-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
hobizoli
nagyúr
válasz kisza25 #4312 üzenetére
Szerinted a motor 2perc utan is meg -20 fokos vagy esetleg lehet annal melegebb is mar? Amig bemesz a boltba nem fog kihulni azonnal -20-ra ujra, hacsak nem vagy bent egy jo orat. De ketlem addig meg jaratnad a bolt elott az utcan
Neztem par napja a noti-n az inditas utan kb 8sec-kent lep egy fokot a motorhutoviz homerseklete, egyhelyben allva terheles nelkul, alapjaraton. Nincs ugyan -20fok, de 3perc alatt kierek az M5-re es nem is kell addig elmennem, hogy mar futson az auto (= min. 45fokos hutoviz).
Qrva hidegben eleve le kell vesni a jeget az uvegekrol es addigis jar a motor, melegszik.több drón kell ;P
-
Dare2Live
nagyúr
válasz kisza25 #4317 üzenetére
Én pár éve éltem egy telet Ausztriában 1000m felett ahol nem -20C hanem -30C is volt reggel, de ilyen tüneteim sose voltak...
amúgy a "szegénység" miatt van hszeddel baromira nem értek egyet, egy tényező semmi más. Angliában ahol éltem Magyar szemmel mindenki nagyon gazdag volt aztán mégis full biztonsági őr, kamera minden mert k*ra loptak mindent.... tették ezt főleg azok a kamaszok akiknek a zsebbpénze messze több mint amiért MOon hónapot gürcölnek nagyon sokan. Tették ezt úgy, hogy nyugodtan ki is fizethették volna. Pénz függő? Nem.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
FF23
senior tag
válasz kisza25 #4317 üzenetére
A gátlóban is dermed az olaj, használat közben melegszik be a működési tartományába.
Nagyságrendileg ott is annyi kocsit nyúlnak le mint nálunk. Majd, ha Bécsben is így teszel nemcsak valami hegytetőn egy belterjes faluban, akkor rendben.
Postázós üzenetekre nem válaszolok. Sajnálom...RT-AX58U v1
-
Motion_Blur
félisten
-
Stafni
aktív tag
válasz kisza25 #4431 üzenetére
Most télen én is csúsztam, mert a hóra ráfagyott a jég! Elindultam és jó korán keztem óvatosan fékezni és átcsúsztam a kereszteződésen. Aztán gondoltam, mindegy majd valahogy bejövök Pestre. De kifelé nagy sor a mi sávunkba egy kamion nem tudott az emelkedőn felmenni. Nem volt nagy. Aztán nehezen túljutottunk rajta, de utána fixen állt a sor, akkor menjünk vissza, ott meg a busz állt be a korábban lerohadt kamion mellett. Az se tudott menni. Akkor kerülő megint vissza kanyar! Mentünk szépen egy darabig, jó messze látom állnak az lent a völgyben sorba. Ahogy megláttam fékeztem, próbáltam baromi óvatosan, motorfék is volt, de csúszott akkor is az autó. Nagyon közeledett már az utolsó autó a sorban. Végül felengedtem és a sunyásba kormányoztam a kocsit, ott friss volt a hó és sikerült lefékezni. A másik sávban is állt autó, csak messzebb. Egy fickó oda is jött aki rendezkedett, akkor kezdték szórni az utat. Nézte a gumit, mondtam, zsír új téli.
Nincs ABS, tök új téli gumim volt. Ilyen élményem soha nem volt! Mindig tanul az ember. -
-
őstag
válasz kisza25 #4452 üzenetére
így van, éppen ezért ragaszkodok guminál az újhoz
egy ismerőstől vásárolt, gumissal ellenőrzött 1-2 éves minőségi használt lehet alternatíva, de ilyet nem találtam 205/55 R16 méretben ami a volvomra kell
viszont az acélfelniket meg mertem venni használtan, így lett 20k/db helyett 7k/dbcryptot minden termékemért elfogadom
-
Motion_Blur
félisten
válasz kisza25 #4452 üzenetére
Jaja, én is azért cseréltem le a téli szettet mert már 7 évesek voltak DOT szerint (elég sokat állt a raktárban mielőtt értékesítették..). Minta még bőven volt rajtuk, de már megkeményedtek. A friss puha lágy gumik teljesen máshogy viselkednek
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
-
33as
senior tag
válasz kisza25 #4528 üzenetére
Te nem a sógoréknál tankolsz?
Más:
"3,5liter/100km 70km/h-át tartva, de ezt városban nem lehet megjátszani/tartani
De! Bécsben a feleségem egyik kollégája megcsinálja, egy polo 1.4 PDTDI-vel igaz akkor már a bécsiek is le akarják taszítani az útról!
[ Szerkesztve ]
MacBook Air M2 , iPhone 11 , Watch , Apple TV , Pixel 7a , Pocket 3 és Action 2 , Nikon P900 , Htc G1 white , iPod classic , xDuoo X2 , Xbox One , RC Pilot
-
33as
senior tag
-
-
nagyúr
-
-
hobizoli
nagyúr
válasz kisza25 #4589 üzenetére
A japan auto gyartoknak az ottani adozasi szabalyok miatt lettek ijen gyartmanyaik csak. Van egy ccm kategoria es abban hozz ki tobbet ahogy tucc. Mivel igazabol a nyomatek per liter arany a korlatozo tenyezo, nem nagyon volt mas lehetoseguk, mint az ehhez tartozo fordulatszamot emelni
Mashol lojjero kategoriak vannak, tok mind1 mennyi ccm-bol jon ki, mind ugyanannyit adozik.
több drón kell ;P
-
-
hobizoli
nagyúr
válasz kisza25 #4615 üzenetére
Nem kell szamitani, mert a kezikonyv megadja, hogy mennyi a hasznalat kozbeni megengedett max olajfogyasztas a gyar szerint, ami nem ad okot reklamaciokra, hiszen ez hasznalat fuggo (is)
Ez altalaban 0.8-1 liter per 1000km.
Ugyhogy ha vki "ugy hasznalja" annak akar 2.5-3k km alatt is annyira elfogyhat az olaja, hogy megnyalja a csapagyakat fotengelyRTFM - Read The Fucking Manual
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
-
nagyúr
-
Bigemperor
senior tag
válasz kisza25 #4699 üzenetére
Ez így van. Speciális keverékkel készül a téligumi, azért javasolják, hogy mielőbb cseréltessék vissza a nyárit, amint lehet, mert állítólag a hő hatására ez a keverék megolvadhat és amikor visszahűl, már nem lesznek ugyanolyan tulajdonságai, mint korábban. Gyakorlatilag a túlhasznált téli olyan viselkedésű, mint a nyári, nem hozza azon pozitívumokat,ami miatt használni kéne.
-
Chosen
addikt
válasz kisza25 #4731 üzenetére
Benzin/dízel mindegy, amelyik jobb adott autóban. (Pl ha valami ormótlan a dízel akkor nem jó, de ha teljesen kulturált, finom járású, akkor jöhet)
Ceed: Nem tűnik rossznak, de a képekről elég szűknek tűnik a hátsó lábtér, ami nem túl jó, mivel 4 személy menne vele elég gyakran.
Octavia-ból melyik évjárat?
Annyit még hozzátennék az igényekhez, hogy jó lenne a kétzónás (azt hiszem így hívják) klíma, tehát hátra külön nyílásokkal lenne ellátva, nem csak a műszerfaltól fújna. (Octaviaban láttam ilyet)
neduddki: A versonál szintén elég kicsinek tűnik a lábtér és a váltóról sincsenek jó véleménnyel , a Wagont még nem néztem meg.
Ár: Erről annyit, hogy a lehető legolcsóbban kellene egy olyan ami ezt mind tudja, tehát ha van olyan 2 m-ért ami mindenben jó akkor, az a nyerő, de ha csak 5 m-ért lenne utód, akkor vásárlás félretéve amíg le nem esik az ára, vagy össze nem gyűlik rá, de már lenne egy kiszemelt. Azért lenne jó minél olcsóbban, mivel most egy Citroen Xsara Picassonk van, és minél kevesebbet kell hozzátenni eladás után annál jobb.
Összefoglalom egy listában, hogy fontos:
-kényelem/alacsony menetzaj (pihentető legyen utazni benne)
-jó váltó (ez nagyon fontos)
-jó oldaltartású ülések elöl-hátul (most halál a Picassoban hátul ülve bevenni egy kanyart, nulla oldaltartás miatt repül ki az ember az ülésből)
-kényelmes lábtér hátul (természetesen elöl is)
-jó futómű (kátyúkat jól kezelje, de ne legyen hajó-effekt)
-jó rakodási lehetőségekkel ellátott csomagtér (hiába sok ezer literes, ha egy fél méteres lyuk van bepakolni) -szintig hajtható hátsó ülés plusz pont-
-kétzónás klíma
-relatív alacsony fogyasztásmotor: annyi a lényeg, hogy ne legyen lomha, tisztességesen elbírja vinni az autót, ne szenvedjen ha 5 embert kell elvinni. A Ford pl 115 lovas volt, de vígan elvitt 4 embert full csomagokkal is.
Hirtelen ennyi jut eszembe, sajnálom, hogy ennyi feltétel van, szinte a tökéletes autót kell megkeresni
A lényeg, hogy jó érzés legyen beülni az autóba, ne az legyen, hogy már megint be kell ülnüm. (most pl sz*r a váltó, nincs oldaltartása az üléseknek, hullámzik az úton a kocsi, stb)
[ Szerkesztve ]
-
opeter87
senior tag
válasz kisza25 #4772 üzenetére
Bocsánat valami félreértés lehet, mert a kollega azt írta, hogy 2M van autóra, abból bizony csak használt jön ki. És én a használtakról írtam.
Én a használt típusokról beszéltem.És a használt Octaviakban pedig a régi 1.4 16 (75 ill. 80 Le) és az 1.6 8V (102Le) van, azok tényleg kiforrottak, az újabb Tsi-ket nem ismerem ennyire, hogy azt mondjam megbíztható vagy sem.A Kia-kat nem ismerem, erről nem is mondtam véleményt lásd. fentebb.
[ Szerkesztve ]
-
opeter87
senior tag
válasz kisza25 #4787 üzenetére
Igen csak ide keverted az 1.2 Tsi-t, meg stb.
Mindegy a Kia 1.4 és 1.6-os motorja biztosan jobb mint a VAG 1.4-1.6 benzines motorjai.
Csak szerintem olcsóbb bármilyen alkatrész a VAG-hoz, vagy akár egy gázszett (mert pl. volt gyári gázos Skoda is) - én ezt hoztam fel az Octavia mellett mint ér.A Kia mellett pedig az, hogy egy frissebb-újabb autó. Ezért talán nem olyan olcsó, de garanciális.
A hasznaltautó összesen 15db Cee'd-et dob ki 2M-ig.
Namost a kollega ennyit szán rá, 15 autó nem valami nagy választék -
hobizoli
nagyúr
válasz kisza25 #4893 üzenetére
Milyen 900km???
Szamold mar bele azt is, hogy ha orszaguton mesz, akkor a sok gyorsitok-lassitok meg elozok miatt tobbet eszik az auto kisebb atlagsebesseg mellett is, mintha palyan mesz fixre beallva. Idoben meg a fogyasztasban is jobb a autopalya (x sebessegig), pont ez a lenyege
több drón kell ;P
-
adalbert1
veterán
válasz kisza25 #4893 üzenetére
Én pl. egy évben kb. 12-17-szer megyek pályán, a 4 napos matrica pont jó volt eddig, a 10 napos matrica nem fed le két egymás után következő alkalmat.
Ha 17 alkalommal számolok, akkor 4 naposból: 28050 Ft (+2720 Ft tranzakciós díj), 10 naposból: 46750 Ft (+2720 Ft tranzakciós díj), haviból: 54000 Ft (+1920 Ft tranzakciós díj), az éves pedig 40000 (+160 Ft tranzakciós díj).
Bármelyik esetet nézem rosszabbul járok (legjobb esetben is 9390-el). -
Qru
MODERÁTOR
válasz kisza25 #4974 üzenetére
Ezt én is passzolom, kb nem is emlékszem mikor volt utoljára tele tankolva szegény. Fél tanknál többet nem teszek bele szinte soha.
mycso: GPS vs kilóméter óra
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Babzsákfotel
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs