehetőségekből csak kettőt lehet választani – tippre az olcsón az egyik...
Samsung-ra támogatás tekintetében az Apple ráver egy kicsit – 2017-ben kiadott iPhone 8-nak most fog majd megszűnni a támogatása az iOS 17-tel.
-
pusszycat
nagyúr
válasz
Fritz Teufel #5 üzenetére
Nem valakire hanem valamire...
-
Elit3Zotya
addikt
Hardverben már sokszor előrébb járnak mint a Samu, a szoftver támogatottság még ami a Samsung nagy előnye volt eddig.
Nem baj legalább még nagyobb lesz a verseny.. -
pusszycat
nagyúr
4-5 év az kell is, utána meg amugy is le lesz cserélve elavulás miatt.
Az utóbbi években telefonra költöttem a legtöbbet, az ideiben meg laptop, tablet, projektor
Jövőre meg kezdem megint a telefonnal.
Nem mintha nem lenne vagy 4-5 kéznél, de valamire kell költeni nem igaz? -
Fritz Teufel
addikt
"mégis a legerősebb szoftvertámogatást nyújtja a piacon" - a "piacon" kívül is van élet és az még rá is licitál erre (Apple)
-
janeszgol
félisten
Na! Majd ha látom. a Samsung csinálja, amit vállal.
Oké a Xiaomi is betartja a 2 és 3 év OS update-et, ahol mit ígér. De a 4-5 év az azért combosabb. -
browned
csendes tag
Ez már az előszele valami EU-s megkötésnek a szoftver támogatásra is...
De legyen csak hosszú támogatás, hajrá - hajrá.
Új hozzászólás Aktív témák
- Jól néz ki a világoskék iPhone 17 Air
- Milyen okostelefont vegyek?
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen monitort vegyek?
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- Kiválthatja az AI az egeret és a billentyűzetet?
- TCL LCD és LED TV-k
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- További aktív témák...
- Lenovo Thinkpad Tablet X1 Gen 3
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 256GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3044
- Huawei P30 Lite 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- Samsung Galaxy A13 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest