-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
norbert1998
veterán
válasz rob210 #94457 üzenetére
Tegnap láttam egy driving4answers videót az olajban futó vezérműszíjjal kapcsolatban. Ott emberünk azt állította, hogy az 1.5 dCi és a 0,9 és 1.2 tCe is ilyen volt. (Felétetelezem, ilyen IS volt, vagy legalábbis erre gondolt a költő.) Szerintem ez teljesen fals, nem tudok semmilyen olajos szíjas marhaságról a Renault-tól még kis szériában sem. Tévednék?
-
norbert1998
veterán
válasz rob210 #94467 üzenetére
És akkor a 2018-as Captur tulaj ex-após-jelöltnek meg hiába magyarázom fél éve, hogy cserélje már ki a rohadt olajat az autóban, ő még nem, mert a szervíz még nem kérte, meg stb stb, meg majd lesz valahogy meg az előírás.
De mondom ez a motor megöli magát a szar olajjal akár 70 ezer előtt is, neked meg a második vagy a harmadik olaj van benne 45 ezer km-rel meg 6 évvel. Oké, hogy csak hosszútávon jársz vele. És az előző tulaj? Konkrétan két éve megvan az autó és nem cseréltél olajat, de 20 évre tervezel az autóval.
Na mindegy, már nem vagyok együtt a lányával, nem az én problémám. A figyelmeztetéseket megadtam nem kevés alkalommal, bár én javasoltam ezt a konkrét autót neki anno
Viszont ez a legutolsó évjárat8 ezzel a motorral, elvileg már nem annyira időzített bomba. -
angyalpc2
aktív tag
válasz rob210 #94467 üzenetére
Ez így nem teljesen pontos Robi, mert abból is volt 100le verzió.
1.2TCE H5Ft
https://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_HR_engine#HR12DDT_/_HRA2_(Renault_H5Ft)
HR12DDT / HRA2 (Renault H5Ft)
equipped with lifetime timing chain,
ha 100ekm azBore: 72.2 mm (2.84 in), Stroke 73.1 mm (2.88 in). It produces two choices, 85 kW (114 hp; 116 PS) at 4500 or 5000 or 6000 rpm with 190 N⋅m (140 lbf⋅ft) at 1900–4000 rpm and 97 kW (130 hp; 132 PS) at 5000–5500; rpm with 205 N⋅m (151 lbf⋅ft) at 2000–3000 rpm depending on the application. Renault marketing names for these engines are TCe115, TCe120, TCe125, and TCe130.
https://fr.wikipedia.org/wiki/Moteur_H_Renault-Nissan#Probl%C3%A8me_de_ces_moteurs
2016 május gyűrű modósítás "azonnali" akkor már nem futott a 3-as széria csak a 4-es megane A gyűrű anyaga keményebb valami króm ötvözet lett. Nyilván jobb, de csodák nincsenek.
Valamint létezett 1.2TCE 100Le verzióban is, jó ritka..de már láttam GT line felszereltséggel és csak 100Le, gondolom nincs vezérlésmódosító benne...És elvileg nincs is a hibás motorok listán.
De hogy ettől hogy lesz jobb a az olaj fogyasztás probléma vagy a lánc probléma.. azt nem tudom. És 100Le elég moderált lehet. Lehet erre tervezték a konstrukciót, csak jött a marketing, tud ez többet is...tegyünk rá vezérlés módosítást..aztán, kicsit elmérték a légbeszívást...így először szoftver frissítés lett a vége...aztán meg gyűrű csere lett
Jó nem olyan szar ez... cserélni kell az olajat láncot, kokszra figyelni, nem széttiporni pláne hidegen, lehetőség szerint olaj lecsapató vagy LPG, hogy ne legyen koksz. -
tycon
tag
válasz rob210 #94492 üzenetére
Nyilván van sokféle polír. Nekem a karórám számlapját kellet karcmentesítenem, vagy tompítani legalább. Egy órástól kaptam egy kis üveg rózsaszín port, csak úgy.. Na, azzal a mécsest megdörzsölöm, kijön a dzsinn, és átment a vizsgán. Nem téglapor, az íze alapján.
fejlesztőmérnök ny. közl. gépészmérnök
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen