-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tin_Shield
őstag
válasz frizso #44281 üzenetére
DSLR-ből Pentax van még, nagy előnye Canikonnal szemben a jó minőségű világos kereső, és a jobb építési minőség, hátránya, hogy kevésbé ismert és elterjedt, kisebb a használt piaca. Képminőségben kb azt tudja mint a korabeli Nikonok, általában ugyanazt a szenzort használták
Ha MILC is érdekes lehet akkor ~100e-be beleférhet pár típus kitobjektívvel, pl Sony NEX5N(-től újabbak), Olympus E-M5, E-M10mk1, E-PLx gépek, Panasonic G6, GX1, GX7. A Fujit csak azért nem ajánlom mert az első generációs gépeken az AF még elég lassúcska. A fényerős objektívet és/vagy vakut itt sem úszod meg a beltéri képekhez (ebben egyébként a Canon az árbajnok, igaz csak egy objektív miatt, az 50 f1.8II (és a kínai klónja) tényleg gombokért megszerezhető)
Ha nem szerkeszted a képeket akkor olyat keress aminek tetszik a jpg képe. Ez persze alapvetően szubjektív dolog, a közvélekedés az Olympus és Fuji jpg képeit tartja a legjobbank, nem is alaptalanul. De van aki Canon színeit szereti, vagy éppen a Nikonét.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz frizso #44294 üzenetére
Az átlagos kompakttól sokkal jobbak, ugyanolyan képminőséget tudnak mint a DSLR-ek.
A mozgó témákhoz fázis érzékelős AF ajánlott. Persze meg lehet lenni nélküle, de több lesz a rontott kép. Viszont ez még csak most van terjedőben a MILC-eknél, sem újonnan, sem használtan nem olcsók még az ezt tudó gépek. Esetedben szerintem egy használt DSLR lesz a jobb választás.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz philoxenia #44407 üzenetére
+1
(#44406) sid87
Ha nem akarsz objekítvet cserélgetni akkor a nagyszenzoros prémium kompkatokat neked találták ki -
Tin_Shield
őstag
válasz AllTheBest #44438 üzenetére
Mindkettő jó fényképezőgép, ha a GX80 szimpatikusabb nyugodtan válaszd azt, biztosan nem jársz vele rosszul. A gyakorlati/felhasználói szempontból elég hasonló tudású gépek, az egyik kicsit ebben jobb, a másik abban, de ha nincs speciális igényed - a leírtak alapján nincs - akkor egyik sem deal breaker.
-
Tin_Shield
őstag
válasz mokus1 #44476 üzenetére
Képminőséggek semmi baj sincs, ugyanaz a 16-os szenzor van mint a nagyobb tudású tesókban. Kevés a direkt kezelőszerv, ez okozhat kezelési nehézséget, de van kihajtható érintőképernyő ez pedig sokat segít. A két objektív jó, önmagukban 70e körül érnek a használtpiacon, ha GF6 nem jön be elpasszolod árában, és feljebb lépsz, van lehetőség mft fronton bőven.
A Fuji XE1 jó gép, szenzációs képminőséggel, de azt a gépet akkor érdemes megvenni szerintem, ha tudod, hogy azt szeretnéd (pl manuálozni, vagy filmszimulációk miatt, stb) amiben jó, és ezért elnézed neki az első generációs MILC-ek gyengeségeit. Én pl. erősen tervezek egyet a tavaszra. Nem 18-105 (olyan nincs a Fujinak) hanem 16-50 kitobjektívet kapsz hozzá ennyiért.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
Nincs ebben semmi meglepő, jók a Sony gépek. Ráadásul egy hatalmas tőkerős multiról van szó, iszonyú erős marketinggel. És már bőven felnőtt az a generáció akinek a Sony nem csak egy walkmant jelent
Hogy szubjektív okok miatt valaki mást választ azzal sincs baj, nekem sem volt még Sony fényképezőm. -
Tin_Shield
őstag
válasz Rapid136 #44520 üzenetére
Persze, a Sony alapvetően egy elektronikai híradástechnikai óriás nem fotós cég. Sokat viccelődtünk azon, hogy - még a NEX időkben - a Sony több gépváz verziót mutatott be mint hozzá való üveget
Az APS-C-be azóta sem szakad bele, ellenben a fullframe vonal nagyon szépen felfejlődött, már komolyan vehető alternatívát kínál a Canikonnal szembenA Sony félvezető üzletág elég komolyan le van választva, már-már önálló brand ha jól tudom, és ott is van összefonódás, a fotolitográfiai gépeket pl a Nikon gyártja. De nem feltétlenül jó iparági szempontból, hogy ekkorát tarolt a Sony, a túl nagyra nőtt kisgömböc még sosem vezetett jóra... Kár Samsungért, a Canon csak saját magának gyárt, a Panasonic gyára hozzá képest kisüzem. A Nikon egyébként próbálkozik, APS-C vonalon máshonnét is vett és vesz szenzort nem csak Sony-tól (Toshiba, Aptina)
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz LakiGeri #44534 üzenetére
Nagyon félszívvel állt egyelőre be a Canon az EOS-M vonal mögé, semmi olyat nem tudnak a gépek amit más gyártó gépe ne tudna (sokkal) jobban. Ha vannak EF üvegeid akkor persze logikus lépés, vagy - hogy olajat öntsek a tűzre - ha a Canon színvilága tetszik.
