Új hozzászólás Aktív témák
-
bbubby00
őstag
Spanyol/portugal tengerparton volt Taxi. Vegig vezetett szkonyv, elso gondos tulaj. Gyari fenyezes korben, rozsda 0. Vezeto ulest, kormanyt, meg ajto gumikedereket kellett cserelni. Probakent vettem, h milyen. Ha talalok egy jo plugint fullxtraval, akkor lecserelem.
Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
-
nagyúr
Sziasztok!
Nemrég kuplungot cseréltek a autómon és azóta 1-esből 2-esbe váltásnál, ha egyből áthúzom a kart és nem engedembe üresbe és onnan 2-esbe, akkor kicsit akadva megy kettes fokozatba a váltó.
A régi, nem teljesen kiemelő kuplungnál nem volt ilyen.
Lehet ezen valamit állítani, ami nem lett tökéletes a cserekor?
Álló helyzetben váltogatva nincs ilyen jelenség.Másik kérdésem, hogy kuplung cserét követően nőhet a fogyasztás? 2-3 dl-ről van szó. Vagy azt csak már behaluzom?
[ Szerkesztve ]
-
kisza25
félisten
válasz bbubby00 #6360 üzenetére
Dsg? Azért kérdezem, mert faternak egy kia niro van, 1,6 gdi, atkinson ciklusú 105 lovas szintén hybrid, 140 ló össz teljesítmény és meg szeretné tartani majd cégből megvenni.
Jó lenne tudni, hogy ugyanaz a technika -e 2021- es az autóEladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
-
Dare2Live
félisten
-
Dare2Live
félisten
válasz bbubby00 #6369 üzenetére
Első keresés alapján sima DI nincs mellette szivócső/port befecskendezés ezalapján x akta, hogy mért nem kokszosodott. Írják is, hogy mint minden DI ez is kokszodoik.
Kép alapján olyan a belseje 400.000km után mindha új lenne.... Elképesztő.Láncra 200.000kmenkénti cserét írtak az is durva, hogy elment 400.000kmet.
Forumokon nagyon sok DCT 100kkmet a negyedét nem bírja ki...És a vezérléscsere+hidrotőke... csere ár is nagyon baráti.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz Dare2Live #6370 üzenetére
googlizás alapján G4LA is DI azaz ez is kokszosodik. De kevésbé mint a notorius G4FG valószínűleg az atkinson ciklus miatt.
DCTre USAban visszahívás van a folyadék átszivárog rendszeren belűl miatt. (EUban nincs ahogy kb semmire) ha fékfolyadékot után kell töltögetni programból való légtelenítésnél buborékol akkor nem töltögetni kell hanem szervíz mert az egységen belűl szivárog.
+link DCT fékfolyadék step by step csere "otthon". Ez nem segít a fenti problémán.
[link]don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz bbubby00 #6373 üzenetére
DI Kappa, Gamma GDI, TGDI.... nél rengetegen tartják a 15kkmes szervízintervallumot és mégis mennyiségben hullanak. Ahol az előírt 30.000kmes szervízintervallumot tarja ott már 100kkm elött hullanak. Lehet szerencsésebb mert ha kötelező be volt tartva ügyvédi rásegítéssel garanciába javítják.
Rossz véleménnyel vagyok a DI motorokról a Huyundai/Kia gamma DIkról meg méginkább. X. Utána kéne menni lehet hogy a G4LA kivétel.?
Hibás DCTkkel is teli a forum. Ott is x a 400kkm. Lehet, hogy mert az atkinson 1.6 sokkal gyengébb kevésbé van terhelve? De ld videot a hibás szimering miatt még visszahívás is van rá szóval...
Ez most megmarad XAktának. Ha esetleg akarok venni egyet majd körbejárom alaposan.
más: Tavaly nem pont az új modell állt hegyekbe a szervízbe mert az új modell 5-25kkm közt megállt, alaktrész meg nem volt?
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
[CS]Blade2
addikt
[link]
Az utasoldali rácsot szeretném kiszedni. Az első 3 lépést kihagytam, mert csak azt a récsot akarom kiszedni. Leszedtem a 4. lépésben a szélső elemet, kitekertem a csavart. A kis füleket is ki tudom szabadítani, de nem akar a fekete rész kijönni.
Mi foghatja? -
[CS]Blade2
addikt
válasz [CS]Blade2 #6377 üzenetére
[link] Ez alapján felül fogja 2 helyen, bal oldalt 1, és alul 2.
Ezt kellene kifeszegetnem, hogy mind az 5 fül kiugorjon, és persze oldalt a nagy fül a csavarnál?
Vagy a szürke kerettel együtt jönne csak ki, így, hogy a keret a kocsiban van, nem fog annyit engedni? -
gippazoid
senior tag
Sziasztok!
PD szériás i30 1.5 DPi szívó motornál van arra tapasztalat, hogy mi okozza a fagyálló fogyását? Olyan 10e km alatt megy le F(ull)-től L(ow)-ig a szint a tágulási tartályban. Sokan tapasztalják itthon is, külföldön is. Extra hiba egyeseknél hogy emellett penetráns fagyállószag terjeng az autó körül, amint kicsit is meleg a motor. Szivárgásnak nyoma nincs, csőbilincsek újrahúzása nem segített. Volt olyan akinek többszöri panaszára már külön megvizsgálták az autót, de nem találtak semmit. Vízpumpánál nem szivárog, nyomáspróba nem mutat nyomásvesztést (18 óra alatt, de lehe hosszabb idő alatt mutatna mert nagyon kis mértékben fogy). Mivel fogalmuk nincs a hiba okáról, azt a dumát nyomják, a szervizek, hogy ez természetes, illetve hogy a tágulási tartály kupakja alatt 1 cm-rel, a betöltő nyakon lévő 4-es lukon párolog el ennyi.
Ez persze baromság, nem párolog ott semmi, a szag sem onnan jön, és nem is a vízpumpa felől, hanem az Integrated Thermal Management (ITM) fekete műanyag háza felől, a motornak a vízpumpáva ellentétes oldaláról.
Van erről tapasztalat? Volt már akinek megtalálták a hiba okát?
Gippazoid Novelties Inc.
-
user2
csendes tag
válasz gippazoid #6379 üzenetére
Nálunk az 1.25mpi is ezt csinálja (kb az éves szervíz alkalmával kell valamit pótolni), meg is emlékeztem róla. Én hajlok rá, hogy elfogadjam az "elpárolog a lyukon" elméletet. Végülis a tágulási tartályról sokmindent elmondható, de hogy zárt lenne, az pont nem. Legalábbis magamat ezzel nyugtatom...
Jó is, hogy szobakerült, hazaér nej a Rióval, ránézek a szintre.
-
macilaci78
nagyúr
válasz gippazoid #6379 üzenetére
Haver a B5.5 Passattal járt úgy (1.9 PDTDI 131Le), hogy egy tűszúrásnyi lyuk volt az egyik lyukon, de pont a leömlőre jött a hűtövíz és azonnal elpárolgott.
Takarásban volt, bontás nélkül nem is látszott semmi. Leállított motornál nem dolgozott a pumpa, akkor nem folyt, nem bolt tócsa.[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
[CS]Blade2
addikt
Nekem is fogy. Tavaly október körül feltöltöttem és bejelöltem filccel. Most egy ujjnyival alatta van.
Nem forr, olajhoz nem kerül, látszólag nem lyukas sehol. Nekem kicsit a fém kupaknál lehet érezni a szagát, szóval nem a tartálynál a furatnál.
De 1 cseppet sem látni sehol, melegen, járatva és fagyban is átnéztem. -
gippazoid
senior tag
Ez azért nagyon érdekes mert nálunk meg pont ez az 1.25-ös KIA Rio nem csinált ilyet. 10 év alatt sosem töltöttem utána fagyállót. Az i30 átadás után 1,5 hónappal és 2000 km-rel a az átadáskori közép szintről lement a Low közelébe. A KIA körül soha nem volt szag. Nem is hagytam volna annyiban, ha van, így is balhéztam a szervizzel, megemlegették volna...
Ez a Rio 2013-mas, a tágulási tartálynak hosszú nyaka van és egy pattintós kupak a tetején (fekete). Azt nem tudom megnézni hogy vajon azon is van a kupak alatt 1 cm-rel egy lyuk gyárilag? Nincs már a közelembe az autó.
A Tied 2019-es de úgy sejtem, változtattak a tartályon és már nem ér fel a nyaka a hűtő tetejég és nem is olyan a formája mint tíz éve. Meg tudod mondani, milyen az a tartály és van-e rajta a kupak alatt közvetlenül egy lyuk ami a motorblokk felé vagy oldalra nézhet, de nem az autó eleje felé?
Gippazoid Novelties Inc.
-
Funthomi
aktív tag
válasz gippazoid #6379 üzenetére
Same here, csak talán kevesebb fogy ennyi km-nél. Éves szerviznél megemlítettem, átnézték és nem találtak problémát. Fb csoportban is panaszkodnak erre többen. Az az érzésem, amíg vki alaposabban nem nézeti át vagy vmi központi infó nem jön erről, együtt kell élni ezzel.
YOLOska
-
gippazoid
senior tag
válasz macilaci78 #6381 üzenetére
De ezt egy nyomáspróba ami 18 órán át tartott, megmutatná, nem?
Mert jelen esetben nem mutatott semmit.Gippazoid Novelties Inc.
-
user2
csendes tag
válasz gippazoid #6383 üzenetére
A hűtőre simul a túlfolyótartály, fekete pattintós kupakja van, a nyakon, a kupak alatt nem sokkal van a lyuk.
Igazság szerint mióta észrevettem és volt egy köröm ezzel, nem igazán foglalkozok vele. Néha ránézek, látom, hogy kb félig van a F és L között és ennyi. Elég lassan fogy, emlékeim szerint legutóbb F-ig volt töltve, de nem rémlik, hogy én mikor töltöttem(-e?) bele.
A kedvedért visszanéztem a számlákat, '22 nyarán, kb 33eKM-rel ezelőtt számláztak 1L fagyállót, azóta volt 2 újabb szervíz, akkor semmit. Utóbbi kettő vagy "ajándék" volt 😁, vagy nem is kellett tölteni, vagy elfelejtették számlázni...
Nem vagyok nagy segítséget, bocs.
-
mbalint987
aktív tag
Sziasztok!
Hamarosan új KIA Ceed Fusion Plus MY24 boldog tulajdonosa leszek, van arra tippetek, hogy hova hordjam majd szervizbe a karbantartásokhoz?
Debreceni KIA szalontól érkezik, szóval szóba jöhetnek ők, vagy bármelyik budapesti szerviz.
„Így száll hát sírba a szabadság... tapsvihar közepette.” /Star Wars Episode III/
-
gippazoid
senior tag
válasz mbalint987 #6388 üzenetére
Nekem és barátomnak sincs jó tapasztalata a debreceni bagázzsal. Mindent cseréltek gariban első szóra, volt, amit kétszer is mert olyan gyatra minőségű a gyári alkatrész. De amint valami komplikáltabb probléma volt, azonnal lepattintottak - tehát hozzák a magyar átlagot. Illetve ha fel kellett deríteni valami hiba okát mert nem egyértelmű első pillantásra, az nem nagyon sikerült nekik. Ha az autód volt bent a szalonban, akkor átvételkor nézd meg, meg vannak-e húzva az akkusaruk mert le szokták venni és nálunk elfelejtették meghúzni.
5-ből 3 pontot adnék nekik.Gippazoid Novelties Inc.
-
kisza25
félisten
Jut eszembe, fater kia niro szerviz fehérvár, olaj+szűrők 100eFt
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
Dare2Live
félisten
válasz kisza25 #6390 üzenetére
Megint emeltek idéntől elengedem. Minőségi olajjal 17.000Ftre jön ki. Félóra meló megér 83.000Ftt.
Most vasárnap csinálom vettem másik kocsihoz olajkiszívót kipróbálom itt is kiváncsi vagyok mennyit hagy benne. Bazi kénylemes a használata lehet beiktatok vele egy köztes olajcserét.
@gippazoid Az bőven átlag feletti. Máshol/rengeteg esetben szó szerint végig kell verni a garit vagy kis tételnél el kell engedni.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
gippazoid
senior tag
-
[CS]Blade2
addikt
válasz gippazoid #6394 üzenetére
Focus-on ott volt egy lyuk 1x, meg 1x a termosztátház talpa ment el kicsit kifli alakba, később a cseréje után a bilinccsel volt gond, hogy a szerelő nem húzta meg rendesen. Mindig látszott kívül, hogy ereszt. Vizes volt a hűtő, vizes volt a termosztátház teteje, lecseppent a térkőre 1 csepp és ott volt a folt, mint egy olajfolt egy ideig megmaradt a fagyálló a betonon.
Ehhez képest a Rio-n (Enyém 2019.01-i) semmi nincs, pedig még így is, hogy lassan fogy, ez nagyobb mennyiség, mint amiket felsoroltam.A műanyag vagy a fém kupak lehet, vagy maga a lötty. Nem tudom, itt mindenkinek még a gyári fagyálló van benne? Lehet, hogy más márka nem párologna el ennyire.
-
gippazoid
senior tag
válasz [CS]Blade2 #6395 üzenetére
Most néztem meg, a Full és Low közötti folyadék fele tűnt el 5700 km megtétele alatt. Tehát olyan 0,5 liter fogy el 10e km alatt. Ez annyira nem izgatna se a bűz igen! Közben egyik barátomat is megkérdeztem, neki i20-ban van a Rio 1.25-ös motorja és már egy újabb tágulási tartály van rajta, egyáltalán nincs hosszú nyaka, nem ia ér felma hűtőig. 2018-19 körüli autó. De neki is van lyuk közvetlenül a kupak alatt. A szint Full-oj van pedig 5 hónapja nem járt szervizben ahol feltölthették volna. Ő soha nem nézi, csak most a kérésemre. Szagot még soha nem érzett!
Gippazoid Novelties Inc.
-
user2
csendes tag
A miénk (Ria 1.25MPI, 2019 gyártás) ilyen:
(...és igen, ha már ott matattam, töltöttem is bele. Kicsit az F fölé sikerült... )[ Szerkesztve ]
-
[CS]Blade2
addikt
-
gippazoid
senior tag
válasz [CS]Blade2 #6398 üzenetére
A fél liter a hosszú nyakú tartálynál érvényes - ráadásul Hyundai i30-nál, igaz, az a tartály hasonló az 1.25-ös motor tartályához.
Gippazoid Novelties Inc.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kupon kunyeráló
- Milyen monitort vegyek?
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Gyúrósok ide!
- Házimozi belépő szinten
- Egyéni arckép 2. lépés: ARCKÉPSZERKESZTŐ
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Autós topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Vezetékes FEJhallgatók
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest