-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
maggi1886076
addikt
Pl az, hogy egy fiatalnak pont arra van pénze, hogy foltozgassa az autót. Örül, ha 20 évesen elér egy 800ezres kategóriát, ami nem áll le a fővárosban a dugó közepén. Ha meg vesz egy 300ezreset, autópályán leáll, érdemesebb ott hagyni és felgyújtani, mint szállíttatni és javíttatni. A másik meg, hogy a te lányod ül be egy boyracer civices mellé, aki az 1,5.ös motorral nyél gázon 2-3-ban váltogatva végig dörgöl a városon, majd egy buszmegállót 5 emberrel letarolva áll meg. Végül is teljesen jó dolgokat ír.
Asus Zenfone 2 551ML + Xiaomi Band Dropbox 54,88Gb Regisztráció: http://db.tt/aqH19dqW Flickr képek: http://www.flickr.com/photos/101977039@N08/
-
maggi1886076
addikt
Nem ismerem,nem tudom. De már csak itt a fórumban látni, hogy mennyire megy a vergődés. 200-ért swiftet vagy 400ért g astrát vegyen. Melyikkel lesz a nagyobb szívás? Mindakettővel. Csak egy nyűg lesz a nyakába, ráadásul azt akarja, hogy menjen is. Pénze meg egyáltalán nincs a fiataloknak, de ebbe most nem mennék bele, mert a diktatúra lecsap. A lényeg, hogy a kevés pénzét sem egy ilyen roncshalmazra kellene költeniük, ami utána csak a pénzt viszi, és még a lába is kilóg belőle.
Asus Zenfone 2 551ML + Xiaomi Band Dropbox 54,88Gb Regisztráció: http://db.tt/aqH19dqW Flickr képek: http://www.flickr.com/photos/101977039@N08/
-
Declare
őstag
+1
Van jopar fiatal, akinek van penze, akar öneröböl, akar szüleitöl. Ha meg boyracer, akkor a 300 ezres foltozott sportkipufogos 1.2 essel is letarolja a buszmegallot, meg az m4 el is.
(#105873) tboy93 Ok...leültem...sehol nem vagyok a storymmal
(#105879) Tsebacsi: szerintem ez ilyen önkiszolgalo kut, kezelö nelkül....na ott mit csinalsz?
-
-
Dany007
veterán
Pedig szerintem is (fél)baromság az a cikk / vélemény.
De egyáltalán nem azért, amilyen autót ajánl. Hanem inkább azért, mert az egész kis nosztalgikus mesélésből nekem az jött le, hogy amíg fiatal vagy hajtani kell, száguldozni és minden ilyesmi. Épp ezért kb mindegy milyen autót vesz.
És nekem ez a része nem jött be de nagyon. Nehogymár arra biztassuk a fiatalokat, hogy száguldozzanak meg nyomják ki a szemét az összes autónak mert az jó mert "kell élni". Igen csak azt is meg kéne nézni, hogy évente hányan pusztulnak meg az ilyen irdatlan idióták miatt.Igen, én is voltam ilyen. Amikor az órával versenyeztem, hogy a saját rekordjaimat döntsem meg mennyi idő alatt is érek oda az aktuális b.nőmhöz a szomszéd városba. És nem igazán érdekelt, hogy mennyit fogyaszt az autó 180-nál a 8-ason. A lényeg az volt, hogy faragjak az időmből.
Vagy amikor egy átbulizott este után még félig betépve vittem haza haveromat és mókusokat flesseltem az úton átszaladni.
Városon belüli 120 se volt ritka, főleg mikor három csajszi ült hátul... mert muszáj volt valamivel 'vagizni'.
Szóval én is ugyanolyan idióta voltam, de én legalább ezt nem tartom követendő példának, pláne nem bíztatok erre más fiatalokat. Mert a cikkből kb pont ez jött le leginkább. Mindegy milyen autót veszel hiszen ennyi idősen hajtani kell mindet eszetlenül meg versenyezni meg széthajtani, arra meg mindegyik jó. Ennyi, pont.
Amúgy mi a helyzet a topikban?
Jó régóta nem jártam erre. Még mindig kéthetente dízel vs benzines meccsek vannak?
-
Csaby25
senior tag
Koszi!
Azt lehet tudni, hogy melyik evtol jott ki az ujabb szeria, illetve ha a vezerlesmodosotoval gond van, szerinted szamitogep teszter kimutatja?[ Szerkesztve ]
A kis emberek más emberekről beszélnek, a középszerű emberek eseményekről, a nagy emberek pedig ötletekről beszélnek.
-
Volt talán a TC-n egy hasonló témáról körüljárás, és arra jutottak, hogy ha mindig hitelt kell felvenni az új autóra, akkor egyáltalán nem éri meg, sokkal inkább a 2-3 éves használt. Persze akinek az kell, hogy elsőnek fingjon bele az ülésbe
Amúgy igazad van, de ez csak a legoptimálisabb eset.
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Declare
őstag
Total +1
A baj ugye ott jön, ha többre vagysz, mint egy 6 millas uj auto, de 6 millad van ra
Ha en pl most ezt az astramat összekonfiguralom ujonan akkor 7 milla fölött van. 6-7 millabol viszont veszek egy 3 eves jol felszerelt BMW t erösebb motorral. Azert egy opel vs bmw....haat
Meg ugye ki mire költ, kinek mi a fontos. Nekem van olyan ismerösöm, aki baromi jol keres, sajat vallalkozasa van es ilyen lefingott peugeotokkal nyomja. Mellette viszont van egy vitorlasa az adrian, minden evbe minimum 1 de inkabb 2 eleg komoly nyaralas (Azsia vagy karib tenger vagy hasonlo) a csaladdal, illetve minimum egy komolyabb sieles svajcban, franciorszagban, szinten csaladdal. 3-4 evente az utazasra költött összegböl kigurithatna egy zsir uj nem akarmilyen bmwt....de baromira nem erdekli az auto.
Napi okoskodas:
#1 nincs olyan szo, hogy legoptimalisabb
#2 az auto nem befektetes, ahogy egy nyaralas, vagy uj telo sem. Hobby, penzköltes, menözes, akarmi, de nem befektetesleültem
-
szőröscica
addikt
Igen, erősebb a dízel alul, viszont a váltók áttételezése is más általában, így azonos tempónál a benzines többet fog forogni, így nagyobb lesz a teljesítménye, tehát nem fog rosszabbul menni. Sőt, mivel rövidebb a váltó, ezért simán lehet, hogy jobban megy ugyanúgy megpadlózva.
Jók nagyon ezek a kis turbós benzinesek, nekem irtóra tetszenek, szívesen vennék dízel helyett ilyet. Focus 1.6 turbóval jöhetne.
Vagy 2.0 scti Mondeo.
De még egy 1.4 tsi 150 pacis Octavia is. Fejj, sosem gondoltam volna, hogy ilyet írok egy Skodára, de mentem már vele annyit, hogy meggyőzött.
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
Mas motor, mas karakterisztika, mashogy vezeted. Kinek mi a tetszetös. Nekem benzin, de a spursag miatt dizelben ülök
Azert amikor lepadlozod a benzinest es felpörög a moci es jön a hang meg az erö, az nekem veri a 2000 nel lepadlozott es dörömögve az ülesbepreselö dizelt.
J Astra 2.0 dizelell en elfogadnam
, de ha azt nezem, hogy a 320d e92 bmw majdnem egy arban megy, ahonnan nem is kell nagyot lepni a 325d ig (nekem ez most a top alom
) ....nem az opelt vennem en sem
(#106602) Integrale van több valtozat 1.4 es 1.6 turbobol is.
-
-
szabonagyur
félisten
Amennyi használt autó van és amennyien venni akarnak inkább nagyobb a kínálat mint a kereslet (és ebbe nem veszem bele, hogy hányan veszik inkább külföldön).
A 100km lehet eléggé sarkalatos példa volt, de azért egy fél óra nehogy ne férjen bele az idejébe az eladónak.
Van nem egy autó amit tavaly nyáron néztem, hogy jó lenne és még mindig fent van mint hirdetés, ebből kiindulva nem hiszem, hogy ne tenne meg mindent az eladó, hogy eladja.De mindegy is a dolog, az infót megkaptam, köszönöm szépen, nem akarok háborút csinálni. Nekem nem sietős a vásárlás, ráérek kivárni egy olyat amilyen kipróbálhatok.
(#106849) AMD Power: ezt meg is nézem.
[ Szerkesztve ]
-
nesa
veterán
Voltak akiknek ez is tetszett
-
Integrale
veterán
Az első Jazz 15 centivel rövidebb a Multiplánál, kisebb csomagtartó és mínusz 1, de inkább két ülőhely, a 2. Jazz 1 centivel kisebb nála, de gyakorlatilag ugyan ezt lehet elmondani róla, szép meg praktikus kisautó, de nincs ilyen jól kihasználva a tér.
Az FRV nagyobb, de szűkösebb.
Nagyon lenézett autó szerencsétlen Fiat, a külseje pedig szerintem rányomja a bélyegét az erényeire is, kicsit elmossa szerintem.Így a legszebb
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
Integrale
veterán
A belsővel egyetértek! Az a középkonzol vagy minek nevezzem, nekem sem tetszik. Maga a műszerfal jó lenne, a műszer blokk is, de a szellőző rádió pohártartó hármas egy káosz.
De van az a színkombináció amivel elfeledteti a sutaságát.[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
szőröscica
addikt
Mivel a nyomaték és a teljesítmény megvan, ezért csak a szokásos új Ford jelenség állhat a háttérben: rohadt hosszú a váltója. Ez pedig jót tesz a fogyasztásnak és a zajszintnek is. Hosszú távon inkább fél másodperc a gyorsuláshoz, mint hogy már 120-nál folyamatosan hallani lehessen a motort, ahogy az 1.4 TSI Octaviaban lehet.
-
Mert az 1.8-as. Mindig is úgy tartottam, hogy a lökettérfogat igenis marha fontos, egy turbót odabiggyesztve még nem lesz a szekér rakéta.
Nem hülyeségből találták ki anno, hogy a sportossághoz nagy hengerűr és sok henger kell (x>4!!négy). A 328-as BMW sem úgy megy érzetre, mint a e39 540i, pedig papíron ugyanolyan erős.
Update: Már van 1.4-es is 180 pacival? Jáj, na azt se venném nagy bátorsággal.
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
szőröscica
addikt
Pont ezt akartam mondani, hogy vajon mechanikusan mi lesz jobban elhasználva (szétkopva), az a gyenge szívó, amit szénné kell forgatni, hogy egy előzést meg lehessen csinálni vele, vagy a hosszú váltóval szerelt kis turbó, ami sokkal alacsonyabb fordulaton is használható teljesítményt nyújt.
Persze, az új motorok sokkal komplikáltabbak, mint egy régi szívócső-befecskendezéses benzinmotor, de szerintem egyáltalán nem ördögtől valóak, teljesítményük és fogyasztásuk sokkal kedvezőbb mint a régieké. Valamit valamiért.
peterkeT: ismerem a cikket, de azt is látni kell ebben, hogy az a 2.0 skyactive benzinmotor azért nem egy ősbenzines, az sem egy egyszerű szerkezet, sőt. Csupán turbó helyett nagyobb lökettérfogatú, de a turbó meg nem olyan ijesztő dolog, hogy el kellene futni előle. Nekem egy 1.4 TSI sokkal inkább kellene, mint a skyactive.
[ Szerkesztve ]
-
Jól van no, nem vagyok nyelvtannáci
Nekem ez sok, soknak tűnik, a határértéken van a motor szerintem, hiszen akkor tök mind1 lenne minden, a lökettérfogat vagy akármi más, mert csinálnak egy ezres motort és van belőle 50 és 500 lóerős. Értitek végre, hogy szerintem egy kétezres motor, ami turbó nélkül átlagosan ma tud 150 lóerőt, fel van húzva átlagos turbóval már 200 lóra minimum, és csinálnak belőle 360-at, az durva.Élettartamban biztos nem bírhat ki annyit, mint egy kevésbé kihegyezett darab. Értitek vagy fejezzem be?!
(#107177) 8th: Általánosságban, nem adott motort veszem, amire rátesznek egy turbót, azt szevasz. Gondolom költséghatékony okoból nincs akkora difi a sima 1.4 és a turbós között, ha manapság már olyat csinál sok gyártó, hogy sok közös egysége van egy dízel és egy benzines motorcsaládnak.
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Bati0501
őstag
1 literből akkor mi nem lószerszám véleményed szerint?
"A baj azzal van, ezt sokan összekeverik/összemossák azzal, hogy "a kis turbósok" "
Nem egészen.
Hanem a normál szívóbenzines motorok is épp elég összetettek a "a környezetvédelmi normák miatt ma már egr, közvetlen befecskendezés, start stop, dmf, anyámkínja minden van egy motorban".
Ha ehhez még hozzájön,h lökettérfogat le,teljesítmény "drasztikusan" fel,akkor lehet agyalni,h meddig fogja ez bírni gyári állapotában.
Mert kösz,sokra megyek,ha elmegy 500e-et is,csak közben a motor 3/4-e már ki van cserélve.És le is írtad a lényeget: " Most is tudnának kurva tartós turbókat csinálni sokkal nagyobb teljesítménnyel is, csak nem ez a szempont manapság."
Ha a mondat utolsó felét nem veszed figyelembe,akkor saját magad csapod be.
-
hobizoli
nagyúr
szivonal a loketterfogat igazabol nem a teljesitmenyt hatarozza meg, hanem a nyomatekot
az hogy ezzel a nyomaetekkal mennyi loerot generalnak, ki, az attol fugg, mekkora rpm-re dolgozik a motor -> vezermutengely
pl a VTI 150Nm-t tud 7100-n es 7600-n 162lo
a G Astra 155Nm 4xxx-n es 100lo 5xxx-nmindketto 1.6-s motor, es nyomatekban alig van diffi
csak amig a G Astranal egy szolid vezermutengely van csak a henegrfejben, a honda VTEC rendszere egy nagyobb szelepemelesu racsebb profilu masodik butyokkel tengelyen kitolta az un powerband-t, azaz a nyomatek hol jelenjen meg legjobban
több drón kell ;P
-
Majd meglátjuk mennyit bír egy ilyen AMG motor, hogy az alkatrészek mennyivel hamarabb adják fel benne, mint egy nem ekkora literteljesítményű autónál, nem véletlen nincs belőlük sok, drága a kifejlesztés, a benne lévő alkatrészek, hogy bírják az ekkora teljesítménnyel járó terhelés. Ha bírja...
Az a 2 turbós passat is... Idővel kiderül, nekem kicsit furcsa, hogy eddig 150-170 lovasak voltak a kétezres dízelek, erre hopp kijön a VW egy olyan dízellel, ami 130-as literteljesítményt tud. Kicsit durvának érződik. Ahogy a stílusod is, nem kicsit pokróc paraszt, de kezdem megszokni, hogy itt mindenki királyokos, aki meg leállna eszmét cserélni, az hülye, és csak leugatással lehet a magad igazát bizonygatni.Fosni meg had ne mondjam ki fosik, max aki megveszi az ilyen autókat azt elszáll alatta valami pont amiatt mert akkora a teljesítménye... Szar példa, de F1, sokáig ott is versenyalkalmakként cseréltek motort, azt mikor a FIA betiltotta, sokan 1 perc alatt megőszültek, hogy most akkor 3-4 versenyes motort kell csinálni. Nem is mindig sikerül, mégha nem is nagyüzemi a gyártás és nincs pár év teszre...
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Véleményem szerint azért van a fórum, hogy az ilyen dolgokat meg lehessen vitatni, én nem állítom, hogy nincs igazatok, csak nekem ez akkor is fúrja az oldalam, hogy ennek van-e/lesz-e hátulütője. Tény, nem is vennék ilyen autót tartósba, mert aggódnék, letérdel-e alattam, azaz nagyobb-e az esélye, hogy letérdel.
És nem lehet mindig tényekre alapozni, akkor nem lenne fejlődés, hiszen Gates is megmondta, hogy 640Kbyte mindenre elég, erre tessék. Véleményem lehet, holott nem vagyok autós témában ennyire kikupált, mint ti, de élvezem amit itt tanulhatok és olvasok, csak akkor nem, amikor így hülyének vagyok nézve, holott csak más megközelítésből van saját kútfőből agyalok valamin.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
hobizoli
nagyúr
221Nm a 2.2-s F22C1 volt
F20C 2.0-bol 208Nm jott ki "csak"de kb ennyi tud pl a Peugeot 206RC EW10J4S motorja is, csak az nem 8000-n adja le ezt, hanem vhol 4750-nel
ezert lesz csak 177lo veleClio RS F4R738 motorja is 200Nm 2literbol, de nyomatek maximuma 5250-nal van, es 6500-nal 180lo
ehhez azert jo tudni, hogy a sperr-s meg a RWD hajtas hajtaslanci vesztesege nagyobb vmivel a sima FWD-nel
ugyhogy pl hiaba tud a fenti F20C motor par Nm-l tobbet a EW10 vagy az F4R-nel, mivel RWD hajtasu az auto az a tobblet "elveszik" a meghajtasban a kerekre nem jutna le belole annyi martöbb drón kell ;P
-
ludsimon
veterán
Jaja, nekem is nagyon bejön, ráadásul az alap széria ára nem is olyan veszélyes (dízel nem értem miért jóval drágább a benzinesnél), mint a nagy prémium kategóriáknál, még ha az L&K-val hasonlítom össze akkor is ár/érték arányban a legjobb.
Nyilván nem egy Mercedes, vagy egy BMW, Lexus, de azok nem is ennyibe kerülnek és nem is bírják ezeket a jó magyar utakat, mert nem ide lettek tervezve.
Ezek az Octáviák meg különösen jók és tartósak még a magyar utakon is.
madle:
Sajnos a fogyasztói társadalom így működik, de szerintem azokat is meg lehet javítani, csak biztos jóval drágábban.[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
Az nem tetszik, hogy elmentek a nagyon bonyolult irányba és ha valami elromlik, akkor az iszonyat költségbe kerül, cserébe a co2 kibocsájtása alacsony, révén az össze vissza fojtott meg ilyen-olyan szűrő miatt és ez csak egyre rosszabb lesz mert a normának egyre lejjebb kell mennie és lassan nem éri meg belsőégésű motorokat gyártani és átállnak az elektromos megoldásra.
Ami véleményem szerint egyáltalán nem rossz, mármint az eredmény, de hogy ilyen áron..Mindennek megvan az ára és én örülnék a legjobban ha minden autó elektromos lenne és olyan hatótávokra lenne képes mint a legújabb Tesla Model, csak egyelőre elérhetetlen áron vásárolható meg és azokat is úgy tervezték, hogy 3-4-5 évente akkut kelljen cserélni bennük ami az autó árának a felébe kerül....
Szóval végeredményben azzal, hogy kiszorítják a belső égésű motorokat egy sokkal nagyobb globális problémát fognak okozni, mert ezek az akkumulátorok nem bomlanak le maguktól. Legalábbis egy ilyenről se tudok. Újrahasznosítani se lehet őket. Tudtommal.
undefined
-
belaazallat
addikt
"ebben nem vagyok biztos, hogy rosszabb minőségűek lennének ma az autók mint régen"
Sógorom az egyik német cég hazai gyárában motorokat tesztel. Sok alkatrész, amit korábban aluból készítettek, az most műanyag. Ne csak bilincsekre, csavarokra, meg csövekre gondolj!
A múltkor a próbapadon egy prémium motor 2 óra után az összes olaját a plafonra küldte. 1 napig áll a próba pad.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
Rick4
félisten
Legalább egy hasonló színvonalú hozzászólást akartam már látni, végre megvan. Merre jártál eddig?
tomcsi23: majom a köszörűkövön. De komolyan.
Az Alhambrából csúnyán kiröhögöm az összes Multiplást, látszik mindnek a köldöke.
Amúgy viccen kívül én szerettem, de jó hogy eladtam.
integrale: Az a baj, hogy tipo híd van alatta, csak a hátsó 3 ember meg a cucc valahogy más tömeg. Vettem hozzá felújított hidat is. Ezen se múlt. Csapágyaztuk is, ezen se múlt.
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
deicide
veterán
Neeeeeem. Nem vagyok huligán. Meg itt mindenki börtönbe zárna azonnal.
És a valóság: most már nyári gumi feszül a verdán és 13l köré emelkedett a tankolásonkénti fogyasztás.
Plusz megkapta a blokkoló az új S1-es lézer frissítését is. Ebből már kijön a válasz.[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
Új hozzászólás Aktív témák
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Proxmox VE
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Jelentősen drágulhatnak a Samsung hajlíthatók
- Kerékpárosok, bringások ide!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- További aktív témák...
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- LeoVince LV10 carbon sportkipufogó