Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Szada85

    aktív tag

    válasz B-L-A-C-K #66276 üzenetére

    Erre írtam a kommentben is, hogy " és megengedheti " természetesen. Valamint valóban, ezt az értékvesztést bele kell számolni, van akit ez nem zavar / belefér. Ha valaki Kp-re vesz 10 milliós autót, akkor neki nyilván oké ez az értékvesztés is.

    Ahogy Declare is írta, a használt autó pedig szinte mindig lutri, vagy inkább úgy fogalmaznék, hogy az utóbbi idöben a tendencia/ társadalmi viselkedés arra felé halad, hogy egyre nagyobb lutri sajnos. Nem egyszerü ma az autót vásárolni szándékozók élete. :)

  • Szada85

    aktív tag

    válasz B-L-A-C-K #66282 üzenetére

    Én inkább azon szoktam gondolkozni - picit a Te menetedtöl eltéröen -, hogy - maradva a német piacnál, ahonnan aztán a legtöbb használt autó kerül mindenfelé -, itt a mai 1-2-3(-5 éves ) autók nagy százaléka a következökböl tevödhet össze:
    - Lízingre vett új autók, amit a lízing lejárta után a kereskedésnek visszaadnak.
    - Bérautós cégek autói. Itt ugye elég folyamatos a frissítés a flottában, és nem egy bérautóban - hogy véletlen maradt ott, vagy direkt van figyelmeztetés - ott volt a matrica a szélvédön, hogy " max 27, vagy max 30 Ezer Km-nél vissza kell vinni "´.

    Plusz valóban harmadik kaszt aki saját maga zsebböl vett új autót, mert nyilván ilyen is van.

    Na most az elsö két kasztból származó autó hiába 3, hiába 5 éves, tartok töle, hogy eddigi karrierje alatt annyit kapott az élettöl, mint átlag Jóska alatt egész pályafutása alatt, lévén ezeket ugye nem kimondottan kímélik Sem a bérlök, Sem a lízingelök, hiszen " úgyis csak 2-3-4 évig kell kibírja ".

    Nyilván a kor elörehaladtával csak romlik a dolog, ahogy egyre több tulaja lesz, de szerintem ezeknél is van valamennyi rizikó. :) Ezért írtam, hogy ma egyik csoportból Sem egyszerü választani.

    De persze, meg kell nézni, mit veszel, átnézetni, vagy kifogni valami garis használtautós dolgot, az védi valamennyire az embert, ma már ebböl is sok van.
    Ki-ki megtalálhatja a neki tetszö módot. :)

  • Szada85

    aktív tag

    válasz Declare #66284 üzenetére

    Nincs benedvesedve a pollenszüröd?
    Èn is két hete csináltam meg pont a G-n, ott is olyan Volt, hogy meló után beültem, beindítottam az autót, és két perc alatt semmit se láttam ki. Plusz lehetett érezni is, hogy elég nyirkos a befújt levegö.

    Kikaptam a kesztyütartót, akkor jött az elsö meglepi ( a külsö-belsö keringetés vezérlökarjának a végén a pöcök el Volt törve, a fedél meg " belsö keringetés " állásban maradt )...azt gyorsan kicseréltem, aztán kivettem a pollenszüröt, és az alsó éle át Volt ázva, ergo a kondenzvíz elvezetöm is el lehet tömödve, azzal megy jövö héten szervízbe TÜV-vel egyetemben.
    Ha már ottvoltam kiporszívóztam azt a dobozkát is, Volt benne dzsuva böven, kitörölgettem. Az új szürövel azóta minden rendben, plusz, hogy kinti levegöt is tudok befújtani

  • Szada85

    aktív tag

    válasz Declare #66288 üzenetére

    Na ez az, hogy tipikusan az az alkatrész, amit sosem tudod, hogy valóban kicserélték-e, vagy csak kiszámlázták. Több szerelötöl is hallottam, hogy a hátuk közepére kívánják a cseréjét, annyira macerás helyen van a müszerfalban ( a G-nél legalábbis ), el tudom képzelni, hogy csak minden 2. - 3. alkalommal cseréli ki..ezért csináltam meg én is magamnak, mondjuk a Hulk méretü kézfejem, meg ujjaim nem könnyítették meg a dolgot, de nem lehetetlen megcsinálni.

    ahogy néztem keresöben, a sokat futott darabok azért valahol itt kezdödnek, bár ez valóban az alja árban a kínálatnak. Azért 3 év alatt ennyit belepörgetni szép teljesítmény. :) Nem tudom, megnézve a hírdetést bennem is a kétely fogalmazódik meg, hogy valahogy nem teljes a kép, hibátlan, szervízelt, extrás autó az egyik legolcsóbban kelleti magát... aztán persze lehet, hogy SOS-ben kell neki a pénz, ezért adja ennyiért, de a Notverkauf-ot meg nem írja bele, mert akkor a sok WheelerDealer rögtön csörögne a 5 ezres ajánlatokkal. :D

  • Szada85

    aktív tag

    válasz Petyyyyy #66433 üzenetére

    Egyébként pont emiatt nem szoktam érteni én sem, amikor akár a turbó, akár a kettöstömegü ( esetleg a DPF ) miatt megy a hiszti, hogy jajjúristen, nemszabadmertcsakabajvanvele, nehogyolyatvegyél..

    Nyilván ezek állapotát az elözö tulaj(ok) befolyásolják, de ha meg is kotlik valamelyik, utána ha kicseréli az ember, és odafigyel rá jó tulajként, akkor valószínü sosem lesz vele gondja késöbb. Persze, egy egyszeri 2-300 ezres kiadás mindenkinek megüli a gyomrát, de sajnos ez egy ilyen játék, ezekkel számolnia kell annak, aki ilyennel szerelt típusra adja a fejét.

    Btw holnap az OPC-n is kuplungcsere+TÜV, már lehajtottam az üléseket, hogy beférjen a pénzzel teli kád...

  • Szada85

    aktív tag

    válasz Petyyyyy #66448 üzenetére

    Nézd, egész takaros holmikat szoktak itt kipakolni " lomtalanításkor ", ha jókor jössz, segítek megpakolni az autót. :D

    A másik ON téma - hogy törném le az összes ilyen fillérpöcögtetö kezét -, hogy reggel jött egy "Bremsbelag" hibaüzenet, épp gumiztatni mentem, így meglestem már közben a betéteket is, meglepödve néztem, hogy legalább a fele ferrodo rajta van még, höhh.
    Gondoltam, mi a szösz, aztán láttam, hogy elöl persze ezen is szakszerüen "el lett csípve" a visszajelzö vezetéke valamelyik elözö tulajnál - akárcsak a Gsi-n is -, csak eddig a foglalatban lehetett összesodorva, így nem jelezte a "hibát", csak most valamiért kiesett a helyéröl..
    Tényleg sosem fogom megérteni, miért kell ilyen barbárnak lenni az autókkal, mit könnyített meg ez...?!

    Na mindegy, megvan a délutáni program így a vizsga elött..

  • Szada85

    aktív tag

    válasz Louis #66515 üzenetére

    Csak amik látszanak: Vezetöoldali ajtón ajtórányitás nyoma ( függöleges fehér csík ), a vezetöoldali ajtó élén is leverve a fényezés. ( mondjuk persze ez csak esztétika, a Korral jár )

    Ami engem zavar ( lehet csak a szemem csap be ), hogy az elsö lökhárító az utas oldalon mintha picit elállna . Plusz ugyanezen az oldalon a lámpa alatt meg is van horzsolva - ez okozhatja, hogy kicsit kipattan a helyéröl persze -, illetve bal ( vezetö ) oldalt a koptató sem áll túl daliásan a kerék elött.
    Nekem a gumik is kérdésesek, szépen befotózott a profilba, kérdés inkább mennyi idösek a gumik, meg milyen márka ( nekem a rajta levö Starfire név nem sokat Mond, mondjuk a hiba lehet bennem is persze :) ).
    Ezt a telet még biztos elzümmögi, de utána elképzelhetö, hogy cserések lesznek.

    Ezek nagyrészt apróságok, de én simán alkudnék ilyenek miatt is picit, plusz mivel a hírdetésben is benne van, hogy csak " telefonon alku nincs ", ergo személyesen van. :)

  • Szada85

    aktív tag

    válasz lsebestyen #66518 üzenetére

    Nem persze, én sem mondom, hogy ettöl rossz az autó, ezek jellemzöen inkább csak esztétikai apróságok. Illetve azért az ilyen apróságokra is egy valag pénzt el lehet locsolni. :) Ha az árkülönbözet ezt fedezi, és egyébként jó az autó, akkor remek vétel lehet.

    Saját példa. A fényszórómosó spricnikböl a jobb oldaliban a két fejböl az egyik sérült - és emiatt elörefele spriccel, sebaj, lemosom az elöttem álló hátsó ablakát is :) -, na most ezt bontottan is aranyáron mérik, valami utángyárit láttam ( csak a spricni ) 15k + posta árért. Tüköralaplap rozsdásodik ( " típushiba " az OPC-nél ), bontottan 60-90 Ezer egy tükörpár ( épet láttam már 150k-ért is ), úgyhogy marad a leszedés, és valami szakinál fényeztetés. És ezek is olyan apróságok " csak ", ami esztétikai nyomorúságok, és mégis viszi a kavicsot..

    Másrészt sajnos ez a fajta gondolkodásmód, amit Te is írsz az egyre ritkább, mert mindenki AZ autót keresi, a Grált..
    Én eddig csak felniket, apróságokat adtam el idekint, de még így is megdöbbent az a pökhendiség, hozzáállás, felfogás, ami az általad leírtnak pont az ellentettje a legtöbbször. :) Vannak best of gyüjtéseim, néha elolvasgatom öket, csak hogy egy jót mosolyogjak.
    Már elöre rettegek az autót meghírdetni, mert ott mi lesz... :D

  • Szada85

    aktív tag

    válasz lsebestyen #66539 üzenetére

    Én is ugyanezen a véleményen vagyok, csak sajnos a vevöjelöltek nagy része gondolkozik másként, legalábbis ismerösi körben külföldön eladott autónál is olyan kanosszajárást rendezett a vevöjelölt, hogy szerencse, hogy a gyártási folyamatról nem kért videót, aztán mikor kiderült magán és szervizes átnézetés után, hogy szó szerint hibátlan az autó, akkor nekiállt a lökhárító alján levö kavicsnyomok, apró hajszálkarcokat használva alkualapnak, mert " hát ez micsoda autó "...

    A hasonló esetre mondom, hogy nehéz lesz megállnom, hogy ne nevessek az arcába, hanem komoly arccal megköszönjem a részvételt, és elálljak az eladási szándékomtól, de abban biztos vagyok, hogy ki fogom várni azt az illetöt, aki normálisan fog hozzá állni, és értékelni fogja az autó ritkaságát, és állapotát... :)

  • Szada85

    aktív tag

    válasz KrAt #66639 üzenetére

    És a galádok erre felhasználtak egy Superboss Kadett-et, ami a típus Szent Grálja.
    Nem is értem, ilyen csodák miért csak ott vannak, mint a Superboss, vagy az Astra 200Ts ( vagy Ts200, csak viták elkerülése végett )..

  • Szada85

    aktív tag

    válasz B-L-A-C-K #66684 üzenetére

    Érthetö a véleményed, azonban nem szabad figyelmen kívül hagyni azt Sem - mindenféle személyeskedés nélkül -, hogy a Te eseted a ritkább, hiszen egy relatíve újabb autót vettél, szerencsére jól lekövethetö elöélettel, ráadásul ahogy írod is rövid idöre, emiatt valóban esetedben kisebb valószínüséggel kell számolni azzal, hogy az említett födarabok csereérettek lesznek a nálad töltött idö alatt. Így megértem, hogy szerinted ezekkel nem feltétlen kell számolnod. :)

    Azonban az átlagember nagyobb eséllyel egy idösebb, többet futott autót fog tudni megvenni, aminek valószínüsíthetöen több tulaja is volt ( tehát a hogyan használta az elözö user Faktor mindjárt kap egy többszörös szorzót ), valamint a piacon is a lekövethetetlen elöéletü autók felé billen erösen a mérleg, ezért aztán sokkal nagyobb a valószínüsége annak, hogy be-becsúszhat egy új turbicsek, vagy kettöstömegü mutatvány, ami azért könnyen megrángatja az ember zsebét, ha nem számít rá. :)

    Én is azon a véleményen vagyok - mondhatjuk, hogy lehet feleslegesen persze, hiszen úgysem tudni, igazunk lesz-e vagy nem -, hogy igenis a büdzsé, a megengedhetö autó tervezésekor a legkomolyabb kiadásokat kell figyelembe venni, mert inkább készülj rá, és ne kelljen rákölteni, minthogy ne készülj rá, és kelljen. Szerintem.

  • Szada85

    aktív tag

    válasz B-L-A-C-K #66692 üzenetére

    Emögött pedig állhat az, hogy jobb elmondani a legrosszabb esetet, hogy az adott illetö felkészüljön rá, mintsem aztán azon menjen a szájtépés, hogy "ezt nem mondtátok", " ha ezt tudtam volna". :)

    Persze egyikünk Sem látnok, emiatt is jobb lehet úgy számolni, hogy mi fordulhat elö, annál nagyobb az öröm, ha mégsem. :)

    Hasonló sztori volt nekem, mikor még az OPC idejében - jó autóbuzihoz méltón - mindenféle izgalmasabb paripát beválogattam a keretbe, köztük Volt az OFF Audi S4 B6, 4,2es szívómotor, sok rosszat sem olvasni róla, hangja csodálatos, power is rendben van, a nem hullák pedig akkoriban 6-7 Ezer € környékén mozogtak, be is voltam sózva egyre.

    Aztán a bösz túrás eredményeként vágott pofin az egyik tervezésböl adódó ´zanyád´, miszerint is a kedves tervezök a hosszanti V8 hátára ( tüzfal felöli oldal ) tették a vezérlést ( mer´ ugye a lánc az örök élet+2mississippi ), és úgysem kell cserélni, erre nem kiderült, hogy bizonyhogy kell, mert csak nyúlik a szemétje.
    Viszont elhelyezéséböl fakadóan a helyén csak Magneto tudná megcsinálni, a hétköznapi szervízeknek ki kell venni a motort a helyéröl, ami együtt jár a váltó, hajtás, bölcsö leszedésével. Ez a mutatvány idekint 2000+€-t tüntet el a számládról a fórumok tanulsága szerint, otthon lehet egy kicsivel olcsóbban megúszod, de nem leszel a szerelö kedvence ott sem. :D

    Tehát egy 6-7 Ezer €-s autónál nekifutásból még egy 2k-t rádobsz emiatt, plusz jönnek a szürök, olaj, egyéb apróságok. És ha valaki nem veszi a fáradtságot ennek utánaolvasására - márpedig a user-ek nagyobb része sajnos ilyen -, akkor Öt eléggé szíven üti egy ilyen kiadás, hiába tervezte a szokásos " használtautó starter pakkot ", ekkora összeggel kevesen számolnának. Ergó jönne utána a gyomorkeserü, hogy " szar autó, foskazal, pénztemetö ". Pedig ettöl függetlenül nem rossz kis paripa.

    De, hogy ON is legyek, múlt héten meglett a TÜV az OPC-n, szerencsére semmi halálos csapdát nem találtak az autón, olajpára van csak az olajdekni tömítés mentén, az lesz a következö hazaút során megcsinálva, ezen kívül semmi, két évig megint legálisan közlekedhet. :)

  • Szada85

    aktív tag

    válasz B-L-A-C-K #66699 üzenetére

    Ezt a példát csak arra írtam, hogy rengeteg ilyen szopórollerre lehet felülni, amit elösegít, hogy nem mindenki olyan körültekintö, mint mondjuk a fórumtagok, hogy utánakérdeznek, utánaolvasnak a lehetséges hibáknak, ugyanez pl Opeléknél az M32-es váltó, az is tud kellemetlen meglepetéseket okozni, ha a leendö tulaj nem ismeri ezt a típushibát.

    Mert lejárt a müszaki rajta ( egészen pontosan az AU/HU, csak mindenki TÜV-nek mondja ), nem mondom, hogy nem fosókáztam a gewinde meg a nyitott kipu miatt, ennek ellenére még csak említést Sem tettek róla a dokumentumban szerencsére. :)

  • Szada85

    aktív tag

    Azt el tudom képzelni, hogy zavarja a gyári - kevésbé minöségi - bör, és ezért újrahuzatja valaki. Nekem 240 ezernél az OPC-ben is fényes, öreges már a bör, annyira nem vészes, de ha megmaradna, valószínü újrahúzatnám én is, mert sokkal kellemesebb lenne.

    De jelen esetben én is azt gondolom - föleg mivel a kormány huzat tényleg szinte vadonat új, hogy eladásra lett feljavítva az autó, csak elég amatör módon, hogy ennyire elüt a börözés, inkább nézett volna egy gyári, ép darabot oda, ha már... Valószinü a kormány müanyagbetétei is csak hanyagul lettek visszarakva, vagy levételkor sérült a patent, és már nem tudta visszarakni.

    Igazából tényleg el kellene felejteni már a Km állást nézni, Magyarországon az autók hatalmas része kamu Km-rel hírdeti magát, mindegy, hogy otthoni, vagy Import darabok, lerágott csont, amíg keresleg van, addig kínálat is lesz erre. :)

    Németországban is azt gondolom, hogy nagyon sok a kozmetikázott autó, most, hogy aktívan keresgélek rengeteg darabnál látni, hogy kilóg a lóláb. ( jellemzöen az otthon is népszerü 3-as propelleres dízel, 4 karikás tádéi-k ) :)

    Szerencsére amiket nézegetek Vectrákat, azoknál általában hihetöbb, de persze lehet, hogy csak naiv vagyok. :DD

  • Szada85

    aktív tag

    válasz szabonagyur #66898 üzenetére

    Azért egy ilyen " elrejtett " tákolmányt nem biztos, hogy mindenki észrevenne, hacsak nem viszed mondjuk szervízbe, emeléses átvizsgálásra, vagy nem vagy tényleg annyira iszonyat alapos, hogy minden zegzugot megnézel az autón.
    Viszont ezek nagyon tanulságos dolgok nekünk is, hogy ma miket képesek az eladók a haszon miatt meglépni, mikre érdemes figyelni. Mindig újat tanul az ember.

    Ami engem jobban zavar, hogy ez megintcsak ékes példa az emberiség undorító elkorcsosulására, hogy szemrebbenés nélkül elad egy ilyen autót, amit igazából, kb tizenezer forintból meg lehetene javítani, abból az energiából, amíg ráb@szta azt a kötelet, már ki is cserélhette volna.

  • Szada85

    aktív tag

    válasz szabonagyur #66908 üzenetére

    Természtesen, nem kötekedésképpen írtam, azonos véleményen vagyok, én magam is elég alaposnak tartom magam, bármi vásárlásáról is legyen szó, elözetesen is nagyon alaposan utána szoktam olvasni a lehetséges típusoknak, motoroknak, hibalehetöségeknek, szeretem én is tudni, mit veszek, és osztom a véleményt, hogy a legapróbb csavarig bele kell mászni a kiszemelt darabba.

    Aztán van, amikor ez sem elég, a saját példámon is megtanultam, hiába ketten néztük meg alaposan a kiszemelt autót, úgy, hogy nem csak a TV-ben láttunk szétszedett autót/ autómotort, körbebújtuk, járattuk az autót, hajtottuk, és minden rendben levönek tünt, aztán olajcsere után csak elöbújt a kisördög, hogy - mint utóbb kiderült -, az egyik szelepszár-szimmering már nem Volt tökéletes, csak eladásra kap(hat)ott füstölésgátló adalékot az autó, hogy ott, akkor ne szúrjon szemet a dolog. :)

    Egy ilyen esetet azt gondolom nehéz kivédéni, de minden ötletet szívesen fogadok, ha valaki járt már hasonló helyzetben, hogy tudok ilyenkor biztosra menni?

    ( A lekövethetö szervízmúlt, tudom, csak egy 10-13 éves autónál sajnos ritkán van már ilyen. )

    Kérdem ezt amiatt, mert a közeljövöben tervezem az autócserét, szóval sosem késö új praktikákat elsajátítani. :)

  • Szada85

    aktív tag

    Üdv Urak,

    Gondoltam szakmai konzílíumra hívnám az arra fogékonyakat, ahogy egyre jobban beszippant az elkerülhetetlen, gondoltam feldobnék ide pár aktuális példányt, csak, hogy a meghitt fafaragás-ajándékcsomagolás-plázábanegymásontaposás mellett üdítöleg kiélhesse magát minden Opel szeretö. :D

    Támpontok ( amit keresek ): 3.2 V6 Vectra GTS, kéziváltó, korához képest korrekt állapotban, színböl a " Moonlandgrau " a non-plus-Ultra, de tetszik feketében, és ezüstben is.
    Extrák terén megalkuvó vagyok, de aminek örülök, ha van az a Xenon, bör ( füthetö ), parkradar, komolyabb ( navis ) rádió. Minden másra ott a Deutsche Bank kártya..

    1. példány:
    - " Papperwagen", " állítólag " kevés Km, apró külsérelmi nyomok ( egyedül az ajtó az ami jobban zavar ), plusz kijelzö pixelhiba, ezen kívül jól felszerelt, elegáns ezüstben, szép gyárias ( ez plusz pont ) :
    [link]

    2. példány:
    - Gyári Irmscher csomagos darab, fullosan felszerelt, 6 éve a tulajnál, cserébe sokat futott ( ami a belsön is több helyen látszik ), meg erösen " hülyegyerek autó " benyomását kelti:
    [link]

    3. példány:
    - Étvágygerjesztö képekkel, erösen rendben tartottnak tünö darab, csak az a belsö, jajj, az a belsö.
    [link]

    Szóval elö a legrosszabb énetekkel, a kíméletlen kritika percei/órái következhetnek. :D

  • Szada85

    aktív tag

    válasz WP14 #66967 üzenetére

    Az a Caravan az ilyen " wannabe " OPC, bár megszoktam már, hogy ha van benne egy OPC váltógomb, már akkor sok hírdetésnél odaírják lókufircoló betükkel, hogy OPC, mert hat igazából csak egy hajszál választja el már töle... :DDD

    A rendes állapotúak pedig inkább 10-12 Ezer között kelletik magukat, van olyan hírdetés is, ahol a tizenezres motorterében vidáman mosolyog szembe két iszonyat olajpermet-folt a turbó melletti motorborításon, ennél jobb állapotfelmérö lap nem is kell. :) Egy ilyen 6 ezer körülire szerintem legalább mégegyszer ennyi ráborulna rövid idön belül, a 12 ezres ársávban pedig már sok egyéb opció is lenne. :)

    Egyébként sokat olvastam a Vectra OPC-röl, mert valóban az lenne az igazán sportos limuzin, de sajnos a Z28NET-et nem dícsérik az egekbe. Volt egy gyári visszahívási akció lánc-problémák miatt, szakadt is többeknek, viszont késöbbi bejegyzésekben is gyakran visszatérö téma a már cserélt lánc szakadás ( = motorkakukk ), többeknél 40-50 Ezer Km-rel a csere után köszönt el, ergo, még ha megvétel után azonnal cseréltetem ( amit alapból megtettem eddig mindegyik paripánál ), akkor sincs garancia arra, hogy hosszú, pihentetö karrerünk lenne közösen. :)

    Természetesen tudom, hogy azt úgyis idöben hallani, és megelözhetö a dolog, csak a G OPC-n is idekint 700 juró volt ez a mutatvány, egy V6-nál egy laza 2-3 szoros szorzót szerintem rátehetünk, és ez csak a lánc, még jön mellé a turbicsekk ( elöbb utóbb annak is lejár a mandátuma ), és az efféle pénzszórási hajlamomat már kiéltem a G-n, plusz szívó V6-os vasam még nem volt, ideje kipróbálni. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Szada85

    aktív tag

    válasz trassher #66970 üzenetére

    A 3-mas nagyon megnyerö a képeken, illetve talán a belsö is kultúrált a futáshoz képest, egy utólagos börfotel-szettet pedig valamelyik Angliából importált autóból megmenthetek, az ülésfütés benne van, ergo gondolom plug&play lenne a csere.
    A második jelöltön kívül mindkettöben megtalálom a vonzót más-más vonalon, illetve csak jövö év elején tervezek lépni, addig még hátha kerül fel valami finomság. :)

    Igen, a bolyhos szöszmösz üléshuzat frenetikus, lehet nekem meg szereznem kellene egy olyan Retro fagolyós verziót a´lá Taki Bácsi. :DDD

    @Luck Dragon:
    Sajnos a FL-es szériában már nem volt 3.2, meghagyták az 1.8-2.2-2.8V6 triót benzinvonalnak, amiböl nekem egyik sem szimpi, vagy powerben kevés, vagy amit feljebb is írtam, nem túl meggyözö a 2.8-ról ( OPC-ben is ugyanaz a Motor van ), amit olvastam róla. emiatt húzok a kis 3.2 felé, annál kevés negatív tapasztalatot találni, gyönyörüen szól, eröben kb ott van, mint a mostani G OPC-m, nyilván a karakterisztika más a turbó miatt, rugalmasságbi tesztben lehet megeszi a Vecit. :)

    A beltér tényleg hangulatosabb a FL-ben, ahogy finomítottak a szellözök körül, a kormányon, mondjuk az szintén passzolhat a FL elöttibe is szerintem, ergo össze lehet legózni egy finom járgányt.

  • Szada85

    aktív tag

    válasz Declare #66976 üzenetére

    Természetesen, nem a Jézuska fogja hozni az autót, csak mostmár aktívan nézem a hírdetéseket, azonban sajnos kb. 50%-a a Vectráknak automata, így a maradékból kell megtalálni a jót. Tudom persze, kell nekem ilyen réteg autót nézni minden alkalommal. :)

    Nagyon egy rugóra jár az agyunk, nagyjából hasonlóan gondolkozom én is erröl a háromról, az elsönél engem is zavar a hanyag hírdetés, valamint, hogy ki van jelentve az autó már, így kipróbálni is macerás rendszám nélkül.

    A másodiknak a felszereltsége nagyon vonzó, illetve az, hogy 6 éve a srácnál van Sem hangzik rosszul, de én is tartok töle, hogy sokat megélt autó lehet, persze egy megnézést megérhet Januárban, annyira nincs messze Tölem.
    Na-na, az a kipufogó gyári Irmscher cucc ( mondjuk ettöl még engem is a hányinger kerülget töle :D ), szóval biztos aranyáron lehet eladni a hátsó lökössel együtt.

    A harmadikból pedig hiányolom az extrákat én is, különösen a xenont, meg a gyári navis rádiót, a bör még pótolható, viszont azon látszik a leginkább, hogy Volt gazdája. A full fekete dizájn nekem tetszik egyébként, pedig a nevemben nincs Don... :)

    Szóval egyik Sem az az azonnal szaladnék érte darab, ami színben, extrában tökéletes lenne, az meg sajnos automata, attól pedig nagyon ráz a hideg, még meglátjuk mi kerül fel az elkövetkezö hetekben.

    Erre mondanám azt, hogy instant megnézös, csak mivel ezen az egy oldalon van hírdetve, tartok töle, hogy már nincs meg:
    [link]

  • Szada85

    aktív tag

    válasz Luck Dragon #66997 üzenetére

    Parancsoljatok:

    [link]

    Az oldal szerint valóban az 1.7 CDTi H-ban is Volt ez a váltó.
    A " valós legenda " szerint a gyári örökéletü(nek mondott ) olaj meggondolta magát, és mégsem maradt örökéletü, ezért aztán kenési elégtelenség következett be, emiatt köszönhetnek el a csapágyak, de Volt akinél fogaskerék fogszáma is megritkult.

    Annyira nem kell persze Töle tartani, hogy csak ez tántorítsa el az embert egy egyébként jó autótól, ha bekövetkezik a baj - aminek persze van elöjele -, akkor szépen fel kell újíttatni, és utána pedig már csak az idöközönkénti váltóolajcserére kell odafigyelni. :)

  • Szada85

    aktív tag

    válasz Szada85 #67002 üzenetére

    Jujj, ez sokkal finomabb, itt van 1-2 kép is, a vizuális típusoknak:

    [link]

  • Szada85

    aktív tag

    válasz Luck Dragon #67013 üzenetére

    Népszerü váltó Volt akkoriban valóban ( nyilván a szervízeknek is, miután kiderült ez a gond :D )..

    De azt gondolom, hogy annyira nem szabad töle félni, egyfelöl persze, bosszantóak az ilyen gondok természetesen, sose jó egy százezres/többszázezres kiadás, de ha be is üt a krach, akkor is max egyszer rendberakatja az ember, és utána valószínü sosem lesz vele gondja, ha jó gazda módjára vigyáz rá. Ugyanez a turbó is, sokan félnek töle, nyilván, ha tönkremegy, nem két Forint, de ha kicseréled, és gondoskodsz róla, akkor azzal Sem feltétlen lesz sok bajod utána.

    Csak a megnézéskor rá kell szánni az idöt, alaposan meghallgatni, és ha van tünet, akkor egy váltófelújítást lealkudni az árból ( ha lehet persze ).. :)

  • Szada85

    aktív tag

    Csatlakoznék, Kellemes Karácsonyi Ünnepeket Kívánok minden Fórumtársnak!

    @odorgg:
    Hangra valóban én is hidrotökére tippelnék, elég jellegzetes hangja van. De, ahogy a többiek, úgy nekem is csak tipp, szétszedés nélkül valószínü a szerelök Sem fognak tudni pontos diagnózist felállítani. :(

  • Szada85

    aktív tag

    Csak érdekességképp, a szervíz témához hozzászólva.

    Megvétel után a vezérléscsere az OPC-n ( csak vezérmüszíj, feszítö-vízpumpa ) volt egy laza 200k Huf-nak megfelelö helyi Valuta, szintén márkaszervízben. :) Mondjuk azóta Karikor, vizsga lejártakor küldtek fancy levelet is, el is raktam öket, lehet az ilyen extrák miatt Volt annyi, sose lehet tudni. :D

    Legutóbb kuplung+kinyomócsapágy cserére kértem árajánlatot.
    ( Onlány 400€ az anyagár ), az itteni maszek szervíz anyagra mondott 6-700€ között, plusz 6-800€ a munkadíj, tehát máris egy közel félmilliós büvésztrükk lenne. .

    Ehhez képest nem is drága, amit Ö fizetett. :DDD

    ( Tudom, persze, jöhetnek majd az építö kommentek:
    a.)"deottkintúgyisjólélmindenki"
    b.)"havinyócezernettóbólkönnyü",
    c.)"nerinyáljonakiópécétvesz )

    :DDD :DDD

  • Szada85

    aktív tag

    válasz aleister #67837 üzenetére

    Én csak az új kulcsról tudok nyilatkozni.

    Én tavaly májusban rendeltettem második gyári kulcsot, mivel csak 1-et adtak hozzá, Opel márkaszervízböl jött, programozással Volt 45-50k Forint. Letöröltek minden kulcsot a kocsiról, és csak azt a kettöt programozták fel, amik most nálam vannak.

    De lehet lesz olyan, aki tud olcsóbb forrást is. :)

  • Szada85

    aktív tag

    válasz trassher #67901 üzenetére

    Én pedig azt gondolom, lehet alapja az aggódásnak, hiába beszélünk " csak " egy Astráról, ami " használati tárgy ".
    A fórumokat olvasgatva sokszor mosolygok, hogy a legtöbb ember használt autó vásárláskor is azt az állapotot várja el, mintha szalonba venne át új autót. Mert ha karcos itt-ott, akkor már " Úristen, de le van lakva ", és még lehetne sorolni.

    Hiába van egy autó szépen javítva, akkor is ráragasztják a " de, hát törve volt " matricát sajnos.
    Természetesen tudja fényképekkel igazolni, hogy nem egy triplaszaltó-veteményes mutatványból lett feltámasztva, de lesz sok ember, aki egy ilyen miatt már odébb áll, mert a neten olvasta, hogy "mérjélfestékvastagságot", "követeldaszervízkönyvet", "200ezekmfelettnevegyélmertmindenszétesik". :)

    Egy hete hírdettem meg én is az OPC-t, még maradt barna hajszálam, de öszülök rendesen a népektöl... :D

  • Szada85

    aktív tag

    válasz Declare #67914 üzenetére

    Természetesen megértem, senki Sem önmaga ellensége, és egy korrekt, rendben tartott autót szeretne sajátjának.
    A gondolatmeneteddel teljesen egyezik az enyém, már a hírdetés, az autó fényképeken levö állapota is árulkodó lehet, én is hasonlóan alaposan szoktam áttanulmányozni öket, mert valóban ezek utalhatnak a korábbi használatra, a tulaj hozzáállására.

    A karcosság viszont szerintem kicsit komplikáltabb.
    Ugyanis a mai, önzö világban, ahol a többség úgy éli az életét, hogy " csak én vagyok, szarok mindenre, és mindenkire " már sajnos nem tudod kivédeni a karcokat, az ajtórányitásokat, mert egyszerüen ilyenné váltak az emberek.

    Én is hiába állok ha csak tehetem távolabb a parkolókban, vagy a legtöbbször olyan helyre, hogy egyik oldalról oszlop/bozót/padka legyen, és így legalább 50%-ban biztonságban tudhatom az autót, így is lett rajta 1 év alatt jópár ilyen karist, rányitás nyom.
    Tehát ez alapján, ha valaki megnézi az autót, mondhatja, hogy igénytelen, gondatlan tulaja voltam az autónak, holott ez nem igaz. :)

    Ismerös is hírdette az autóját, új turbó, M32 javítva, illetö elöre kért képeket, számlákat mindenröl, személyesen is körbebújta az autót, elmentek emelöre is, ott a szerelö is megdícsérte az autót, majd ezek után, hogy müszakilag hibátlan az autó, és nem tudott mibe beleállni, nekiállt a 2-3 hasonló ajtórányitás miatt 300 ezreket alkudni, " mert hat mégis hogy néz ki az autó, telifény kell, stb....". :) Az ilyen pajtikra írtam, amit írtam. :)

  • Szada85

    aktív tag

    válasz Declare #67914 üzenetére

    Hogy saját példát is írjak, ahogy írtam is korábban hírdetem a hullaszállítómat, legolcsóbb OPC a piacon, cserébe a legjobban felszerelt ( és minden müködik is ), plusz ugye az egyéb extrák ( 18"-as hordók, gewinde, nagykipu, tarcsi cuccok ), 1-2 megcsinálandó dologgal ( emiatt is annyi, plusz eladni szeretném, nem hírdetni ) ez csak mint felütése a sztorinak.

    Emberünk ír - egyébként az átlag szönyeg/tevekereskedöhöz képest rendkívül kultúrált egyén - szintén kért képet mindenröl, számlákról, fékbetét hány mm, kuplung hány mm-nél fog stb, gumik DOT száma.
    Meg is kapott mindent, örülés van, tetszik neki nagyon az autó, korrekt történettel, megkérdezte, hány tulaja Volt, én illedelmesen megírom - ´csába a jólneveltségemmel -, hogy én vagyok a 6. ( ami természetesen mondhatjuk, hogy magas szám, és riasztólag hathat, elismerem )...

    Ezek után 3 napja ezen megy az Isaurázás, fenti okra hivatkozva bemondott 2000€-val kisebb max árat ( amivel mondjuk már Magyarországon is a legolcsóbb Caravan lenne :) ), amit ad ( illetve ennyije van, sikeresen elszólta magát telefonban késöbb ), mert az autó amúgy tényleg jó, jól felszerelt, de ennyi tulajjal " nem ér többet az autó ", mint megtudtam töle.
    Ö meg mondjuk megtudta tölem, hogy annyiért ha vár még egy picit, nagyon szép törött, hullák szoktak lenni fent, biztos nemsokára rámosolyog a szerencse.. )

    De persze azóta is naponta jön üzenet töle, hogy " de, ha mégis meggondolnám magam, Ö nagyon szívesen megvenné még mindig azon az áron )

    Persze erre valahol fel voltam készülve, a java nyilván még csak most jön majd, mindenesetre mókás. :)

  • Szada85

    aktív tag

    válasz Petyyyyy #67923 üzenetére

    Majd max úgy fogalmazok, hogy George Clooneysodok... :D

    Fel vagyok készülve nyilván valamennyi alkura, az árat is - mint nyilván mindenki - úgy löttem be, hogy figyeleme vettem a javítanivalókat az autón, plusz, hogy egy 5-10% alku beleférhessen a dologba. De így élböl majd 30%-al alacsonyabbat bedobni úgy, hogy még személyesen nem is látta az autót - ergo helyszínen nyilván rá akarna tenni további 10%-ot, mert ugye az a " szokás " -, , azt már azért picit szemtelen próbálkozásnak tartom. :)

  • Szada85

    aktív tag

    válasz Declare #67924 üzenetére

    Igen, sajnos mi is mentünk/megyünk vele pályán is, haza is mentünk párszor, ezeket nem tudod elkerülni, de biztos lesz, aki majd ezek miatt is nekiáll a földön hisztizve hemperegni, ahelyett, hogy örülne, hogy " Langstreckefahrzeug". :)

    Az megvan, hogy mi tetszik, viszont, hogy vennék-e rögtön abban nem vagyok biztos ( bár autóbuzi lévén valószínü ), eladni is részben azért akarom, mert legalább fél évig-évig heti 4-5 napot leszek céges úton ( sokszor más Kontinensen ), így az autó csak a mélygarázsban állna nagyrészt, az meg nem feltétlen tesz jót semminek.

    Két dolog van, ami ( ezek szubjektív dolgok nyilván ) picit zavar benne, az egyik, hogy az alkatomhoz - 190 centi, 100kg, és nem a bokám vastag - nem tudom eléggé letekerni az ülést, emiatt borzasztó magasan ülök, a szélvédö felsö síkja is sokszor zavaró, a középsö tükör is nagyon belelóg a látómezömbe, a másik pedig, hogy túl sok a Tuning-potenciál hozzá, már szívósorokkal, nagyobb turbókkal álmodok, viszont szögelni ott a Gsi, épp elég egy kútba szórni a pénzt, szeretnék egyéb projektbe belevágni, így valami olyasmit nézegettem, ami picit nagyobb, powerben nagyjából hasonló, viszont nincs hozzá túl sok cucc, így kísértés sincs.
    .
    Így jött képbe a C Vectra GTS 3.2 V6.
    Tudom, öreg, szívómotoros konstrukció, ami a gatyámat is leeszi, de valahogy mindig vonzottak a "különlegesebb" autók, ez a keresztem. :)

    Úgy vagyok vele, hogy megvan az a Minimum-ár, amiért odaadom a Caravant, ha annyit nem ad érte senki, akkor könnyen lehet, hogy megmarad, és megkeresem a módját, hogy pár centivel lejjebb dobjam az elsö sort, akkor az elsö pontot kihúzhatom a listáról. :) A másodikra meg tudom, adjam oda asszonynak a bankkártyám, és meg van oldva... :DDD :DDD

  • Szada85

    aktív tag

    válasz Petyyyyy #67926 üzenetére

    Pedig az eddigi tapasztalat ( akár felni, akár most az autóval ), hogy mindenki elöre, látatlanban is igyekszik alkudni.

    Persze lehet hivatkozni a távolságra ( általában erre fogják, hogy nem szeretne 2x3-4-500 km-t utazni, ha úgysem hajlok az ajánlatára ), másfelöl én is pimaszságnak tartom, és szerintem a legritkább esetben müködhet már elöre beböfögni valami komolytalan árat, sokan bele is írják a hírdetésbe, hogy megnézés nélkül az árról szóba se áll az érdeklödövel, vagy épp ne írogassan neki " Mennyi a vége fönök " üzeneteket, mert nem fogja megválaszolni. Nem egyszerü a helyzet, tény. :)

    Az eddigi kedvencem - akinek sikerült kizökkentenie még a komfortzónámból is -, aki a 270€-s felnit ( 1-2 tárolásból adódó pötty Volt rajta, amúgy hibátlanok ) látatlanban lealkudta 200-ra ( mert Ö úgye 200km-röl jön, ójajj ), majd megegyezés után elkezde, hogy " akkor jön, de még ha talál a felnin, akkor hibánként 5€ mínusz az alkudott árból...
    Elég sokadik verzióját sikerült olyanra finomítanom a válasznak, hogy mégse zökkentsem ki a csúnya gonosz világba a mesekönyvböl, amiben élt...természetesen nem adtam el neki, 4 nappal késöbb elvitték 250-ért...

    Attól a fejem még Clooneysodhat, mert a testalkatom Jabbá-é... :DDD :DDD :DDD

  • Szada85

    aktív tag

    válasz trassher #67940 üzenetére

    Én is sokat szoktam böngészni ezeket, valóban én is megdöbbenek némely hírdetésen, a képek is sokszor ócskák, kicsik, vagy olyan részt fotóznak, ami irreleváns, néha egészen szórakoztató tud lenni. :)
    Az ember árérzékeny szerzet, ha meglát egy olcsóbbat bármiböl, akkor természetesn az kezdi el Öt érdekelni, mert ahogy Te is írtad, " biztos nem annyival rosszab "...DE :)

    Tisztában vagyok vele, hogy az enyém egy rétegmodell, amit célzottan keresnek/vesznek emberek, ha jön rá érdeklödö, akkor lesz másik autó, ha csak kulákok, akkor pedig megmentek egy ritka autót az utókornak. Azt gondolom, hogy ritkasága miatt nem feltétlen fog csökkenni az értéke ennek Sem, mint ahogy a Kadett/Astra Gsi-k ára is kúszik szépen felfelé, ahogy ritkulnak. :) Meglátjuk, elég sokaknál van parkolóban mobile-n és ebay-en is, bízok benne, hogy nem csak ennyi álmodozó van. :D

  • Szada85

    aktív tag

    válasz Doggy dog #67945 üzenetére

    Átérzem, szerencsére a lakás mélygarázsában sarok melletti elsö helyet bérlem, így csak 1 oldalról van mellettem autó, azzal pedig jóban vagyunk, így ott nincs gond.
    Napközben sokáig a ház elött parkoltam én is ( öreg a garázskapu, nem hangtalanul nyílik, gondoltam megkímélem a lakókat ), míg a multkor egy idös papi tolatóradarnak használta az autó elejét, és párhuzamos parkoláskor addig nem tolatott, amíg már nem tudott az autómtól...akkor elörébb gurult egy 40 centit, kiszállt, és megnézte a saját (!) autóját, nincs-e baja... :W

    Murphy, hogy pont akkor néztem ki az ablakon, így végig követtem a mutatványát, majd ki is szóltam neki, hogy akkor ´lesszíves megvárni, míg leteleportálom magam, szerencsére a rendszám van legelörébb, így csak azt puszilta meg.... erre mondom, hogy szörnyü lett a világ, az emberiség... :(

    Azóta ha kell, naponta 4-szer is le-, kiállok a garázsból, mert csak ott tudom biztonságban az autót...

  • Szada85

    aktív tag

    válasz urban racer #67956 üzenetére

    Láthattam ezt az autót Káposztásmegyeren, a Külsö Szilágyí út vége felé a házak elött parkolni?
    Vagy csak keverem egy nagyon hasonlóval? :)

  • Szada85

    aktív tag

    válasz urban racer #67960 üzenetére

    Korábban, olyan 6-7 éve jártam Újpeströl Dunakeszire dolgozni, akkor hajnalonta láttama egy ilyen kéket, mintha hasonló lett volna a rendszáma is, de akkor valószínü keverem. :) NE vagy XE volt?

  • Szada85

    aktív tag

    válasz diablo1984 #67967 üzenetére

    Sosem voltam jó fotós, biztos azért becsapós. :D

    Tökéletesen emlékszel, ma már lassan Szent Grál egy gyári 16 szelepes darab, hogy a limitált kiadásokról ( Champion, SuperBoss ) ne is beszéljünk. :)

  • Szada85

    aktív tag

    válasz #81556480 #68557 üzenetére

    Szia.

    A vezérmüszíj ( ha szíjas a motor ) - Zahnriemen
    A vezérmülánc ( ha láncos a motor ) - Steuerkette

  • Szada85

    aktív tag

    válasz Dr.Burn #68677 üzenetére

    Ahogy minden használt autónál, úgy a Z20LET-nél is az elözö tulajok a kulcs az állapothoz.

    A turbó szokott gyenge pont lenni, a wastegate peremén szokott hajszálrepedés keletkezni, vagy a turbó tengelye lóghat, de természetesen ez is a korábbi tulajok használati módjától függ,
    Nekem egy turbócsere nyomáscsövekkel együtt cirka 250-300k Ft-ból állt meg, gyári új GM turbóval, mindenféle kedvesség, okosság nélkül, csak a legrosszabb esetet feltételezve.

    Maga a blokk egy elég tartós konstrukció, komolyabb hibákról nem nagyon olvastam, meghálálja a gyakori olajcserét, és a minöségi olajat mindenképp. :)

  • Szada85

    aktív tag

    válasz ufonauta #68819 üzenetére

    Azért egy turbó halált ne úgy képzelj el, hogy gurulsz békésen az Isten háta mögötti kis településen, és minden elöjel nélkül kiesik a kipufogón a lapát. :) Persze ilyen is elöfordulhat, ha valahogy nagyon hírtelen elmegy a kenés, Te nem veszed észre, de mondjuk akkor ez viszi magával a Motort is, és akkor már mindjárt nem a turbó lesz a legnagyobb gondod. :)

    Azért egy hagyományos turbóhalálnak sok elöjele van, olajfogyasztás, füst, söt, hanghatás is... Nekem a Z20LET-nél is megfigyelhetö Volt olajfogyasztás, valamint a hangján is lehetett hallani, hogy nem fúj szépen, szóval azért az instant haláltól kevéssé kell tartani, különösen, ha az ember karban tartja, és oda is figyel rá. Szerintem.

    Ugyanakkor abban is van igazság, hogy egy szívómotor kevésbé bonyolult ( bár ahogy jövünk közelebb a jelenhez, már azokban is a szenzort figyelö szernzort is lassan szenzor nézi ), szóval mindkét frakcióra lehet pro és kontra pontokat találni.

  • Szada85

    aktív tag

    válasz Ferike81 #68837 üzenetére

    Ha alaposan elolvassátok a kommentemet, nem azt írtam, hogy lehetetlen, hogy ne elöjel nélkül térdeljen le a turbó, mert elöfordulhat ( ahogy fentebb is írtam ), hanem, hogy az esetek nagy többségében van tapasztalható elöjele ennek.
    De való igaz, hogy elöfordulhat - ahogy a két példa is itt áll - a másik verzió is.

    Egyébként engem is nagyon érdekelne, hogy mi volt a konkret oka? Írod, hogy az üzemanyag ( gázolaj ) volt rossz. Ez mit takar, mit mutattak ki? Mit okozott a turbóban? ( félre ne érts, nem kötekedés, tényleg érdekel, hogy mi-hogy történt ).

  • Szada85

    aktív tag

    válasz Declare #68845 üzenetére

    Én is hasonló véleményen vagyok, emiatt is lennék nagyon kíváncsi, hogy az említett két példában mi Volt a háttér, illetve pontosan mi történt, mindig szeretek tanulni, mások tapasztalatát új ismeretek megszerzésére hasznosítani.

    Alapvetöen azért azt el tudom képzelni, hogy a legtöbb család kasszája nem feltétlen teszi lehetövé, hogyy bármikor elörántsanak a kalapból egy turbócsere árát ( most a miértjét ne firtassuk, mert abból egy hatalmas offtopic veszekedés lenne :DDD ), ergo nyilván sok mindenki tart töle, akárcsak a kettöstömegütöl például.

    A dízelnél - már megtanultuk -, hogy azért nincs para, mert az úgyis kevesebbet eszik, és az üzemanyag-ár különbségböl majd úgyis futja turbócserére ( is ). :D

    Autócsere in Progress, hírdetem a hullaszállítót, de csak olyanok írtak eddig, akiknek Matchboxra van pénzük, a január nem feltétlen a használtautópiac fesztiválszezonja sajnos... :)

    Az utód meglelése sem sétagalopp, 3.2-böl sem kelleti magát olyan sok a piacon, illetve ritkán jön olyan kombinációjú variáns, amit keresek ( ezüst vagy fekete szín-kéziváltó-börbelsö-xenon, jó állapot ).

    Illetve most van egy, ami majdnem tökéletes, picit vastagon fogott a tulaj ceruzája, egyelöre a megfelelö hangnemet alakítom ki, hogy aztán ajánlatot tegyek... :)

  • Szada85

    aktív tag

    válasz AMD Power #68857 üzenetére

    Nem esélytelen eladni persze, érdeklödök ( vagy nevezzük inkább álmodozóknak ) jönnek, illetve ma már február, szóval januárban eladni már semmiképpen Sem fogom. :D

    Év elején gondolom a németek nagy része inkább sítúrára költi a kötegeket ( vagy csak én dolgozom sífetisiszta irodában ), nem pedig autóra. Meglátjuk, természetesen megvan az az összeg, ami alá nem kívánok menni, reális alku beleférhet a dologba, bár azokat, akik látatlanban ledobnak az árból 20-30%-ot, majd a többit a személyes megnézéskor szeretnék belealkudni, nehezen veszem komolyan. :)

  • Szada85

    aktív tag

    válasz Declare #68859 üzenetére

    Eldölt igen.

    Elég sokat olvasgattam fórumokat, teszteket, véleményeket, és eléggé elment a kedvem az elözöleg kinézett típusoktól. :)
    Igazából 10+ éve Opeleket vezetek, az igényeimet tökéletesen kiszolgálják, mindezt elérhetö áron, szóval mondhatom, hogy elégedett vagyok a márkával még úgy is, hogy jellemzöen valami gazdaságtalan kombinációjú változatot használok ( Gsi,OPC, most V6 ). :)

    Nyilván én is eljátszottam a gondolattal, hogy esetleg egy újabb, " prémium" Audi A4, esetleg E90-es 3-mas BMW -ba átülni, de annyi negatívumot olvastam róluk, legyen az a TFSI-k kokszosodása, akár a N-es motorok erös olajfogyasztása, hidrotöke-csattogása, hogy ezekre én azt mondom, hogy annál a szintnél/ azon az áron, amit kérnek érte használtan is, nekem nem vonzók így. Plusz ugye a legtöbb ilyennél a láncos kaland szintén nem növeli a lelkesedést.

    Így maradva az Opelnél néztem egyel tágasabbat, mint a G, így jutottam el a C Vectrához.
    Maradva a saját "elveimnél" az OPC lenne az igazi, viszont a Z28NET-röl szintén olvastam több helyen is, hogy a rendszeresen csérélt lánc ellenére is sokaknak köszönt el a vezérlés ( meg vele együtt nyilván a Motor részegységei is ), és átlagosan egy-egy ilyen mutatvány 3-5 Ezer € közötti generált hozott magával, ami miatt szintén elvetettem. ( ott a Gsi, ha nagyon locsolni szeretném a pénzt, arra nyugodtan tudom :D )

    Így keveredtem a FL elötti 3.2-es "fujj"szívó Vectrához, menetteljesítményben kb. azt tudja, amit a G OPC-m, nyilván a fogyasztása magasabb lesz, már csak a saját tömeg miatt is, illetve mivel ahhoz, hogy menjen jobban kell forgatni, de V6-os autóm még nem Volt, ideje kipróbálni egyet. :)

    Plusz ami szintén vonzó, hogy nem sok potenciál van a tuningra sem, így ez sem fog kísérteni, kap egy EDS Phase1-es ECU optimalizálást ( autóskártyázók kedvéért ~211 --> 235 Le ), és csókolom.
    Az OPC-nél mindig remegett az egéren az ujjam a "Kaufen" gomb felett egy EDS szívósor, turbó, HF felett, így ez mostantól nem lesz... :D

  • Szada85

    aktív tag

    válasz Declare #68865 üzenetére

    Meglátjuk, majd írok mindenképp, hogy miként alakul a történet. Valahol azért fáj is a szívem, sajnos rossz tulajdonságom, hogy könnyen a szívemhez nönek a tárgyak, különösen az autók, mivel a hobbim is. Így azért nehezen engedem el a Kombi kezét is, olyankor meg kell nézzek egy GTS V6 videót a youtoube-on, hogy segítsen. :D

    Nem feltétlen a prémiumsággal van a bajom, ha müszakilag tényleg tartós csomagolásban kapod, ha fasza konstrukció lenne pl az E90, akkor szívesen használnék egy 330i-t vagy akár 335i-t is. Nem mintha akkora sznob lennék, hogy szövetülésben szédülök, vagy ilyesmi, de aláírom, hogy meglehet a feelingje ezeknek az autóknak is.
    A gond számomra azzal van, hogy ilyen tervezési/spórolási blödség miatt ( minthogy pl a 25i motorjában a gyürük valami olcsóbb ötvözetböl vannak, amik kopnak, mint az állat, és ezért eszi eszetlenül az olajat.. ), vagy, hogy a HF-ben az olajjáratokat szükebbre vették, ezért nem feltétlen jut elég olaj a hidrotökékhez, vékonyítunk 2 tizedet a lánc falvastagságán, mert akkor több darab jön ki ugyanannyi anyagból...

    Erre gondolom azt, hogy egy prémiumnak mondott márka ( és lehet az karikás, csillagos, propelleres, mindegy ) Sem engedhetné meg ezt. Különösen zavaró ez akkor, ha használtan is ezek 3 millió Ft felett mozognak.

    A tulaj faktort amiatt nem venném külön, mert butákok ugyanúgy vezetnek Opelt, mint BMW-t mondjuk, a Vectrák között is találkoztam már halott példánnyal, amiröl sütött, hogy ilyen suhancautó.

    Hátsókerekesben valóban több a boogie, mondjuk ezt pedig próbálom úgy nézni, hogy mivel a Veci elöl kapar, legalább az Sem csábít az állatkodásra, egy RWD-vel ( öszintén bevallva, magamat ismerve ) biztos rá-rákönyökölnék véletlenül az ESP kapcsolóra... :D

    A Vectra pedig - remélhetöleg - tökéletes lesz arra, hogy elbugyborékoljak vele ide-oda, kísértést legfeljebb az aluljárók, alagutak jelentenek majd, hogy nehogy visszacsússzon 1-2 gangot a váltó... :)

  • Szada85

    aktív tag

    Ugyan nem feltétlen érdekel sokakat, de ha valakit mégis, akkor annak álljon itt a V6 GTS Saga elsö bekezdése ( kávé mellé, ebéd utáni kaja-kóma elüzésre. :)

    Pár hete már nézegetem a kínálatot, pénteken fel is került egy új darab ( [link] ), barátságos, 3200€-s alapárral, 210k Km, benne a wishlist ( Kézi,bör,xenon ), ráadásul az egyik kedvenc színben ( kékesszürke ).
    Maga a hírdetés borzasztó slendrián (leírás, adatok lazán kezelve, képek pedig homályosak ), tehát igazi best buy, na sebaj, ilyenre nem adunk, közel is Volt, beszélgetést kezdeményeztem, bemelegítésnek a könnyebb kérdésekkel indítottam, sérülésmentes-e az autó, hány tulaja Volt, szervíztörténet, vezérlés, kuplung csere mikor Volt? Eladónk egyiket Sem tudta fejböl, viszont megnézi a szervízkönyvet - jött a válasz, illetve kiemelte, hogy az autó tiptop, nincs baja, és nyugodt lelkiismerettel hírdeti..

    Nem pont így epül a jó benyomás, itt már erösen körvonalazódott bennem, hogy emberünk vagy tényleg ennyire noob, vagy csak borzasztó jól játssza... :D
    Tovább erösíti ezt, hogy elötte egy Golf6 GTi-je volt, amin a második turbóhalál után túladott, és beleült ebbe. Naponta 2x55km-t ingázik munkába, és rájött, hogy ez azért többet kajál, mint a turbós ( nahááát?! ), ezért most egy A3 2.0Tdi-t szeretne venni ehelyett...

    Szervízkönyvröl jöttek képek, sokáig egy tulaj, tippre cég lehetett, mert 8 havonta, átlagban 30 ezrenként járt szervízben, szépen végigpecsételve. Ezt mondhatjuk jó, és rossznak is egyszerre, én a 30 ezrenkénti cserét sokallom, de legalább követhetö az elöélet.

    Szombaton elmentünk megnézni. Kívülröl szép, elsö lökös alján pár karc.
    " Hát igen, de 13 éves autóról beszélünk, biztos a Tiéden is van pár ennyi idösen! " -jött a válasz az eladótól. ( Rögtön személyeskedünk, erös a felütés :) ).

    Nyilván ezzel semmi gond, de azt hiszem ezt én is ilyen fennhangon fogom bevetni az érdeklödöknél nálam.

    Külsöleg egyedül az utángyári Sonar, LED nappali fényes csoda fényszórók baxták a szemem, erre az eladó negyed órán keresztül fújta, hogy " Deee, ez gyári, mert Xenyon is ", mire mutattam telefonból képeket, hogy milyen is egy gyári lámpa, akkor elhitte, bár nehezen, ezt egy " De attól még ez nagyon mutatós, és jól világít "-tal sikerült reagálnia... :)
    Valamint - és erre nem sikerült magyarázatot találni, és más Vectránál is láttam ezt, a segge valamiért lejjebb ült, mint az eleje, holott a futómüben nem tapasztaltam hibát, de ettöl még szintén fura Volt. Nyári gumik, téli szett nincs - " illetve adtak neki hozzá, csak rossz méretet " Whaaaaaat?? :Y

    Pop-the-Hood, nézzük a szívét.
    Motortér egészségesen poros, olajfolyás semmi, elemek szépen állnak. Kiegyenlítöbe kukk, következö szörprájz, teljesen átlátszó benne a lötty, egy nagyon halványan szürkés, de tényleg csak erösen hunyorogva. Ettöl még zavar, mert kb. mintha csapvízzel lenne feltöltve az egész, átlalában zöldes, vagy rózsaszínes szokott lenni a koncentrátum... Columbo ekkor jönne vissza negyedszer, hogy " Csak még egy kérdés "...
    Eladó nem tud semmit, sose babrálta, neki teljesen jó Volt minden. Olajbetöltö kupakon vékony, világosbarnás sürübb trutyi, benézve a betöltö csö fala is végig ilyen.
    Alapvetöen ezzel még nem feltétlen lenne baj, okozhatja ezt a ritkán cserélt olaj, esetleg a hidegben rövid távok is ( bár ezt a 110km-es ingázás miatt nem hinném ), meg nyilván a hengerfejesség is ( itt lett extrán gyanús, hogy a kiegyenlítöben mi az a csapvíz vajon? ).

    Beltér a futás ellenére szép, a vezetöülésen a bör a beüléstöl már kopottas, de vállalható, egyéb kopás nincs, tényleg jól mutatja, hogy sokáig jó gazdája lehetett. Extrákat próbálgatva jön a meglepi, hogy
    " Minden jó, kivéve a Tempomat, de már nézegették, és csak valami kontakt baja van "... Értem, tehát, akkor mégsem hibátlan, ahogy írtad, cimbi... Sebaj, ezzel még együtt lehet élni, alkualapnak tökéletes, gondoltam.

    A Motor egyébként szépen járt, csendben, se füst, se egyéb aggasztó dolgok. Be is melegedett szépen hamar - ezzel némileg cáfolva a hengerfejesség lehetöségét, bár a szkeptikusságom továbbra is állt -, menjünk próbakörre..

    A motorhang belül nekem erösen pömpöllömerevítö, föleg fordulaton gyönyörüen dorombol, szépen szedte a lábait is.
    Hamar feltünt azonban, hogy jobb hátulról a sebesség függvényében búgó hang jön. Kérdezem emberünket, hogy " ez bizony nem Volt szériafelszereltség ", " Ö nem tudja, lehet csak a gumik, vagy lehet nyomvájú" ... LOLZ..
    Itt már erösen tudtam, hogy az üzlet meghíusulni látszik, de ha már ott voltam, tapasztalatszerzésnek mindenképp hasznos, viszonyításnak a jövöre nézve. Valamint picit húzott jobbra az autó, ez persze lehet guminyomás, futómü, sok minden, mindenesetre ez Sem szimpi.
    " Nem lehet csak nyomvájú? " - kérdezte az eladó, itt már nehezen álltam meg a választ, hogy " De, az egész világ egy nyomvájú, nem?! " :D

    Egy jó fél órát autóztunk, visszaérve kis várakozás után megint megnéztem a beöntö kupakját, még mindig trutymákos volt. :F

    Ezek után összegeztem emberünknek, hogy " Nincs téli gumi, nincs Tempomat, búg valami, és húz jobbra az autó, plusz az a trutyi is elég baljós ", ennek fényében hogy tudunk kerekíteni a büdzsén?
    " Semmit, az ár fix. " Mert Ö megnézte neten, és ilyen állapotért ( ezen vitatkozhattunk volna, de szerencsére piszok jólnevelt gyerek vagyok :D ) ez az ár tökéletes. "
    De aludjak rá egyet, és meg fogom látni " - Volt az utolsó mondat, majd ezek után elköszöntem, és eljöttünk.... :)

    Szóval egyelöre marad a turbó szuszogás, de arra tökéletesen jó volt, hogy tapasztalatot/viszonyítási alapot szerezzek V6-ból, illetve, hogy megerösítsem magam, hogy piszok mód ilyent akarok, illetve már most tudom, hogy qrva sokat fog kajálni alattam az elején, mert állandóan hörögni fog a 6 henger :DDD :DDD :DDD

    Elnézést a terjedelemért, lehet inkább blogot kellene írjak, tudom. :D

    [ Szerkesztve ]

  • Szada85

    aktív tag

    válasz HoaryFox #69148 üzenetére

    Már a hírdetés alapján szkeptikus voltam, tekintve, hogy arra nem vette a fáradtságot, hogy rendesen feltegye, a megnézés alapján pedig föleg. Ha nagyon cigány akarok lenni, akkor a hírdetett ár feléért hajlandó lennék elhozni, tekintve az esetleges rizikót, amit egy motorgenerál jelentene, de nyilván annyiért meg nem fogja eladni. :) Gondoltam, hogy beajánlok érte egy akkora összeget, mint esetleges ajánlat, ha más nem viszi el, szóljon, de van másik Vectra, ami még szóba jöhet, szóval elöbb azt tervezem megnézni. :)

  • Szada85

    aktív tag

    válasz Doggy dog #69154 üzenetére

    Másképp nem is történhet :)

    Tegnap felkerült 4 darab is, de tényleg borzasztó nagy a szórás a piacon, mind állapotra, mind felszereltségre, így kevés az olyan darab, ami megfelel a támasztott követelményeknek. Most van egy, ami nagyon bíztató, de ahhoz el kellene menjen a Caravan, hogy nyugodtan megvegyem, nem szeretem a kiszámolósdit, akkor inkább várok még. :)

    Nem tudom otthon, de idekint most gyorsan bepötyögtem,
    kötelezö ~ 210 ezer / évtöl felfele ( mindenféle bónusz-malus nélkül ),
    ugyanez FullCasco-val ~420 Ezer / évtöl felfele lenne a Vecire... :)

    Tudom-tudom, #nyugatonjólmegy, #dojcslandhighlife, stb... :D

Új hozzászólás Aktív témák