Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • nesa

    veterán

    válasz Robb202 #7364 üzenetére

    A megapixeleket felejcsd el, a valasztekbol amit irtal D300s a nyero.

    Ezek az uvegek gagyi kategoria egy D300 ra, nemhiszem hogy ilyet szeretnel.

    De privat velemenyem szerint az olcsobb belepo vazak is hozzak a jo kepminoseget csak normalis uveget kell venni, persze tetudod :)

    Amugy ha uj gepet szamolsz es ezt a kategoriat valasztod meg megkene fejelni mert 5-600k lehet sovany, jo vazra meg bovli uveget rakni :Y kihalott meg ilyet...

    [ Szerkesztve ]

  • Ijk

    nagyúr

    válasz Robb202 #7364 üzenetére

    Nem rossz, fél misivel beleugrani a fotózás tengerébe. Először is testközelből kell megismerkedned a vázakkal, már akkor könnyen eldőlhet melyik a szimpatikus. Mindkét rendszerrel jól jársz.
    Én a nikont ismerem jobban, canonban kissé tájékozatlan vagyok.
    Először is jó lenne ha leírnád, milyen témák érdekelnek, mennyire komolyan akarsz vele foglalkozni, profi szinten, amatőr szinten?
    Mindenesetre azt javaslom, hogy egy olcsóbb de ugyancsak kiváló vázzal, nikon d90-el indíts (az utódja pedig lehet hogy pár héten belül bejelentésre kerül). Így több keret maradna objektívekre, ami sokkal fontosabb. Az általad linkelt obik közepes-gyengék és nagy átfogásúak, magam részéről nem ajánlom őket. Tárgyfotózásra pl. nikon esetében jó lehet a 60mm.es makróobi, ha nem túl kis tárgyakról van szó egy 50-es alapobi is megfelelő, vagy egy 85 1.8, ami portréhoz is kiváló. De ha komolyabban érdekel a tárgyfotózás mindenképp stúdiólámpa szükséges, még az obinál is fontosabb.
    Olyan rendszervaku nincs ami bevillant egy templomot, erre a célra állványt szokás használni.

    /人◕ ‿‿ ◕人\

  • cdl

    senior tag

    válasz Robb202 #7364 üzenetére

    Szia.

    Én a helyedben olvasnék sokat a vásárlás előtt.
    Az itteni fórumokat, az Index fotós fórumait.
    Ez heteket vehet igénybe, de nem lesz kidobott idő.
    Több információval már mást akarhatsz esetleg.
    Ez a hobbi sok évre szólhat, ne siesd el.
    A linkelt objektívek nem azon a színvonalon állnak, amit Te szeretnél.
    A 2 váz közül a Canont ajánlanám, jobb az AF+ a videó.
    A Pixinfon most hirdetnek 349000-ért.Ez jó ár.
    Canonhoz tudok ajánlani objektíveket:Canon 17-55 2.8 IS+valamelyik 70-200-as.
    Kevés pénzből az f4-es, ha van keret, a stabilizátoros változatát vedd.
    Evvel a kettővel sok évig gond nélkül fotozhatsz.

  • Messer22

    senior tag

    válasz Robb202 #7364 üzenetére

    HI
    Először is tájékozódj, ahogy a többiek is javasolták!

    A keretből: D90 vagy 50D és jófajta üvegeket érdemes venni.
    (70-200L4, 17-55 2.8, 85 1.8, canon vonalon, nikont nem ismerem annyira)

    Messer

  • Messer22

    senior tag

    válasz Robb202 #7369 üzenetére

    HI

    Nos, ha ennyire kezdés előtt állsz, igazából nehéz még jó tanácsokat adni.
    Mint magad is írtad, nem vagy tisztában a dolgokkal..
    Én azt javasolnám, hogy vegyél egy belépő vázat 2 kitobival, amin meg tudod tanulni az alapokat. Hiába lenne profi felszerelésed ha nem tudsz különbséget tenni egy gyenge képességű ultrazoom és egy komolyabb alapzoom között. A felszerelést okolnád saját tapasztalat hiányában.
    (akár régebbi használt gép is jó, ha kinőtted még mindig el tudod adni) A lényeg, hogy az alapokat elsajátítsd! Sokat kell utánaolvasni,fórumok, fotós újságok..és kérdezni is!
    És gyűjteni is lehet közben majd a profi cuccra :)
    Hajrá!

    Messer

  • nesa

    veterán

    válasz Robb202 #7369 üzenetére

    Hmm az obik, aki igazan komolyan gondolja az nemis zoom obit vesz hanem komoly fixeket, ja hogy akkor gyakran kell cserelgetni ...ez van, vagy veszel 3db vazat.
    Ugy szamolj hogy a vaz aranak a sokszorosat fogod uvegre kolteni :K

    Szerintem ne kapkodd el a vasarlast,attol hogy belenyomsz 5-600-800k meg nembiztos hogy jo kepeid lesznek,fogadd meg masok tanacsat es jol jard korbe a temat.

  • Ijk

    nagyúr

    válasz Robb202 #7369 üzenetére

    Ajjajj, úgylátom még az alap technikai tudás is hiányzik. Az f-érték az objektív rekeszét jelenti, minél kisebb, a rekesz annál tágabb (mint a pupilla, minél tágabb, annál több fényt enged át). De nem akarom ezt neked most elmagyarázni, van a neten rengeteg ilyen cikk, vagy veszel egy fótós könyvet.
    Egyébként nem gondolkodsz rosszul, mert a világítás fontos, a legfontosabb az egészben. A stúdiólámpákkal úgy számolj, hogy 200k alatt nem igen úszol meg egy alap szettet.

    A javaslatom a következő:
    Először is vegyél egy fotós kézikönyvet. Ezután én egy d90 + 18-105 kitet javaslok, állványt, sb600-as rendszervakut és egy stúdiólámpa szettet.
    Ezzel szépen fokozatosan megtanulod a témát, a technikai részét gyorsan megtanulod, a stúdiószettel pedig a világításról is könnyen szerzel tapasztalatokat.
    Ezután lesz később értelme beszerezni a célobikat, pl. 85 f1.8-at ami tárgyfotózásra és portrézásra is alkalmas, ill. 35 f1.8-as olcsó fényerős alapobit, egész alakos képekhez.

    A templomban ilyen esetben egyébként felcsavarod az érzékenységet, ill. vakukkal rádiós kioldással koncentráltan világítod meg a főtémát.

    /人◕ ‿‿ ◕人\

  • Szten Márs

    nagyúr

    válasz Robb202 #7369 üzenetére

    Csak egy gyors válasz, egyetlen felvetett témára:

    Igen, a 18-270-esnek jóval nagyobb a zoomolási lehetősége, mint mondjuk egy 17-50 + 70-200 kombinációnak, ez stimmel. Az előbbinél nem kell az objektíveket cserélni, az utóbbinál igen, ez is stimmel. Viszont az objektíveknek nagy általánosságban van egy olyan fránya tulajdonságuk, hogy minél nagyobb a zoomátfogásuk, annál rosszabb a minőségük. Az ilyen 18-200, 18-270-es objektívek egy EOS 7D, vagy Nikon D300S vázon olyanok, mintha egy combosabb Aston Martinra rátennél egy garnitúra 155/75 R14-es gumit, hozzáillő acélfelnivel, de persze dísztárcsával megspékelve.
    A legjobb képminőséget tipikusan a fix objektívek nyújtják. Tehát azok, amelyekkel egyáltalán nem lehet zoomolni. Egy fix objektív az ő gyújtótávján a létező minden (képminőséget alakító) szempont szerint agyonveri az ultrazoomokat, nem kicsit. Összehasonlíthatatlanok. Geometriai aberrációk, kromatikus aberrációk, felbontóképesség, minden. A kisebb zoomátfogással rendelkező objektívek között is vannak minőségiek, amik vállalhatóak teljesen.

    Egy fontos dolog: a képérzékelőre az objektív rajzolja a képet. A végső képminőség szempontjából épp ezért az objektív gyakran fontosabb, mint a gépváz. Egy belépőszintű vázzal és egy igazán jó objektívvel biztos, hogy jobb képminőséget kapsz, mint egy félmilliós vázzal és egy gyengébb objektívvel. Persze, a magasabb kategóriájú vázak számos pluszt nyújtanak belépőszintű társaikhoz viszonyítva, ez így van. Mégis, ha lehet választani a jó objektívek + kevésbé jó váz, vagy a kevésbé jó objektívek + jó váz variációk közül 10 fotósból szerintem 10 az elsőt választja. Plusz az objektívek időtállóbbak, mint a vázak.

    Lényeg a lényeg: ezeket az ultrazoomos objektíveket felejtsd el. Ha igényes vagy, és a fotózási stílusod megengedi, akkor minél több fixet szerezz be. A fotózásban, már a komoly fotózásban meg benne van az objektívek cserélése - a cserélhető objektíves gépeknek ez a lényegük.

    Szerk:
    Az előttem hozzászólók jó tanácsokat adtak. Mielőtt ennyit költessz arra, amit nagyvonalakban sem ismersz, érdemes elmélyedni a témában. Nem napokat érdemes erre szánni, inkább hónmapokat. Esetleg addig vehetsz tanulás céljából egy belépő váz + dupla kitobi kombinációt, ahogy mondták, akár használtan, úgy keveset fogsz rajta bukni túladáskor, és látni fogod, hogy mi kell neked. Így, hogy ennyire nincsenek meg az alapok sem, nagyon erős az esélye, hogy igen kemény csalódás lesz a vége, ha ennyit beleinvesztálsz, mint amennyit terveztél, ami ennyi pénzért nem kis bukta.

    [ Szerkesztve ]

  • cdl

    senior tag

    válasz Robb202 #7369 üzenetére

    Ezt a könyvet tudnám ajánlani, sokat fog segiteni

    http://www.hungarian-books.com/product_info.php/info/p17662_TIPPEK-ES-TRUeKKOeK---NATIONAL-GEOGRAPHIC-FOTOISKOLA-1---DF-.html

    A 2 objektív, amit ajánlottam, 280000 körül van az ára. Darabja.
    Nagyjából ilyesmire számíts, ha csúcsminőséget akarsz magadnak.

  • rumos14

    nagyúr

    válasz Robb202 #7369 üzenetére

    tényleg minden bántó szándék nélkül mondom (és nekem is volt olyan simerősöm, akinek a pénz nem volt gond, és kb. 0 tudással vett tükrös gépet), de el kellene merülni kicsit a témában. ha neked a 18-250 jobb mint a 17-55 + 70-200, akkor nincs nagyon értelme ennyi pénzt beleölni a kérdésbe.
    megvan a létjogosultsága egy ilyen nagy átfogású obinak is, de csak azt venni egy 7D szintű gépre, hát hogy is fogalmazzak finoman, nagyon visszahúzza az összképet. akkor már inkább egy kategóriával lejjebb nézzél vázat és vegyél drágább obikat.

  • szaby_gyerek

    tag

    válasz Robb202 #7378 üzenetére

    Nikonnál a VR a [vibration reduction] képstabilizátor jelölése. Ugyan ez Canonnál az IS. Elfogadott vélemény, hogy első kit obinak mindkét márkánál ezeket kell keresni.

    Amire figyelni kell főleg, hogy mennyit volt használva. Ha hibátlan [karc, sérülés mentes] akkor az expo szám az érdekes. Ezt szervizmenüben lehet megnézni, és nem tudom, hogy vissza lehet-e pörgetni, de lehetséges is, biztos vagyok benne hogy nehéz és csak kevesen értenek hozzá.

  • Ijk

    nagyúr

    válasz Robb202 #7378 üzenetére

    Egyrészt a váz állapota sokat elárul, a mechanikát könnyen tesztelheted, lősz néhány képet. Az érzékelő tisztaságát is feltétlen ellenőrizd, egy fehér felületet fényképezz le a legszűkebb rekesszel. Ha a fényképen nincsenek sötét pontok, foltok, akkor rendben van. Persze amit lősz tesztképeket nézd meg teljes nagyításon, minden rendben van-e.
    Azt is feltétlen ellenőrizd, hogy meglegyen a hazai nikon garancia, mert csak úgy javítják (semmilyen külföldi nem jó)!
    A 18-105 jó lesz tanulni, szerintem minél többet költs világításra egyelőre. Sb-600 szerintem mindenképpen kell, ehhez is érdemes venni egy állványt+ernyőt, így lesz egy könnyen mobilizálható vakud, amit a kamera vakujával el tudsz sütni. Otthonra pedig beszerzel egy amatőr stúdió szettet pl. a mikrosattól, vagy keress rá hátha olcsóbban is találsz.
    Egyébként ajánlom a strobistot olvasgatásra, sok hasznos cikket találsz itt.

    /人◕ ‿‿ ◕人\

  • Degeczi

    nagyúr

    válasz Robb202 #7378 üzenetére

    a GGS védőüveg a jobbak közül való, de normál használatban fölösleges, jobb a gyári kupak, mert azt le tudod venni, és akadálytalanul megnézni a kijelzőt
    (a GGS is rontja valemennyire a kép láthatóságát, pláne napfényben - levenni azonban nem tudod...)

    másrészt kicsit drágán méri, mert nemrég ennél alig tizenpárezerrel volt több ugyanez a kit vadonatújan, boltban (most is csak olyan 25e körüli a különbség)

    200-nál többet szerintem nem ér

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák