-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
Nekem a gyári "csak" 235€ volt párban, plusz persze a szállítás...
huszi.gyb: oem-parts.hu, itt speciel 13905Ft-ot ír. Több rendelésem
is volt tőlük, mindent korrekten beszereztek, egyenesen a gyártótól.
Persze vannak elmebeteg árak, de nem az ő saruk: a gyártó áraz.Szerk: mondjuk ez pont nem külföldi oldal, de azért egy tippnek jó...
Anno nagyon bevált az easyparts.nl - hiperolcsón jött a hátsó kerék.
Mondjuk azután kompletten leálltak a Malaguti alkatrészekkel, LOL.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
Komoly, nekem szinte külső hőmérséklettől függetlenül 2 km (5 perc menetidő) kell lassan gurulgatva (30-as övezet, majd kis 50-es szakasz) ahhoz, hogy a hűtővíz beálljon a szokásos helyére.
A kamera nem loop üzemmódban is rávesz a legrégebbi felvételre, ha betelt már a kártya? Vagy mindig törölgetnem kell a dolgokat?
[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
"MS, Brazos, Beverly250"
Nem is tudtam, mekkora óra jelen megy a Beverly250, mikor adták ki ?Nah viccet félre téve. Kezd el a töltést le ellenőrizni, az akksi állapotát is ellenőrizd.
Ha nincs töltés, akkor leáll kisfordulaton. Egy kis pihenő után újra elindul. Fordulaton megy, mert éppen ad annyi áramot, aztán megint gatya. HA ezek rendben vannak, akkor mehetsz tovább. Ha a töltés kevés, vagy az akksi hulladék, akkor kezd ezek javításával. Ez lesz alapja az egésznek. Stabil kellő mennyiségű áram.
Ha továbbra is szórakozik, akkor injektor, gyújtás oldalon keresgélés. Lehetséges vezetékeke oxidálódása, felmelegszik, és utána már nem tud elegendő áram átfolyni. Szóval összetett a dolog.
Lehet benzin pumpa is akár. Szóval jó kis játékot találtál magadnak[ Szerkesztve ]
-
lehella
senior tag
Ha a meleg oldali (30->40) részt növeled, abból elvileg nem lehet gond, simán csak magasabb hőmérsékletig tolja ki a kenési képességét. Gondolom azért tervezték /30 olajra mert nem melegszik fel magasabbra. Úgy látom, a 10w30 kicsit drágább mint a 10w40.
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
Hauptmann
addikt
Éghajlattól függően 10W-30-tól 20W-50-ig bármi. Én most 10W-40-es Total Quartz 7000-ret tettem bele.
A hajtásra azonban csak a 10W-30-at írja. API SE szintűt, de gondolom, az összes 30-as olaj ilyen, vagy magasabb fokozatú.
Na de mi van, ha 30 helyett 40-et teszek a hajtásba? Felrobban? Vagy a 40 már túl sűrű lenne neki?
-
DigitXT
félisten
Nem mindegy, milyen fajta: ezt az OBI-ban vettem, kicsit gagyi.
Oldani ugyan tud 300 Nm-t. De húzni csak 100-at. Persze az is
elegendő kellett volna, hogy legyen. De úgy néz ki, nem vártam
eleget legutóbb, mert nem érte el a 100-at se... 300 km-t bírt ki.
Ráadásul pont gyorsulás közben szállt el, és csak azt éreztem,
elmegy az erő, meg felpörög a motor. Rendesen ledarálta az új
külső tárcsa hűtőlamelláit, szóval egyelőre viszament a régi.Erősen gondolkodok, hogy kéne megint egy 12V-os, ami 300-at
tud húzni, és a puszta közepén is használható akkuról.
Sajnos ami volt, tönkrement, szétverte saját magát, idővel. Egy
fullos kerékcserét (16 csavar ki-be) még kibírt az ősszel. Ennyi.Hauptmann: AS100-am nem volt. De itt akadnak tulajok, hátha.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Nekem csak azért tűnik soknak a 4L, mert túrázós módban a
400-as sem eszik sokkal többet (4,1-4,2), és szedi a lábát.
Városban persze 5,8, LOL. Amúgy NEM érdekel! Ahogy az
egyik tanárom mondta: "Ha kell, tankolok... Ha nincs pénzem,
nem tankolok." Decinként hasonlítgatni más motorokat: röhej!
(Mikor ugyanannak a motornak is van pár deci szórása azért.)Ui: a pontos sebességmérő 2%-kal alámér a GPS-nek, fura...
Ez csak annyit jelenthet, hogy a távolságmérésben is van egy
2%-os tévedés, ami viszont rontja fogyasztási adatomat.
Magyarán sanszos, hogy nem is kér az 5,8-at. "Csak" 5,69-et! -
DigitXT
félisten
Persze, alapvetően kell mérni, nekem is durva hibára utalt a 8,6!
A gond csak azzal van, hogy egy olyan állítás alátámasztására jön
sok "tapasztalat", hogy a Malaguti Madison 250 kevesebbet enne,
mert... És akkor soroltok tök más motorokat. Amiknek eleve más a
tömege, biztosan más az áttételezése, esetleg nagypapis a váltója
(más a gyári görgőzés), tök máshol s tök máshogyan használtátok.
Tehát ez mind alátámasztja az eredeti állítást.Ja nem.(Ez a LOL.)Btw. semmit nem jelent, hogy te hány lityót tudtál megetetni vele.
(Van az a vezetési stílus, amivel a 250-es Maja is elment 3,5-ből...)Ui: szomszédom 200-as Madisonja állítólag 5 liter fölött (is) evett...
Bp-Szeged távon egyszer tutira meg kellett vele állni tankolni.
Tegyük hozzá, soha nem rakta teljesen tele: mérési hibák lehetnek.
A "teljes teletank" Madisonoknál a tanksapka elhelyezkedése miatt
kicsit kockázatos, utána szokott a kifolyni egy csomó féktávon LOL.
(Azért próbálom telenyomni, de így is összejöhet fél liter szórás.)Szerk: azért 173 km-t én bátran letekernék tankolás nélkül. Kérdés,
mit csinált, hogy neki nem jött össze. (Asszem pályán ment, szóval
sanszos, hogy végig nyélen. Azért 130 sok ezeknek a gépeknek...)[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
Teletankolni az SH-t is szívás, én háromszor újra ráeresztem a benzint az első automatikus kattanás után. Úgy már nagyjából tele lesz, és ilyenkor majdnem plusz egy liter belemegy. Mindig ugyanígy próbálok tankolni, plusz mivel minden tankolást mérek, kiszűrődik a hiba. 3,6l/100km-nél nem nagyon tudok nagyobb fogyasztást csinálni vele, konstans nyélgáz autópályán biztos elkérne 4,5 litert 100 km-en, de olyat még sose csináltam, idén már nincs is rajta Pest megye matrica, tavaly még volt, de kb. 5ször használtam.
Ui.: Azért 180 km egy seggel, 130-cal ilyen nagyobb robogóval is totál szívás. Az a hang, ami nyélgázon 130-nál kijön a kipufogóból nagyon nyugtató. Ehhez már kell a Schuberth C3 sisak fülvédővel. Nekem a derekam beadná a kulcsot, ha egyenes háttal ülök, akkor a nagyplexi a sisakra dobja a menetszelet, hála a magasságomnak, görnyedve kell mennem nagy tempónál, ha nem akarok turbulens légáramot a pofámba, kellemes bubogással. Lassan leveszem a plexit és akkor a sisak töri a szelet.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Nem kezdünk semmilyen hitvitát. Csak nem értem, mit akartok mondani miresz
S200-as Piaggio blokkos, karbis blokkjának fogyasztásáról. Sok a 4L, annyi jött
át, de valahogy nem akar kikristályosodni, hogy azért sok mert baja van, hiszen
más ugyanilyen motorok szignifikánsan kevesebbet esznek (tapasztalat?), vagy
azért, mert tudtok mondani más motorokat, amik fél literrel kevesebbel is beérik.
Vagy szimplán az a téma, hogy szerintetek egy fiatalabb injektoros motor biztos
kevesebbet fogyaszt. Szóval higgye el. Ez oké. Csak amolyan Captain Obvious. -
DigitXT
félisten
Hát az ő realitásában viszont működhet, tehát még csak nem is kamuzik.
Btw. az lett volna a korrekt válasz az S200-as kérdésre, hogy mégis, mennyi
lenne a "normál" fogyasztása, hogy fogalmunk sincs, mert sosem próbáltuk.Persze, viszonyítani lehet sokmindenhez, ahogy egy Madison-t az AT-hez.Btw. mennyivel egyszerűbb lenne az élet, ha hinni lehetne az ilyen oldalaknak,
és szimplán egy számmal lehetne jellemezni a fogyasztást, ami mindig annyi.Malaguti Madison 180 cc - 24 km/l - 56 mpg (4.17 L/100 - kis Maja?)
Yamaha Majesty 180 cc - 21 km/l - 49 mpg (4.76 L/100 - multivar!)Malaguti Madison 200 cc - 23 km/l - 54 mpg (4.35 L/100 - reális?!)
Malaguti Madison 250 cc - 21 km/l - 49 mpg (ez Yamaha, vagy Pigi?)
Malaguti Madison 400 cc - 19 km/l - 45 mpg (5.26 L/100 - "elérhető")
Malaguti Password 250 cc - 22 km/l - 52 mpg (bennehagyom, ezt is)
Malaguti Phantom 250 cc - 19 km/l - 45 mpg (ez kicsit soknak tűnik)Peugeot Satelis 250 cc - 23 km/l - 54 mpg (4.35 L/100 - skandallum)
Ui: azt bírom, amikor csongi benyögi, hogy a hypermilinghoz szétmoddolt,
varióköszörült, keveset forgó viszont nem gyorsuló burgi 2,8: reális! -
Burt1793
veterán
Kár, hogy nincs, ebből is látszik, hogy milyen környezetszennyező ez a robogó , ehhez még egy kis mókolás, hogy gyorsabban menjen és hamarabb "elkopjon", felér egy euro1-es bkv ikarus-szal.
Na ez az, elfogy az áttétel, de szerinted olyankor 9000 (mondjuk end rpm az 9100) fölé pörög? Azaz már csökken a teljesítmény is?
Én magamban így mentettem el a fordulatszám értékeket hang alapján (csak úgy):
Alapjárat 1500
Gurulás 50-nel 3000
Gurulás 80-nal (ilyenkor már hallhatóan magasabb, de nem vészes) 5000
Gurulás 100-nál (ilyenkor még nagyon kulturált, e fölött kezd elfogyni az áttétel, vagy csak kell a 20+ ló) 6500
Gurulás 120-nál 8000
Gurulás 145-nél 9000
Gyorsítás 0nál fülre felbőg, aztán amikor zár a kuplung leesik kicsit a fordulatszám, max 5000-et tudnék mondani.Majd ma a kamerával megpróbálom felvenni, hogy milyen.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
Értem, egyszer összefuthatnánk, szívesen megnézném, hogy van-e különbség a két sh között, a családban volt egy olyan generációs sh, mint a tiéd, sok különbség asszem nem volt, de azt én nem használtam hosszabb távokon. Azt néztem, hogy az új picit kevesebb lóerős, biztos euro szintet lépett és reszeltek rajta, jobb lett a hatásfok, stb. A széria LED-es első lámpa nagyon vagány, a hátsó már nem annyira.
-
DigitXT
félisten
Mondasz valamit, mert a tök hasonló felépítésű (csak nyomatékszabályozó nélküli) verzió valami 8K-ba került anno szóval... És az is szétverte magát pár év használat után, egyszerűen elgyengült, repedezett a ház, s persze elkoptak a körmöcskéi is. Szerk: utóbbi a nagyobb gond, mert most már nem működik. Valószínűleg azt nem szerette, amikor egy komplett téligumi garnitúrát cseréltem vele az autón. De ezt nem is olyan rég mondtam is: lehet, hogy a variószerelést még évekig kibírta volna. Sosem tudjuk meg.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Ja, alapvetően nem a Conradban kerestem, csak ott is megtaláltam szám alapján:
tudom, hogy nem a legolcsóbb, pont most vettem egy oszcilloszkópot németektől
28K-ért, postával együtt, amely típus a nevezett boltban laza 70K... Aranyos.Erről vélemény? Legalább meg lehetne nézni, hogy az a 100 az "mennyire 100".
csongi: milyen motorról is van szó? BA20D xenon szett van benne? Az vakíthat.
Visszakerestem: "125 Malaguti yamaha blokkos vas". (Ez még sok minden lehet,
de akkor nem kis Maja. Lehet, hogy Madison, akkor viszont H4 szett lehet benne.
Az is vakít, de ezt nyilván tudod, linkeltem már. Szvsz csak a projektor a tuti.
Szerk: de azt meg nem lehet mással összekeverni, elég feltűnő átalakítás...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Igazából az út széli szerelésekhez lenne a jó a szivargyújtós... Persze franc
se akar lerohadni. Csak hát ha nem húzta meg eléggé a varióanyát a 220-as
kulcs (mondtam én, hogy gagyibb, sajnos!), akkor lehet így járni. Szóval egy
"tartalék" kulcs beszerzésének igénye mondhatni kettős: erősebb, mobilabb. -
Hauptmann
addikt
Ja, vívom a magam kis szélmalomharcát. Az a bajom, hogy ez elvileg egy 'szak'portál lenne, de valahol megragadtak a legsötétebb japán fanboy szintjén. Ilyen erővel olvasgathatnék Honda topicot is kb.
csongi,
A Vályira gondolsz? Az szlovák, és valóban baromira idegesítő a stílusa, amióta bérkommentelőből előlépett szerkesztővé, picit nagy az arc.
-
Burt1793
veterán
Jujj, nagyon durva eset szegény Kőbájker, egyszer-kétszer szerepelt az égéstérben (ha hallottad volna a dumáját, be se regisztrálsz az oldalára ). A Vályi Pistával régebben nem volt semmi gond, mostanra viszont tényleg nagyon fel tud idegesíteni a fb kommentjeivel és a zseniális stílusával a cikkeiben.
Amúgy ez nem szakportál, nagyon nem. Két bölcsész alapította, azóta belekerült a csapatba pár gépészmérnök (Stump Bandi, Papp Tibi), de ők jóval nagyobb csendben vannak.
Az új motoros tesztíró is furcsa egy kicsit, depis gyerek...A lényeg: nagyon nem kell készpénznek venni a szavaikat, aki ezt nem tudja, az legalább akkorát hibázik, mint ők.
Ohh, mit össze nem rizsázott most a Vályi a Bálna merci kapcsán... "Ez egy tökéletes típus, csak ez a konkrét példány van szar állapotban", költi rá a milliókat, közben nem működik és a legjobb, hogy dicséri, illetve még most is azt mondta (most hogy eladja), hogy szerencséje volt a kocsival.
(#13330) DigitXT: A centizgetés, ide-oda szlalomozás a kedvencem a robogózásban, ezt az egyet nem tudom megunni. Pl.: inkább a Városmajoron megyek keresztül, mintsem a Szilágyin (mondjuk ott, ha van egy busz a buszsávban, nem lehet elférni mellette).
[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
Most értem a végére az olvasásnak. Mosquitoval egyetértek. Zsír vagy bovden csere. Utóbbi parább, ha fennakad... Kulcson/vészleállítón legyen a kezed.
Burt: Nem is olyan vészes, legalább vannak kanyarok. Én azt hittem az 1-es úton jársz be (nem tudom miért) az parább, vagy 10km esemény nélkül. Se egy kanyar, se semmi. Itt legalább néhány apróbb kanyar akad. (igen, többször jártam a környéken )
www.dongosofor.hu
-
Burt1793
veterán
Akkor csak gyorsan megyek és egy kis sodródástól megijedek, ez van, majd belejövök.
Egyszer volt olyan országúton, hogy egy nagyobb jobb kanyarban, 100 körül már a kanyarban húztam a nyélgázt, kicsit lejtett is az út, megindult a hátulja a felező felé, jöttek is szembe... kicsit felegyenesedtem, fékeztem a hátsóval és el tudtam kanyarodni, szerencsére csak a helyzetek után vagyok ijedt, közben egészen hidegvérrel, gondolkodva tudok cselekedni. Az ehhez hasonló dolgok visszarántanak, próbálok óvatosan menni, csak nem jön össze mindig. Ekkor is fáradt voltam, nem aludtam semmit, reggel be kellett ugranom egy leadás miatt. -
Burt1793
veterán
Gondolom biztonságtechnikai okokból lassít úgy, mint egy nagymotor 8ezres fordulaton. Komolyan mondom, 2 decivel simán kevesebbet fogyasztana, ha kicsit szabadabban futna.
Budakeszin a főúton, a mozdonytól elkezdek gurulni mondjuk 50-nel és minimálisan még ott is lassul. Autóval kettesben is simán gyorsul gurulva. Szerintem egyesben tud ilyen egy sima kis benzines autó.
Amúgy az is lehet, hogy egy ilyen viszonylag nagy hengeres, könnyű motorból ezt lehet kihozni.
Az más kérdés, hogy a cvt-s honda jazz a másik oldala ennek az érmének, az ha nem adsz gázt és éppen nyugisan vezettél, rögtön leviszi a fordulatot ezerre, lejtőn is, még akkor is, ha fékezel. Az se jó. -
-
Hauptmann
addikt
Még nem tudom, milyet keresek. Visszaolvasgatva a topicban a Serie Pro (SR) görgőkkel, ha a Puley féle ajánlási táblázatot nézzük (eredeti görgő tömeg -10%) jobb gyorsulás érhető el, ami nem is lenne egy hátrány. De nálam képbe jön a napi 100-150 km táv. Az SR görgők hosszútávon nem vajon károsítanak valamit?
-
Burt1793
veterán
Milyen hirdetést?
Nem is tudtam, hogy motoros merítések is vannak.
Fura, hogy azt írja, nem lassítja jelentősen az utas vagy, hogy kényelmes 140 km-en keresztül ülni rajta. Mondjuk kinek mi, egyszer-kétszer ülök rajta fél óránál többet és akkor már kezdem érezni a hátsó felemet, pedig én biciklizem rendesen, ahol nem fél órát ül az ember a nyeregben... (más kérdés, hogy ott is meg tud fájdulni )Most nézem, a 300-asról csak egy ítélet van, lehet, hogy írni kéne... Tényleg igaz, amit az első bekezdésben ír, bár ez lehet, hogy általános.
A 120 feletti kígyózásról is ír, nem is tudtam, hogy ez ilyen durva. Érződik rendesen egy kis "szlalom a lábaiban" 120 felett, de nem éreztem veszélyesnek. Túrabiciki jobban be tud szitálni.
[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
Hát... Nem. A szíj szakadás oké, benne volt a pakliban, már intézkedtem is. De hogy így szakadjon el ráadásul...
DigitXT: Komoly vásárlási szándék még nincs mögötte, mert ahhoz megint el kéne adósodnom, legalább ideiglenesen... Valószínűleg inkább az lesz, hogy megcsináltatom, és remélem, hogy nem 100 000-be fog fájni...
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
Eegen, viszont tekerednek a vasba a km-ek hiba nélkül.
Szvsz szétforogni nem a km-ektől tud a motor, hanem a
félresikerült tuningtól. Vagy hát egy jó tuningtól is többet
forog, ami nem feltétlen tesz jót az élettartamának.Ha vki tényleg digitális üzemmódban használja a gépet,
ráadásul karcol a lábtartó a kanyarokban, valóban ideje
a váltásnak, mert kimotorozta... De akkor nem +70 ccm:
az lófütty. Egy SH/Madison/Nexus 500... az érezhető. -
DigitXT
félisten
Persze, persze, tény. Nem is magamra értettem. Nekem is inkább csak a
középsztender ér be nagyritkán, lassú kanyarban. Viszont ahogy mondtam:
hiába "elég" városban a 180-as, ha az ember többre vágyik, sajna nagyobb
vas kell. Még én raktam bele azt a Multivart, ami tényleg mosolyt csalogató
tuning volt, mert a +20% erő a gápsárkánytól, elég sokat dobott a feelingen,
de látván a mellékhatásokat, meg a rémtörténeteket a félregörgőzésről, hát:
bár ne tettem volna! Hosszú távon így is kevés (huszi hajtja is mint az állat),
be kell látni, hogy vagy kompromisszumot köt valaki, vagy tuningra SOKAT!
(Pl. a 14 gr Dr.Pulley ami nem hamisítvány 21x13 méretben majdnem 20K.)Megéri? Szinte biztosan nem, de az ember kíváncsi. J.Costa-t is csak azért
nem rendeltem, mert Ausztriába szállít a webshop max, pedig jó volt: 200€!
(Drága hobbi.) Aki csak igáslónak használja, jobb ha gyári állapotban tartja.
Új hozzászólás Aktív témák
- Like a Dragon: Yakuza - Élőszereplős sorozat jön Amazonra
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Ukrajnai háború
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- XPEnology
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- Redmi Note 10 Pro - majdnem minden stimmel
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs