Új hozzászólás Aktív témák
-
rumos14
nagyúr
nem meglepő (bár költséges), csak én lemaradtam róla. az index fórumon (Parci, le szabad ezt itt írni? ) követtem nyomon a 4/3->alpha bajonettváltását, m4/3-ról nem tudtam.
Madgie: sok embertől hallottam hogy a Dynax 7D az isten, nekem az már űrhajó, annyi gomb, kallantyú van rajta. a Sony A700 nekem a tökéletest súrolta kezelhetőség terén. más gyártó vázát nem használtam huzamosan, így nekem egy C, N tűnik nagyon furinak, főleg a menük, amikben egyből elveszek. az A77 gombleosztással nekem nem hinném, hogy ajom lenne, számomra nem random az. külsőre viszont nemigen tetszik.
[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
volt Tami 17-50-em, de mivel a Sony-ban a váz hajtotta a kókuszt, a hangja egyáltalán nem volt zavaró, csak a szokásos.
most nyáron az egyik útitársamnak a Canon 7D-jén ilyen Tami volt, és tényleg rettenet a hangja. szörnyű! és elég lassú, akadozó is volt az élesre állítás.
szóval Sony-n, Pentaxon a vázba épített fókuszmotor és stabi miatt nagyon jó vétel egy ilyen, de C/N-on hiába u.olyan jó optikailag mint a sajátmárkás 17-55-ök, ha a fókusza ilyen béna. -
rumos14
nagyúr
hmm... NEX-5-re rátenni ezzel az adapterrel egy FF 85/1.4-et enyhe overkill és persze, hogy nem lesz ergonómikus.
ugyanakkor a Sony az E-mountot ugyebár a videókameráknál is nyomja, ott már más a szitu.számomra ez a chokito, bár inkább csak ronda, nem finom : [link]
az alphás 55-200 ennél lényegesen könnyebb és 2,5cm-rel rövidebb is, sőt, az öregecskedő Minolta 100-300 (FF) obim is kisebb ennél.[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
zoom teleobit kisebb méretben nemigen tudnak csinálni*. a Pana 45-200, Samu NX 55-200 sem éppen kicsi, és a Sony azért igényesebben össze van rakva.
optikailag amúgy még simán lehet jó ez az obi, sztem az is lesz. de most már tarthatatlan amit a Sony csinál a NEX-ekkel az obik terén. egy kib....tt pancake és semmi egyéb értelmes cucc.*aztán holnap, amikor meglátom a Pana 45-175-öt, majd jól revidiálom magam
-
rumos14
nagyúr
hátazé amit a kitobi(k), a 20-as meg a 17-es fix (ezeket látam a PZ tesztekben) művelnek hordótorzításban, az korrigálatlanul eléggé botrányos lenne. az bizony (n)agyon van korrigálva, ami pedig rontja a felbontást, de ez már lerágott csont, mindenki tudja, hagyjuk. igen, valós felhasználás mellett jó teljesítményt nyújtanak ezek az obik, és ez a lényeg. és LR-ban én is használok torzítás meg CA korrekciót.
-
rumos14
nagyúr
részemről no problem! azt nem mondanám, hogy S*** oldalról jöttem, mert az itt NEX-et jelentene, és ahhoz semmi közöm
tökéletesen egyetértek veled, a NEX obik a béka segge alatt sincsenek, a felhozatal röhejes, az obik aránytalanul nagyok. a palacsinta méretre jó, más tulajdonságát most inkább ne hozzuk szóba. a zoom-ok optikailag jók, de nem kiemelkedőek. azért nem értem a dolgot, mert alpha (tükrös) vonalon a Sony az elmúlt 2 évben nagyon korrekt obikkal állt elő.egyedül azt említettem, h szoftveres korr nélkül a m4/3 obik hordótorzítása elég extrém. ez egy tény, de a gyakorlatban nem jelent hátrányt.
-
rumos14
nagyúr
"and will be compatible with the DMC-G3, DMC-GF3, DMC-GF2 with a firmware upgrade. "
azt lehet tudni, hogy a régi, vagy nem is annyira régi vázakkal (GH2) miért nem lesz kompátibel? illetve a dpreview azt írja h gond nélkül ment az E-P3-on? akkor mit jelent a kompatibilitás?
amúgy gratula a Pana mérnökeinek, hogy ezt megcsinálták. most már hadd menjenek el legalább 2 nap szabira nem hittem volna, hogy zoom lehet ennyire apró, de ha lehet, akkor miért nem csinálták meg korábban?
-
rumos14
nagyúr
ezeket láttátok? [link] [link]
vagy itt [link] is érdemes összevetni a Nex-5N-t mondjuk a D7000-rel, iso6400-on.
mi a kénköves pokolt csinált a Sony a tavaly bemutatott 16 mpixeles szenzorral és/vagy a bionz procival, hogy az 5DMk2-t is lenyomja és egy FÉ-t "ver" a D7000-re? mindezt váz jpeg alapján, amiben a Sony általában kettes alá szinten szokott teljesíteni, ahogy az A77-tel megint bizonyította.
és miért nem ezt rakták az A77/NEX-7 párosba? -
rumos14
nagyúr
válasz goodace #3162 üzenetére
a Zuiko tele obival nem lesz stabid. én esetleg megfontolnék egy Olympus E-620-at, ami egy tükrös gép, kihajtható kijelzővel, de azt nem tudom, használtan mennyiért szokott menni. ezzel nem kellene átalakítóznod, és lenne stabi is a telénél. a szenzor kb. ua. mint ami a G2-ben van, videót ugyanakkor nem tud készíteni.
vagy G2, de akkor inkább 45-200-as telével. -
rumos14
nagyúr
válasz Messer22 #3233 üzenetére
nagyon jó obi, kvázi kötelező darab.
most már csak az kéne, hogy vagy legyen a Pana vázakban is stabi, vagy az Oly rukkoljon elő egy Pana szintű vázzal (érzékelő, AF kevés fényben).viszont ennek az oldalnak a tesztképei tökre nem mérvadóak, a "lowest level of sharpening" miatt. a photozone-osok meg a raw-kat dolgozzák fel elég érdekes módon.
[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
válasz Messer22 #3235 üzenetére
a G3 tesztben is azt olvasom h gyors az E-P3, de kevés fényben elévrzik a G3-mal szmben. meg mintha ti is ilyenről számoltatok volna be.
Madgie: igen, nagyon éles így is, de félrevezető, nem mutatja meg, mit tud az obi. sztem senki sem így használja senki a gépét. vagy jpeg, de akkor úgy h vázból kiköpve is használható legyen, vagy raw.
-
rumos14
nagyúr
-
rumos14
nagyúr
válasz SpongyaBob #3420 üzenetére
majd "megsérti" azt a Pana, Oly, Sony, Samsung.
-
rumos14
nagyúr
-
rumos14
nagyúr
ok, én is azt látom, hogy nyári tűző napon iso100 és 1/4000s mellett F2.8 a max ami kihozható de van 3 opció: 1. ilyen helyzetben nem használok tágabb rekeszt 2. "kiégetem" a képet és raw-ból visszahúzom 3. veszek ND szűrőt.
tudom, a 2. a kisebb szenzor = kisebb dinamika miatt nem az igazi. a fenti példából kiindulva az F1.4 is bele fog férni az 1/16000s-be, ha majd csőstül jönnek az ilyen vagy fényerősebb obik, akkor érteni fogom. -
rumos14
nagyúr
ez majdnem olyan jó mint a Samu-féle szenzorméret-képminőség szemléltető összehasonlítás, de a Nikon legalább egy szintre helyezte a saját, 8000 dolláros csúcs vázát az ötödannyiba kerülő 7D-vel
amúgy nem értem, miért jó, hogy most sorban mindenki elmondja magáról 2 hétig, hogy övé a világ leggyorsabb AF rendszere. sztem mostanra elértük azt a szintet, hogy a gyorsaság bőven megvan, a pontosság sokkal fontosabb, és szvsz a m4/3 háza táján is inkább a követő AF-en kellene dolgozni.
szerk: hoppárézi, ezt benéztem, ez nem az AF sebességet szemlélteti hanem az Expeed 3 gyorsaságát.
[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
technikailag fasza dolgok ezek, de neked ez kell? vagy inkább kis méretű obik, kisebb DOF...?
a félig áteresztő tükör a Sony-nál persze, félmegoldás, de bakker, a 25 éves Minolta obik is rámennek, tökéletesen használhatók, átalakító nélkül. nekem pl. nem igazán lett volna kedvem kidobni a szeretett alpha bajonettes obijaimat.
arra még kiváncsi vagyok, hogy a kisebb szenzoron, nagyobb pixelsűrűséggel hogyan birkóznak meg az átalakítóval felrakott obik. peremsötétedés az tutira nem lesz... -
rumos14
nagyúr
Sony-t használok, azon belül is SLT-t, de nem vagyok fanboy.
így rögtön azzal kezdem, hogy igen, a 24 mpixel sok, felesleges, megint a marketingesek nyertek. nagy kár, hiszen ott van a tavalyi 16 mpixeles szenzor javított változata, ami kimagaslóan teljesít a NEX-5N-ben.azért a dpreview összevetéshez lenne pár szavam.
- sajnos az Adobe megint mostohán kezeli a Sony-t, ahogy azt tette az A700 és az A900 esetében is, 1-2 évnek el kellett telnie, mire az akutális ACR kihozta a legtöbbet a raw-kból.
- a színzaj eddigi LR tapasztalataim szerint közel büntetlenül eltüntethető.
- F9-es rekeszen egy 24 mpixeles aps-c érzékelőn a diffrakció miatt már lágy(abb) képet ad, az ideális az F4-F5.6 tartomány - u.ez elmondható a használt Sony 50/1.4 obira. sztem ezért van az, hogy sokak szerint (dpreview fórum) simán nincs tökéletes fókuszban a kép.
- más konverterek (Capure One, Sony saját szutyok progija) jobb eredményt adnak.továbbá ez a magas iso erősen túl van lihegve. aki rendszeresen iso3200-azik, az vegyen FF gépet, ne A77-et. van sok más érv a gép mellett.
-
rumos14
nagyúr
-
rumos14
nagyúr
tegnap kézbe fogtam a G3-at. a fogása számomra igencsak kényelmetllen volt, megváltás volt utána a G2. a kereső viszont nagyon jó, méretre biztos nagyobb mint a Sony A55-ön.
a másik dolog ami hiányzott, az az AF-MF kapcsoló (G3). csak menüben van? vagy létezik valami direct manual focus? -
rumos14
nagyúr
a dpreview-s tesztképek alapján magas iso-n sztem elég jó a cucc, ezzel én nem látok problémát. a 3 évvel ezelőtt használt asp-c tükrösömnél simán jobb...
hanemugyanakkor háttérmosásra, kis DOF-ra totál alkalmatlanok a mostani obik, egy Oly XZ1 lenyomja ilyen tekintetben. -
rumos14
nagyúr
azért nemár az iso3200-as, pixelpíper üzemódban megvizslatott képek alpaján írd le az A77-et, vagy akár azt a szezort...
de tény és való hogy az A55 (szintén féligáteresztős) is szebben teljesít mint az A77, dpreview tesztképeket leméreteztem 6 mpixelre, zajmentesebb a 16 mpixeles szenzor. -
rumos14
nagyúr
szerintem: GH1/2 lehet a te embered. persze akkor stabi nélkül maradsz a 14-150-nel. a 14-140 elég drága, a súlya számszakilag nagy, de GH vázon úgy vélem, a fogással nem lenne gond, nem fordul ki a kezedből.
amúgy: 32 évesnek lenni jóNord: a D5100 bizonyára jobb LV-ban mint a D300 de a gyakorlatban ugyanúgy csak statikus témánál van értelme használni.
-
rumos14
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #3911 üzenetére
Olya-ra érvényes az USA gari? mintha hallottam volna ilyet. Pana ugyanakkor biztos nem.
NEX-5-ből elég sok van itthon is használtan amúgy.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox Series X|S
- Okos Otthon / Smart Home
- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Androidos fejegységek
- Linux - haladóknak
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- War Thunder - MMO Combat Game
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...