Új hozzászólás Aktív témák

  • Dluinet

    nagyúr

    válasz MasterMark #7367 üzenetére

    Nézd meg a motul oldalán, hogy feldobja-e az ajánlottak között, akkor bátran.

    Elsősorban az üzemi körülményekből következik (pályanap) a rövid élettartam, nem a viszkozitásból. Pályanapra nem utcai gumikkal megy az ember, így az olaj sem az.
    Ha nem hajtod sportgumikkal, folyamatosan tiltáson, akkor a 10w-30-nak semmilyen előnye nem lesz, nem fog védeni a kopás ellen, sőt, télen hideg indításnál többet veszítesz vele.
    Rövid utak esetén pedig végig vastag lesz az olaj. Az olajjáratok végén nem fog szépen végig spriccelni és mindent beteríteni.

    10w-30 nálunk sokkal délebre előnyös, ahol 5-10°C-al melegebb van, ott mehet hosszabb cserével.
    Ha hideg éghajlaton lennénk, akkor viszont az 5w-20-at esetleg 0w-30-at ajánlanám.

    A legnagyobb gond a 10w-30-cal, hogy nincs igény rá, így nem is fejlesztik.
    Pedig, régi autókba, remek alternatívája lenne 10w-40-es olajoknak.

    10w30 meleg oldala nem olyan vékony, mint az 5w-30-as olajé, nem lehet egyenlőség jelet rakni közé. Nem is a 100°C-on mért érték a lényeges ebből a szempontból, az csak egy önkényesen, praktikumból kijelölt hőmérséklet.

    [ Szerkesztve ]

    "Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

Új hozzászólás Aktív témák