-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rick4
félisten
válasz
DeFranco #95421 üzenetére
Amit leírtam, az egy egész másik alkalommal volt, még csak nem is az elmúlt 10 évben, nem erre a történetre vonatkozott, ne is próbáld belekeverni. Illetve megpróbálhatod, de minek? Az lehetett egy valóban jó módszer, példaként hoztam fel, mi is lett volna a reprezentatív. de látom, nem sikerült megértened. :S
Szó nem volt arról, hogy itt ugyanúgy végezték a feladatot. Neked ez jött le? Olvasd már el még egyszer.Emellett nagyvonalúan elfelejtettél a kiragadott szavak mellé tenni valami furcsaságot: a 85-15%-os arányt.
Lehet hőbörögni, miután elolvasod végre, amire az előzőben próbáltál meg válaszolni.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
DeFranco
nagyúr
válasz
DeFranco #95421 üzenetére
"ettől lesz reprezentatív." [pont]
szerk:
(#95422) Rick4: sikerült megértenem
te hoztad fel, és nem én
mellesleg az a módszer, amit leírtál, egyáltalán nem reprezentatív. az egy véletlen mintavétel. tudod mit jelent a reprezentativitás? azt jelenti, hogy a kiválasztott minta jól leírja a vizsgált sokaságot, a kettő, mintavétel szempontjából fontos belső tulajdonságai, szerkezete megegyezik, vagy legalább is nagyon köze van egymáshoz. éppen ezért egy random mintavétel (mert az általad leírt mintavétel az, szisztematikus véletlen mintavétel) nem reprezentatív. nem tudom érzed-e a különbséget. egy reprezentatív mintavételt meg kell tervezni, konfigurálni kell, hogy pont annyi és olyan elem kerüljön bele, hogy leírja a vizsgált sokaság egészét, a random meg random. van amire ez a jó van amire az.
Egy szóval nem írtam, hogy ugyanúgy végezték, csak azt írtam, hogy ez is valid az is valid.
Nincs abban semmi furcsaság, csak elfelejtettél figyelembe venni egy dolgot: magánszemélyek autóit vizsgálták, ha ez így explicit nincs is leírva a cikkben, erősen valószínűsítem, hogy a magántulajdonban levő autókra terjedt ki a kutatás, csak maga a cikk pongyola. El lehet olvasni a kutatást ha gondolod, ott pontosan le van gondolom írva a mintavétel módja is, meg az, hogy pontosan mire reprezentatív (ez már egy külön téma, most nem írom le hogy a reprezentativitás csak valamire vonatkoztatható most mindegy).
Már pedig hiába mondjuk 50% a dízel autók aránya az utakon, ha minden 50 dízelből 35 céges. Már pedig ez így ebben a formában már elég reális forgatókönyv, főleg, ha a szállítójárműveket is hozzávesszük, amit megint csak szeretnek egybe mosni, amikor arról beszélnek, hogy hányan tankolnak benzint és hányan dízelt a kutakon.
Hidd el tudom miről beszélek
[ Szerkesztve ]
-
raczger
őstag
válasz
DeFranco #95435 üzenetére
Miért is vonnám le? A cikk címe alapján nincs semmi ilyesféle szűrő, hogy céges-nem céges, haszongépjárműveket nem néztem, csak személyautót, új és frissen eladásra hozottat pedig úgyszintén nem értem miért kellene kivenni ebből, hisz hamarosan azok is forgalomba kerülnek.
Az, hogy a cikk "belébe" meg mit írnak, miket nem néztek az már nem érdekel, hisz arról van szó, hogy alig van dízel Magyarországon, amibe miért is ne tartozna bele a cégautó? Az is Magyarországon van, nem?Nehezen hiszem el, hogy valamit ne rontottak el volna a felmérés során, nem tűnik ez számomra reprezentatívnak.
[ Szerkesztve ]
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
Bitpalace
senior tag
válasz
DeFranco #95405 üzenetére
Oke, koszonom!
Szurokbol mind mann-t veszek es van pollen is mert klimas. Ez mar lancos vezerlesu 2000/ ev vegi. Arrol csak annyit tudok hogy mikor van megnyulva, mikor olajnyomas meg nincs es a feszito mar nem tudja rendesen fesziteni, akkor csorog.Gyertyabol meg hiaba nezem, ami 1000 alatt van az mind 2 elektrodas.
Udv!
-
Rick4
félisten
válasz
DeFranco #95444 üzenetére
Szerencsére azok, akik ezek alapján a kutatási eredmények alapján üzleti döntéseket hoznak tovább látnak az orruknál.
Szerencsére ők elolvashatták a tanulmányt, nem csak egy bugyuta firkász ollózott ki pár sort, és valódi konkrétumok helyett pongyolán fogalmazott 25 mondatot, hogy nesztek. Eddig is azt írtam, a cikk pongyolán fogalmaz, ergo aki ezen cikk tartalma és a valóság között megpróbál analógiát felállítani, az csúnyán bele fog sülni a magyarázkodásba....
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Declare
őstag
válasz
DeFranco #95496 üzenetére
Azert szerintem minden ferfi embernek becsurg egy nagy löerös, nyomatekos autotol
baromi jo is az es nagyon lehet elvezni csak normalis autozaskor is, hogy egy elözesnel csak odalepsz, felpörög, felüvölt es huuuuuz
En csak arra irom, amikor valaki mondja, hogy egy 1.4 az csak utakadaly es eletveszely, meg nem lehet vele elözni stb...en is ültem olyan ember mögött, aki 1.6 os boraval 4 emberrel, csomagokkal ugy elözött, hogy 90 nel 5.ben....mondom wazze, miert nem kapcsolsz mar vissza, oke, hogy egyenes az ut, senki nem jön, de azert csak idegesitett, hogy 5 perc alatt haladtunk el a masik mellett....azt mondja, minek, sokat fogyaszt es nem tesz jot a motornak....na mondom akkor nincs több kerdesem
Hat igy tenyleg balesetveszelyes es utakadaly az auto, de erröl nem a kocsi tehet...
-
-
Laraxior
titán
válasz
DeFranco #95727 üzenetére
Miva'?
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
válasz
DeFranco #95730 üzenetére
Ezen jót derültem Köszönöm
Valóban fővárosról beszéltem, vidéken még sosem tapasztaltam igazi pesti dugót.
(#95731) [rvilike]: Tavaly ilyentájt vettem motorháztetőre egy bicajost este 9-10 fele. Én kisutcából ki főutat keresztezve ő főúton jön azzal a fos nem látható halvány leddel villogva mellény NÉLKÜL!!!!. Amúgy is sötét van, nézek bal-jobb, semmi, indulok lassan hopp kopp... Úgy lefagytam és megijedtem, hogy csak na. Ez anyázni kezd, mondom bocs bazzeg NEM LÁTTALAK! Tényleg nem vettem észre... Utána 1 hónapig kerültem azt a szakaszt... Nekem a bringa elől állandó utat világító!!! lámpás, hátul piros villogó plusz macskaszem stb.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
DeFranco #95797 üzenetére
Elvileg olyat építenek bele ezekbe az egyszerűbb rendszerekbe ami bírja (felitatott elektrolitos akksi), erősebb önindító és generátor. Gyakorlatilag majd kiderül pár év múlva.
Minden esetre az összes ismi akinek ilyen van a kocsijában az azzal kezdi, hogy kikapcsolja.#nincsbennetarcsi
-
válasz
DeFranco #95797 üzenetére
Nem kell ennyire hülyének nézni őket.Pont ezért drága a rendszer,mert sokszor 2 db akksit raknak be.1 hátulra,mert így bírja ki csak a rendszer.Jobb önindítót is kap.Stb.
Azt is mesélte,hogy dízellel még nem sikerült anno megoldani az indítás problémáját tökéletesre.Ezért volt/van csak benzines start-stop.Pár éve volt.
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz
DeFranco #95800 üzenetére
Legszebb peldam erre a csaladban egy 1.4 tdi punto. 3 eves.
Volt mar a kis olasz csoda 3000 km es europa trippen
azon kivül kb varosban 2. autokent funkcional, munkahelyre jaras, bolt ilyenek. Se akku baja, se semmi mas. Szepen teszi a dolgat. 3 eves, az meg nem a vilag vege tudom, de az autonak a megvetelekor sem szavaztak bizalmat
Pedig aztan ebben van minden amit lehet fujolni. Kicsi, low budget, olasz, dizel, turbos, star-stop, automataklima........automata valto az nincs benne
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz
DeFranco #95805 üzenetére
Egyetertek!
En is kivancsi leszek, ha meglesz akkor meg akkor igerem beszamolok. De Te irtad, hogy 4-5 ev mulva vajon nem hullik e szet eg yilyen auto, meg 2 evente akku csere. Na ezeket a kis punto megcafolni latszik (a 4-5 evtöl is mar csak 1 evre van
)
Amugy meg nem hülye a rendszer, ha hideg a motor nem allitja le, csak ha mar üzemmeleg, illeve ha pl dugoban egymas utan sokszor eljatszod a megallast akkor utana egy kis ideig nem allitja le, hiaba teszed üresbe. Szoval nem "esz nelkül" mindig, minden üresbeteveskor all le.
-
Declare
őstag
válasz
DeFranco #95808 üzenetére
"biztos nagyon frankón lehet vele a határértékeket hozni, meg remekül mutat a marketinganyagban, de amíg másodkezes autótulaj vagyok, aki majd 4-5 év múlva lát ilyet, addig élek a gyanúperrel, hogy nem lesz őszinte a mosolyom vele."
Na most ez nekem azert azt jelenti, hogy nem bizol benne, hogy 4-5 ev mulva, ha vennel egy ilyen autot, akkor nem lenne vele minden bajod
jo ezt sarkitottam egy picit ki
(#95809) Qru Persze ez ok! De semmi nem ugy születik, hogy csettintenek es voila, lön tökeletes rendszer
, en csak azt mondom több toleranciat es kompromisszumot, ha senki nem fejleszt es probal ki semmit, akkor sehova nem jutunk.
Amugy ezt a nem er semmit sem ertem. Ha jol tudom a generator az folyamatosan tölt, megallas nelkül. Ha üres az akku, ha nem. Akkor ez hogy van?
[ Szerkesztve ]
-
-
-v-
addikt
-
válasz
DeFranco #95827 üzenetére
tud hibakódot törölni, többen megerősítettek róla
Torque app:
Hibakódok olvasása, törlése:Szokványos módon történik, nincs benne semmi extra, bár eltart egy ideig mire kiolvassa az ECU memóriáját. Majd ha elolvastuk/lejegyeztük, azonnal törölhetjük is. Még annyi említésre méltó, hogy beépített hibakód keresővel is rendelkezik, tehát bepötyöghetjük pl., hogy a P0123 hibakód mit jelent. Jól jön, nem kell böngészni a netet, szervizkönyvet.
meglepő módon se a windows defender, se az avg nem talált vírust a cd-n
[ Szerkesztve ]
-
-
-
Kickass
őstag
válasz
DeFranco #95864 üzenetére
"körbe van lakatolva rendesen, nyilván eladásra lakatolták ki, olyan is."
"szorgosak voltak a küszöb alját ki kinyalták kályhaezüsttel, de minek? az szerintem randa."
Nagyon-nagyon fog sírni ennek az új tulaja aki majd a következő tavasszal meglátja, hogy mekkora egy rozsdaboglya fostalicskát vett, 800eurós kosztanya kb 100ezer forintból eladhatóvá téve két kézen átmenve tényleges értékénél 3x annyiért árulva....
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Kornel
veterán
válasz
DeFranco #95875 üzenetére
nem fóka az első célpont, mondeot akarok.
abból is 2.0-át.
ezeket általában olcsóbban adják, mert "zabálnak".
olyat nem fogok megvenni, ami rohad, illetve aminek a motorja szar (kompresszió, hibakód kiolvasás lesz).
az, hogy mondjuk gátlót/tárcsát/betétet kell cserélni, nem fog visszatartani, mert legalább tudom, hogy pár évig jó lesz.mod: vettem már pár kocsit, annyira nem nyúltam eddig mellé.
[ Szerkesztve ]
-
hobizoli
nagyúr
-
trassher
addikt
válasz
DeFranco #95878 üzenetére
És azt lehet tudni hogy mi alapján tartják ennyire az árukat? Délelőtt linkeltem egy '99-es g astra-t 625-ért, arra azt mondták hogy az nagyon drága holott minden benne volt ami ma elvárható.
Azt már meg sem merem említeni hogy az 1-es fókában szerintem 180 cm felett képtelenség vezetni. 184 cm vagyok, 2 hete ültem egyben és bárhogy állítottam az ülést a középkonzol éle minden áron ki akart tépni egy darabot a térdemből.[ Szerkesztve ]
Redmi Note 7
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
DeFranco #95894 üzenetére
Teljes mértékben megyegyezik a véleményünk. A fókás bosszút remélem nem vetted komolyan.
Csak nem akartam, hogy a fóka tulajok azt érezzék, hogy lenézem a márkát vagy a típust, ez egyáltalán nem így van, de lehet kicsit keményebben fogalmaztam a kelleténél, úgy kellett volna írnom, hogy nekem mennyit ér, az közelebb állna a valósághoz...
Sajnos nagy hibám, hogy fenntartási költségnek én csak az alkatrész árát számítom, a beszerelést nem, pedig a nagy többsség nem tudja megkülönböztetni a jobb gömbcsuklót a bal talpas gömbfejtől.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
válasz
DeFranco #96298 üzenetére
Elolvassa kend még1x mit írtam? Legyenkedves
Declare: Én is örülnék egy kafa elektromos kocsinak, városban csak azzal járnék, és valóban, játszós autónak egy benzinest tartani. Mennyivel tisztább lenne a levegő!!
A kínaiaktól még kicsit tartok, elég sok kínai eszközt látok nap mint nap, a nagy részük még csak hulladék
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
válasz
DeFranco #96302 üzenetére
Nem akarom lesajnálni, miért tenném? Rosszul fogalmazok vagy rosszul érted, nemtudom melyik, nekem az utóbbi jön le.
Marha jó dolog az elektromos hajtás, vezettem CT200h-t és yaris hibridet is. Szuper kis kocsik. De még nem hétköznapi embereknek valóak, nem állíthatod, hogy mégis. 7 millió alaphangon a legolcsóbb hibrid/tisztánelektromos újonnan, és akkor még csak "fapad"-ról beszélünk, a töltőhálózat semmi, igazából nincs, és mégis egyre több lesz a kocsi, a hálózat alig bővül, mi lesz, sorbanállás, mint anno a kenyérért/tejért?
A kedves hazaiak nem látnak benne még potenciált, mert szerintem a rendes támogatás sincs meg, azaz csak kidolgozás szinten van, ami az itteni vezetést ismerve elég lassan fog megvalósulni, és tele lesz hibával...Szóval majd 20 év múlva visszatérhetünk erre, addig itthon ez nem lesz valós alternatíva, max a hibrid, a tisztán elektromos nem. Hacsak valami csoda nem történik, de itt ez megintcsak nem szokás!
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
válasz
DeFranco #96307 üzenetére
Legyen úgy, én is örülnék neki, csak pesszimistább beállítottságú vagyok ilyen téren, de ne legyen igazam!
(#96309) Sátán44: Szerintem simán jobban megéri és 2-300k-nál nem hiszem hogy több lenne, főleg ha lábon hozod haza. Ez persze sacc/kb.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
Új hozzászólás Aktív témák
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő
- Sharp ES-NFH814 8kg os inverteres 3. eves mosogep
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- iRobot Roomba j7 + feltöltőszett robotporszívó eladó
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!