Az Oly - és en bloc az mft - üvegek jók, még a kitobik is, de ez az EZ pont nem annyira, a Pana 12-32 sokkal jobb optikailag. -
Tin_Shield
őstag
válasz LakiGeri #44540 üzenetére
Többet is érdemes olvasni, úgy lehet viszonylag jól képbe kerülni. A magam részéről a "régimotoros" tesztoldalakat szeretem: Dpreview, Imaging-resource.
De sokszor egy-egy márkaspecifikus tesztoldal/blog jobb, pl. anno Robin Wong Olympus írásai, ő tényleg ki tudta hozni a maximumot a gépekből, nem feltétlenül alapbeállítason nyomta végig az egészet.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz Grizzly87 #44571 üzenetére
Ha szereted a Nikont maradj nyugodtan a márkánál, de a 18-70 helyett kell majd valami jobb, az csúnyán elvérzik nagyfelbontáson, a többi vállalható. De ha váltanál a meglévő cuccod ne tartson vissza, nincs benne semmi olyan amit máshol ne kapnál meg kisebb méretben és/vagy jobb minőségben.
A Fuji XT2 (vagy az XT20) +18-55 jó irány, a 70-300 képminőségét az olcsó Fuji kittele is simán hozza, a fényerős fixek pedig szinte hibátlanok, igaz nem olcsók.
Mft vonalon a G9 még nagyon új és drága szerintem, a G80 + 12-60 az új szenzort leszámítva kb. mindent tud. Olympusból a kisebb tesók egy 12-40-nel is megfontolandó alternatívák, ha nem kell a PDAF és a 20 MP.
Objektív fronton nagy a választék, vannak kicsi, könnyű, relatíve olcsók gyakorlatilag minden gyutávra, és brutál képminőségű (és árú, és néha méretű) pro cuccok is.Olympus esetén érdemes a Tedd próbára lehetőseggel élni. Van hasonló a Panasonic esetében is (Try &Buy), de korlátozottabb és inkább az objektívekről szól.
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
A Fuji képi világa, a filmszimulációi sokaknak tetszetősebbek, nekem is, de ez erősen szubjektív.
Az viszont nem, hogy a Fuji kitobjektív sokkal jobb rajzú mint a Sony-é. És ahogy az sem, hogy a Fuji videó csapnivaló a Sony-hoz képest. Ezek természetesen erre a két gépre vonatkoznak.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz itouchfan #44784 üzenetére
A fényerő az fényerő, pusztán egy viszonyszám, emiatt az ekv. fényerő műszakilag egy értelmetlen dolog. De mivel a fényerő az expozíció mellett a mélységélességre is hatással van, ezért használják. Tulajdonképpen az ekv. gyutáv is hülyeség, de ez mégis jobban magyarázható a hagyománnyal. Ha anno nem a gyújtótávolság hanem a látószög feltüntetése terjed el az optikákon, akkor az lenne a hagyomány, és most nem kéne ekvivalens gyutávozni, meg crop szorzózni.
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz topikk #44844 üzenetére
Pontosan. Megszokás. Ha anno azt írják fel, hogy 85° vagy 45° akkor azt szokjuk meg, és azt használjuk. Csak a 45° mondjuk a teljesen laikus anyukámnak is mond valamit, el tudja képzelni, a 24 mm-re maximum visszakérdez, hogy 2,4 centis az objektív? A látószöget pedig ugyanúgy át lehet számolni mint a gyújtótávolságot a rendszerek között. Mindegy ez van, nyilván én sem fogok a széllel szemben...használom amit mindenki, de ettől még nem szeretem.
Amúgy kevés konzervatívabb népség létezik a fotóstársadalomtól, talán csak a nyomdász (hogy a saját területemen maradjak)[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz MrChris #44848 üzenetére
Tulajdonképpen most sem csinálsz mást, amikor felraksz egy 50-es M42-es üveget a GX80-ra az objektív látószögét csökkented. Csak nem látószöget számolod át, hanem a gyutávot. És közben az agy meg "hozzászámolja", hogy mit fogsz látni. Mert már tudja, mert már van benne tapasztalata.
Mindegy, nincs bajom az ekvivalencia számolással, tudom és értem, hogy hogyan működik, egyszerűen nem szeretem, sokszor feleslegesen túlhypeolt dolognak tartom az egészet. Nem valamit akarok elérni a képeimmel ami olyan mintha X rendszer, Y objektívjével készült, hanem olyat ami nekem tetszik.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz itouchfan #44851 üzenetére
Nem lesz. A DX-es objektív kisebb képkört vetít (APS-C), a másik teljes méretűt (fullframe), de a szenzorod csak APS-C méretét használja fel belőle a képalkotáshoz.
Szerk: legalább is látószögben ugyanazt kapod. A két objektív esetlegesen eltérő optikai felépítése miatt persze lehetnek kisebb különbségek (bokeh karaktere, CA, rajz stb.)[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
Értelmezhető persze gyújtótávolság önmagában is, de csak akkor mond valamit a vele készíthető képről - még egy gyakorlott fotósnak is, egy laikusnak akkor sem -, ha tudod hogy mekkora érzékelőméretre vetít az optika. Lásd az előbbi DX-FX félreértést.
Mindegy, én nem akarom megváltoztatni a világot, csak megjegyeztem egy félmondatban, hogy nem szeretem ezt az állandó kényszeres ekvivalenciázást, de ez van, használom, mint mindenki más.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz KawaBazsy #44973 üzenetére
Én meg inkább nem írnék rá semmit ami - akármilyen maketingesen kifacsart módon megfogalmazva is - utal az időjárásállóságra. Vagy megcsinálnám tisztességesen azokat a szigeteléseket, hogy tényleg az legyen, és ne az apróbetűkből derüljön ki, hogy mire gondolt a gyártó.
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz Muerte68 #45175 üzenetére
Azért a beltéri fotóknál különbséget kell tenni, hogy épületbelsőket kell fotózni, vagy beltéri eseményket. Ha emberek is szerepelnek a képen akkor már a 24mm is necces sokszor, akkorát torzít a képszélek felé, az uwa ilyenkor felejtős. AP kolléga tényleg váltott Fujira, de szerintem inkább a Fuji szenzora és a színvilága motiválta, a 10-24 semmivel sem "nagyobblátó" mint a Laowa 7.5, vagy ott lett volna a Pana vagy az Oly 7-14 is, ha csak a látószög a probléma.
És egy dolgot szerintem nem árt észben tartani, mielőtt valaki fórumos ajánlásra beleugrik egy extrém (ekv) 12-14 mm gyutávú uwa objektívbe: fotós tapasztalat nélkül az extrém széles látszög szerintem kifejezetten nehéz műfaj, nagyon kevesen látnak igazán jól vele. Mondjuk a AP pont igen, ő az Oly 9-18-ból is kihozta amit lehetett. De ő ha jól tudom ezen a területen mozog, ha nem is fotósként[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz jjeahh #45183 üzenetére
És milyen jellegű céllal, dokumentációs vagy művészi? Mert ezt telibe is lehet durrantani félméterről egy uwa objektívvel, kifejezetten érdekes, akár művészi hatású képek is születhetnek ezzel a módszerrel, de az erősen torzuló arányok miatt nem sok dokumentációs jellege lesz. Kissé távolabbról - mint ez a kép is -, kevésbé extrém látszöggel, valósághűbb, az arányokat jobban visszadó képek születnek. Nagyon sokban számít az optimális objektív/típus/rendszer kiválasztásakor, hogy milyen lehetőséged van helyezkedni, nézőpontot keresni stb.
-
Tin_Shield
őstag
válasz Alcsi69 #45245 üzenetére
Jók a Canon gépek, bár én belépő kategóriában nem ragaszkodnék feltétlenül ehhez a márkához, a Nikonok a szenzorban, a Pentaxok meg a szenzoron túl is minden másban többet nyújtanak. Persze számtalan oka lehet egy Canon gépnek, szóval semmiképpen sem beszéllek le ha már eldöntötted, de ha még nem vess egy pillantást a többire is.
A 100D anno a méretről szólt, erre épült a marketing, nem a kényelemről és a tudásról.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz Alcsi69 #45247 üzenetére
Összességében nem feltétlenül igaz, hogy a Canon olcsóbb.
Ha madarászós (nagytelés) terveid vannak a Canon a legjobb választás, ha manuális objektívekkel játszanál vagy masszívabb, időjárásállóbb gépet keresel akkor a Pentax, ha egy korrekt alapzoom és egy jó fix a terved a Nikon 18-105 es 35 f1.8 párostól jobbat nem nagyon találsz. Ezek csak példák, minden rendszernek van vonzereje. -
Tin_Shield
őstag
válasz #31733248 #45478 üzenetére
És azt is újra lehet értelmezni ezzel a két bazinagy Sigma zoommal (majd' 2,5 kg a kettő + a váz) amit eddig a kicsi és könnyű MILC rendszerekről gondoltunk Szóval oké hogy van, végül is alternatívának felfogható, de a mindennapokban egy ilyen kombó marginális rétegigényt elégít ki. Szerintem.
-
Tin_Shield
őstag
válasz csipesz2020 #45922 üzenetére
Bármelyik m4/3 bajonettes kitobjektív jó, az első generációsak nem igazán karcolósak, azokat kerülném.
Én egy Panasonic 12-32-re hajtanék, kicsi és jó minőségű. De a második generációs 14-42-k is tisztességes darabok mindkét gyártótól.Szerk: lassú voltam
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
Ha tényleg a 20 f1.7-ről van szó az önmagában is 60e körül ér. A másik feltételezem egy 14-42 kitobjektív lehet, ez gyártótól, felépítéstől, és generációtól függően 15-40e Ft. A váz maga 30-40e körül érhet.
Ha minden működik és korrekt állapotban van akkor meg szabad venni (szubjektív, de a GX1 a legszebb Pana Milc eddig) -
Tin_Shield
őstag
válasz hibavissza #46638 üzenetére
Az eglobal nem szürkeimport? Tudtommal ezekre nincs az EU-ban érvényesíthető garancia, a kicikínai vállalja, hogy ha nyűgöd van küld ki neki vissza, és majd csinál vele valamit. Ez kvázi zéró hozzáadott érték...
-
Tin_Shield
őstag
válasz hibavissza #46644 üzenetére
Köszönöm ezt nem tudtam, a legtöbb esetben nem él a garancia a szürkeimportra, a Pana ezek szerint - legalábbis egyelőre - ad.
Az eglobalos garanciára én inkább úgy tekintek, hogy az nincs, egy szürkezónában kavaró féllegális webshop garanciája nem nagy biztosíték.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz Csokissüti #46652 üzenetére
Az a5100 nem túl jó ár/érték arányú gép, inkább az a6000, ha már Sony Milc.
Ha a specifikációk vagy egyéb szempontjaid alapján nem tudtál dönteni a két kompakt között akkor vedd azt amelyik olcsóbb, több a garancia, vagy kézbe véve jobban tetszik. -
Tin_Shield
őstag
válasz Gergő170 #46654 üzenetére
Van pár lehetőség. Én elsősorban a MILC-ek között néznék szét, kicsik, könnyűek, jó a képminőség, és jellemzően többet tudnak mint a hasonló árban kapható koros DSLR-ek.
A teljesség igénye nélkül, abc sorrendben:
Fuji X-A1/M1 (az X-E1 még nem fog beleférni a keretedbe), nem gyors gépek, a videójuk pocsék, ellenben jó a szenzor, a jpg motor és a képek színvilága nagyszerű
Olympus E-PL5/PL6. jó jpg motor, szép színek, sokféle objektív, a videó itt is gyenge
Panasonic G3/G5/G6/GX1, jó videó, jó AF, sokféle objektív, a jpg motor nem igazán kifinomult, inkább raw
Sony NEX-5N/5T/5R jó videó, jó AF, jó szenzor, a képek színvilága itt is megosztó, inkább raw
Speciális igényekre (villámgyors általános működés és autófókusz) a NIKON1 is érdekes lehetA DSLR piacot már nem követem egy ideje, de lesz majd biztosan aki segít
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
Ez nem ennyire egyértelmű. Egyrészt ugye melyik APS-C szenzor, mert van olyan amit az m43 is simán hoz Másrészről kérdés, hogy állványos alapérzékenységes fotózásról lenne szó, - oda bőven jó az m43 is - vagy kézből szeretne. És még itt sem mindegy statikus - ahol vázstabi aranyat ér - vagy dinamikus témákról lenne szó, ez utóbbi esetben tényleg jól jön a APS-C kb. 2/3 FÉ előnye.
Alapvetően persze igaz, hogy a nagyobb szenzor a jobb, de rendszer szinten is érdemes megnézni a dolgot, csak egy példa, nem mindegy hogy az objektív nyitva is jól rajzol, vagy rendesen rekeszelni kell, mert könnyen el lehet dobni a szenzor előnyt máshol.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
Én adnék egy esélyt az új EVF-eknek, korántsem az a zavaros zajos pixehalmaz ami sokáig jellemző volt. Sötétben is használható, azt a képet látod valós időben (expozíció, fehéregyensúly, bebukás/kiégés) amit tényleg kapsz, és akár pixel szinten tudsz élesre állítani. Az említett XE1 masszív fémházas gép, a keresője elég jó, szerintem bestbuy manuálozni ennyiért.
De ha OVF és - olcsó - DSLR akkor Pentax. Arra is felmegy szinte minden, a belépő kategóriában egyedül itt kapsz tisztességes fényes pentaprizmás keresőt a sötét lyukak helyett, és az építésük is masszívabb mint a kétpálcás belépő Canonoké (az egy és kétszámjegyű vázak persze ütősek)[ Szerkesztve ]
-
-
Tin_Shield
őstag
Lehet most nincsen, az év elején többször is láttam 50e ért, itt is és az indexen is hirdetve. Akkor elengedtem, mert másra kellett éppen a pénz, ez meg csak a sokadik fotós cucc lett volna
Esetleg kérdezd meg itt a topikban, hátha tud valaki eladó gépet.Pentaxból bármelyik 16MP-es vagy attól újabb gép bátran ajánlható, az hiszem a K5-tel és a K-30-cal jött be ez a szenzor. A topikban biztos tudják melyik a bestbuy.
A Canon 50 f1.8 jó ötlet, de csak elvileg. Ha a filléres 50 f1.8II-re gondolsz, az nem véletlenül annyi amennyi, ultragagyi építésű optika, Nyitva nem karcolja szét a szenzort, de egyet (inkább kettőt) rekeszelve a képe rendben van, már ha éppen betalál az autófókusz...Az újabb STM 50-es tisztességes darab.
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz Gergo79 #46684 üzenetére
A Nikon D3400 jó gép, remek képminőségéggel és természetesen érdemes lehet megvenni. De hogy ez lenne-e számodra az optimális megoldás az korántsem biztos, többet kéne tudni a fotós/videós elképzeléseidről
Előljáróban:
A beltéri képekhez szükséged lesz egy fényerős objektívre, és/vagy egy tisztességes külső vakura, ezek költségéd kalkuláld hozzá a gép árához.
A videózáshoz nem feltétlenül a DSLR a legszerencsésebb választás, a MILC-ek és a prémium kompaktok sokszor többet tudnak. -
Tin_Shield
őstag
válasz Throme #46695 üzenetére
Persze a kittel el lehet indulni. De az is lehet egy prémium kompakttal sokkal jobban járna mint egy belépő tükrössel.
A jó beltéri képekhez nem fogja megúszni a fényerős objektívet és/vagy az irányítható vakufényt, ez sok prémium kompaktban ez megvan alapból.
Videóban is többet nyújtanak ezek a gépek mint a belépő tükrösök, egyszerűbb velük az élet.
Persze ha cserélhető objektíves gépet szeretne, mert szeretne később pl ultranagylátózni/ telézni, vagy csak a egyszerűen ez a gép tetszik neki bármilyen okból, akkor nem nyilván nem pálya egy kompakt. De ezt ennyi információból nem tudhatjuk. -
Tin_Shield
őstag
válasz Gergo79 #46697 üzenetére
Mindegyik jó alternatíva lehet a Nikon mellett. A két Pana kompakt tud 4k videót, és fényerős az objektívjük. A Sony a6000-nek ugyanolyan a szenzora mint a Nikonnak, de videózásban többet tud, elég jó a követő autófókusza. A Panasonic GX80 is érdekes lehet még, bár nem olyan jó a követő autófókusza mint a Sonynak de tud 4k videót, és nagyon jó képstabilizátora van. A Nikon mellett is szólnak érvek természetesen, jó gép, jó szenzorral, és a későbbi bővítés - akár használt akár új cuccokkal (objektív, vaku) - itt a legegyszerűbb és a legolcsóbb.
Használható 3rd party rendszervakut 20-30e forintért már tudsz szerezni -
Tin_Shield
őstag
Ha első generációs 14-42 a kitobjektív akkor valóban nyűgös és lassú az AF, az újabb kitobjektívekkel sokat javul az EP1 is. A másik probléma az aránylag nagy AF mező, emiatt is megy el sokszor fókusz. Meg lehet tanulni ezekkel együtt élni, de az tény hogy későbbi generációkban sokat finomodott és gyorsult az AF.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen