Új hozzászólás Aktív témák
-
X Factor
addikt
válasz Csavez™ #7036 üzenetére
Szóval én nem tudom, hogy nálad mi megy félre, de Control-t pont most kezdtem.
Igaz 3440*1440, nem 4k, de 8m pixel vs 5m pixel nyilvan van kulobseg, de ekkora nem lehetne. Illetve pl a dlss miért nincs engedélyezve?
Teljesitmenyben iszonyatosna sokat hoz és direkt több pályarészen megálltam, h. a nativ vs dlss felbontas kozott latok e kulnobseget es nem. Mindezt ugy, h. ultra wide eseten nem reg sikerult kipatchelniuk, mikozben 3840*2160-ban mar regota remekul megy.
De, ha kell veszek fel gameplay-t, aztán felrakom yt-re.[ Szerkesztve ]
Make things work
-
-
keIdor
titán
válasz Csavez™ #7036 üzenetére
Véleményem szerint ez nagyon gáz.
2 éves játék, egy friss, most kiadott kártyát így megfektet.
Tényleg jó ötlet volt visszamondanom a Strixet és megvárni a 20GB-osakat.Ezek ráadásul mind current gen konzolportok. Mi lesz, ha a PS5, XsX lesz a baseline?
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
ladyka
csendes tag
-
Zorel
senior tag
válasz Csavez™ #7080 üzenetére
Abban igazad van, hogy 4K mellett is jól jön az élsimítás, de pl SoTR esetén teljesen felesleges az SMAAx4, már x2 is elég és úgy 8-9GB a VRAM igénye, de x4en már közel 10GB amit kér, de még nem fogy ki. Nem azért van 30-40FPS-ed mert nincs elég VRAM, hanem mert elfogy a GPU, 3090 esetén se lenne sokkal több FPS-ed pedig ott van 24GB VRAM.
[ Szerkesztve ]
-
Zorel
senior tag
válasz Csavez™ #7094 üzenetére
8K-ra eddig sem volt a 3080 ajánlott és nem is arról beszéltünk. Azt próbáltam jelezni, hogy a Te igényeidnek a 3080 20GB és a 3090 24GB sem felelne meg. Helyedben 3090 SLI-vel próbálkoznék, mert 4K-ba ilyen (többnyire értelmetlen) beállítások mellett, azzal tudnál megfelelő FPS számokat kapni. Illetve azzal már talán a 8K is élvezhető lenne.
[ Szerkesztve ]
-
Zorel
senior tag
válasz Csavez™ #7099 üzenetére
Írtam, hogy nem tudsz az SLI-ről valamit is? "Olvass a sorok között!"
Jeleztem, hogy ezekre az igényekre alapból nem vettem volna 3080 10GB-ot, mivel Te megvetted, gondoltam segítek, hogy a 3090 jobb döntés lett volna, de lehet abból is inkább 2db azzal talán nem lennél csalódott.Kicsit kezdesz átmenni személyeskedésbe és ez nagyon nem tetszik szóval nem folytatom még mielőtt netes szájkarate lesz, lényeg, hogy te tudsz mindent ezért vagy csalódott én meg a fogalmatan. Részemről ennyi!
[ Szerkesztve ]
-
KillerKollar
senior tag
válasz Csavez™ #7036 üzenetére
Itt egy videó a Shadow of The Tomb Raider beállításairól részletesen, a linkelt timestamp-nél épp az AA-ról beszélnek.
Amit te használsz, az a SMAAx4, a táblázat azt mutatja, hogy mekkora performance hit-el járnak a különböző AA beállítások, SMAA T2x, TAA, SMAA, mind egymás nyakán vannak 1-2% a különbség, az SMAA x4 amit te használsz? 57%-os teljesítménycsökkenést mutat az SMAA Tx2-höz képest majd 62%-os teljesítménycsökkenést jelentett a sima SMAA-hoz képest is. Az úriember el is mondja a videóban, hogy egyrészt 4K-ban nem olyan fontos, hogy milyen AA-t használsz, másrészt az SMAAx4-et senkinek sem ajánlja mert látványban észrevehetetlen a különbség, még alacsonyabb felbontásoknál is, a performance hit viszont brutális, így nem meglepő, hogy szarul fut nálad a játék. Mivel senki nem használ SMAAx4-et 4K-ban, így sajnos direkt összehasonlítást nem találtam, hogy hogyan fut olyan kártyákon amin több a VRAM.Cod meg Assassin's Creed video-t engedjük el inkább 8x Supersampling az mekkora felbontásra is jön ki 4K-ról? Assassin's Creednél is 8K-ra feltoltad, szóval igen, ezzel bebizonyítottad, hogy 8K-ra nem elég a kártya. Ki mondta, hogy az? 4K-ról volt szó.
Egy szó mint száz, jelenleg nincs játék ahol NATÍV 4K-ban (nem 8K-ra meg 16K-ra felskálázva) elfogyna a 10GB VRAM, olyan van, ahova nem elég a 3080 ereje sem 4K-ban max beállítások mellett, de ott a 3090 sem sokkal erősebb, pont azt a +10-15%-ot hozza mint máshol. Az, hogy 1-2-3 év múlva lesz-e senki sem tudja.
És hogy hogyan lehetne rövidre zárni ezt a vitát? Egyértelmű. Mutassatok egy összehasonlítást, ahol a Titan RTX veri a 3080-at 4K-ban ugyan olyan beállítások mellett. Kész. A 3080 az erősebb kártya, de a Titan RTX-en 24GB memória van, tehát ha a 3080 kifogy a memóriából, a Titan RTX-nek fel kell vele törölnie a padlót.
-
PitLee
őstag
válasz Csavez™ #7110 üzenetére
Nem értek az SLI-hez, de e cikk alapján mintha reszeltek volna neki ?
PH cikk"Az AMD az előző év nyarán jelentette be, hogy az új Radeon RX 5000 sorozat már nem támogatja tovább a hagyományos CrossFire-t, míg az NVIDIA a tegnap kiadott új meghajtó mellett jelentette be, hogy vége az SLI-nek az Ampere architektúrára épülő GeForce-okon, és a következő év elejétől már a régebbi kártyákhoz sem adnak majd ki új SLI profilt, függetlenül attól, hogy az adott játék tudná-e támogatni a technológiát vagy sem."ű
Ui : közben tovább olvastam a cikket és nem ennyire borús a helyzet "van élet a halál után"[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Csavez™ #7187 üzenetére
Még annyit hozzáfűznék, hogy a 5120x1440 -es felbontáshoz kell az smaa4x!
Akinek van 32:9-es monitorja az látni fogja.(#7188) Találtgyerek:
50% felé nem nagyon mennek a ventik, gyári szabályozással nagyon halk, de így sem mondanám hangosnak, bemérem majd, elvileg valahol van eszközöm hozzá.[ Szerkesztve ]
-
likeaRAINBOW
senior tag
válasz Csavez™ #7437 üzenetére
azért egy kazán gyártást összehasonlítani egy 7 nm-es chip gyártással elég kemény imo
én voltam a komáromi Nokia gyárban, ahol több hét volt (hónap), amire egy új termékhez felhúztuk a komplett gyártósort, teszteléssel mindennel. És ott kész chipek voltak, "csak" fel kellett pattintani a nyákra az smd alkatrészeket.
[ Szerkesztve ]
-
lo_jo
senior tag
válasz Csavez™ #7454 üzenetére
A szlicium novesztes es a kazangyartas kb olyan relacioban lehet, mint a t34 es egy tesla. A partnerek csinaljak azt, ami a kazangyartas, “osszelegozzak” alkatreszekbol. De a samsung csak a kesz chipet adja, aminek a gyartasa a mai napig urtechnika az osszeszereleshez kepest.
Persze ez is sarkos leegyszerusitese a dolgoknak, mert a partnereknek sem trivialis, hogy itt a chip, itt a vrm, itt a ram es kesz, de kozelebb van a kazanhoz, mint a chip legyartasa. Az meg nem ugy megy, hogy a samsungnak leadott tervvel kopogtatunk a tsmc-nel, hogy ezt szeretnem 7nm-en. (Ami raadasul nem egy tenyleges meret, hanem egy viszonyszam)
[ Szerkesztve ]
-
X Factor
addikt
válasz Csavez™ #7550 üzenetére
Direkt leirtam, h. driverben gsync és vsync on. 144hz-es a monitor, afelett felesleges mennie. Ott látsz alacsonyabb gpu usage-t, ahol 144 fps megvan, de tudna többet, ezért nem kell 100%-on pörögnie.
3900XT-nél erősebb, kérlek (Ha majd novemberben kapható lesz az 5900x)
NV gyári Shadowplay. Igy nem kell végre 3rd party tool.
A beépitett instant replay, régóta nagy kedvenc egyébként, még AMD-s karinál kezdtem el használni, ott is valami hasonló a fantázia neve. Mutlis játékoknál, végre megszünt a "most veszek fel, tehát ugyse lovunk semmi szepet vs uh de szep volt kar h. nem vettem fel effekt." Bevan allitva, egy percre és egy bill kombora, mindig kiirja az utolso percet.
vsync on: Mert ez a hivatalos ajánlás, ha adaptive refresh rate-l megáldott kijelződ van. Az ingame limiterek legtöbbször shutteringet okoznak. Az NV féle fast sync-es megoldás, meg jobb mint a semmi, de azért érezni, h. kiestél a 40-144 range-ből, ahol teljesen smooth tearing mentes gameplay-t kapsz. Plusz Gsync/Freesync esetén nem jelentkezik a vsync negativ input lag novelo hatasa. Hisz minden frame mindig szinkronban van a kijelzovel.[ Szerkesztve ]
Make things work
-
X Factor
addikt
válasz Csavez™ #7556 üzenetére
Szóval egy kis magyarázat következzen
MSI AB-ben az egyszerüség kedvéért és mert főleg magamnak raktam össze az OSD-t, a secenként mintavételezett avg cpu clock-t látni ott.
Ennek több oka van, egyrészt milisecenként változik a clock, amit szemmel egy OSD-n elég nehéz nyomon követni. Másfelől 24 szál van, amit ha egyszerre kirakok, szintugy nehéz nyomonkövetni, pláne h. a feladatütemezőnek hála, egységnyi load nem ugyanazon a szálon keletkezik, tehát még az sincs h. konzekvensen 8-16 szálat figyel az ember szeme.
Azon szálak esetén ahol a bf5 terhel, magasabb órajelre boost-ol a rendszer, 4500 körülre. Ennek átlagát rontja azon szálak alacsonyabb órajele ahol nincs terhelés.
Én meg azt veszem ami egységnyi pénzért, adott körülmények között az igényeimet és a felhasználási módokat jobban szolgálja és mellőzök minden spirituális dolgot.
A 73C soknak tűnhet, ha máshoz van szokva az ember, de itt teljesen normális hőmérsékletnek számÍt, nincs jelentősége.
"Csinálj már egy videót, hogy kikapcsolod a vsync-t és feljebb tolod a procit 5ghz-re, én mindig úgy vagyok hogy a több mindig jobb, inkább kapjon mint valami leszabályozzon, és ha kevesebb arra meg ott a gsync!"
Itt nincs 5ghz, és a klasszikus értelemben vett OC sem Így néz ki. No offense, teszt erejéig nyilvan meglehet ezeket csinalni, de minek semmi értelme. Pont azért van ilyen monitorom, mert nem akarom a szinkronizált range-n kivuli framek okozta anomaliakat nézni, ergo minden ami 144fps felett van, nekem csak rontja az élményt. Hiába néz ki egy OSD-n jól a nagy szám, miközben clunky lesz az egész.Jack@l Ha DXR-t benyomom, dlss menjen mellé, vagy anélkül érdekel?
[ Szerkesztve ]
Make things work
-
X Factor
addikt
válasz Csavez™ #7556 üzenetére
Ezt hol olvastad, hogy ajánlott, mert én még nem találkoztam vele!
gsync/freesync vs vsync best practices, kereső szavak ajánlottak, de szólok előre, ha nincs kicsit mélyebb rálátás, akkor óvatosan a fórumokkal meg a subreddit találatokkal, mert sok esetben vak vezet világtalant jellegű diskurzus folyik a témával kapcsolatban.
G-SYNC + V-SYNC “On”:
This is how G-SYNC was originally intended to function. Unlike G-SYNC + V-SYNC “Off,” G-SYNC + V-SYNC “On” allows the G-SYNC module to compensate for sudden frametime variances by adhering to the scanout, which ensures the affected frame scan will complete in the current scanout before the next frame scan and scanout begin. This eliminates tearing within the G-SYNC range, in spite of the frametime variances encountered.
Frametime compensation with V-SYNC “On” is performed during the vertical blanking interval (the span between the previous and next frame scan), and, as such, does not delay single frame delivery within the G-SYNC range and is recommended for a tear-free experience (see G-SYNC 101: Optimal Settings & Conclusion).
https://blurbusters.com/gsync/gsync101-input-lag-tests-and-settings/2/Make things work
-
-
nagyúr
-
gabor0928
tag
válasz Csavez™ #7717 üzenetére
Máshol ekkor differenciát nem mértem, egyedül division 2 alatt volt olyan hogy beállt 28-35 fps körüli értékre, egy gép restart után helyreállt. De nincs semmi CPU terhelés a háttérben.
Nem egy friss rendszer, lehet hogy csinálok egy Win reinstallt és megnézem úgy is.Arra azért számítottam hogy ezzel a procival nem kerülök a rekordok könyvébe, de azért ez akkor is nagyon alja...
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Csavez™ #7719 üzenetére
OK, köszi! Amúgy 32:9-ról írtam én is. De közben választ kaptam a kérésemre, mert találtam egy játékot aminél nálam is működik! Wolfenstein Youngblood. Hibátlanul teszi a dolgát, 70-75 helyett simán van 120fps-em (RT-vel). Remélem, h a CP is támogatni fogja.
-=RelakS=-: Köszi, h ránéztél!
[ Szerkesztve ]
-
csibuka85
senior tag
válasz Csavez™ #7725 üzenetére
Szar a 8700K ? Vagy csak az lehet a baj hogy 2,5 éve nincs Win10 újrahúzva ?
Z790 AORUS MASTER,I7 13700K+ARCTIC 420 RGB,G. PHANTOM 4090 GS,G SKILL TRIDENT Z5 RGB 32 GB 7200 CL34, SOUND B. Z,LOGITECH Z5500 THX 5.1,K. Renegade FURY 4 Tb M.2 ,34 TB HDD,EVGA G2 1300W,COSMOS C700P ,LOGITECH G7,G903,ASUS HORUS RGB,R.BLACKSHARK V2 7.1,L.G633 .1, AOC AGON 353UCG 200HZ HDR1000
-
Phoenixres
junior tag
válasz Csavez™ #7779 üzenetére
Azért elég szép ez az átlag fps a tesztelt játékokkal a vga karimmal 4k-ban.
[ Szerkesztve ]
Corsair 850W TX850M Cooler Master MasterCase Asus TUF GAMING B550-PLUS H500 Kingston 2x16GB DDR4 3200MHz HyperX Predator AMD Ryzen 7 3700X Be quiet! Dark Rock Pro 4 Kingston A2000 1000GB Adata SX6000PNP 512 GB WD EZEX 1 TB Acer Nitro XV272UPbmiiprzx Gaming RTX 3080 GamingPro
-
Phoenixres
junior tag
válasz Csavez™ #7826 üzenetére
A te környezeted és a monitorod, főleg annak a felbontása más, a vak is látja ezt. Én is csak tényekkel jövök, és 4k-ban aa-t is adok a játékoknak igy teszteltem a far cry 5 öt ott is megvan az átlag 91 fps-em. Nem tudom mit akarsz ebből az egészből kihozni, miért nem veszel egy 3090-et akkor ha megteheted? Ott nem fogysz ki a vramból azokkal az értelmetlenül terhelő beálltásokkal amikkel tolod.
[ Szerkesztve ]
Corsair 850W TX850M Cooler Master MasterCase Asus TUF GAMING B550-PLUS H500 Kingston 2x16GB DDR4 3200MHz HyperX Predator AMD Ryzen 7 3700X Be quiet! Dark Rock Pro 4 Kingston A2000 1000GB Adata SX6000PNP 512 GB WD EZEX 1 TB Acer Nitro XV272UPbmiiprzx Gaming RTX 3080 GamingPro
-
Phoenixres
junior tag
válasz Csavez™ #7828 üzenetére
Ha kell az rt mindenhol akkor bizony várhatnál még pár generációt hogy elég legyen a kártya akkora felbontásban, amiben tolod. Quake 2 bizony full rt-s cim és wqhd-ben megy 60 80 fps körül. Még jó hogy a fejlesztők nem azt az irányt követik mint ami abban a játékban van.
Corsair 850W TX850M Cooler Master MasterCase Asus TUF GAMING B550-PLUS H500 Kingston 2x16GB DDR4 3200MHz HyperX Predator AMD Ryzen 7 3700X Be quiet! Dark Rock Pro 4 Kingston A2000 1000GB Adata SX6000PNP 512 GB WD EZEX 1 TB Acer Nitro XV272UPbmiiprzx Gaming RTX 3080 GamingPro
Új hozzászólás Aktív témák
- Mobilhasználat külföldön
- OLED TV topic
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Megjött az Arctic Liquid Freezer AIO-k új nemzedéke
- Gaming notebook topik
- Autós topik
- Kompakt AIO-k Thermalright recept szerint
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- ASUS routerek
- Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- További aktív témák...
- ASRock Phantom Gaming RX 5700 XT - eladó!
- Hibátlan - ASROCK RX 570 Phantom Gaming D Radeon 4GB GDDR5 VGA videókártya
- MSI RTX 3070 8GB Gaming X Trio - 1 év magyar garanciával - eladó!
- ASUS ProArt GeForce RTX 4080 SUPER 16GB GDDR6X OC (ASUS-VC-PRO-RT4080S-O16G) Bontatlan új 3 év gar!
- Gainward Phoenix RTX3080
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest