Új hozzászólás Aktív témák
-
FEDman
addikt
A GH2 pont hogy az első Pana modell ami pontos iso értékekkel dolgozik.
A visszalépés relatív, igazából az eddig modellek voltak messze érzékenyebbek a megszokottnál és úgy általában a konkurenciához képest.
A GH2 emiatt tényleg kevésbé érzékeny adott iso-n mint az elődei, de a többi márkához képest nincs visszalépés, sőt most állt vissza a Pana a nagyátlag szintjére.Abban amúgy igazad van, hogy emiatt valójában nem akkora az előnye a GH2-nek, mint elsőre tűnik, de ezzel együtt is a GH2 az egyik legjobb jel/zaj aránnyal rendelkező 43 szenzoros gép.
-
FEDman
addikt
Emiatt vallja szinte mindenki, hogy az Oly sokkal többet tud hozni ugyanabból a szenzorból, pedig valójába csak a Pana hozta magát értelmetlen hátrányba a túllött érzékenységével.
Eddig..Itt van egy saját összevetésem:
iso800 f/5,6 1/25s volt az expo mindkét váznál:
A Panasonic kerek 1 EV értékkel érzékenyebb, na most ebből vett vissza kicsit a Pana a GH2-nél.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
A legfontosabb, hogy a zajszűrést és az élesítést nem lehet külön kezelni! Szerencsére erre már az Adobe is rájött.
A zajszűrés ugyanis élesség vesztéssel, az élesítés pedig a zaj növekedésével jár. Ezt a kettőt kell egyensúlyba hozni.
Szerintem a jó zajszűrés megtartja az élességet, max a részletek csökkenek. (erre jó a sok Mp-el)
Mindehhez az kell, hogy pl úgy élesíts, hogy az lehetőleg ne dobja meg a zajt. LR-ban élesítésnél lehet állítani, hogy mennyire apró részleteket élesítsen. Ebből kell annyira visszavenni, hogy a szemcsézetet már túl kicsinek lássa, így azt kihagyva inkább csak az éleket élesítse.Rengeteg dolgon múlik, hogy mikor hogy kell tologatni a csúszkákat, de azért mondok egy durva alapot amiből kiindulhatsz.
LR3-ban az élesítést (Amount) húzd fel kb 80-ra. Így jó zajos képet kapsz, de nem kell megijedni.
Még mindig az élesítésnél maradva állítsd a detail-t 7-re, majd ezután ráhúzhatod szépen a zajszűrést (Luminance) ahogy érzed és már kész is. Érdemes egy kis szemcsézetet azért bennehagyni.Ha nagyon zajos a kép és az utolsó fázisnál (Luminance) ráhúzásánál ronda csomós marad a zaj jellege akkor a luminance csúszka alatti detail-ból kell addig visszavenni míg a csomók eltünnek.
Kb ennyi.
-
FEDman
addikt
Úgy látom nem igazán jött át a mondandóm lényege.
Ilyen esetben én se azért húzom rá a plusz élesítést, mert elégedetlen lennék az élességgel! Ahogy írtam a zajszűrés élességvesztéssel jár és ezzel ezt kompenzálom csak.Hasonlítsd össze megint ezeket.
Ezt is úgy zajszűrtem ahogy az előbb leírtam, ugyanaz a brutálisnak tűnő élesítés van rajta. Mégse lett élesebb mint az eredeti szűretlen nyers verzió, max csak ezzel szinten tartottam az eredeti élességet.Erre mondom, hogy ki kell egyensúlyozni a zajszűrést az élesítéssel.
-
madgie
titán
-
madgie
titán
-
Szulita
tag
Igen, ez lenne az ideális: GF1 vázban 16 MP-es Sony-lapka, Oly jpg-mocival, NEX5-ös LCD-vel, és (feleakkora) 12-60-as vázsapival. Kérek egyet azonnal
"Kellett nektek erre a kurv@ bolygóra leszállni és a f@sza gyereket játszani...és miért vagy ilyen rohadt büdös??" by Capt. Steven Hiller
-
FEDman
addikt
Akár még működhet is a dolog.
-
FEDman
addikt
Az ilyen szabadban kontrolálatlan körülmények között lőtt képek önmagukban nem sokat érnek. Max akkor lenne értékelhető ha ugyanott ugyanakkor készült volna a többi géppel is egy kép az összevetéshez.
A másik meg hogy minden gépnél van egy küszöb érték amit ha túlexponálsz akkor abból soha a bödös életbe nem lesz részlet. Itt is kb ezt látjuk.Húztam le anno GH1 Raw-ot, hogy kipróbáljam mit lehet belőle kihozni, íme:
Most ezzel persze nem akarom mentegetni a Panát, mert a mai legjobb APS-C lapkák tényleg jobbak, de azért szerintem nem olyan vészes a különbség.
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
Igazából ez sincs nagyon kiégve, az eredeti képen sem. A dinamikatartomány érezhetően tágabb a G1-hez mérten, így - ahhoz képest is - nehéz úgy beállítani, hogy orbitálisan túllődd (főleg, mivel nem OVF-ről van szó, látod, mikor mit állítasz). Ha viszont ennél egy kicsit jobban túlexponálok, akkor tényleg nagyobb kiégés lesz és azt tényleg nem nagyon lehet visszahozni. De mondom, nagyon nehéz úgy eltrafálni egy képet
FEDman: jaja Érdekessége a képnek, hogy talán először került fel a 14-45-ös G1 kit a GH1-re. Egyúttal ki is próbáltam videóban, tök jól dolgozik a képstabi, ha jól megtartja az ember, kézből olyan stabil, mintha valami monopodon lenne Szóval ha (egyszer) jön a 12-50 akármi fényerős alap mft, az képstabis legyen ám
[ Szerkesztve ]
-
Mercutio_
félisten
Fene tudja már, de itt az #56-os hsz-től kezdődően jött szóba, szervízben orvosolható elvileg, ha visszajött ismerős váza kiderül mennyire hatékonyan.
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRÁK:Orient Bambino II Bigsize, Seiko SNXF05, FANTASY könyvek, MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Szulita28
senior tag
Rugdossatok, kövezzetek meg, és a végén meg köpködjetek is le, de én nem értem ezt az iszonyatos rajongást az X100-ért. Oké, retró meg minden, fajinul néz ki (bár ha csak nézegetni akarom, otthon van egy Zenit-E, az is szinte ugyanilyen ), de bármelyik MILC-rendszer jelenlegi állapotában is sokkal többet nyújthat, jóval olcsóbban. Van egy fixen beépített 35 mm-es, a gyutávnál teljesen alap fényerejűnek tekinthető optikája, meg egy jó keresője, más?
Ha milliomos lennék, akkor is sokkal inkább mFT, vagy NEX, mint ez a kis játékszer. Tipikus "megveszemmerttrendi" cucc; de nem is lajka, nem is bővíthető, nem is olcsó, nem is valami teljesen mást nyújt, mint a vetélytársak, akkor miért?
Szóval a kivagyiságon kívül nem látnám értelmét a megvételének.Kis segítség: CSAT, dicsér, egyelőre, hadd, hagyj, higgy, hirtelen, kulturált, kisebb, lesz, légy szíves, mindig, muszáj, itthon/otthon, sulykol, szerviz, tökély, tudnék.
-
FEDman
addikt
-
Szulita28
senior tag
Nincs (nem találtam meg? sztem nincs). Sztem is jó lenne, már csak azért is, h ne nekem kelljen bűvészkedni vele, hanem a váz csinálja Főleg úgy, h a jpg-vel alig kell művészkednem, számomra a legtöbb esetben megfelel, ami kiesik a vázból. Szemben pl. a GF1-ével, ami erősen RAW-móka (tudom, jpg-huszár vagyok, de akkor is )
Sajnos, egyelőre csak álom a GH2 szenzi+Oly-jpg párosítás, pedig elég ütős lenne a végeredmény nagy valószínűséggel.Kis segítség: CSAT, dicsér, egyelőre, hadd, hagyj, higgy, hirtelen, kulturált, kisebb, lesz, légy szíves, mindig, muszáj, itthon/otthon, sulykol, szerviz, tökély, tudnék.
-
Szulita28
senior tag
Nekem nagyon tetszik De pl. Mlaca is jókat ír róla, és én is csak megerősíteni tudom. Én gyenge zajszűrést állítottam be, és nyugodtan merem engedni ISO1600-ig, sokkal jobban tetszik az eredmény, mint a GF1-nél. Sokkal szebbek a színek (ez mondjuk nem meglepő), és mintha a 20 f1.7 is új életre kelt volna Nyilván GF1 RAW-jából is szép eredményt lehetett kihozni vele, de nekem nagyon tetszik, amit ez a kis obi művel, Oly-jpg feldolgozás mellett.
Amiben nagyon eltér a PL2, az a zajosodás jellege. Én nem tudom olyan jól megfogalmazni, mint Mlaca a cikkében, de tényleg sokkal finomabb, homogénebb, egyenletesebb és emiatt kevésbé feltűnő, kevésbé bántó a szemnek a zaj a képeken, mint a GF1-nél. Kimondottan tetszik, amit művel ilyen téren (a GF1-é nem tetszett).
Ja, azért ilyen depi-szintű összehasonlítást ne várjatok képminőség terén tőlem[ Szerkesztve ]
Kis segítség: CSAT, dicsér, egyelőre, hadd, hagyj, higgy, hirtelen, kulturált, kisebb, lesz, légy szíves, mindig, muszáj, itthon/otthon, sulykol, szerviz, tökély, tudnék.
-
Szulita28
senior tag
Ez az , ami nehézkes lesz, mert már csak a PL2 van nálam. De esetleg elkérem majd a kövi talira a GF1-et is, elviszem mindkettőt, és összelőhetjük, amit szeretnél.
Kis segítség: CSAT, dicsér, egyelőre, hadd, hagyj, higgy, hirtelen, kulturált, kisebb, lesz, légy szíves, mindig, muszáj, itthon/otthon, sulykol, szerviz, tökély, tudnék.
-
-
Mercutio_
félisten
Valami E-4xx méret kellene jó fogású - akár levehető - markolattal, és szintén opcionális EVF-fel, ha szigetelt a cucc az plussz jó pont
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRÁK:Orient Bambino II Bigsize, Seiko SNXF05, FANTASY könyvek, MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
FEDman
addikt
No de miből gondolod, hogy egy GH2 fölé pozícionált váz E-30 méretű lenne??
Attól, hogy kap egy komolyabb fém vázat, esetleg szigetelést, min 1/8000s záridőt meg egyéb finomságokat még nem lesz érdemben nagyobb.
Micro rendszerben nincs pl prizmás optikai kereső ami miatt elsősorban sokkal nagyobb egy E-3, E-30 a belépő DSLR-ekhez képest.
Az EVF meg nem foglal olyan sok helyet. A GH2 is úgy tud olyan kicsi lenni, hogy a pro Oly DSLR-eknél is nagyobb méretű keresője van.Így aztán szerintem egy minőségi beépített EVF-es micro váz se lesz nagyobb egy GH2-nél.
Sőt akár még kicsit kisseb is lehetne. Ha rajtam múlna a "pro" vonalat távmérős fél tégla formára álmodnám meg sarokba helyezett EVF-el relatíve kis méretben. Mindehhez gyárilag lenne kétféle opcionális markolat. Egy kisseb egyszerűbb, valamint egy nagyobb méretű komolyabb darab ami magába foglal extra akksikat is. Ez utóbbival már nagyobb nehezebb obikkal se lenne gond.
Szeptemberben jubilál a Pana, állítólag készül is rá valami finomsággal.
-
FEDman
addikt
Lehet azért már találni a neten Silkypix-es Raw konverziókat.
A Pana a gépeihez ingyen adja a SP konvertert, gondolom a tesztelők már kaptak ilyet is.
A drpeview sample képei között is pl az SP-re végződő képek SP konverziók.Mondjuk ezekből én még nem tudok messzemenő következtetéseket levonni, mert nem igazán szeretem ismerem a SP-t, az én szemem az adobe programokra van ráállva.
-
madgie
titán
Hidd el, nem véletlenül találták ki annak idején a 85mm-es objektíveket, kábé onnan kezdődik a szűkebbre komponált, használható (értsd: nem torzít) végeredményt adó kép (sőt, inkább 100+). Ha egész alakos, utcaképet akarsz, oda meg túl sok az ekv 75mm, oda a 35, vagy alatta a nyerő. A 75mm erre túl szűk, intim portréra meg túlságosan nem az. Ettől függetlenül használható az, mert rá vagyunk (vagytok ) kényszerítve. Annak idején több ötvenesem is volt APS-C vázra, annyi előnye volt, hogy kitobihoz képest azért szépen mossa a hátteret, de megváltás volt utána portréra mondjuk egy 85mm-es objektív (tehát ekv 125)
Egyébként az igazi 40-50mm gyutáv tulajdonsága az, hogy úgy lehet vele gondolkozni, hogy kicsit nagylátó, vagy kicsit tele legyen. Ekv 75-tel ezt nem lehet megcsinálni, nem alkalmas a nagylátószög csalásának elhitetésére.
[ Szerkesztve ]
-
HÁZIGAZDA
azért érdekel, mert alapvetően a szenzorból minél nagyobb a jobb. raádásul a sony most amúgy is remekel. bosszantó, hogy ezzel ki is merültek az érvek a jelenlegi nex kínálat mellett. a nex-7 valószínűleg nagyon ütős lesz (ámen), de akkor is inkább pancake obik kellenének rá, mint ezek a nagy dögök. ha már nagy dög, akkor ott egy pentax k-5 és társai is.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
válasz rumos14 #1000 üzenetére
a sigma is jó, ha jó az af, de sokszor nem az. a pentax-tokina verzióban pont az a frankó, hogy sdm obit és (elvileg) másfajta bevonatokat kapott, ami a tokina két fő hibája. csak hát tényleg az van, hogy az e-pl1 elkényeztetett. könnyű, kis helyre elfér stb. egyszerűen irreális nekem már egy ekkora dög.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #1019 üzenetére
Ehh, mindig ez a zsebrevághatóság.
Már mikor még csak az mFT koncepcióját jelentették be én már akkor se gondoltam, hogy ezek amolyan zsebkompaktok lesznek és ami engem illet nem is a méret volt a legfőbb oka hogy végül elcsábultam. Persze nem mondom, azért értékelem én is a kisseb méretet és súlyt.
A Sigma is 20-as.
-
madgie
titán
válasz rumos14 #1019 üzenetére
"tehát egy plust táskát magaddal kell vinned"
Nem, nem kell Egy táska mindenképpen kell nekem a melóba, abban van a kaja, a plusz szemüveg (nyáron napszemdzsó) és az esernyő. Ezek mellé bónuszban befér a G(H)1 és három kis objektív. Na ezt nem tudtam megcsinálni egy DSLR-rel sem