-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz HagaNRG #19655 üzenetére
Pedig az a Sony SAM 85mm f/2.8 egy egészen jól sikerült budget portré üveg A-bajonettre. Ha lenne Sony SLT/DSLR gépem, akkor a 35mm f/1.8 és a 85mm f/2.8 lenne az első amit beszereznék. Mondjuk igazán lehetne még egy ekv. 35mm is a rendszerhez (kb. 23mm APS-C esetén), de hát ezen különösebben nem akadok fenn, tekintve nincs ilyen rendszerem.
Persze ha makrózni is akarsz, akkor a SAM 85mm nem jó. Portréra viszont nagyon jó, még teljesen nyitott rekeszen is kellemesen rajzol (csak a LoCA erős kicsit), főleg mivel eredendően Full Frame-hez készült, így APS-C esetén csak a képkör "középső legjava" marad.
De egyébként van objektíves topik is.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz HagaNRG #19658 üzenetére
Az egész Fujifilm X rendszer arról szól, hogy minél jobban felidézze milyen volt fotózni 30-40-50 évvel ezelőtt, közben azért nem kevés modern technika is megbújik bennük, de nem ezeken van a fő hangsúly (nem úgy a Sony NEX vonalon, ahol a telepített appokkal tudsz többet kihozni belőle).
Van aki szereti, van aki nem.
Én speciel imádom, mert bár nem vagyok annyira idős, de gyerekként Olympus OM, meg Canon A1 gépekkel tanultam fotózni. Nem azért mert ennyire idős vagyok, csak akkoriban még nem nagyon voltak elérhető áron digitális gépek (léteztek, de azért földi halandóhoz még nem nagyon jutottak el), ezek a régi vintédzs vasak (a kétezres évek elejéről beszélünk) meg olcsók voltak a bolhapiacon. Akkor még se Instagram, sem hipszterek nem voltak még, akik ebből divatot csináltak.
Én szeretem, hogy a Fujim felidézi azt az élményt.
Mondjuk arra készülj fel, hogy ha a Fujifilm X rendszerbe akarsz belefektetni, akkor nem lesz olcsó mulatság. A legolcsóbb objektívek is 180-200k körül vannak, míg a jobbak már 300k körül vagy felette. Mondjuk cserébe világklasszis darabok, Zeiss és Leica minőség a legtöbb.
Lehet őket manuális objektívekkel is használni (adapterrel) van focus peaking ami segít. De azért retrózás ide vagy oda, mégis jó ha van AF. Azok az üvegek viszont nem lesznek olcsók. Az XF 27mm f/2.8 a legolcsóbb, amikor éppen akciós akkor 200 USD + vám + áfa + szállítás. Olyan 70k körül megáll mire ideér. A többi már nem lesz ennyire baráti.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz schawo #19663 üzenetére
Nem is mondtam, hogy ők az egyetlenek. Gyakorlatilag nincs aki ne tolt volna ki a piacra egy retró gépet. Tényleg csak a Canon az aki még el van maradva vele, az új G1 X Mark II is csak részben, egy-egy elemében ilyen. A többieknek viszont mind van ilyesmi.
Mondjuk ami azt illeti (szigorúan ipari formatervezési szempontból) a Fujifilm az egyetlen aki annyira retró, hogy nem kever bele a designba modern elemeket, ha letakarod a hátoldalon az LCD-t, akkor echte '70-es évek mind. Még az Olympus OM-D vonala is viszonylag modern vonalakat kapott.
Amikor megjelentek az első PEN gépek, akkor csettintettem, hogy végre egy gyártó aki feldobja az unalmas, már szinte futurisztikus ("takony") felhozatalt némi retróval. Aztán mikor kijött a Fujifilm X100, akkor csettintettem, hogy na ez hatványra emeli azt amit az Olympus hívott vintédzs formatervnek.
Aztán most meg az egész átesett a ló túloldalára, ami akkor csak egy-két gyártó különcködése volt, az mára az uralkodó trend. Amit illik tömegesen szeretni meg utálni. Trendkövetőknek illik odalenni érte, az örökös "utálok mindent ami divatos" embereknek meg kötelező lefikázni.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz MC Pite #19669 üzenetére
Akárhogy csűrjük-csavarjuk, ez a Fujifilm X rendszer drága. Ha az objektívek drágák, akkor azok használtan is drágák lesznek. Egy fiatal, de patent állapotú használt BMW akkor is drága, ha a szalon árhoz képest 30-40% mínuszt mutat. A Fujifilm X rendszer is ilyen.
Csak annak való aki:
1.) Aki van olyan anyagi helyzetben, hogy nem gond kifizetni (akár újat, akár használtat).
2.) Aki tud rá spórolni és még türelme is van hozzá.
3.) Aki gyökér módon halmozza az áruhitelt. -
Stauffenberg
nagyúr
válasz MC Pite #19673 üzenetére
Létezik olyan akinek gyenge objektívekre van igénye?
Aki olcsó objektívet vesz, az nem azért teszi mert kedveli a kromatikus aberrációt meg a nyitott rekeszen adott lágy rajzot. Szóval induljunk ki abból, hogy a fotósok 99%-nak arra van igénye, hogy az anyagi lehetőségeiből a legjobbat hozza ki.
Az igény még nem egyenlő azzal, hogy meg is tudod fizetni.
Nekem igényem van PPL vagy akár CPL pilótaengedélyre, de megfizetni nem tudom.
[ Szerkesztve ]
-
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz MC Pite #19678 üzenetére
Pite, nem akarod érteni amit mondok.
Van aki ha feje tetejére áll és bármennyire is vágyik olyan objektívekre, mint ami a Fujifilm X rendszer gerincét adja (azaz a drága, kiváló minőségű darabok), egyszerűen nem képes megvásárolni.
Ne tegyünk már úgy, hogy minden fotós a magyar átlag felett keres. Tudod mennyi a magyar átlag bér? Nettó 140k, de ha súlyozottan néznénk (azaz nem hagynánk annyira elszállni felfele a kevés gazdag által), akkor inkább 110k körül jönne ki.
Ebből a büdös életben nem fog kispórolni annyit, hogy felépítsen egy XF 23mm, XF35mm, XF 56mm sort, ami önmagában, újonnan 850.000 Ft körül van. És akkor még nincs vázad, ha a legolcsóbb X-A1-et veszed mellé, akkor is már megugrottad a milliót.
Lehet azt mondani, hogy használtan olcsóbb, de akkor is 600k-700k fölé kell menned. Ez egyszerűen irreális egy 110k nettó körüli bérből kigazdálkodni. Sokan ekkora fizetésből ilyen értékű autót sem tudnak megfizetni.
Könnyű úgy beszélni, hogy rövid idő alatt bevásároltál két X vázat (X-E1, X-E2), néhány objektívet és még Fuji X kompaktra is futotta mellette. Távol álljon tőlem, hogy mások pénztárcájában kotorásszak, én örülök, hogy erre futja, de ez messze van attól amit a magyar átlag megengedhet magának. Sőt még az átlagos USA polgár is vakarja a fejét, hogy ér-e neki ennyit.
A Fujifilm X rendszer nem olcsó. Nem való azoknak, akik egy belépő gép árát is alig nyögik ki. Lehet még jönni az XF 27mm "olcsóságával", de az sem olcsó, csak ha éppen akciós és 60-70k körül megrendeled külföldről, egyébként 130k körül az is drága, főleg ha azt nézzük, hogy sokan nem adnának 130 ezret egy olyan fixért ami csak f/2.8-at tud. És ez még mindig csak egyetlen objektív... a legolcsóbb fix a rendszerben.
Szóval ez egyáltalán nem arról szól, hogy ki mire költ szívesen. A legtöbben ha beleszakadnak sem tudnak annyit költeni amennyit egy Fujifilm X rendszer igényel. Használt cuccokat nézve sem!
Szerk: Ez kísértetiesen olyan vita, amit egy tehetős Apple fanboy művelt karácsony előtt. Akkor kifejtette, hogy ostoba mindenki, aki olcsó Androidos táblagépet vesz a gyereknek, hiszen egy kis spórolással mindenki megengedheti magának, hogy mindhárom gyerkőcnek vegyen egy-egy iPad-et. Csak vakarta a fejét és nem értette, hogy miért nem képesek az emberek ilyesmire spórolni. Hát azért, mert nem mindenki teheti meg, hogy alsó hangon fél milla körüli összeget csengessen ki "gyerekjátékokra".
Szóval én örülök, hogy sokaknak jól megy, megvallom én is jobb körülmények között élek, mint az átlag, de nem csak felfele nézek, hanem lefele is. Ne csináljunk struccpolitikát, hogy csak a saját környezetünket vesszük alapul a magyar viszonyok megítélésében.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz MC Pite #19683 üzenetére
"Hogy nem bírsz leszakadni a (leg)drágább üvegekről, azzal nem tudok mit kezdeni."
Pont ezek azok az üvegek amelyekre a legtöbbeknek szüksége van (vagy lenne). Nem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy ezek a legnépszerűbb látószögek (ekv. gyújtótávolságokból levezetve).
"Én annyit mondtam hogy normális áron is össze lehet már rakni x rendszert, van 3 olcsó/normál árú üvegük."
Túlzás az olcsó jelző, egyik sem olcsó. Azt aláírom, hogy cserébe tényleg jók, de a két átlagos fényerejű zoom nem hinném, hogy túl sok ember álma lenne, ahogy az XF 27mm f/2.8 is olyan, hogy csak az képes megvenni aki nem várja el ennyi pénzért a jelentősen jobb fényerőt. Mert ugye mástól ennyiért kapsz jóval jobb fényerőt.
De mindegy, ez a vita parttalan, nem először mutatod meg, hogy mekkora fanboy vagy aki nem képes elfogadni, hogy nem felelhet meg a világon mindenkinek a Fujifilm X rendszer. Én nagyon szeretem, korrektül árazottnak tartom a legtöbb objektívet, mert tényleg nagyon jó minőségűek.
De nem akarod azt felfogni, hogy nem túlárazott fosnak nevezem a rendszert, csak egyszerűen arról beszélek, hogy közel a nullával egyenlő a lehetőség olcsón kiépíteni egy szettet. Olyan szettet amiben több van, mint egy átlagos fényerejű fix, meg két fényerőtlen zoom. A Fuji X topikban is van olyan akinek egyetlen egy üvegre az XF 27mm-re volt szüksége, boldog vele, nem is kell több... ez így tök jó, de ez nem jelenti, hogy mindenki megelégszik ezzel.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #19685 üzenetére
Első körben. Aztán merre mozdulnál?
Amúgy Pite pont nem azt hozta fel példának hanem a két XC zoomot, amik viszont minőségben elmaradnak a legendás 18-55mm-től. XC 16-50mm van nekem is, nem rossz darab, ez is bőven jobb mint bármilyen tucat kitobjektív, sosem adnám el, mert 16mm-en jó kis széles látószögű fotókat lehet vele lőni, de kell valami fényerősebb is. XF 35mm van most kiszemelve, aztán majd meglátjuk utána mi lesz.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz MC Pite #19688 üzenetére
Ne vedd már állandóan támadásnak ha valaki a kijelentésed kritizálja.
Arról volt szó, hogy a Fujifilm X rendszer drága. Pont. Semmi egyéb nem volt hozzáfűzve. Ez épp olyan kijelentés, hogy a Leica vagy a Hasselblad drága. Értelmes ember ezt nem kezdi vitatni, mert tényleg az. A Fujifilm csak olcsóbb ezeknél, de nem olcsó.
Ezen nem tudom mit lehet ennyit akadékoskodni. Kérdezz meg random 10 átlagos fotóst, hogy mit gondol a Fujifilm objektívpaletta árairól. Utána visszatérhetünk arra, hogy tényleg olyan elérhető-e mindenkinek csak azért mert találtál egy-két üveget amit külföldről, meg bontott használtként olcsón meg lehet venni.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Colonel993 #19761 üzenetére
Én a Nikon D5100-at lehúznám a listáról. Nikonból inkább az ennél újabb modellek ajánlottak videóra, azoknál meg jóval olcsóbbak az említett Canon vázak. Egyébként egészen a Canon EOS 550D idejébe is vissza lehet menni, mert videóban semmivel sem rosszabb, mint a ma kapható friss modell. Persze csak ha nem zavaró a kihajtogatható kijelző hiánya.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Colonel993 #19764 üzenetére
Egy cseppet sem vitatom a hasznosságát, de a mai napig legnépszerűbb videós gépek a Canon EOS 5D Mark II és Mark III egyike sem rendelkezik kihajtható kijelzővel. Lehet élni nélküle. Egyébként lehet használni külső monitorokat is (erre akár egy okostelefon vagy táblagép is befogható).
Amúgy én is inkább a 600D-t ajánlanám, vagy még inkább egy újabbat (pl: 650D) amatőr videóra. Az érintőképernyő nagyon jól tud jönni ha egy vázon nincs elég fizikai kezelőszerv és a Canon belépő gépein nincs. De ugye pénz beszél.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Colonel993 #19770 üzenetére
Na most aki szokott 5D Mark III-al videózni, úgy mondom, hogy meglepődnél mennyien nem használunk külső monitort. Sokszor egyszerűen nincs szükség rá. Inkább válltámaszt használunk a legsűrűbben és így amúgy is a látóteredben marad mindig a kijelző. A többi kamera stabilizáló eszközzel is ez a helyzet az esetek 95%-ban, legjobb példa erre az statív, amit amúgy ritkán helyezel annyira alacsony/magas állásba, hogy ne lásd a kijelzőt.
Persze ha van rá módja, hogy kihajtható kijelzős gépet vegyen, akkor tegyen így, tényleg könnyít a videós életén (főleg ha nem akar venni 7"-10" körüli külső monitort). De ha használt gépek között nézelődik, akkor a régebbi modell árán simán megspórolhatja egy fényerős fixnek az árát is. Ez is szempont lehet.
Amúgy a beépített kijelzőt nem azért kerülik ebben a kategóriában, hogy ne akadjon fent mindenen, még csak nem is a tartóssága miatt, hanem az időjárásállóság miatt. Az 5D Mark III a fixált LCD-vel sokkal tovább bírja szitáló esőben meg fagyos hóesésben, mint a 700D vagy 70D. Nem beszélve a mínuszokról, ha mondjuk kiviszed a gépet -15°C-ban, akkor ott már megeshet, hogy egyszerűen eltörik a forgató mechanizmus vagy sérülnek a benne futó kábelek.
-
Stauffenberg
nagyúr
Én Fujifilm user vagyok már pár hónapja. Nagyon szeretem, általában RAW + JPEG módban lövöldözök, de 99%-ban annyira jó ránézni a gépből kieső (SOOC) JPEG-re, hogy egyszerűen eddig egy-két kivételtől eltekintve nem kellett RAW-hoz nyúlnom. Ezt nagyon kedvelem a Fuji gépeiben. Ilyen téren az Olympus sem rossz, náluk is fantasztikus a gép JPEG motorja.
A Fujifilm objektívek tényleg drágák, igaz cserébe világklasszis darabok. Szerintem vess egy pillantást (ekvivalens gyújtótávolság alapján) a két rendszerre. A Micro 4/3-hoz előbb találsz olcsóbban üvegeket. A Fujifilm X rendszer nagyon szépen, következetesen van felépítve, kezdve a legfontosabb gyújtótávolságú fixekkel és ők felülről építkeznek, azaz most főleg a professzionális darabok jönnek egymást érve.
Viszont ha videózni akarsz, akkor a Fujifilm kiesik. Nem csak minőségében rossz a videója, hanem a manuális expozíciót is nélkülözi. Viccnek jó, másra nem. Az Olympus sem erős videóban, azt sem ajánlom erre a célra. Gyakorlatilag ők ketten azok a MILC piacon akik semennyire sem veszik komolyan a videózást.
Inkább akkor egy Panasonic ha már amúgy is Micro 4/3 rendszerben gondolkozol. Egy GX7 olyan váz amivel én is szívesen kibékülnék ha MFT-re váltanék. Bár nem mondtál árat, hogy mennyit szánsz rá. Panáék nem csak MILC szinten az egyik legjobb videósok, hanem úgy amúgy is. Jó mondjuk a GX nem egy GH sorozat, így például mikrofon bemenet nem lesz, de ez az egyetlen (és viszonylag könnyen áthidalható) hiányosság ami egy amatőr videóst érdekelhet.
Szerk: Még a Sony ugrik be, szintén APS-C, de fotó és videó módban is jók. Az új A6000 elég meggyőzőre sikerült. Náluk alapvetően azzal van gond, hogy eléggé össze-vissza az objektív kínálat, azért a fontosabb darabokkal el van már látva, de azért vannak hiányosságok bőven.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz HollyBoni #19775 üzenetére
Az én Fujim nem halk, bár nagyon kellemes csengése van neki. Nagyjából olyan mint egy DSLR silent üzemmódban, egy tükörfelcsapásnyival halkabb. Bár a hanghordozása kicsit fémesebb, mint a régi Leica gépeknek.
A Sony gépei szoktak általában hangosak lenni, azok még a szomszéd háztömb galambjait is elüldözik.
-
Stauffenberg
nagyúr
Azért hozzá kell tenni, hogy a mai friss Fujifilm vázak sokat fejlődtek AF sebességben és EVF-ben. Az X-T1 például sokak szerint a piac legjobb EVF-ét kapta.
Pár nap múlva kapok kölcsön egy ilyen vázat egy hétre, majd beszámolok róla.
+1: Az X-E2 is közel ilyen jó EVF-et és AF rendszert kapott.
Szóval feljődik szépen a rendszer, objektívekből szinte már minden igényre van valami, talán csak a madárfotósok nem kaptak még 230mm-nél hosszabbat. Nyilván az még nagy feketelyuk, hogy bár van olcsó váz (X-A1), de alacsony árfekvésű objektívek még csak elvétve.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz polgcsabi #19791 üzenetére
"Csak annyit szeretnék, hogy ha lenyomom az exponáló gombot akkor csinál 1 normális képet"
Erre mondják, hogy érdemes megtanulni helyesen exponálni. Még akkor is ha alapvetően a gépre hagyod a feladat nagy részét, sokan még a fénymérőt sem tudják helyesen használni. Nem baj ha egy laikus amatőr nem akar kilépni az automata módok biztonságából, de tudni kell miért ront el a gép egy expozíciót.
A gép aligha tudja helyetted kitalálni a helyes expozíciót ha rossz utasítást kap (pl: kiértékelő helyett spot mérésre kellene állítani, az Auto ISO limit nem megfelelő, stb). A rossz expozíció 95%-ban user error.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz jjeahh #19801 üzenetére
"fullHD videót ma már kb. minden gép tud, kérdés, hogy mennyire veszed komolyan a videózást, szükséged van-e manuális beállításokra, külső mikrofon-ra stb."
Azért a sereghajtó fényképezőgépeket még egy olcsó Full HD camcorder is lenyomja képminőségben. Vannak gyártók akik nem szóltak a mérnök csapatnak, hogy le kéne nyomni videó minőségben egy 100 ezres amatőr camcordert.
Ez nem csak arról szól, hogy mekkora potenciál van benne egy profibb videó elkészítéséhez. Ezeknek komoly gondjuk van a videó általános minőségével. Szar a vonalélesség, szar a dinamika, agyontömörít, tele van moiré és aliasing hibával és a részletgazdagság is sokszor éppen csak egy impresszionista festmény szintjét üti meg. Játéknak jó amikor nincs jobb kéznél, de nagyjából ennyi.
Szerk: Ez a "Full HD videót tud" érv amúgy nagyon szarul hangzik. Pont olyan mintha azt mondanád, hogy "ma már minden fényképezőgép tud legalább 16 megapixelt, ezért mindegyik egyformán jó". A Full HD nem jelent mást, csak azt, hogy a videód felbontása 1920×1080 lesz 16:9-es képaránnyal, nem minőséget jelez.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz jjeahh #19807 üzenetére
Te az a user vagy akinek nem fontos a videó, csak jó ha van a "humoros pillanatok" megörökítésére, másra nem használod.
De Bici azt mondta fontos neki, hiszen repülőnapokon és hasonlókon szeretne videózni.
Azért szerintem igényben elég messze álltok egymástól, mert ő többre használná. Neki alighanem elégtelen lenne az amit egy Olympus, Fujifilm vagy Pentax nyújt. Aki célzottan videózásra is vesz gépet, annak ritkán elég a belépő szintű camcordernél rosszabb minőség.
Az megint más, hogy sokan arra is rámondják, hogy fontos a videó, amire te használod. De ez kb olyan mintha ide jönne valaki megkérdezni, hogy melyik a jobb fotózásra, egy iPhone vagy a Nikon D7100, mert ő nem tud dönteni, nem lát különbséget köztük és ő csak a reggelijét szeretné fotózgatni amit Instagramra posztolna.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
"Az EP5 a csúcs-PEN, az EVF kivételével többet tud az EM5-nél is (pl. wifi, vagy 1/8000-es záridő, amit pl. egyik Fuji sem tud), s nála újabb modell is."
Az 1/8000-et valóban nem tudja egyik Fuji X gép sem, de Wi-Fi már van minden vázban ami a tavalyi X-M1 óta megjelent (pontosabban. X-M1, X-A1, X-E2, X-T1, ebben a sorrendben). Plusz ha már zárszerkezet: Az X100 és X100s gépekben központi zár van, aminek megvan a maga előnye (nincs vakuszinkron határ), igaz csak 1/4000 a leggyorsabb záridő, de a beépített ND filterrel 3 fényértéket lehet megfogni.
Nem pro vagy kontra érvelek a megemlített gépek mellett/ellen, csak egy kis kiegészítés.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz konradl #19901 üzenetére
Mivel mindegyik DSLR/SLT gyártónak (Canon, Nikon, Pentax, Sony) van megfizethető fix 50mm f/1.8 objektíve, ezért szinte mindegy. Ha portrézni akarsz, akkor ez így a legolcsóbb. A Canon 50mm f/1.8 különösen olcsó, még újonnan is olcsóbb mint a többihez használtan. Viszont ennyi pénzért meg csak totál ergya, régi és elavult Canon vázak vannak.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz schawo #19903 üzenetére
Nem feltétlenül értek egyet. Optikailag semmi baj vele. Azon spórolt a Canon, hogy a legolcsóbb fröccsöntött műanyagból készítette el a tubust. Ha most azt nézzük, hogy 20k alatt hozzá lehet jutni használtan (de újonnan is 27-28k), míg a többiek kétszer drágábbak lehetnek, akkor az sem nagy gond ha fele akkora az élettartama (ami azért nem reális, ha nem gyilkolod, nem fog hamar megpurcanni).
Lehet szidni ezt az objektívet, de ennél álomszerűbb ajánlatot aligha kaphat egy amatőr, kezdő fotós. Olcsó, hamar lehet vele sikerélménye (nagy fényerő, szűk DOF, ez az első amitől hanyatt vágja magát minden kezdő, de azért élességben sem gyenge picit visszarekeszelve, de portrénál meg nem gáz nyitva sem). Ideális amatőr portré üveg egy 1,6x crop vázon az ekv. 80mm-es gyújtótávolságával. A Nikon ellenpárja sem sokkal jobb egyébként.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #19905 üzenetére
Ha együtt tudsz élni a Fujifilm X rendszer hiányosságaival, akkor nagyon fogod szeretni. Várj csak amíg meglátod az első JPEG-et megelevenedni a monitorodon, amit rögtön küldhetsz printre, úgy ahogy van.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz jjeahh #19913 üzenetére
Nem nagyon. 60D-vel viszonylag sokáig nyomultam (csak videóztam vele), a leváló, kifehéredő gumiborítás eléggé kiakasztó, erre talán figyelt a Canon és a 70D-ben legalább ez javítva van. De még mindig nem magnézium a váz, ellenben semmi recsegés, ropogás, azért össze van az rakva. A kezelés szokásos Canon (azaz szvsz. hibátlan), AF rendszer teljesen jó, még liveview módban is.
Bármennyire is mutat a mérleg a D7100 felé, kézbe véve, ergonómiában, kezelésben nálam a Canon a favorit. Annak ellenére, hogy a cégünknél csak Nikon vázak vannak, én egyszerűen nem bírom őket. Kezdve azzal, hogy ez a gyökér, ostoba gyártó az összes létező vázon változtat kicsit a gombok helyén. Amikor egyszerre több típust is használsz, akkor ez nagyon fel tud idegesíteni. A Canon viszont következetes: 70D, 7D, 6D, 5D, stb mind egyforma, maximum a vázméret tér el kicsit.
De a kérdezőnek is válaszolva:
Egyetértek azzal, hogy mindegy melyiket vásárolja, mellényúlni nem lehet. Papíron a D7100 egy kicsit összeszedettebb, de ekkora árkülönbség mellett én azt mondom a 70D-vel sokkal jobban jár, belefér mellé még egy jobb objektív is, amivel aztán meg sokkal előrébb jár, mint önmagában egy kicsit jobb vázzal.
Én a 70D-re szavazok. De előtte kézbe kell venni őket, vannak polipok akiknek jobban bejön a Nikonok kezelése.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz atirag #19938 üzenetére
A MILC-ek addig jók amik nem raksz rájuk túl nehéz objektíveket. Egyébként úgy kell fogni őket, ahogy régen tettük az analóg, markolat nélküli gépekkel, az objektívnél bal kézzel, nagyjából a tömeg középpontban. Azt már a DSLR-ek nevelték bele az emberbe, hogy egy gépet a markolatnál fogva kell megtartani. Sokkal könnyebben is beremeg az egész így, mintha bal kézzel a tömeg középpontban tartanád és a jobb kezed csak a kezelőszervek simogatására lenne használva.
Persze a markolat előnye ott jön elő, mikor a vázhoz képest relatíve nehéz objektívet raksz fel, akkor már az lesz kényelmesebb. De nem véletlen, hogy a MILC userek többsége kényes az objektívek méretére és tömegére.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz atirag #19951 üzenetére
Na jó, de automata módból is többféle van. Gondolj a jobb automata váltós autókra, ahol van sport mód, városi mód, autópálya mód, mindegyik eltérően van hangolva. A fényképezőgép is ilyen. A záridő vagy rekesz prioritásos mód is félig automata, de két különböző megközelítés. A full automata módoknál is be lehet programozni arra, hogy inkább az érzékenységet tartsa alacsonyan vagy inkább a záridőt a lehető leggyorsabban, ez megint két különböző megközelítési mód.
Szóval van különbség automata és automata között csupán az alapján is, hogy a fotós mire kéri.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Tikakukac #19992 üzenetére
Na de pont itt jön ki egy MILC előnye, fele vagy akár negyede is lehet a tömege a felszerelésnek, közben meg nem kell a minőségről lemondanod. Ami persze csak féligazság, lehet belefutni olyan igényekbe ahova inkább DSLR kell. Akinek viszont egy ilyen PL5 szintű MILC is megfelel az többé nem akar tökröst.
A kolléga meg úgy értette, hogy egy PL5 több fémet látott, mint egy D5100. Na meg elsősorban nem a gép méretét fizeted meg, hanem a benne lévő technológiát.
-
Stauffenberg
nagyúr
Akkor sorrendben megyek:
1.) Ez persze függhet a felbontástól is, de az EVF előnye, hogy ma már szinte mindenki nyújt valamilyen fókusz segéd funkciót. Legjobb ezek közül a focus peaking amiben a Sony élvonalbeli minőséget produkál. Ennél jobb digitális MF segéd még nincs. A sors fintora, hogy cserébe a Sony nem gyárt jó minőségű EVF-et.
2.) Ez azért nagyon függ attól, hogy mennyit akarsz rákölteni és milyen objektívekre van szükséged. A legtöbb MILC rendszeren egyszerűen nem létezik az alsó kategória objektívek terén, mint DSLR-en vagy legalábbis erősen hiányos. Az m4/3 objektívek többsége minőségben hozza azt ami a népszerű DSLR rendszereken a középkategória. Árban is.
3.) Sony!!! Csak a Sony ezek közül. Pentax és Olympus abszolút felejtős ha videóznál (meg a Fujifilm is). Sem minőségben, sem funkciókban, sem beállítási lehetőségekben nem veszik fel a versenyt. Jó videós vázakat a Sony, Panasonic, Canon, Nikon készít (nem rangsor, csak random felsorolás).
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Tin_Shield #20007 üzenetére
"Ja és nincs vakupapucs, csak speckó vakut lehet használni a tartozékcsatlakozón."
Felharsogtak a hangszórók, megtölti az egész termet a "BEEEEEP" hang, mely a rossz választ jelzi.
Ez a legnépszerűbb tévhit, de a NEX-3N az égvilágon semmilyen külső vakut nem tud kezelni. Sem normál vakupapucs, sem accessory port nincs rajta. Csak egy beépített, felpattintható vaku, semmi több.
Ellenkező esetben már lenne egy ilyenem.
A speckó csatlakozóra amúgy van vakupapucs adapter nem is drágán, így simán vehető olyan gép amin ilyen van. Mondjuk TTL talán nem lesz, de ebben nem vagyok biztos.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Tin_Shield #20016 üzenetére
Nem kell a Fujifilm topikhoz szaladni, megmondom én. Jelenleg csak a Fujifilm X-T1 vezérelhető Wi-Fi és okostelefon által. Az X-A1 esetében csak fájlátvitelre használható, de nem lennék meglepve ha idővel jönne firmware update formájában a távvezérlés lehetősége, de ez ugye csak spekuláció, akinek ez fontos, az ne erre alapozva vegyen X-A1-et.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Tikakukac #20018 üzenetére
Nagyjából tényleg csak arra jó, hogy ha nincs önkioldód, ellenben van egy kompatibilis okostelefonod, akkor le van tudva ez a kérdés. De például a távolról nézhető élőkép már egy eléggé réteg igény. Én is csak azért várom, hogy a Fujifilm beletegye a "régebbi" wifis gépeibe ezt a funkciót, mert mennyire kúl, de az már más kérdés, hogy talán fogom használni kétszer egy évben.
-
Stauffenberg
nagyúr
Azért a teleobjektíves háttér mosást ne hasonlítsuk már egy általános képszögnél leadott teljesítményhez. Többen is linkeltetek ilyet.
Kis szenzorral ekv. 200mm f/5.6, nagy távolságban lévő háttérrel nem ugyan az mint mondjuk nagyobb szenzorral ekv. 50mm f/1.8 egy közelebbi háttérrel.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz schawo #20056 üzenetére
Ez tény, de nem lehet elmenni amellett, hogy szemmel látható különbségek vannak. Volt már itt olyan vita, amikor valaki hozott egy FF vázzal készült, 50mm f/1.4 körüli egész alakos portrét amire több MFT tulaj is telefotós, távoli hátteres, arcportréval válaszolt "nini, ezen is olyan elmosott a háttér" felkiáltással.
APS-C és MFT között is van szemmel látható különbség még akkor is, ha a gyakorlatban nem olyan nagy.
Én csak az ilyen telefotós, extra távoli hátteres bizonyításoktól mászom falra, mert akkor abból az is kihozható, hogy az MFT még a nagyformátumot is megveri...
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz schawo #20058 üzenetére
Ezért írtam MFT-t és nem MILC-et, úgy tűnik nem jött le, hogy tudom következetesen használni a kifejezéseket. De írhattam volna a Nikon CX és APS-C közötti különbségről is. Tök lényegtelen, ezek a különbségek akkor is ott vannak ha az FF széleslátó háttérmosását hasonlítom a CX teléjéhez, amiből persze, hogy az jön le, hogy "ezzel sem maradsz le semmiről".
jjeahh: Szűk rekesz mellett is telével lehet a legkönnyebben mosni a hátteret. Engem nem kell meggyőznötök, hogy az MFT is bőven jó tud lenni, csak ennek nincs értelme. Minden "kis" szenzoros fotós ehhez a trükkhöz nyúl, hogy igazoljon valamit, amit nem kell igazolni, aki az MFT és APS-C közötti különbségen fennakad az vagy nagyon jól tudja mit szeretne vagy semennyire nincs fingja hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz HalasKYO #20065 üzenetére
A Fujifilm X-A1 videóban nagyon gyenge. Focus peaking csak fotózás közben van, videó alatt nem megy (teljesen logikátlan), ahogy a manuális beállítások sem. Jobb úgy tekinteni rá, hogy nincs is benne videó mód.
Egy Sony NEX gép jobb lenne, de a NEX-3N kissé korlátozott (pl: csak beépített vaku van, külső semmilyen módon nem használható).
Vagy az Olympuspoknak van még bitang jó JPEG motorja, de azok sem jó videós gépek.
Sony vagy Panasonic ami fotóban és videóban is patent, de a JPEG motorjuk csak átlagos.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz MC Pite #20077 üzenetére
"Videóról szokták mondani itt páran hogy csináljuk igényesen, ne abból induljunk hogy ki point and shoot stílusban videózunk"
Azt már mind tudjuk, hogy imádsz hisztizni ha valaki nem úgy gondolkozik mint Te, tisztelt Pite. De akkor felteszek egy kérdést:
- Szeretnék egy gépet amivel fényképeznék.
- Szeretnék egy gépet amivel videóznék.A két állítás közül miért jelenti automatikusan, hogy a fotó minőségből a legjobbat várja el a kérdező és miért jelenti automatikusan, hogy a videó minőségéből megelégszik egy sereghajtóval is?
Ezen a gondolatmeneten a fotósok 90%-nak rohadtul felesleges egy 30 ezer forint értékű kompaktnál jobb fényképezőgépet vásárolnia, mert hiába vesz cserélhető objektívest, sosem fog olyan fotókat készíteni amit ne lehetne megcsinálni a legolcsóbb kompakttal is.
Na de ez nem igaz, mert sokan szeretnénk arra pénzt áldozni, hogy jó fotó minőséget kapjanak, akkor is ha nem értenek a fotózáshoz. Amíg valaki nem fejti ki egészen pontosan, hogy mit vár el és közli, hogy videózni is akar, akkor abból indulunk ki, hogy nem a legrosszabb videós gépet akarja a pénzéért. Nem vagyunk gondolatolvasók, hogy milyen minőséggel és funkciókkal elégszik meg valójában.
De még szerencse, hogy itt vagy nekünk Te megmondóembernek, aki tudja jól, hogy aki nem tud legalább Oscar-díjas operatőrökkel versenyre kelni, annak bőven elég videózásra a pénzéért kapható legrosszabb ajánlat is. Köszönjük, hogy hordozod a prométheuszi lángot és nem hagyod, hogy félrevezessük a kérdezőket!
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz MC Pite #20081 üzenetére
Bocsi, ne haragudj, összekevertelek azzal a fórumozóval, aki ezt írta:
"Ez a videós... bonyolítás... tragikomikus általában."
Meg aki minden alkalommal felbukkan, mikor a Fujifilm gépek videós képességeit valaki gyengének nevezi és önjelölt igazságosztóként fújja állandóan, hogy ő márpedig nem ért egy cseppet sem a videózáshoz, de azért a Fujifilm gépe tökéletes videózásra...
Az már mindegy, hogy szar a tömörítés, szar a bitráta (darabos mozgások), az égvilágon semmi manuális állítási lehetőség nincs, focus peaking szintén nincs, rolling shutter is tragikusan erős. Meg ugye az is tök mindegy, hogy ugyan annyi pénzért kapható olyan gép ami minden paraméterben messze jobban teljesít.
Azzal semmi baj, hogy valakinek ez is elég, csak ugye nem kell ahhoz profi videósnak lenni, hogy valakinek meg ne legyen.
De tényleg bocsi, összekevertelek ezzel a komment-terminátorral...
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz schawo #20084 üzenetére
Pont ezért mondtam, hogy ezen az analógián 10-ből 9 ide betévedőt vissza lehetne fordítani, hogy ne vegyen cserélhető objektíves gépet, mert elég neki egy olcsó kompakt is.
Persze lehet egy kis cinizmust gyakorolni és mindenkinek rámondani, hogy jó lesz az neki amit kinézett, mert úgyis igénytelen hozzá. De senki sem gondolatolvasó, ha valaki azt írja, hogy fontos a videó is, akkor én azt a magyar nyelv szabályai szerint fogom értelmezni.
Meg amúgy szerintem a legkevésbé sem áll messze a valóságtól, hogy a Fujifilm gyenge videóban, gyakorlatilag a MILC piac egyik leggyengébb rendszere videós szolgáltatásokban és minőségben. Fotóban persze kiváló, ez elsősorban azoknak a rendszere akiknek a fotózás az egyetlen igénye.
Aztán lehet pontosítani az igényeken, van akinek ez is megfelel, ez is teljesen oké, de amíg csak annyit tudunk, hogy "fontos a videó is", addig még mindig vannak a Fujinál jobb vételek is. A Fuji videóminősége jellemezhető azzal, hogy alacsony dinamikájú moiré-tenger, hátba verve aliasing problémákkal. Ez már egy laikus szemét is sérti egy Full HD monitoron vagy TV-n visszanézve.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz schawo #20094 üzenetére
A Fujinon XC 16-50mm megeszi reggelire minőségben a Sony zoom billentyűs szarját (képminőségben és szerelési minőségben is). Egyedül a kompaktság terén vérzik el, de ott látványosan. A kutyapöcs effektus miatt 50mm-re kitekerve a duplájára nő, ez is lehet zavaró.
Az tény, hogy Fujinál a szerva objektívek minőségében, ez a remek objektív is nagyjából a leggyengébb. Mondjuk ez az árakon is meglátszik.
(#20090) HalasKYO: Az összes olyan Fuji ami még nem a hibrid AF rendszerrel jön, gyenge AF-ben. Nem használhatatlan, de mondjuk egy Olympushoz vagy Panasonichoz képest lassú, főleg kevés fénynél. Ha zavar, hogy kevés fénynél nehezen és lassan talál fókuszt (illetve kell egy kicsit trükközni vele, például megnöveled az AF mező méretét), akkor már nem olyan best buy. Mondjuk egy Sony NEX-3N vagy A5000 sem sokkal jobb, a Sony flottában is a hibrid AF (A6000) javít látványosan az AF teljesítményen.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Nagya21 #20103 üzenetére
Alighanem a PayPal vissza fogja adni a pénzed ha átverés, de azért így is kockázatos. Ha küld helyette egy doboz segglyuk kenőcsöt és van a küldeményen tracking, akkor ő tudja igazolni, hogy a csomagot feladta és te át is vetted. Persze ilyenkor sincs veszve az ügy, de ez felesleges szenvedés.
-
Stauffenberg
nagyúr
Ezért írtam, hogy nincs még veszve az ügy, hogy átvettél valamit. Az eBay/PayPal ilyen szempontból biztonságos, csak nem szabad hagyni magad, vannak tetű makacs eladók, akik a végsőkig kitartanak, hogy szaros 15 dollárt ne kelljen visszafizetni.
De például az eBay FAQ-ban is benne van, hogy nagyon figyelj a leírásra, mert ha abban valaki trükkösen fogalmaz, akkor nehéz bármit tenni. Meg az eBay alapvetően a vásárló oldalán áll mindig, ennek csak az az eladó ismerősöm nem örül aki egyébként már sok ezer eladáson túl van, mind pozitív értékeléssel és csak egy-két semlegessel. Nála azért próbálkozik évente 1-2 gyökér... átveszik a cuccot, aztán felnyomják, hogy nem volt a dobozban semmi. Na ilyenkor még neki kell alaposan kaparnia, hogy bebizonyítsa az igazát. Az eBay policy az, hogy ha felnyom téged egy vásárló, akkor automatikusan sáros vagy amíg nem tudod bizonyítani az ellenkezőjét.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz imibogyo #20125 üzenetére
Szerintem videóban ebben a kategóriában a Sony meglehetősen jól teljesít, plusz ott a focus peaking ami nagyon hálás dolog a kézi fókuszhoz. Az A3000 viszont eléggé felejtős, igaz EVF-es MILC nem nagyon akad ennyiért másoknál... De ennek a minősége eléggé fos.
Meg ha már ekkora gép, akkor nem sokkal nagyobb egy Sony Alpha A58 sem, ami jóval kiforrottabb és az objektívek is olcsóbbak A-bajonettre mint E-bajonettre. Igaz ez 119k (Sony Center ár, kb ez a legalacsonyabb).
MILC vonalon maradva másik sláger a NEX-3N, nagyon fasza gép, de külső vaku sehogy sem használható vele, ezzel számolni kell. Na meg a Sony NEX-ek híresen melegedős gépek, nem szeretik ha pár percnél hosszabb snitteket vennél fel megállás nélkül.
-
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Tin_Shield #20140 üzenetére
"és ennyi pénzért nagyon nem kapsz profi szettet, ahhoz hétszámjegyű összegben kell gondolkozni"
Miért, egy régebbi pro váz egy-két jobb üveggel, meg vakuval még beleférhet a hat számjegyű tartományba. Mondjuk az tény, hogy nem 100-120k lesz, kivéve ha hajlandó analóg fotózással kezdeni, na ott ennyi pénzért már van bőséggel professzionális cucc.
Mondjuk tényleg jó lenne hallani, hogy mik a géppel és objektívekkel szemben támasztott követelmények, azon túl, hogy férjenek bele a keretbe.
Én hirtelen egy Pentax K-500 alapkitet tudnék javasolni ennyi dohányból, szerintem az a váz még bőven hosszú évekig fog gond nélkül szolgálni. Objektívekből meg bőven van kínálat, akár használtan is, igaz kicsit több kutatómunkát igényel, mint a Canon-Nikon vonalon.
Igaz a Pentax K-500 sem fér bele a 120k keretbe, mert 130k körül van, de megéri a felárat, na meg a Nikon D3200 vagy Canon EOS 600D sem olcsóbb.Szerk: Közben látom emelkedett a keret 130k-ra. Abba már beleférne.Belépő Oly/Pana gépekből meg majd kioktatja valaki, azokhoz annyira nem értek, inkább a felsőbb kategóriákban vagyok jártas.
De szerintem is nagyjából mindegy mit vesz ennyi pénzből. Csak ne Pentax Q legyen! Mert bármivel el lehet kezdeni. Na jó azért a Sony NEX-3N sem feltétlenül ajánlott, azt iszonyat gyorsan ki lehet nőni, főleg ha felmerül igényként egy külső vaku. De a többi Sony is rendben van alapvetően.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Tin_Shield #20146 üzenetére
A Canon EOS 1100D utat bejárva sem jön össze az összes kritérium. Ellenben a K-500-ra például rá tud tenni filléres manuális makró objektíveket és focus peaking mellett igazán kényelmesen tudna ügyeskedni. Az 50mm f/1.8 objektív meg jó kérdés, hogy mennyire optimális beltérre... ezen a szenzoron már kistele, makróra meg aztán főleg nem alkalmas. Azt inkább kezdő portré fotósoknak javasolnám.
Új hozzászólás Aktív témák
- Miért vezet mindenki úgy, mint egy állat?
- Júniusban Magyarországra érkezik a Tecno, a fejlődő piacok egyik kedvenc márkája
- Ingatlanos topic!
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- AMD Catalyst™ driverek topikja
- Milyen TV-t vegyek?
- Windows 11
- Egy utolsó platformmal egészíti ki a negyedik generációs EPYC családot az AMD
- Windows Insider Program
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest