Új hozzászólás Aktív témák
-
Busterftw
nagyúr
"Elméletileg szép ötlet, de AMD-nek nincs annyi erőforrása"
Ez nem otlet, hanem ez van, ha tetszik, ha nem.
Az AMD-nek mar nincsenek anyagi gondjai, prioritas es fejlesztes kerdese az egesz."Felfogom, de a userek tudták, hogy felskálázában sokkal rosszabb az AMD, mint az NVIDIA, amikor megvették az RDNA3 kártyákat."
Pont az az FSR4 lenyege, hogy jobb minoseget nyujt, csak ezt nem kaptak meg.Azt nem tudtak, hogy ket even belul megszunik a tamogatas.
"FSR4-et félgőzösnek nevezni azután"
Nem tudom mirol beszelsz, nem ertek be az Nvidiat, pont annyival vannak lemaradva, amennyi ido van kozottuk, kb egy generacio.
Az FSR pont akkor lepett CNN modellre, amikor az Nvida mar elhagyta.
Se jatek tamogatasban, se minosegben nincs ott, a generacios supportrol nem is beszelve."Ez igaz, de utána lenyilatkozta az AMD, hogy nézik az rdna3 lehjetőségét."
Igen, miutan benyaltak a leaket, oltjak a tuzet. -
PuMbA
titán
válasz
Busterftw
#209
üzenetére
"Ha az Nvidiaval akarsz versenyezni, akkor minimum hozod azt a szintet amit az Nvidia hoz. Ez jelenleg ugy nez ki, hogy az usernek az egyik ceg 4 generaciot tamogat, aktualis felskalazoval, a masik ceg meg 1 generaciot."
Elméletileg szép ötlet, de AMD-nek nincs annyi erőforrása, mint az NVIDIA-nak, hiszen sokkal kisebb cég
Választani kell és kompromisszumokat hozni."Nem fogod fel, hogy ez a szituacio az user szamara."
Felfogom, de a userek tudták, hogy felskálázában sokkal rosszabb az AMD, mint az NVIDIA, amikor megvették az RDNA3 kártyákat.
"Ezert csak ilyen futunk az Nvidia utan, felgozos megoldasokkal allnak elo."
FSR4-et félgőzösnek nevezni azután, hogy 1,5 év alatt jutottak el ide, ahova az NVIDIA majdnem 6 év alatt...

"De mondott, mert az FSR4 RDNA4 exkluziv. Ott van a dian."
Ez igaz, de utána lenyilatkozta az AMD, hogy nézik az rdna3 lehjetőségét.
-
Busterftw
nagyúr
"Ha az NVIDIA-val akarsz versengeni"
Ha az Nvidiaval akarsz versenyezni, akkor minimum hozod azt a szintet amit az Nvidia hoz. Ez jelenleg ugy nez ki, hogy az usernek az egyik ceg 4 generaciot tamogat, aktualis felskalazoval, a masik ceg meg 1 generaciot.Nem fogod fel, hogy ez a szituacio az user szamara. A tobbi csak mosdatas es kifogas kereses.
"Az NVIDIA-nak megvolt az a luxus"
Ez nem luxus kerdese. Ez konzisztens fejlesztes kerdese, az AMD mar generaciok ota nagyivben tesz a consumer VGA-ra, a prioritas legvegere kerult.
Ezert csak ilyen futunk az Nvidia utan, felgozos megoldasokkal allnak elo.
Te meg ennek tapsolsz."mert az AMD nem mondott ilyet"
De mondott, mert az FSR4 RDNA4 exkluziv. Ott van a dian. -
PuMbA
titán
válasz
Busterftw
#207
üzenetére
"Igen, tehat dobtak a ket eves generaciot"
Ha az NVIDIA-val akarsz versengeni, akkor nem egy gyenge AI egységeket tartalmazó kártyára kezded el írni a cuccost, hanem a legjobb hardverre, a lehető legjobb képminőségű verziót. Az NVIDIA-nak megvolt az a luxus, hogy folyamatosan építkeztek az első generációtól, míg az AMD-nek a nagy hátrány miatt fejest kellett ugrani a
"latest and greatest"-be, ami ezzel járt. Látjuk is az eredményét, hogy mennyire jól sikerült. Ilyen közel lenni a DLSS 4 minőségéhez ilyen rövid idő alatt nem semmi, hiszen az NVIDIA már 6 éve dolgozik rajta folyamatosan, míg az csak AMD 1,5 éve!Amúgy továbbra sem tudjuk, hogy dobták, mert az AMD nem mondott ilyet
Az INT8 verzió szivárgása bizonyítja, hogy dolgoznak rajta. -
Busterftw
nagyúr
"Azt akarom mondani, amit leírtam, hogy az RDNA4-re tervezték és írták meg specifikusan"
Igen, tehat dobtak a ket eves generaciot, arcon kopve a vasarlokat.
Lassan azert csak eljut a dolog hozzad is."Ezt ők is megmondták, hogy a legújabb kártyájukon megoldani elsőként a cél a lehető legjobb minőségben"
Csak ez egy nagy marhasag, hiszen a leakelt FSR4-et mar teszteltek elozo generacion es epp az a konkluzio, hogy jobb kepminoseget kapsz ott is. Ez teljesen jo opcio egy kis teljesitmeny karara (amit egy nem felgozos implementacioval lehet tovabb redukalni), az user donthet."Ez az egyszer eljátszotta, bármikor megteheti tudjuk, hogy nem igaz."
Honnan? Ilyen josgomb erveket szerintem inkabb ne eroltessuk. Profitorientalt cegekrol beszelunk."Akkor senki se fog AMD-t venni."
Jo reggelt, a donteseik miatt mar 8+ eve ez zajlik, te meg egy ujabb ilyen dontesnek tapsolsz. -
PuMbA
titán
válasz
Busterftw
#204
üzenetére
Azt akarom mondani, amit leírtam, hogy az RDNA4-re tervezték és írták meg specifikusan, nem az AMD kártyákra, ahogy te írod, hiszen az RDNA3 sem volt a pakliban náluk. Ezt ők is megmondták, hogy a legújabb kártyájukon megoldani elsőként a cél a lehető legjobb minőségben
A többi majd utána jön.Ez az egyszer eljátszotta, bármikor megteheti tudjuk, hogy nem igaz. Az AMD is tudja, hogy ha többször megteszik, akkor senki se fog AMD-t venni. Ilyet csak ritkán lehet csinálni, 8-10 évente egyszer.
-
Busterftw
nagyúr
"Igen, az RTX2000-re tervezték anno az AI felskálázóját"
Az AMD pedig a AMD hardverekre tervezte az FSR-t, mit akarsz mondani?
Aztan fogta az FSR4-nel es dobta a ket eves generaciot."tehát itt van egy 5 éves különbség a két cég között"
Igen, 5ev van a ket ceg kozott. Az egyik ceg jelenleg 7 eves generaciot tamogat, a masik ceg meg 2 eveset se.Te meg ennek tapsolsz. Visszaterve a kiindulopontra amit irtam, mivel az AMD ezt mar egyszer eljatszotta, ezert teljesen jogos azt mondani, hogy megtehetik maskor is.
-
PuMbA
titán
válasz
paprobert
#202
üzenetére
Igen, ez a jövő zenéje, hogy mi lesz, de arról se feledkezzünk meg, hogy a PS4-PS5 cross gen periódus iszonyat hosszú volt bármelyik eddigihez képest
Érdekes lesz, hogy most mi lesz....Én azt tudom hozzátenni, hogy az RTX3000-res szériáról RDNA2-re váltásom után láttam a visszalépést. RDNA3-ról ne beszéljünk, mert az egy RDNA2.1, semmi új dolgot nem hozott az RDNA2-höz képest. Kizártam, hogy megvegyem, hiszen semmi értelme. Most RDNA4-en viszont azt érzem, hogy sok idő után az első értelmes AMD vétel és végre NVIDIA mellé tehető RT-ben és AI-ban is. PT-ben nem, de az egy nagyon kicsi szelet.
-
paprobert
őstag
Elbeszéltek egymás mellett.
NV:
Jó minőségű felskálázás éve: 2020
Támogatott HW éve: 2018 (7 év)
Technikai ok a korábbi support hiányára: ML képességAMD:
Jó minőségű felskálázás éve: 2025
Támogatott HW éve: 2025
Technikai ok a korábbi support hiányára: Nincs--
Szvsz az RDNA4 sem fog a legjobban öregedni. Bő 1 év, és itt az új konzol.Ha belegondolsz, az RDNA4 az új konzolt megelőző utolsó generáció, kb mint az RX 5000-es kártyák a PS5-höz képest. (Kimaradt a rélytrélyszing, nem tud pár modern funkciót amire támaszkodik 1-2 új motor, stb)
Valami hasonlóra számítok az RDNA4-gyel kapcsolatban is. Persze a lassú átmeneti időszak tompítja az elavulás ütemét(főleg ha a játékstúdiók által megcélzott bázis továbbra is az alap PS5 marad), de ez egy valós technológiai váltópont lesz. -
5leteseN
őstag
Szintén zenész!

Azt azért hozzáteszem, hogy a kb. azonos árú AMD-k nyers erőból többet szoknak tudni 10%-kal némi szaktudás-beállítás után, mint a(z alapbeállításokon, a valóban kényelmesebben használható) nVidia-k.
Ehhez az AMD-s +10%-hoz pedig egy egyszerű (kezdőszinten megvalósított Yt-videós) alap UV-OC-vel bárki hozzá tud tenni még legkevesebb 5%-ot.
Ha össze szeretném két irányt("nyers-erő"/SSL4/FSR!) hasonlítani:
Az AI-felskálázós DLLS4/FSR4 mennyi-% +FPS-t ad hozzá ugyanazon a felbontáson(mondjuk a "felém" tipikus 1440p-nél)? -
PuMbA
titán
válasz
Busterftw
#198
üzenetére
"Az RTX osszes szeriajaban mas lett a hardveres elem, es megis lett DLSS4 RTX 2000 visszamenoleg."
Igen, az RTX2000-re tervezték anno az AI felskálázóját az NVIDIA és ebből az alapból fejlődött tovább a dolog, viszont az AMD az AI felskálázóját RDNA4-re kezdte el tervezni és megírni, tehát itt van egy 5 éves különbség a két cég között. Az AMD-nek emiatt visszafele kell dolgoznia, ami idő, de a kiszivárgott INT8 verzió mutatja, hogy dolgoznak.
-
Busterftw
nagyúr
"Az FSR4 meg az AI felskálázás kezdetét jelentette"
Es? Arrol van szo, hogy ket eves gent az AMD dobta. Megint terelsz.
Te magad irtad, hogy az RDNA 3-ban mar volt AI gyorsito.
De azota sem tunik fel neked az ongol."RDNA4-nél is új a hardveres elem, hiszen csomó helyen módosítottak rajta. Többféle adattípust és sparsity támogatást hozott."
Az RTX osszes szeriajaban mas lett a hardveres elem, es megis lett DLSS4 RTX 2000 visszamenoleg. Egyszeruen tenyleg nem gondolod at, hogy miket irsz."Tehát te csak a néven rugózol"
Nem, csak terelsz folyamatosan.Azt nem veszed figyelembe, hogy az AMD ket eves generaciot dobott a felkalazojaval, az Nvidia pedig 4 generaciot tamogat.
A tobbi mind csak felremagyarazas, rizsa es mosdatas. -
PuMbA
titán
Azt nem veszed figyelembe, hogy az AMD most jutott el hardveres téren oda, ahol az NVIDIA az RTX2000-3000 esetén volt. Egy az egyben akarod összehasonlítani a két céget, mikor teljesen különböző módon fejlesztettek az utóbbi években, teljesen más architektúrával. Így természetesen az akkori váltópont az AMD-nél most van.
Most ha 6 évig támogatva lenne az RDNA4 kártyákon mindig a legújabb FSR, akkor minden ok lenne ugye?
Az a gond, hogy azon aggódsz, amiről még semmit se tudsz. Eddig megvolt a támogatás GCN1-ig visszamenőleg, most megszakadt oké. -
PuMbA
titán
válasz
Busterftw
#195
üzenetére
"Marhasag. Az RTX szeria az RT es a DLSS kezdetet jelentette."
Az FSR4 meg az AI felskálázás kezdetét jelentette, hiszen ahogy leírtam, ilyet még nem csinált az AMD, náluk teljesen újdonság a megjelenése
Jobban tetszene, ha FSR AI-nak hívnák és akkor még névben is "új" lenne?" Nvidianal uj hardveres elem kerult a kepletbe, viszont az RDNA3-nal mar ott volt az AI gyorsito."
RDNA4-nél is új a hardveres elem, hiszen csomó helyen módosítottak rajta. Többféle adattípust és sparsity támogatást hozott.
"Az RTX 2000 elott nem volt 2 evvel RTX szeria amit elhagytak!"
Tehát te csak a néven rugózol....mondom, akkor az FSR4-nek, ha ASR lenne a neve meg a Radeon 9000-res szériának CF8, akkor már újdonság lenne?
-
Busterftw
nagyúr
"Az AMD egyértelműen jelezte az FSR4 érkezésével"
Nem ugyanaz a ketto. Nvidianal uj hardveres elem kerult a kepletbe, viszont az RDNA3-nal mar ott volt az AI gyorsito.
Egyaltalan nem volt transzparens az AMD, mar launch elott is csak hebegtek es 7 honap utan is csak beszoptak az FSR4 leakeket. (github)"NVIDIA is megcsinálhatta volna az RTX1000-res szériára a DLSS-t"
Marhasag. Az RTX szeria az RT es a DLSS kezdetet jelentette. Most mar DLLS4 es FSR4-nel jarunk. A DLSS4 pedig tamogatja az RTX 2000 szeriat, az FSR4 pedig meg a 2 eves szeriat sem.
Csurheted csavarhatod ahogy akarod, a lenyeg nem valtozik."DVGA részesedésben továbbra is benne vannak az AI-ra szánt eladások is, egyáltalán nem a gaming VGA részesedést mérik azok a számok"
Irrelevans. A narrativad nem jon ki."Pontosan 2 év a különbség, amit te is szóvá tettél AMD oldalon, hogy a 2 éves RDNA3 nem kapta meg még az FSR4-et."
Hatalmas csusztatas es tereles. Koze nincs a ketto szituacionak egymashoz.
Az RTX 2000 elott nem volt 2 evvel RTX szeria amit elhagytak! -
PuMbA
titán
"A 9070XT pedig sok esetben kikap a 7900xtx-hez kepest"
Mostani játékokban egyáltalán nem kap ki, ráadásul RTX4080 és 5080 szint sokkal olcsóbban, lásd például: [link], [link] vagy [link]

Ahol kikap a 7900XTX-től azok régebbi vagy régi motort használó játékok, ebben semmi meglepő nincs, de teljesen irreleváns is egyben, mert régi játékokban mindkét kártya nagyon sok fps-t tud és új VGA-t nem ezért veszünk, hogy a régi játékokban legyen még 5 fps-ünk a 170fps-en felül.
-
PuMbA
titán
A 1080 Ti-t írtam példának, ami 2017-ben jelent meg, a DLSS1 pedig 2019-ben. Pontosan 2 év a különbség, amit te is szóvá tettél AMD oldalon, hogy a 2 éves RDNA3 nem kapta meg még az FSR4-et.
Továbbra is mondom, hogy semmi gond ezzel, hogy néha ilyen előfordul, ez van. Így működik a világ, de számtalan példát hoztam fel már erre.
-
PuMbA
titán
"Az upscale továbbra is artifactos, bugos, nem látom miert akarna bárki FSR-t használni a szinte hibátlan DLSS helyett."
Próbáltad vagy csak most leírtál valamit? Az FSR4-et folyamatosan használom nyár óta és nagyon közel van a DLSS4 minőségéhez
Az FSR3 ami nagyon rossz minőségű, valószínűleg erre gondoltál."Veszel egy RTX-et és sose kell a hireket lesni, hogy jött-e javulás, mert nincs gond vele."
Én azért olvasom a híreket, mert érdekel a VGA-k világa, működése és az új technológiák
Tudom, hogy novemberben bejelentik az következő FSR-t, ami még jobb lesz, szóval várom a további újdonságokat a kártyámhoz. Továbbra sincs semmiféle gondom a kártyával április óta, mint az NVIDIA kártyával se volt. -
PuMbA
titán
válasz
Busterftw
#186
üzenetére
"Az NVidia egyertelmuen jelezte az RT es a DLSS erkezesevel, hogy csak Tensor core-ral rendelkezo GPU-k tamogatotta"
Az AMD egyértelműen jelezte az FSR4 érkezésével, hogy jelenleg csak 9000 szériás kártyákon támogatottak az FP8 utasítás miatt
Mi a különbség? NVIDIA is megcsinálhatta volna az RTX1000-res szériára a DLSS-t, mint ahogy az Intel is meg tudta az XeSS-ét és az AMD is a régi szériákra."Ehhez kepest ket negyedev utan tortenelmi melypontra zuhant a dvga globalis reszesedes."
DVGA részesedésben továbbra is benne vannak az AI-ra szánt eladások is, egyáltalán nem a gaming VGA részesedést mérik azok a számok

"A DLSS 2 2020-ban jelent meg, a GTX 1080 pedig 2016-ban...."
DLSS 1 meg nem is létezett, ugye....2 év után
-
RTX 5070 vs RX 9070 - DLSS 4 vs FSR 4 Performance Compared
Új videó a témában, röviden: nem egyértelmű a helyzet, de inkább a 9070. -
Busterftw
nagyúr
Az ar/ertek arany relativ es szubjektiv. A szoftveres feature-k egyre jobban szamitanak, lasd az osszes tesztelo is pontozza a felskalazok minoseget is.
"Most az RDNA4 miatt többen gondolkodnak Radeon-on, mint eddig bármikor."
Ehhez kepest ket negyedev utan tortenelmi melypontra zuhant a dvga globalis reszesedes.
A "mindenki" egyseget jelent, semmit nem mondd a bevetel, mar csak azert sem, mert meg a mai napig nem sikerult megoldani az MSRP arakat."A DLSS is 2 év múlva jelent meg"
Ultra gaz mar amit szenvedsz itt. Senki nem beszel arrol, hogy egy-egy DLSS verzio kozott mennyi ido telt el."A DLSS is 2 év múlva jelent meg a GTX1080 megjelenése után és nem jött a 2 éves generációra."
A DLSS 2 2020-ban jelent meg, a GTX 1080 pedig 2016-ban....
Az NVidia egyertelmuen jelezte az RT es a DLSS erkezesevel, hogy csak Tensor core-ral rendelkezo GPU-k tamogatottak.
Ennyit a marhasagodrol."Mit jelent a "kihúzták a szőnyeget" nálad? "
Valaszoltam. Segitek, nezd meg az userekert versenyzo cegek mit csinalnak a piacon.
Az egyik ceg 7 eves kartyat tamogat jelenleg a felskalazojaval, a masik pedig 7 honapos generaciot...
Egy ovis felfogja a kulonbseget. -
Sinesol
veterán
Az Amd annyira lenn van, hogy ha véletlen pár tucat felhasználó Radeon-t vesz, az már több százalékos növekedés...

Nem látok olyan óriási előrelépést az RDNA4-től, sokszor még az előző gent sem tudja megverni. Raytracing-ben tényleg léptek előre, bár ott is csak egyszerűbb implementálás esetén, szóval overall eléggé felejtős gen ez is. Az upscale továbbra is artifactos, bugos, nem látom miert akarna bárki FSR-t használni a szinte hibátlan DLSS helyett.
Jobb a korábbinál, de mégis kit érdekel? Veszel egy RTX-et és sose kell a hireket lesni, hogy jött-e javulás, mert nincs gond vele. -
PuMbA
titán
"Regen jo ar /ertek arany miatt vették a Radeonokat, ma mar csak az az oka, hogy olcsobb es ez fer bele, ahol pedig valaki tud kis penzt még hozzatenni, esze agaban nincs radeon-ban gondolkodni."
Most az RDNA4 miatt többen gondolkodnak Radeon-on, mint eddig bármikor. Előző negyedévben 73%-kal nőtt az AMD gaming bevétele, ekkora növekededés ritkán van

"Lattam nemreg egy vga-s felmerest valami gamer rendezvenyen, mindenki elmondta, hogy csak a gond van a pirosakkal. Főleg egyebkent tamogatasra panaszkodtak es hogy nagyon szivas piros vga-val dolgozni, meg ha valahol jo is jatekra. Legtöbben munkara is hasznaltak a vga-t, nemcsak gaming."
Én csak a gaming vonalban tudok nyilatkozni, ott mindkettő remekül működik

Busterftw: "7 honapja megjelent az FSR4, RDNA4 exkluzivkent.
Nincs a ket eves generaciora. Ez jelenti azt, hogy kihuztak a szonyeget."A DLSS is 2 év múlva jelent meg a GTX1080 megjelenése után és nem jött a 2 éves generációra. A GTX1660 abban az évben jelent meg, amikor a DLSS és nem kapta meg. Most ezt azt jelenti, hogy az NVIDIA is kihúzta a szőnyeget ezen kártyák alól 2 éven belül?
Egyébként sikerült megint nem válaszolni a kérdésemre, csak mismásolni
Mit jelent a "kihúzták a szőnyeget" nálad? Új verziót kell adnia egy cégnek szoftverkomponensekhez támogatási időtartamon belül vagy új funkciót vagy elég a biztonsági frissítés és a támogatás megléte? -
PuMbA
titán
válasz
Busterftw
#181
üzenetére
Pontosítsd, hogy mit jelent az, hogy kihúzták a szőnyeget
A 1,5 hónapja kijött Fidelity FX SDK 2.0 működik még GCN1-es AMD kártyákkal is, tehát ha egy fejlesztő implementálja ezt a játékába, akkor ezen VGA-k kap felskálázást az FSR 3.1.5 személyében. Benne van a supported GPU részben.Tehát neked a kihúzták a szőnyeget az szimplán támogatást jelent? A 2017-es okos TV-m is támogatva volt 5 évig, de egy darab új funkciót vagy új verziót nem kaptam, csak biztonsági frissítéseket.
-
Busterftw
nagyúr
Az RTX 2000 szeria 7 eves, ami megkapta a DLSS4-et, tehat 7 eves a support visszamenoleg, mit nem ertesz?
Persze, hogy nincs egyenlo merce, mert csak mosdatod az AMD-t es terelsz.Senki nem beszelt orok tamogatasrol. Arrol van szo, hogy az AMD-ben nem lehet bizni, mert mar eljatszottak, hogy 2 eves generacio alol kihuztak a szonyeget.
-
PuMbA
titán
A többire nem tudok válaszolni, egyszerűen annyi a mondandóm lényege, hogy nincs örök támogatás, ami minden esetben neked garantálja hogy megkapsz dolgokat. A támogatásról egyenként dönt minden cég, eseti alapon és még mindig nincs kizárva, hogy RDNA3-on nem lesz FSR4, mert ezt az állitást nem jelenthetjük ki
Ne kezeljük tényként. -
-
Busterftw
nagyúr
"Nálam nincs "következő" mantra"
Konkretan az egesz narrativad azon alapul, hogy minek a regit (2 eves gen lol) tamogatni, majd 1-2 ev mulva meglatjuk mi lesz, meg majd a kovetkezo gen."és 1 hónap múlva szoftver fícsör pariban lesz a DLSS-sel az FSR Redstone"
Mivel CNN modelen alapul, max a DLSS3-al."DLSS Frame Generation a neve, tehát a felskálázó része."
Es? DLSS 1-2-3-4rol volt szo, nem magarol a framegenrol."GTX16xx széria tulajok sem kapták meg a DLSS-t"
Irrelevans, 7 eves tamogatasrol van szo vs 2.5 eves..."Szóval ha így nézzük akkor az AMD tovább támogatta ezeket a kártyákat, mint maga az NVIDIA."
Ne menjunk mar le ilyen dedos szintre. -
Sinesol
veterán
Csak az a különbseg, hogy egy annyira rosszul allo cegnek, mint az AMD cga reszlege, kb minden lehetoseget meg kellene ragadnia, ahol extra dolgokat tud adni, regen ez meg is volt, ma viszont lesz.jak az usereket, miközben küzdeni kellene ertük.
Regen jo ar /ertek arany miatt vették a Radeonokat, ma mar csak az az oka, hogy olcsobb es ez fer bele, ahol pedig valaki tud kis penzt még hozzatenni, esze agaban nincs radeon-ban gondolkodni.
Lattam nemreg egy vga-s felmerest valami gamer rendezvenyen, mindenki elmondta, hogy csak a gond van a pirosakkal. Főleg egyebkent tamogatasra panaszkodtak es hogy nagyon szivas piros vga-val dolgozni, meg ha valahol jo is jatekra. Legtöbben munkara is hasznaltak a vga-t, nemcsak gaming.
Egy fejlesztő srac jol megfogalmazta a lenyeget: “ If it doesnt piss me off, i dont switch to other company”
Termeszetesen nvidias volt ő is es jo par eve semmi gondja nincs a zöldekkel.
Egyebkent a legelterjedtebb gen a 3000-es volt, 5000-es még csak nyomokban, ami azt is jol mutatja, hogy a legtöbben 2-3 evente valtanak. -
PuMbA
titán
Az is fontos, hogy nálad mint jelent a támogatás, mert az alapból nem jelenti azt, hogy új vagy feljavított funkciókat kap egy kártya
GTX16xx széria tulajok sem kapták meg a DLSS-t, szóval az NVIDIA is csinált már ilyet, hogy csak az új generáció kapott meg dolgokat. Ezért írom már egy ideje, hogy semmi különös sincs abban amit az AMD csinál. -
PuMbA
titán
válasz
Busterftw
#173
üzenetére
"Az a baj, hogy ez a "majd a kovetkezo" mantra az elmult 5-8 evben mar meme lett. "
Nálam nincs "következő" mantra, itt az RDNA4, ami már jó, hiszen felveszi a versenyt az NVIDIA-kkal és 1 hónap múlva szoftver fícsör pariban lesz a DLSS-sel az FSR Redstone

"Aztan a sok mosdatasbol az lett, hogy 30-35% piaci reszesedesbol lett 6-12%."
Persze, én tudom, hogy az RDNA2 és 3 nem lett jó, különösen a 3, ami csak egy 2.1 lett.
"Itt most a felskalazorol volt szo."
DLSS Frame Generation a neve, tehát a felskálázó része.
"Az usernek az a szempont, hogy jott FSR 1-2-3-4 es az egyik gyarto 5-6-7 eves generaciokat tamogat jelenleg visszafele, a masik meg 2 ev utan dobtra az elozo generaciot."
Továbbra sem tudjuk, hogy dobta-e
Pletykák szerint most ősszel vagy következő tavasszal lesz INT8 változat, amit a PS5 Pro is megkap. -
Busterftw
nagyúr
Az a baj, hogy ez a "majd a kovetkezo" mantra az elmult 5-8 evben mar meme lett. Majd a Vega, majd a Navi, majd az RDNA 1-2-3-4-5 (UDNA 1?).
Aztan a sok mosdatasbol az lett, hogy 30-35% piaci reszesedesbol lett 6-12%.
"Az NVIDIA is korlátozta a frame generation-t a 3000-res kártyák tulajdonosaira"
Itt most a felskalazorol volt szo.Az user experience szempontjabol teljesen mindegy az egesz erved.
Az usernek az a szempont, hogy jott FSR 1-2-3-4 es az egyik gyarto 5-6-7 eves generaciokat tamogat jelenleg visszafele, a masik meg 2 ev utan dobtra az elozo generaciot.
Az user felskalazot hasonlit felskalazoval, nem pedig azon elmelkedik hogy a termekfejlesztes hogy zajlott architekturalisan a ket cegnel.
Minden mas csak maszlag es mosdatas itt. -
PuMbA
titán
Azt hiszem, hogy érthető, amit leírtam. Tehát miért vett volna valaki RDNA3-at a felskálázó miatt, amikor anno az NVIDIA fényévekkel előrébb járt és már AI-t használt, tehát tudható volt, hogy az a helyes választás, ha fontos a felskálázás. Az meg hogy valaki RDNA3-at vett és most kéne neki olyan dolog, ami akkor még nem is létezett az AMD-nél....hát.
NVIDIA-nál már az RTX2000-res széria óta létezett AI felskálázás, tehát elvárható, hogy támogassa is minden kártya, míg az AMD-nek háromnegyed éve van AI felskálázásója.
-
PuMbA
titán
Értem, hogy mit mondasz és jogos is, de nem tudom a következő okok miatt:
1. Ha mégis kijön az FSR4 hamarosan még kicsit jobb minőségben, mint a kiszivárgott INT8 verzió, akkor nem sz*rtak rád, csak késleltettek. Persze, ha nem jön az FSR4 akkor igen, sz*rtak rád, de itt megint az van, hogy akik RDNA3-at vettek tudták, hogy mit vesznek az NVIDIA-val szemben. Az RDNA3 megjelenésekor még pletyka sem volt arról, hogy lesz egyáltalán AI felskálázója az AMD-nek valamint mindenki tudta, hogy AI-ban és RT-ben az NVIDIA jóval erősebb és ezért ezekben a dolgokban nem volt értelme álmodozni, hogy majd később majd valami lesz.
2. Az RDNA4 esetén a kezdetektől fogva tiszta, hogy 5000 szériás NVIDIA szintű sebességet tud AI-ban és még csomó AI újdonság fog jönni hozzá. Itt van elég erő és tudás, hogy ne kelljen félni attól, hogy majd nem fog futni valami 3 évvel később.
3. Az NVIDIA is korlátozta a frame generation-t a 3000-res kártyák tulajdonosaira, mert nem adta ki nekik, ellenben a Radeon 6000-res széria megkapta a frame generation-t, ami ráadásul driverben kapcsolható minden játékban és kiváló minőségű (próbáltam).
-
Sinesol
veterán
Csak nekem hangzik fura, hogy meg kell bocsantani, tamogatni egy céget, mert hogy majd de jo lesz? Erre maximum az elvakult fanboyok hajlandoak, az átlagember azt nézi, hogy neki mi a jó, nem azt, hogy mi a cégnek. Vagy te azt gondolod, hogy a lesz.rt felhasználó azt mondja, hogy nem baj, ha sz.rnak rám, lényeg, hogy a cégnek majd jobb lesz?
-
PuMbA
titán
válasz
Busterftw
#168
üzenetére
Ez igaz, de továbbra is azt gondolom, hogy az NVIDIA-nak akkora előnye van és annyival vezet az AMD előtt, hogy az eddigi taktikák után ki kell találni valami radikálist és ezzel dolgozni. Hogy most ez azt jelenti, hogy az RDNA3 tulajoknak kell várni 1-1,5 évet FSR4-re....szerintem az RDNA3 tulajok is megbocsátanak az AMD-nek, ha a következő negyedévben ismét erősen nő az AMD gaming bevétele és több lendületet szereznek, de ez a jövő zenéje. Majd 1 év múlva kiderül, hogy megérte-e várakoztatni / beáldozni az RDNA3 és 2 tulajokat.
Sinesol: Semmilyen kompromisszumot nem kötöttem az AMD-vel NVIDIA után
Minden driver atomstabil, legalább 1,5 éve, RT-t, FSR4-et használom örömmel, minden fasza, ugyanúgy ahogy NVIDIA-val sem volt gondom. -
Busterftw
nagyúr
Ez oke, ettol meg hatalmas arconkopes az RDNA3 tulajoknak es buktak egy nagy adag bizalmat. Tehat amikor azt mondom, hogy ki tudja mikor jatszak el ezt megint, mert szarnak bele, akkor teljesen jogos a felvetesem.
Es az userek nem ezt fogjak megertoen elemezgetni, hanem inkabb vesznek Nvidiat.
En mint user, pozitivabban reagalnam le, hogy oke 10%-al lassabban megy az FSR4, mint az uj generacion, de legalabb megkaptam en is az uj featuret, karpotol a jobb kepminoseg. -
Sinesol
veterán
Szerintem száz szónak is egy a vége, ha az ember megbizható, minőségi supportot akar, nem akar ilyen-olyan bajokkal nyűglődni, akkor biztos választás az Nvidia.

A kék és a piros oldal csak akor kerülhet szóba, ha kis pénzből vásárolna az ember és képes kompromisszumokat kötni minden téren, mert hát lesznek bőven. -
PuMbA
titán
Te is első kézből átélhetted, hogy az eddigi minden FSR verzió minden GPU-n fut és kompatibilis hozzáállás mennyire nem működött az AMD-nél. Ahelyett, hogy átálltak volna AI-ra, inkább nyúzták az AI nélküli vonalat, merthogy a régi kártyákon is működik. Mit nyert vele az AMD? Semmit, igazából folyamatosan egyre mélyebbre süllyedtek. Végre volt tökük nyomni egy tabula rasa-t.
-
PuMbA
titán
válasz
Busterftw
#164
üzenetére
"Nem szokásos félgőzös megoldással kell jönni, hanem jól meg kell csinálni. Persze egyszerűbb dobni a supportot aztán tüzet oltani."
Ez a lényeg. Amit össze szerencsétlenkedtek az RDNA2 és 3 során, minek öljenek bele erőforrást teljesen rossz irányba fejlesztett kártyákra (lassú AI és lassú RT)? Én is az RDNA4-re fókuszálnék meg arra, hogy teljes fícsör paritásba legyek az NVIDIA-kkal az FSR Redstone-nal, ami így is csúszik az NVIDIA-hoz képest, hiszen nekik már van Ray Reconstruction meg Neural Radiance Cache. Fene foglalkozzon a régi dolgokkal, az eredményhez kell egy tabula rasa. Egy ekkora hátrányba lévő cégnél nem kezdhetsz el 5 éves kártyákra fejleszteni meg ezeket a usereket istápolni, mert az csak lassítja az új dolgokat. Nem véletlenül nyilatkozta az AMD, hogy az FSR4 régebbi kártyákra projektje nem élvez prioritást, a prioritás az FSR Redstone most.
-
Busterftw
nagyúr
"Lassulással megy igen"
Nvidianal is van valamennyi perf loss régebbi generációkon, ez csak kifogás. A jobb minőség miatt mehet alacsonyabb scalingen és lesz + teljesítmény is.
Nem szokásos félgőzös megoldással kell jönni, hanem jól meg kell csinálni. Persze egyszerűbb dobni a supportot aztán tüzet oltani.A többi rizsát inkább ignorálom.
-
PuMbA
titán
válasz
Busterftw
#162
üzenetére
"Ott a leak, megy rajta, rdna2-őn is megy, mit akarsz megmagyarázni?"
Lassulással megy igen, miközben a felskálázók lényege az lenne, hogy +20-30% sebességet ad
Elég rizikós egy cégnek úgy kiadni felskálázót, hogy az nem gyorsít, miközben eddig minden egyes felskálázó ezt tette és a felhasználók is ezt várják."Az RDNA3 esetében az AI gyorsítók is ott vannak."
Azok az AI gyorsítók ugye tudjuk, hogy harmat gyengék. A csúcsmodell 7900XTX tud 120TOPS-ot, míg a mostani alsó kategóriás 9060 tud 200 TOPS-ot. Én amúgy azt tippelem, hogy a novemberi FSR Redstone bejelentésen bejelentik RDNA3-ra is az FSR4-et light-os verzióban az előbb említett hardveres okok miatt, szóval azt még várjuk meg az ítéletvonás előtt

"Aztán lehet csodálkozni, hogy miért csökken egyre a Toyotat vásárlók száma..."
Ja, amúgy én csak példaként mondtam, hogy csomó ilyen van a világban, hogy vettél valamit aztán 2 év múlva már nem kapja meg a szoftveres újdonságot.
-
Busterftw
nagyúr
Rossz az ok-okozati viszony.
Nem megy rajta, mert dobta a 2 éves generációra a supportot.Ott a leak, megy rajta, rdna2-őn is megy, mit akarsz megmagyarázni?
Az RDNA3 esetében az AI gyorsítók is ott vannak."Ez olyan mintha azért reklamálnál, mert a 2022-es Toyota Corollád nem kapta meg a 2024-es Toyotákban lévő Safety Sense 3.0-ás biztonsági csomagot új funkciókkal, maradt a régi Safety Sense 2, ami jóval alapabb."
Teljesen jogosan lehet reklamálni a Toyotának, mert a konkurencia Honda a 2024-es Civic modellben debütáló Active Safety 4.0 biztonsági csomagot új funkciókkal kiadta a 2022-es és a 2020-as modellre is.

Aztán lehet csodálkozni, hogy miért csökken egyre a Toyotat vásárlók száma...
-
PuMbA
titán
válasz
Busterftw
#160
üzenetére
Rossz az analógiád. Nem dobta a felskálázót, csak a felskálázó egy újabb verziója nem megy rajta
Ez olyan mintha azért reklamálnál, mert a 2022-es Toyota Corollád nem kapta meg a 2024-es Toyotákban lévő Safety Sense 3.0-ás biztonsági csomagot új funkciókkal, maradt a régi Safety Sense 2, ami jóval alapabb. -
Busterftw
nagyúr
"RDNA1-ben hol van Tensor core? "
Még RDNA4-ben sincs Tensor core mert az Nvidia only...
Az RDNA3-ban van dedikált AI accelerator, szerintem felesleges a mosdatás."FSR1-től FSR 3.1-ig volt támogatva az RDNA3, ami 4 év."
FSR4-ről van szó de ne zavarjon.
Arról van szó, hogy az Nvidia a legfrissebb felskálázóját 7 éves generációtól egyformán támogatja, míg az AMD dobta a 2 éves generációt. Pont azt a generációt, amiben van dedikált AI gyorsító." Nem értem a problémát."
Az elég szomorú, akkor olvasd el mégegyszer vagy nézd meg a HUB videót.
Nem olyan bonyolult ám ez, ott az Nvidia referenciának.
"Most akkor mindenki mindig átver, mert rosszkor vettél valamit."
Nem, itt az AMD vert át, egyedül. 2 éves generációnál dobta a felskálázót. -
PuMbA
titán
Javítás: Az FSR 1-től a 3.1-es verzióig minden AMD VGA-n ment 4-5 évre visszamenőleg. Lesz FSR4 hamarosan szerintem RDNA3-ra, talán még 2-re is
De akkor sem fura, hogy nem jön, mert ilyen van. Anno ez nem volt meglepetés. Vettél egy DX9-es kártyát, aztán 1 év múlva dobhattad ki, mert jött a 9.0c.Autó vásárlásnál ugyanúgy. Veszel 1 autót 10 milláért. 1 év múlva jöhet a facelift verzió ilyen meg olyan extrával vagy egy teljesen új modell, hiszen 7-8 évente megújulnak az autómodellek
Nem értem a problémát. Most akkor mindenki mindig átver, mert rosszkor vettél valamit. -
PuMbA
titán
válasz
Busterftw
#157
üzenetére
"Nem, a kulonbseg annyi, hogy DLSS 4 van egeszen az RTX 2000 szeriaig, ami 7 eves."
Mert az RTX2000-res szériában van Tensor core, ami AI feladatokra használható
RDNA1-ben hol van Tensor core? Sehol, így fizikai képtelenség a 7 éves támogatás. Az AMD még nem gondolta 7 évvel ezelőtt, hogy AI lesz a játékokban és emiatt megszívta, így képtelenség azt várni, hogy AMD oldalon is legyen 7 év támogatás. Ez mindenki számára elérhető információ volt már akkor."Az RDNA 3 pedig nem 4-5 eves, az RDNA 2 is eros joindulattal az"
FSR1-től FSR 3.1-ig volt támogatva az RDNA3, ami 4 év. -
Busterftw
nagyúr
Teljesen mas a ketto.
Az RDNA 3 pedig nem 4-5 eves, az RDNA 2 is eros joindulattal az"aztán eldöntik, hogy mit adnak ki vagy mit nem. Megint nem fura."
Hagyjuk mar a naiv rizsat, teljesen egyertelmu, hogy letolt gatyaval erte oket a leak.
Szerintem a tobbsegnek eleg egyertelmu, hogy "fura".
FSR 4 INT8 on RDNA 3 & 2 Tested - AMD Tried To Hide This From You"Annyi a különbség, hogy NVIDIA oldalon még nem szivárgott ki egy ilyen sem."
Nem, a kulonbseg annyi, hogy DLSS 4 van egeszen az RTX 2000 szeriaig, ami 7 eves.
-
PuMbA
titán
válasz
Busterftw
#154
üzenetére
"Epp arrol van szo, hogy megszunt a regi genek tamogatasa egyik naprol a masikra"
Ez régen is így volt, amikor DX7, DX8, DX9 meg DX11 volt
Nem tudom, hogy mi a fura benne, hogy 4-5 évente egyszerűen megszűnik valaminek a támogatása."mikozben mar lebuktak, hogy dolgoztak az FSR4 implementalasan elozo genekre, de megis RDNA 4 exkluziv lett...."
A fejlesztők folyamatosan megvalósíthatósági projekteket csinálnak (POC - Proof of concept), aztán eldöntik, hogy mit adnak ki vagy mit nem. Megint nem fura. Én is csinálok ilyeneket programozóként, de ez nem jelenti az, hogy valaha ki lesz adva. Megnézzük, hogy mit hoz, mennyi értelme van, mennyi karbantartás / baj lesz vele. Annyi a különbség, hogy NVIDIA oldalon még nem szivárgott ki egy ilyen sem.
-
Busterftw
nagyúr
válasz
Heroes fan
#153
üzenetére
Epp arrol van szo, hogy megszunt a regi genek tamogatasa egyik naprol a masikra, mikozben mar lebuktak, hogy dolgoztak az FSR4 implementalasan elozo genekre, de megis RDNA 4 exkluziv lett....
-
Busterftw
nagyúr
válasz
Heroes fan
#151
üzenetére
Elvileg, talan. Ezek utan nem nagyon lehet az AMD-ban bizni.
-
Heroes fan
őstag
válasz
huskydog17
#150
üzenetére
A további radnákba is ugyan úgy lesz fsr4-is azt a többi meg belerakják az újabbat.
-
huskydog17
addikt
válasz
Heroes fan
#148
üzenetére
"Idén lett meg az fsr4, majd rögtön azonnal lesz vagy 8 millió játék hozzá vagy mi xdxdxd"
A DLSS 4 is idén indult és ugyan nem 8 millió játékhoz van (nem valószínű, hogy létezik ennyi a világon), de kb. 4-5× annyi játékba került bele, mint az FSR 4. Valóban xd
"Most már minden amd kártya tartalmazza a jövőbe akkor mit kapkodjanak vele."
Öh nem. Kizárólag RDNA4-en működik az FSR 4, ami az AMD termékfelhozatalának csak egy kis része, még mindig RNDA 2 és RDAN3 van többségében a polcokon, főleg alacsonyabb ársávokban."2 év múlva 1000 is lesz."
DLSS 4 talán igen, FSR 4 viszont a jelenlegi tempóval még a felét sem fogja elérni.
#149 PuMbA:
Önmagában lehet, hogy egyeseknek szépnek tűnik a 95 db játék, de minden viszonyítás kérdése. DLSS 4 támogatottsághoz képest viszont valóban nagyon sovány, a kolléga nem túlzott. Miért?
A DLSS 4 már több száz játékban benne van, natív implementációk 175 körül vannak és ehhez jön hozzá az NV App-ban lehetséges override, ami jelen pillanatban 270 játékot jelent. Tehát így már 400 felett járunk amihez képest a 95 valóban nagyon sovány.Ehhez hozzájön a másik nagy problémája az FSR 4-nek: kínkeservesen lassan terjed. A DLSS 4 terjedése sokkal gyorsabb ütemben zajlik, azaz az olló egyre jobban nyílik. a támogatott játékok listáját tekintve az FSR 4-nek egyre nagyobb a lemaradása.
AMD AMD-nél a 95 játékban benne vannak azok a címek is, amiknél override-al lehet aktiválni az FSR 4-et, tehát egy komplett lista, míg az NV-nél egy ilyen komplett lista valahol 400 felett lenne és ahogy írtam ez csak rosszabb lesz AMD számára.
Ahogy írtam már korábban más topikban az AMD-nek most durván spamelnie kéne az FSR 4-et a játékokba, el kéne árasztani a piacot vele, ehhez képest viszont továbbra is takaréklángon megy a gépezet, ami azért is gond, mert így elég gáz volt, hogy az RDNA 2/3 felhasználókat szembe köpték a reset gomb megnyomásával, ezért is kéne masszívan növelni a támogatott játékok listáját, hogy a korábbi RDNA2/3 felhasználók mérgükben ne menjenek át majd a zöld oldalra ahol már most sok száz játékban van DLSS 4.
A nagy AAA játékok esetében a launch a legfontosabb pillanat a játék életében, akkor érdeklődik a legtöbb játékos iránta. Márpedig még mindig ott tartunk, hogy launch-nál viszonylag ritka a natív FSR 4 implementáció, a BF6 most meglépte, de sok más játék nem.
Ha már post-launch supportot említetted, szintén nagyon ironikus, hogy az AMD a konkurencia által támogatott játékhoz csináltak override támogatást, de a saját maguk által szponzorált Avatar-hoz továbbra sincs FSR 4 támogatás, miközben DLSS 4 már régóta van (override). Az tök jó, hogy fél év után az Outlaws kapott FSR 4-et override formájában, viszont a DLSS 4 támogatást azonnal megkapta januárban.
Ezt a felhasználók rendszeresen látják, hogy még post-launch supportban is sokkal erősebb a DLSS 4, de ezt az AMD megint csak saját magának köszönheti, amiért kizárólag FSR 3.1 kódot lehet override-olni, míg 3.0-t már nem. Ezzel megint saját magukat lőtték lábon. OK, most már új alapok vannak, megnyomták a reset gombot (ez volt az egyetlen lehetőségük), csak így elterjedés szempontból az FSR 4 versenyképtelen, ami ironikus, mert az előző FSR verziók versenyképesek lettek volna terjedés szempontból, viszont azok képminőségben voltak versenyképtelenek. -
PuMbA
titán
"100db? Az igen sovany szerintem."
95db Black Myth-tel, illetve van 2-3 játék, ami működik de nincs a listán.
"De lehet csak en szeretem, ha mar jatek megjeleneskor klappol minden."
A legtöbb AAA játékot fél-1 év mire egyáltalán játszható állapotba szedik
Én megjelenéskor tuti nem játszok velük. Akik pl. végigtolták az SW Outlaws-t megjelenéskor....azóta teljesen más az AI, mások a lopakodási mechanizmusok, millió javítás volt. Nincs értelme megjelenéskor játszani....kipeccselt állapotban 30%-kal olcsóbban, na akkor. -
Heroes fan
őstag
Idén lett meg az fsr4, majd rögtön azonnal lesz vagy 8 millió játék hozzá vagy mi xdxdxd
Most már minden amd kártya tartalmazza a jövőbe akkor mit kapkodjanak vele.
2 év múlva 1000 is lesz.
A másik meg csináljanak kártyát a játékokhoz, hogy egyáltalán elfussanak rendesen, meg elinduljanak egyáltalán. Mert ha itt ragadnak még évekig nem sok kártya lesz játékra alkalmas. -
Sinesol
veterán
100db? Az igen sovany szerintem.
Random keresesre egyebkent 85 FSR4-et ir, miközben 175 DLSS4 cim-et dob. Szerintem nincs miröl beszelni.Plusz ugye mindig ott van az is, hogy sokszor sz.nak bele a fejlesztök es skippelik az FSR-t, miközben a DLSS mindig ott lesz.
Az a majdnem az összes, ahogy mondtad, sokatmondo, ahogy az is, hogy ennyi idö utan kapott a Wukong tamogatast, amikor first day ott volt a DLSS, ha jol emlekszem. Erdemes hozzatenni ezekhez az FSR tamogatasokhoz, hogy sokszor akkor jön, ha majd epp raernek a fejlesztök..
De lehet csak en szeretem, ha mar jatek megjeleneskor klappol minden.
-
Sinesol
veterán
válasz
Heroes fan
#144
üzenetére
Csak ugye egy AMD eseteben sok minden nem tamogatott, örök ígèret az FSR is, elverve tamogatja csak valami.1080p-re meg azert legtöbb esetben elég a 8GB, mêg ha mondjuk egy 12gb megnyugtatobb is lenne. Nyilvan felaras volt, emiatt nem a legjobb ar/ertek azon az aron, de ez ilyen, vállalta.
A lenyeg ugyis az, hogy elegedett vele, szoval nincs miröl beszelni, lehetne erösebb proci,meg több ram, de csak e-penisz meregetes, szamottevö elönyt nem jelentene az 5060 mellett.
-
Heroes fan
őstag
Az egy elég rossz vétel volt mikor 9060xt 16gb 150 160k van. A proci túl gyenge hozzá ramból is 32 giga kell.
-
mtomi95
senior tag
Én augusztusban vettem ebből a fehéret, express szállítással is 140 volt PCX-ről.
Igaz én nagyon elkapkodtam a vételt, de nem bántam meg. Stalker 2 miatt lett főleg megvéve. Abban pedig 1080P/high-on framegennel úgy, hogy driverben be van profilozva Vszinkron (60Hz) a tv miatt azt kell mondjam tökéletes számomra.
Még úgyis, hogy i3 12100F és 16GB DDR4 ram mellett van pciex 4.0-el az összes játékkal el vagyok.
Tápot nem akartam cserélni (550 CM 80gold) mert féltem az új csatlakozótól is. Szóval ez minden szempontból egy jó döntés volt számomra.
Nekem egy 1660 Supert váltott ahhoz képest meg ég és föld.
Bár ennyiért régebbi generációból veszek használtat jobban járok, de olyan régen volt új kártyám, hogy hihetetlen... A fóliát a hátuljáról nem rég vettem le…
Szerencsére a hőtől nem égett még rá.
-
Heroes fan
őstag
válasz
Dark KillerX
#138
üzenetére
Jaja pontosan..
-
Gainka
őstag
válasz
Csabi1984
#136
üzenetére
Leirom az én esetem, 90%-ban, Battlefield jatekokkal jatszom, a 2042-öt nem vettem meg, most a 6-ot igen, most ujitok gépet, szoval ha nincs kedvem 2 evente hardveraprozni, akkor az olyannak mint en is, szolhat hosszutávra egy 5060 vagy 9060xt. X felbontás low medium hogy legyen 120 fps és evekre letudva a téma. Számomra idegen az hogy egy évben jön egy uj játék és emiatt gépet fejlesszek. Még a Cyperbunkot sem probaltam ki stb...
-
Dark KillerX
addikt
válasz
Heroes fan
#137
üzenetére
Indiana Jones kimaradt, viszont a Dyning Light:The Beast alatt érzem a Vram mennyiséget, médium textúra mellett FSR4 -el is bír iszonyat darabos lenni
-
Heroes fan
őstag
válasz
Dark KillerX
#121
üzenetére
Ilyen indiana jones, resident evil 9, gta 6 stb esélytelen. Egyszerűen elavult mára teljesen, borderlands 4 is borzalmas ilyen karikkal.
-
Csabi1984
addikt
Ha magamnak vennék egy új videókártyát akkor bizonyára úgy gondolkodnék, hogy lehetőség szerint hosszabb távon. De amikor valaki szeretné a régi konfiguráció helyére egy újat és van egy elképzelt összeg videókártyával (8GB-os) majd inkább plusz pénzt rá és legyen inkább 16 GB és ezen felül akkor még feljebb adni a kiadással sajnos nem mindenki ennyire tudatos.
Csak ugye aki játszani szeret annak tudatosnak illene lenni. Nekem az RX6650-XT azért elég mert keveset játszom. Ha a Game lenne a fő szórakozásom akkor biztos megvennék egy jobbat (akár részletre) de legalább időtállóbb lenne. -
Elmör
őstag
válasz
Csabi1984
#133
üzenetére
Ezzel csak az a gond vagy nem is gond, inkább elgondolkodtató, hogy valószínűleg 2 féle ember veszi meg ezt a kártyát, az egyik aki úgy van vele, hogy ez most biztos elég lesz egy darabig, mert azt mutatják a tesztek (pár azért már bőven idősödő játékkal, khmm) és a másik akinek ennél több pénze nincs VGA-ra. Mindkettőt megértem, de ugyanakkor ha van egy kicsit több pénz (na jó tudom, nem kicsit, hogy a fene ebbe a kapitalista világba) akkor egy időtállóbb VGA az igazi megoldás, tehát legalább egy 5070 vagy még inkább egy 5070Ti. Én annak idején pont úgy lépkedtem a 3060Ti-től felfelé, hogy megfizettem a tanulópénzt és végül lassan 3 éve megvettem a jelenlegi 4080-at, ami ha jól alakulnak a dolgok akkor meg is marad még 2 évig simán. Ha esetleg majd a GTA6 megjelenik PC-re, akkor azért ott már lehet 2027-ben vagy 2028-ban el fog jönni a csere ideje, de úgy érzem, ha megmarad 5-6 évig, akkor évente 80 ezer Ft-ért jó vásárt csináltam, míg ha megveszek egy ilyen kártyát 150-ért és 2 év múlva megint lecserélem egy 150 ezresre akkor végül lehet ismét ott vagyok anyagilag, mint most, de közben ezzel kompromisszumokat kell kötnöm, míg az erősebb, drágább VGA-val nem. Az más kérdés, hogy le fog járni közben a garancia, míg a folyton 2 évente eladós típusnál nem, ami egyedüliként mellette szólhat. Úgyhogy mindenki maga dönt, meg persze nem vitatom, hogy a megfelelő körítés miatt is drágább mindig a drágább VGA, hiszen akkor tápból is drágább kell, valamint előjött a másik dolog is, hogy még a pc házam is kicsi volt hozzá, alig kapott levegőt, viszont ezek is mind ahhoz járultak hozzá, hogy tovább meg tudjam tartani a jelenlegi konfigomat, amit lekopogok eddig úgy érzem sikerült is, max ha a ventillátorok bedöglenek közben a házban esetleg a proci hűtőn (mivel az már régebbi darab, talán 5 éves már most) akkor azokat kell cserélni.
-
Csabi1984
addikt
válasz
mefistofeles
#131
üzenetére
Számomra ez egy teljes értékű válasz függetlenül, hogy mely irányba dől el.
Az átlag ember most őszintén mit kezd az FPS viszonyítással?
Ha nem ugyanazon hardverekkel rendelkezik mint a tesztelő akkor már eleve nem azt az értéket fogja kapniEllenben ha azt mondjuk az RTX5060 FULLHD-re még jelenleg helytálló ez egy fogható kifejezés!
Főleg úgy, hogy nekem egy RX6650-van ami szintén 8GB de "régebbi" és eddig még nem sikerült kimeríteni. Persze direkt nem is keresem az ellenfél gamet
-
Dilikutya
félisten
Mondjuk 1080p-n előrelépés, mert viszi az újabb játékokat is. A 4GB pl. 1080p-n határeset a Far Cry 6-nak (2021-es játék), plusz itt a GPU is erősebb. Csak hát az árazása, de ez mondjuk mindegyikre igaz. De pár éves címeket 4K-n is jól vihet (én is 4K-n játszok főleg egy RX570-el, legújabbakat kihagyva), és ott a 8GB memória jól jön, sőt a 16 sem sértés, mivel a 8GB lassan kevés lesz 1080p-re, de a GPU-ban annál azért több van.
-
-
gekkoXT
senior tag
Most akkor mi a baj ezzel a kártyával? Annyi fura hozzászólás van, hogy nem értem.
Ősrégi 1050TI-ról váltanék és ez jónak tűnik nekem. -
-
ddekany
nagyúr
-
Sinesol
veterán
válasz
mefistofeles
#115
üzenetére
A felbontas a dpi miatt szamit, önmagaban nem sokat mond.27 es wqhd pl. nem sokban különbözik egy 22 inches fullHD-tol.
-
T J
tag
válasz
mefistofeles
#120
üzenetére
Na meg a cpu. Nálam pl egy i7 4790-el van párosítva, de egész másképp festene egy Ryzen 5600-al.
-
Csabi1984
addikt
Igazából csak próbáltam több irányból megközelíteni az ítélkezés miértjét

-
Csabi1984
addikt
válasz
mefistofeles
#120
üzenetére
-
Dark KillerX
addikt
válasz
Heroes fan
#117
üzenetére
Lehetséges , és nyilván idővel tényleg kevés lesz még FHD-n is, de jelenleg még bőven élhető , persze kompromisszumokkal és jelzem nem lowon
-
válasz
Csabi1984
#118
üzenetére
Nyilván nem mindegy milyen platformon dolgozik. Működik egy PCI 3-as lapban is de ugye ez más egy PCI 5-ben. Ugyanígy DDR4-DDR5 memória. Ezek is számítanak.
Nálam modern platformon futott, de nem hiszem, hogy van játék amit 1080p-ben nem tudtam volna 60 fps-el gyönyörű minőségben futtatni.
Sokan fikázzák (jogosan) a 8 Gb memóriát, és a 128 bitet de full hd-ban ezt még kiegyenlíti, hogy kurva gyors GDDR7-es memóriát használ.
....és itt jön megint, hogy nem mindegy milyen buszon keresztül dolgozik a kártya. -
Csabi1984
addikt
válasz
mefistofeles
#115
üzenetére
"Szerintem is a 60 fps az teljesen rendben van, de van aki a 120-at is szarozza"
Az RX6650-em 140FPSt-t hozott a COD3.al. Nem egy új játék de ha innen nézzük akkor egy jó kátya és lehet, hogy egy GT6-hoz már kompromisszum kell.Mellesleg olvastam olyan hozzászólásokat ahol az RTX5060-ról nem írtak olyan negatív kifejezést, hogy xar mindezt 2-3 hónapos hozzászólásban.
Kiváncsi lennék egy AM3 alaplapra csatlakoztatott RTX 5060 8GB és ugyan ezt AM4 alaplapra már erősebb processzorral tesztelve. Úgy is kijöhet rosszul az RTX 5060, hogy maga a vas kevés alatta és jöhet ki elfogadhatónak, hogy nem 4 magos CPU hanem már 6 vagy 8 megy alatta.
-
Heroes fan
őstag
válasz
Dark KillerX
#106
üzenetére
Bármilyen 8 gb 25 végén csak saját magát szívatja meg.
-
Heroes fan
őstag
válasz
mefistofeles
#100
üzenetére
Na igen bírnám.
-
válasz
Csabi1984
#110
üzenetére
Ez megint szokás és konfig kérdése. Szerintem is a 60 fps az teljesen rendben van, de van aki a 120-at is szarozza. Olyan ez, mint a felbontás. Százezrek játszanak 1080p-ben, másoknak meg a 2K is kevés. Nyilván ha egy ideig játszol 2-4K-ban akkor észre veszed a fullhd-t de ha abban nyomod akkor az teljesen rendben van.
-
Elmör
őstag
válasz
Csabi1984
#110
üzenetére
A 60fps legyen meg inkább tartósan, semmint a 140 úgy, hogy közben leesik 50-re néha, mert akkor sokkal rosszabb a játékélmény. A 120-at szoktam a legtöbb játékban belőni célnak, de persze vannak olyan címek, amikkel 1440p-ben sem fogok tudni 60-nál többet kihozni, de azt stabilan.
-
Csabi1984
addikt
válasz
mefistofeles
#109
üzenetére
Az, hogy nincs hiányérzeted meg középkategóriás hardvereket használsz attól még nem változik az a tény.
Arra lennék kíváncsi mindenkitől kérdezve, hogy mely az FPS érték a játékban ami a szemnek már érezhető? Lehet xarozni egy kártyát mert csak 100 fps értéket hoz egy másik 140 fps értékhez képest.
Lehet xarozni úgy is, hogy egyik 60-at hozza de a másik csak 20-30-at. De mely azon érték amikor azt lehet mondani, hogy akadozik, laggol stb? -
válasz
Csabi1984
#108
üzenetére
"Valójában egy olyan helyzetbe vagyunk, hogy olcsóbbért hézagolunk vagy jó mélyre nyúlunk és akkor hosszabb távon játszhatunk."
Az a gáz ezzel, hogy szerintem nagyon sokaknak az az opció, hogy jó mélyen a zsebünkbe nyúlunk nem is létezik.
Én kétgyerekes családapaként felépítettem egy egzisztenciát a családomnak, de soha nem engedtem /engedhettem meg magamnak egy csúcs PC-t. Mindig a régebbi középkategóriás hardvereket használtam, de ez miatt sosem volt igazi hiányérzetem. -
Csabi1984
addikt
válasz
mefistofeles
#104
üzenetére
"Semmi nincs túlárazva amíg megveszik az emberek"
Ez így igaz de ha azt nézzük, hogy egy átlag nyugdíjas 140-150.000 Ft között kap és ha bemész egy elektronikai áruházba és meglátod mennyi egy A55-ös telefon a 120-140.000 forint vagy csak nézzük az RTX 5060-at a 8GB Vrammal azért szomorú helyzet. -
Csabi1984
addikt
Olvastam a válaszokat
Valójában egy olyan helyzetbe vagyunk, hogy olcsóbbért hézagolunk vagy jó mélyre nyúlunk és akkor hosszabb távon játszhatunk.
De azért milyen hasba szúrás, hogy akármilyen 8GB-os videókártyát előbb vagy utóbb butítani kell, hogy az élmény megmaradjon.Valamikor 2018 körül előtt vettem meg a jó kis 1050TI OC videókártyámat 80 - 85.000 Ft között és az egyéni játék fogyasztásaimhoz mérten elégedett is voltam velem aztán jött a Robocop Rogue city ami vagy a rossz optimalizáció végett vagy a videókártyám kapacitásának vége miatt de egyszerűen játszhatatlan volt.
Idén vettem meg a XFX RX6650-XT videókártyámat újonnan 98290 Ft-ért az Alzából
azzal egyszerűen már élmény volt játszani legjobb grafikával
-
Dark KillerX
addikt
A 9060XT 8GB mint lehetséges alternatíva [link] ebben az ársávban
-
ddekany
nagyúr
válasz
mefistofeles
#104
üzenetére
Olyan szempontból amúgy lehet túlárazva, hogy ha netán tán nem akar maximális profitot ebből a szegmensből az nVidia, hanem máshova teszi át a rendelkezésre álló gyártókapacitás (AI). Viszont a status quot meg akarja tartani gamer kártya piacon, szóval azért életben tartja a dolgot.
-
válasz
Csabi1984
#101
üzenetére
Az, hogy egy kártya mennyire "jó" az a kártya teljesítményétől és a felhasználás módjától függ. Ha csak sudokuzni akarsz a gépeddel akkor egy AMG APU is megteszi a prociba épített garfikus maggal.
Ha kevesebb a vételár akkor nyilván nem lesz jobb a kártya de ahogy írod, az ár-érték aránya javul.A felvetésedre:
1. Semmi nincs túlárazva amíg megveszik az emberek.
2. Nyilván egy magyar átlagkereset mellett jobban megterheli a családi költségvetést egy ilyen vásárlás. A kártya nem képvisel "nagyobb értéket" csak arányaiban a bevételedhez képest. -
ddekany
nagyúr
válasz
Csabi1984
#101
üzenetére
Mivel játszással nem keresel pénzt, így a "megéri-e ennyiért" erőse szubjektív, utólag se lehet kimutatni, hogy megérte-e. Szóval az egész szükségszerűen erősen hasra ütés, egy pszichés játék.
De még annál jobban is hasra ütés ez, mert játékos embereknél egyik para, hogy pár éven belül lesz valami amivel szeretnének játszani, de talán már kevés hozzá a kártya, vagy csak élményt jelentősen romboló kompromisszumokkal tud vele játszani. (Mondjuk azt lehet tudni, hogy ilyen szempontból a 8 GB kizárt. Azzal pár év múlva a szétreklámozott AAA cuccokról bizonyosan lemardsz. Ha valakinek az kell...)
-
Csabi1984
addikt
Sziasztok!
Nem először olvasok olyat, hogy van egy videókártya pl legyen ez 130.00 Ft-ért xar de ha olcsóbban hozzájut az ember akár 100.000 Ft-ért akkor már jó!
Nem értem!
Ha van egy videókártya amit mondjuk árulnak 120.000 Ft-és és tegyük fel a 8GB Ram kevés akkor 100.000 Ft-ért használtan se lenne több a Ram-ja.
Gondolom inkább az ár/érték arány a viszonyítási alap.Legnagyobb probléma az, hogy ha venni szeretnél jó mélyen a zsebedbe kell nyúlni!.
Melyik a könnyebb emészthető megállapítás?
1.Az eszközök, a piac túl van árazva
2.Mi átlag emberek keresete (Magyarországon élők) annyira alul van, hogy a termékek sokkal nagyobb értéket képviselnek.
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE B250M i5 7400 16GB DDR4 512GB SSD RX Vega 64 8GB DEEPCOOL Tesseract BF 650W
- 4G Microsoft Surface Go 2 m3-8100Y 8GB 128GB 1 év garancia
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A22/Samsung Galaxy A23/Samsung Galaxy A25/Samsung Galaxy A05s
- Kaspersky, BitDefender, Avast és egyéb vírusírtó licencek a legolcsóbban, egyenesen a gyártóktól!
- Samsung Galaxy A16 / 4/128GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Ganacia / BONTATLAN NULL Perces!
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Választani kell és kompromisszumokat hozni.




FSR1-től FSR 3.1-ig volt támogatva az RDNA3, ami 4 év.
Szerencsére a hőtől nem égett még rá.

