Új hozzászólás Aktív témák
-
rumos14
nagyúr
elnézést az offért, van itt ez a hirdetés, Pana GH1[link], nekem pedig van egy cuccom amit beszámítana az eladó 55e ft-ért, de engem nem igazán érdekel GH1. ha vkit innen igen, 75-ért, írjon már egy pü-t lécci.
[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
válasz FEDman #25819 üzenetére
ezzel nem értek egyet.
a nagy(obb) szenzor előnye _mindig_ előjön, kevésbé lesz tőle "digitális" a kép jellege és sokkal jobban reagál az utómunkára, jobb a dinamikája. a háttérmosás pedig... túró, egy nagyobb szenzoros géphez képest. ez azért ne legyen szempont...
az LX7, XZ-2 kétségkívül faja gépek, ennek megfelelő áron, de ha az a k...a Sony (RX100) 24mm-ről indulna és még egy két Sony-s hülyeséget kijavítanának, na az lenne a "Lola T" kompakt.
mindazonáltal! a kis szenzort a Pana ügyesen kihasználja a fényerős optika érdekében, ezt elismerem, az LX7 mellett a másik jó példa az FZ200 az ekv. 600mm-en f2.8-as fényerejével. videóra nagyon fincsi. -
rumos14
nagyúr
válasz makszi #25823 üzenetére
szerintem elég ránézni a két gépre és tudnod kell, melyik a "tiéd". az LX7 egy techno csoda, kell, mert eztaztamazt tudja, az X20 pedig érzelmileg zsarol a retro megjelenéssel, kezeléssel.
de hogy nehezítsek a dolgodon, ott az Oly XZ-2, ami nagyjából a kettő között van, a fentiek alapján. -
rumos14
nagyúr
ez komoly áresés! tavaly novemberben black friday akcióban volt már 299 USD amúgy, ami elég meghökkentő volt, piacra kerülés után pár hónappal. ha itthon is 100k alatt lesz, az komoly fegyvertény. go Pana! azért megjegyzem, a B&H-nél, Adorama-nál még instant saving-gel is 398 USD, szóval ez vmi amazon akció lesz egyelőre.
-
rumos14
nagyúr
14-140: ez nem kicsit kibaszcsi a "Mk I"-ért súlyos pénzeket kicsengetőkkel. ez most hogyan tudott ennyivel kisebb, könnyebb lenni? úgy hogy lófüttnyit még javítottak is a fényerőn. vagy inkább, miért volt az előző ilyen böszme?
G6: hú de nem lett szép! van még valami, amit érdemes tudni róla...? ok, 1-2 dologban jobb mint a G5, de ez csak szándékos júzer-szivatás, nem fejlődés. szinte hallom a műanyag kopogást, ahogy ránézek
LF1: ez még "rímel" is a LMFAO-ra bár szépnek szép. várni kell még a nagyszenzoros EVF-es kompakt nirvánáraami megragadta a figyelmem, az a kis Ricoh GR, ennyivel jobb lenne az optikája mint a Nikon "A"-é? [link]
meg ez a Sony HX50v, EV tárcsa meg vakusaru, egy ilyen szintű kompaktra? ám legyen, de sokkal inkább az RX100-ból hiányoznak ezek. -
rumos14
nagyúr
válasz Sefter #26223 üzenetére
jól gondolod, a 100-300 a legjobb mirrorless cucc a céljaidra, a váz alá/mögé már ízlés kérdése, ha van zsé OM-D-re és bejön ergonómiailag, nos, annak a stabija még jobb mint a 100-300 OIS-e.
nem akarok hülyeséget írni, de ha az a madár mozgásban van, nos, a tükrös gépek követő AF-je még mindig jobb mint a tükör nélkülieké. -
rumos14
nagyúr
válasz FEDman #26262 üzenetére
na akkor ezt "megettem", gyanúsan élesek voltak a képek, de az tény hogy a sarkokban sem gyengébb láthatóan, és mint tudjuk, a Nikon 18-105 még leméretezve is taknyol a széleken ;-)
én amikor éppen nem egy számomra off topikban karattyolok akkor A77-et használok, így túl sok rosszat hadd ne mondjak róla, de az tény, hogy nem a külalak a legjobb tulajdonsága. -
rumos14
nagyúr
[link]
vagy a szemem rossz, vagy tényleg ütős lett az új 14-140. 600 font, gondolom euróra is kb. ennyi, tehát a 200-at alulról fogja súrolni. -
rumos14
nagyúr
az E-P5-ből könnyen lehet következtetni, hogy mik lesznek az új OM-D-ben (1/8000s, wifi, jobb kereső, peaking, 2x2) - és akkor az egy bikaf.sza jó gép lesz. akkor is, ha a szenzor egy grammot nem változik. csak a gombokon javítsanak, azistenszerelmére! ;-)
kár, hogy a peaking videó módban nem megy - ezt igazán nem értem. belenagyítás mellett viszont már nincs sok értelme a peaking-nek, akkor anélkül még jobban is látom, mi éles.
-
rumos14
nagyúr
na ez kezd komolyodni, bár én inkább örülök Nesty sikerének mint hogy felháborodjak azok "kudarcán" akik nem kapták meg a duplakitet 80-ért. mindenesetre kíváncsi vagyok a folytatásra.
-
-
rumos14
nagyúr
hú ezt nem értem teljesen. a NEX 16-50 eszméletlen nagyon torzít, sztem többet mint a Pana 14-42 PZ. van amikor zavaró, van, amikor egyáltalán nem. a váz korrigálja a jpeg-et automatice, a raw-t pedig a LR, ha akarom. illetve 1-100 skálán beállíthatom h mennyire korrigálja. a hordózásnál sokkal látványosabb a peremsötétedés, 16-on, f3.5-ön nagyon csúnya, nem is szép átmenetes hanem baromi hirtelen. persze ahogy a hordózást javítom, a peremsötétedés is gyógyul.
-
rumos14
nagyúr
válasz FEDman #28403 üzenetére
én mai fejjel már kifejezetten pártolom a szoftveres korrekciót, a legtöbb esetben szépen működik, a sarkokban az élesség inkább csak "fejben" romlik, ténylegesen egyáltalán nem jelentős.
nekem sikerült elfogadnom, hogy a "palacsinta zoom-okat" a kis méret miatt kell szeretni. igen, ha nagyon hunnyorítok, a NEX 18-55 kicsit élesebb nyitott rekeszen, sarokban mint a PZ 16-50. viszont a fele akkora méret, súly, bónuszként a jobb nagylátó sokszorosan kárpótol.
amit te írsz, igen, igazad van, nem is akartam vitatkozni, ez a Pentax Q egy fasság, már elnézést. az én szememben az 1" szenzorméret is már nagyon határeset, hogy érdemes-e cserélhető obis renszert csinálni. a Nikon csak a DX vonal féltése miatt használja ezt a méretet, meg nyilván annak is rossz üzenete lett volna ha pont a m43-dal egyező szenzorméretet használnak. de annak (N 1) a rendszernek az erősségei (én nem látok sokat, de vannak) másban rejlenek - ezeket egy kicsit nagyobb szenzor mellett is meg lehetne valósítani. -
rumos14
nagyúr
továbbra sem értem. korrigálva egyáltalán nem torzít a 16-50 és a sarkok sem feketék. korrigálva hozza a 16mm-es látószöget. élessége teljesen oké. olvastam én is az agyonfikázós teszteket, de csak azt fikázták, hogy 16-on hordózik és vinyettál. hja, lehetett volna 18-50 is és akkor nem lennének ilyen gondok, de milyen jó h nem az lett - mondom én. és de, korr nélkül megvan az ekv ~22mm. (nem mértem le.)
-
rumos14
nagyúr
válasz FEDman #28409 üzenetére
de ott más gondok is vannak, nem? beremeg bizonyos záridőknél mint az első Oly 14-42 zoom? nem emlékszem már pontosan.
biztos unjátok már a Sony mantrát, de azzal is merészet lépett a cég h az új NEX-3N már _csak_ a 16-50 palacsintával kapható és nincs felár, ugyanannyin nyit mint az elődmodellek (499 USD) a 18-55-tel. a Pana még a GF6-nál is drágábban adja a PZ obis kitet. akik ezeket a belépő MILC-eket veszik, sztem örülnek a póva zúmnak meg főleg a kis méretnek. -
rumos14
nagyúr
[link]
dönthető kijelző, PASM tárcsa, wi-fi... tisztára 2013! nekem amúgy tetszik! a 16-50 kitobi távolról sem NEX méretű, de megelőlegezem, hogy optikailag is jobb lesz. -
rumos14
nagyúr
válasz FEDman #28749 üzenetére
ez így nekem is "túl sok a jóból".
a váz buci ormótlan, aránytalan, szerencsétlen, csúnya. egyértelműen túl nagy, megint a megalománia győzött Koreában. egy vagy két szinttel lejjebb, max 3.5" kijelzőn, úgy, hogy marad még hely a fizikai kezelőszerveknek is, sokkal barátságosabb lenne az egész, de biztos ciki ma már ilyen "kis" kijelzőn az Android.
tisztelet a kivételnek, de szvsz aki mindent sz@rt állandóan meg akar osztani, az többnyire olyan fotókat is csinál... amihez elég egy telefon is. egy ilyen szintű (árú) gépnél, ismerve nochdazu a Samu jpeg motort, inkább raw-ban fotózik-zik az ember, úgy meg lőttek az isntant megosztásnak.
a microSD nevetséges, felesleges kényszerű "újítás". az akksi brutál nagy, ez üdvözletes, de fog is kelleni. -
rumos14
nagyúr
sztem a Fuji nem akar ilyen szintű (optikai) kompromisszumokba belemenni. még...
lehet h nekem maradt ki vmi, de az új obik rekeszét a régi vázról hogyan lehet majd vezérelni? az a kis pöcök az X-E1-en teljes értékű, "tekerhető" tárcsa?FED, ez a topik egyfajta félhivatalos mirrorless mindent bele jelleggel bír, sztem maradjon itt ez is.
-
rumos14
nagyúr
válasz FEDman #28761 üzenetére
ok, köszi, nem fogtam kézbe még X gépet. jelenleg mit csinál ez a tárcsa?
azért jó ez a topik, mert itt van a legtöbb emberke. meg ti mindig a rendszeretek lecserélésén töritek a fejeteket, így folyamatosan más gépekről írogattok én meg egy időben meg voltam győződve, hogy majd GH2-m lesz, azért jártam ide, de csak nem jött az a 12-60 m43 obi... -
rumos14
nagyúr
ígért már nekünk (ill. nekem nem ) jó múvi/live view AF-et, nem is egyszer, tükörrel és anélkül is, eddig még nem sikerült. de meglássuk...
azért én nem kongatnám meg a vészharangot, a kisebb méret, az EVF még mindig mirrorless privillégium.
de hajrá Canon, vagy micsoda, végre vmi innováció-szerűség. -
rumos14
nagyúr
csicsa meg az elektronika: mondanál erre példákat? lehet fikázni a Sony-t, hogy nem egy klasszik fotós cég - bár voltak ezen a területen elég nagy innovációi és talán a kamerákhoz is értenek egy csöppet. az elmúlt években pedig ilyesmiket tettek elsőként a belépő-megfizethető szintű gépekbe: piacon legjobb EVF, focus peaking, 50p videó, digitális vízszintező, használható LV a tükrös gépekben, dönthető kijelző minden szinten. na ezek mind nap mint nap használható dolgok számomra és nem parasztvakító csicsák.
-
rumos14
nagyúr
válasz madgie #29102 üzenetére
na 7D-m az nem volt, de azért a black frame meg a meghaló stabi okozott bosszús perceket (heteket-hónapokat) a júzereknek. sztem az A700 megtartotta a 7D minden jó tulajdonságát + kapott egy naprakész érzékelőt és AF rendszert. csak azon már fúúúj Sony logó volt
[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
válasz FEDman #29136 üzenetére
azért azt meséld el lécci, hogy hány NEX üveget használtál, melyik az, amelyikről megalapozott, saját véleményed van. tökre nem vitás, hogy a m43 objektív kínálata >>> NEX rendszeré.sztem 2 dolog miatt van ez.
1. kézenfekvő, hogy nehezebb nagyobb érzékelőt lefedő minőségi üveget készíteni, elfogadható méretben és főleg elfogadható árban.
2. a Sony a vázakra gyúr elsősorban, a vásárlók nagy része úgysem vesz a kit obin felül mást, ez nem profi szint, az újabb vázakból lehet pénzt csinálni.illetve, +1, nem kizárt, hogy egyszerűen nem tudnak jobbat . ami azért kicsit meglepő, nem mondom, hogy a Samu NX obik megváltották a világot, de ha lenne 30/2 NEX-re, már kétszer megvettem volna. talán nem véletlen, hogy nagyon barátkoznak az Oly-val.
a FF NEX egyrészt biztos ütni fog, de én eléggé meglepődnék, ha a jó minőségű obikat elfogadható áron kínálnák. mert hogy lesz egy két Sony/Zeiss vagy tisztán Zeiss lencse, az ok, de ha ezek darabja 1-2k USD, akkor az egy szűk réteg játékszere marad. nem lesz olcsó 50/1.4, 85/1.8, ami a tükrös FF rendszerekhez létezik. arra is kíváncsi vagyok, milyen zoom kit objektívet hoznak ki, mert egy 24-70/3.5-5.6 nem lesz túl izgi... minden más meg böszmenagy lenne.
-
rumos14
nagyúr
válasz madgie #29153 üzenetére
igen, de az használtan 40k-ért beszerezhető. még a 20/1.7 is 2x annyi.
nézd, nincs adatom róla, de azt gondolom, hogy aki vesz egy Pana/Oly/Sony alsó kategóriás mirrorless gépet, 90%, hogy a hozzá kapott ki obinál megáll. nem a te ismerőseid meg a fórumozók, hanem a nagy büdös többség.
mindegy, ez nem mentség a Sony bénázására, 1 évvel ezelőttig elfogadhatatlan volt a helyzet, most már csak rossz ha rendszeresen használnék ultra nagylátót meg fényerős telét, biztos nem vettem volna NEX masinát. -
rumos14
nagyúr
válasz FEDman #29155 üzenetére
asszem nem érdemes folytatni ezt a vonalat, nem is akarok reagálni már, felesleges. alapvetően egyetértünk, csak nem szeretem a leegyszerűsítést, hogy szarok a NEX obik vagy drágák, mert ez így nem igaz, de tökre elismerem a rendszer hiányosságait, mint ahogy ti is (néha ) a vázak jó tulajdonságait.
-
rumos14
nagyúr
köfike a linket ;-)
nos, elnézve a 18-105-öt, örömmel nyugtázom, hogy jó választás volt a kicsi, kompakt 18-200 "böszme edition"
a 16-70 méretre sztem teljesen okés, úgy értem, azt aligha lehetett volna kisebb méretben megoldani, így is necces lesz (55mm-es front, lesz ott vinyetta meg hordózás). de számomra nincs sok értelme a 16-70-nek, inkább büszkén viselem (hordom) a 18-200-at, amikor csk egy obit akarok cipelni, mint ahogy most nyáron is tettem a nem annyira fotócentrikus nyaralásokon. 1000 euróért meg aztán végkép felejtős. (ja, hogy a hasonló dof-ot, de kisebb átfogást nyújtó m43 12-35 is annyi, miután 300 egységet esett az ára).
a 16-50-et nagyon szidod, én meg boldogan használom amikor a "méret a lényeg". egyszer már tényleg összehoználak titeket egy ismerkedés erejéig egy képem sem lett szar az obi miatt, viszont velem volt akkor, amikor már a 18-55-tel sem szívesen vittem volna magammal a cumót.
jelentem továbbá, hogy egy 35/1.8 megtörtént, valamint egy 16/2.8+wide angle tervezett vásárlását követően "kész a szettem" igen, a palacsinta, meg a konvertere, maga az antikrisztus, időszámításunk kezdete óta a legszarabb obi, lerontva egy konverterrel, de boldogan fogom használni, 50-ből kijön az ekv. 18mm, köszönöm, nekem megér ennyit, becsszóra küldk majd neked fullsize képet, mondjuk nem f2.8-on, hanem lerekeszelve, és az a kép sem az életlen sarkok miatt lesz rossz -
-
rumos14
nagyúr
én ezt máshogy látom.
a szenzor méret nagyon fontos. volt sok kompaktom, nem is olyan régen egy Canon S100-al is játszadoztam és nagyon jó volt, de a képek jellege, a színek, a dinamika ("tartalék"), a feldolgozhatóság (raw júzer lennék...) nagyon de nagyon sehol sincs egy nagyobb szenzoros géphez képest. ezek számomra sokkal inkább meghatározzák egy kép (technikai) minőségét, mint a saroktól sarokig élesség. amíg fontos hobbi marad számomra a fotózás, egy kompakt képe nekem nem lesz elég jó.
a Nikon 1 az nagyon határeset, a háttérmosás felejtős, de még ezer ok miatt nekem nem tetszik a rendszer. szóba sem jön nálam.
kétlem, hogy optikailag jobb lenne egy m43 14-140/150 mint a SEL18200. minimum pariban vannak, de maradjunk annyiban, hogy nincs látható különbség köztük. méretre persze van, és emiatt bele is lehet rúgni, de egyrészt k. olcsón jutottam hozzá, másrészt egyszerűen nem zavar, amikor a nyakamban lóg, nem zavaróan aránytalan használat közben, viszont vigyorgok, hogy mennyire univerzális. persze, tetszik a fele annyit nyomó új Pana 14-140, irigykedem is én a NEX mellett döntöttem, sok tényező alapján. jó szenzor és jó vázak, ahogy írod - no hát ez elég fontos például, az obik pedig megfelelnek az én - ezek szerint alacsony - elvárásaimnak. ha a fixek lennének a fixációim, akkor ezerszer inkább m43 vagy Fuji párti lennék, persze költhetném a zsét is rendesen, dehát egy lusta disznó vagyok, akinek egy darab ~50mm-es fix kielégíti az igényeit.
a 35-100-ba igazán nem tudok belekötni, fantasztikus obi lehet, amellett, hogy nagyon drága. mint ahogy a pletykált NEX 50-150/2.8 is az lesz, + persze még nagyobb is, elkerülhetetlenül.
tiszteletben tartom a véleményedet, sok hibája van a NEX rendszernek, újra meg újra bénázik a Sony, de nekem ez jött be legnkább, és olyan hülyeségek is közrejátszottak, hogy egyszerűen nem szeretem a 4:3 képarányt. egyéni szoc. probl.
Új hozzászólás Aktív témák
- EAFC 24
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Futás, futópályák
- Suzuki topik
- Battlefield 2042
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- Publikálta a Microsoft az MS-DOS 4.0 forráskódját
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Renault, Dacia topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- További aktív témák...