Aktív témák
-
#40935168
törölt tag
válasz TayRol #42325 üzenetére
Középen jó, de a szélek irtózatosan elgyengülnek az OS-esnél (FF teszt), míg a nem-os-es példányból van 1 Canon és 1 Nikon APS-C teszt is, ahol mindkettő elég jó marad 200-on széleken is és ők nem OS-esek. Igaz itt az üveg közepét használják, de az FF-es OS-es valami brutált romlik, ezt sztem látni kéne APS-C-n is (kár, hogy nincs fent APS-C-s OS-es teszt).
-
#40935168
törölt tag
24-120-é nem volt olyan gyors, mint a 24-105 Kanyon.. utóbbi azonnal fogta a képet, előbbi meg kicsit gondolkodott mielőtt megfogta jól. Na nem szignifikánsan késett, de picit érezni lehetett.
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
válasz atok666 #42348 üzenetére
Fordítva lesz: D800 szenzort kap a D4x. Mármint nem 1:1 de az a pletyó kering neten, hogy jön egy komoly megapixeles D4. Ja és a Kanyon is sütöget valami hasonlót, úgy tűnik, nem akar kimaradni mostmár a buliból. Sok hülye veszi a D800-at akkor erre neki is kell vmit lépni..
-
#40935168
törölt tag
-
#40935168
törölt tag
válasz *Ropi* #42375 üzenetére
Én úgy tudtam, hogy a Canon fogta a referencia vázat a referencia obival, megnézték, milyen távolsághoz mennyit kell léptetni az üvegen és ezt az értéket kapta meg minden gép aztán. AF micro adjust-al lehet ezt aztán offset-elni, korrigálva a minimális váz-obi eltéréseket, de kb ahogy írod.
A Nikoné pedig mikor odahúzza újra rámér és pontosít, tehát van benne egy ellenőrzés. Lassabbnak mondják. Meg pontosabbnak is mondják. A Canonét gyorsabbnak mondják. Meg pontatlanabbnak is. Ehhez képest egyesek pont fordítva látják-gondolják-tapasztalják (ki tudja), tehát a Canoné pontosabb is és gyorsabb is.
Hát én nem tudom, két 24mp-s géppel kéne megnézni ugyanazt, ugyanazzal az obival. Kai valami ilyesmit csinált a D4 vs 1Dx-nél, de igazából szerintem tökmindegy már ebben a ligában. Aztán lehet nem
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
75 hsz úristen, noooormálisak vagytok ? Na lássuk az esti mesét
-
#40935168
törölt tag
Na, ilyen kis okosságokkal jöhetne a Nikon is
-
#40935168
törölt tag
-
#40935168
törölt tag
Hja ez elég látványos már sajna..
Hülye Tamronok.. ez az obi relatív új találmánya a Tamronnak, bíztam benne, hogy jó lehet.. Ezek szerint próbálni kell az adott modellt mindig.Olyat próbáltál fókusz teszt szinten - általános középpontos találati arányt - hogy 10x ugyanazt lefotózod ? De nem egymásután, hanem:
- lősz mondjuk előre (itt pl. az épületre)
- aztán lősz egyet Magad elé (vagy elég csak AF-et elállítani félig nyomva) az útpadkára
- aztán újra fókuszálás ugyanoda mint az első képnél, és megint lőni
- megint AF az útpadkára
- megint lőni épületre
.
.A lövéseket egyetlen gombnyomással, ha lehet, nem úgy, hogy ráállsz, majd felengeded és ismét. Egyből exponálni, ahogy ráállt.
Na, nekem ilyeneknél a 90-es találati aránya szerintem az 50%-ot sem érte el, míg az 50-es Nikkor 10-ből 10 fulltelibe jó. (Most már a 90-es is tök jól talál, de ehhez ki kellett küldenem és gariban belőtték).
