Új hozzászólás Aktív témák
-
Típus hiba, 3. Féklámpát leveszik, vissza rakják a vezetéket és újra spriccel, legalábbis a 2015-2021-ig i20 ban
Nekem kiesett a féklámpa, gariban cserélték
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Akula
őstag
Visszatérve az olajcserére, ti mit javasolnátok abba az 1.25-ös MPI-be?
Eddig szervizben Shell-t kapott 5W30-at. Amikor feltöltötték, már akkor sem volt világos a színe, de 1000 km után kéményfekete. Csak 3.2 liter megy bele, sajnos. Gondolom nem bír el a hővel ez a kevés folyadék."Akula Sub, ready for the deep!"
-
nagyúr
Nekem a márkások Total Kia gyárit raktak az utóbbi években és nem érzékelek/látok vele problémát.
Total Quartz 9000 HKS 5W30 vagy mi a neve.
Énis azt tenném bele magamtól.Jah én kb évi 5k megyek és sose volt még fekete. 1.4 MPI.
No meg 99% Shell V-Power 100. Bár nem hiszem ebben számít.[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
[CS]Blade2
addikt
Én az olajos topicból Motul eco-lite 0W20-ra kaptam ajánlást, 4000km alatt a pálcán még szemre nem sokat sötétedett a 100km utáni állapothoz képest. 2019.01-es Rio 1.25
Annyi, hogy én csak városban megyek. 170.000-hez közelít a km, eddig 5W30-assal töltötték a Pappas-nál.
ja, semennyit nem eszik a 0W20-asból. -
Nem tudom mit raktak nekem bele, de 10 ekm alatt átlátszó maradt az 1,25 ben, de az 1,4 ben is, pedig rendszeresen pályáztam is, az 1,4 ben sincs több olaj
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #5655 üzenetére
Városban rövid távra még jó is lehet. Én meg inkább pályázok, oda amennyire át szokott melegedni a cucc, még ha jónak is tűnik nem biztos hogy a gyári 5W30 alá mennék. Főleg a mostani nyári klímák miatt se.
Legalábbis a hosszútávú élettartam miatt.[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
Akula
őstag
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
[CS]Blade2
addikt
válasz FollowTheORI #5657 üzenetére
Nekem a könyvében gyárinak írja a 0W20 API SN ACEA C2-t: (Olajos topicban azt mondták, hogy a C2-t felejtsem el, koreainál nem a legjobb az EU-s szabványt nézni, így API SN vagy jobb az ajánlás.)
Csupa 1km és 13km közötti távokra használom, max. egy nap van 3-4 út is, de ott két út között legalább a víz visszahűl, de lehet, hogy az olaj is.Valszeg csak rövidre ez a jobb, csak hosszúra az 5W30. Vegyesen a 0W30-as szerintem nem rossz Magyarországon.
-
Dare2Live
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #5659 üzenetére
API SNből van jópár féle nagyon nem mindegy melyiket öntöd bele. Evvel simán tönkre lehet vágni a motort.
Ha C2 az előírás az kell bele. És ha SN akkor minimum az mert APInál annyi van, hogy feljebb mindig lehet lépni. Tehát amibe SN C2 kell abba rakhatsz újabb SN+ C2 és SP C2t is. De C1et vagy C3at nem.Hogy mért nem mindegy
[link]plda kedvéért: Amikor bejöttek a DPFek teljesen általános volt az hogy "Olajos topicban azt mondták, hogy a C2-t felejtsem el, koreainál nem a legjobb az EU-s szabványt nézni, így API SN vagy jobb az ajánlás." és erre beleöntöttek A/Bs olajat. API jó volt, viszkozitás jó volt EUS szabvány ACEA C2 nem számít. Mi baj is lehetne? Hát hogy az ABs olajok szulfáthamú tartalma a sokszorosa a Cs olajokénak. DPF meg nem 800 hanem 200kmen regenerált ami masszívan több fogyasztást és sokkal gyorsabb dpf elhasználódást eredményezett.
szerk: Nagyon ritkán GF4et is megadnak. Ez az alapolajra vonatkozik. Itt is érvényes ami APInál, hogy feljebb lehet menni tehát ilsac GF4 helyett mehet bele GF5. De lejjebb tilos. De ez nagyon nagyon ritka.
Viszkozitásnál ha hyundai 0w20at ír elő én azt raknák bele város és pályára is. 5W30az közel keletre szokta megadni pl Egyiptom, Líbia... ahol nyáron hozzánk képest simán van +10C betonon meg +30C.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #5659 üzenetére
Úgy értem gyári, hogy a gyárban ezt töltik bele.
A könyv megint más téma, jah... bár szerintem ez van minden Kia kocsihoz írva/adva.Mondjuk ez az Európa is annyira tág fogalom, benne van a Svájci alpok meg a Svéd észak... meg a délolasz, spanyol, görög, stb is...meg nálunk is lassan olyan idő van, mint utóbbiaknál. Ez azért elég komoly delta.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
Akula
őstag
válasz FollowTheORI #5662 üzenetére
A legjobb lenne, ha minden hónapban az időjáráshoz és napi használathoz állitanának mindent. Olajat, gumit, üzemanyagot és még lehetne sorolni. És amig az egyik kocsit éppen finomhangolják, addig a másikkal lehet járni.
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
-
válasz Gabonetta #5666 üzenetére
Erre az őszre, télre és tavaszra jobb volt, mint a téli, vagy a nyári , amúgy eddig nyár se volt úgyhogy eddig erre is hibátlan volt. Pláne hogy egyik nap 25 fok van aztán éjszakai fagy...
Tavaly a 42 fokos levegőben is el autópályáztam vele 400 km-t, szóval... És legalább 3-4 évente friss gumi kerül fel nem dedikált téli/nyari linglong, ami 8 év alatt kopik le[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
[CS]Blade2
addikt
válasz Dare2Live #5660 üzenetére
Csak olyat nem nagyon találni ami 0W20 C2. Ez a Motul Eco-lite meg elég jó olaj.
Csúcsminőségű 100% szintetikus kenőanyag üzemanyag-takarékossági szempontok kielégítésére, kifejezetten a legmodernebb személygépkocsikhoz fejlesztették, olyan benzinüzemű turbófeltöltős vagy szívómotorokhoz, közvetlen vagy központi befecskendezéssel, melyeknél az alacsony súrlódás, extrém alacsony HTHS (kisebb, mint 2,6 mPa. s) viszkozitás az elvárás.
Észter bázisú teljesen szintetikus motorolaj a legkorszerűbb benzin, valamint közvetlen befecskendezésű gázolaj üzemű motorokhoz, ahol a 0W-20-as viszkozitás az előírás.
Szabvány : API SN/CF; ILSAC GF-5
Ajánlás: Honda, Mazda, Subaru, ToyotaSelénia Petronas WR Forward van ami C2-es.
Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-20 az C5-ös. Én Total-ból is csak C5-ös találtam annó 0W20-ból.
SAPS-ot nem ír a pdf-je: [8100 Eco-lite 0W20]
[ Szerkesztve ]
-
-
Akula
őstag
válasz kisza25 #5670 üzenetére
Nekem a biztosításomban van egy ilyen kitétel, hogy évszaknak megfelelő gumiabroncs használata. Felnire van szerelve, egy évben kétszer oda guggolok kocsi mellé és átcserélem, ami lejön azt pedig szépen elmosom és teszem az aknába a hűvösbe.
Nem olcsó mulatság, de egy koccanásnál senki nem tudja mondani, hogy a gumim nem jó, azért jött ő belém."Akula Sub, ready for the deep!"
-
A 4 évszakos ezt teljesíti
Centrírozni sem árt néha[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Akula
őstag
válasz kisza25 #5672 üzenetére
Amíg valaki nagy jogászmatematikus rá nem jön, hogy biza nem így van. Nálunk már jó ideje nincs igazi tél, de bármikor jöhet. És ha jól tudom, az a nappali 7 fokos átlag is pont erről szól, hogy nem kell tengelyig érő hó ahhoz, hogy téli útviszonyok legyenek. USA-ban minden évben ezt játszák, hogy áááá, globális felmelegedés van, nem kell ide téli gumi és leszakad a hó, meghal a teljes keleti part. Itt is lehet még nagy latyak.
Nem véletlen, hogy az ADAC meg a többi teszteken a négy évszakosak szinte sehol nem teljesítenek jól, a futottak még Linglong és társai alatt kullognak."Akula Sub, ready for the deep!"
-
A 4 évszakos gumik téli mintával rendelkeznek, a hó tapad a hóhoz, még Ausztriában is elfogadják.
Vidéken egyszer nézd végig az autók milyen gumikon futnak, nem egy új 4 évszakos fog balesetet okozni, hanem egy ezeréves nyári/téli.
Évek óta minden autómon 4 évszakos van, van amelyik jobb volt télen, mint pl. egy kleber téli
Nem kell egy évben 2x gumishoz menni, ami itt 30eFt és nem kell tárolgatni.
Mentem nyáron 42 fokos levegőben 400km autópályán és mentem Ausztriában 500 méter szintkülönbséget 15% emelkedőn és lejtőn. Egy 1000-1300kg-os autóra simán elég volt.Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
prsq
tag
Szerintem nem azonos ADAC teszteket olvasunk.
Egy jobb négyévszakos tud annyit télen, mint egy közepes téli.
(Csináltak olyan teszteket, ahol a téliek közé szándékosan bevettek négyévszakost.)Ahogy kisza25 is írta, abban az igazság. Amikor a feleségem autóját vettem - hideg novemberben - , hat éves középkategóriás téli gumi volt rajta. Lecseréltem az akkor egyik legjobb négyévszakosra (nem Michelin), röhögve jobb volt mint a hat éves téli. Mentünk vele havas latyakban, jeges foltokon, városban, kifogástalanul futott.
(Bárhová nem vennék négy évszakost, ez városi forgalomban van, alföldön, és az utcánkban nem csak hírből látunk hókotrót. A "hosszúutazós", pályázós másik autón, amivel megyünk pl. Miskolcra, ahol unokabátyámék egy 28%-os lejtőjű utcában laknak, van külön nyári-téli gumi.)
-
Dare2Live
nagyúr
Hó a nyári gumik, kopott télik/4évszakos gumik miatt okoz káoszt. Nyári gumik brutálisan elhasalnak hóban.
pl [link]
Az új Michelin CC2 nagyon jól sikerült. Snow Handlingban konkrétan parádésan második lett. Hankok, Pirelli, Continetntal téli gumikat ver el. Brakingben gyengébb de kb agyonverne bármilyen kínai télit.
Az van, hogy teljesen jól használható télen hóban is.Idén új CC2 remélhetőleg lesz adacban continetnalnak is kijött az új allseasoncontact 2 kiváncsi leszek. Én mindenesetre már csak 4évszakosat fogok venni nekem bejött. Hóban is.
És időben se mindegy, hogy nem kell évente 2*cserélni.
És anyagilag se mindegy, hogy két garnitúrát kell tartani vagy egyet és ki kell e fizetni évente 2* gumisnak a csere árát vagy sem.
De kinek mi.[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Akula
őstag
Jól van.
Én amikor vettem a Riot 2015 decemberben, azt mondták JP-nél, hogy tessék, átszereltük 4 téli Kumhora, mert mégiscsak tél van, a nyári Hankook garnitúrát pedig zsákba raktuk, bent van csomagtartóban. Idén még megyek a nyárival, de jövőre kap újat, mert már látszanak repedések. A téli viszont még szűz, jól is tapad. Akkor mit vegyek a nyári helyett? Négy évszakost?
Az egyterűt ugyanígy adták, de az Michelin-t kapott gyárilag. Viszonylag gyorsan lekopott, nemrég kapott új Pirellit. Azzal csak sztrádázás van, hosszú utak, kényelmes150-esátlag. Vagyis 130, mert ugye csak annyival lehet menni."Akula Sub, ready for the deep!"
-
Koncipappa
csendes tag
Találtam egy nagyon jó állapotú i20-ast. 2013-as 1,25-ös benzinmotorral. Van ennek az autónak valami ismert típushibája, amire oda kell figyelnem az autó megtekintésekor?
Ha tetszik a kocsi élőben is, mindenképp elviszem átvizsgáltatni. Érdemes márkaszervizbe vinni, vagy elég egy általános szerelőhöz, mert mondjuk a márkaszervíz indokolatlanul drága és nem feltétlenül szükséges?
Egy Samsung Galaxy S3 LTE boldog tulajdonosa :D
-
csredina
friss újonc
Sziasztok! Tudnátok vmi tippet adni arra, hogy 2019-es I20-as általában melegben nem akar csak sokadikra elindulni? Gépre téve nem ír ki hibát. Volt benne vezérlés és főtengely jeladó cserélve. Mindhiába. Most ismét nem akar indulni 😡
-
Trava
tag
Leírok egy gyári alkatrész vásárlást, hátha másnak is segít.
Az enyém 1.7 CRDi motor, hibákód alapján kipufogógáz hőmérséklet szenzor.
Kivettem megmértem szakadás tehát rossz!
Gyári szervízt felhívom 97 ezer ft, kösz nem. Utángyártott 50-60 ezer között.
Google a gyári szám alapján kidob egy koreai oldalt:
www.sparekorea.com
Kikerestem az online gyári alkatrészkeresőjükből: 33ezer szállítással!!!!!
Itthon még fizettem 8 ezret áfára, megkaptam 4 nap alatt. 41 ezerbe volt a gyári alkatrész amire 97 ezret mondtak a szervízben. -
csubuka
addikt
Sziasztok!
Egy apró tanácsot szeretnék kérdezni tőletek.
Klíma tisztítás címen szerintetek éves garis szervíznél érdemes 12 ezret kiadni a márkaszervízben? Gondolom bedobnak egy ózon generátort azt csucsu... ilyen alibi melő lehet ez, elvégre nem ez a fő profiljuk
Időnként gondolom itt is érdemes lehet egy komolyabb szétszedéses tisztítás (mint amikor a sima split klímáknak szétszedik a mókuskerekét stb.), de azt inkább valami célműhelyben kéne végeztetni, nemde?
-
Akula
őstag
válasz csubuka #5685 üzenetére
Belepriccelnek egy klíma tisztító spray-vel és jónapot.
Olyan fertőtlenítő spray kapható homasita-ban 5000-ért és elég 40 kocsira
Valamiből élniük kell, nem?
Én már évek óta bombát használok, szinte mindig akciós valahol. Kettőt felpattintok, ablakok fel, klíma bekapcs és járatom pár percig, utána ráér garázsban kiszellőzni.
Mai áron 3000 a két bomba, de kisebb kocsira egy is elég szokot lenni. Még sosem volt áporodott szag a kocsiban."Akula Sub, ready for the deep!"
-
csubuka
addikt
Köszönöm szépen a választ!
Értem, akkor nem erőltetem a tisztítást a szervízben.
Alapvetően viszont a kocsik klímáját nem lehet mélyebben kitakarítani nem? A kondenzátor felület nem lehet hogy teljesen dzsuvás amúgy? Vagy ahhoz hozzáférni kb lehetetlen, mert le kéne bombázni a fél autót hozzá (Stonic...)?
-
Akula
őstag
válasz csubuka #5687 üzenetére
Távol keleti kocsik egyszerűen karbantarthatók.
A klímatisztító spray, vagy hab palackhoz adnak egy kis szilikon csövet, azzal el tudod érni. az anyósülés felöl is.
Amúgy mennyi idős a kocsi? Szalonból vetted, vagy ismeretlen az előélete? Érezni benne vadkan, vagy cigi szagot? Sok az ismeretlen dolog. Amúgy pollenszűrő csere is történjen klímatsiztítással együtt. Ott szemmel már láthatom, mennyi a dzsuva és az alapján döntsd el."Akula Sub, ready for the deep!"
-
csubuka
addikt
Ez a szüleim kocsija, 5 éves, szalonos. Semmi szag nincs benne igazán. Bár annyira nem is vigyáznak arra, hogy leállítás előtt már leállítsák a klímát, de a szellőzés még menjen stb.
De jó tudni, hogy ez házilag is hozható. Alapvetően a pollenszűrőt a márkaszervízben az évesen úgyis kötelezően cserélni fogják... csak kételyeim merültek fel a 12 ezres "nem tudni mit takar" klímatisztítás kapcsán. Arra talán nincs szükség.
-
Nyx89
aktív tag
Sziasztok!
Adott egy Kia Ceed II 2015 1.4 CVVT aminek eves szervizet szeretnem megcsinaltatni, es a muhely nem adott ajanlatot uzemanyag szuro cserere mert "nincs az autoban". Autoalkatresz oldalakat bongeszve viszont talalok uzemanyagszurot, letezik hogy valamit beneznek vagy elbeszelunk egymas mellett?
Elore is koszi
[ Szerkesztve ]
-
Robi_73
őstag
Kiüríted a tankot, kiveszed az üza szivattyút és belenézel a tankba. Ha koszos az alja a tanknak cseréled, de ha már szétszeded érdemes cserélni. Általában koszos, nyálkás szokott lenni a szivattyúház belseje ha szétszedi az ember. A szennyeződés mértéke viszont változó, nagyban függ attól mit és hol tankol az ember.
Robi73
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA® driverek topikja
- ASZTALI GÉP / ALKATRÉSZ beárazás
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Fél tucat Core Ultra CPU jöhet az asztali piacra
- Politika
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Suzuki topik
- Eredeti játékok OFF topik
- War Thunder - MMO Combat Game
- Samsung Galaxy Tab S 10.5 - magas képesítés
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen