Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    Kis statisztika. 41.6/41.8V-ról indulva 1142-1163 km között lement 37.8/36.6V-ra:
    volt nyektetve rendesen, terepen is mentem (nem szándékosan, eltévedtem, lol),
    Tímár utcai biciklis felüljáróra 20 km/h-val felvisz. Közteresek épp nem voltak kint.

    Lazán kapcsolódik, amikor egy autós beszól az előttem kerekezőnek, akit éppen
    elengedett nagy kegyesen, hogy le kéne szállni a bicajról. Mert ugye odáig látott,
    hogy zebra, de mellett meg ott a bicikliút: szemészorvosnál volt-e, vajon az ilyen?

    Ezután kollégák nyektették kicsit, de mivel reflexből leveszi az ember a gyújtást,
    ha nem tudja, hogy "szakszerűen ki kell kapcsolni", a táv nem került mentésre...

    Lazán kapcsolódik, amikor megállapítást nyert, hogy nem megy sokkal jobban a
    Xiaomi-nál... Igen, amikor a kolléga lekapcsolta a hátsó motor, úgy nézték össze.

    Amúgy végsebességre az M365 jobb, mint a Mad Max Kugoo, félig feltöltve. De a
    gyorsulást két motorral nem lehet összehasonlítani ilyenkor se. Más dimenzió.:DDD

    Ezért hazafelé kímélő* módban mentem, igyekeztem a kisebb kapacitású pakkot
    is megőrizni az út végéig, csak gyorsításnál használtam, a tartott tempót a hátsó
    kerék vitte egyedül. Ez persze 2-3 km/h vesztést jelent, de összességében jónak
    tűnt a stratégia: féltávnál még teljesen vidám volt, rakparton fotóztam. 35.7/35.1V.
    Ahol már a cél közelében kellett volna lenni még 33.8/33.7V, szóval jó lett volna...

    Sajnos, a 1188. km-ben, tehát 46 mért km-rel a teljes töltés után elfogyott a nagy
    pakk.:( Ez még nem lett volna baj, de amikor beesett a fesz terhelésre, gyorsan
    leválasztotta a BMS, táv nem került mentésre. Hiába maradt a kicsiben még 33V,
    a relés megoldásom miatt azt nem tudtam kivenni belőle. Egészen addig, amíg a
    következő korszakalkotó ötletem támadt: fel kell gyorsulni ~18 km/h-ra, mert úgy
    akkora lesz a BEMF, hogy behúz a relé, és feléleszthető a vezérlő. Tiszta jó volt!
    Vissza a jövőbe... El kellett érni a kritikus sebességet, röffent, és goooo...:))

    Szóval még kb. +1 km-t vitt a bicikliúton. Csak amikor meg kellett állni, leesett a
    hátsó motor által generált feszültség. Relé elengedett, másik motor kikapcsolt.:DDD
    Emelkedőn meg már nem "akartam" úgy meghajtani, tehát benne maradt tartalék
    a kis pakkban, de dokumentálva 46 km-re elég volt, úgy, hogy 31V-nál még simán
    ment 20 km/h-val. Baromi jó vele közlekedni! Az eltévedésen kívül jó buli volt.:R
    Az eltévedés mondjuk épp kapóra jött, hogy legyen elég táv** teljesen lemeríteni a
    18Ah pakkot: eddig sosem mentem ennyit egyben. 5-6 km belement feleslegesen.

    *: már nem teljesítményben, az végig hármason volt és szinte végig nyélgáz.:R
    Kivéve ott, ahol megint eltévedtem, és nagyon szűk járdán kellett centizni.:))

    **: valójában, ha nem játszom be a tempomat trükköt, már régen lemerült volna a
    kicsi akku, így a végén ígyis-úgyis hátsó kerék hajtás maradt volna, de azért jobb
    volt érzésre, hogy ha kell, ott van a másik kerék. Gyorsít-lassít. És ha úgy adódik
    hogy épp a rakparton zúzok, mert lemaradtam a bicikliútról hát menjen a 25 is.:DDD

    Összefoglalásul: a közel 50 km megvan, kéne még egy akku és akkor kész LOL.

    Szerk: valamiért nem tölt a 4A töltő 42V-ra, inkább 41.8-nál áll meg. Ez persze
    az akkunak hosszú távon, de emellett azt is jelenti, hogy nem éri el a 100%-ot.:U

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák