Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz csokaym #9635 üzenetére
Hát ja, és ugye itt egy biztonsági berendezésről beszélünk... kemény.
Ha rövidre zár, befékez, ha szakad, akkor meg onnantól sosem. Vicc.
(Egyik se életbiztosítás kategória, tuti nem adnám így ki a kezemből,
pláne nem sorozatgyártásban... Na sebaj: jobb lesz mint új korában.) -
DigitXT
félisten
válasz Laca1212 #9661 üzenetére
Pár tizeden b@szakodni nincs értelme!
Már hogy a fenébe ne lenne? Adott időközönként amúgy is ellenőrizni
ajánlott a guminyomást, amikor viszont ráteszed a mérőt, óhatatlanul
veszteséget okozol... Ha erre még rájön az, hogy amúgy is pár tizedet
rá kéne fújni, akkor miért ne fújnád bele? Vagy Te méred, konstatálod,
hogy kevés, és úgy hagyod? Mert csak pár tized? Akkor minek méred?Ui: nekem egyik hátsó gumi 0.8-ra eresztett, kanyarban picit fura volt,
de amúgy a normál közlekedésben nem zavart... hagytam volna úgy?
Vagy egyszer pl. motoron az elsőm eresztett le menet közben/szelep
hiba: csak a sebességmérés hibájából tűnt fel, mert nem hajtottam...
Viszont lehetett volna belőle nagy baj: egy pár éve használok TPMS-t,
szerintem tök hasznos, megelőzheti a balesetet. (Pont azért, mert ha
még nem is feltűnő a kicsi nyomásvesztés, nem kell megvárni a bajt.)Megjegyzem szelephiba esetén az a pár tized az út végére sok tized...
(Nyilván nem erre gondolt a kolléga, amikor a téli nyomás beállítására
célzott, de miért ne tehetné meg? Tán előírta neked, hogy kötelező, és
ezen vagy megsértődve, vagy mi? Ami pofátlan épp ez a kötekedés.)ON: rollerre is rendeltem egy ilyen kínai TPMS-t. Lehet, hogy nem lesz
a legpontosabb, de ha történik valami, amire avatkozni kell, kimutatja,
és ez épp elég. (Ha amúgy tartja jól a nyomást, kár hetente nézegetni,
de ha nem nézegeted, akkor meg honnan tudhatod, hogy tartja-e?)
Ja és amúgy is hiányzott az óra a kormányról, szóval ez ilyen 2 in 1.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Laca1212 #9670 üzenetére
Bemutattad a kötekedés iskolapéldáját, és hülyének nézel mindenkit,
aki nem úgy gondolkodik, mint te, és még neked áll feljebb: vicces.
Azért még megengeded, hogy állítsak guminyomást kedvem szerint?Te ne állítsd, nekem ez nem fáj, szerinted értelmetlen baszakodás: jó
gondold így, más meg a karbantartás részének fogja fel, így szívesen
megcsinálja, mert törődik a járművével. Nyugodtabban alszik utána...Én érveltem, hogy annak ellenére, hogy vezetés közben nem feltétlen
érezni még, nem hülyeség utána állítani... te nem érveltél: kérdeztem,
hogy te mikor méred, mikor fújsz utána, de nem válaszoltál semmit...
Viszont sikerült két HSZ-ben is pofátlanul folytatni a kötekedést, LOL!Ui: sose vegyél felfújható kerekű rollert, mert az azzal való együttélés
része a guminyomás ellenőrzése és szükség esetén beállítása... -
DigitXT
félisten
válasz Laca1212 #9676 üzenetére
Ja, hát senki nem érti csak te... Részemről teljesen világos a
dolog: itt mindenki hülye, csak te vagy helikopter. Gratulálok!Ui: senki nem lesz a haverom azért, mert épp egyetért velem,
ahogy te se leszel önmagában attól ignorálva, mert nem.
(Viszont, amellett se tudtam elmenni szó nélkül, hogy milyen
"magas szintű vitakultúrát" képviselsz. De folytasd! Egyedül.) -
DigitXT
félisten
válasz IMIIKE1998 #9675 üzenetére
E-rollernél nagyobb a sebesség és nehezebb is az egész szerkezet...
Elég zavaróan tud csörögni-zörögni, ha rossz az út. Mindazonáltal
elviselhető kategória: nekem jó 3000 km ment le végig tömör gumin.Különböző keménységű gumik léteznek. Ahogy írod, hatalmas előny,
hogy nem kaphatsz defektet (sőt, még a guminyomást sem kell rajta
ellenőrizni, hehe), viszont a tapadása is rosszabb: szoktak játszani
a gyártók a keménységgel, meg a gumi szerkezetével is (méhsejtes).A felfújható kerék elvileg a legkomfortosabb, viszont valóban eléggé
kellemetlen dolog a defekt. Főleg, ha durrdefekt.. Elvileg ezért jobb a
tömlő nélküli gumi. Cserébe nehezebb a cseréje, mert légtömör felni
kell hozzá, tehát nem lehet szétszedni, mint a legtöbb rollerkereket...A roller belső cseréje lehet is szívás (pl. M365*), főleg ha túl gyakran
szívod meg vele, a túl alacsony nomás miatti belső kidörzsölődés az
egyik leggyakoribb defekt ok. Ezért is kell figyelni pár tizedre...*: nem szétszedhető a felnije, nehezen jön le / megy fel a külső gumi.
Viszont emiatt elvileg be lehet játszani rajta a tömlő nélküli verziót. -
DigitXT
félisten
válasz IMIIKE1998 #9682 üzenetére
Én nem bíznék ennyire a Kedves Vezetőben, hogy képesek követni az
európai szabályozást... drónoknál is úgy volt, hogy a Mavic Mini-t épp
meg szabad venni, mert EU-ban röptethető. Nálunk csúszott persze a
szabályozás, ahogy most a KRESZ módosítás, végül kijött, hogy nem,
nem követjük az EU-t! Nálunk légtérhasználati engedély meg kiskutya
füle kell hozzá, így szerintem a rollerrel se lesz ez másképp: 25 km/h?
Ha szabályozzák is idővel, akkor is biztos vmi baromság sül ki belőle.
(Legvalószínűbb, hogy tényleg SMKP irányban fognak valamit alkotni,
tekintve, hogy már vagy 2 éve ezt kommunikálják... és szó nem volt pl.
300W-ról, vagy 25 km/h-ról: egyáltalán fel sem merült, hogy kerékpár.)De ne legyen igazam! Szerintem is diverzifikálni kéne, mert a kis roller
(nevezzük pálcikának, mindegy), teljesen úgy tud közlekedni, mint egy
kerékpár, így baromság lenne letiltani a kerékpár utakról, ám mondjuk
a nagy roller (nevezzük tanknak, mindegy), inkább tud menni közúton,
ettől függetlenül ha értelmes a pilóta, az se balesetveszélyes kerékpár
úton, mert mondjuk nem ott megy végsebességen. De ez bonyolult.
(SMKP-nál annyi van, hogy lakotton kívül mehet kerékpár úton is.)Ui: az SMKP tervezési sebessége 45 km/h, elvileg... Ehhez képest egy
átlag 50-es robogó bőven jó 60-70-re is: eljárt a szabály felett az idő...
Vagy nézz meg egy Bird-öt, húz mint állat, de megáll 25-nél... Szoftver
segedelmével. Erre vajon illene a tervezési sebesség 25? Nem tudom! -
DigitXT
félisten
válasz jozsi252 #9683 üzenetére
Jogos a kérdés! De, tartottam tőle... Viszont a motoromon lassan 3 éve
van rajta, és soha semmilyen problémát nem okozott... Igen, a tű be van
nyomva, így a mérővel ellátott "szelepsapka" tömít. De mivel kontraanya
védi a lelazulástól, nincs különösebben nagy kockázat benne. Ha mégis
ledobná magát valahogy, akkor meg a helyére ugrik a tű, így nem ereszt.Köztes állapotban, ha esetleg mégis ereszt, akkor riaszt, "defekt" miatt:
pont erre van... Egyszer talán volt is egy ilyen (téves) riasztásom.
De majd beszámolok hogy szuperál, egyelőre nincs kész a "nagy" roller,
a kicsivel meg már objektív okokból nem megyek többet, szétszedem... -
DigitXT
félisten
válasz IMIIKE1998 #9687 üzenetére
A jogosítvány szerintem a legtöbb felnőtt embernek nem lenne akadály,
mivel a kerékpárosok is azzal jönnek mindig, ha szabálytalanok éppen*,
hogy nekik is van jogosítványuk, csak éppen leszarják a piros lámpát.Az SMKP meg nem nagy durranás, 14 éves kortól le lehet vizsgázni rá...
*: néha találkozni olyannal, aki szabályos, szóval tisztelet a kivételnek...
Az SMKP vezethetőségét szerintem rosszul látod. Az SMKP, amit a jog
annak mond, tehát attól még nem veszíti el SMKP jellegét, mert tud 60
km/h-val is biztonsággal közlekedni... Sőt, elvileg olyan fojtásokkal jön
ki a szalonból (ha vki újat vesz), hogy ne menjen 45 km/h-nál többet.
Viszont az első dolga szokott lenni az új tulajnak, hogy ezeket kiszedi...
És természetesen van mögé (védhető) ideológia: a forgalom ritmusát a
fojtás miatt nem tudja felvenni, tehát jobban jár nélküle... Tényleg.
Nyilván, ha a rendőr kiszedi ~60-nál a forgalomból magyarázkodhat, de
hol vagyunk még a 70-es hengertől? Nem ezen múlik a világ dicsősége.Ui: ez olyan, mint megveszik a 25 km/h-ra limitált Xiaomit, aztán kb. az
első kérdés a fórumon, hogy szép, szép, de nem mehetne 30-35-öt?
És jellemzően egy szoftveres módosítás után már megy is annyival: ha
az új szabályozás nagyon szigorú lesz, akkor lesznek roller-bűnözők is.
(Németek nagyon szigorúan veszik, mobil fékpaddal járnak a zsaruk...)Ja és ott van egy még kisebb kategória, a MoFa, amire 25 km/h a limit:
mondanom se kell, hogy sokan kiütik, sőt, dalban mondják el a bajukat.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Tomi881 #9692 üzenetére
Százaléknak nem hinni, akkut használat előtt feltölteni, emelkedő távot
meg nagyjából hárommal szorozni. Gyári hatótávot meg ugyanennyivel
osztani, akkor nagyjából kijön a valóság: elsőre tuti nem vinném vissza.
(Gyári hatótávot picike pilótával érik el, síkon, takarékon, szélcsendben,
és ezt apróbetűs részben le is írják; nehéz pilóta, gyorsan, emelkedőn...
nem garanciális probléma. Ha több távolság kell, menj lassabban.)Ui: ha hibás lenne az akku, valószínűleg sokkal hamarabb letérdelne.
Mindazonáltal a dolog tesztelhető, ha gyanús, de dobozból kivéve első
a töltés kellett volna legyen, ennyiben várható, hogy javulni fog valamit. -
DigitXT
félisten
válasz jozsi252 #9683 üzenetére
Na, ahogy ígértem beszámolok az első tapasztalatokról. Tetszik a cucc,
de egy kicsit bumszli a jeladó. Motor keréken abszolút nem volt feltűnő,
roller keréken viszont beleérhet ebbe-abba: egyelőre jobb híján levettem
a kitámasztót, mert annak a csavarja hosszan átnyúlt a hátsó villán.
(Abba bele se merek gondolni, hogy elrontja-e a centrírozásomat... Ez a
kerék eredetileg ütött mint állat. Az előző tulaj szerint menet közben ezt
nem lehetett érezni, de engem elvből is zavart, így ment rá némi súly: ha
újra összeraktam az akkut és a vezérlőket, tesztelem, lehet kell rá több.)Érdekes a töltő portja, nem szabvány USB, hanem mágneses, gondolom
a vízállóság végett. Ami nem tetszik, hogy közel 0.3 bar kiszökik, mire a
"szelepsapka" a helyére kerül. Amúgy lehet patasztvakítás a két tizedes,
de természetesen tud PSI-t is, és ott is marad egy. 9K-t bőven megért.Ja és a kötelező kép: mondtam már, hogy óra is van rajta? (Hasznos!)
Szerk: lehet hogy azt a derékszögű szelepet kellene rövidebb egyenesre
cserélni, úgy nem lógna ki annyira oldalra. Na még meglátom mi legyen.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz CHIPman #9712 üzenetére
S1-et ne. (Max. használtan, nagyon olcsón, motoros szerelésben, mert amikor
valóban ugródeszka lesz, akkor fájni fog, hogy nem a víz vár, hanem az aszfalt.)Illusztráció, hogy hogy el tud rohadni, aztán menet közben leesik az első kerék:
Szerk: ha eltekintünk attól, hogy széthullik, nekem amúgy a preferenciám (volt),
épp a rugózott kerekek, és a defektmentes tömör gumik miatt.. Összeszerelés
minőségében viszont egyértelműen Xiaomi, annál nem hallani megmakkanásról.Defekt valós probléma, ha meg tömör gumit raksz rá, a felfüggesztés hiánya az
újabb gond, mert akkor meg szétrázza az akkut, szóval inkább valami tubeless,
vagy esetleg lehet rá rugózást eszkábálni (monorim), de akkor oda az olcsóság.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Stylerr #9714 üzenetére
Ezzel most újat mondtál? Az Essential a pneu kerekű, felfüggesztés nélkül.
Amikor az ember megunja a defekteket, után jön, hogy mit tud tenni? És erről
írtam, hogy a tömör gumit inkább húzza le a listáról, mert baj lehet belőle...Ui: az S1 Plus-ról semmit nem írtam, azzal nincs tapasztalatom. Habár, mivel
ugyanolyan az első villája, túl nagy reményeket nem fűznék a tartósságához... -
DigitXT
félisten
válasz gergo5991 #9733 üzenetére
Valószínűleg a fázisáram korlátja más a vezérlőjüknek, ezért kisebb
sebességnél gyengén húz a G2. De ez csak tipp, majd a szaki kijavít.A magam részéről az eBike vezérlőmön vettem azt észre, hogy igen
csak lomha alacsony tempónál, bezzeg a gyári Kugoo álló motornál
is kiveszi az csúcs áramot (beállítás szerint pl. 20A) az akkuból, ami
bár kevesebb az eBike vezérlő csúcsánál, de rögtön jön a nyomaték.Szerk: kínai csodák tudnak brutálisan menni, kérdés a tartósságuk...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
De itt emelkedőkről is szó volt, csak efelett elegánsan elsiklottál.
Azt értem, hogy te nem jársz ilyen vidéken, csak attól még másnak
erre is szüksége lehet. Amikor megyek hazafelé, a 30-35 km/h-hoz
kb. 2000W kell: hasonló súlyban vagyok, mint te. Azt nem tudom
elképzelni, hogy milyen 500W-os rollerben van ilyen iszonyatos erő,
hogy még vissza is kell fojtani, mert veszélyes. Nem 5000W-os?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Teljesen rendben van, amit írsz. Azt az egyet kivéve, hogy az eredeti írás
egészen másról szólt. Ez olyan, mint a motorozás: vki megkérdezi, hogy
két személlyel túrázáshoz milyen hengerűrtartalom ajánlott, megírják rá,
hogy min. 500 ccm, erre jön vki, hogy őt elviszi az 50 ccm is a fagyizóba.Amúgy elnézést a kötekedésért. Egyszerűen szerettem volna megtudni,
melyik ez a csoda roller, de úgy látszik titkos. Legyen úgy... Szerencsére
csak az emlékeim lehetnek lyukasak, a fórum nem felejt... Zero 8, nem?oszy: bátor vagy... Első dolgod legyen az első villa lefotózása, mert HA
azóta se javították, akkor szinte garantált, hogy eltörik (és az fájni fog).
Ha már erősített verzió, akkor picit nyugodtabb lehetsz. Plus nem volt?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz gergo5991 #9748 üzenetére
Megnéztem PC-n, ez bizony 10% fölötti emelkedő. Én anno egy ilyenen
20 km/h körül tudtam csak menni (közel 100 kilósan, ~20 kilós rollerrel).
Annak a csúcsteljesítménye 1500W körül volt. Megjegyzem, hogy az az
állítólagos (névlegesen) 500W-os Zero 8 is felvesz csúcsban 1000W-ot...
Sőt! Talán ezért érzi olyan erősnek a kolléga... azt pedig nem sejti, hogy
mit jelent a 20A korlátos vezérlő 48V akku mellett? Hát nem 500W-ot.
De tudom, megint csak kötekedek, a gyártó ráírta, nekem kuss a nevem.30-35 km/h egész más dimenzió, ahhoz már 2000W is megszenved...
Ha nincs nagy forgalom, nem kritikus lassabban szöttyögni az út szélén.
(Amikor terveztem, hogy mit fog tudni a vas, a szimuláció is azt mutatta,
hogy kb. ezt, ami ugye motoronként jelent 1000W-ot, összesen 2000W.)Ja és minden úgy lett, ahogy a terv mutatta... Lett végsebesség, lett erő.
Csak lett egy rozsdás villa is, ami eltört, így véget vetett a mutatványnak
pedig bizisten szerettem vele dolgozni járni. Olyan Zero 8-as, 200x60-as
gumis hátulja volt, szintén 20A vezérlővel, ami miatt viszont jobban ment
sokkal az az, hogy elől is volt egy motor, ~30A vezérlővel. Sokat számít.
(Majdnem vettem egy Joyor F5S+-t. Ami szintén ugyanaz a konstrukció:
tervben is volt, hogy előre is kap egy motort, de nem győzött meg a váz,
pedig, ha megveszem, átépítem arra gyorsan, nem esek később akkorát.
A vételára is összességében kedvezőbb lett volna. De most már ez van.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Nem tudom, melyik Xiaomira gondoltál, de az egyik legjobb modelljük,
a Pro 2, maximum 100 kg-mal terhelhető, én biztos nem állnék rá. -
DigitXT
félisten
Na haragudj, de a kolléga elég világosan leírta, hogy ő milyen érvek
mentén ajánlott több ezer wattos, két motoros gépet, te meg jössz
azzal, hogy neked bőven elég egy kisebb, teljesen más célra.Nem a tapasztalatod vontam kétségbe, hanem azt, hogy tisztában
vagy-e azzal, hogy a rollered közel sem 500W. Az a névleges érték,
csúcsteljesítménybe meg hopp, 1000W: ha nem hiszed, mérd le.Megjegyzem ekkora teljesítménnyel nem kell szégyenkeznie, sőt...
Konkrétan írtam, hogy próbáltam a Joyor FS5+-t, ami tök ugyanaz,
mint a Zero 8. Esetleg a Techlife X5, vagy mondjuk az Ultimate R3.
Nem ment szarul. (Mondjuk akkor a több ezer wattos két motoros
gépem pont ugyanúgy ment, de lemerülés határon leszabályozva.)Elég ez a teljesítmény? Igen, akkor, ha... Ám mivel emelkedőn való
nagy sebességű haladásról is szó volt, oda meg 500W kevés.
És ezzel a ténnyel semmilyen ellentétes tapasztalatod nincs, noha
úgy tűnt, azt állítod, hogy van. Ezért kötöttem bele az állításodba...Már megbántam. Én nem sajnáltam le semmit, de ha már van egy
elvárás, akkor az alá nem szívesen mész... (Motoros példával élve,
ha vki sokezer km-t gurult 250 ccm fölött, és ki is használja annak
a teljesítményét, uram bocsá nem akar átülni SMKP-ra, akkor sem,
ha egyébként azokkal is el lehet érni a sebességhatárt a városban.
Érvelni fog amellett, hogy kevés. Neki. Erre jönnél te, hogy tévedés
hiszen a 70-es hengerrel szerelt "SMKP" milyen jó már síkon.) -
DigitXT
félisten
válasz IMIIKE1998 #9765 üzenetére
Inkább az F1... Simán dobsz fel rá egy 200x60 gumit, és sokkal jobb lesz
menetkomfortban, mint bármelyik 200x50-es, beleértve a lyukacsosakat.
(Arra azért készülj, hogy az eleje nagyon könnyű, így a hátsó kerék hajtás
miatt nem áll távol tőle az egykerekezés. De szerencsére a 350W limitál.)Ui: arról nem beszélve, hogy az A3 még csak mechanikus féket se kapott.
Szerintem az felejtő, pláne, hogy még relatíve drága is: drágább az F1-nél,
miközben nem tűnik jobbnak... Picivel nagyobb az akku, de azt megeszi a
lyukacsos gumi simán, pont mint az S1 vs. S1 Pro összehasonlításban. -
DigitXT
félisten
Valaki szaki meg tudná ezt magyarázni? Kugoo S1 vezérlő - éppen
csak megpöckölve (20A max.), normál esetben 1050 rpm-nél kifúj.Szeretném megfordítani a forgásirányt. Ezért eltoltam a fázisokat,
valóban megfordult, de darál: egyet eltolva a Hall szenzorokon egy
picit javul, erősnek is tűnik, ám nem tökéletes, meg lehet fogni úgy,
hogy ne tudjon elindulni (és továbbra is darál). Szóval valami most
sem jó még, de honnan a pékből hajtja meg 2315 rpm-re? Brutál...Lehetetlennek tűnik, de nem csalás, tényleg akasztja az órát, és ha
jobban megnézzük, üresen felvesz 6*1.8, azaz 11A-t. Hol a BEMF?!
Miért nem tudom normálisan megfordítani? Mindent "színre" kötve
hibátlanul viszi az eredeti irányban, ami jelenleg egy erős tolatás.
Azt hiszem az összes* kombinációt végigpróbáltam, de akkor se...
(Motort szétszedni, Hall szenzort forgatni nem szeretnék, ha lehet.)Szerk: igen a TPMS belever a villába, semmiképp nem marad így.
*: remélem azért még nem az összeset, mert valahogy azelőtt pont
sikerült így is-úgy is hajtani, de félek, hogy az másik vezérlő volt...
(Az 120 fokos, elvileg. De legalábbis tanítható, és simán vált irányt.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #9902 üzenetére
Köszönöm, sikerült! Az volt a probléma, hogy szín-színre stimmelt,
viszont valójában a Kugoo kábelben eleve el van baszva a szín kód...
(Pedig még meg is számoztam őket éppen ezért, csak elfelejtettem.)A kék-sárga fázist kellett cserélni és mellé a sárga-zöld Hall szenzort:
Kugoo logika... amúgy az S1 Pro kábele volt egyedül színhelyes anno,
még el is gondolkodtam rajta, hogyan tud működni? Persze úgy, hogy
a pozíciót nem változtatták, csak a színeket csereberélték össze. -
DigitXT
félisten
válasz HUfantom #9924 üzenetére
Az enyém szerintem tudni fogja. Elvileg 150 kg a terhelhetősége.
5 kW-tal talán arrébb lehet vele állni... Valami nagy dögöt nézz.400-500K kezdetnek, aztán a csillagos ég. (Én is már kb. 300-nál
tartok ráköltésben, aztán még egy métert nem mentem vele, lol.)Szerk: egy roller se lesz kicsi ilyen paraméterekkel, könnyű se.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz HUfantom #9934 üzenetére
Folyamatban lévő szerelés miatt feldobtam a vasat egy mini állványra: hááát...
Nem az a baj, hogy közel 40 kg (ill. csak közvetetten), viszont nincs fogása.
Oké, kicsit speciális eset volt, mert még nem akartam összecsukni. Ha lent van
a nyaka, akkor elvileg meg lehet fogni a grabancát és usgyi... De szinte teljesen
biztos, hogy nem rohangálnék fel vele napi szinten a második emeletre.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz fradi81 #10007 üzenetére
Ilyen emelkedőn felmegy az 1S?
Ezt így képről nem lehet megmondani. Kéne egy hajlásszög és a pilóta súlya is.
Én most voltam kint tesztelni a "nagy vasat"... Szarakodik az akkum sajnos, így
le-letiltogatott az emelkedőn. De azért csak sikerült felgyorsulni 42 km/h-ra, úgy,
hogy ezt jobbára tartotta: a keményebb szakaszon (10%) lassult vissza 38-ra.
Azt hiszem ez még felmegy kategória. Igaz, ezt nem egészen 350W-tal csinálta
(95 kg vagyok most), hanem inkább 3000-rel. Abszolút segédmotor kategória, be
is öltöztem rá relatíve. 91A volt a csúcs áram, ami a feszültségesés miatt "csak"
4100W, de ha sikerül helyrepofozni az akkut, akkor nem kéne meg-megállnia.Vagy mind felmegy bárhova, csak mondjuk lassabban?
Nem, egy bizonyos hajlásszög felett konkrétan megáll. A gyártó megadja ezt az
átlagos (kínai) pilóta súlyára vetítve. Akkor mondhat ilyen nagyokat, hogy 15 fok,
miközben valószínűleg akkora emelkedőn már kb. egy helyben vinnyog a motor...Egyébként igen, emelkedőkön mindenképp lassul valamennyit (a síkon elérhető
végsebességhez képest), kis emelkedőn kevésbé, nagyon akár lépésbe kúszik,
és olyankor jön az, hogy keményen hajtod lábbal, akkor végül is felmegy rajta...Szerk: esetedben az 1S-re azt írják, hogy 14% emelkedőig használható. Talán.
Szerintem egy jó 90 kg-os emberke alatt lábhajtás nélkül ez teljesen kizárható,
akkor is, ha csúcsban 500-600W-ot le tud adni a névlegesen 250W-os motor.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Félig Kugoo S1 (kijelző, kormányrúd, egyik vezérlő, bár kicsit tuningolva, 20A-re),
félig FLJ (váz és a motorok), a harmadik fele () pedig igazi nonémkínai: 75A-es
vezérlő, amivel tol mint a villamos, okos BMS, amin látom, hogyan szarakodik az
akku, félmarkolatos gázkar, aminél szerintem nincs jobb, reflektor éjszakára, stb.
Igen, közel 40 kg, szóval nem az a felkapom, és felszaladok az emeletre, vagy a
villamosra felugrom vele kategória, de mivel erre nincs is igényem, ahova megyek
vele, ott meg fel tudja segíteni magát a helyére, azt mondom, lehet vele menni.Különösebb méréseket nem csináltam még, de a végsebessége 50 km/h körüli...
Emelkedőn mentem vele 42 km/h-t, ahogy korábban írtam: szerintem vállalható...
Gyorsulását majd megmérem, ha partner lesz a 90A leadásában az akku is.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz biokox #10050 üzenetére
Használd a pótkulcsot. Ezekből mindig kettő van (mint a Sith-ekből).
Ja és mielőtt azt is elhagyod, másoltasd le... A zárcsere bonyolultsága
attól is erősen függ, hogy mibe/hogyan van bekötve a gyújtáskapcsoló.
(Ha nagyon nem barátod a barkácsolás, legbiztosabb szervizbe vinni...) -
DigitXT
félisten
válasz anderledani #10064 üzenetére
Specifikáció kitér arra, hogy ehhez mennyit kell lábbal segíteni?
Mert ugye úgy is nézhetjük, hogy motor + emberi erő. Mindjárt tök
nagy számokat bele lehet írni a leírásba... Vagy épp, ha egy gyerek
hajtja, akkor is jobban bírja... (Nyilván azért kérdezed, hogy esetleg
nem hibás-e a cucc, de elnézve, hogy mindenki rögtön tolja fel rá a
firmware módosításokat, kevesen lehetnek, akik tudnák a választ.) -
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #10074 üzenetére
Arra célzol, hogy lassú? Btw. sose mennék ennyivel egy ilyen
"fostalicskával", egy szál bukóban pláne. De hát írják is: amikor
még bolondok voltak. Végülis túlélte, ha posztolta. (Ha fog egy
úthibát, majd a társai posztolják+jár posztumusz Darwin-díj.)Ui: már megint túltoltam... 1200W motor annyira nem szereti a
3600W-ot. De főleg az egymotoros üzemet (miközben a másik
fékez). De legalább muszáj volt szétszedni. Talán sikerül végre
tökéletesen centrírozni. Meg kap egy új féktárcsát is, ha már.
Eddig egyszer mentem vele munkába... Ma próbáltam megint.
Sajnos pont megcsináltam az e-féket, és használtam is sokat.
Vezérlője válogatja, de a Kugoo-nál nem egy életbiztosítás ez:
hajlamos maga a vezérlő is leégni fékezéskor, főleg tempónál.
Most mégsem ez történt, hanem a fázisvezeték makkant meg
(az egyetlen, ami nem volt ekkora teljesítményre méretezve...)
10AWG pipa, XT90 pipa, nagy vezérlő félig, nagy motor: ááá...!De amúgy becsületére legyen mondva, 18A is elég (egy lomha
gyorsulás után), hogy síkon 36 km/h utazót tartson: emelkedő
esetén viszont elég gyorsan túlmelegszik, de legalább jelzi/tilt.Amikor meg szipkázta a 90A-t elég jól gyorsult: nem egy Rion,
de még csak nem is egy Dualtron, nekem viszont elég volt így,
hogy meg-megnyikkant a kerék gyorsulás közben, nem kell az
nekem, hogy elforgassa szárazon, és 50 km/h fölé se mennék.
De ennek a motornak ez is sok volt.Határok feszegetése pipa. -
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #10104 üzenetére
Annyiban nem lamentálás, hogy motorral se mennék az autópályán egy
szál bukóban, pedig annál nagyságrendekkel kisebb a baleset esélye.
Egy ilyen miniatűr kerekű "járművön" ekkora tempót legfeljebb minőségi
úton (zárt pályán leginkább) és full bőrben: még ha nem is csapódsz be
semmibe (bukótér a barátod), akkor is inkább a marhabőr kopjon, nem?
(Bár az is egy nagy marha aki ezt a videót csinálta, akkor is ha nekem is
volt néhány hülyeségem több mint tíz éves motoros pályafutásom alatt.
De hát mondom le is írja: bolondok voltak. De túlélték szerencséjükre...)Ui: FB-n volt egy baleset videó, szintén Dualtron. Vmi 70-80-nál esett ki
alóla a roller, vízátfolyáson. Gondolom slicken volt, mert az tapad jól.
Ami igaz, csak nem közúton. Viszont megúszta, mert full bőrben ment.Ui: megint gurul a "nagy vas", egyelőre ugyanaz a setup, de látom, hogy
vissza kell venni a teljesítményt, hiába írnak 1200W-ot a motorra, ha kb.
pont ugyanaz a bele, mint a Kugoo S1-é, amire 350W-ot vésett a gyártó.
Pár mm-rel szélesebbek a mágnesek, de ugyanolyan tyúkbeleken hajt... -
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #10112 üzenetére
Rákóczin estem saját hibából, úgy 60 körül. Még tudok írni, szóval nem
instant halál.* Nyilván, aki tereptárgyak között erőlteti a lapon fordulást,
erősen kockáztatja, hogy érintő irányba csúszva elkap valamit. DE ha a
hozzáállásuk az úgyis meghalsz, nem kell protektor, akkor bukó minek?*: persze, ha egy oszlopot fogsz 60-nal úgy valóban mindegy, nagyjából.
Mindegy, a véleményem elég sokat formálódott jópárezer km alatt, amit
Budapesten motorral közlekedve töltöttem... nem mondom, hogy tudom
a tutit, de egy ilyen lélekvesztőt csak full bőrben próbálnék ki 120-szal, s
ha lehet, csak olyan szakaszon, ahol garantáltan nincs kátyú... (Motoros
haverom nálam jóval több motoros tapasztalattal, kipróbálta az újonnan
vett G2 Pro-ját. Végsebességen beszitált alatta, esés. Abszolút nem halt
meg, hálistennek, de elég csúnya horzsolásokat szedett össze... Nyilván,
ha nem rollerrel megy 45-öt, hanem motorral gurul, meg sem történik.
De ha már megtörtént, sokat csökkentett volna a sérülésein, ha nem úgy
csak lazán rááll rövidnadrág, pólóban. A tanulságot mindenki szűrje le...)Ui: nagyjából pont ugyanakkora baromság a hiper-roller utcai használata
végsebesség környékén, mint a bungie jumping kötél nélkül... Szerintem.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #10114 üzenetére
Ez teljesen így van, viszont egy rolleren sokkal nagyobb esélyed van az
esésre. Ezért továbbra sem tartom értelmes dolognak 100 km/h fölött,
és főleg nem egy szál bukóban. Van különbség 2 kerék és 2 kerék közt.Ui: olyannyira így van, hogy anno 125-ös robogóra is felvettem csizmát,
meg is szóltak érte, de pont ezt mondtam, hogy mindegy, miről esel le... -
DigitXT
félisten
válasz anderledani #10115 üzenetére
Nem olyan elven működik egy BLDC motoron a fordulatszám mérés,
tehát nincs ami véletlenül feszültség tüskét adjon ki. Emiatt tévedés.Szerk: ha rossz jelet ad a szenzor, azt nem onnan veszed észre, hogy
a sebességkijelző hülyeséget mutat, hanem hogy befékez/darál/leáll
a motor... Szóval ötletnek érdekes, de rolleren nem lehet ilyen hiba.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #10089 üzenetére
Megelőzendő a következő leégést javítás után beállítottam egy takarék módot.
Mondhatnám, hogy mérnöki precizitással kiszámoltam, jó előre, de hazudnék:
valójában menet közben trial-and-error módszerrel lőttem be, hogy a két motor
áramfelvétele jó közelítéssel megegyezzen egy "takarékos" nyélgázon.Mivel a két motor hiába gyári, néz ki ugyanúgy (1200W névlegesen mindkettő),
másképp vannak tekercselve... a régi végsebessége 15%-kal nagyobb, mint az
újé... Mit ad isten, ha végsebességen nyektetjük, ezzel azt érjük el, hogy csak
ez a motor dolgozzon, ami egyenes út a leégéshez. Amíg a másik csak lazsál.
(Nyilván gyorsításnál bedolgozik, ám ha végsebességen mész akkor már nem.)Szóval takarék módban az egyik vezérlő 72%-on, a másik 62%-on dolgozik. Ez
elég 32 km/h tartásához nagyjából 500W-tal, 50-50% eloszlásban motoronként.
Rosszabb minőségű úton bőven elég. Ha meg jó az út, és előzni kell, akkor egy
kattintás a kormányon és megindul a technika 40 km/h fölé viszonylag könnyen.
A másik gyorsabb beállításom, szintén erre a túlmelegedésre megoldás... Csak
42 km/h végsebességre jó (~900W), de 60/40% arányban dolgoznak a motorok:
ezeket a beállításokat hosszú távon is bírnia kell, kigurulható az akkuból 50 km.Ui: állítottam a hátsó rugóstagok előfeszítésén, így már nem ver bele a kerék a
sárhányóba, ha kicsit hátrébb állok / erősebb gyorsításoknál. Egész jó gép lett.
(Fékbetét csere/fék beállítás után sokkal csendesebb, és jobban fog a fék stb.) -
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz fradi81 #10152 üzenetére
A robogód is az első kereket kezdi fékezni ha elveszed a gázt?
(Nyilván nem: ott van két független féked, első és hátsó kerékre.)Na, ehhez képest a Xiaomi egyetlen hátsó mechanikus fékkel van
szerelve, tehát a motorfék folyamatos használata az első keréken
nem túl szerencsés, ha amúgy csak kigurulnál... HA hátul hajtana,
akkor talán. Esett már fórumtárs beharapó első fék miatt.Tudom, az elektromos fék nem egy stoppie gyár, de akkor sem jó,
ha nincs választási opció: akkor is fékez, ha messzebbre gurulnál.
A visszatöltés meg marginális ilyen esetben, inkább lejtőn játszik.Ui: nagyobb motorok esetén valóban baromierős a motorfék hatás,
így ott a gázelvétel sem lehet teljesen hirtelen, mondjuk kanyarban.
Szerencsére a robogó CVT hajtáslánca ezt kisimítja: keveset lassít,
és véletlen se blokkolja a hátsó kereket, ahogy elvileg az eabs sem.
(De befogtam, mert a robogó nem motor, a roller nem robogó.)[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Ukrajnai háború
- Hálózati / IP kamera
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Steam topic
- hcl: Linx 1010, a gagyi x86 tablet újjáéledése
- Előzetes élménybeszámolókon az Elden Ring: Shadow of the Erdtree
- Computex 2024: MagSafe külső SSD és Apple Lokátoros burkolat az MSI-től
- Bundle topik
- További aktív témák...
- DJI FPV DRONE, GOGGLES V2, MOTIONCONTROLLER, DJI BESZÁMITÁSA Ára:289.900Ft Újszerű, hibátlan állap
- DJI FPV controller 2
- 18" Merida One Twenty Pro ( M ) eladó
- Új/bontatlan KuKirin S3 Pro (Kugoo Kirin) elektromos roller. 30km hatótáv. 25km/h.Gyorstöltés! 12kg
- Fujimi Mitsubishi Lancer Evolution V GSR 1/24 makett
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs