Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • maj-viktor

    őstag

    válasz tutis #54594 üzenetére

    Persze én is azt mondom, ha átverik az embert, ne hagyja annyiba! tegyen feljelentést, még ha csak pár ezer forintról van szó... csupán amióta 20E-ről 50E-re emelték a szabálysértési határt (vagy mi a pontos kifejezés), ezt ugyebár a bűnözői "statisztika javítás miatt"... arra írtam, hogy a 50E alatt kárérték alatt kb. leszarják... nem mondom, hogy nem nyomoznak, de azért nem erőltetik meg magukat, ha most valakinek utalsz pár ezer forintot és az nem adja fel a csomagot (sajnos sokan pont ezt a sok kicsi - sokra meg elvvel csalnak), merthogy pár ezer forintért az ember nem rohangál a rendőrségre... itt csak akkor bukik ki a dolog, ha a sok átvert összefog és a feljelentési ügyeket összegöngyölítik, és talán ha már van 3db azonosan átvert emberke... már csoportos csalás, akire jobban odafigyelnek... ezért is jó a "Internes Kárusoltakért" oldal:
    https://www.facebook.com/interneteskarosultakert
    http://interneteskarosultakert.hu/

    Mert ha összefog több átvert, jobban - gyorsabban halad a nyomozás!

    És pl. ilyenre van nagyon jó trükk, pl. a csaló azonosságának kiderítése... mert sokszor ugyebár megadnak egy számlaszámot és hozzá egy nevet... de csak a számlaszám a valós, a név kamu... ha neten utalsz nem érdekli a rendszert, hogy milyen nevet írsz be... csak hogy létező-e a számlaszám, azt figyeli!
    (OTP-nél van, hogy még a megerősítés előtt átírja a számlaszámot a valós névre... szal OTP-OTP utalás viszonylatban)

    de amúgy most én megadom a számlaszámomat... 117xxxxx-xxxxxxxx-xxxxxxxx és azt írom Kovács Béla a tulajdonos, akkor nem derül ki a kilétem, ha te pl. Unicreditből utalsz... ha OTP-ből, akkor kibukik (mert a rendszer a megerősítés előtt átírja a valós nevemet)

    És a trükk (ha már átvertek):
    Mondjuk előre utaltál 10.000 Ft-ot valamiért (erre má keresztet hethetsz kb.), de utalj egy újabb összeget... pl. 100Ft-ot és rögtön azonnal még aznap menj be a hozzá tartozó bankba, hogy jabocs ez véletlen utalás volt, kérnéd vissza a pénzedet és a számlatulajdonos adatait! Címet nem fogsz kapni, de megkapod a VALÓDI nevét a tulajdonosnak és a számlanyitó bank címét (bár ez a számlaszám karaktereiből is kideríthető), így pl. azért az ember sokszor ott nyit bankfiókot, ahol lakik, stb. (persze költözés - elköltözhetsz), de ez kezdetnek már jó támpont, ha kicsit te is belekezdesz nyomozni... nem hagysz mindent a rendőrségre... és persze ezen bizonyítékokat átadni a rendőrségnek... a feljelentéskor!
    (mert röhej, de még a rendőrségnek sem adja ki a bank a csaló adatait.. banktitokra hivatkozva... de csoportos csalás esetén már igen, vagyis úgy könnyebb lehet a procedúra)

    Bankszámlaszám, nyitó fiók ellenőrzése:
    http://www.bankkereso.eu/

    [ Szerkesztve ]

    JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN

  • maj-viktor

    őstag

    válasz RVR400 #54596 üzenetére

    Persze más egy itthoni átvert csalás... és egy külföldről rendelt PAYPAL-al fizetett csomag, ami után, ha nincs kézbesítve rovat a track végén, akkor vígan refundol a paypal (csak a határidőt betartani, hogy 45.nap előtt vitanyitás... és eszkalálás)

    Utóbbi esetén felesleges feljelentést tenni... mert ott a posta a ludas... téged a paypal refundol... az eladót meg a posta, ha benyújtja a kérelmet... Kína esetén nemtudom hogy megy... itthoni - belföldi csomag esetén sajnos tapasztalatból tudom, ogy regisztált (ajánlott) elveszett levél esetén feladási 15+1x-es díja a biztosítás, ha nem értékbiztosítva adtad fel... ha úgy, akkor az az összeg!

    De ez is egy hosszú folyamat... ugyebár feladod... 10munkanapot (2hét) várni kell, hogy megkapták-e... (10munkanap alatt nem foglalkozik veled a posta), mégha elsőbbségivel adtad fel és máskor 1munkanap alatt elment az ország másik felébe...

    Szóval megvárod a 2hetet... majd elbattyogsz a közeli postára... xxxx TN-el van egy leveled, amit nem kaptak meg... ha ténylegesen látják, hogy nem a helyi postán van - úton vissza mert nem vették át, akkor "kerestetik", ehhez kitöltesz egy űrlapot, hogy beadtál kerestetést... (te mint feladó... egy címzett semmit nem tud a postán csinálni... csak a feladóval van "jogviszonyba a posta")... itt talán megkapod már a feladási díjadat, ami ha pl. 500 Ft volt, akkor annyi... aztán van egy 30napos "kivizsgálás", ami semmi... csak "időhúzás" gyakorlatilag... és 30nap után kapsz levelet, hogy hát bocsi elvesztettük, kapsz 15x kártérítést (ami a 500Ft feladás esetén ugyebár 15x500=7.500 Ft), és kész! Ha te valamit így adtál fel és 5.000 Ft volt pl. az értéke, nyertél 2.500 Ft-ot, de 1,5hónapig szivattak - szívtál... ha meg több volt az értéke.. legközelebb tanulsz belőle, és az értékesebb csomagokat értékbiztosítva adod fel (MPL)

    Én már fejből szoktam számolni a 15+1x-es összegeket, hogy meddig éri meg így feladni... általában mondjuk egy olyan ~10E Ft a határ.... (ajánlott levél legkisebb ~500Ft-ért lehet feladni, 1.000 Ft-ig mondjuk... azaz 15+1x1.000 Ft = 16E Ft, de ami ajánlott levélként drágább, mint 950 Ft, azt már inkább MPL) ha ennél drágább cuccot adsz fel, az mehet 2kg-ig MPL futárral 950 Ft-ért 150E Ft-ig értékbiztosítva, elsőbbségivel 1munkanapos kézbesítéssel)

    JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN

  • maj-viktor

    őstag

    válasz Xes #54603 üzenetére

    De ezt magyarázzuk! Nem értitek meg, hogy veletek, mint vásárló a posta nincs "jogi viszonban"? Csak a feladóval!?

    PayPal-al fizettél!? IGEN (márha volt eszed), nem kaptad meg 45napon belül!? Indítottál case-t!? eszkaláltad!? Bizonyítottan nem kaptad meg a track alapján sem!? IGEN, akkor full refund... ez igaz, hogy egy 1-2hónapos "procedúra", de a PAYPAL megvédi a vásárlót! Ilyen esetbe semmilyen károd nem származik... csak az a fránya idő!
    Az elveszett csomagot, meg a feladónak kell leharcolni a postával (ahogy le is írtam alig pár kommentel feljebb a folyamatot, ahogy írtam belföldi esetén volt pár esetem a ~10év postai viszonyom alatt!)

    Vagy te most milyen kártérítést akarsz!? Jahogy a paypal full refundol és ezen felül még!? (mondjon le az eladó a "feladásról" - adja meg a feladóvevényt és a postánál plusz kártérítést akarsz... a paypal visszatérítésen felül!?)
    Akkor én kérek elnézést!

    (hameg voltál olyan hülye, hogy nem paypal-al fizetél és/vagy kicsúsztál a refund határidőből magadra vess, hogy ilyen alap információt külföldi rendelés esetén nem informálódtál előtte)

    [ Szerkesztve ]

    JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN

  • maj-viktor

    őstag

    válasz tutis #54621 üzenetére

    De most őszintén te a postán keresteted... (mint feladó), megkapod a ÁSZF-ükbe biztosított biztosítékot (ami a már leírt belföldi ajánlott esetén pl. 15+1x-es összege a feladásnak, értékbiztosítás esetén az érték!

    30nap alatt kinyomozzák a "postai belső vizsgálat", hogy elveszett (ellopták postán belül), téged kártalanítanak...

    A pénzed visszakapod vagy még többet is (vagy ha hülye voltál, akkor kevesebbet)

    Eközben párhuzamosan tennél feljelentést a rendőrségen, mely szintén egy jó több hónapos procedúra után lezárják, hogy "ismeretlen tettes"... és kész! (ők ennyit tesznek... tényleg csak felesleges papír)

    Ha kifogsz egy olyan nyomozót, aki normálisan felgöngyölíti keres hasonló ügyeket és azokat összerakja magától (ilyen szinte nincs)... csak ha te megemlíted a feljelentéskor, hogy több ilyen eset is van az adott postán.... vagy pl. csaló utalás esetén - több károsult, stb.

    Ezért írtuk / írtam, hogy érdemes feljelentést tenni, de 50E alatt nem foglalkoznak vele!
    Jobban foglalkoznak vele, ha bizonyítottan CSOPORTOS A CSALÁS / LOPÁS! (amihez te tudsz bizonyítékot adni, pl. több csomagod elveszett / több ember károsult ügyét összevonni)

    Mind2 fajta módba van sajnos tapasztalatom... mind a postai procedúra / mind a rendőrségi feljelentés!
    (nem csak van egy rendőr ismerősöm)

    Az a baj, hogy ugyanarról beszélünk, csak nem érted a részleteket, amiket mi mondunk!
    Ha már csak egy 1.000 Ft-ot "elcsaltak / elloptak tőled" igenis tegyél feljelentést!
    Mondhatnám, hogy állampolgári kötelességed! Már csak a statisztika rontása miatt is tegyetek, hamár a pénzetek nem jön vissza! (mert 50E alatt és nem csoportos esetén semmi esélyed nincs)

    Én konkrétan kinyomoztam magam egy csaló pontos lakcímét / aprós kamu hirdetéseit / telefonszámát / hangfelvétel készült, stb. ÍGY MENTEM FELJELENTENI, mindenféle bizonyítékkal, és akkor hogy zárták le!? ISMERETLEN TETTES... no comment!

    JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN

  • maj-viktor

    őstag

    válasz Laza... #54627 üzenetére

    Ezt azért kiegészíteném, hogy újonnal van a paypal akciója, hogy a visszapostát is refundolják... (volt itt is róla már szó)

    Én jómagam még nem éltem vele, de volt aki már sikeresen megkapta! PTKG.-estül!

    (#54628) dani04
    Már nem "Vám elé állítva" a következő státusz, hanem "NAV regisztráció"

    (#54629) molvany
    Megszokás... nem vám-ra gondolt, hanem vámolásra... azaz, hogy megáfázzák, helyesen használva!

    (#54637) vapega
    Naponta tapasztalom / tapasztaljuk...
    Rossz csengő / lusta kézbesítő / sok csomag és alapból már csak az értesítőt hozza a csomagot nem is...
    (ez konkrétan kapura néző kamerával látszódott eset volt... helyettesítő postás... "nagyméretű csomag", de a bicikli csomagtartóján semmi ekkora csomagja nem volt - postai táskába meg nem fért be)

    (#54638) Gadhead
    Nekem ali-s vásárlások esetén cseszik el folyton a mennyiségeket... rendelek valamiből 2db-ot és csak 1db-ot kapok, stb.
    De pár levelezés után visszakapom a pénzem, szal kár nem ér... csak időpazarlás... újbóli megrendelés, stb.
    geek-el csak pozitív tapasztalom volt / van eddig... le is kopogom
    még bic szokott kihagyni mondjuk egy 10-20tételes csomagból 1-2tételt... ott is lelevezés - partial refundok... de fontos szabály, előzör próbálj a shoppal / shop e-mail címét egyezkedni, ne rögtön paypal dispute-al kezd... úgy ők is normálisabban állnak hozzá, ha nem fenyegetőzől... ha persze nagyon nem vagytok egy állásponton, akkor még 45.nap előtt paypal dispute nyitás és ott "vitázzatok", hogy harmadik fél - a paypal is lássa a gondodat...

    De őszintén ők kínai angollal nyomják... te magyar angollal.. sokszor nehéz megérteni a problémánkat nekik... ez is folytonos tapasztalat... de mindig sikerült megoldanom minden "káromat"... ebay / ali / kínai webshopok esetén... csak normálisan kell kezdeni - kezelni az "ügyeket"!

    [ Szerkesztve ]

    JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN

  • maj-viktor

    őstag

    válasz tutis #54654 üzenetére

    Én is írtam, ha 1.000 Ft-tal megkárosítanak, akkor is tegyél feljelentést...

    A media markt-os példád már azért sarkít, mert az már többszörösen "visszaesőnek számít", vagyis már csoportos "megkárosítás" lopás... mégha alkalmanként 50E Ft alatt is van... (a csomag lopásnál is írtam, hogy több ügyet összerakni, úgy nagyobb az esély komolyabb ítéletre - bár ez is röhej... teszkó titok megvan!? Kilopott áruk... rendőrség... házkutatás... több milliós lopott árukészlet és elintézve max. 1-2év felfüggesztettel vagy mittudomén 6hó közmunka, stb. röhejes ítéletek... csodálkoznak, hogy vígan csalnak - lopnak - rabolnak bizonyos társadalmi rétegek tagjai!?)

    (csalás: netes csalás & lopás: boltból akár csak egy csoki elemelése fizetés nélkül & rablás: villamoson letépett aranynyaklánc, stb.

    Az 20/50E-s határt csak arra írtam, hogy statisztika javítónak emelték fel...

    Téged anyagi kár nem ér... a posta az ÁSZF alapján kártérít, azhogy meg a postán belül lopnak már bocs, de a posta feladata felderíteni... azaz ő tegyen feljelentést házon belüli belső vizsgálatuk sem vezet semmire, akkor egy külsős rendőrség szerinted mit talál majd!? elmondom semmit! A postának lenne érdeke az ilyen egyéneket kipenderíteni... de nem teszik! Akkor egy rendőrségi feljelentéssel nem váltod meg a világot!
    (tegyél - csináld végig, nem azt mondom... pont mondom, hogy rontsuk a statisztikát... mert "kamuznak - szépítenek", az említett határemeléssel... csupán azt mondom, nem lesz eredménye! Vagy te arra vársz, hogy menj bíróságra tanuskodni és az adott egyént lecsukják - börtönbe zárják mondjuk 2évre!? mert ellopott egy csomagot!? vagy akár csoportosan többet is!? Elmondom a szomorú valóságot! A jogállamban a bűnözőnek több joga van, mint a jogkövető állampolgárnak (lásd. akár arckitakarás)... szóval majd ha nem büntetett előélető kap egy felfüggesztett 3hónapot mondjuk azt kész... elévül és vígan csinálja tovább... már akit elkapnak... és kit kapnak el!? 1000-1 egyént kb. (sajnos ez van... ez a valóság)

    Gyilkosok / gyerekerőszakolók meg egyéb rohadékok kapnak "csak" 2évet, nehogy már azt hidd egy tolvajnak nem éri meg a rizikó... amikor aki kőkemény milliókat lop - csal / adókerülő (lásd. Győzike), az is megússza kis büntetéssel (amit az ellopott pénzből simán kipenget... max 10%-a mondjuk) és kap 6hónap - 1év felfüggesztettet! (EZEK A TÉNYEK - A VALÓSÁG)

    Én is jobban örülnék egy olyan világnak, ahol nem lopnak az emberek, vagy aki lop, az minimum kézlevágás... aki nőt / gyereket erőszakol életfogytiglan / halálbüntetés / vagy kenyerén is vízen rohadjon meg... De ez nem így van... gyilkosok is vígan élnek... max kapnak egy 2-3-5év letöltendő börtön, amit majd kedvezményesen jó magaviseletért hamarabb elhagyhat!
    (amikor az én szememben, aki egyszer lopott - máskor is fog... aki egyszer embert ölt... máskor is fog!)

    Nekem miért nem jut eszembe lopni!? Vagy embert ölni!? stb.!? Ez lenne a normális, hogy felsem merül az ember agyában... de vannak selejtes emberek a társadalomban, akinek nem sok minden szent... így pl. más tulajdona... vagy élete...

    (#54657) molvany
    Pontosan.. előbb - utóbb eljutunk ide... ahogy sok ebay-es eladónál van a tiltólistán Nigeria és Italy...
    De amúgy legrosszabb esetben is nem lesznek mondjuk free shippinges cumók, csak trackingesen +1-2$ felárral! (mert azért azután jobban kap kártérítést a feladó, mint egy semmilyen track nélküli levél után)

    [ Szerkesztve ]

    JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN

  • maj-viktor

    őstag

    válasz tutis #54662 üzenetére

    ÉN elhiszem, mert vannak pozitív példák is... De sajnos szerintem több a megkárosítás, mint az ahol a rendőrség kideríti az elkövetőt és tegyük fel a kár értékét is visszakapj a tulajdonos!

    A csalók is kb. felélik, amit ellopnak, nem lesz mit behajtani... max. leközmunkázza az okozott kárt mondjuk az államnak, ha neki okozott, de 2 magánszemély között bíróság után hány olyan ítélet van, ahol egy piti lopó kifizeti a kárértéket kézből, vagy bármi!? Szinte sehány! Vagy elenyésző! Ami már eljut olyan szintig, hogy elkapják - lecsukják - bíróság, stb. szint... milesz!? Jajj hát a megélhetés miatt lopott, nem tudjuk rajta behajtani bocs, kap egy 3hó felfüggesztettet és elégedj meg ezzel!
    (Ez is konkrét példából tudom mondani)

    (vagy most nagyon szélsőséges példának mondhatnám a tolvajkergetőket is és "munkásságukat" - eredményeiket)

    de ha valaki nem tesz beismerő vallomást, vagy nincsenek rá tényszerű bizonyítékok... úgysem kap ítéletet! (beismerő vallomás hülye lenne tenni... bizonyítékok, meg ha van egy kis gógyija nem hagy)

    De végszónak: Igenis mindenki tegyen feljelentést... de sok jót (tettes kiderítése, megfelelő büntetése) ne várjon... sajnos!

    [ Szerkesztve ]

    JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN

  • maj-viktor

    őstag

    válasz LámaZ #54694 üzenetére

    Vatera jutalékos... 6% és 9Ft feltöltési díj
    OLX ingyenes, de csalók melegágya...
    Jofogas legalább csak saját képet enged felrakni... "studiófotót nem", de épp ezért kevesebb termék is van fent... (tapasztalat, alig engedte felrakni a saját fényképemmel... mert "studió körülmények között" fotóztam és "netről lelopott képnek" nézte a moderátor 3x-osan is, aztán csináltam egy számomra az én szememmel "igénytelen mobilos képet" a termékről, azzal felengedte rakni)

    De az OLX keresője jobb... most a OLX-et a Jofogas felvásárolta... szóval marad 2 alternatíva a magyar piacon... vagy a vatera (ami "fizetős") vagy a jofogas, ami meg úgy szar ahogy van, már bocsánat...
    Egyszóval most lesz vagy a fizetős vatera vagy a szar jofogás

    Egyedül most ez a Háztól-házig szolgáltatásuk jó, mert olyan mint az utánvétel... még házhoz is jön a futár... és ha nem veszik át... ingyen visszahozza! Szemben a posta mínusz magas utánvétel díja! (-2-3E Ft alaphangon, ha nem veszi át a kedves vevő... és nemszokták, mert ha bocs nincs pénzem rá... olyan szinten pénzügyi analfabéta emberek léteznek... nemhogy a fizetésüket nem tudják beosztani, felmérni az igényeket, mire futja... de még 100%-os hitellel gazdaálkodnak...azaz ha keres 150E-t 300E-t költ el... és csodálkozik - panaszkodik, hogy nincs pénze... és nem ezt nem a megélhetésre veszik fel... "luxuscikkekra" nagyobb tévé - jobb mobil, stb. 100E Ft / fő-ból szűkösen, de meglehet azért élni közösen megosztva a költségeket, de nem a magyar az nagyol és tovább nyújtózkodik, mint a takarója ér)

    1milliárdos reklámról meg... volt sok cikk most... OLX VS JOFOGAS... több milliárdot költöttek reklámra/marketingra várva melyik tör meg hamarabb... végül a jofogás nyert.... pontosabban bartell - felolsztották az európai / magyar piacot piacot! A magyar piacot a jofogas kapta meg!
    (de 1milliárdot költöttek marketingra, míg a bevételük csak pár tízmillió volt... pont ezért... megamúgy is az OLX a vaterás allegroup tulajdona, így van ott bőven lóvé... amennyi jutalékot onnan beszednek 1hónap alatt - vígan futja reklámra... ahogy az egész vatera-teszvesz-olx-arukereso.hu, meg egyebek is az allegroup alá tartoznak)

    Én utánvétellel vagy 10éve nem adok fel semmit... még régen nem volt elterjedt az egész bankszámla használat - előre utalás...

    Meg igen, a vatera az értékelések miatt "jó"... az olx, meg ezért szar!
    (ám az olx asszem jelzi a regisztráció dátumát az eladóknak... de csak friss regeseket látok folyton a "jó ajánlatoknál" és csak postáznak valami faluból... egyszóval mind csaló)

    Aprós oldalaknak pont a személyes kontaktus / találkozó - fizetés a lényeg... szemben egy ebay Kínából PayPal-al... vagy vatera előre utalással! (mert itt vevői szempontból leellenőrizhető az adott eladó)

    De egyébként én sem utalnék előre olyannak, akinek nincs visszajelzése... szal olx-es eladó kizárva... ott max. személyes átvétel, de ahogy írtam az apróhirdetési oldalak erre vannak kitalálva, hogy ha pl. a körzetedbe van eladó szekrény, akkor azt te megtudd venni, pl. Bp. VII.ker eladó - BP.VII.ker vevő, ott nem a postázás a módi... erre figyelmeztet is a rendszer, amikor kérdezel pl. olx-en! Hogy soha ne utalj előre! okkal... sok a csaló! De amúgy tényleg bevezethetnének egy értékelés rendszert... bár mostmár felesleges, mert beolvad a jofogasba az egész.... akkor a jofogasnak érdemes lenne értékelés rendszert csinálniuk

    Vagy itt ph apró-n is van visszajelző rendszer...

    [ Szerkesztve ]

    JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN

  • maj-viktor

    őstag

    válasz LámaZ #54719 üzenetére

    Dejó könyvek lehetnek, ha az áramszámlát kitudod belőle fizetni... :D
    (amúgy nekem is mind3-al van tapasztalatom mind eladó - vevői szempontból, azért írtam a dolgokat)

    (#54722) D@reeo
    Igen, ez régen működött... de legújabban sokan szórakázásból rendelgetnek és basznak fizetni... anno dolgoztam egy webshopba rendelés feldolgozó / "postai részen"... elég sok volt az uv-sen visszajött csomag, amit ugyebár a vég nyelt be, mert nem vették át! Mondjuk elég nagy forgalmú webshop is volt, szal ott valszeg megérte az a pár 10-100 visszajövő az összes közül! De nekem ha most havi szinten eltudok adni mondjuk 10x és azt mind uv-el akarják közel sem ilyen 1%-os visszadobott csomagok vannak - lennének, hanem sztem simán 50-50 még jóesetben

    Az emberek bizalmatlanok... én megértem - sok a csalás - csaló! De akkor ott a személyes átvétel is, mint alternatíva! Megnézed élőben, tetszik megveszed, nem tetszik nem veszed és kész! Csak ehhez azért mondjuk egy városban - kerületben kell laknia az eladó/vevőnek...

    [ Szerkesztve ]

    JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN

  • maj-viktor

    őstag

    válasz LámaZ #54724 üzenetére

    Nekem sem sok a fogyasztásom szerintem... ha lebontom, akkor ~100-120KWh/fő (pont pár napja részleteztem a rezsiket magamnak), ami most ~40-50Ft /1KWh-val szintén 4.000-6.000 Ft körüli... de mégsem tudnám könyvekből kiárulni ezt... (jó mondjuk én nem is gyűjtöttem / olvastam / vettem könyveket nagyon az életem során... Helyette ugyebár másból gazdálkodom ki a megélhetéshez szükséges pénzt... (állandó munka & alkalmi - idény munka & eladom megunt / használt cumókat, stb.)

    Én alkalmazok személyes átvételt is (megértem ha valakinek kell, hogy megfoghassa, nem elég egy kép), meg az egész bizalmatlanság... előre utalás! Én is rohadt bizalmatlan vagyok, így pl. biztos nem hívnék fel senkit a lakásomra... közterületen találkozunk azt jóvan... persze "konnektoros" termékeknél ezt nehéz lenne megoldani... de még azt is simán meglehet meki-be pl.)

    Naja posta: 400Ft-nál kezdődik, de az csak a szabvány levél és 1papír benne kb. vagyis így 30gramm alatt ugyebár...
    Aztán futárok ilyen ~1.000 Ft-os áron vannak / kezdődnek
    Posta 500g-ig 900 Ft
    500g felett már inkább futár / MPL futár
    (online MPL futárt én pl. nagyon szeretem, már itt is többször írtam... 1.000 Ft-ért (950 Ft) elviszi a 2kg-os csomagot elsőbbségivel 1munkanap alatt az ország másik felébe is, 150E Ft-ért értékbiztosítva!)

    Meg én mostanában mint vásárló kezdek rászokni a csomagterminálos szállításra... olcsóbb és nem kell sorbanállni a postán érte - nyitvatartási idő, stb... nem értesítőt dob be a postás, stb. kiválasztom az adott terminált és átveszem általában éjfélkor (hát igen, nem mindenki ér rá munkaidőben postára menni, meg nincs nyugdíjas nagymama, aki otthon van éjjel-nappal, stb.)
    Szóval számomra nagyon kedvező ez... csak még nincs olyan terminál ami nagyon közel lenne... de ahogy láttam most csinálnak / csináltak - raktak egyet a közeli hipermarketbe is, nem csak a mittudomén sok kilométerrel arrébiba van)

    JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN

  • maj-viktor

    őstag

    Ilyet se basztam még vagy jó 100 ali-s vásárlás alatt..

    "Dear friend
    Wish you all the best !
    Thanks for your order in our store .
    Before we send the parcel to you ,hope you can confirm the information is right .Your name (full name ) Address ,zip code ,phone number (make sure post office can contact with you ).
    And if you have any special requirement , hope you can take a message to our sales staff ,so that we can supply you a good service .
    Another ,we want to tell you our transport way ,usually we use China Post Registered Air Mail .It is free. If you want to receive it in a short time ,you can choose other Business express,and it need pay the extra cost .
    All we know China Post Registered Air Mail way sometimes maybe has an accident (For example :1.long time no information ,2.it is lost on the way to your country ,3.it need long time arrived to your country ,4.your post office has has some problem,5.customs return the parcel .)All of them maybe we will meet ,if you have something wrong with your parcel .you can contact with our personnel of the service ,we will help you solve it .
    Hope you will not open a dispute at once .
    Last ,have a nice day !
    Thank you very much .
    Best regards
    Cherry "

    OK - visszaconfirmáltam... csak minek kell ez a plusz... felesleges időpazarlás!
    Persze CtrlC + CtrlV-s szöveg... csak így fura volt... még sosem kellett még pluszba "visszaigazolnom a helyes címzést"... mindig jól - jót adtam meg 100%-os értékeléses vagyok, stb.

    Mondjuk másik tapasztalat... nagyon paráznak az "értékelésre" - nyitott dispute-okra... mert volt egy csomagom mely nem jött meg... aztán megjött - nem foglalkoztam vele... és 3nap alatt kaptam vagy 3messaget, hogy close-oljam a vitát, mert az nagyon rossz lesz neki... (látszott a trackből, hogy megkaptam, szóval ha már ali kivizsgálásba jutott volna az ügy simán lezárják ők is, mert megkaptam)... de a nyitott vitákkal nagyon paráznak, mint ali-n, mind paypalon!

    [ Szerkesztve ]

    JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN

  • maj-viktor

    őstag

    válasz Pcm #54747 üzenetére

    Igen az új "Vám elé állítva" = "NAV regisztráció" státusz a posta.hu -n ha megfogják, ha nem, akkor "Kézbesítésre továbbítva / Forwarded for delivery", de van hogy ez kimarad és "Célországba megérkezett" státusz után már megkapod... rá ~2-5munkanapra

    [ Szerkesztve ]

    JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN

  • maj-viktor

    őstag

    válasz lililááá #54757 üzenetére

    És őszintén, ha egy féltégla lesz benne mit érsz vele!? Elmondom, nem sokat... max. annyit, hogy gyorsabban tudod visszajelezni a postának / jelezni a rendőrségnek, hogy tartsák vissza a pénzt, amit kifizettél érte...

    JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN

  • maj-viktor

    őstag

    válasz lililááá #54767 üzenetére

    Ha kifogsz egy olyan postavezetőt... aki a ÁSZF-jükre hivatkozik... hogy biztos kamu és átvered őket... és te cserélted ki! Még a "független postai tanuval" is... Welcome to Hungary! :DDD

    Az meg vígan utalja / küldi vissza rózsaszíncsekken címre a pénzt...

    JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN

  • maj-viktor

    őstag

    válasz lililááá #54769 üzenetére

    Bocsánat... tapasztalat!
    A legrosszabbra kell felkészülni és annál csak jobb lehet...
    Igen... pesszimista vagyok! Nem nehéz rájönni! :D

    [ Szerkesztve ]

    JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN

  • maj-viktor

    őstag

    válasz molvany #54803 üzenetére

    Már megbocsáss, de ez itt is így működik...
    Ha vámkelezik, akkor fizetni kell +2.000 Ft-ot vámkezelés címszóval... Vagy ha nem a postát bízod meg, hanem te bemész személyesen, akkor valami +1.200 Ft-ért tudod egyénileg személyesen vámkezelni a küldeményt...

    Az meg, hogy olyan csomagot fognak ki, ami nem 22€-érték feletti, azaz ÁFAköteles pech részedről... a személyes átvetel meg gondolom azért kell, mert esetleg röntgenen olyat láttak, ami nem tűnik legálisnak behozatni... pl. fegyver, stb.

    Megtudnád mondani, hogy mik voltak konkrétan a termékek, amikor személyesen bekellett menned "vámkezeltetni"?

    (mert ez magyarba is így működik, hogyha hamis-illegális cuccnak "tűnik" bontanak és/vagy behívnak személyes megbeszélésre, hogy ezt te rendelted-e / hogy gondoltad / hozzájrulsz-e amegsemmisítéshez, ha olyan a termék, stb.)

    JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN

  • maj-viktor

    őstag

    válasz aytukabozs #54802 üzenetére

    Nagyon jó...

    Ajánlom figyelmébe a múltkori pár nappal ezelőti flamewar részvevőinek a posta válaszának ezen részét...

    "Az ebben foglalt előírásoknak megfelelően a feladó jogosult kártérítésre, mivel a küldemény a feladó tulajdonát képezi mindaddig, amíg a kézbesítés meg nem történik. A címzett csak akkor jogosult kártérítésre, ha a feladó lemond a kártérítési jogáról a címzett javára. Ezt a feladó a külföldi postaigazgatásnál kezdeményezheti, amihez az MP Zrt. egy angol nyelvű igazolást állít ki."

    Amikor ugyebár írtuk, hogy ha te jelzed az eladónak, hogy nem jött meg / ellopták / elveszett és ez a trackből látszik, akkor kártérít az eladó / PayPal, etc. (nem ért kár... visszakapod a pénzed, így a rendőrség nem nyomoz... hiába van egy "tolvajunk")
    (persze ezen felül még mindig tehetünk rendőrségi feljelentés... vagyis megint rosszul fogalmazok! TEGYÜNK FELJELENTÉST! De a "tolvaj" megkerülésére ne várjunk túl sok reményt... meg a rendőrséget is lepattintja a posta, hogy a feladó kártalanítva lett, így nem ért senkit kár! Ez most olyan, hogy a boltból ellopnak egy csokit (de ott van kamera pl. azonosítás / tettenérés), a tolvajt elfogják, megtéríti a kárt (visszaadja - kifizeti), ezen felül persze "bűnt követett el", de mivel 50E Ft érték alatti, így csak szabálysértés... kap egy enye-benyét és menj utadra... Most van a "háromcsapás törvény" ugyebár, ha valakit 3x "rajtakapnak"... gyorsított eljárás és börtön! De ez sem ilyen feltételnül az ilyen piti tolvajok kapják / megússzák, persze volt - van már példa ilyenre is, hogy pl. röhejes dolgokért kap elzárást / közmunkát... pl. nem nyírja le a füvet a területén / szemetelés / nem zebrán átkelés, stb.

    JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN

  • maj-viktor

    őstag

    válasz beg #54818 üzenetére

    A kedvetekért legközelebb "jól írom le", amikor ti is tudjátok, hogy én így használom és direkt nem javítom (múltkor megbeszéltük)... még ha helyetelen is...

    (#54820) Laza...
    Tudom jól, hogy nem magyarországi, hanem német... ha figyelmesen végig olvasod a kommentemet, talán lejön belőle, hogy úgy fogalmaztam... hogy "itt is" (értsd Magyarországon)

    (#54821) molvany
    Itt a "nyilatkozatod", amiről beszéltem:
    "Behívtak, megkérdezték mi van benne ( papíron is az volt )."

    Papíron random dolgok szoktak lenni, aki rendelt külföldről sokat, az tudja... "Home Accesories" - "MP4 Player" és társai... ezzel az a baj, hogy nem konkrét megnevezést és árakat használnak a kínaiak... hanem általános "kategóriát"... Azaz ha te rendelsz egy mobilt, helyesen a CN22-n rajta kéne lennie a típusának is, nem csak hogy "mobile phone", ami amúgy "MP4 player" szokott lenni...

    És rákérdeztél, hogy amúgy ezt e-mailbe nem lehet lerendezni vagy hogy neked ez "macerás"!?
    (mert ha tényleg nem ilyenről van szó, hogy "illegálisnak tűnő cucc", vagy már bontási fázisos a csomag, akkor ez felesleges körnek tűnik... persze én csak a magyar viszonylatot tudom, de azért kétlem, hogy Németországba ilyen macerás lenne a vámolás... oda is elég sok csomag megy - több mint ide Magyarországra)

    Bár itt is volt már aki írt, hogy Romániában is elég "cifrán" és korlátozottan lehet vámoltatni / átvenni a vámos - külföldi csomagokat... szal nem lepődnék meg!

    (egyik legjobb haverom most tanul / tanult "vámosnak", jó magam is eléggé benne vagyok a témában... nem - nem vagyok NAV-os még mielőtt valakinek ez szúrna szemet! :D)

    JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN

  • maj-viktor

    őstag

    Nem a legfrissebb, de mégis.. (2015.01.23.ás szal nem tavalyi, hanem már idei) vámkezeléses papír amit ajánlottan küld ugyebár a posta... Erre írtam régebben, hogy "végre megjelent rajta a "Garanciális javítás" opció is"... amiből sok probléma szokott lenni ugyebár... itt is... hogy újraáfázzák, stb. (szal azért tudnak ezek a "postások - NAV-osok" is "fejlődni"... csak elég lassan! :D)


    &

    (Bocsi a szar mobilos képért... talán ha kifolyik a szemed, eltudod olvasni... majd megpróbálom bescan-elni ha lesz időm!)

    Rajta:
    A) Posta vámkezelés (szabad forgalomba bocsátás vámeljárás).
    A szolgáltatás díja: 2.000 Ft

    B) Árutovábbítás
    A küldeménynek a címzettre területileg illetékes NAV igaztgatósághoz történő továbbítását jelenti CN23 vámáru-nyilatkozattal, a küldeményt a Magyar Posta Zrt. - jelen nyilatkozat átvételét követően legkésőbb a következő munkanapon - a kézbesítési postára továbbítja, ahonnan Ön vagy megbízója a CN23 vámaru-nyilatkozatot átvéve tudja kezdeményezni a csomag vámkezelését a területileg illetékes NAV Igazgatóságon, ezt követően a CN23 vámáru-nyilatkozat NAV által leigazolt példányával tudja átvenni a küldeményét a kézbesítő postán. Tudomásul veszem, hogy a küldemény NAV-nak történő árubejelentési tevékenysége után a Magyar Posta Zrt. 1.100 Ft vámközvetítési díjat számol fel, amelyet kézbesítéskor kell megfizetni.

    C) A vémkezelés elvégzésére: ________ közreműködőt bízom meg - 1.100 Ft

    [ Szerkesztve ]

    JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN

  • maj-viktor

    őstag

    válasz D.CS. #54827 üzenetére

    Ezzel nem tudsz mit csinálni... random szöveget (tartalmat) és értéket szoktak ráírni... ~10-30$ között! (hogy áfa-vámérték alatt maradjon... ezzel trükköznek a csomagoló kínaiak)

    De ez a vámosokat amúgy sem hatja meg... utalási bizonylatot (bank - PayPal) kérnek!
    Szal nem kell aggódnod! Ha megfogják úgyis fizetsz... ha meg áfa-vámérték alatti (22 €) a csomag VALÓS tartalma, akkor nincs plusz teher.... egyébként meg +27% ÁFA és 2.000 Ft vámkezelési költség! a ~7E Ft feletti csomagokra meg a 150€ felettieknél 2,5% általányvám

    JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN

  • maj-viktor

    őstag

    Egyébként addig örüljetek / örüljünk, míg csak az "értékesebb csomagokra" utaznak a vámosok... (mobil-tablet, stb.)...
    Mert most sincs már kánaán, de majdha a költségvetés kitalálja, hogy több ÁFA kéne a külföldi csomagokból... több vámost beállítanak, mert ez tuti pénz... annyi csomag jön és ahhoz képest csak keveset "fognak meg - vámoltatnak".... aztán majd ráutaznak, hogy a műanyag bizbaszokat is megvámolják, mert túllépted 1eurócenttel a 22€-s határt... és lesz nemulass! :D
    Csak a szerencsére vagy sajnos a vámos sem hülye... egy gyarkorlott vámos már a csomag csomagolásából / ráírt érték / megnevezés / méret / súly / súlye eloszlásából / szagából :D megmondja, hogy ez most egy mobil vagy csak egy 10-20$-os bizbasz csomag! Szóval őket sem kell félteni... ami kétséges, az úgyis röntgen... ami még röntgenen is kétséges, az "hivatalos bontás"... (de itt elsősorban az illegális cuccokra utaznak, nem arra, hogy kevesebb érték van ráírva, persz arra is)

    Illegális: drog (mondjuk ez pont nem röntgenes történet, hanem blöki kiszagolós), fegyver, és egyéb tiltott dolgok, amik nem hozhatóak be az országba amúgysem... illegális - hamis mobil - ruha megint más téma... ott az adott forgalmazó - márka képviselete a szakértő... ahogy pl. itt is volt már pl. ilyen izé "autódiagnosztikai kábel", hogy azt is illegális behozatni mivel adott cég kizárólagos importőr, stb.

    Ilyen illegális - hamis cuccok esetén ugyebár lemondás a jogokról és jóesetben (számodra) 0Ft-os megsemmisítás... vagy még azért is fizethetsz plusz 10-20E Ft-ot...

    Abba persze ne menjünk bele, hogy ez csak az elmélet meg a "törvényes mód az egész procedúrára", a valóságban záporoznak be a országba a hamis cumók... szerintem ha csak 1%-át "fogják meg", már sokat mondok... lásd "volt Kínai piac" vagy bármely piac - Ázsia Center... vatera.... mindenhol kapsz kamu iPhone-t, kamu Samsungot, kamu Adidas-t, kamu Nike-t, kamu luxus márka (minden jött ment Louis Vuitton táskával flangál a városba... azt hagyjuk milyen gáz szerintem.. fogatlan cigányasszony is félmilliós luiszvuttyon-nal mászkál... aham... nem kínai piacos koppintás 5E Ft-ért az 500E-s táskának) stb. csakhogy a 2 legnépszerűbb hamisítási kategóriákat mondjam... műszaki cikk és ruha

    [ Szerkesztve ]

    JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN

  • maj-viktor

    őstag

    válasz Asycid #54868 üzenetére

    Miazhogy utánvételes!? Nem PayPal-al fizettél!? (ahogy látom lehetséges náluk) és ha tényleg EU-s, stb. nem tűnik rossznak.... majd lesz időm végigpörgetem a kínálatukat!

    JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN

  • maj-viktor

    őstag

    válasz Asycid #54876 üzenetére

    Közbe nézem... valóban van olyan opció
    (ez elég fura azért külföldi vásárlás esetén egyértelműen a paypal a jellemző)

    Meg azért te is bátor vagy, hogy ismeretlen helyről UV-el vetted... mert lehetett volna tégla is... inkább PayPal... az jobban véd, mint az UV!

    [ Szerkesztve ]

    JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN

  • maj-viktor

    őstag

    válasz Turbobacsi #54938 üzenetére

    Ha a feladó kártalanított, akkor mit vártál!? Hogy a posta majd még fizet puszi plusz pár ezret!? O.o

    Komolyan nem értelek titeket... vagy 20x 20-an - "tapaszaltabb postázok" leírták / leírtuk, hogy a posta a feladóval áll "jogviszonyba", így elveszés esetén ő tud reklamálni, őt illeti a kártérítés... (aztán ő abból kártérít téged)
    (már hivatalos postai választ is beraktunk ide... mi kell még nektek!? Ott volt a "friss" indexes cikk is)
    http://index.hu/belfold/2015/03/17/az_ev_levelet_a_posta_kapta_lassuk_mihez_kezd_vele/

    Bosszantó, ha elveszik a várva várt csomagunk, de emberek vagyunk - hibázunk.. előfordulnak ilyenek az estek 0,1-1%-ában... (de ha ajánlott - biztosított volt, akkor a posta ÁSZF alapján kártalanítanak)

    Nektek, mint vevőnek, az eladóval kell "leharcolni"... ami amúgy szinte semmi.... paypal-on időbe indítasz ügyet... TN-ből látszik, hogy nem kaptad meg, ha nem akar fizetni eszkalálod és a paypal a te javadra dönt... pénzed visszakapod, max. az időt vesztegetted el (1-2hó mindennel együtt)!

    Jöttök itt, hogy bementek a postára meg minden... rendőrségi feljelentés... mind2 fél (posta, rendőrség) azt fogja mondani / kérdezni, hogy az eladóval vedd fel a kapcsolatot, mert velük áll szeződésben a posta!

    Te mint vevő, max amikor átveszed a csomagot megyőződsz, arról, hogy sértetlen a csomag (sértetlennek tűnik kívülről), hanem az vagy gyanú merül fel... akkor átvétel megtagadása és jegyzőkönyv felvétele a sérülésekről!

    Az, hogy téged pl. egy eladó átver (pl. UV-s csomagba tégla), szinte semmi köze nincs a postának! Ő csak azt vállata, hogy A-pontból B-pontba elviszi a csomagot sértetlenül... (UV esetén még pénzkezelést is)... De hogy te pl. egy téglát kapsz (azaz amikor itt írják, hogy én "megváratom a postást", míg kibontom a csomagot... szerinted ha mindenki így tenne, akkor milyen százalékos aránnyal tudná kivinni a csomagokat az adott postás a mostani viszonyhoz képest!? Jóval kevesebb csomagot.... jóha a felét... IDIÓTÁK!)

    Megbízható helyről kell vásárolni itthon belföldön UV esetén!
    Külföld esetén meg PayPal-os előre fizetés! NINCS UV, meg WESTERN UNION, stb.!
    (aliexpress esetén alipay - biztonságos webkártyás bankkkártya)

    [ Szerkesztve ]

    JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN

  • maj-viktor

    őstag

    válasz Turbobacsi #54954 üzenetére

    Félreérted... kártérítést automatikusan a feladót illeti (ha panaszkodik), mivel vele áll szerződésbe a posta, ha felad valamit...

    Amire te gondolsz / ajánlotta a posta az a "kerestetés" és ehhez az eredeti feladóvevény kell! (ragszámmal - feladási dátummal, stb.)
    Ez 2 külön dolog... panasszal élhetsz te mint címzett, de kártérítési igénnyel mindaddig a feladó rendelkezhet, míg nem mond le a címzett javára...

    Gondolom nem indítottál ilyet, mivel nincs ilyen a birtokodba... ezért is mondtam / írtam / írtuk / írták, hogy ezt csak a feladó tudja intézni... de ha "lemond róla", akkor a címzett is!

    Ismerős helyzet! (szoktam feladni, és van / előfordul, hogy párszáz feladásból 1-nek lábakél... ajánlott küldeményekről beszélek... szomorú, mert tegyük fel és ha valami pótolhatatlan dolgot küldtem... pl. család "ereklye", stb. aztán kiszúrják az ember szemét pár ezer forint kártérítéssel, szerencsére nem vagyok ilyen hülye, olyan dolgot inkább nem a postával küldök, hanem magam elviszem, stb. rendszerint anyagilag is pótolható dolgok tűnnek el)

    Nem konkrétan az elveszés szokott velem történni, hanem pl. rendelek külföldről valamit és nem annyi mennyiséget küldenek (2db helyett 1db-ot, stb.) / kimarad valami a csomagból, stb.
    (de ez nem a posta hibája, hanem a webshopé)

    És igen, ilyenkor jön az olyan nemű idegeskedés... hogy most megint újrarendelheted és megint várhatsz rá 1hónapot! (ezt a "várakozást" senki nem fogja neked megtéríteni... max a webshop "jobban kártérít" a plusz kellemetlenségért, vagy ha te intézted a posta dolgot, akkor magasabb kártérítési összeget megítélhet, mint amit valójában a csomag ért... külföldivel ilyennemű... feladási tapasztaltom nincs, de belföldi esetén az elmúlt ~bő 10év alatt sajnos van / volt pár)

    A te / ti esetetekben, egyértelműen a "helyi postán" kelt lába a csomagnak... különben hogy dobtak volna be értesítőt!? Azaz a posta reggel átvette / kivitte a helyi postás a címre (nem voltál otthon / nem működött a csengő, stb., értesítő bedobva.... postás meg visszabattyog a postára a megmaradt küldeményekkel, amiket tételes átad a "raktárba" és 5-10munkanapig őrzik, majd vissza a feladónak)

    Ilyen esetben kerestetés (a posta vezető megkérdezi személyesen a kézbesítőt, hogy emlékszik-e a csomagra / átvevőre... pl. ha rossz címzettnek adják át! Ha a tételes átadás megvan, akkor kell lennie az átvevőnek aláírásnak... ha tegyük fel a kézbesítő odahamisított valamit (mostmár szig szám is kell ugyebár), akkor ő hibázott - ráverehető a balhé! Ha viszont az aláírás rész üres, akkor a postán belül tűnt el, nem a kézbesítő hibája! Ezek "belső dolgok", te ebbe úgysem látsz bele... téged max. értesítenek, ha megvan a csomag, ha meg nincs 30nap múlva lezárják az ügyet és kártérítik az eladó / téged (attól függően ki intézte a kártérítést!)

    Belföldi ajánlott esetén tudom, hogy 15+1x-es a kártérítés (feladási díjé)... azaz 500Ft-ért feladott ajánlott levél/csomag esetén 500+15x500=7.500 + 500 Ft = 8.000 Ft
    Értékbiztosított esetén a ráírt érték...
    MPL futárcsomag esetén automatikusan 150E Ft-ig értékbiztosított! (persze ha nem nyilatkozol kisebb értékről akkor annyiért)

    Statisztikába mindenképpen bekerül, ha megvan a panasz!
    Illetve most írtátok többen, hogy a "nyugati postán" sok a gyanús NL-es csomag eltűnés... ott már érdemes lenne a rendőrséget is jobban bevonni (több ügy összevonás), ha a posta nem tesz semmit a belső "dézsmáló" ember ellen....

    [ Szerkesztve ]

    JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN

  • maj-viktor

    őstag

    válasz klarkzone #54956 üzenetére

    Szerintem nem "kis képre gondolt", hanem "hibás képre", szal csinál egy képet és csak a 2/3-a látszik, félig színes, csíkos, stb.

    Nekem ez hibás memóriakártya esetén fordult elő.... memóriakártyára fényképezel!? Akkor valszeg az a hibás... formázd... nem-e hamis - fake darab (h2testw program lefuttatása)!

    Amúgy igen, gyári reset-et próbálj.... ha a teló belsőmemóriájára fényképezel és úgy áll fenn a hiba!
    Viszont ha így ezen módok esetén sem javul, lehet a teló belső flash memóriája ment tönkre (részben... és hibás szektor-ra menti a képet és azért "hibás a végeredmény kép", ahogy írtam, nekem ez hibás memókártya esetén előfordult már... vagy formázás segített... vagy tönkre ment a kártya... mert egy noname szutyok volt)

    JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN

  • maj-viktor

    őstag

    válasz maj-viktor #54955 üzenetére

    Ja és nem! Még mindig nem vagyok vámos / postás... Én se magamról sz*pok ki ezen infókat... ~10év tapasztalata... ~14éves korom óta "diákmunkába" postáztam rengeteget egy webshopnál, és én kezeltem csomó csomagot / csomagolás / postázás / e-mailek kezelése / panaszok kezelése / postai reklamációk, stb.!

    (így ne írjatok ilyen PM-eket, ha postai kérdés van, ide nyilvánosba... legyen visszakereshető másnak okulásul! Csak akkor PM-ez, ha privát infó van benne... ragszám - lakcím, stb., mert amúgy szívesen szoktam segíteni postai dolgokba... akár reklamáció / visszaposta segítség is, stb.)

    De ok, ha nekem nem hisztek, legalább a "hivatalos postai válasznak", stb.

    "Sajnos előfordulhatnak olyan esetek, amikor a küldemény eltűnik vagy megrongálódik. Abban az esetben, amikor bizonyíthatóan a Magyar Posta hibájából adódóan tűnt el vagy sérült meg a küldemény, a vonatkozó jogszabályi előírások szerint kártérítési felelősséggel tartozunk. A nemzetközi küldemények esetében a kártérítés menetéről az Egyetemes Postaegyezmény 23. cikke rendelkezik. Az ebben foglalt előírásoknak megfelelően a feladó jogosult kártérítésre, mivel a küldemény a feladó tulajdonát képezi mindaddig, amíg a kézbesítés meg nem történik. A címzett csak akkor jogosult kártérítésre, ha a feladó lemond a kártérítési jogáról a címzett javára. Ezt a feladó a külföldi postaigazgatásnál kezdeményezheti, amihez az MP Zrt. egy angol nyelvű igazolást állít ki.
    A küldemények kézbesítése kapcsán általánosságban elmondható, hogy a Magyar Posta Zrt. a hatályos jogszabályokban megfogalmazott minőségi elvárásokat maradéktalanul teljesíti. A Magyar Posta Zrt. évente több százmillió küldeményt kezel. Ezen küldeményszámhoz képest elenyésző a megalapozott panaszok száma. A nemzetközi mérések alapján a nemzetközi küldeménykezelés átfutási idejében és biztonságosságában a Magyar Posta Zrt. a megbízható, jó posták között szerepel. A Magyar Posta Zrt. minőségi eredményeit alátámasztja, hogy a Magyar Posta az EMS szolgáltatás (nemzetközi expressz szolgáltatás) 2013. évi magas színvonalú ellátásáért 2014 áprilisában elnyerte az UPU (Egyetemes Posta Egyesület) arany fokozatú elismerését, így a társaság ezen a területen bekerült a világ négy legjobb szolgáltatója közé."

    [ Szerkesztve ]

    JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN

  • maj-viktor

    őstag

    válasz vapega #54959 üzenetére

    A belföldi ajánlott levelek!? Azok tudtommal neten nem követhetőek... szóval azt mondod mobil-on mobilapp-al igen!?

    (Belföldön feladott - belföldre küldött viszonylatról beszélek - nem külföldről jövő... mert az mindig is követhető volt... posta.hu-n, 17track.net-en, stb)

    JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN

  • maj-viktor

    őstag

    válasz beg #54961 üzenetére

    BELFÖLDI levelkről beszéltem... az nem "HU-s"... nem a külföldre kiküldött levelekről / csomagokról... az mindigis követhető volt... nagyokos!

    https://www.posta.hu/ugyfelszolgalat/nyomkovetes
    MILYEN SZOLGÁLTATÁSOKHOZ VEHETŐ IGÉNYBE?
    MPL Üzleti csomag (Például: PA 00010122727)
    Nemzetközi postacsomag (Például: CC123456785HU)
    Európa+ csomag (Például: CP123456785HU)
    Belföldi EMS gyorsposta (Például: BE229803145)
    Nemzetközi EMS gyorsposta (Például: EA004037757HU)
    Posta business pakk (plusz, economic) (Például: CA1234567856)
    Inverz csomag plusz (Például: CV0012345678)
    Egyszerűsített utánvétkezelés (EUV) (Például: CU4100006011)
    Nemzetközi ajánlott és értéknyilvánításos levél (Például: RR264274802HU, VV001234567HU)

    NEMZETKÖZI igen, de hol a belföldi!? Nahát... az nincs! Erről volt szó!
    BELFÖLDI AJÁNLOTT LEVÉL

    http://prohardver.hu/tema/kulfoldi_rendelesek_nyomkovetes_stb/hsz_54942-54942.html
    Idézem LamaZ-t:
    "Sőt, a hazai ajánlott küldemények is legyenek már követhetőek on-line."

    (#54962) LámaZ
    trackitonline.ru ingyen küld 15csomagról e-mailt (minden mozgásról)
    illetve SMS-t is pénzért (bár orosz, így magyar viszonylatban nemtudom működne-e)

    De számomra pl. az a 15 ingyenes e-mail tökéletes... plusz pénzért többet is berakhatsz... illetve ezeket törölheted... szal 15db-ot mindig tudsz ingyenesen e-mail követni, ha beregelsz! (régóta használom, nagyon jó)

    [ Szerkesztve ]

    JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN

  • maj-viktor

    őstag

    válasz beg #54964 üzenetére

    Ha működik, akkor elnézést, most így 5perc alatt nem volt / nincs lehetőségem ellenőrizni!
    Viszont ha működik APP alatt, akkor írj már a postának, hogy a b*zi weblapjuk alatt is működjön már...
    (nem egy rendszer a kettő!?)

    Nem volt csupa nagybetű, csak a belföldi és nemzetközi különbséget emeltem ki

    [ Szerkesztve ]

    JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN

  • maj-viktor

    őstag

    válasz Wesder #54966 üzenetére

    Már megbocsáss, de már.15, az még tök korán van... mi volt az utolsó státusz!?

    Célországba megérkezett!?

    Vagy már kapott "Kézbesítésre továbbítva" státuszt is!?

    Még ha ezt meg is kapta... még onnantól számítva is van egy 1-5munkanap.. az még sehol sincs!

    Meg miért mondod, hogy ellopták!? Legrosszabb esetben is, ha a trackből látszik a paypal kártalanít! (vagy ha voltál esetleg olyan hülye, hogy nem paypal-al fizettél, akkor tényleg szinte az így jártam esete)

    De szerintem még simán a vámon van a csomagod... bár TN történet nélkül nem lehet tanácsot adni... csak ilyen levegőbe beszélés alapján, hogy március 15-e óta semmi és lenyúlták... ez CSAK 4nap! Az még lófitty!

    JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN

  • maj-viktor

    őstag

    válasz Wesder #54969 üzenetére

    Ez valóban "túlreagálás", ahogy látom... 2015-03-10 08:42-kor kérték ki a számot
    Szal előtt max pár nappal vehetted meg!
    Még viszonylag gyorsan fel is adták / elküldve:
    2015-03-13 02:33 The item is at the PostNL sorting center
    2015-03-11 03:30 The item is ready for shipment

    Szal 10nap alatt itt volt az országba... mások simán várnak 3-4hetet is plusz vám 1-2hét, összesen jó 1-1,5hó a külföldi rendelés! Átlagolva 1hó-t mondunk!

    Szóval türelem! Nekem volt már 2hetes várakozás is a vámon... viszont ha már gyanúsan sok ideig nem "jön át" ~1hét, akkor sanszos, hogy fizetős csomag lesz...

    Szóval ez még egy gyors csomagnak számít... nemgyakran rendelsz külföldről!? :)

    [ Szerkesztve ]

    JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN

  • maj-viktor

    őstag

    válasz beg #54964 üzenetére

    Régebbi android-ra már kapásból fel sem meg:
    Android 2.3 & 4.0

    Andoriod 4.4.2-n elindul... de itt sem működik a BELFÖLDI LEVÉL (nem csomag)
    Az MPL csomag, az eddigis működött mindenhol... szóval megnéznéd, hogy belföldi levél megy-e!? Mert nekem egyáltalán nem!

    JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN

  • maj-viktor

    őstag

    válasz bl4ze #54976 üzenetére

    ide ért az országba, így megfelel!?
    (állítólag ti nem olvassátok az én regény kommentjeimet, akkor minek vele foglalkozni!?)

    [ Szerkesztve ]

    JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN

  • maj-viktor

    őstag

    válasz Wesder #54979 üzenetére

    Talán mert EU-n kívül Kínából jött/jön?... "Origin of country" mező: CHINA esetleg!? (nem tudjuk mit és honnan rendeltél...)

    (#54980) beller
    Ott virít, hogy: Ship From: CN warehouse, akkor szerinted!?

    Bangggood EU-s termékek:
    http://eu.banggood.com/

    Jelenleg ezek az okostelók elérhetőek EU-raktárból bang esetén:
    http://eu.banggood.com/Wholesale-Warehouse-Smartphones-c-Uk-1567.html

    [ Szerkesztve ]

    JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN

  • maj-viktor

    őstag

    válasz Wesder #54982 üzenetére

    Nem a trackbe... a CN22-es címkén! (ezt csak élőben láthatod)
    A trackbe csak annyit jelent, hogy a tranzitország Hollandia! Kínából jön NL-es holland postával Hollandián át Magyarországra...

    Hol vetted!? Mit!? Melyik webshopból!? (csak így tudunk tanácsot adni, hogy most vámolós-e a történet.... de ennyi idő után, ahogy írtam sanszos, hogy az lesz!)

    Amúgy úgy bírom az ilyen emberkéket, akik rendelgetnek és "rácsodálkoznak", ha megfogják és törvényesen kell fizetni ÁFA-t... mert eddig sosem fizettek! És akkor még felháborodnak... háááá én csomót rendeltem már és sosem fizettem pluszba! (ja és akkor kijelenti, hogy akkor nem rendel többet / nem veszi át, stb.)

    (ez most nem feltétlenül ellened szól, úgy általában az ilyen vásárlók)

    [ Szerkesztve ]

    JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN

  • maj-viktor

    őstag

    válasz vampire17 #54990 üzenetére

    Ez sajnos ilyen... rendelj DHL-el és pár óra alatt levámkezelik... nem hetekig!

    Mivel állami cégről beszélünk, így túl gyors fejlődést ne várj... amíg a csekkért állnak sorba az emberek (végre kezd megjelenni a csekkautomata)... és nem a csomagszállítás a fő profiljuk (sorsjegy, biztosítás, csoda hogy kenyeret nem árulnak még)... meg ami magyar állami irányítású... lásd akár BKV / MÁV!

    Meg ahol úgy küldenek ki postán / e-mailbe valamit, hogy kinyomtatják majd bescan-elik a kinyomtatott papírt aláírással, mert nem ismerik a digitális aláírást, stb.

    Egyszóval, hamár úgyis ÁFA... DHL futár!

    [ Szerkesztve ]

    JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN

  • maj-viktor

    őstag

    Aki nagyon unatkozik.... olvasni való... posta ÁSZF:
    https://www.posta.hu/ugyfelszolgalat/aszf
    https://www.posta.hu/ugyfelszolgalat/aszf/postai_aszf
    https://www.posta.hu/static/internet/download/PASZF_ASZF01_ASZF.pdf

    47.oldaltól: 9. KÁRTÉRÍTÉSI FELELŐSSÉG

    Még mielőtt nagyon vered a melled, olvasd el "kivel - mit szerződtél"... (mert ahogy feladtál egy csomagot, úgy "megbízást - szerződést" kötöttél a postával... hogy igénybe vettél egy szolgáltatást... levél/csomagküldés A-pontból B-pontba)

    Külön a külföldi rész esetén:
    9.2. Nemzetközi viszonylatba feladott postai küldeményekre vonatkozó kártérítési
    felelősség

    Idézek párat az egész ÁSZF-ből (hosszú lesz, de hasznos infók kiszedve):
    9.1.1. 2) Postával szemben nem érvényesíthető a Ptk. szerinti sérelemdíj
    9.1.1. 3) A 9.1.3.-9.1.5. pontban foglalt esetekben sem a Posta nem hivatkozhat arra, hogy a
    keletkezett kár az ott meghatározott kártérítési átalánynál, illetve az értéknyilvánítás
    összegénél kisebb, sem az igénybevevő nem hivatkozhat arra, hogy a keletkezett kár az ott
    meghatározott kártérítési átalánynál, illetve az értéknyilvánítás összegénél nagyobb.

    9.1.2. 4) A feladónak kell bizonyítania, hogy a kár nem a postai küldemény belső tulajdonságának a
    következménye, és nem a csomagolás hiányossága miatt állt elő, továbbá, hogy jelölte a
    postai küldemény címiratán, feladást igazoló okiratán, elektronikus feladójegyzéken a többletvagy
    kiegészítő szolgáltatás igénybevételét.
    9.1.2. 5) A Postát nem terheli kártérítési felelősség – a „Törékeny” többletszolgáltatással/kezeléssel
    feladott postacsomag esetében sem –, ha csak a postai küldemény külső csomagolása sérült
    meg.

    9.1.1. 6) A Posta nem felel a levélszekrénybe is kézbesíthető postai küldemények, továbbá az oda
    elhelyezhető értesítések, valamint a tértivevény elveszéséből, megsemmisüléséből vagy
    megsérüléséből eredő kárért, ha a címen nincs a 6.3. pontban meghatározott
    követelményeknek megfelelő levélszekrény, továbbá ha a Posta a postai küldemények
    érkezéséről szóló értesítést a címhely közelében erre a célra használt – az időjárás
    viszontagságainak (eső, szél stb.) közvetlenül nem kitett, fedett – helyen, vagy a Posta
    feltételezése szerint a postai küldemények kézbesítése céljából a címzett által biztosított
    eszközbe helyezte el. ------------------------ Értsd ha kilopják a postaládából! :DDD

    9.1.1. 8) A megsemmisült vagy a teljes egészében elveszett postai küldemény esetében késedelem
    miatt felmerült kártérítési igény nem érvényesíthető.

    9.1.1. 11) Nem könyvelt postai küldemény vonatkozásában létrejött postai szolgáltatási szerződés
    nem vagy nem szerződésszerű teljesítése esetén (különösen, ha a postai küldemény
    megsemmisül, teljesen vagy részlegesen elvész vagy megsérül) a Postát – kivéve, ha a
    károkozás a Posta vagy az általa megbízott személy szándékos cselekményének
    eredményeként következett be – kártérítési kötelezettség nem terheli. ----------------- értsd az sima nem ajánlott levelet ellophatják, mert nem nyomonkövethető! :DDD

    9.1.1. 15) Ugyancsak nem vállal felelősséget a Posta a nyomon követhető kezelés
    többletszolgáltatásért, ha a feladó/címzett Internet hozzáférésében probléma merül fel.
    ---------------------- atyaééég ez komolyan benne van!? Gondolom volt olyan hülye aki ilyen miatt panakszodott, hogy elment a UPC nete és nem tudta csekkolni a postai csomagját! Ennyi erővel a posta a hibás, ha elmegy az áram... még véletlenül sem ez az ELMŰ!

    9.1.3 2) Ha az értéknyilvánítás többletszolgáltatás igénybevétele nélküli könyvelt postai küldemény
    megsemmisül, teljesen vagy részlegesen elvész vagy megsérül, a Posta kártérítési átalányt
    fizet. A postai küldemény
    a) megsemmisülése vagy teljes elveszése esetén a fizetendő kártérítési átalány összege
    a szolgáltatásért fizetett díj tizenötszöröse; ---------------------- itt az említett 15x kártérítés belföldi esetén
    b) részleges elveszése vagy megsérülése esetén a fizetendő kártérítési átalány összege
    úgy aránylik a kártérítési átalány a) pontban meghatározott teljes összegéhez, ahogyan
    a keletkezett kár aránylik a postai küldemény teljes értékéhez.

    9.1.3 3) Ha az értéknyilvánítás többletszolgáltatással feladott postai küldemény megsemmisül,
    teljesen vagy részlegesen elvész, vagy megsérül, a Posta az 5) bekezdésben foglaltak
    figyelembevételével, az alábbiak szerint fizeti meg a kártérítési átalányt:
    a) a postai küldemény megsemmisülése vagy teljes elveszése esetén a fizetendő
    kártérítési átalány összege az értéknyilvánításban megjelölt érték összege;
    b) a postai küldemény részleges elveszése vagy megsérülése esetén a fizetendő
    kártérítési átalány összege úgy aránylik az értéknyilvánításban megjelölt

    9.1.3 5) Amennyiben a feladó az értéknyilvánításban megjelölt összegként nem a tényleges
    kereskedelmi értéket tüntette fel, úgy az értéknyilvánításban megjelölt összeg helyett a Posta a
    postai küldemény tartalmának tényleges kereskedelmi értékét veszi alapul a kártérítési átalány
    számítása során. Ennek érdekében a Posta jogosult a tartalom kereskedelmi értékét igazoló
    számla bekérésére. A Posta kárfelelőssége legfeljebb az értéknyilvánítás összegéig terjedhet.
    -----------------aham peersze! és ha ráírok 150E-t kifizetem a plusz szolgáltatást és majd azt mondja, hogy nem is ért 150E-t a csomag tartalma, csak 20E-t... és igazoljam számlával mondjuk valami "régi használt cuccot"... napersze! (mondjuk szerencsére ez azért nem szokott előforulni, elveszés esetén az értéknyilvánítást fizetik)

    9.1.3 6) Amennyiben a Posta a postai küldeményt arra nem jogosult átvevő részére tévesen
    kézbesítette, és a jogosult átvevő részére történő szerződésszerű teljesítés a téves kézbesítés
    felismerésétől számított 30 napon belül lehetetlen, az ebből -------------említett egy házszámmal arrébb vitte ki... aláírás / szig szám nem az enyém.. stb.

    9.1.3 7) Ha belföldi viszonylatba feladott könyvelt postai küldemény kézbesítése – vagy annak
    megkísérlése – a feladástól számított tizenöt napon belül nem történik meg, a feladó és a
    Posta között kötött külön írásba foglalt szerződés eltérő rendelkezésének hiányában az
    ellenkező bizonyításáig a postai küldeményt a Posta elveszettnek ------------------a korábban említett 2hét alatt lehet csak panaszkodni a belföldi "eltűnések esetén"

    9.1.5 4) Ha belföldi postai szolgáltatás keretében az időgarantált szolgáltatással és egyben
    értéknyilvánítás többletszolgáltatással feladott postai küldemény részlegesen elvész vagy
    megsérül, a megmaradt küldeményrészt vagy a sérült küldeményt pedig a Posta
    késedelmesen kézbesíti, a Postának a késedelmes teljesítés miatt is, és a postai küldemény
    részleges elveszése, illetve megsérülése miatt is kártérítést kell fizetnie, együttesen legfeljebb
    az értéknyilvánítás összege és az időgarantált postai szolgáltatásért fizetett díj kétszerese
    közül a nagyobbik összeg erejéig terjedhet. -------------------ezt jó tudni, hogy a késedelemért is fizethet! Azaz feladsz valamit 1-2munkanapos garantált szállítással, de csak 3nap alatt jutott el a címzetthez! Hmmmm (mondjuk ilyenre sosem volt példám... az 1munkanapos tényleg ott van 1munkanap alatt)

    9.1.6 3) A feladón és címzetten kívüli harmadik személy kizárólag abban az esetben jogosult a
    kártérítési igény érvényesítésére, ha az ezzel kapcsolatos követelést a kártérítésre jogosult
    írásban engedményezte javára.--------------- ez említett átruházás a kártérítés esetén

    9.1.6 8) A kártérítési igény bejelenthető bármely postai szolgáltatóhelyen ----------- Célszerű azon a postán panaszkodni, ahol feladta az ember... de amúgy bármely postán benyújthatod... de azt úgyis tovább küldik az illetékes postára.... így csak felesleges körök, ha máshol kezdeményezed!

    9.1.6 9) A postai küldemény részleges elveszését vagy megsérülését – ha az felismerhető – a
    küldemény kézbesítésekor vagy a küldemény visszakézbesítésekor a kézbesítési okiraton
    vagy az aláírást rögzítő egyéb technikai eszközön a küldeményt átvevő személynek azonnal
    jeleznie kell -------------- említett megtagadom az átvételt, ha sérült a csomag este

    9.1.6 13) A Posta a jogosult bejelentésére vagy kártérítési igényére harminc napon belül írásban
    válaszol. Válaszában a Posta --------------- a már említett és törvényileg is adott 30 napos kivizsgálási idő (sajnos ezt ki is szokták maxolni)

    A KÜLFÖLDI RÉSZ:
    9.2.1. 1/A) A külföldről Magyarországra érkező nemzetközi könyvelt postai küldemények
    megsemmisülése, teljes vagy részleges elveszése (tartalomhiánya), megsérülése esetén a
    feladó jogosult kártérítésre, kivéve, ha a feladó a külföldi postai szolgáltatóhoz történt írásos
    bejelentéssel a címzett javára lemond a kártérítési igény érvényesítésének jogáról.

    9.2.1. 3/A) Nemzetközi szolgáltatások esetén a jogosult a postai küldemény elveszése vagy
    megsemmisülése miatt felmerült kártérítési igényét a küldemény feladási napját követő naptól
    számított 6 hónapos jogvesztő határidőn belül írásban jelentheti be a Postának.

    9.2.1 4) A Posta a kártérítés összegét – az értéknyilvánítás többletszolgáltatással feladott postai
    küldemények kivételével – DTS-ben (SDR) állapítja meg. A DTS (SDR) a Nemzetközi Valuta
    Alap elszámolási egysége, melynek forintra történő átszámítási kulcsa időközönként változik. A
    DTS (SDR) aktuális értékéről a POSTAI SZOLGÁLTATÁSOKHOZ KAPCSOLÓDÓ EGYÉB DÍJAK
    dokumentumból lehet tájékozódni.

    http://www.posta.hu/static/internet/download/PASZF_KI10_Postai_egyeb_dijak.pdf
    9. DTS árfolyam
    A nemzetközi küldeményekhez kapcsolódó értéknyilvánítási összegek, illetve kártérítések
    meghatározásakor alkalmazandó DTS átszámítási kulcs: 1 DTS= 360 forint

    9.2.1 7) A Posta a jogosult bejelentésére vagy kártérítési igényére harminc napon belül – a
    teljesítésben közreműködő külföldi postai szolgáltató vizsgálatától függően további 30 nappal
    meghosszabbított időtartammal – írásban válaszol. ---------------------------- A szokásos 30nap válasz

    9.2.2 b) A feladó által értéknyilvánítási összeg meghatározása nélkül, de ajánlott
    többletszolgáltatással feladott küldemény megsemmisül, teljesen vagy részlegesen
    elvész, illetve megsérül, a Posta kártérítési átalányt fizet. A küldemény
    ba) megsemmisülése vagy teljes elveszése esetén a fizetendő kártérítési átalány
    összege 30 DTS (SDR);
    bb) részleges elveszése vagy megsérülése esetén a fizetendő kártérítés összege úgy
    aránylik a kártérítési átalány ba) pontban meghatározott teljes összegéhez, ahogyan a
    keletkezett kár aránylik a küldemény teljes értékéhez. ----------------------------- Hmm szóval a külföldi ajánlott általánykártérítés 30DTS * 360Ft = 10.800 Ft

    9.2.3 b) A feladó által értéknyilvánítási összeg meghatározása nélkül feladott elsőbbségi és
    nem elsőbbségi nemzetközi postacsomag megsemmisülése, teljes vagy részleges
    elveszése, illetve sérülése esetén a kártérítés összege a hiány, vagy a sérülés
    mértékével arányos, de legfeljebb a 40 DTS (SDR) és a kilogrammonként 4,50 DTS
    (SDR) díj együttes figyelembevételével kiszámított összeg. -------------------------- Hmm szóval a külföldi CSOMAG! (nem levél), esetén meg: 40DTS * 360Ft = 14.400 Ft + kg-onként 4,5DTS (1.620 Ft)

    Na szóval ez most így hosszú lett, de sok hasznos információt kiemeltem a posta ÁSZF-jéból, így a későbbiekbe itt felmerül kérdésekre lehet rá vissza hivatkozni...

    Így ha végig olvasnák az emberek, sokuknak már semmi kedvük nem lenn a postával szállíttatni, mert a legtöbb dologért nem vállalnak felelőséget! (pl. törékeny feladás, belül eltört nem megfelelő csomagolás miatt, ha kívülről nincs sérülés... mondjuk ez valamelyest megérthető... csak így könnyű ráfogni valamire, hogy eltört - mégha jól ki is volt bélelve és nincs külsérelmi nyom)

    De na, pl. voltak itt, akik panaszkodtak, hogy kiküldtek valamit ajánlottan és nemvették át / elveszett!
    Ha nem vették át, akkor az idővel visszajön... a feladóhoz!
    Ha meg elveszett, akkor jár a 30DTS kártérítés! Ami most 10.800 Ft! (ennél értékesebb csomagot, ha biztosra akarsz menni, értékbiztosítást is köss rá... feláras!)

    Nemzetközi levél feladás esetén a plusz értékbiztosítás +385Ft / 5.000 Ft-onként
    https://www.posta.hu/static/internet/download/2015_lapdijszabas_magyar.pdf

    JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN

  • maj-viktor

    őstag

    válasz El_Diablo #55006 üzenetére

    Egy ~100-200 oldalas pdf-be kiemeltem a lényeget... de itt egyeseknek még 2 oldal elolvasása is nehézségekbe ütközik, akkor minek is töröm / törtem magam igaz!

    Ha valaki bemerészel rakni egy képet már sírtok, hogy jajjj a mobilnet forgalom! Bazz minek van a fórum!?
    Most a hosszú szöveg miatt... (úgyis tudtam, hogy csak kötekedés lesz belőle)

    Ám azért raktam így be, hogy "rákereshető legyen"... mert a pdf link-et nem dobja ki google!
    De pl. fejből vágtad, hogy mi az a DTS? és mennyi az értéke!?

    JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN

  • maj-viktor

    őstag

    válasz LámaZ #55010 üzenetére

    55.000! THIS IS SPAAAAAARTA! :D

    JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN

  • maj-viktor

    őstag

    PayPal visszaposta akció refund - visszaposta - visszatérítés - PayPal Refunded Returns
    https://www.paypal.eu/returns/

    https://www.paypal.eu/refundedreturns/generalconditions/

    e-mail ahova küldeni kell a kitöltött formanyomtatványt:
    paypalreturns@telusinternational.com

    Formanyomtatványuk:
    https://www.paypal.eu/uploadedFiles/wwwpaypaleu/Campaigns/FreeReturnShipping_2014_EU_en/PayPal_Refunded_Returns_form.pdf

    Most vizsgázik nálam, mennyire lesz "valós", ez a év végégig 12 alkalommal! (9.300 HUF / csomag)

    Is there a cap on the refunds offered by the PayPal Refunded Returns service?
    Yes. There is a cap per Refund request. The amount of this cap depends on your country of residence: see the table below: ....9, 300 HUF for Hungary........------------------- 9.3000 Ft / csomag / alkalom

    How many refunds can I get under the PayPal Refunded Returns service?
    You can get up to 12 refunds per person between January 1st, 2015 and December 31st, 2015 under the PayPal Refunded Returns service. Only one refund is allowed per PayPal transaction ID. -----------12alkalom / acc / év

    Ha jó értem, kell a formanyomtatvány / paypal tranzakció screenshot / postai feladás blokkja / postai feladóvevény!
    - 14 napod van benyújtani az igényt a feladástól számítva

    Na lássuk (majd megírom a fejleményeket)

    JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN

  • maj-viktor

    őstag

    válasz Wesder #55038 üzenetére

    Ha vámolják, már egy ideje, akokkor nem "Küldemény vám elé állítva" majd "Vámkezelésre vár" az új státusz a "Célországba megérkezett" után, hanem "NAV regisztráció"...

    Ha meg nem vámolják, akkor a "Célországba megérkezett" után "Kézbesítésre továbbítva" státuszú lesz és onnantól átlag 1-3munkanap és megkapod! Ha vámolják, akkor jön a szopóroller és bénázás / várakozás / lassú papírozás, mely 1-2héttel megdobja, míg megkapod és fizetsz a postásnak +ÁFA-t, vámkezelési költséget!

    [ Szerkesztve ]

    JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN

  • maj-viktor

    őstag

    válasz wwhy #55064 üzenetére

    Nekem pozitív tapasztalatim szoktak a geek-el lenni 1héten belül feladják / kapok TN számot, ami élni is szokott rá ~2nappal!

    De én úgy általánosságban azt tudom mondani, hogy min.1hét türelem várakozás TN szám adására és plusz 1hét türelem, hogy éljen a TN szám, ha 2hét után semmi, akkor könyörtelen pénzvisszakérés / követelés chat-en, e-mailbe, paypalon keresztül! De ez megint egy szopóroller kör, mert ha nemadták fel, akkor azért... ha feladták azért... hameg nincs is raktáron nekik belüle és visszakéred a pénz, az megint 1hét várakozás lesz... míg valójában visza is ér a pénz, egyszóval ~3hetet elb*sztál / elb*sztak neked...

    De számomra ilyen szempontból a geek még gyorsnak számít... pandawill-el megjártam már többször is! (így számomra az már felejtős), bang is viszonylag normális szokott lenni, bic is...

    Most van egy geek-es rendelésem:
    3/13/2015-ei rendelés...
    NL-es TN szám "mégcsak itt tart": 2015-03-17 10:20 The item is pre-advised

    egyszóval csak kikérve van, de még nem él... de még benne van a 2hetes türelmi időszakban...
    (sajnos ez az átlag - normál, 1-1hetet minimum "illik várni"... mert sajnos ilyenek ezek a kínai webshopok)

    Azért a jobban pikk-pakk akár 2nap alatt adnak számot és 2nap alatt él is az a szám! szal 1héten belül, de az átlag lehet 2hét is... türelem-türelem!

    [ Szerkesztve ]

    JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN

  • maj-viktor

    őstag

    Más... WEDO express...
    www.wedoexpress.com

    azt ugyebár tudjuk / írtátok, hogy olyan kamu a track történet, mint a WS meg Yanwen esetén....

    De pozitív tapasztalat nekem most... friss alis vétel...
    Kaptam WEDO-s követési linket, de rendes R-s regisztrált számmal, szal nem W-s wedo-s számmal!
    És ja, van a csomagról kép... (bár én már más webshopnál is találkoztam ilyennel)
    De kiírja még a város-t, ahova jön, meg a csomag súlyát... (mint régebben az SG-s csomagok esetén a 4pix talán?)


    (ja és a csomagon is az élő R-es track van, szal tényleg adott hozzá élő TN számot ilyen gyorsan és olcsó termékre... ~<5$)

    A "furaság", melyből látszik, hogy kamu a track történet, hogy a wedo-son 3bejegyzés kamu.... a 17track-en ugyanaz a R-es szám meg egy bejegyzés, tök más dátummal... viszont tényleg tök gyorsan feladta, mert él a szám! (Ja és "csak" 3,68$-os termék)

    Order Time: 10:25 Mar. 20 2015
    Processing Time: 3days volt

    E-mail a feladásról ekkor jött: 2015. március 21. 16:33

    Dear xxx xxx
    It is a pleasant to inform you that your order xxxxxxxxxxxxxxx has been shipped on 2015-03-21 23:20:06
    The Tracking number is : RLxxxxxxxxxCN

    you can track the sending process on the web: http://www.wedoexpress.com/rest?carrier=中国邮政&tracknum=RLxxxxxxxxxCN

    1. If you are satisfied with the items you have received, please click ‘ Confirm Order Received ’and give me 5 star feedback.
    2. If you have not received your items, or you are not satisfied with your items, pls contact me at once, we will help you solve the problem.
    3. If you would like to extend your Purchase Protection you can contact me directly , we will extend the delivery time for you.
    If you have any further questions, please do not hesitate to contact me by the email: xxxxxxxx@gmail.com, have a nice day!

    Sincerely,
    Jack Chen
    2015-03-21 23:33:08

    Egyenesen Jackie Chen-től!? Ajjjajj már nem megy a színészet!? (najó ez köcsögség névvel hülyülni, mert most olyan, hogy az ott biztos elterjedt, mint itt a Kovács István... de nem a volt bokszoló KOKO attól még! :DDD)
    Meg amúgyis mindig kitalálnak valami "amcsi nevet"... John meg Mary meg mittudomén van mindig CHAT supportba!

    [ Szerkesztve ]

    JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN

  • maj-viktor

    őstag

    válasz bepe79 #55082 üzenetére

    De ti barmok, már megbocsáss, annak mi köze a shopnak!? Ő onnantól, hogy feladta, az nem az ő rovására írható, ha lassú! Ha lassan dolgozza fel a rendelést... vagy trehányul csomagol, az igen, de hogy lassan jön, az nem a shop hiába! annyira idióták a hozzád hasonlók! Te ha elmegy a net is az ELMŰ-t hívod mi!?

    Szal ha valamiért nem jön meg, amit már feladtak, ott a posta a ludas, hogy elhagyta / ellopták! Arról a shop nem tehet!

    JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN

  • maj-viktor

    őstag

    válasz bepe79 #55118 üzenetére

    Igen volt egy vagy két negatív tapasztalatod velük és örökké azt hozod fel mi!?

    Érdekes, nekem / ismerőseimnek szinte csak pozitív tapasztalatai vannak a geek-el (összeadva legalább 60-80 db rendelés)... de biztos mi vagyunk a hibásak... és nem kifutott terméket vásárolunk pl.! Így azt várhatod, hogy "beszerezzék"... (ahogy más shop is)

    Egyik legnormálisabb külföldi shop... de te / ti ne rendeljetek onnan én nem fogom sajnálni a sok fillérbaszót, aki miatt a geek le is tiltotta az olcsó magyar DHL-t... az is az ilyenek miatt volt / lett... mert ja hogy vámolnak és akkor fizetni kell pluszba törvényese!? Vegyél magyar shopból, ha baszol fizetni a vámolásért! vagy költözz Kínába!

    Tudod értelmes ember 1hét után érdeklődik, miért nem él a TN szám... és esetleg ad még 1hét haladékot...
    Az hogy te szopatod magad és 1-2hónapot vársz a te hülyeséged!

    [ Szerkesztve ]

    JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN

  • maj-viktor

    őstag

    válasz Xes #55143 üzenetére

    Postát felhívtad!? Voltál benn érdeklődni az adott ragszámmal!?
    (valszeg a helyi postán lesz... illletve türelem 1-4nap között mozog a "Továbbítás" után, ha ötödik napon sincs semmi én biztos bemennék rákérdezni személyesen... ha meg "nem találják - elveszett - ellopták", akkor paypal refund)

    (#55156) aytukabozs
    Simán előfordul, hogy külföldi trackbe látszik, hogy gyorsan átvergődött a csomag... persze nem ez a jellemző... de előfordul / előfordult már nekem is! :)

    [ Szerkesztve ]

    JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN

  • maj-viktor

    őstag

    válasz Upo #55158 üzenetére

    Nem értem miért raktad ezt be...
    (jó csaj képen... lemosható tetkó... ovis gyerekek meg odavannak érte)

    Vagy ha most a "csajon" vagy kiakadva.. múltkor volt talán indexen/velveten, hogy az aliexpress-es kínai modell csajoknak nincs mellbimbójuk - p*inájuk (meg ugyebár "sexy" cuccoknál ha nem takarják ki, akkor kiretusálják... és barbie szeméremdobot kap)

    /szerk
    Meg van a link (18+?):
    http://velvet.hu/elet/2015/01/30/barbie-baba_puncit_retusaltak_az_azsiai_modellekre/

    De a leírásában ez a kép amúgy hasznos
    (mármint kezdő rendelőnek, hogy átlag 1hónappal számolhat):

    Seller -> Post -> Customs (Export) -> Airport -> Airplane -> Local Airport -> Local Custom -> Local Posta -> Buyer

    [ Szerkesztve ]

    JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN

  • maj-viktor

    őstag

    válasz LámaZ #55179 üzenetére

    "JÓFÉLE!" :D

    JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN

Új hozzászólás Aktív témák