Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #7849 üzenetére
Nekem már annyi motorom van otthon, hogy elgondolkodtam, hogy poénból
már akár egy gokartot is össze lehetne dobni belőlük. (Az lesz a vége, hogy
eladom a francba az összeset, alkatrésznek, mert nem vállalok felelősséget
egy kotyogó villából eredő esetleges balesetért. Bár írják FB-on, hogy azt
a műanyag perselyt 3D nyomtatóval lehet nyomtatni, csak az se bírja soká.) -
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #7857 üzenetére
Ez az a Tímár utcai, ahol büntetik a rendőrök a bicikliúton biciklizőket?
Azon anno 20-at ment, és akkor csak 36V akku volt benne, semmi 2 kW.Mekkora ezeknek a motoroknak a terhelhetosege statikus tomegben?
Fogalmam sincs.ha gondolod kinyomtatok neked egyet, hogy kiprobald
Köszönöm, egy próbát mindenképp megérne. Abban a nyakban, amiben
eltört, ugye most semmilyen nincs. Másik, amiben még csak kopott, ott
meg az is kérdés, hogy egyáltalán hogyan kell kiszedni a cseréhez.
(Szerintem ezt valahogy belepréselik, és csak roncsolással jön aztán ki.)a Kiscelli még durvább
Na, egyszer megfuttatom ott is... Nyilván esélyem se lesz egy 50 kg-os
pilóta ellen, viszont előny, hogy ő csak óra szerinti értéket írt. Én GPS-t.
(Egészen konkrétan GPS pontos a sebességkijelző és távolság mérés.)24-25 km/h-ra tippelek, de ugye függ a töltöttségtől is. (Oda is kell jutni.)
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Megálltam hazafelé a legutóbbi teszt helyszínén egy hegymenetet nézni.
Igaz, hogy már 13 km belement, terhelésre 43V körülre esett be, de ez
még mindig több, mint a 36V rendszer közvetlenül a töltőről lehúzva. Ha
ehhez hozzászámoljuk, hogy az első kereket egy régi vezérlő hajtja, ami
papíron 15A-ig engedi (gyakorlatban 17A-t is mértem csúcsban!), akkor
könnyen kijön, hogy bizony 2kW körüli összteljesítménnyel gazdálkodott.
Nyilván full feltöltve elmehet 2.5kW-ig is, majdnem, mint a G-Booster.
Igaz utóbbi 50A. Ha meglesz a nagy akkum, picit még húzhatok rajta,
de az első kerékre már ez a 17A is sok... Állandóan elforgatja, és ugye
mit ér az erő, ha nem uralod? Ledöntöd, és elkezd keresztbe menni.Mondjuk a hátsó hajtás (további) erősítése ellen szól, hogy estem már
így is vele amiatt, mert kövér gázra a sárban kidobta a hátulját.
Mellette szól viszont, hogy még csak meg se nyikkan száraz aszfalton!
A Pro gumi persze nyüszög, de nem azért, mert csúszik: deformálódik.
Azon gondolkodom, hogy ledobom, holnap nézek egy fogyasztást.(Most hazafelé ilyen 7-8A kellett az első keréken a 33 km/h tartásához,
miközben a hátsóra 3A-t írt ki, ami nagyjából ugyanúgy 7.5A. Persze
egzakt összehasonlításhoz célszerű pontosan mérni, nem becsülni...)Dr.Zoo: S1, Pro, vegyesen. Hátsó kerék hajtáshoz hosszú kábellel stb.
Van ugye egy fehér Pro-m, ám annyira kotyog az első villája, hogy nem
akarom összerakni így, és eladni. Nincs pofám hozzá. (Ha meg lehetne
csinálni, az más kérdés.) Akkuját "tuningolom" (teljesen jók a cellák, kb.
100%-ot hoznak, sőt, 2600mAh fölött volt több), viszont a kötések több
helyen töröttek voltak, és botrányos minőségű kézi hegesztés volt. Bele
van kódolva a törés, ha az ember nyekteti. Minap leugrattam a járdáról.
Fiatalabb pilóták ezt gyakran játsszák, nekem inkább a meglepetés volt
az ok (meg a gyenge fék), gondoltam így lesz a legkisebb baj... viszont
amikor nyekken a dekk hát nem lennék az akku helyében: a jó hír, hogy
nekem nincs is ott akku, ami van (8Ah+6Ah), azok meg másképp állnak.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #7863 üzenetére
Kipróbáltam azt a keskenyebb gumit... Nos csalódás. Rosszabbul gurul.
Több a fogyasztás. Emiatt jobban melegszik (a motor és a vezérlő is), a
végsebesség 1-2 km/h-val kevesebb. Cserébe "nagy tempónál" ledöntve*
oldalazni kezd... oké, hogy nem is nagy tempóra szánták, de ez egy fos!
(A dobfékes kerék 36V-ra van kitalálva, de akkor is 28 km/h menne neki.)Sima S1 gumit akartam eredetileg tesztelni, csak nem volt nagy kedvem
leszerelni a másik kerékről az éjjel, így feldobtam tesztre ezt: nem nyert!*: Lágymányosin a kanyarban felfelé kb. 28-nál majdnem lesodródtam.
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #7867 üzenetére
Na de érted, ha már nem gurul jól, legalább lenne atomstabil, meg tapadna.
De egyiket se csinálja... azt megfigyeltem korábban, hogy sokkal könnyebben
szerelhető, ezért kíváncsiságból megmértem, kicsit nagyobb a belső átmérője,
azaz nem annyira szoros, mint az eredeti kerék. De hogy mitől oldalazik? Kell
hátra egy kamera, aztán megnézni, hogy eldeformálódik-e, vagy csak csúszik. -
DigitXT
félisten
válasz B-L-A-C-K #7871 üzenetére
Aki majmot vesz, vegyen hozzá banánt is. Engem csak az lepett meg, hogy
ez egy kutyaközönséges tömörgumi, amit 200x50-es méretben utánad dobnak
7-8K-ért, erre csak azért*, mert 1 cm-rel szélesebb (de amúgy pl. tök ugyanaz
a gyártó stb.), véletlen sem 20-30%-kal drágább, hanem több, mint kétszerese.*: az lehet esetleg még mögötte, hogy ez Dualtronhoz való (igaz, csak Raptor),
ezért gondolják, hogy el lehet adni a akármennyiért. Végül is van benne valami.
Ha mindenki annyiért árulja, akkor akinek ez kell, kénytelen annyiért megvenni.
Nekem annyira nem kell, de a gagyi 200x50, ami csak 200x47 egy fos.Szerk: eBayen komolyan mindenki ilyen áron adja. De kíváncsiságból beírtam a
Google-ba, és Alin már barátságosabb árakat mutat, sőt ugyanott mutatnak róla
olyan metszeti képet, ami alapján nem teljesen tömör a gumi (lehet kipróbálom).[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #7867 üzenetére
Hát ennek se volt tapadása... Elég egyértelműen látszik a csúszás...
Mindezt emelkedőn, 28 km/h-nál (nyilván volt hajtás is rendesen).Szerk: jobb oldalon semmi, hazafelé (lejt) nem próbáltam 30 fölött
menni ugyanott, sőt, nagyon óvatos voltam... Ez a kockásra kopás,
ennyitől szerintem durva. Nem tudom, ez milyen gumiból készült...
(Otthon rámértem a motorra infrával: volt vagy 80 fokos. Vezérlő is
50 fok a műanyag dobozon kint mérve. Nem árt, ha jobban gurul...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #7866 üzenetére
A sima S1 gumi a nyerő. Megvan a 36 km/h, fogyasztás kevesebb, érezhetően
jobban gurul: egyetlen baki, hogy megállt a versenytechnika a Lágymányosin...
Letiltott a BMS, valószínűleg túlmelegedés. És ekkor jöttem rá, hogy a töltőket
ugyan beraktam a hátizsákomba, ám utána az kompletten a garázsban maradt.Így érdekes lesz a hazaút. (Ha esetleg visszahűlés után hajlandó feléledni.)
Szerk: nem a merüléssel van baj, a kis akku még 50V-on van, simán haza vinne.
De a hülye relés megoldásom miatt egy akkuval nem éleszthető a rendszer.[ Szerkesztve ]
-
-
DigitXT
félisten
válasz csokaym #7880 üzenetére
Sajnos nem jó a link, pedig kíváncsi lennék rá. A szétszedéshez nekem sincs
olyan hosszú dugókulcsom. Viszont ebben az esetben a csőkulcs a barátod.Ha csak belepróbálni akarod, van olyan alkatrészem elfekvőben, amiben nincs
benne a gyári műanyag (mert eltört, és úgy ki lehetett szedni). Van olyan is,
amiben még benne van, csak nagyon kotyog a villa (Pro), abból meg valahogy
ki kellene előbb műteni... feltéve, hogy tuti a cserealkatrész, mert valószínűleg
egy ilyen után azt vissza már nem lehet rakni, csak roncsolással jön ki belőle...48V-tal semmi teendő nincs, át kell kapcsolni a menüben 48V-ra, és megy...
(Valójában ez se követelmény, de anélkül mindig full töltöttséget jelez, és talán
lemerülés közelében se veszi vissza a teljesítményt. De ezt nem próbáltam ki.)Gyári akku helyén elfér egy 48V pakk, ám csak 10s2p kiépítésben. A gyárinál
jobb (3000/3500mAh) cellákból úgy is lehet 6-7Ah kapacitás, szóval működhet.
A sima S1 akku ugye 6Ah, névleg 216Wh... Egy 6Ah 48V pakk meg 288Wh.
Szóval hatótávban is kb. ugyanott lennél, bár a 30%-kal nagyobb végsebesség
légellenállásában sokat számít, talán kompenzálja a többlet Wh...13s3p sajnos
azért nem fér be, mert az már 20 cella lenne két sorban egymáson (mínusz 1),
ami megfeleltethető egy 10s4p-nek, amire azt mondják, hogy nem fér be.Ponthegesztőről tudni kell, hogy elsőre elfüstölt, szóval nem igazán megbízható.
A cserélt NYÁK egyelőre működik, de egy gyengébb akkuval nem hegesztjól...
Vettem egy rendes 3S LiPo-t, azzal mint az álom, de összességében drága volt.
(Ennek ellenére 5*-ra értékeltem az eladót/terméket, mivel már/még működik...
És viszonylag gyorsan hozzájutottam a cserealkatrészhez, némi levelezés után.)Szerk: most kapcsolok, hogy neked Pro-d van... (Ráadásul Dual.) Na abban
ugye 2600-asok a cellák, szóval ahhoz képest visszalépés a 6Ah akku.
De gondolom raktál rá legalább egy extra akkut a két motor mellé, nem?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csokaym #7880 üzenetére
Kitúrtam a rossz linkből a leírást. Az alapján elvileg ez a jó link. Sajnos a
hozzászólásokban írják, hogy a Kugoo S3-ba nem jó (ez kb. az orosz S1,
vagy hogy), mégpedig azért, mert 23 mm a belső mérete, túl nagy: ennél
ebbe jóval szorosabb kellene, vmi 20-21 rémlik, de előtúrom a fotót.Szerk: voilá (volt ilyen 23-as kósza emlék, de, az a külső méret sajnos...)
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csokaym #7883 üzenetére
Jó tippelem, hogy nagyon zsoké alkat vagy? 55 km az nagyon derék...
Amikor én 50 km fölött mentem vele, akkor nagyjából 26 Ah kapacitásom volt.
Szerk: ha egyszer elkészül a 48V "nagy" pakk, az lesz 24Ah, és slussz.a kormányon lévő 10s4p helyére
Jól emlékszem, hogy nem láttam még képet, hogyan oldottad meg? Táska?Ha gondolod, szívesen segítek egy 13sp2-t összerakni a gyári helyre... Már itt
a topikban is ajánlottak Samsung cellákat jó áron, 26 cella kijönne kb. 13K-ból.
Szerk: aztán nyilván vannak járulékos költségek, de ez az ár egész baráti.A magam részéről nem vagyok híve az összeragasztós, jóazúgy megoldásnak,
mindenképpen távtartókat használnék, ami merevíti is a pakkot - meg mondjuk
a hőeloszlásban is segít: nyilván valamivel nagyobb lesz, de nem vállalhatatlan.
Ebben a szemléletben építem újra a gyárilag szarul hegesztett, és eltörött Pro
akkut, is aminek a celláit egyesével kimértem: szerencsére bírták a gyűrődést.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csokaym #7887 üzenetére
Az a baj a linkekkel, hogy nem közvetlenül a képre mutatnak.
Szerk: vezérlőt nem félted, hogy ha elkap a zápor, akkor bekakukkol?
Én beraknám a táskába. Bár nem tudom, elfér-e, ha tele van akkuval.
(Mindenesetre, amit a hűtéséről mondtál, igaz, nekem abban a vízálló
dobozban rendesen tud melegedni: jó, hát 30A-t tud, de akkor is...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #7900 üzenetére
Szebb megoldás, ha lő valahonnan egy gyári burkolatot, menetfúróval nekiesik,
és gyönyörűen becsavarozza. Anno én csak átdobtam hátra, aztán így maradt.Szerk: fekete gégecsőbe húztam be a kábelt, az ad némi mechanikai védelmet:
azon a képen még nincs rajta, mert csak később találtam ki ezt a megoldást.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Ne haragudj, de fogalmunk nincs, mi a célod. Azzal kezdődött, hogy
hegymenet. Azzal folytatódott, hogy nem vagy zsoké alkat, továbbá,
hogy nem probléma akár milliós rollert sem venni. Ebből egyenesen
következik, hogy 2kW és dupla motor alatt semmi nem érdekel, nem
akarsz belépő szintű rollert venni, relatíve olcsón, mert nem az a cél.Valószínűleg én értettem félre a beszélgetést, de talán nem véletlen,
hogy többszázezres, ha nem milliós rollereket ajánlottak adott célra:
gondolod, hogy a Xiaomi akkora erőgép? Vagy mégsem az a cél? -
DigitXT
félisten
válasz -Gabesz- #7922 üzenetére
Ez egy tök érdekes kérdés. Valószínűleg könnyebb a 2x500W-ot üzemeltetni,
mivel az tény, hogy bírnak 1000W-ot a kisebb motorok is... csak hát meddig?Az olyan motor, ami folyamatosan elvisel 1000W-ot (ez 36V rendszer* esetén
közel 28A áramot jelent) jóval nagyobb kell legyen, hogy hűteni tudd: ehelyett,
ha fele teljesítménnyel megy, de 2 db, akkor kevésbé probléma a melegedés.*: nyilván a nagyobb rollereknél nem véletlenül 48-60-72V felé mennek inkább:
adott teljesítmény kevesebb árammal is kijön, ami kisebb melegedést jelent...Menetteljesítmény esetén nem mindegy, melyik kerék hajt: ha csupán az első,
ott eléggé felejtős az 1000W-os történet (nem is igen csinálnak ilyet gyárilag).
Értelmesen nem lehet vele közlekedni: kaparni fog bárhol, haladni kevésbé.
Nyilván azért lehet vele gyorsulni meg okos szabályzással valahogy kezelhető,
de szvsz nem véletlen 1000W alattiak a csak első kerék hajtású rollerek.Ha a hátsó hajt, oda mehet a kraft. Ameddig nem burnoutol, nincs vele baj.
Ha mindkettő hajt, akkor is meggondolandó, hogy inkább hátul legyen erősebb,
és/vagy megint okos szabályozás kell, mert ha csúszik az eleje, fetrengés van.
(Ha a hátulja, akkor is, viszont azt nehezebb megcsúsztatni, azon van a súly...)Ui: a motorok teljesítménye névleges. Nem ők szabályozzák: a vezérlőn múlik.
Rövid ideig mindegyik motor bőven túlhajtható. A névleges teljesítmény elvileg
az, amit akármeddig elviselnek túlmelegedés nélkül. Viszont amikor nyélgázon
mész végsebességen, általában nem is akkor a maximális teljesítményfelvétel.
Gyorsításnál meg hegymenetben fogyasztanak, így melegednek leginkább.Beraktam a szimulátorba ugyanolyan 500W motorokat, ugyanolyan vezérlővel,
csak más áramkorláttal. Értelemszerűen csúcsban az egyik az 1000W-ot veri,
de a végsebesség ugyanúgy 34 km/h, ott járatva soha nem fog túlmelegedni...
(Nem vacakoltam a rollerkerékre hajazó beállításokkal, MTB: a lényeg látszik.)
Ha viszont emelkedőn kaptatsz, a túlhajtott motor hosszútávon túlmelegszik.Nyilván, ha AKKORA motor, ami 1000W-ot folyamatosan/vígan, az más kérdés:
B-L-A-C-K videójában láttam, hogy a Dualtron felnije min. 2x szélesebb, mint az
átlagos 8-8.5"-os rollerkerék (S1, E-Twow, Xiaomi), és ennek nyilván oka van...
Hosszabb vezetékszakaszok a mágneses mezőben: nagyobb nyomaték.Amúgy még nagyobb emelkedőn a sima 500W-os is elfüstöl, csak lassabban...
Ha viszont összedolgoznak, akkor hipp-hopp felszalad, és nem melegszik túl. -
DigitXT
félisten
válasz -Gabesz- #7924 üzenetére
Na igen, csak ami arra van méretezve, hogy két motorral menjen,
ott probléma lehet az egy motoros használatból. Lásd G-Booster.
Hajlamos bekakukolni az egyedül (túl)terhelt vezérlő. Egyenesen
odáig fajult, hogy tulajok mondják egymásnak, hogy single tiltott.Meg hát nekem is sikerült leégetnem egy vezérlőt hasonló okból.
(Nem mondom, hogy tiltott, csak tudni kell a határait: esetleg egy
hőmérő nem ártana a motorba, meg a vezérlőbe, ésszel terhelni.)Szerk: sokat nem érnek ezek az 1-2-3 fokozatok. Van rajta gázkar:
használni kell... (Mindig hármasban megyek, de ha kell lépésben.)
Jó, nekem csak 2kW körül hajt, így valószínűleg egy 3-4x erősebb
"roller" esetén ha olyan helyen gurulnék, biztos visszavenném...
Főleg ha vmi béna gázkar van rajta, amivel idegesen reagál.Nekem a Blinkee volt ilyen, araszolni lehetetlen volt 3-ban, rántott.
(1-ben simán reagált, viszont úgy gyorsan nem ment... Kapcsolni
kellett a forgalmi helyzet szerint, de annyira ez se volt problémás,
mert fizikai kapcsoló van rajta... Viszont egy S1-et menet közben
kapcsolgatni az abszolút nem kézreálló gombjával... Életveszély.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz lockdown90 #7935 üzenetére
Faszán ki tud gyulladni egy li-ion akkupakk, az nem vitás. Bontott cellák
esetén annyira minőségi elemekről se lehet beszélni: egyedül a BMS az,
ami picit drágább az átlagnál, de arról is olvastam negatív véleményt.Teljesen jogos a kérdés: a degradáció sajnos így van, ahogy mondod.
Van ugye egy gyári "10 Ah"-ra matricázott pakkom. Amiről a zsugorfólia
lehúzása után derült ki, hogy papíron is csak 8Ah, viszont a mérés után,
hogy az alig tud többet 6Ah-nál. Az egyik cellacsoport hamarabb merül.Fizikai sérülést nem látok, egyik cella lehet sokkal gyengébb... Ha nincs
nagyon nagy különbség, azt lekezeli a BMS, ilyen nagy eltérést nem tud.Szét kéne szedni, és újra összerakni, javítva, ha megvan a hibás cella.
És hogy kigyulladás, cellazárlat ellen mi véd?! Ugyanaz, mint a legtöbb*
gyári pakkban. Semmi. Max. a remény, hogy nem teljesen szar cellák.*: tévedés jogát fenntartom, de nem láttam biztosítékos "olcsó" pakkot.
Magadnak persze rakhatsz be: van belőle szimpatikus megoldás is...
A vastag drótra forrasztott vékony drótok nagyon sufnik a szememnek,
akkor is, ha amúgy képes vagyok zsugorfólia nélkül kipróbálni az akkut.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Viszont a nyuszimotorral ritkán gázolnak 100 kg-os manusok,
24 km/h sebességgel a járdán. Játékszernek meghagyni hiba.
Kerékpár besorolást kellene kapnia, a nagyok meg SMKP.
A kicsiket is SMKP-ba besorolni viszont már a ló másik oldala.Ui: mindazonáltal támogatnám a kötelező rendszámot SMKP
esetén is, ahogy a kerékpáros is tud súlyos balesetet okozni...
Ha a beazonosíthatóság meglenne, visszatartó erő lehetne.
(Ma az a furcsa, ha egy kerékpáros megáll a pirosnál: sajnos.) -
DigitXT
félisten
válasz B-L-A-C-K #7963 üzenetére
Lehet, azért, mert ezen rendelet hatálya nem terjed ki rá?
Kifejezetten írják az 1. fejezet, 2. cikk (2) bek. j) pontban:
"azok a járművek, amelyeken nincs legalább egy ülőhely"Ui: viszont ha valamire ülést raksz, úgy már kerékpár?
Reggie0: ha ez így, és ebben a formában érvényes, akkor
attól az átlag, ülés nélküli elektromos roller NEM kerékpár.
(Pláne nem SMKP.) Legalábbis szerintem. És egyelőre.Szerk: egye fene, legyen ON. Bár én nem vagyok jogász,
ezért gondoltam OFF-ba tenni, nehogy félrevezető legyek.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz B-L-A-C-K #7977 üzenetére
Ezt kb. nekem találták ki, de továbbra se megy az 50+ km/h...
Mondjuk fék nélkül nem is lenne életbiztosítás. Majd lesz az is...Szerk: azért bepróbálkoztam, hátha... Hatótávra gyúrok:
Szerk: ezekhez 1 hónapja jön a tartó. Nem akartam hegeszteni...
(Akkor még nem is tudtam volna, ma már az se lenne gond LOL.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz dzsidzsas #7984 üzenetére
Azért az jó lenne tudni, hogy mit értünk motorvezérlő alatt? Alapvetően az ECU
az a teljesítményelektronika lenne (MOSFET-ekkel), míg a kijelző (a gázkarral)
mondja meg az ECU-nak, hogy mit szeretne a pilóta. És abban programozható
a limit is. Szóval ha úgy érted, hogy a gázkar/kijelző kombót cseréled, és az
kommunikál az eSegway ECU-val, akkor unlockolt lesz-e: vagy igen, vagy nem.Mert ugye ha belenyúltak, s nem ugyanúgy kommunikál, vagy más az ECU, az
is lehet, hogy egyáltalán nem fog működni. Ha viszont csak a kijelző programja
limitált, akkor simán lehet, hogy működni fog. Ha kijelzőt és ECU-t cserélsz, az
a tuti, csak az meg relatív drága megoldásnak hangzik (nem tudom, ott mennyi
az ECU, de az S1-hez ilyen 7K-ért mérik Kínából - helyben majdnem a duplája). -
DigitXT
félisten
Hogy egy kicsit megtörjem a nagy KRESZ vitát: este esőben jöttem haza.
Hát nem mondom, hogy minden percét élveztem! Nem nagyon nyeleztem.
Amikor meg néha lepillantottam az órára, hogy mi az, ami már "elég lesz",
nos ilyen 28-29-eket láttam általában: nem volt jó többet menni a csúszós
úton, szar látási viszonyok közt. Egyedül a 6-os út mellett "húzattam ki"...
Ahonnan már jó az aszfalt, és rohadt széles ott a bicikliút... Egy előnye
volt az esőnek, hogy nem sokan kóricáltak kint... Amúgy "jól vizsgázott" a
vas. Finomkodva a gázzal ledobni se akart, és nem ázott be rajta semmi*,
amennyire meg lehetett, eltekintve a vízcseppektől a szemüvegemen még
láttam is, persze ehhez van rajta összesen +2 lámpa, meg egy reflektor...
(A gyári gyertyafény szvsz csak helyzetjelzőnek jó, akkora teljesítményű.)*: a féklámpa mondjuk pont elhallgatott, mire betoltam a garázsba, de ott
lehet, hogy a 48V mod a baj, és a túláram miatt meghótta magát a LED...
Majd cserélem: valószínűleg nagyobb előtétellenállás kellene neki. (Minap
viccelődtem is egy fórumos kollégának, hogy azért ilyen brutál jó a fénye,
mert direktbe megkapja az 52V-ot... amíg bírja: lehet, pont eddig bírta...)Szerk: láttam hirdetésben sárvédő hosszabbító gumit: szarul néz ki, de ha
csak a fele vizet megfogja, amit a roller a hátamra ver, már megérte.
(Utoljára amikor ilyen esőben mentem, akkor le volt törve még a műanyag
sárhányó is, úgy még sokkal vizesebb lettem, és megdöglött a vezérlő is.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #8001 üzenetére
Nem ugyanolyan rollerünk van: az S1-nek eléggé eláll a sárhányója, és egy
vékony szar műanyag. A hátsó rugó előfesztítéstől nem hiszem, hogy túl
sokat változna a pozíciója: neked teljesen más a hátsó felfüggesztésed.Valami ilyen szart találtam. A semminél biztos, hogy jobb lenne ez is.
-
DigitXT
félisten
válasz homeless09 #8028 üzenetére
Simán csalhat, kérdés, neki is 25-öt írt ilyenkor? Nézd meg GPS-szel, mennyi az
annyi, akkor kiderül. (De ha nem tudod kalibrálni, sokra nem mész az infóval...) -
DigitXT
félisten
válasz Skynet258 #8033 üzenetére
valami vagy működik vagy nem, ez működik
Sajnos nem ilyen egyszerű. Ha túlterheled a vezérlőt, ideig-óráig ugyan
elviseli, de simán le lehet égetni. Szóval hosszabb/erősebb emelkedőn
bőven számíthatsz arra, hogy letilt (jó esetben), vagy meg is döglik...
(Természetesen mindenki, saját felelősségére oda húzza, ahova meri.) -
DigitXT
félisten
Na ez az amit soha nem akarsz élőben látni/megélni...
Hallottam már a taknyolt gyári hegesztésről, és láttam hasonló
fotót FB-on, ám nem igazán néztem, milyen villa van nekem. Ez
hiba volt: ilyen. Szerencsére nem 36 km/h-nál adta meg magát.
2 pötty fogta, ráadásul oldalt, miközben hosszirányú a terhelés.Vennem kell most már hegesztőt, nem csak a dobfék miatt.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Na igen, lehetett volna kevésbé vidám vége is. Mondjuk a
széles bicikliúton, ahol nyugodtan mentem nyélen, ha egy
gyökéren ott engedi el magát, akkor nem írnék most ide...Így viszont horzsolásokkal megúsztam. Járdán amúgy se
megyek tempót, és ez pont egy enyhe szegélyere fellépés
közben történt, valószínűleg rossz ritmusban kaptam el...laskr99: ez konkrétan egy gyártási hiba, amit elvileg már
javítottak, csak nekem valamiért ez a villa volt benne. De
természetesen igazad van, csak az a cikornya, hogy még
a drága roller se zárja ki, hogy bizonyos megoldásai ipari
hulladék kategóriába essenek. Hallani kormánytörésről a
nagyobb vasakon is, most nem tudom melyik tán Mantis.Szerk: pont te írtad egy hónapja. Ipari hulladék 400K-ért?
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Jogos, még a biciklis sisakom se volt rajtam. Vmi full face lenne jó:
a motoros sisakom azért talán túlzás. Van vmi javaslat, ami bevált?Skynet258: a 25 km/h bizonyos közlekedési szituációban túl kevés.
(Az az egyén függő, hogy bevállalja-e, hogy mozgó útakadály ekkor,
vagy egyszerűen elkerüli az ilyen szakaszokat: nem szerencsés, ha
feltart mondjuk biciklistákat az út szélén futó biciklisávban. Szóval,
attól függ, hogy hol/hogyan akar közlekedni. Néha jobb 30 fölött.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Aaron14 #8054 üzenetére
Minden megoldható, de általában DIY jelleggel.
Nekem anno 3 db gyári akku hajtotta az egyik kereket.
Bőven 50 km hatótávom volt. Most viszont lesz egy jó
nagy, 24Ah pakkom, ami megintcsak kiviszi a világból.
Más kérdés, hogy nehéz, így a kormánya rakni annyira
nem is jó ötlet. Gondolkodom egy komolyabb vázon...
Tkp. egy Raptor vázat kéne lőni, minden más megvan. -
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
-
-
DigitXT
félisten
válasz Skynet258 #8068 üzenetére
Elnézésed kérem, csak azt a véleményemet fejeztem ki hogy
nagyon függ attól, hogy hol akar "általános közlekedni". Mert
járdán sok a 25 km/h, közúton meg kevés. Nem egyénfüggő.
De ígérem, többet nem szólok bele: te is azért húztad 30 fölé
a szekeret, mert amúgy a 25 mindenre elég, nem igaz? -
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #8076 üzenetére
Most megint én leszek a feketeseggű, mert véleményeket ütköztetünk (),
de hát mire van a fórum, ha nem erre? Nem kell mindenben egyetérteni, és
lehetünk eltérő véleményen ugyanazon témáról más tapasztalataink okán...Szóval csak annyit jegyeznék meg, hogy bár tank-roller tapasztalatom csak
egy percre, és egy háztömb körüli kis karikára korlátozódik, soha nem lesz
olyan, mint robogózni... egész egyszerűen a kerékméret különbségük okán.Amelyik kátyúban egy (legkisebbnek számító) 10" robogó kereke épp csak
felkoppan, de amúgy különösebben nem érzi meg a pilóta, abban a "kamu"
10"-os kerék (ahogy a roller kerekeket nevezik külső átmérő alapján), akár
el is akadhat, ami ugye simán fejreállást jelenthet... Ahogy ugye erősebb
ráfékezésnél is megtörténhet ez, láttunk már rá példát (még itt videóban is).Mit fog csinálni, aki elkerülné a fejreállást? Nemigen használja az első féket,
így valójában sokkal hosszabb úton tud csak megállni, ami vész esetén gáz.
Nagyon előre kell gondolkodni, és mondjuk nem jobbról előzni, mint teszi ezt
pl. ebben a videóban a rolleres: az autós régen fékez, sejthetné, hogy vmire
készül, nem szabadott volna mellé mennie, hiába van elsőbbsége. (Későn is
kezd fékezni, s szemmel láthatólag csak az egyik féket húzza, de azt tövig.)Mondjuk egy ilyen szitu tényleg védhetetlen. Már a vétlen autós számára!
Amilyen mélységből repül be, és amilyen sebességkülönbséggel, észbontó!
Szerencsétlen autóvezető: tök messziről látszik, hogy már régen kanyarodik
mit kellett volna tennie? Várni, hátha vki fénnyel jön, látótávolságon kívülről?Ui: a legkülönfélébb robogókkal közlekedtem általában Bp-en, 50-60000 km
biztos benne van a kezemben. Nyilván a legkisebb kerekű volt a legszarabb.
Az volt 3.5-10-es kerekű, ami teljes átmérőben nagyjából 17"-nak felel meg!
Ahogy az eggyel nagyobb is nagyon érzékeny volt sajnos a nyomvályúkra...
Pedig az már 12-es felni volt 110/90-es gumival, amivel közel 20" az átmérő.
Mikor fogja ugyanezt tudni egy roller kereke? Majd ha robogónak hívják?Hogy is volt az a drága roller nem törik? Zero 11X mennyibe kerül?
Ja és nem, nem kell pálcika rollerrel 50-nel repeszteni: próbáltam, veszélyes.
Messze nem olyan az egyenesfutása és a legkisebb úthiba is végzetes lehet.
De úgy gondolom, hogy ilyen 36 km/h hadd férjen már bele jobb utakon.
Új hozzászólás Aktív témák
- DJI FPV DRONE, GOGGLES V2, MOTIONCONTROLLER, DJI BESZÁMITÁSA Ára:289.900Ft Újszerű, hibátlan állap
- DJI FPV controller 2
- 18" Merida One Twenty Pro ( M ) eladó
- Új/bontatlan KuKirin S3 Pro (Kugoo Kirin) elektromos roller. 30km hatótáv. 25km/h.Gyorstöltés! 12kg
- Fujimi Mitsubishi Lancer Evolution V GSR 1/24 makett
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen