Új hozzászólás Aktív témák

  • Integra

    titán

    válasz dokar #18371 üzenetére

    ha van időd beküldeni hármasba akkor nem vészfékezel igazán, mert van időd rá, felkészülsz. legalábbis szerintem.
    :)
    szerintem a vészfékezés maga egy olyan cselekedet, mikor semmi időd semmire, csak beletaposol a fékbe, ahogy erődből és a reakcióképességedből tellik, aztán imádkozol, vagy ha picit tudsz, megpróbálod megoldani a helyzetet és túlélni.
    jó dolog a motorfék nagyon, én is azzal fékezek rendszeresen, vészfékezésnél is, de időben kuplungolni is kell, ez tény és ezt senki egy percig sem vitatja szerintem.

    csak éppen abban nem hiszek, hogy egyszerre nyomod ki a két pedált és eközben ugyanolyan erővel nyomod a féket, mintha csak elsőnek magát a féket nyomnád és később kuplungolnál. ez egyszerű pszichológia, az ember így működik.
    szinte biztosra veszem, hogy a kuplungbajnokok is elsőnek a fékbe taposnak bele és csak utána kuplungolnak, megvan egy fokú automatikus késés, mert az agy ilyen fokú stresszhelyzetben egyszerűen egy parancsot ad csak ki, és az pedig az, hogy megkell álni, ergo taposni a féket. aztán jön a parancs a bal lábnak, hogy kuplungolni sem ártana. aztán ez vagy sikerül vagy nem. ilyen helyzetben nem híres az ember a multitaskingról..
    szóval ezért tartom viccesnek a sok elméletet, mert ez szép és jó, csak az ember meg úgy működik ahogy, különösen extrém stresszhelyzetekben. aki pedig ritkán kerül stresszhelyzetbe, annak sokkal kevésbé fog működni a probléma megoldó képessége. mindegy, hogy vezetésben, vagy bármi másban.

    a vészfék asszisztenst pont az ember fizikai korlátjai miatt hozták létre, nem alaptalanul. csak rossz a magyarázat, ahogy ennél a fószernél is, hogy a nőkre hivatkozik, hát megmosolyogtató, mert férfiak ugyanúgy nem tudnak fékezni rendesen.

    [ Szerkesztve ]

    ...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

Új hozzászólás Aktív témák