Új hozzászólás Aktív témák
-
Tulku
veterán
válasz MrChris #7774 üzenetére
Én Magyarországon, de gondolom ez a város mint sokszínű színes forgatag, nem baj, ha említésre méltó, még a mi szeretett hazánk, e csodás ország megannyi kincse, s gyönyörűsége mellett.
Mert fényképre valók azok, amelyeket lefényképezett...s mert jól megkomponálta, s tudott mit jól megkomponálni -
scarabaeus
őstag
válasz MrChris #16129 üzenetére
Nekem ez jutott az eszembe, de a szomszédból.
Quoth the Raven "Nevermore."
-
Tulku
veterán
válasz MrChris #17600 üzenetére
Elnézést, új gépekről nem írtam...
Ha G5, GF5 adatlapjára oda van írva, akkor bizonyára tud...
G3 nem tud, és bizonyára már nem is fog tudni, mert Vitalij befejezte a hekkelését...
De videóra kihegyezve a GH-k vannak, ezért manuális teljes beavatkozás és olyan videó processzor lakozik bennük ami mind fókuszálásnál, mind beltérben (vagy rosszul megvilágított részeken) igen láthatóan érvényesül...
Rakhattam én a GF2-re 40 megás bitrátát, ugyan szebb lett a kép (részletesebb) de a fókuszálási sebességen és a sok sötét részen nem tudott az sem segíteni...ez van.
Mellesleg ebben vérzik a nex5n is és úgy látom nem erőssége az OMD-nek sem, tehát ebben a tekintetben a pana továbbra is egyeduralkodó marad... -
Tulku
veterán
válasz MrChris #17630 üzenetére
Figyelj én inkább megérzéseket írok, de megint közöltél valamit, amit én is tapasztaltam...
Tehát én "igazi" 1080-at eddig leginkább GH-któl láttam, persze media info kiírhatja nekem minden gépre hogy 1080i vagy p de nekem a P3 1080-a az nagyon 720 szagú...
Madgie szerint pl a GF1 hekkel olyan 1080-at tud ami szintén egy ilyen felkonvertálás szerűség...tehát van igazság abban amit olvastál...
G5 mennyivel érezhetően kisebb mint a GH-k??
Mit akarsz videózni, mennyire fontos a minőség, állíthatóság? Inkább ezek a fontos kérdések, mert egyébként az emberek 90%-ának egy G3 vagy egy Gx1 videója tökéletes...
-
Tulku
veterán
válasz MrChris #17641 üzenetére
Magix-szel és premiere pro-val...
50p-t rendesen a magix kezeli, de 24-25-30p-re kiválóan alkalmas a premiere pro, ráadásul az nagyon profi...
Na nagy szerkesztésekre ne gondolj, átmenetek, apró vágások, zenei aláfestés fel és lekeverése...nem vagyok egy Di Pol Jolanda (most ez a név ugrott be egykori mtv-s vágók közül )
Makszi: Nálam is 3 hétig tartott a 3 GH2, a 3 GH1 meg több hónapot töltött karmaim közt, ami világcsúcs, órában ugyan így jártam a Rolex sub-bal, az bírta nálam majd egy évig...
K1csi: Lehet hogy megköveznek, de nekem videón sötét részeknél a GH1 jobban teljesített, alapjában világosabb volt és gyorsabban alkalmazkodott a fényviszonyokhoz...AF-nél videóban nem éreztem különbséget (állítólag van) fotónál valamennyi tapasztalható (de korántsem dupla sebesség amit a tesztek alapján várnánk)
[ Szerkesztve ]
-
sphe
senior tag
válasz MrChris #17918 üzenetére
Szerintük lehet. - External microphone.
Valakinek van ismerőse Németországban? Egy amazon.de bolt akar nem szállítani Magyarországra.
-
-
-
k1csi
senior tag
válasz MrChris #22266 üzenetére
Nem biztos hogy pontosan értem mit kérdezel.
Visszafelé: Mivel a RAW dinamikája nagyobb, ilyen esetre a JPG-t meg sem próbálnám. Az ISO emelése meg csak ronthat a dinamikán, azaz ide csak alacsony ISO jöhet szóba. A GH2 nem a legújabb szenzort használja kis pixelekkel azaz nagyon nagy dinamikát igénylő témára nem a legjobb.
Számomra ennek ellenére elfogadható.Az árnyalatok mélysége valahol ugyanez a téma, itt is célszerű az alacsony ISO (különben a zaj elmossa az árnyalatokat).
A színek természetesen direkt napsütésben vagy vakunál lesznek a legteltebbek. Szórt fény vagy ISO emelése már kevésbé telt színeket fog eredményezni (még mindig nagyon jól valósághű). Magas ISO-nál (tipikus gyenge mesterséges megvilágítással párosítva) meg nyenge teltséget eredményez. Nagyon magas ISO esetén meg a színek szétesnek/eltolódnak.
Számomra a legdurvább az volt, hogy az LCD-n nézve teljesen jól be volt állítva a fehéregyensúly mikor elindítottam a videót már az LCD-n látszot, hogy átment sárgásba és a felvétel is ilyen lett. Olyan volt mintha videónál nem tudott volna az egyébként beállítható 2500K-es színhőmérséklet alá menni (kb. 2100K-re lett volna szükség).
Fotónál nem volt ilyen gondom. Gyakorlatilag a 4 darab szürkelapra mért tárolható beállítás (ami a beállítható színhőmérséklet alá is tudja vinni a színhőmérsékletet) mindenre elég (ebben jobb a GH2-m mint az 550D akár Magic Lanternel a több tárolható érték miatt).Többek között az ISO alacsonyan tartása véget lényegében csak fixeket használok.
A vakut is kevésbé használom mint DSLR-el, mivel több minden ellene dolgozik: magasabb min. ISO, gyengébb vakuszinkron, nincs akkora vakum mint DSLR-re (580EXII).
Összességében, ha az ISO-t alacsonyan tudom tartani akkor elégedett vagyok (ilyen esetben alapból jó lehet a JPG, kb. ISO640-ig). A fehéregyensúlyt próbálom mostmár mindig jól belőni (ennek hibája nagyon látványos tud lenni). Viszont lehetséges kevésbé vagyok kényes a színtelítettségre mint az itt fórumozók többsége (számomra a fotó témája/jól elkapott pillanat fontosabb).
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
andersen10
aktív tag
válasz MrChris #22346 üzenetére
"G5 és az OMD szenzorához hogyan viszonyul a GH2-é?"Link
zajban kb. fej-fej mellett (valós ISO-n), dinamikában kicsit jobb az oly mint a két pana. Nincs egetverő különbség.
"Amire kíváncsi lennék GH2-vel kapcsolatban, hogy meddig marad érzékenységben használható. Írtad hogy ISO640-ig JPG, hasonlóként nekem az OlyE510 ISO400-ig elfogadható, de lehet hogy ez zajosabb már mint a GH2 akár 1200-on. Persze ezt nem biztos, hogy meg tudod mondani.":
Függ a témától, a világítás minőségétől és az igényeidtől. Egy FF street nyilván más isot tolerál mint egy A4-es katalógusfotó. Én általános témára G3 / G5( kb =GH2 szenzorilag) esetén ISO2000-ig nyugodtan kivezérlem.
-
k1csi
senior tag
válasz MrChris #22346 üzenetére
Igazából nem azt szerettem volna írni, hogy ISO640-ig használható. Addig számomra kvázi kifogástalan. Felette is bőven használható, sőt auto ISO-val 3200-ig engedem.
Viszont magasabb ISO-n pl. látható a részletvesztés (és a színek sem az igaziak már). A JPG-nél természetesen jobb eredményt lehet elérni RAW-ból, tökéletes persze ez sem lesz. Pl. ISO1250-en RAW-ból sem sikerült annyit visszahozni amit szerettem volna (jó nagy crop után, azaz pixel szinten nézve).
Azért ha megnézed a linkelt fotókat a többség alacsony ISO tipikusan természetes fénynél. Magas ISO-n mindjárt nem annyira élénkek (rikítóak) a színek...és gondolom volt némi utófeldolgozás is.
Ahogy Parci meg a többiek is írták az újabb Sony szenzor jobb. Adott fényviszonyoknál magas ISO-n kb. 1/3 Fé-el (1 dB-el) kevesebb zajt mért a DxOMark.
A tényleges min ISO meg 160 helyett 100 ami 2/3 Fé. Ebből ugye rögtön jön az 1 Fé dinamika előnye min ISO-n az új szenzornak. Ezek a különbségek adott esetben nem elhanyagolhatóak, de ez nem az a szenzorméret ahol mindenáron maximalista szeretnék lenni azaz számomra minimálisan érne többet az E-M5 a GH2-nél ilyen szempontból. A tényleges árkülönbség meg ennél jóval nagyobb. A videóra is használható szenzorstabit személy szerint többre tartom (próbálni nem próbáltam).Az újabb vázak JPG motorja is biztos jobb lett, viszont adott esetben, ha ez kritikus lenne PC-n megoldom.
E510-el nem tudok hasonlítani. Canon 550D-m van, ahhoz elég közel van. Az 550D fázis AF-ét jobbnak tartom (középső AF pont, fókusz indítása * gombra téve hátra) kevesebb szabadsággal, viszont vakuval nagyobb szabadságom van fény terén. 550D-t elsősorban külső vakuval szeretem használni (és ezt az összeállítást preferálom, ha biztosra akarok menni). GH2-t inkább külső vaku nélkül (bár van külső vakum hozzá). Mindkét vázzal születtek nagyon jó fotók, ha mégsem leginkább magam hibáztathattam (vagy túlbecsültem a lehetőségeket). Ilyen esetben vsz. a másik rendszerrel sem lettek volna lényegesebben jobb fotók.
Valahogy úgy érzem most is csak azt tudtam mondani amit korábban. Sorry.
Számomra nem meghatározó a színek telítettsége mert utólag erre RAW-ból van némi játéktér módosításra. Viszont nem szinezőfóliázott vakuval jó kis kevert fényeket lehet létrehozni amit utólag még soha sem sikerült olyanra hozni amivel igazán elégedett lettem volna. Ez sokkal gázabb lehet mint bárminemű telítettség eltérés.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
b.vr
őstag
válasz MrChris #22359 üzenetére
De honnan van ez az adat?
Pixelszámra mindkettőnél 18,3 mpixelt olvastam (pl. dpreview) és arról is láttam összehasonlítást (most már meg nem mondom hol) hogy méretben pedig ugyanakkora a két szenzor. Ebből ugyanakkora sűrűség adódik.
(csak a G5ben nem lehet kihasználni a multiaspectet)"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
madgie
titán
válasz MrChris #22507 üzenetére
Max ISO csak egy pipa a hack-ben, azon nincs fejleszteni, a bitráta viszont általában nem konstans (ámbár lehet az is), tehát ott is macerálható, mennyi körül legyen átlagban, mennyi a csúcs, no meg az algoritmust is piszkaltak egy időben (ámbár azt inkább a GH2-nél).
GH2-nél még további hibafaktor, hogy az ETC-t bírja-e (extended teleconverter), vagy a 80% sebességet (mikor 30p-vel vesz fel, de azt "lelassítja" 24p-re).
A GH1-nél úgy vettük észre többen is, hogy ami beltérben még működőképes patch, az sokszor kültéren egy sok részletes, apró mozgásos snitten úgy lefagyaszthatja a GH1-et, hogy nyúlkálhatsz az akkuért Érdemes próbálkozni, kicsit visszavenni, szóval nem kétperces. Bár vannak elvileg atombiztos patch-ek, de hát ugye nincs két egyforma helyzet, két egyforma memóriakárta, stb.
-
HollyBoni
veterán
válasz MrChris #22529 üzenetére
Ha nincs manuál mód akkor lehet nem veszem meg, nagyon kéne. Nem tudom miért nem rakták bele. Most van ugye egy GH1 egy százasért, nagyon tetszik, de el fogják vinni előlem, ha csak nem adom el 1-2 nap alatt az FZ150-et. 100-ért van még valamilyen mft ami jól videóz? 100-ért 14-42-vel szoktak lenni GH1-ek, vagy ez ritka eset? Eddig nem figyeltem.
-
tuttomobli
csendes tag
válasz MrChris #22561 üzenetére
Az OMD EM-5-ön be lehet állítani az általad felsoroltakat . A video módban ki kell választani menüből , hogy PASM közül melyik legyen . A WB és ISO valamint a expo korrekció is szintén állítható , sőt a digitális nagyítás is . A felvétel indítása után már nem lehet beavatkozni .
-
Freddy76
addikt
válasz MrChris #22686 üzenetére
Minden obim backes volt, szerencsére a zoom végig ugyanúgy (pontosabban nem tudom, de ami korrekciót adtam neki a tele végén, azzal jó volt a nagylátón is). Bevittem nikonékhoz, másnapra kész is volt, el volt állítódva az af szenzor, ezt beállították gyári értékre. Tegnap próbálgattam a karácsonyfadíszeken, jó volt, ma kipróbálom alaposabban...
A legszebb az egészben az, hogy a fókuszteszt sz.rt sem ér, ugyanis ha már back/frontfókusz, az rendszerint máshogy téveszt közelre, és távolra. Vagyis hiába lövöm be a tesztábrához 40 cm-ről, hat méterre téveszteni fog. Ha nem sikerül most sem belőni a fókuszt, eladom az egészet a p.csába, és veszek egy omd-t... Vagy megragadok a fuji x10-nél, és veszek mellé egy x100-at.
FEDman: és a legrosszabb az, hogy ez az embert akaratlanul is pixelbuzizásra készteti. Érted, jó a kép, semmi baja nincs, de tesztelgetsz, és megállapítotd, hogy fél mm csúszás van, aztán pánik, meg bazmegolás. Gondolkozom is, este szerintem csinálok egy tesztet elemekkel, és ha jó, akkor jó, nem fogok ábrázni.
[ Szerkesztve ]
"Uram, Ön részeg." "Hölgyem, Ön pedig csúnya. De én holnapra józan leszek."
Új hozzászólás Aktív témák
- Veszprém és környéke adok-veszek-beszélgetek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Yettel topik
- GTA VI
- Autós topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Megrendszabályozza a Pornhubot az EU
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- Gopro hero 9 black
- Softbox és diffuzorok - Fotós derítők, reflektorok és hátterek
- VAKUK - Rendszervakuk & Stúdióvakuk - Kamera DSLR, MILC, Fotós vakuk Speedlite-ok és vezérlők
- Blackmagic Pocket Cinema Camera 4K kiegészítőkkel
- Panasonic SDR-S26 SD 70-szeres optikai zoom! +opt. képstab. (DVD felbontás)