Új hozzászólás Aktív témák
-
rumos14
nagyúr
egyre több helyen olvasok olyat, hogy a GH2 állítólagos fantasztikus magas iso-ja mögött van egy "trükk", a Pana átskálázta az iso értékeket. pl. korábban (GH1, GF1) adott fényviszonyok mellett az 1/80s záridőhöz elég volt iso100, ott a GH2-nél már iso160 vagy iso200 kell. tehát 2/3-1 stopnyi vélt vagy valós előnyt lenyel ez a trükk. mit gondoltok erről?
-
rumos14
nagyúr
de, átjött én arra gondoltam, hogy számomra a zajszűrés után is elég éles a kép. na most vagy igénytelen vagyok (ez a legvalószínűbb), vagy jó az obim/vázam. de a képeim 100%-on való pixelkukkolásáról is leszoktam már
ettől függetlenül a következő szokásos hétvégi képfeldolgozási rituálém során megpróbálok az élességgel játszani. -
rumos14
nagyúr
nagyon jó a GH2 szenzora, hihetetlen, mit kihoztak a Pana mérnökök a 4/3-os lapkából. DE! objektíven nézve az aps-c méretű, Sony által készített 16 mpixeles szenzor (és itt nem a jpeg motorokról beszélek) mindent egybevetve jobb (magas iso-n és dinamikában), és ez teljesen természetes, hogy így van.
de az biztos, hogy mára elérkeztünk oda, hogy nem lehet a szenzor lefikázásával elintézni, hogy miért nem vesz az ember m4/3 vázat. -
rumos14
nagyúr
-
rumos14
nagyúr
félig off, de nagyon meggyőző! [link]
Palik Laci után szabadon: hová tűnt a zaj? -
rumos14
nagyúr
válasz Szulita28 #653 üzenetére
lefelé kiterjesztett iso100 sincs? persze tudom, h kiterjesztett, tehát mesterséges, de pszichikkai (megnyugtató) hatása azért lenne. engem eléggé zavart a Sony A550-nél, hogy iso200 alá nem lehetett menni, az 1/4000s pedig adott. tűző napon F4 alá nem tudtam menni. vissza lehet húzni a kiégést, de a dinamika azért továbbra sem a 4/3 legerősebb része.
megjegyzem, az E-PL1 1/2000s-et tudott csak.[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
válasz SpongyaBob #663 üzenetére
viszont iso100 az alap érzékenység (bár a dinamika asszem iso200-on a legnagyobb, talán a dpreview teszt is írta), teát ugyanott vagyunk mi az E-PL2-nél.
Krisz, a jpeg moci azért rendben van, tehát Oly szintű? Panáknál azért elég zavaró tud lenni amit pl. fák lombozatával képes csinálni ([link] oldal alján)
-
rumos14
nagyúr
válasz Szulita28 #666 üzenetére
az nyilvánvaló volt, hogy azonos iso mellett az Oly (már az E-P1) is sokkal kulturáltabban zajosodik, mint az árban neki megfelelő Pana. ahogy írod is, finom szemcsé a zaj, nem pacásan elmosott.
de - és ezt asszem már más is felhozta - nézd már meg lécci, hogy mennyi is az annyi. M módban minkdét géppel készíts u.arról a témáról felvételt, u. olyan rekesz-záridő-iso mellett. nem kizárt, hogy a Pana lényegesen világosabb képet fog adni, több helyen írják, hogy az iso értékek skálázása érezhetően eltérő. -
rumos14
nagyúr
válasz hegyimorc #820 üzenetére
az iso160-nal leginkább az a baj, hogy 1/4000s a legrövidebb záridő. tehát napfényben fényerős objektív használata csak ND szűrővel lehetséges.
bár hallottam már olyat is, hogy ez az iso160 pont annyi mint az iso100 volt a korábbi Pana vázakon.amúgy egyetértek, átlag júzer az életben nem megy 1600 felé, sokkal inkább kéne még pár jó üveg, nem Pana árakon. hol van az a 12-50? mikor lesz egy 35-100/2.8? és mennyibe fognak ezek kerülni?
-
rumos14
nagyúr
azt nem tartjátok furának, hogy a dpreview tesztképen iso3200-on jobb a G3 mint a Canon 600D? tudom, ez csak jpeg, de akkor is.
amúgy az a véleményem, h jó kis gép lett ez a G3, de kézbe kéne fogni, hogy meg tudjam állapítani, ez a markolat-csökevény mennyire használható.
-
rumos14
nagyúr
miért érdekel téged ennyire a Sony?
én nagyon szeretem aps-c-n az 50-es gyútávot, és sztem sokan mások használják, de mindegy, ez ízlés kérdése.
sztem a Sony nem csak a mostani Nex-ekre tervezi az obikat, hanem a Nex-7-re és az E-mount-os videókamerákra is.
azzal egyetértek, hogy a kis NEX vázakra továbbra sincs semmi értelmes obi. 30/3.5, totális bénaság. -
rumos14
nagyúr
igen, köszi, olvastam ezt már mástól is. ha a 2,5 éves fiammal elmegyünk bárhová a szabadba, 90+%-ban a Sony 50/1.4-et használom és tökre bevált ez a gyútáv. az obi kicsi, gyors, éles ahol kell és szépen mos. nincs időm 5 lépést hátralépni meg állítani a hátteret meg tökömtuggya, csak lövök ha jó a pillanat. szóval nekem, soccer dad-nek nagyon teccik.
-
rumos14
nagyúr
nálatok az asszony hordja a nadrágot?
sokáig gondolkodtam egy 50-150/2.8-as Sigmán (Sony-ra nincs Tokina 50-135), de annyi gond van azzal az obival, hogy nem akartam szívózni. pedig nekem is nagyon bejönne ez a gyútáv/fényerő. a Pentax 50-135 ugyebár a Tokina Pentax változata és bitang jó obi, de bitang drága, és csak emiatt nem vennék Pentax vázat. -
rumos14
nagyúr
válasz Mercutio_ #1011 üzenetére
Nikonnya már volt/van Parcinak, Pentax még talán nem, azért írta a K-5-öt mondjuk tényleg elég baba egy váz...
Sigma 50-150-ről több helyen hallottam h decenteres, továbbá vagy az elején, vagy a végén tutira nem pontos az AF. de ha mégis, akkor 100 felett nyitva már eléggé lágyacska. nem értem amúgy, hogy a C/N/többiek miért nem csinálnak ilyen obikat. -
rumos14
nagyúr
Nex-7 lehet h hurkajó lesz, de obik hiányában még mindig nem tudom komolyan számításba venni (még akkor sem, ha eltekintek attól h van egy pár jóféle alpha bajonettes obim).
az A77 nem meglepő módon sokkal inkább izgat, és előbbutóbb vszleg lesz is majd olyanom, ha normális szintre lemegy az ára és lényegi pluszt ad az A55-höz képest (jobb EVF, jobb AF rendszer, normális akksi).
méretre sztem max D90 méretű lesz, de nem kizárt, hogy annál is kisebb, olyan K-5 szintű. -
rumos14
nagyúr
Astoria Digitcam-ben volt ma kirakva GF2, GH2, 14/2.5, 45 macro, 8/3.5, 100-300
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- Formula-1
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Környezetvédelem
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Milyen alaplapot vegyek?
- Renault, Dacia topik
- Xiaomi Redmi Note 5 Global
- További aktív témák...