-
#40935168
törölt tag
Hohóóó mit találtam a gépemen.. Egy Lufi felszállást levideóztam Nemsokára adom linket ahogy felment tecsőre
-
#40935168
törölt tag
@ aleister, Te ha már megvetted azt a szutyok dényócázat , ne is álmodozz büdzsé turistazúmról, tessék tolni valami komolyba a lóvét és ha megvan add kőcsönbe fikázni-tesztelni
@ Kleroo, Neked meg mán nyóc.Szóval a viccet félre, hasonlón agyalok én is jó ideje, az hogy kell 70-200, biztos. Az, hogy kell 85G, szinte biztos. Az is biztos, hogy kell vmi normális FF zoom, de szerintem a Tami 24-70 2.8 VC ideális, amennyiben van alkalmad kipróbálni.
- N 24-70 2.8 alig-alig jobb, cserébe nulla VR
- C meg nem megy fel, akárhogy erőltetem de az sem IS-es
- turistázni mindenféle-fajta helyszínen tudsz, de pont emiatt, hogy turista vagy, legyen az metróban tömeg, városban, utcán, Japán, India, őserdő, sivatagi homok, tökmindegy ki merre megyeget, az állvány rohadt kényelmetlen lehet adott esetben + mire felállítod, stb.. -> csak a VR megoldás (ráadásul turistaképek általában nem akciófotók, tehát ismétcsak jól jön a VR).No, ez csak az én kicsi kis okfejtésem és abból indulok ki, hogy turistázni szép képekért jobban kell a VR és a gyutáv, mint a kettőnyóc, cserébe egy elég jól rajzoló obival ajándékoz meg minket a Nikon, éspedig a 24-120 f/4 VR társaságában.
Tegnap JohnyBlue velencei képei után újranézegettem az ő kölcsön-24-120-ával lőtt képeket a Zsindelyes Pálinkafesztiválról és nagyjából Canon 24-105 feeling, márpedig szerintem turista ne is vigyen magával mást, csak ezt (max egy 70-200 f/4 mellé) és csók.
Kövezzetek
(= ez azt jelenti, hogy ha sikerülne boltban tesztelni Tamron 24-70 2.8 VC-t, azt venném, első prio. Ha nem, vagy nagyon macera már, akkor 24-120 és a 2.8 elvesztése miatt sajgó kis lelkemet vigasztalja az összeszerelés minősége, a gyári tudat és a 70-120 közötti extra gyutáv).
-
#40935168
törölt tag
válasz Kleroo #42613 üzenetére
A 85 1.4G jelenleg az egyetlen obi, aminél nincs élesebb a Nikon palettáján. Se nagy fixek, se kicsik, se makrók, és főleg úgy nem, hogy f/4-5.6-8 körül stúdiózik az ember (ízlés dolga). Borzasztó éles. Őt CSAK EZÉRT fogom megvenni, hogy ha már van egy nagy megapixeles vasam, nézzük már meg, mire képes, de úgy igazán. Ez durván 300k-ba fog fájni. Előtte fogom megvenni a 70-200-at (azért vagyok nagy csendben, mert gyűjtök egy ideje), zoom pedig a 70-200 előtt lenne időben, de lehet megfordítom a sorrendet, mert Tami kijött ugye a 24-70 2.8 VC-vel, Canon mostanában jön elég idióta 35 f/2-es IS-es (!) üvegekkel, hát nem is tudom, lehet megérné kivárni standardzoom-ban valami új Nikon üdvöskét, persze ez ismétcsak idő, 1-másfél év és még papíron sem létezik, de addig a 70-200 boldogít meg benézek hozzá egy 14mm/2.8 Samyangot bohóckodni. Tavaly akartam menni Balira is, nem jött össze, költöztem ehelyett és devizahitelt törlesztettem vissza (hálistennek), neeem tudom, ez a standard, JÓ zoom nagyon kérdőjel, mert ha idén utaznék, ezt venném. Ha nem, akkor 70-200 és/vagy 85 1.4G és elvagyok stúdióban a csajokkal.
Zsé van, csak túl sokat hezitálok meg tökölök - és még a 90-es, immár finomhangolt Tamim is meg kell, hogy mutassa, mit tud.
No, szóval fullkáosz Mindez tegnap óta, gab.m miatt (köszi a tesztet) mert a Tami 24-70 úgy tűnik, nem lett világmegváltó a minőség terén..
Szóval most spórolok, mert - bevallom - még a D-s 50-est se akarom lecserélni, annyira nem kell se az ultrahang, se a bokeh. f/8-on tájképezek vele, bőven jó, amíg meg nem tudom, melyik üveg kell úgy igazán és mire (milyen esemény vár rám idén), addig csak a tutira megyek.
Ha van jobb stratégiád (vagy lenne), csak nyugodtan
-
-
#40935168
törölt tag
válasz Kleroo #42626 üzenetére
85 1.8G és 1.4G:
És ez 24MP-n megy a maximum környékére (az 1.4-es), 36-on akkor ez hogy nézne ki ? Szerintem viccen kívül nincs a Nikonnak kellően karcos obija ekkora MP-hez (nem mintha a Canonnak lenne).
A többihez: a 28-300 nagyon nem szimpi nekem, a 24-120 sem tökéletes, de maradok utóbbinál akkor. 28-300-at vennék mondjuk D3000-hez vagy kicsit komolyabb APS-C-hez, de FF-en, nagy mp-s szenzorhoz még turistázni is vétek vele. De ez csak saját vélemény.
Szerk.: ez mind nem is off egy Nikon topic-ban
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
válasz aleister #42628 üzenetére
Pont ezt mondom (vagy nem így érted?) - 36MP-n tesztelve nem maxolja ki a skálát a 85 1.4G szerintem, illetve a skála csúcsa sem 4000 hanem 4500-5000 (hasraütök). Mindezt abból következtetem, hogy mérhetően lőtt fölé f/4-en 4000-nek, ami egyenlő az "éppenhogy"-gyal.
Meg ahogy karakterisztikájából nézem, "hátrébb" (szűkebb rekesznél) mutatja meg méregfogát az 1.4G, ellentétben a 85-össel, ami fulltágon még meg is fogja a "nagytesót". Mintha az 1.4G inkább lenne tényleg stúdióba való, vagy legalábbis oda kihegyezve, zéró kompromisszummal.
-
#40935168
törölt tag
válasz Kleroo #42634 üzenetére
Figyi a szemed 12MP fölé már nem lát, ha így vesszük. Facebookra, kinyomtatni albumba (ha kéri valaki), flickr, ide-oda nem elég a 12MP ?
Lehet, csak ábrát nézek, de akkorsem fogok egy 36-os szenzorhoz gagyit venni. Tudod milyen szar szembesülni azzal, amikor 100%-os nézetre kapcsolod az ACR-t, hogy minden "homályos" ? De nem, nem a fókusz ment mellé, LiveView-oztál, rekeszeltél de még akkoris.. visszazúmolsz (balfelül megjelenik a 16% felirat) és minden borotva. Belenézel (100%) és húzod a szád, valami nem oké.
Ha meg croppolni kell, főleg vagy bajban gyenge üveggel, 36-ból pedig lehet, elhiheted
Lehet jó üveget fogtál már és hasonlítgatod őket a vázadon, én meg mindenfélét tekertem már egy jó szenzorra és sajnos megkívánja, utána csak b***a a csőröd az összes gyengébb üveg, tökmindegy, most meglátod-e vagy sem, mert előbb utóbb lesz szitu, amikor belefutsz hogy pixel szinten kell nézned vagy ha mondjuk makróznék, tuti croppolgatnék észnélkül egy kis plussz extra közelségért (!).
A szemednek elég (hasraütök) egy 12MP és az említett 28-300 (ami szerintem egy elég gáz obi, de lehet máshol van a "jó" ingerküszöbünk), taps, öröm és boldogság
De nem, én olyan portrét szeretnék lőni, ahol a csajszi hajszálai egyenként látszanak, a mitesszereivel együtt és ezt még egy D800 is tudja AA szűrővel, nemhogy egy D800E. Csak üveg kell alá.
A4 alatt vagy monitorra leméretezve nagyon butának kell lennie egy üvegnek, hogy szarnak nevezd, sztem. A kitobis EOS 450D-s képeim full vállalhatóak minimáls sharpness után.
De én nem érem be középszerű képpel, ha már ilyen van a kezemben, 24MP-nél sem érném be középszerű motyókkal.
Na erre van a photozone. Nem kell megvennem, hogy tudjam, mi hozná ki a maxot a vázból. Ilyen marha egyszerű És ha turistázni megyek, tudom, hogy nem világmegváltok az épp felcsavart alapzoom obival, de ha stúdióba megyek, vigyorog a fejem, hogy na most jön a móka - és kattan a 85-ös.
-
#40935168
törölt tag
válasz Kleroo #42640 üzenetére
Ez csak addig igaz, míg ugyanabban a "keretben" (megtekintett méret) nézed. Ami D700-on karcol, az még nagyobb felbontású szenzoron simán elvérezhet. Na nem 12MP-re levéve. 12-re leméretezve ugyanott vagyok, mint a Tied, nincs kérdésem, mondd mester, mit vegyek és ollé, problem ?
Ne menekülj Szeretem, hogy ha tud valaki valamit és erre még fel is hívja a figyelmet, akkor már végigmondja, mit gondol miről De ha skippelni szeretnéd, nekem az is jó, de ne nevezd hajszának a sztorit akkor, ha Szerinted nincs létjogosultsága, vagy csak annyira extrémben van, hogy kb. felejtős beszélni róla.
Nagy MP-n a pixelek picik. Igaz a D3200 még így is pixelsűrűbb mint én, de visszatérve a nagy MP-re, 36MP-t nézve a zajszemcsék is picibbek (Máris +1 indok). Tehát zaj + crop -> egyik sem extrém kategória, hogy csak számhajszát ráhúzzunk a dologra.
Többől mindig könnyebb kevesebbet csinálni. Nekem 36-ból mindig könnyebb 12-est faragni. Visszafele ez már - ugyanakkor kellően jó üveggel a 36 vadállat.
Ide a bökőt koma, hogy a D700 után 1-2 év múlva (vagy amikor szeretnéd, ki tudja mikor) nem állsz meg 30 alatt 5 év múlva ki tudja hol leszünk és mi lesz a standard ?
Ez még nem hajsza, a 100 MP az lenne. (Aztán ki tudja, mit mondok 10 év múlva arra)
De peace, emiatt én senkivel nem szándékozom sem összeveszni, sem a magam igazáról meggyőzni, csak én kb. ezt tapasztalom, hogy áldás a nagy MP, összevissza cropolgatsz vagy épp úgyhagyod. Ettől még próbálok tanulni, kompozíció, stb, de tök jó amikor egy adott témából egy helyett - amit a fotózás pillanatában meglátsz - kihozol crop miatt kettőt-hármat, mert a technika engedi.
-
#40935168
törölt tag
válasz Kleroo #42642 üzenetére
Én is a Tied. (Tényleg!) Majd a köv talin told be a CF-edet, csavard fel a Sigma-t, lődd be az AF micro-t (adok rá pár percet) aztán lesz egy kis plussz anyagod a szakdogába üvegről, szenzorról, reciprokszabály-borulásról, minden hülyeségről
Addig én majd lövök vmi varjút a Tieddel
-
#40935168
törölt tag
válasz aleister #42644 üzenetére
A produktum nem látja kárát, kivéve, ha azért veszel 36MP-t, hogy 1:1 kezdj vele valamit. Mert akkor kárát látja.
A mobilom szenzora elé is elég a plexi, ha jól van "csiszolva" (öntve) De egy DSLR szenzor elé ha ugyanez a plexi jönne lencsének, uhhhhhh ... Igaz ?
Tehát minden viszonyítás kérdése. Ti a végső felhasználás irányából nézitek a dolgot. Én meg a szenzor 1 pixeléből - hiszen minek akkor 36. De tényleg, mi a jó halál f*nak csinálták, nem ?
Ne mondd, hogy jó vétel volt a D800, jó vétel lenne most Neked ehelyett egy D90 is, sőt, a legjobb, mert a produktum maximálisan kielégíti a monitorodon nézve igényeidet és még egy olcsóbb obi is bőven kirajzolja. (Tekintsünk el iso-tól dinamikától, mert most úgy látom az MP-n és a karcoláson megy az agyalás).
Hasselblad hátfalak hova az istenbe másznak MP-ben ? 10 Hasselblad tulajból ha kettő nyomtat falnyi méretben úgy, hogy nemrég beszéltük ebben a topicban vagy másikban tán, hogy a DPI-t nagy nyomatnál csökkentik amúgyis, izé, nem értem komolyan. De legyen 10-ből 10, mindenki plakátol, tele csupa szép nőkkel Budapest reklámfalai. Hassi obik kirajzolják a szenzort ? Csak így lenne értelme. Ha nem rajzolnák ki, akkor egy ultranagy autópálya széli reklám nyomathoz elég lenne 10MP és a többit szépen felméretezik, alacsony DPI miatt bőven jó lesz. Ki ne derüljön, hogy így is megy amúgy a valóságban, mert akkor körberöhögöm magam, milyen kis csudafegyver van a kezemben
De ez csak a fizikai méret, konzekvensen követem akkor azok észjárását, akik hiszik és vallják, hogy nagy megapixel csak arra jó, ha nagyokat nyomatunk, a többi extrém.
A CKM-ben, Playboyban ugyanazon az A4-en sokkalsokkal több "pixelt" vélek látni (ezaz, hogy már nem látom), mint a Hajdú Bihari Napló A3-as oldalain. És pont ezen okból kifolyólag, a Naplóban megjelenő színes fotóról el sem tudom hinni, hogy komoly gép csinálta, mert egy gyenge váz egy fos üveggel lazán képes rá.
No, a mese után én csak arra kérek mindenkit, definiálja újra a "kirajzolja" szót és a very good skálát, mert ami 24MP-n még very good, az nem biztos, hogy 36-on is az, persze esélyes, mert akkora eltérés nincs köztük. De megnézzük pár év múlva, hogy a mostani obik mennyire lesznek very good-ok.
A gond ott indul, hogy egységnyi fénysugár alatt (ami a szenzorra vetül) ha nő a szenzor felbontása (több vonalpár a skála maximuma, legyen a mostani 4000 helyett 8000) nő az ezen fénysugár alá eső vonalak mennyisége is, így gondolhatná az ember, hogy ami very good 24MP-n very good lesz 96-on is, ennek dupla oldalmagasságú megfelelőjén is.
Nem tudom. Mert bár a fénysugár alatt 8000 vonalpár lesz elméletben, a valóságban az obin múlik, hány KÜLÖNÁLLÓ vonalpárat fogsz tudni leolvasni az elkészült 96MP-s képen. Ez pedig már az obin múlik, mert ha homályos, kevésbé jól csiszolt, stb.. akkor bizony lehet lesz ez a szám 5000, 5500, attól függ, hol az optikai határa az egyes üvegeknek, de 8000 nem lesz.
Nem lesz plafonon az az érték 96MP-n, ami plafonon van most 24-en.
De 4000-en sem marad. Nőni fog, mert lehet még 5000-et is felbontDe nem akkora mértékben nő, amekkora értékben a megapixelek és úgy gondolom, itt a pont, különben bármilyen 85 1.4G jó lenne űrteleszkópnak is egy komoly csilliárd MP-s szenzorral.
D800-as teszteken minden grafikon egy kicsit lentebb lenne. És ezért gondoltam, hogy ami 24MP-n mérhető az ő skáláján 4000 körül, az egy sűrűbb skálán lehet, már plafon alatt megakad és nem megy el addig.
Magyarul, nem karcolja ki. A plafon a kikarc.
Cáfolj ha benéztem valamit
Szerk.: azért sejtek mégis némi tartalékot 85 1.4G-ben például, mert a 24MP-s D3x szenzora előtt ott van még egy AA filter is, ami tompítja ha így nézzük, az élességét. És így, tompítottan 4000-et hoz maxon (picit fölé is megy) ez azt jelenti, hogy ugyanezen a skálán AA filtert lehámozva a szenzorról, lehet 4100-4200-on állna meg, plafon felett. Az pedig már jó remény arra, hogy egy 36MP-s szenzor - hasraütök - 5000-es skáláján szintén plafont hozzon, mert képes mindet felbontani.
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
válasz #40935168 #42646 üzenetére
Tovább agyalok, bocs: szerintem a lényeg az elméleti maximum és a gyakorlati maximum. Van az elméleti, ami adott papíron, megapixel ahogy nő, úgy sűrűsödik a skála és azt mondja az ember, hogy 4000, ennél többet nem tudunk leolvasni az adott szenzorból kijövő képből akkor sem, ha "nincs előtte üveg" (értsd jól). Tehát a szenzor meghatároz egy elméleti maximum értéket.
Ha pedig van előtte üveg - márpedig van - akkor ez máris nem 4000 hanem kevesebb, hacsak nincs az üveg iszonyú jól megmunkálva, összerakva. De a megapixel növekedéssel nem romlik lineárisan az obik megítélése, mi lesz very good és mi nem. Csak szép fokozatosan. 36-ra szerintem az ilyen nagyonkomoly obik mint a 70-200 VR2, 85 stb. és pár nagytele fix még mutathat csodákat, de az obipark nagyja már rég alatta van.. még a 24-nek is, mert nem sok obit látok Photozone-on megütni a D3x szenzorlimitjét és ez ismétlem, "homályosított" szenzorú AA filteres 24MP, a D800E-t kvázi fingom nincs mi rajzolná ki.
Canonrumors-ról: Prototype cameras with sensors beyond 40mp do exist and are in the hands of very exclusive testers. However, we’re also told that a few lenses in the lineup will need updating before a large megapixel camera hits the market for Canon.
Tehát 40MP és pár üvegre ráfér az update. Valszeg nem a frissebb 24-70 USM II-es lesz az első, de ennyi meg egy bambi, nagy MP-t nem rajzol már ki a lineup zöme és a II-es obiknak sem adok 10 évet, sőt.. ha ilyen iramban elkezdődik a megapixel verseny..
DX-en a D3200 tulajok mit mondjanak a 24MP-re ? Ott még kevesebb esély van jólcsiszolt üvegre, mint az FF D3x esetében, mert ugyanúgy 24MP-nek kell megfelelnie élességben sokkal kisebb üvegfelületnek - ergo, egyetlen mikrohiba sokkal nagyobb torzulást okoz a képen, mint FF-es üvegen.
És jelenleg az obipark pont fordítva van felállítva, a durva legendák nem DX-re jöttek létre (bár van kakukktojás oda is hálistennek) - és ezen az sem segít, ha DX-en FF üveget használ az ember, mert annak is csak a közepét hasznosítja, tehát DX 24MP-t kirajzolni továbbra is nehezebb lesz, mint FX 24-et.
Mindezekután nem lepődnék meg, ha lassan a növekvő MP háborút látva mindkét gyártó még egy utolsót húzna a DX-eken, aztán roló le, egy 40MP-s DX szenzorhoz urambocsá, 60-ashoz, 80-ashoz majd évek múlva milyen üveg kell, ha az objektív mérete marad az, ami ?
Gyártástechnológiában lehet követni darabig, de 10-20 év alatt el lehet itt is érni ugyanúgy az optika, az üveg határait, mint elektronikában, processzorgyártásban a rézét.
Na ezért nem félek én többek között attól, hogy majd holnapután lemosnak minket DSLR-eseket a 40 MP-s piciüveges iPhone-ok, bár amíg olyan finom molekuláris-atomi kitudjamilyen szintre tudják csiszolni az üveget, lehet még simán megélünk ilyet is, végülis a gyártástechnológia is fejlődik, a kérdés csak az ára.
Gazdasági válság kellős közepén vajon ki invesztál olyan gyártósorba, ami 2x-3x netán 10x olyan felbontásban (finomságban) csiszolja 10x olyan pontosra ugyanazt az üveget, utána pedig 10x olyan pontos elektromágnesek és ultrahangok mozgatják 10x pontosabban, hogy az üveg csiszolásának előnye ne vesszen el.. (tehát a nagy MP a fixeknek kedvez sztem)..
Bocs
-
#40935168
törölt tag
válasz #40935168 #42651 üzenetére
Nesztek.
De én nem vagyok optikus, csak elmélkedem.Szóval éljen a középformátum, ami adott, még viszonylag megtérülő üvegcsiszolás-minőség-árszínvonal mellett képes arra a nagyobb üvegfelület miatt, hogy az arányosan nagyobb szenzoron kirajzoljon 120 megapixelt és ez jóóó amúgy, mert FX-re nem biztos, hogy még több MP-t pakolnék amúgy, bár a DX/24MP után még van itt tartalék úgy látszik a 40MP környékén.
De a hosszútávú jövő, ki tudja, egy exponenciálisan gyorsuló technikai fejlődés alatt lehet nem is annyira hosszútávú.. az az, hogy szépen szivárog le a középformátum is majd a hétköznapi lúzer kezébe.
No, szar jövő, felkészülni nagyon nem lehet erre, hogy majd egyszer adni kell el mindent, de még nem holnap lesz, a marketing addig szép finoman egyesével fogja még adagolni az "újításokat" DX-FX-re, mielőtt előbb DX, aztán FX végképp kihalna.
Ne sírjatok.
Lelőttem magam. Bocs tényleg.
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
válasz aleister #42658 üzenetére
Yepp.
- egyre drágább a gyártóknak ugyanakkora szenzorfelületre több MP-t rázsúfolni, tartva egy viszonylag jó iso-t és dinamikát
- egyre drágább a gyártóknak ugyanakkora üvegfelületet úgy megmunkálni, hogy még kevesebb hiba legyen benne a sűrűbb szenzort kirajzolandó (mert üveggel vagy lekövetik a nagy MP-t, vagy kenhetik a hajukra, ideig-óráig megy a régi üveg, de aztán tenni kell valamit).Gyorsan gépelek, volt pár év sokat chat-elő időszakom külföldön.
-
#40935168
törölt tag
(hogy végigolvastál)
@ Throme: előzőek (aleisternek) miatt ez folyamatként tekintendő, szóval nem mondtam, hogy a 3200 szar lenne. (De a kitobi rá már sovány) és a Nikon mérnökei (jóindulatú tech freak szakik) illetve a Nikon marketing gépezete (=hogy mit adnak el Neked) között olykor hatalmas szakadék tátong. El kell adni a megapixelt, üvegnek meg használd ami adott, a marketing látta hogy az átlag user buta, úgyis rárepül, hát nem megéri kiadni ? De. Pont. Pénzből él mindenki.
De ezt mindenki így csinálja, a szomszéd is és egyéb iparágak is.. mindenhol a diszkrepancia, a világ nem értünk user-ekért van és főleg nem racionális döntésekből áll.
Ha megnézem, hány obi rajzolja ki a D3200-t, még siralmasabb a helyzet mint D800-ra.
Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen