Új hozzászólás Aktív témák
-
Akula
őstag
válasz Dare2Live #6249 üzenetére
ééés, még pótkerék is van, nem az a pumpás valami + vonóhorog, bár az nem túl nehéz.
Egyszerűen nem kell fékezni és kész.
Csak azért nem értem, mert ha 70%-ban elektromos hajtást használsz, akkor a maradék 30%-ban mennyi a fogyasztás 9 liter?[ Szerkesztve ]
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
Feleségem 1.8-as Verso-ja fél évi ingázással és gyerek taxizással volt 7,5.
Pedig az böhöm nagy és nehéz. De ha lenullázom és felhajtok M0 autóútra, akkor egy 30 km-t megtéve 110 km/h-val is 7,5. És légkondival csak icipicit tesz hozzá. Pesten áthajtva M3 szerencs utcától Egér útig pénteken délelőtt 5,8 fogyasztás. És nem dudált senki, hogy menjek már."Akula Sub, ready for the deep!"
-
kisza25
félisten
-
Dare2Live
félisten
"Csak azért nem értem, mert ha 70%-ban elektromos hajtást használsz, akkor a maradék 30%-ban mennyi a fogyasztás 9 liter?"
kb. Nagy csoda nincs benne. 2hét használat után ordít a rendszerről amit amúgy is tudunk, hogy a fogyasztásra van összerakva. Megvan a motor "munkapontja" ahol a legjobb a termikus hatásfok + intenzív gyorsulásnál szokott bekapcsolni ez a kombo dobja azon a 30%on amikor jár kb a 9literes átlagot.
Én most 90% városban használom. Jellemzően "intenzívebb" gyorsulásoknál indul be a motor. Ekkor pillanatnyiban yarisból kiindulva van 15-20liter is a fogyija. Ha már nem kell gyorsítani tölti az aksit ~100% hogy "munkaponton" (amikor a termikus hatásfok a legjobb) aztán kikapcsol és reggeli dugóban van hogy 5percig ~2km be se indul. Ezen a 10kmes reggeli iskola, ovoda távon a Venga megeszik 10litert, yaris, baleno, SCross 9et, 1.6 crdi 8at ez meg 4.3at. Oké ez a kör extra mód kedvez a hibridnek de akkor is brutál a fogyi difi. Ja és még nincs bejáratódva szóval ez még csökenni is fog 1-2dlt.
Országúton nincs ekkora különbség ott venga 1.6 kb 6litert eszik, yaris 5öt ez meg tippre ~4.5et.
A CVT előzésnél elsőre erősen fura lenyomom a gázt nem történik semmi majd felbőg a motor ééééés elindul. Majd átrakom power modba hátha ott kevesebbet vacakol.
Így full extraban meg lehetne szokni "sajnos" nemsokára elviszi édesanya. Az alcantra, állítható elektromos deréktámasz, adaptív led fényszoró... kombó kellemes dolog. A fogyasztása parádés városban az biztos.
"Egyszerűen nem kell fékezni és kész."
Ez elég nehéz agloban, BPn.
btw régi 1.0 yaris ami legendásan keveset evett 0w20al, 890kg, energysaver gumival 14es acélfelni, gumi 2.8barra fújva... tud országút-falu vonalon 4.6ot. De aglo-bpn az se tud olyat mint apósod a vitaraval.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Akula
őstag
válasz Dare2Live #6254 üzenetére
19 éves 1.0-s Yarisom (most asszony jár vele) 8 liter az átlag.
Nyugis 90-es tempónál 4,4-et eszik, 100-nál már 5,2-t. Városban 9. Pedig az egy kicsi autó.
Már mindenütt voltam vele, ha belefeszülök se tudom 6 liter alá levinni. Azt mondták, ECU-t kéne cserélnem benne, de ennyit nem áldozok rá. Amíg megy, megy, utána roncstelep.#6253 kisza25: ezt a váltós dolgot, lehet, hogy csak én nem értem. Leírnád, mit befolyásol a fogyasztásban?
[ Szerkesztve ]
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
kisza25
félisten
Azt befolyásolja, hogy kevesebbet forog a motor. Főleg az 1- es és kettes volt nagyon hosszú.
Az 1,4- ben rövidebb volt a váltó és többet evett, mint az 1,6- os kombim, viszont engem amúgy idegesített.[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
macilaci78
nagyúr
A pótkerék nekem is becsípődésem. A Ceedben csak mankókerék van, de a dupla fenekű csomagtérpadlót egy rétegelt lemezzel helyettesítve elfér a legszélesebb gyári méret is, így egy teljes értékű 5. kereket tettem be.
A gumi csomagtértálca miatt az a lapos fakk amúgyis csak körülményesen hozzáférhető. Kb mindegy, hogy oda, vagy a pótkerék mellé temetem-e el a motyót.És a 16" lemezfelni közepébe nagyon szépen passzol a mankókerék közepében lévő szerszámkészlet.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
nagyúr
válasz macilaci78 #6257 üzenetére
A mankó szvsz bőven elég. Azzal már elcammogsz egy gumisig
-
nagyúr
Nekem 1.4 Rio van 2017-es YB.
Erről nekem ez a tapasztalatom kb jópár év után:
1500 alatt nem szabad erőltetni.
1500-2500 között, 5,5-6l körül eszik.
2500-3500 között 6-6,5l elvan...
3500+ felett meg 7+ liter... határ az ember talpa.Szóval, ha valaki ezen sávokban el tud járkálni... attól függően kb ekkora átlag fogyasztással számolhat. i20 is ilyen lehet, hisz kvázi ugyanaz a kocsi.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
kisza25
félisten
Hát ezt biztos nem, mert neki állna rángatni, 40 nél forgott kb 2500-at 2- ben.
Körforgalom elött gondolkodni kellett, hogy 2- es, vagy 1- es. Sok autóval 3.ban átmegyek.
60- nál 4. ben valami 1500-2000 körül volt a fordulatEladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
Dare2Live
félisten
Nekem ennyit evett erősen fogyira menve az 1.0as yaris 1. [link]
Ennyit ha normálisan használtam. [link]
Odafigyelve simán el lehet járni 6liter alatt.yaris 1 tipikus örökélet +1nap dolog. Aki pl cserélte rendesen olajat ott 15év 600.000km után még simán gyári a lánc sé természetesen gyári a vízpumpa is.... Ezt 2024ben ~semmi nem tudja. Örülünk ha 100.000kmnél nem ugrik a lánc. Meg a rozsdára kell figyelni, küszöbbe elfújni egy-egy flakon üregvédőt. Kormány tud csúnya lenni mert 20év nap megeszi, meg a műanyagokat jellemzően szétrugják a gyerekek.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz FollowTheORI #6260 üzenetére
Sebesség nélkül ez erősen necces.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
user2
csendes tag
válasz FollowTheORI #6260 üzenetére
Pffff.... 1.25 MPI Rio, normálisan használjuk (1500, de inkább 2000 felett, max 4000-ig, nagyon néha 5000), falu-kisváros, simán 6+/-0,2L/100km. Semmi trükk, SS induláskor kikapcs. 50-nél harmadikban gurul, semmi alacsony fordulaton nyöktetés.
-
kisza25
félisten
válasz FollowTheORI #6260 üzenetére
Még kicsit könnyebb is
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
kisza25
félisten
-
Robi_73
őstag
Nálam az 1.4-es Venga fed.comp szerinti átlagfogyasztása az első 2 évben 6.2L, akku csere utáni 2 év átlaga pedig 6.3 L/100km. (2/3 város és 1/3 országút)
Robi73
-
user2
csendes tag
Megvolt a negyedik tankolás a Ceeddel (1.5T-GDI). Minden alkalommal alacsonyabb érték jött ki. Az első tankolást nem számoltam (49,25 liter ment bele, szerencse, hogy közel van a kút a szalonhoz), a második 6,5, a harmadik 6,3, most 5,7.
Valaki írta, hogy a fedcomp és a tényleges között nagy eltérés van. Nekem ez elég közelinek tűnik:
-
-
user2
csendes tag
Érdekes. SS-t én sem használom, engem zavar. A Rioé ráadásul kicsit lassú is néha. Ha "épp megálltam, szinte még gurulok, de már mennék is" szitu van, hajlamos sípolással jelezni, hogy várjak kicsit. A Ceedben is csak kipróbáltam, működik, de nem használom.
-
Bondix
tag
Asszem megvan a dizájn részbe milyen KIA-t szeretnék 🙂
KIA Ceed ferdehatú 🥰 Ez már van 2-3 misi között. 2010 utániakat néztem max 200 ezer km-ig.
Nem a kombi sw és a nyújtót fenekű hanem aminek szép dizájnos segge van.
3 vagy 5 ajtós mind kettő tetszik.
1.6 az 1.4 elengedem többen szidják.
Milyen pro/kontra vélemények vannak amire figyelni kell motor típus stb fogyasztása !?
Még mindig az van, hogy többségbe városi használat bolt és gyerkőc szállítás suliba de munkaszempontból lehet napi 50km táv másik városba Pécsre is játszani fog.
Köszi előre is. -
macilaci78
nagyúr
Nem tudom, mekkorák a gyerekek, hányan vannak. Kicsik voltunk még, talán még ovisok, mikor a 3 ajtós Lada Samarát vettük és bő 30 évig volt velünk. Mondhatom, abban nőttem fel.
A három ajtós kivitel a hátsó ülésről megszokható, de gördülékenynek sehogy sem lehet nevezni a ki-beszállást. Illetve a nyári melegben a fix hátsó ablakok sem voltak komfortosak.
Elöl van egy minimális szög, amiben ki kell nyitni az ajtót, hogy ki tudj szállni a kocsiból. A hosszabb ajtó viszont távolabb ér a bódétól ugyanakkora nyitásszög mellett. Városi zsúfolt parkolóban, vagy bevásárlóközpontban ez lehet problémás.
Pakolni viszont könnyebb volt benne azáltal, hogy a B-oszlop hátrébb volt.A Ceed testvérmodellje az i30, azt is nézegetheted.
Ez nem VAG konszern, nincs akkora varia a motortípusokban. Adott bódéban az 1.6 ugyanaz. Nem trükköznek, hogy ugyanazt a blokkot másik ECU-val, másik turbóval árulják 90-130 LE közt négyféle teljesítménnyel, meg ötféle váltóval.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Dare2Live
félisten
válasz macilaci78 #6276 üzenetére
Így használva fogyi mennyi?
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
macilaci78
nagyúr
válasz Dare2Live #6279 üzenetére
Nem néztem meg, a BC úgyis hazudik. Mikor elhoztuk a kereskedésből, 12,5 litert mutatott. Amit személyesen tapasztaltam: napon állt a kocsi, augusztusban. Előre gurult vele a kereskedő egy autónyit, hogy körbe tudjuk járni, közben a klíma ment maxon, 10-15 perc. Utána kiállt vele a bejáróra, menjünk próbakört, Gazdagréten felfelé kicsit. Hosszú egyenes, nyugodtam nyomjan neki, nem szokott trafi, rendőr lenni... Mondtam, hogy hideg motorral inkább nem tiprom.
116 lovas turbódízel után a 136 lovas turbódízeltől nagy csodát úgysem várok. De gondolom, akik előttem nézték, azokat is ugyanígy lelkesítette a hölgy... Szerencsére csak pár hetet volt a kereskedésben a kocsi.A legextrémebb az volt, amikor az M43 pályán beleeszaladtunk egy dugóba Nagylak előtt. Azon a 4-5 km-en az Ignis egy negyed tank benzint evett meg kb 2-2,5 óra alatt.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Dare2Live
félisten
válasz macilaci78 #6280 üzenetére
Ilyen dugóban 20-30liter/100km simán lemegy.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
-
nagyúr
válasz kisza25 #6282 üzenetére
6:30 kelés, 7:10 indulás oviba, 7:45 körül kijövök, így 8:30-ra érek a munkahelyemre. 17:00 végzek, 17:45 haza.
Autó nélkül ez tudod hogy nézne ki?
6:10-kor kelés, 6:50-kor indulás, 7:45-kor sétálnék ki az oviból, 9:15-9:30 között érnék be a munkahelyemre, emiatt 18:00 körül végeznék és 19:30 körül érnék haza.
Tehát egy olyan napi 3 órát nyerek az autóval.
-
Dare2Live
félisten
-
nagyúr
válasz Dare2Live #6284 üzenetére
Heti 1-2 nap HO. Másrészt, napi 1.5 óra inkább, van hogy kevesebb. Ezt a 1.5 órát állítom szembe a 3 óra tömegközzel. Nyáron ha bejön a motoros szezon, akkor ebből még lehet lejjebb faragni, mert motorral 20-25 perc alatt bent vagyok kényelmesen.
Részemről ezerszer inkább ez az életmód, mint Pesten lakni.
[ Szerkesztve ]
-
kisza25
félisten
Ha itt laknál akkor bárhonnan 5 perc az ovi/suli/bölcsi, mert ugyanott vannak és Blelle-Boglár szintén 5-8 perc bármelyik vége
Az a vicc, hogy innen indulva 1 órával több Bp központja, mint ahonnan te mész, pedig 135 km-re lakok[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
Akula
őstag
De jó is volt a 2020-as év!
Mindenki otthon ült seggén maszkban, nem volt dugó, ingyen parkolás pesten ahol eszembe jutott, 100% HO."Akula Sub, ready for the deep!"
-
-
Akula
őstag
-
Akula
őstag
@ mindenki:
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
nagyúr
válasz Dare2Live #6263 üzenetére
Nem igazán az számít tapasztaltom szerint, se a km/h, se a sebességfokozat.
Ami számít hányszor kell gyosítanod... amiket irtam kb átlagosan igazak amúgyis.
Valóban lehet jobb lett volna odaírni még azt is, hogy a fogyasztási sáv felső részén vagy, ha gyakran gyorsítassz (dugó pl) és az alján (vagy akár méginkább alatta), ha ritkán kell (országút/pálya).
Arra akartam támpontot adni, hogy kb amelyik "sávban" vezetsz (dominánsan) az fogja meghatározni mennyit fogyaszt átlagban, és ezek a kocsik kb ennyit.Itt látszik nekem is, hogy ingadozik, ugyanolyan környezetben/útvonalakon a fogyasztás attól függően melyik tartományban vezetek inkább:
Gasoline consumption: Kia - Rio - 1.4 MPI - Spritmonitor.deAmikor 5.8-9 körül van akkor 3000 a max, autópályán is ez 120 km/h max, 6 sebességes a kocsi (a legutóbbi két tankolás között pl csak így mentem, "tudatosan" spórolósan ) .
Amikor 6-6.5 körül van, akkor már a 2500-3500 körül van főleg... amikor meg 7 fölött, ott kinyomtam a szemét, városban is meg pályán is... 3500+ fordulattal... ami 140-150 km/h is akár... belső sávban tolva lefele a mazsolákat.Az elsőt neveztem moderate-nak, amikor két tankolás között az a használati mód volt 90%-100%-ban... normál az a középső... és fast, amikor nehézlábbal mentem főleg.
És nagyon szépen kiadja amit írtam, mert egyiknél sem a sebesség vagy a fokozat számított a végén, hanem a fordulatszám tartomány... nyilvan ami meg meghatározza a sebességet ez igaz... de nem fordítva, szóval sose a sebességet néztem, ha takarékoskodni akarok, hanem hogy mennyire pörgetem mikor váltom el... illetve hatodikban meddig pörgetem fel.
Lehet menni 50-el negyedikben is 2000-et forogva, meg ötödikben is 1500-at forogva... csak előbbinél többet eszik, stb. Ezért nem a sebesség számít, hanem hogy pörög, fokozatot meg úgy választod hozzá, hogy mennyivel lehet/akarsz menni.[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
Dare2Live
félisten
válasz FollowTheORI #6294 üzenetére
"Nem igazán az számít tapasztaltom szerint, se a km/h, se a sebességfokozat."....
Ez nekem olyan scifi mint egy benzines nem hibrid autóval 4.6al járni BPn-agloban.
csak úgy:
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Akula
őstag
válasz Dare2Live #6295 üzenetére
Mondasz valamit és mutatsz egy képet ami nem pontosan oda tartozik.
Ez az ábra a sebességfüggő menetellenállást mutatja. Adott állandó sebesség mellett mekkora menetellenállással kell számolni (arról most ne beszéljünk, hogy helyesek-e az értékek, a lényeg, hogy jellegére rendben van).
Amiről mi beszélünk az pontosan a Bp-i viszonyok, vagyis amikor nem tudsz állandó sebességgel haladni. Márpedig az állandó sebesség fenntartásához sokkal kevesebb üzemanyagra van szükség, mint a tömeg felgyorsításához. Ha meg felgyorsítottad és máris fékezned kell, ami mozgási energia nem rekuperálódik, csak hővé alakul, az jelenti az igazi üzemanyag veszteséget.
Elmondom, mi a szent grál, mert így csak a hitetlenkedés fog menni:
- kocsiból kipakolni mindent, amire nincs szükség. Se tetőcsomagtartó, se csilivili bizbaszok,
- gumi 2,2 van előírva, de még soha nem voltam 2,4 alatt, (talán csak akkor, amikor beállt a fagy és egyből gurultam be a benzinkútra pumpálni),
- útvonal megválasztása (se fekvőrendőr, se útépítés, terelés, nem engednek ki stop táblánál, de jár a motor, stb. Nem feltétlenül a legrövidebb utat keresem, hanem ahol több a sáv.
- felvenni és megérteni hömpölygő forgalom tempóját. Már 30 másodperc alatt ki lehet tapasztalni a környezetedben lévő szereplők stílusát. Ki az aki oda se figyel, ki az aki úgyis letol mindenkit, stb. Ezek manőverét be lehet építeni az előrejutás érdekében.
- Nem fékezni. Nagyon keveset fékezek, azt is csak érintve. Inkább követési távolságot tartok, sávot váltok, messzire előre jelzem a szándékomat, nem utolsó pillanatban taposom a féket amikor le akarok kanyarodni, hanem már előtte jóval csökkentem sebességet, megy index, pakolom fokozatokat.
- gyorsítás: akkor taposok bele amikor tényleg kell, mert ezzel sokat nyerek, pl. egy lámpaváltást, vagy 3 buszt és 2 mazsolát meg egy kamiont. Ez megtérül.
- nem akkor kell elindulni, amikor google szerint egész város vörös. 15-kor még csak gyér a forgalom. Lecsapom laptopot és nem érdekel senki, semmi, én indulok haza,
- emelkedő: előtte kell magasabb sebességre szert tenni és ahogy közelítünk a tetőponthoz, fokozatosan elvenni. Pl. M0 Péceli szakaszán 120-ról 90-ig, visszafelé pedig a maglódi felhajtónál még csak 90, majd mire elérem a lejtési pontot finoman húzom fel 100-ig, mert ott már megvan a többi közlekedő alapsebessége, a lejtőn Pécel mellett 2,3-as fogyasztás mellett 130-140-ig nyugodtan, majd következik egy enyhe emelkedő az M31 leágazónál és ott szépen visszaveszem 110-ig, mert a kanyarból kifelé jövet már mérhetnek. Ez a manőver amit itt leírtam nekem 4,7-4,9 fogyasztást produkál ilyen sebesség mellett. Városban nyilván meg kell állni, motor ketyeg, ott több a 100km-re vetített fogyasztás.
Szóval igen, hozható.Ja, még ezt elfelejtettem: amikor ki van írva, hogy utópálya lehajtón a sebesség 40, az a csúszós útfelület miatt van. Tök száraz időben még családdal is be lehet venni ezeket az íveket 70-nel, körforgalom is kényelmes 60-nal, nem borul semmi.
[ Szerkesztve ]
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
nagyúr
Sziasztok!
Tudnátok ajánlani megbízható vállalkozást, amelyik vállalná és szépen kivitelezné egy Kia Sportage IV-ben a fejegység cserét, valamint tolatókamera beszerelését?
Esetleg tudnátok ajánlani fejegységet az alábbi elvárásokkal (teljesen kuka vagyok a témához, nem tudom, hogy mi lenne az ideális):
- minimum a gyári zenei hangminőség és bluetooth kihangosítás (mikrofon is) szintjét teljesítse,
- a kormányról vezérelhetőség megmaradjon (legalább a hangerő módosítás, némítás, telefon felvétel, letétel),
- a gyári bemenetek a középkonzolon (USB, AUX) használhatóak maradjanak,
- lehetőség szerint működjön együtt a jelenlegi integrált kijelző fényerő állítási funkcióval (he ez nem megoldható, vagy jelentős költségnövekedést jelent, akkor nem ragaszkodom hozzá),
- változtatható színű gomb háttérvilágítás (ha ez nem megoldható, vagy nagyon feláras, akkor fehér, vagy piros háttérvilágítást szeretnék),
- vezeték nélküli Android Auto támogatás főleg navigációra (esetleg vezeték nélküli telefon tükrözés is, de nem kizáró ok, ha nem tudja csak vezetékesen),
- Bluetooth-on keresztüli zene lejátszás.Köszönöm .
[ Szerkesztve ]
-
user2
csendes tag
Srácok, ez mi lehet és honnan hiányozhat? Egyáltalán, hiányozhat bárhonnan? Anyósülés alatt találtam, de nem látszik, hogy hiányozna valahonnan.
(Mintha régebben a Rióban is találtam volna egy ugyanilyet, de annak se lett meg a helye... 🤔)
-
user2
csendes tag
válasz macilaci78 #6299 üzenetére
Hm, asszem majd megkérdezem olajcserekor.
Más, AndroidAuto. Androidos telefonom van, jó régi, Redmi 7. Feltettem az apk-t, vezetékkel működik is. Viszont van egy anomália: csak és kizárólag reggel hat és hét között, mikor megyek a bányába (szerencsére nem kell naponta...) lecsatlakozik a telefon. Van, hogy kábel kihúz-bedug és megy tovább, de volt, hogy nem volt hajlandó többet csatlakozni aznap reggel. Bármikor máskor működik, csak reggelenként játszik ilyet. Mi lehet a gond?
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen okostelefont vegyek?
- Renault, Dacia topik
- Poco F4 - uzsonna tavalyi receptből
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Autós topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Revolut
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs