Új hozzászólás Aktív témák

  • fokukac

    nagyúr

    válasz Viszlát #54304 üzenetére

    "Nem kötözködtem én, csak őszintén bevallom, hogy nem akartam elhinni, hogy tényleg ennyire megkeseredett és beszűkült lennél. Sosem tudtam mit kezdeni azokkal akik képtelenek észrevenni/értékelni a jót maguk körül és csak a picsogás megy ha esik ha süt..."

    Dehogynem, mást sem csinálsz :P Igen, beszűkült vagyok, mert itt élek, minden nap szembesülök azzal, hogy mi megy itt. Én nem dobbantottam egy másik országba, mert ez a hazám, és szeretném, ha fejlődne, de nem feltétlenül a jó irányba teszi. De pont, mivel itt élek, talán nagyobb rálátásom van arra, hogy milyenek itt a viszonyok. És igen, mi itt úgy élünk, hogy az is szempont abban, hogy merre tervezem az utat hazafelé, hogy merre nem kapok tengelytörést. Lehet, hogy Te ezt ott a messzi távolban nem érted, de attól ez itt még így van.
    Persze vannak jó dolgok is, pl. nálunk terem a térkő és a stadion, de úgy alapvetően az állam elég szelktíven látja el a funkcióit, különösen az infrastruktúra, oktatás és egészségügy tekintetében.

    "Hja, valami ökör kitalálta, hogy ne rendezzék már oda minden kátyúhoz a komplett hóbelevancot sokmillióért, hanem legyen már meghatározva egy minimum felületi meghibásodás per kilométer. Az idiótája...Felmerül az emberben a kérdés, hogy végülis mi lenne neked a normális karbantartás."

    Nézd, nem vagyok _szakember_, mint Te, csak egy laikus. De mint laikus, úgy képzelem, hogy ahhoz, hogy hosszú távon jó karban maradjon egy úthálózat, ahhoz évente az X százalékát teljesen fel kell újítani. Fel kell marni, teljes széltében, és újrarakni a kopóréteget. Ha pedig megsüllyedt, akkor az alapozással kéne kezdeni valamit, mert újra meg fog süllyedni, ha nem csinálják meg rendesen.
    És igen, a kérdésedre válaszolva, régen ez úgy ment, hogy minden autópályánkon évente felújítottak egy-két 10-20 km-es szakaszt, ami persze rossz volt, mert a felújítás alatt torlódás volt, de mégis ez biztosította azt, hogy összességében ne romoljon az állaga.
    Na, most ez nincs. Toldozás van, ami, ha így megy tovább, akkor úgy fog kinézni az egész, mint mondjuk a Dráva utca, kátyú-kátyú hátán, és az egész olyan huplis, mint egy földút. Ami azért vérlázító, mert ezek olyan utak, amikért külön fizetünk.
    És mondom, még egyszer, az elmúlt években ezek a nagy felújítások erősen elmaradtak, továbbá a 2003-2008 között épített autópályáink is kezdenek belefutni abba a korba, hogy már költeni kéne rájuk, ezért most már halmozottan látszik, hogy ez így nem egészen kóser.

    És hát igen, évekkel ezelőtt kellett volna hadonászni. De tudod, az elmúltnyócév. Ami már 14 éve tart...

Új hozzászólás Aktív témák