Új hozzászólás Aktív témák
-
BITBOYS
addikt
válasz #07746304 #1812 üzenetére
Ez a tiltás miként néz ki? Lemegyek a balcsihoz vonattal, rápattanok a rollerre és húznék a szállásra vagy a partra de nem mehetek vele kerékpárúton még sehol? Megbüntet a rendőr ha megállít?
Eddig bármerre jártam a kutya nem szólt hozzám, természetesen tiszteletben tartom a íratlan szabályokat..járdán, tömegben nem használom. Úton se cikázok vele..rendőrök pedig tojnak rá, max vigyorogtak rajtaAz ellenség? Ő is kötelességtudó volt, akár te. Vajon mi volt a neve? Honnét jött? Valóban gonoszság ült a szívében? Miféle hazugságok sodorták ily távol az otthonától? Maradt volna inkább odahaza...,békében. A háború mindnyájunkkal végez.
-
Tin
veterán
válasz #07746304 #1814 üzenetére
és valahol jogos is. németországban is ment a vita róla, végül az lett, hogy csak úttesten és bicikliúton szabad, max 20 km/h, de legalább nem kell sisak. viszont, biztosítást kell rá kötni. jó, de mondjuk nyugaton van kultúrája a biciklis közlekedésnek. ami azt jelenti, pl. hollandiában, hogy ha nem figyelsz, elcsapnak bringával megszokták az emberek, hogy egyenes vonalban közlekednek, és akkor a bringás számít rá, hogy merről fogja kikerülni. járdára, sétálóutcára nem való a roller. túl gyors, tényleg nem is hallod, és szar a fékje is. szerintem teljesen jogos a tiltás a balaton-parton.
(#1799) B-L-A-C-K: kösz cimbi! valami fotóid esetleg nincsenek, vagy olyan YT videó, ahol bemutatják?
-
Tin
veterán
válasz #07746304 #1819 üzenetére
igen, amíg nincs központi szabályozás, addig lutri. és felesleges arra apellálni, hogy úgysem kapnak el, mert ha igen, akkor szívás van. a kugoo is gázos, ha elveszik, de egy ekkora értékű cucc azért már fájna. viszont magyarországon megnézném, mikor lesz szabályozás.
-
B-L-A-C-K
titán
válasz #07746304 #1826 üzenetére
A másik meg rendősök is használják szolgálatban....Szóval hagyjuk ezt a részét...Bár én örülnék ha segédmotor kategóriát kapna hivatalosan.
-
Tin
veterán
válasz #07746304 #1853 üzenetére
volt mar a topikban rola szo, de nincs vele senkinek tapasztalata. jo az ara, de a vegsebessege gyengus, es csak 100 kg-ig terhelheto. plusz, ha megnezed a konstrukciot, ket "problema" is van vele. az egyik a zsaner, ahol osszecsukod, nem lehet tudni, mennyire tartos es massziv. a masik, sokkal nagyobb gond a hatso lengescsillapito elhelyezese: egyszer vered oda ott az aljat pl. egy padkara valo felhajtaskor, es konkretan leszakad. plusz, mivel eleg vekony a fellepoje, azt sem lehet tudni, mennyire tartos (meg lehet csinalni masszivra, csak itt jon a kepbe az ar).
radobsz 10e-t es annyiert vehetsz egy kugoo s1-et. minden parametereben sokkal jobb, van rola tapasztalat, kiprobald darab, amirol koppintottak (e-twow) a vilagbol kimenos massziv rollerkent ismert, szoval sokkal jobb vetel. -
Dr.Zoo
senior tag
válasz #07746304 #1853 üzenetére
Vagy rádobsz plusz 30 ezer körül, és veszel egy M365-öt.
Ha ez a pénzügyi limited, keresel a jófogáson vagy használt Kugoo-t, vagy M365-öt.
A használt ezekben szerintem kicsit lutri, mert aki eladja vagy korrekt, vagy nem.
Mire gondolok?
Mennyit futott, mennyire volt mordorban használva, egészen véletlenül nem-e kölcsönzős volt, stb.
Szóval a használt ezekből kb. olyan, mint a használtautó, de ki lehet fogni tényleg megkímélt darabot is."decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."
-
B-L-A-C-K
titán
válasz #07746304 #1865 üzenetére
Igen, biztos tesztpad lesz belőle, sőt börtön...Te szerintem kicsit túl gondolod ezt az egészet, úgy beszélsz róla mintha agyon lenne már szigorítva, és bujkálni kellene a rendőrség elől, közbe meg még semmi nincs. Ha lesz majd tudni fogunk róla, de az nem most van még...Ha lesz szabályzás, vagy kell hozzá valami az lesz az első megcsinálom, de még most felesleges erről beszélni.
-
mekkGyver
aktív tag
válasz #07746304 #1861 üzenetére
Amit te is bemásoltál, azt egy jogifórumos kapta válaszként a levélre, de vagy a kérdés volt helytelenül feltéve, vagy az illetékes nem szánt a válaszra elég időt, mert kapásból járműként említi a rollert, holott az sem tisztázott még, hogy milyen kategóriába sorolható. Már rengeteg órát szántam a dologra, hogy felkészüljek, mit mondok majd a rendőrnek, ha véletlenül megállítana.
Sajnos az utóbbi időben elszaporodtak azok a (clickbait) cikkek, amik azt hirdetik, hogy "mi majd most megmondjuk, hogy mi a helyzet...", de össze-vissza keverik a fogalmakat és írogatnak marhaságokat.
Úgy vélem (bár ez a rendőrt nem érdekli), hogy elsősorban a jogalkotók sara a kialakult helyzet, mivel már bőven lett volna idő szabályozni ezt a kategóriát a Segway-ek felbukkanása óta. Ugyanis sem megengedő sem tiltó érvényű szabályozás nincs sem a rollerre, sem az elektromos meghajtású "rollerre", így jelenleg olyan "szürke" zónában van ez a kategória, amit még jogászként sem tudnék egyértelműen meghatározni.
Aztán a gyártó (vagy importőr) felelőssége is megkérdőjelezhető, hogy olyan "eszközt" forgalmaz, amit a leírás alapján nem lehet besorolni, illetve nem rendelkezik konformitási tanúsítvánnyal és típusjóváhagyással.
Annak hiányában ugyanis nem nevezhető járműnek, így az közúti forgalomban (úttest,kerékpárút,járda) nem vehet részt. Kerékpárnak azért nem nevezhető, mert a motor nem rásegít a hajtásra, tehát emberi erő nélkül is képes haladni. Viszont! (És itt a csavar.) Mivel nem sorolható sem a kerékpár sem a segédmotorkerékpár kategóriába (még csak nem is jármú), ezért a KRESZ szerint a "gyermekkocsi" kategória illik rá (végsebességét ne firtassuk). "Az ilyen eszközökkel közlekedő személyek gyalogosoknak minősülnek." Ennek fényében a gyalogosokra vonatkozó szabályok szerint kell vele közlekedni (járdán, úttest szélén, gyalogátkelőn, kerákpárúton...).A szabályozás hiányosságaival a rendőrök többsége is tisztában van, de sajnos ha kialakult egy peres eljárás, tuti nem fognak a mi kedvünkért nagy köröket menni, ha egy kinevezett szakértő megállapítja mondjuk azt, hogy a közúti forgalomban vettél részt egy engedély nélküli "járművel", vagy az adattábla szerinti végsebesség / teljesítmény miatt műszaki tanusítvány nélküli segédmotornak sorolja. Ilyenkor sajnos lehet mélyen a zsebbe nyúlni...
[ Szerkesztve ]
Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
Tin
veterán
válasz #07746304 #1926 üzenetére
- telefontartot nem egyszeru szerelni ra, mert a markolaton szinte vegiger a gumi: de ha talalsz olyat, aminek a pantja csak 2 centi szeles, felmehet ra.
- sebesseget gps-rol pontosabban megkapod
- a toltesre van egy led a tolton, ha zold, feltoltve, ha piros, meg toltodik. de kozben is bekapcsolhatod, es lathatod az akku feszultseget, amibol jol leolvashato, kb hol tart. fejben meg kiszamolod a %-ot
- akku homersekletehez kulon szenzor kellene, es igazabol minek?par dolog:
- a bluetooth meg app inkabb arra jo, hogy allitgasd a prametereket, de ahhoz nem feltetlenul kell app, a szerviz menuben is lehet bizonyosakat allitani
- amiert meg jo, hogy tolthetsz ra sajat szoftvert vagy beallitasokat, de a tobbsegnek ez nem fontos
- a bluetooth-on keresztul a rollert meg lehet hackelni
- ja, es le lehet lockolni app-bol, az hasznos dologa kugoo kijelzoje eleg jo, es informativ. sokkal-sokkal hasznosabb az akku kapacitas kijelzesenel az akku feszultsege meg a felvett aramerosseg, mert sokkal jobban latod belole, hol tartasz, mennyi van meg, miert annyival megy, es igy tovabb. szazszor inkabb egy reszletes kijelzo, mint egy csinos app.
-
freelanced
addikt
válasz #07746304 #2147 üzenetére
Gyorsabb, kényelmesebb mint egy sima roller.
Én például nem tudok kerékpárt használni szóval mindenképp előny. Egy sima rollerrel nem túl kellemes megtenni 5-10 km-ert, főleg ha nem sima a talaj ( térkő stb.). Bár nem akarom elkiabálni, nem próbáltam még de vélhetően kényelmesebb.
Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.
-
Tin
veterán
válasz #07746304 #2255 üzenetére
egyszerűen nem szabadna engedélyezni a rollerbérlést. a balesetek nagy részét nem a rollertulajdonosok okozzák, akik nap mint nap ugyanazon a távon mennek, ismerik a területet, fontos nekik a roller mert invesztáltak bele, és nem akarnak büntetést sem kapni ezért.
a gondot a turisták, poénból bérlők okozzák, akik eszetlenül közlekednek. ezeket kellene tiltani, nem az állandó használókat. -
stellaz
addikt
válasz #07746304 #2265 üzenetére
Érdemes a fékezést külön is gyakorolni, mármint a vészfékezést. Én sokat megyek sima rollerrel, de a villanyossal első nap én is csak Eco módban mentem.
Amúgy min estél el? Ott teljesen jónak tűnik a járda.
Érdemes kicsit hajlított gombbal és hátra terhelve rolizni, úgy még a komolyabb úthibákon, kisebb padkán is simán fel lehet menni vele, ha kicsit megemeled az elejét.[ Szerkesztve ]
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
f3rdzs0
senior tag
válasz #07746304 #2272 üzenetére
ez engem is érdekelne, hogy így itt mi történt? nem lehet hogy a zsák akadt be valamibe ami a kormányon van? azért ott az út elég sima volt. vagy csak a fék rántott be?
szerk.: ahogy látom a hátsókerék is pont akkor ment át a kis füves részen, nem lehet hogy a hátsó rugó vagy a kerék nincs becsavarozva jól?(#2274) TomMusic: Lime esetleg? egész napra egy csöppet drága, de kipróbálni talán jó (bár szerintem az meg egy prémiumabb roller szóval nem feltétlen azt az élményt kapod amit mondjuk egy 100ezres roller adna
[ Szerkesztve ]
f3rdzs0
-
Dr.Zoo
senior tag
válasz #07746304 #2272 üzenetére
3x néztem vissza a videót, azon a kis repedésen keresztbe csúsztatott ki a hátsó kerék.
Ha veszel fújható hátsó kereket, nem lesz ilyen.
Addig én nem adnám el...Én ezt vettem. [link]
[ Szerkesztve ]
"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."
-
B-L-A-C-K
titán
válasz #07746304 #2272 üzenetére
Ezt nem értem hogy hoztad össze, nem fogtad mind2 kézzel a kormányt? Mert mentél és csak úgy eldőltél. Én az utóbbi hónapokban nagyon sokat rollereztem, de nagyon biztonságosnak találom persze be kell tartani hogy a kormányt két kézzel kell fogni.
Dr.Zoo: Nem jóóó a linkkk more.
[ Szerkesztve ]
-
f3rdzs0
senior tag
válasz #07746304 #2287 üzenetére
akartam en is mondani valami ilyen átmeneti megoldást :)
a féket meg nagyon szokni kell. nekem a legnagyobb bajom az hogy azt is úgy adagolja mint a gázt hogy van egy kis idő míg kicsit fog majd exponenciálisan egyre jobban befogja nagyon durván.
mondjuk szvsz ott a fű is közre játszott, és nem látom okát fékezésnek. de ebből tanul az ember :)
én szerintem már jól tudom használni plusz lábbal is sokszor fekezek a hátsó sarvedo helyett (mert pl ma reggel elem lépett egy nő, és lábbal el tudtam lokni magam másik irányba, és nem lett baj)
én is tudom ajánlani az etwow kereket. nagyon vissza vesz a hatótávból de kényelmes. nekem akartak egy gumi kereket adni ami olyan mint a kugoo. az szerintem tökéletes kompromisszum. nem nagyon néztem meg mondjuk. ha ugyanolyan PU mint a sima kugoo akkor nagyon at akartak engem verni a palankon :D
[ Szerkesztve ]
f3rdzs0
-
Dr.Zoo
senior tag
válasz #07746304 #2291 üzenetére
Utángyártott akkumulátort tudsz venni, most 102 dodó.
De nem javaslom. A cellák minősége nem a legjobb, én speciel át fogom cellázni a saját pakkom.Már 22 darab megvan, a 30-ból.
[ Szerkesztve ]
"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."
-
f3rdzs0
senior tag
válasz #07746304 #2290 üzenetére
hát amugy ez inkább annak a hibája hogy nincs minden meghuzva rendesen a rolleren. nekem pl azzal nem volt gondom, és semmi baja mostanáig. de más csavarok pl problémásak voltak. kugoo használata elott érdemes végig nézni a csavarokat minimálisan
amúgy menet közben ti mennyire vagytok aktívak? pl én rendszeresen hajlítom a térdem mintha deszkan lennék. egyrészt ugye ha a fejem lejjebb kell vinni h ne menjen valami fába, de ha látom hogy jön akadály akkor pl mindig hajlongok, mert egyrészt könnyebb elnyelni a rakodást (meg van huzva a teleszkóp rendesen), másrészt közelebb vagyok a földhöz ha esnek.
plusz emelkedőn vagy zebrán sokszor csak lököm magam.de eddig másokat mindig csak úgy láttam h állnak a rolleren mint a cövek.
f3rdzs0
-
Patyesz
csendes újonc
válasz #07746304 #2399 üzenetére
Jó rollered van, én miután lebeszéltek a srácok egy olcsó elekktromosról, lehet belépőnek egy hajtóst veszek, aztán ha működik a rolleres élet, egy kagoo mondjuk elektromosban...nincs probléma a gyalogosokkal minekutána lényegében csak járdán lehet vele közlekedni ? Ott is csak ha nem zavarok más..mit jelent a "zavarás" ez esetben? Hmmm..
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- DJI Air 2s FMC drón 7 akkumulátorral!!! - 5,4k video, 1" SONY CMOS
- Tidradio td-h3 rádiót keresek!
- Fender Squier Stratocaster + Marshal MG15 40W erösitö eladó
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- Eladó 0km-es új elektromos roller (iScooter i9)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest