Új hozzászólás Aktív témák

  • k1csi

    senior tag

    válasz jcvd #5005 üzenetére

    A 32GB vsz. inkább a maximum, mintsem a minimum egy kártyára. Egyébként ma jelenleg az összes Canon DSLR kb. 5.5 MByte/s-el írja a FullHD videót és max 4GB-ot tud egyben írni ami az jelenti, hogy kb. 12 perc.
    Persze, ha filmezni kell ez nem gond, csak azoknak lehet érdekes akik teljes előadást/koncertet szeretnének felvenni ami 12 percenkénti felvétel újraindítást jelent.

    Egyébként ma én 16GB-osból vennék több darabot. Már 16GB is elég nagy (ugye majd egy óra), ahhoz, hogy ne akarjak több felvételt kockáztatni ill. kimásoláskor is jól jöhet, ha esetleg kettőt lehet párhuzamosan másolni (ehhez bika gép kell, akárcsak a videó vágáshoz, munkaterületre SSD vagy WD raptor esetleg raid-ben, vagy sima HDD raid-ben stb.).

    És ugye ezzel el és értünk ahhoz, hogy nem a felvételhez kell a gyors kártya, hanem sokkal inkább a kimásoláshoz (amihez gyors olvasó is kell) ill. fotóhoz (sorozathoz, persze akkor, ha a váz is jó ebben). A felvételhez inkább csak az kell, hogy stabilan tudja azt a kártya ami rá van írva.

    Egyébként én SanDisk-ben még nem csalódtam, de tény az, hogy drága (mondjuk még így is lehet töredéke a teljes költségvetésnek).

    Az, hogy milyen obi kell csak te tudhatod mivelhogy ehhez semmi infót nem adtál. Ezt elsősorban az határozza meg mennyire kell fényszegény környezetben dolgoznod/mennyire fontos a kis mélységélesség (ami egy idő után unalmassá válik, ha semmi mást nem tudsz felmutatni). Ha nem kell akkor jó lehet zoom is, ha kell akkor viszont lehet (fényerős) fix fog kelleni. Viszont a kis mélységélesség (fényerős obinál) gond lehet. Ott nagyon meg kell tervezni ki hova mozog, ha egyáltalán...
    Ha viszont elég fény van, akkor a kis mélységélesség csak olyan szűrőkkel megoldható ami csökkenti az obiba jutó fény mennyiségét.

    Egyébként a DSLR-el nagyon kis zajt jórészt a fényerős obiknak köszönhetően lehet elérni. Bár a teljes érzékelőről használnak pixeleket a videóhoz, nem az összest (az érzékelő teljes felületét) mert ahhoz kevés a feldolgozás teljesítménye.

    Te egyébként megnézted ezeknek az obiknak az árát is? Csak azért, mert ha sokallod az 50 f/1.4 árát, akkor nézd meg a 35 f/1.4-ét... Egyébként az 50 f/1.4-hez inkább a 35 f/2 passzol inkább árban. Vsz. az is túlárazott.

    Egyébként lehet érdemes lenne kicsit utánakeresni régi manuális fókuszos obiknak. Mivel videó alatt lényegében nincs AF, így annak megléte lényegtelen csak filmezéshez. Viszont fotóhoz meg sok (több mint amikor nem) esetben kell az AF, így arra gondolva meg kell az AF. Azaz manuális obit csak filmezésre érdemes keresgetni olcsóért.

    Ha felvétel közben látni is szeretnéd amit csinálsz akkor vagy külső monitor vagy LCDVF is fog kelleni (szituációtól függ, adott esetben mi jobb).

    Meg ha nem IS-es az obi (fényerős egyse), ha nem akarod, hogy szétessen a kép akkor, állvány, válltámasz vagy steadicam stb. is fog kelleni. Megintcsak szituációtól függően, hogy konkrétan mi.

    Egyébként ha felvétel közben finoman szeretnél zoomolni akkor a 24-70 a 24-28 között nem mozog olyan finoman. Ugye itt van maximálisan kitolva a tubus és nem kevés súlyt kell mozgatni úgy, hogy a tubus kis részen van megfogva. Fotónál nem gond, hiszen ott nem gond, ha nem tudod finoman mozgatni, viszont a filmezésnél lehelet finoman kellene.

    Röviden: Nem érzem, hogy a kezdeti lelkesedéseden túl nagyobb energiát fektettél volna abba, hogy utánaolvassál a dolgoknak ami azért alapvető lenne mielőtt komolyabb költekezésbe kezdenél vagy el tudnád dönteni neked milyen kegészítők kellenének a legjobban. Azt nem várd el, hogy bárki itt meg fogja neked mondani a tutit. Neked kell olvasgatni és kreativnak lenni, mert a nélkül nem fog menni.

    Ebben a DSLR-es filmezésben egyébként nagyon sok marketinget érzek. Mindenki szeretne valamit eladni gyorsan/most. Vsz. nincs akkora piac erre.

    Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/

Új hozzászólás Aktív témák