-
Fototrend
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Brogyi
senior tag
Most nézem ezek alig néhányszor 10mV-ot adnak, de te majd megméred, és megmondod mi is az igazság. Így az ellenállás szerintem nem számít.
Valahogy vezesd ki és mérj. Ha működik a szabályzás akkor hullámzó feszültséget kell kapnod, mert lassú a folyamat. Ez üzemmeleg motorra érvényes. Lehet hogy tévedek, de majd ti kiigazítottok.
Kiváncsi vagyok mit mérsz.[ Szerkesztve ]
-
-
longwild
aktív tag
-
DigitXT
félisten
Hát van a történetben egy törött légszűrőházfül... Meg mégegy...
De ma kifúrtam a "berohadt" csavarokat, hogy ott dögöljön meg.ON: olyan pipec idő van, hogy pattannék fel a gépsárkányra és GO!
Kár, hogy a felpattanáshoz kéne a hátsó felfüggesztés + az ülés, a
GO-hoz meg a meghajtás (és a légszűrő, meg esetleg: fényszóró).
De alakul azért! Mint írtam volt: lassan, de biztosan. Márciusra...
(Néha olyan érzésem van, hogy egy lépés előre, kettő hátra? LOL.) -
DigitXT
félisten
Az a vicc, hogy (most) hozzá se akartam nyúlni: tudtam, hogy be van
rohadva, mert ősszel kellett volna levenni a pucoláshoz: nem ment...
Most meg a pikk-pakk: elpattant az egész hóbelevanc, mikor húztam
le a karbit a szívófalsni cseréjéhez. Ősszel simán lejött a szívócső.
De ez már ilyen sírvaröhögős. Mindegy, megcsinálom ezt is: ez van...Btw. használt már vki itt a topikban menetvágót? Mi a menete?
-
DigitXT
félisten
Az megvan, hogy az egész projekt azért megy házilag, mert a motor járóképtelen?
Egyébként jogos: ha az elején felrakatom trailerre és betolom egy szervizbe, valsz'
már régen kész lenne. De mivel tél volt(van?), ezért ráértem magamnak elb*szni.Teszem hozzá: a vadiúj ["Made in Italy"] felnimet nagyon dicsérték a Kék Holdban.
Centrírozták is, ami azért 400-as motornál már nem hátrány. Ebből a szempontból
nem feltétlenül probléma, hogy nem tudta a felnijavítós megjavítani az ütött felnit.
Anyagi szempontból persze egyszerűbb lett volna semmihez sem nyúlni...[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
A 120 mm irányában nincs gumibélés, azt a méretet a fröccsöntött doboz adja, csak vastagság irányában, kb. 10 mm-es kemény habgumi lemez, illetve az akku alatt egy 5 mm-es normál (de alakos, gyári) gumi elem. Az akkut leszorító pánton van még 2 db gumi tappancs, de az is csak a vastagsági méretet határozza meg.Tehát max a 65 mm vastagságot tudnám egy tizessel növelni. Ebben a méretben eddig amit találtam legnagyobbat, az is csak 6 Ah-s...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
-
DigitXT
félisten
lehúzod a tárcsáról
Már itt megbukott: hátsóról van szó, és még a kerék sincs fent.
Még reggel van, látom, de legalább pukkad a polgár a kávé mellett.mehet rá az új, vastag betét
Igazából a régi is vastag, mert nemrég volt cserélve... Dugattyúk a
helyükön vannak - tökig visszatolva. (Remélem huszi.gyb vigyázott
rájuk a festésnél, és nincs sérülés. Majd a próbakörön kiderül...)
Ha nem írok tavasszal semmit, akkor valami nem volt kerek: RIP...üszök: "hát,hogy is mondjam.."
Betalált?Mondtam én, hogy polgárpukkasztás ON: MEGALOL!
Remélem nem sértődtél meg
Ugyan, ha megsértődtem volna, akkor felhúzom a főpolgármester-
helyettesi munkaruhám és beírom válaszul, hogy azon azért én is
elszörnyülködök, hogy vki megveszi a motort, majd utána kérdezi
azt meg, hogy jó vétel-e?Akkor már nem teljesen tökmindegy?
De mivel nem tettem ilyet, természetesen nincs harag.elárulod hol találok a Phanom MAX 250-hez egy manualt
Fogalmam sincs. MMSK nem segít? (Nekem is úgy ajánlották.)Nem dolgozok a gépiparban már 5 éve én sem.
Én meg soha nem dolgoztam a gépiparban... (Informatikus mérnök
vagyok, szóval nem kifejezetten vág a szakmámba a menetfúrás...)
Annak idején hangsúlyoztam is, hogy inkább kifizetem a szerelőnek
a horror óradíját, de csinálja meg ő a dolgo(ka)t, mert az is szakma.
Most belekeveredtem ebbe a DIY dologba a felni miatt, rábasztam...Mondom, hogy tudnék cifrákat mesélni, pl.hogy miért kellett kétszer
pasztáznom a hajtóműházat, stb., de kb. semmi értelme nem lenne.
Ahogy a kollégának priviben már írtam: nem gondoltam volna, hogy a
végére megtanulok motort építeni. Természetesen sírvaröhögve. -
DigitXT
félisten
ha utána oltod a segíteni próbálót?
Egyrészt ez direkt ilyen kérdés volt, másrészt illene előbb a kérdést
megérteni.Semmi tárcsáról lehúzás, meg ilyesmi nem volt benne.
Nem gondolom hogy ciki segítséget kérni
Én sem... Néha egyszerűbb, ha vki 2-3 szóban leírja a tapasztalatát,
mint, ha végigolvasok pár szakcikket a témában, ahol esetleg pont a
legtriviálisabb buktatókat hagyják ki, amibe biztosan beleszaladok.akkor inkább ne kérdezz
Nem kérdezek. És nem is írok "buktatókat": én szívtam meg. Ennyi.
Te erőszakoskodtál, hogy szeretnél hallani "rémtörténeteket", nem?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Jegyeztem. Nem akarom a véred szívni, de még mindig nem jó válasz...
(Tudom, hogy alapigazság, hogy hülye kérdésre hülye válasz: szívatsz!)ha minden a helyén (dugattyú, betét) csak rá kell tenni a tárcsára
Ez a része nyilván menne: a polgárpukkasztós kérdés arra vonatkozott,
hogy a betétet hogyan rögzítem a féknyeregbe.(Nem rocket science,
mivel kettő, azaz 2 db alkatrészből áll (ill. a harmadik az a rudat rögzítő
mini-seeger, de az szóra sem érdemes), csak a festést nem akartam a
feszítéssel elb*szni, szóval gondoltam, előbbpoénbólmegkérdezem.menetrögzítős csavarral rögzíteni
Rajta vagyok a témán, Loctite 243 formájában. Mocskos kék amúgy.párszor ráhúzni a fékre
Höhö. Előbb nem ártana fékolajjal feltölteni, és légteleníteni.De most
már megyek. (Tudniillik a féknyergek le lettek szedve, fékolaj leeresztve,
ugyanis festés volt.) Szerencsére fogok kapni a héten talán ilyet. Segít? -
DigitXT
félisten
mindig rábíztam valakire aki csinált már ilyet ezerszer, fékkel nem viccelek
Vigaszul megjegyzem, hogy elöl féktárcsát is fogok cserélni. Csak előbb
nem ártana, ha a hátulján meg tudna állni a motor, és fel lehetne bakolni.
Szóval egymásrahatások során át (a végén) elvileg működő motort kapok.Amúgy a féktárcsa csere végképp nem volt rocket science. Akkor kapott
Maja hasidoma repedést ajándékba, mikor a szerelőm először ott akarta
felbakolni, ami csak egy műanyag burkolat (!), nem teherviselő elem...
Mondom: elb*szani magamnak is el tudom.Nyomatékkulcsom ugyan
még nincs, de majd meghúzom "erősen" a csavarokat, mint a szerelő.Ui: amúgy 100%-ban egyetértek. Én sem csinálnám másképp...! De már
"leszarom kategória": szét van döntve a gép, tehát most fos. Ha összeáll,
akkor még lehet szar. De nem "szarakodom", inkább megyek is. -
SzlobiG
félisten
Hát ahogy nézzük. 125 helyett 210-es henger van rajta egy olyan hengerszett már 150k kb. Akkor sport vez. tengely,variátor, első fék se kutya. Olyan 26 le körül mozog ami ekkora motorhoz azért nem rossz.
Ha összeszámolunk mindent akkor simán 1 milla felett van, persze ha az új árakat nézzük szal kb reális az ár, de én 500k-nál többet nem adnék érte csomó tulaja volt már fene tudja hogy szét van küldve.
-
30z.Samu
félisten
Mostanában nem gondolkodom motor vásárláson, örülök, ha ez működik rendesen.
"Akkora rohadt szél volt, hogy amikor hátulról kaptam, összejött a 110 km/h is. A másik irányban meg 85 a max. Negyedikben. Ötödikben 75-nél nem bírt többet menni a kisöreg.... "
Én annak is örülök, ha ez a kis libakergető megy 50-et.
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
Bogyó bá'
nagyúr
Nekem az 50 után (Jawa Mustang) volt 32 év szünet, majd úgy a 125. Ha ilyen ütemben folytatom...
(#43487) Tothgera30: a CBF 250-en már gondolkodtam, szerintem nekem elég is volna. Bár legutóbb arra jöttem rá, hogy amibe a váltás kerülne mindenestől (min. 200k HUF) abból a pénzből 2 évig gondtalanul motorozgatok a kicsivel, bele értve az erdélyi és egyéb hazai hosszú túrákat is. Ha az igen kevés keresetemből belevágnék a cserébe, akkor talán meglenne a moci, de - pénz híján - itthon nézegethetném évekig. Na, azt meg nem tudnám elviselni...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
kutjaaa
tag
Köszi a választ, végül rendeltem egy RMS kuplungot, egy 2-Extreme PERFORMANCE variátort, meg egy Doppler sport variátorszíjat, kiváncsi leszek, a réginél mindenképpen jobb lesz! Bár a behangolással biztosan el fogok játszadozni mert ez lesz nekem az első!
Régi szép Simsonos idők, volt olyan délután, hogy kétszer húztam szét a blokkot!
T450, XIAOMI Note 8T,
-
Bogyó bá'
nagyúr
Pár HSZ-szel ezelőtt éppen arról keseregtem, hogy egyszerűen nincs a régi, hagyományos savas akkunak megfelelő méretű AGM. Mások az oldalak arányai: az AGM "verzió" hosszabb, szélesebb, de alacsonyabb, minden kapacitás esetén. Ha hely adott, akkor AGM-ből csak sokkal kisebb kapacitásút tud beletenni, felfelé meg lötyögni fog... (baßa meg aki kitalálta...)
szerk: ha gyárilag AGM van a motorban,. akkor semmi gond, de egy régebbi motort ilyen módon nem lehet "korszerűsíteni" a méret-kompatibilitás hiányában...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
DigitXT
félisten
Akkor azért óvatosan. Böszme kasztni, jó szélvédelem, robogóformához mérten nagy kerék: ezek egyvelege feledteti/elfedheti a (relatíve) nagy tempót.
Nehogy meglepi legyen, hogy egy ilyen láncelőzés végén kilóötven körül jár az óra aztán jön egy csinos fotó.
Nekem mondjuk "bejelezte" ősszel a Madison a 120-at is, szóval nem lehetett "véletlenül" fölé pörgetni: kíváncsi vagyok az új felni/centrírozás csökkenti-e a vibrációt, vagy inkább a motorhoz van köze, és a szilentek cserések. Majd elválik tavasszal. Mondjuk normál használatban 100 fölé se azoktam menni (város). A dinamika engem is sokkal jobban érdekel, pl. egy gyors előzéshez. Lesz rajta pörgősebb fordulatszámmérő, mint a gyári lassú LCD, aztán majd nézegetem. Ha úgy látom, elbírja, és a fogyi sem vészes, kap 16 gr görgőket. Esetleg Dr. Pulley féle csúszósat.
Utólag belegondolva nagy barom voltam, hogy vasig kopott első betéttel néztem végsebességet. (145 körül ugye becsukódott a bal tükör, ez egy picit zavart, de talán a 150-et még hozta volna (tiltáson). Természetesen német autópályán teszteltük.
)
Szerk: megérkezett a fékléktelenítő. Ha minden jól megy, hétfőn a Majával elhúzok érte.
[ Szerkesztve ]
-
SirKero
őstag
Azért majd kíváncsi leszek a városon kívüli tapasztalatokra is
Ott már nem lesz ennyire egyértelmű a dolog ( 38LE az 38LE nem rakéta) + A fogyasztása is érdekel városban ill. azon kívül
[ Szerkesztve ]
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
Igazság? Ezt már Demjén Rózsi is megénekelte. Réges régen:
"A topik nem vár. Az igazság fáj.
Az Xciting ha beindul, nincs megállás."
Arra azért kíváncsi lennék, honnan tudta előre a lambdaparát:
ha beindul. (Amúgy nekem 3+ hónap állás után érdekes lesz.)A Madisonra illő részt meg el sem éneklem...
Elég az hozzá:
"Néha pár litert beszippantott egy gyorsításon,
néha pár litert elcsurgatott egy lassításon.
Néha koromfelhőt pöfékelt nagy tempónál.
De így is kevesebbet fogyasztott Moszkítónál."
Na, megyek lázcsillapítóért. Lófejet NEM kérek a betegágyba!A Majára esetleg 2-3 sor passzol, ugyanebből a dalocskából:
"Amerre jár, nagy zajt csinál!
Ha nincsen hangtompítód ne sírjál:
kis gázzal járj!" -
DigitXT
félisten
Ha a motor után kötnéd az oldalkocsit, nem hívnák oldalkocsinak.
Szerk: oldalkocsis motorkerékpárt szabad-e sávon belül előzni?
És ha igen, akkor miért nem? (Tudom, menjek má' az antibiotikumért.)canniball: nem azt mondtam, hogy mindennapos, de előfordul.
(Régen sokat jártam arra, mostanában kevésbé, csak ez megmaradt.)[ Szerkesztve ]
-
canniball
nagyúr
Erről jut eszembe: az megvan hogy a tricikli lehet négykerekű is?
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
DigitXT
félisten