-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Degeczi
nagyúr
mivel az Olynál 2 ez a tényező, a 14-45 ott olyan látószöget ad, mint filmesen egy 28-90 = a 18-55 tehát Canonon kb ugyanezt a tartományt adja!
Canonról nincs tapasztalatom, de azt tudom, h a 18-55 régebbi változatát nagyon szidták mindenfelé, valszeg joggal
állítólag a mostani, képstabilizátoros verziója már sokkal különb, így azt érdemes megnéznia Sigma 10-20 nem rossz, de az már más kategória: az szuper-nagylátó
-
johnjohn
addikt
Kérdés, hogy milyen Canon váz volt a filmes, mert a régi FD Canon bajonett nem stimmel a digitális gépekre. Mindenképpen pénztemető a dolog, 2-3 átlagosabb objektív is a váz árának a duplája lehet sajnos, függetlenül a márkától.
Nikon vagy Canon, vagy Pentax, mindenképpen olvass előbb teszteket. -
t_a_m_a_s
őstag
Ha van már 1-2 analóg obid Canonhoz, akkor érdemes lehet Canonban gondolkodni, bár azokat sportfotózásra nem nagyon fogod használni...
(A többit azért nem nagyon nézem, mert a kiegészítők számomra megfizethetetlenek...)
Konkrétan milyen kiegészítőkre gondolsz? Mert pl pentaxhoz asszem pont lehet régi manuális obikat olcsón venni...
Holnap majd jól beletépünk...
-
Tin_Shield
őstag
"Kisebb méretű szenzorhoz tudtommal nem kell olyan jó minőségű objektív."
Rosszul gondolod, nagyon. Pont, hogy kell.
"A másik viszont, hogy a 20 megapixel azért látványosan több, mint a 16."
Ez igaz, ha az objektíved megfelelő feloldóképességgel rendelkezik akkor a több megapixel részletesebb képet ad. Ellenben egy gyenge rajzú objektívtől csak a kép mérete lesz nagyobb, de az érdemi információ mennyisége nem nő számottevően. Szóval jó dolog a nagy felbontás, de hogy kis is tudd használni, az objektívnek is lépést kell vele tartania.
"Ami nagyon furcsa nekem egyébként, hogy az a6000 könnyebb, mint a gx80. Pedig ügye fordítva kellene, hogy legyen..."
nincs ebben semmi furcsa, az a6000 műanyag, a GX85 fém.
-
MrChris
nagyúr
Az én szerintemem, pedig az, hogy szerintem előbb vedd kézbe és próbáld ki, majd írj róla. De így inkább ne.
Gx80 mostanában nagyon olcsón elő szokott fordulni, még akár ilyen olcsón is. Tudásához képest bestbuy ahogy itt írták. 3 fő hátránya van szerintem ennek a váznak, nincs mic csatija, kukker lencserendszere lehetne jobb és elég nehéz, úgy össze van rakva, hogy ölni lehet vele, vagy szöget beverni A rendszerobjektívek nagyon jó minőségűek. -
jjeahh
nagyúr
Más rendszerekben is vannak jó ár/érték arányú üvegek, egyikben kevesebb, másikban több, a canon mondjuk a filléres üvegekben erős, de itt most arról volt szó, hogy a vázakat nagyon minimálisan fejlesztik, az innováció nulla, a videójuk nulla, az áruk meg mégis magas. Ha már 200d hasonlítsuk össze mondjuk egy hasonló árú panával, a gx80-al (csak azért mondok panát, mert azokat ismerem a legjobban, panás vagyok jelenleg):
Amit a canontól kapsz:
9 fókuszpont középre zsúfolva + dualpixel ami egy atom technológia, de alsó kategóriában persze szénné butítják
1/4000 zár, no e-shutter
5fps sorozat, követő módban 3,5fps
1920 x 1080 @ 50p / 60 Mbps interpolált videóAmit a panától kapsz:
49 fókuszpont faltól falig
1/16000 zár, van e-shutter
8fps sorozat, követő módban 6fps
4k @ 25p/24p (?) / 100Mbps tűéles videó
+ fémház (canon biliműanyag), 4,5FÉ szenzorstabi meg tucatnyi egyéb apró ficsőr...Szal arról van szó, hogy a vázak olyanok kb mint egy időutazás a múltba, miközben az áraik ugyanott vannak mint a riválisoké vagy magasabbak is... no ezért a gúnyolódás. Persze értem én, ha egy 10-18 a canon mellett dönt valaki, de nem lenne jobb, ha ugyanazért a pénzért sokkal fejlettebb technikát, fényévekkel jobb minőségű vázat kapnál, ahogy a többiektől? Meg ha rendes videót is akarsz, 10-18 ide vagy oda, sajnos manapság a canon alapból kiesik... és ha esetleg a videót leszámítva kb. gx80 szintű tudást szeretnél, akkor felsőbb kategóriában kell nézelődni canon fronton, ami már jóval többe fog kerülni mint egy 200d, gyakorlatilag a vázak közti árkülönbözetből már valszeg simán kijön a panára is egy uwa üveg.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
grigo
őstag
Igazából a canikon minden évben elsüti az adott évben ráncfelvarrott befizetett teszteken/bemutató cikkekben aláhúzva, nagybetűvel, félkövérrel, hogy és igen, jesssz, most mindenki üljön le, már kihajtható, forgatható a kijelző!!44!4négy!!!! Meg beleraknak egy két hasonlóan egetverő ficsort és jöhet a virág az öltözőbe.
Mások meg azon dolgoznak, hogy dual stabi van, elektromos zár stb. Szóval a canikon vonal tudatosam egy másik idősíkban felejtette magát, hogy fejlesztés nélkül tartsa abban a világban a már megszerzett fogyasztókat, a minimális új dolgokért pedig brutálisan felviszik az árat.
És igen, valaki említette, hogy nem lesz örökké így és jön majd a váltás. Ez tény, egy birodalom sem volt ami nem omlott össze, akár róma, akár a nokia.
Amúgy én sony vonalon sem érzem azt, hogy ne lehetne megtalálni azt a sort amit megálmodtam. De apsc-n is lenne miből válogatni nem vészes árakon.https://www.flickr.com/photos/120343053@N04/
-
#31733248
törölt tag
(#41837) 1501N
"De ott vannak a többi gyártó áraihoz képest rendkívül kedvező áron az stm-es üvegek. 24mm, 40mm, 50mm... 10-18... 18-135..."
Ebből a 10-18 valóban kiemelkedő ár-érték arányú, a többi felsoroltnál egyszerűen jobb a Sonyra elérhető kínálat. A vázaknál még inkább ez a helyzet...
(#41840) tvamos
Szerintem egyáltalán nincs kényelmes helyzetben a Canikon, a trend ellenük dolgozik.