Új hozzászólás Aktív témák
-
-
b.vr
őstag
"b.vr: Van egy tippem...ne a sima vázat vedd meg "
Köszi, én is erre gondoltam
Amúgy egy amazon.de-ben még benne lennék, de azért az USA nekem kicsit "messze" van (könyveket sokszor rendeltem már onnan, de fényképezőt azért asszem nem fogok)
Amúgy egy kérdés, amazon.com-os rendeléshez: a vám hány százalék lenne?
(a németnél ha jól tudom, eu-n belül nincs vám, plusz céges rendelésnél még az ÁFÁ-t sem kell fizetni. Ellenben a .com-on nettó ár van, a .de-n pedig bruttó)"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
Sziasztok!
Néhány kérdés: egy Panasonic G1 fókusz-sebességben, képminőségben milyen egy GF3-hoz képest?
A fókusznál a sebesség/pontosság is kérdés (szobában, vaku nélkül, hipergyors kisgyerek (konkrétan jelenleg Oly 45/1.8, Pana 20/1.7), valamint a G1nél is teljes képmezőben állítható? Van benne arcfelismerés és követés? (az világis hogy érintőképernyő nincs)
Manuális fókusznál ugyanúgy van belenagyítás? (ha pl. régi manuális objektívet használnék, itt persze épület/természetfotó)
Hogy teljesít gyenge fényben, magas iso-n?
(a nekem fontos fotókat úgyis RAWból szedem aztán elő, úgyhogy a jpg-motor különbsége számomra annyira nem érdekes. Amúgy ennek a két gépnek ugyanaz a szenzora?)Hiányzik a markolat és az EVF.
Amúgy persze GH2-öt szeretnék (jó, valójában persze GH3at ) és ott tudom hogy más és jobb szenzor (ráadásul multiaspect) csak ez nem nagyon jön használtam szembe (na majd talán ha hivatalosan is elrajtol a GH3, decemberben)ezektől az avatar-képektől kikészülök... ha már nem lehet kikapcsolni, nem lehet valami sajátot feltölteni? Mindegy, legyen inkább hóember, az óvodában is az volt a jelem
[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
Köszi, jó hogy írtad. Nem olyan óriási a használtpiaci választék, így legalább kicsit képbe kerültem (azért kérdeztem rá mert ezek már annyival régebbi gépek hogy a teszteket utólag visszaolvasva is könnyen át tudok siklani valami később fontos és aztán idegesítő részlet fölött)
Olyanra gondolok hogy a GF2-GF3 kapcsán volt hogy az utóbbiban a képmezőn bárhova tehető a fókuszmező (szerintem ez hasznos), míg a GF2-nél csak a középső részben. Ezért gondoltam hogy ilyen "korlátozás" (ami persze 4 éve még nem igazán korlátozás volt) a G1/GH1nél is van. Ezt jól sejtem?(szerk1 pl. most újra olvastam egy GH1 tesztet amit már tegnap is néztem, abban nem volt kiemelve hogy más, jobb, és multiaspect szenzor van benne mint a G1ben.
A videót tudtam, nem mondom hogy számomra lényegtelen, de nekem az nem prioritás)(szerk2 na ezért kell rögtön a dpreviewval indítani, ott már első oldalon kiemelik )
[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
válasz Mercutio_ #20565 üzenetére
Erősítő: ha azt (rádiós) dolgot tényleg zárójelben értetted, akkor pl. NAD 3020, én két éve vette, 25e ft-ért. Illetve van még 2-3 kategóriatárs, hasonló áron - ha jól rémlik pl. DENON PMA-320, ROTEL RA-840, stb, de vannak típusváltotatok is szóval előtte egy-két szakfórumot azért érdemes átfutni, de szerintem ezzel már el tudsz indulni. Ahogy én utánajártam és hallgattam, érezhetően sokkal jobbat csak sokkal drágábban tudsz venni (azok már persze csövesek lesznek) Viszont addig meg előtte inkább érdemes a sok pénzt (ha van) hangfalba tenni, még egy-két százezer forintig is inkább az lesz a szűk keresztmetszet.
Legalábbis persze szerintem, meg ahogy annak idején utánajártam
Na hifi meg off vége."Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
"Itt egyaltalan nem arrol van szo, hogy ez lenne a fo erv, hanem az, hogy minek gyart erveket?"
Úgy van, ez a gond (ezt leírtam ott a blogon is) , azaz amikor racionális érvelés _helyett_ valójában csupán racionalizálás folyik. Ilyenkor nagyon béna mondatok tudnak születni.A másik viszont amit Tulku is mond (ezt is leírtam ott is) hogy ettől még persze szerintem is tök értékes hogy ennyi micro 4/3 objektívet ismertet a blogján és használt több-kevesebb rendszerességgel. Legyen így ez a jövőben is a nikonos cuccokkal.
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
válasz madgie #20702 üzenetére
Tudtok esetleg erről a Kenko közgyűrű rendszerről korrekt ismertetőt, tesztképekkel? (pl. pont ezzel a két említett objektívvel érdekelne) Most néztem róla meg egy videót, az alapján jópofa, de komolyabb reviewt így nagyhirtelenjében egyelőre nem találtam.
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
válasz madgie #20706 üzenetére
Köszi!
Viszont ha nem viszi át az elektronikát, akkor hogyan lehet az idézett objektíveket vezérelni? Nekem így elsőre még a fókusz sem tiszta ügy (a focus-by-wire miatt) de a rekesz meg főleg (vagy az ilyenkor automatikusan beáll a lehető legnagyobbra?)
Aztán lehet hogy ezek hülye kérdések"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
Kicsit kutakodtam, az egyik fórumból volt egy link ehhez a galériához:
http://www.flickr.com/photos/transcontinenta/sets/72157629560375108/with/7157102421/Amit nekem mondjuk nem világos hogy máshol meg írták is (ami elég kézenfekvő) hogy ezekkel a közgyűrűkkel csak közelre lehet fókuszálni, viszont ott a második képen meg ott az a galamb egy távoli faágon...
...mondjuk ugyanott azt is írták hogy probléma van azzal ha a két közgyűrűt együtt használják (nem megy át a jel), ehhez képest ezen a videón nincs gond
http://www.youtube.com/watch?v=PHCq7mwMRm4"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
válasz Szulita #20817 üzenetére
"85 f1.4"
Hát igen Speciel persze ez tök értelmes dolog, nem igazán ismerem de gondolom ez egy jó portré-optika, és ha valamiért hát pl. a portré miatt érdemes FF-re menni a m43-ról.
Az egy másik kérdés (írtam is már erről itt is, ott is) hogy akkor nem kellene mást írni - bár most már úgyis késő"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
válasz Mr.Csizmás #20821 üzenetére
Nem azt mondom hogy rossz (nekem van 45/1.8, neki meg volt mindkettő) , de speciel dof/háttérelmosás szempontjából az (átmérőben, kb) kétszer akkora szenzor az kétszer akkora
(ez a dolog fizikai része. Konkrét megvalósulásban meg mind a d600 szenzoráról, mind erről az objketívről azért nem éppen rosszakat írnak )[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
válasz Mr.Csizmás #20824 üzenetére
Én speciel csak és kizárólag a dolog technikai részéről beszéltem.
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
válasz t72killer #20826 üzenetére
Bocs, ezt a vitát itt nem fogom megnyitni.
(főleg mert a kérdés úgy merül fel, hogy minek kell ekvivalensnek lennie ha a szenzorméret különbözik, márpedig a képkivágás miatt adódik a látószög, onnan meg a többi, stb, stb.
(valamint a dof függ a circle of confusiontől, ami viszont függ a szenzormérettől )szerk: ahogy fattyu is mondja. Valamint (kicsit átfogalmazva) ha az elkészült képet croppolod akkor ennyi erővel (elvileg!) a szenzort is croppolhatnád - akkor meg ugye miről is beszélünk...
[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
válasz t72killer #20847 üzenetére
Hm, és mit fogsz csinálni?
A kérdést úgy tedd fel: mire van szükség két különböző szenzorméretű gépen ahhoz, hogy _minden_szemponból_azonos_ képet kapjál.
(és igen, a perspektívának és a képkivágásnak is azonosnak kell lennie. Ha a képkivágásnak nem kellene azonosnak lennie, akkor elvileg tökmindegy hogy az elkészült képet, vagy magát a szenzort croppolod)[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
-
b.vr
őstag
válasz Mr.Csizmás #20851 üzenetére
circle of confusion a szóródási kör (bár más fordítást is olvastam már)
szerintem ez egy jó cikk, legalábbis anno amikor olvastam, számomra jól elmagyarázta.
http://pixinfo.com/cikkek/fotoelmelet_optika_4amúgy meg az egész ugye onnan indult ki, hogy ha szárazon a paraméterek felől közelítjük meg, akkor ha m43-ra keresnél olyan objektívet mint FFen a 85/1.4, akkor ahhoz 44.5/0.7 kellene, és hát ilyen objektív nemhogy nincs, hanem egyhamara nem is lesz (a Panasonic bejelentett és majd ki tudja mikor megjelenő leendő csúcs portré-optikája is "csak" 1.2-es lesz (42.5/1.2) , várhatóan 1000 euro fölött.
Persze a számokon túl vannak szubjektív, de legalább ilyen fontos szempontok is, pl a bokeh minősége. Mint írtam a kérdéses 85/1.4 objektívet nem ismerem, de jókat lehet róla ebből a szempontból is olvasni.
[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
"mégpedig ez a közelítés, távolodás..."
itt muszáj közbeszólnom, délután még nem akartam hogy ezzel ne szítsam a vitát, de valójában amit FEDman írt abban pont ez a rész nem oké!
Ugyanis ha ugyanolyan képet akarsz (ez alap, különben miről beszélünk?) akkor az a minimum hogy a perspektíva ugyanaz legyen, ez pedig csak és kizárlóga attól függ hogy honnan fényképezel.
Szóval közeledés-távolodás kizárva, helyette jön hogy a látószög legyen ugyanaz, így jutunk el addig hogy milyen ekvivalens fókusztávolságot kell használni, aztán pedig hogy mekkora rekeszt.
(valamint ha mozgó téma és a motion blur is számít akkor a rekeszidőnek is azonosnak kell lennie, így az azonos expozícióhoz végül az érzékenységett is állítanod kell)[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
válasz scarabaeus #20855 üzenetére
"Megírni is megírta, épp azt linkelték is "
mondjuk ezt eddig nem is tudtam, de most hogy megnéztem a személyes adatokat...[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
"adott obival adott rekeszen minél közelebbi a téma annál kisebb mélységélességet kapsz. Ha pedig minél távolabbi akkor pedig egyre nagyobb lesz a DOF"
Nincs ebben hiba, csak ennek nincs köze a témához
_Alap_ hogy ugyanonnan készüljön a két fotó - azaz a tárgytávolság nem változik, az ugyanaz."Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
Hát nemtom. Jó objektívvel, meg ha még fejlődnek az érzékelők, biztos egy csomó helyzetben elég egy kompakt is.
De sok olyan helyzet van, amikor a _fizikát_ nem lehet becsapni. Számomra (ez tehát személyre szabott) sokszor fontos a mélységélességgel való játék, és a szép, viszonylag jelentős háttérelmosás. Összességében (megintcsak számomra) teljesen jó kompromisszum a m4/3, árban-méretben-teljesítményben. Igen, nincs nálam mindig (egy kompakt sem lenne! A mobil, az van nálam mindig, de szerintem megintcsak fizika, meg méretek, hogy abba nem lehet olyan érzékelőt és optikát tenni, mint amilyen dolgokról itt akár a kompaktok esetében beszéltek) Amikor viszont nálam van, akkor tök jól elfér egy kis oldaltáskában, nem zavar semmiben (egyszer próbából még az A38-ra is elvittem, egy teltházas koncertre)
Úgyhogy én inkább majd azt az időt várom (de ez nemzetgazdasági kérdésekhez vezetne ), amikor nem lesz gond a "mindennapi" m43-os gépem/gépeim mellé célgépnek egy FF beállítása is (pl. leginkább portréhoz)"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
válasz julius75 #21424 üzenetére
"Na, akár mit is mondtam eddig, ma csak megvettem......GH3+14-140"
A PC/laptop/tablet/mobillal történő live view és távvezérelhetőség engem majd különösen érdekelne!(hogy mindez rögtön wireless módon, az már csak ráadás. Hogy legalább USB-n keresztül ez miért nincs implementálva generációk óta m43-on, az nekem rejtély (jójó tudom, "tervezett (erkölcsi) elavulás", stb )
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
"Mert minőség kit érdekel? :-))))"
Az a helyzet hogy ezt viccnek sem értem
Most írja le a vadiúj gépéről x sorban milyen minőségű fényképet csinál? Egyrészt lehetetlen, másrészt speciel pont erről lehet olvasni review-t a neten, mintaképekkel.
Azt hogy személyesen _használni_ milyen, az viszont tök érdekes.
(konkrétan pl. a wireless vezérlést a PH! tesztben sem tudták még akkor kipróbálni)[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
Na, ugyan több mint egy hétig kellett várni, de ma kézhez kaptam a GF3 "ápgréd"-emet, a Pana G5 személyében. Még lényegében semmi időm nem volt vele foglalkozni, de egyelőre persze tetszik
(Nyáron is GH2 vagy G5ben gondolkoztam, de aztán szembe jött egy annyira kedvező GF3 ajánlat, hogy érdemes volt várnom fél évet, mert abban biztos voltam hogy a G5 addigra sokat fok esni. Jövő év második felében remélem jöhet majd a GH3
Hétvége+ünnepek után írok majd kicsit (elvileg megyek kirándulni is).(#21797) :AMF: "lehet, hogy a mi lakásunk volt kicsi, de rólam egy gyerekkori kép sem készült, ahogy a (sötét) szobában rohanok és én sem érzek ingerenciát, hogy szobában rohanó gyereket fotózzak"
Hát nem tudom, nekem pl. másfél éves a kis unokahúgom, persze úgy mozog mint a gömbvillám de a GF3 + 45/1.8 kombóval néhány nagyon aranyos képet tudtam Róla csinálni, szobában, mindössze lámpafénynél, természetesen vaku nélkül.@Sony szenzor: ugyan nem hivatalosan olvastam, de most akkor nem kb. 99%, hogy a GH3-ban ugyanaz a szenzor van, mint az Olympus EM-5ben?
(a G5-ben pedig mint a GH2-ben, csak a multi-aspect opció letiltásával?)[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
Sziasztok, ND-szűrős kérdésem lenne.
Most hogy voltam megint kirándulni az egyik kedvenc vízesés völgyemben, végképp biztos vagyok benne hogy nekem kell egy ND szűrő
Az Oly 9-18-ra gondoltam tenni, 52mm-es átmérő kell. Nem vagyok otthon a témában, ez például megfelelő minőségű, és korrekt árú lenne?
http://digifenykep.hu/b-w-1066170-110-nd-1000-szuro-f-pro-52-mm
(van MRC coating-gal is, aminek nem tudom pontosan mekkora a jelentősége , az 3 ezerrel drágább)"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
Pana G sorozathoz ha használ valaki távkioldót (vagy csak ismer ilyeneket), melyiket ajánaná?
Tényleg csak távkioldásra kell (nem szükséges hogy programozható time-lapse meg ilyesmiket tudjon)
Mind vezetékes, mind vezeték nélküli érdekelne. Működjön megbízhatóan, ne essen szét tíz alkalom után- aztán jöhet az a szempont hogy minél kedvezőbb ár
(pana g5-höz lesz, de gondolom ami a régebbiekhez jó volt, az ehhez is jó lesz, persze majd ellenőrzöm a specifikációt)"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
válasz MrChris #22359 üzenetére
De honnan van ez az adat?
Pixelszámra mindkettőnél 18,3 mpixelt olvastam (pl. dpreview) és arról is láttam összehasonlítást (most már meg nem mondom hol) hogy méretben pedig ugyanakkora a két szenzor. Ebből ugyanakkora sűrűség adódik.
(csak a G5ben nem lehet kihasználni a multiaspectet)"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
Ha már többször szóba került, Pana G5-öt használok december óta (Oly 45/1.8 és Oly 9-18 objektívekkel), én meg vagyok elégedve a képminőséggel is, fogással is, kezelhetőséggel is.
(GF3 volt előtte, de azt eleve csak átmenetire vettem, amíg nem vált kedvező áron elérhetővé a G5)Hogy műanyag, stb, ezt mindenkire rábízom mennyire fontos, számomra ez sokadlagos szempont, engem az ár/érték arányosan kapott képminőség-kézreálóság-kezelhetőség érdekel.
Nyilván messze nem hibátlan, de komolyabban csak egy dolog zavar a kezelhetőséggel kapcsolatban, a vezérlőtárcsa. Nagyon keményen jár, amikor csak párat kell vele kattintani akkor ez nem is gond, de amikor az egyik kedvenc sok vízeséssel tarkított völgyben felváltva csináltam hosszú és rövid záridővel is felváltva képeket, hát ott hamar belesajdult a hüvelykujjam...
És sajnos a joysticket, ami pedig nagyon tetszik, azt nem lehet (vagy legalábbis én nem találtam meg...) S vagy M módban záridő-állításra átprogramozni... Tehát azzal egyrészt expo-korrekciót lehet végezni, és aztán mindegyik üzemmódban (A, S, M) csak a rekeszt állítja, a záridőt csak a tárcsával lehet (pedig joystickkal milyen kényelmes lenne 1/4000-ről felmenni 10 sec-re)
Az még ebben az esetben lehetett volna workaround hogy ha az S és az M mód megjegyezné az utoljára használt záridőt (pl. S-ben az 1/4000, M-ben meg a 10 sec) de sajna mindegyik átveszi a legutoljára használt értéket, és aztán pörgethetek...)"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
hát nem t'om...
szerintem a lényeges dolgokat eddig is lehetett tudni: a képminőség lényegében egyforma, ami legalább ilyen fontos, azaz a kezelhetőség, kézreállás az meg ezek szerint ennyire szubjektív: neki nagyon nem jött be, másoknak meg az OM-D nem jön be
(ja, és "it simply feels like there’s a lot of empty space inside the camera" , persze merthogy GH-3 nem azért nagy hogy rengeteg plusz dolgot pakolhassanak a belsejébe, hanem így fért el sok vezérlő kívülre, és lett jó a fogása)
EVF ügyben nem tudok állást foglalni, egyiket sem használtam, de a GH-3 problémásságáról mások is írtak, ez biztos negatívum.
Viszont amit nem említ, hogy a GH-3 az első és egyetlen (?) jól tudom? ) amivel laptopra/tabletre/telefonra kövte tethered shootingot lehet végezni, akár wireless módon is.
Ezek után mindenki eldöntheti hogy a saját szempotjai szerint pénzben melyikért mennyit adna.
Személyesen nálam egy "hibrid" esetleg szóba jöhetne, de nekem ennyi pénzt egyik sem ér meg úgy hogy közben olyan dolgok hiányoznak belőlük, ami a másikban megvan. Ugyanis egyetlen, nagyon fontos dolgot hagytam a végére, ez pedig az OM-D világbajnok stabilizátora!
Nekem Olympus fixeim vannak, viszont egyelőre a Pana G5-ben találtam meg azt a gépet, aminek jó a fogása, kezelhetősége _és_ tavaly év végén nagyon kedvező volt az ára (nemúgy mint a GH-3) Pedig mondjuk egy koncerten, fényszegény sörözőben, éjszakai városi járkáásoknál nagyon jól jönne az a szenzorstabi (meg persze maga a jobb szenzor, ami viszont mindkettőben megvan)
Innentől teljesen szubjektíven: gondolom a Pana (sajnos) elkötelezetten nem fog szenzorstabit tenni a gépeibe, így számomra ez akkor lesz már csak értelme a váltásnak, ha (mondjuk egy év múlva) a jelenlegi G5 tudását kiegészítik a tethered shooting képességgel (a wifi annyira nem is érdekes, de úgyis olyan lesz mert ez a trend), és a jobb szenzorral, értelmes áron (a G5-öt kábé egy Nikon D7000 árának a feléért vettem) Ez akár év végén reális opció lehet.
Az Olympus érdekesebb kérdés, _ha_ a következő zászlóshajó olyan lesz, hogy nem ezt a retro-világot erőltetik hanem az ergonómiát (és megtartják a kimagasló szenzorstabit) a wifis vezérelhetőség szinte biztos benne lesz - no innentől már csak az ár lesz a kérdés...
Illetve (sajnos....) nem lesz kérdés mert kezdetben biztos iszonyú drága lesz...
Én maximum odáig lennék hajlandó elmenni mint ahol jelenleg (és jelenlegi forinttal számolva... ) a D7000 ára van (ami nagyságrendileg netto 200 ezer) Persze szubjektív hogy kinek mi mennyit ér meg - de hát ezzel kezdtem Ilyen "olcsón" viszont mindez belátható időn belül nem lesz realitás."Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
"akkor nem érti, miért ekkora nagy a váz"
hehe, ez nekem is nagyon szúrta a szeme (írtam is, csak lassan gépeltem, és sokat )
A hőleadás részében személyes tapasztalat hijján nem foglalnék állást, de a kezelőszervek, fogás, az teljesen egyértelmű."Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
"Pana gépek..eleve nekem kiesnek a kosárból mert nincs benne stabi..
valamikor 1 éve itt a fórumon van 1 srác..neki Pana gépe van 45 1/8 oly objektív volt feltéve..!
meg kérdeztem te hogy oldod meg a bemozdulást...?
hát..lövök 3 sorozatot 1 majd csak jó lesz!"Azóta úgy tűnik kiderült hogy aki mondta az nem egészen ezt mondta, stb, stb (abban nem is akarok igazságot tenni) , de azért erre muszáj külön kitérni , nehogy így maradjon, még a végén valaki komolyan veszi.
Nekem a Pana G5 mellé egyelőre _csak_ Olympus objketívjeim vannak (mondjuk most már kezdem intézni a Pana 25/1.4-et, de abban _sincs_ stabilizátor ugye)
Konkrétan a 45/1.8 volt az első külön objektívem, mert (1) iszonyatos jó az ár/érték aránya (2) egész tűrhetően el lehet vele mosni a hátteret (persze nem egy FF+komoly portréobjektív szinten, de azért bőven megteszi) és (3) a jó fényerőnek köszönhetően simán lehet fényszegény környezetben használni, mint ahogy használtam is mondjuk az A38 hajón, koncerten, de félhomályos szobában mondjuk a kis unokahúgomat fotózni (nincs vakum, és nem is tervezem)
Az Oly 9-18-at is lehet akár még éjszaka is használható képet csinálni, ha egy épület jól ki van világítva, de az idézetben még csak az sem szerepelt hogy "este" vagy "kevés fényben"
Nappal értelemszerűen semmiféle probléma nem merül fel.Egyedül az Oly 60/2.8-nál van, hogy szürkületkor oda kell figyelni mert (legalábbis nálam a G5) hajlamos inkább záridőt csökkenteni, nem pedig ISO-t emelni, így előfordulhat bemozdulás, de ilyenkor át szoktam kapcsolni rekesz-módból záridő-módba, és probléma megoldva.
Végül ugyan Pana palacsintáim nincsenek, de itt rendszeresen dícsérve vannak, azokban sincs stabi (és nem éppen csak olyanok dícsérik, akik stabilizált Olympuson használják...)
* * * * *
Természetesen nem azt mondom hogy nem örülnék neki, ha a következő, mondjuk Pana G6-ban lenne stabilizátor, pláne ha olyan hatékony mint az OM-D-ben, amivel akár 2-3 FÉ-t is lehet nyerni, ami rossz fényviszonyok között óriásit számíthat, de Pana vonalon nemhogy ilyen, hanem semmilyen sem lesz, az OM-D kezelhetősége, kézreállósága meg nekem nem jön be) - na de azt gondolni hogy azért mert a Pana gépekben nincs stabi, ezért nem lehet használni Olympus (de akármilyen) stabilizátor nélküli üvegekkel, hát ez brutális tévedés.
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
"mint ahogy használtam is mondjuk az A38 hajón, koncerten"
Előkerestem néhány képet arról a koncertről (kraak & smaak live band)
Az objektív 45/1.8, és itt ráadásul a gép még Pana GF3, aminél a G5-öt sokkal biztosabban, és így bemozdulásmentesebben lehet tartani.
[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
(#25686) orrlyuk: nagyon tetszik ez a kép!
#25687) FEDman: Köszönöm!
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
válasz madgie #25691 üzenetére
"Inkább képeljetek tovább"
Akkor még néhány fotó, GF3+Oly 45/1.8 témában, a tavaly októberi prágai túrámról. Nekem legalábbis nagyon jó emlékek! Prága pedig mindenképpen gyönyörű város.
(A csúcs-szintű jégkorongot ugyanis legalább annyira szeretem mint a jó koncerteket, és az NHL-lockout miatt fél évig visszajöttek a tengerentúlról a legnagyobb orosz sztárok, köztük a kedvencem, Pavel Datsyuk (de hát mondhatnám Radulovot, vagy az ellenfélnél játszó szlovák óriást, Zdeno Charát, ők olyan nevek mint a fociban Messi vagy CéRonaldo) szóval amikor Prágába jött a CSKA játszani, nem bírtam ki hogy ne utazzak. Iszonyú olcsó a meccsre a jegy, pedig a pálya mellett ültem (egy NHL meccsen ez többszáz dollár lenne, itt pedig átszámítva nem volt még 3ezer ft sem) Kicsit aggódtam hogy beengedik-e egyáltalán a gépet, de nem volt gond. Viszont csak 1 objektívet mertem vinni, akkor még csak a kit-oby volt az Oly mellett, szóval egyértelmű volt a választás, előzetesen persze bizonytalan voltam hogy mennyire lesz alkalmas utána városi fotózásra. Sajnáltam hogy nem tudok odaállni a templom lábához hogy mégis benne legyen az egész (mint kis túlzással az Oly 9-18-al meg lehetne tenni) de aztán nem bántam, mert ha nem fért bele, hátrálni meg nem tudtam, akkor izgalmasabb épület-részeket kezdtem keresni.
Meg elszúrtam hogy nem vette előtte meg a nagy memóriakártyát (csak utána…) és hát annyira el voltam telve látnivalóval hogy szűk 24 óra alatt is simán telifotóztam a kártyát jpg-vel, RAW-ba menteni esélyem sem volt, úgyhogy utána a jpg színeit kellett tologatnom.
Egy "kakukktojás" van, könnyen kiszúrható, a nagylátószögű a meccsen, az mobillal van.
Na elég a szövegből, lementettem emailből a válogatást és feltöltöttem flick-re, remélem látható az album.
[link][ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
"szép lassan minden rendszernél lehet majd ilyen párokat csinálni, egy kompakt és egy nagy szenzoros fix"
Hasonlóképp gondolkodom én is. Eddig egy "kicsi" meg egy "nagy" (amiben van EVF és normális markolat, jelenleg nálam ez a G5) mft-ben gondolkoztam (ha már az objektívek úgyis megvannak), de a kicsi (jelenleg a régi GF3) sem tud elég kompakt lenni (ha meg rugalmasságot is szeretnék, azaz nagy átfogású zoomot, akkor helyből szóba sem jöhet)
Úgyhogy most én is abban gondolkozom, hogy a G5 mellé veszek egy kompaktot ami simán elférne a hátizsák vállpántján egy kis tokban, és bármikor előkaphatom és nem kell a G5-ön üveget cserélgetni. Azt meg arra használom, amiben a kompaktnak nem lenne erős: elmosott hátterű portré (45/1.8), igazán nagylátószög (oly 9-18) , makró (60/2.8), vagy ahol ND-filtert szeretnék, stb, szóval azoknál a képeknél, ahol valami olyat szeretnék ami kompakttal nem menne. Ott úgyis rá kell készülni, gondolkozni, akkor már nem számít hogy elő kell vennem a kis oldaltáskából, neadjisten még obit is kell cseréljek. Belefér.
Gondolkoztam abban is, hogy a másod-vázra vennék egy utazó-zoomot, de egyrészt árban sem jönnék ki jobban, másrészt ami fontosabb, úgy már végképp nagy helyet foglalna, nem lehetne mindig a kezem ügyében (zsebben, hátizsákvállon, stb) És ott már talán a képminősége is összevethető lenne egy hasonló árú (vagy akár oclsóbb) kompakttal.
De ez még azért kicsit a jövő zenéje nálam, mindenesetre jópár hónap."Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
"szerintem makróra pont jó a kompakt, nd filter is van gyárilag (oké, nem nd1000-es ), illetve pont az lx-7 elég nagylátó is a multiaspival (bár ez ízlés kérdése, nekem már elég volna ahhoz, hogy ne akarjak külön nagylátót)"
Makróról egyelőre nem tudok komolyabban nyilatkozni (csak február óta van meg, és még csak most kezd hozzá normálisabb idő lenni), itt majd a használat/tapasztalat dönt (amúgy ezt az Oly 60/2.8-at élmény kézbe venni, persze ha nem használnám ki egy kompakt mellett, rögtön el fogom adni)
ND-nél viszont pont az nd1000-re gondoltam , az van a 9-18hoz, merthogy van pár kedvenc vízeséses völgyem (még csak játszogattam vele párszor; kell majd egy jó állvány is)
A 9-18ról egyébként sem mondanék le, építészként ez nekem fontos, belső terekhez, szűk(ebb) utcákban nagy(obb) épületekhez, stb. Volt már amikor az ekvivalens 18mm is kevés volt (na persze annyira nem hogy horror-áron 7-14-et vegyek, meg az amúgy is nagyon "egy-ügyű" optika lenne még a hosszabb végén is nagyon széles )
Továbbá itt nekem az EVF-re is szükségem van, erre nem hiszem hogy elég lenne nekem a kompakt.Én tényleg valami olyanban gondolkoznék, mint ami a 14-140 (150) tartományt fedné le, tisztességes képminőség mellett (de simán lehet hogy az lx-7 ekvivalens 24-90-je is elég lenne) De nem mélyültem még el a kompaktokban, csak annyira hogy meg szoktam nézni ha valamit szóba hoztok. Pár hónapot még adok magamnak a téma körüljárására.
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Kés topik
- Az AI felé fordul az IKEA is
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Láncfűrész topik
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Politika
- Star Citizen
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen