-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
F_Gergely
őstag
válasz Declare #48530 üzenetére
Ne is mondd.... Nekem ott a vectra, apámtól rendszerint megkapom "ezt minek? Zsiguliban ilyen nem volt" meg "ha zsiguliban megtudták oldani itt miért nem".... Más generáció.
Tesom is mindig kérdezi, minek jár a motor amikor megérkezem, mondom mert pályán jöttem másfél órát van kint 40 fok le kell hüteni a verdát, hogy kaparhassak hazafele is.
Tesom pont tegnap kérdezte, minek nekem új akksi, neki 2 hetet áll a kocsi és pöcc röff, mondom jah de tedbe van egy 45Ah akksi a kis szutyok 1.4 benzinhez, nekem meg ott a 2 ezres dizel full extra tehát agyonspékelve egy halom elektronikával, mondom neki, a te akksiddal annyit se böfögne a kocsi hogy puff
Szóval jah, tesom is úgy vezet hogy kocsiba be, megy megáll és motor leállít. De ő be is vallja neki az autó csak egy autó, beleül és megy. Nem akar vele foglalkozni, nem is érdekli, ha baja van elviszi a szerelőhöz.[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
válasz AMD Power #48557 üzenetére
Jövő évben tervezem beszerelni az olajhőfok, olajnyomás, és generátortöltés mérőt. Érdekes hogy a műszerek ára nagyjából 3 ezer forint, eddig egy műhelynél érdeklődtem ott nettó 90 ezret mondtak.
Egyedül az olajhoz kell egy adapter ennek ára 6 ezer forint kb. erre ráköthető több szenzor is így a gyári rendszerhez nem kell hozzányúlni teljesen független az autótól. Töltésvisszajelző meg 2 kábel. Behúzni pepecs meló, de nettó 90-ért elpepecselek vele(#48558) Jofi81
Sajnos az hogy ugyan abból az autóból van semmit nem jelent. Én egy cikkszámot feltétlenül ellenőriznék. Ha ez stimmel, akkor lehet tovább nézni a hibalehetőségeket.[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
válasz Jofi81 #48563 üzenetére
Nem tudom a motorhoz mennyire férsz hozzá, főleg a hátsó ajtónál, elsőnél még csak csak...
Maga a komfort igazából csak annyit csinál, hogy amikor nyomva tartod a gombot akkor az elektronika letestel, és egészen a végállásig megy az ablak.Amikor bezárod a kocsit és magától felhúzza az ablakokat, gyakorlatilag ugyan ez történik. Én eddig csak akkor találkoztam olyan esettel mint a tied, ahol nem gyári, hanem utólagos modul lett berakva.
Kábelezés jó? Nincs megtörve valahol a vezeték?(#48562) haddent:
Persze, de mondom egyenlőre a tervezési fázisban vagyok, olajhőnél nem mindegy hova kötöd, nameg kérdés hogy bekössem a gyárira, vagy teljesen függetlenül a gyáritól kössem be. Még megálmodom. A műszerek mutatósak lesznek fekete hátlappal, szeretném a "gyári" kinézetet fenntartani ahogy eddig is. Decemberben érkezik az irmscher óraegységem, majd ahhoz fogom hozzáhangolni hogy megegyezzen.
Ezek a műszerek bármibe berakhatóak bár benzinesnél max a töltésvisszajelzőnek látnám értelmét.Én eddig egyszer jártam úgy hogy leállítottam a motort és ment a venti még pár percig. Ez inkább benzinesre vagy olya dizelre jellemző ahol a hűtés alulméretezett. Nálam a dupla venti miatt gyakorlatilag sose tudtam 90 fok főlé vinni még klímával sem. Dugóban volt 95 fok de ennyi. Nagyon jó a vectra hűtése, és szinten is tartja, és semmi hangja nincsen. Tesom toyotájának olyan hangja van ha bekapcsol a venti mint egy felrobbanni készülő turbina
[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
válasz mohabá 007 #48574 üzenetére
Attól függ, amit te mondasz fűtés cső, az a lábteret fűti, elviekben ott akkor megy rendesen a meleg ha a lábra állítod a fűtést. Nálam digitklíma van, ő vezérli hogyan fűt, de egyenletesen fűti fel az autót, legtöbbször nem tudom megmondani hol jön a meleg mert mindenhol egyenletesen áramlik. Próbáld ki hogy csak lábtérre állítod a fűtést és nézd meg úgy jön a meleg. Hasonlítsd össze a vezető ülésnél ott mennyire jön a lábnál a meleg. A kettőnek egyformán kéne mennie.
Ha nem egyformán megy akkor a terelőlapátok nem működnek megfelelően, de azt szétszedni... Totál a középboxot ki kell szedni, marha nagy meló.[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
válasz mohabá 007 #48581 üzenetére
Asszem angalógnál 4 fokozat van össz tehát az normális ha ott hangos. Digitálisnál 9 fokozat van 3-4 nem is hallod, 7nél lehet hallani.
Elöl és hátul nagyjából azonosnak kell lennie, nem lehet különbség a kettő között. -
F_Gergely
őstag
Ezzel szépen rendbe teszem az ülés alatti csatlakozókat (jelenleg wago-val van) és igy még egyszerűbb kiszedni meg berakni. Zseniális
Van belőle 2 pin-es is azt meg majd a hátsó ülésfűtéshez berakom. Imádom az eBay-t -
F_Gergely
őstag
válasz tboy93 #48585 üzenetére
Elektronikával elvagyok, egyébként ez kb 15 perces meló
Egyre inkább othonosabban mozgok az autóvillamosságban, azt sajnálom, hogy nincsen fütőtt zárt garázsom, már rég rommá tuningoltam volna a kocsit.
Most az utólag beépíthető műszerekre kattantam rá, na meg jön majd nyáron a hifi is. Meg hátra akarok automata napfényrolót is
Ötletem van dögivel, meg időm is lenne csak hely nincsen ahol tudom szerelni. -
F_Gergely
őstag
válasz tboy93 #48589 üzenetére
Nálam ez nyáron lesz, de kb ugyan ez. De akkor már le lesz szigetelve is, kap új műszerfalat stb. Ez egy másfél hónapos project lesz.
Erősítő nálam a kesztyűtartó mögött lesz egy, ez hajtja az ajtókban lévőt, a mélyládához tartozó meg hátul lesz a láda mellett a csomagtartóban. A besüllyesztésén még gondolkodom. -
F_Gergely
őstag
válasz tboy93 #48591 üzenetére
Szépen dolgozik az ember, megnéztem a galériát. Én mondjuk nem tudnám ilyenhez vinni, mert nem az én két kezem munkája lenne. Ajtópanelből meg nekem bejön a gyári. Pl nem vagyok kárpitos de adig szenvedek a ragasztóval meg a kárpitanyaggal mig olyan nem lesz mint ami tetszik.
Rengeteget olvasok, azután ami érdekel
Ugyan igy vagyok a hifivel, ez elektronikával meg szinte bármivel ami érdekel. -
F_Gergely
őstag
válasz Declare #48622 üzenetére
DSG váltót én is elfogadnék DE és itt jön a de...
Automata váltós autóval marha sz@r vontatni akár utánfutót akár egy lerobbant autót. Behúzni egyáltalán nem tudod, elhúzni még eltudod...
Kényelmes meg minden de nem kéne, pont a felsoroltak miatt.
A másik hogy a motorféket mint olyat felejtsd el, az hogy ötödikből visszarakod 3-asba vagy kettesben kihuzatod és berakod utána 4esbe.
Azért nem véletlen hogy a nagybetűs amerikában feláras a manuális váltó. Ott az automata az alap felszereltség. -
F_Gergely
őstag
válasz Declare #48628 üzenetére
Én úgy tudtam automata váltónál csak le fel tudsz lépkedni a fokozatok között, tehát 2-esből nem tudod rögtön 4.-be vagy 5.-be tenni a váltót hanem szépen fel kell váltogatnod.
Ugyan ez visszafele 5.-ből nem tudod 2.-ba tenni hanem egyesével kel leváltogatnod.
Ezek akkor már megszüntek? Hogy választod ki a fokozatot? -
F_Gergely
őstag
válasz gzbotii #48729 üzenetére
Nekem a gyari opel ablaktorlo jott be, tobb mint egy evet birt es en extrem sokat hasznalom, plusz a vectra azon szar konstrukciok egyike ahol hiaba mosatsz vele szelvedot, elobb torol szarazon es utana tolja a nyalat az uvegre.
Nekem a gyari lapat parban 3500 huf ennyit boven meger nekem. -
F_Gergely
őstag
válasz trassher #48894 üzenetére
Jo cucc en hasznaltam. Mindenki elegedett vele aki hulye es nem vette figyelembe a hasznalat modjat:
Eloszor is ez egy elsosorban tisztito es rendszermegovo adalek. En mindig teli tankhoz /60 liter/ ontottem 1 decit meg a tankolas elott. Tehat kuton megalltam, ures tankba beontottem a cucc majd rakuldtem a gazolajat.
Tisztaban kell lenni azzal hogy ez a cucc feloldja a szennyezodeseket takaritja a rendszert. Ha nagyon koszos a rendszered par szaz km utan eltomodhetnek a szuroid. Ezert mindig hangsulyozva van hogyha nem ismered az auto allapotat akkor csak ugy tolts a kocsidba spurit hogy megveszed elore az osszes szurot, mesz vele 500 kmt majd lecsereled az osszes szurot. En motormosas utan kezdtem hasznalni elotte pont azert nem mert tudtam mennyire koszos az auto motorikusan.
Hasznos? Igen, erezhetoen. Nem azonnal! Ne vard hogy beontod ralepsz a gazra es uj autoban fogsz ulni. Nekem volt amikor 700 km kellett mire ereztem hogy na igen mostmar dolgozik. A legjobb egyebkent ha palyan letolsz 200-300 kmt es egy egy szakaszon megporgeted a motort 4000es fordulaton hogy kikormoljon a rendszer. Benzinesnel nem tudom mennyire erezheto. En ket dizel vectraval hasznaltam, gyonyoruen tette a dolgat, csendesebb "kremesebb" lesz a motor jarasa, egyenletes halkabb alapjarat. -
F_Gergely
őstag
válasz _seth_ #48902 üzenetére
En elso korben cserelnem a kozponti zar vezerlot. Ezt a legkonnyebb cserelni bontotta kb 3 ezer forint. Ha mukodik akkor csak kulcsal fog mert a taviranyitot majd hozza kell tanitani. Ha mukodik akkor jo. Ha nem mukodik akkor valami szakadas lehet de en 70%-ban azt mondom a vezerlo a hibas. En mar csereltem azert mondom.
-
F_Gergely
őstag
válasz realmadrid #48927 üzenetére
Bizony fizethetsz mint a karonatiszt. 30 ezere olajcsere es a tobbi nyalanksag... Tudok olyat aki a zsirnuj bmw-t vitte kotelezore, 600 ezret hagyott ott es csak a kotelezo szuroket/olajokat csereltek. Ha meg nem viszed ugrott a garancia.
-
F_Gergely
őstag
válasz haddent #48961 üzenetére
Egyik nap eszembe is jutottal. Ismerosom vezette a kocsim en mellette ultem anyos ulesen. Sracnak 1.4 G astraja van de vezet mar 30+ eve szoval rutinosabb mint en. Roviden es toromren: egy allat.
3asban 50el, mondom ember valtsal mar 2 ezret porog a motor. Erre a valasz mindig az volt neki benzines es porgetni kell, mondom wazz ez dizel nem kell porgetni. Raadasul 50-nel hova a tokombe porgeti mikor 50el lehet menni? 40nel kettesben. Komolyan a vegere mar duhos voltam ra, hogy a francba lehet igy vezetni. 4esbe 60nal valtott. En nem ertem ezt a perverziot mi a reteknek porgetni, raadasul 2 ezernelnigen erosen sziv a turbo, teljesen feleselegesen megy folyamatosan. 2 ezret nalam 5.-ben porog mikor autopalyan megyek nem varosban 50-el... -
F_Gergely
őstag
válasz Declare #48963 üzenetére
Az uj autokra biztos igaz. De a regiekre mint az enyem nem hinnem hogy igaz, nyilvan nem vagyok mernok, de ha csak jozan paraszti esszel nezem:
1700-nal sziv a turbo 2300-on kozel a teljesitmenye 100%-at leadja. Nincs kettostomegum meg ilyen olyan csodamegoldas. En 1500on elvaltok, es az utazo fordulatom is nagyjabol ennyi. Az alapjarat 800-as fordulat. Azt erzi az ember mikor erolkodik a kocsi, pl 50-nel 5.-be nem tudom berakni mert beremeg az auto, szinte alapjaraton megy, nincs ezres fordulat sem. De ez hogy 1500as fordulat keves neki, hulyesegnek tartom mert ez az jelentene hogy gyakorlatilag folyamatosan menne a turbo. Minek? Semmi ertelme. Nem ezert van, nem ez a feladata. Dizelt porgetni hulyesegnek tartom, nem erre van. 2 ezres fordulatra szvsz ott a benzines. 1500as utazoval siman elvan a dizel. Lehet az uj modernre ez nem igaz ahol van mindenfele szuro, meg kettestomegu de hogy az oregebb dizelekre ez nem igaz az is tuti. -
F_Gergely
őstag
válasz Declare #48966 üzenetére
Ha lesz tali szivesen elviszlek egy korre 1500 nalam kenyelmes utazo, 2300at autopalyan porog a motor. En elozesnel nem szoktam visszavaltani csak max ha nagyon gyorsan kell elozni akkor harmasba visszarakom. De nem remeg, nem razkodik kenyelmesen fut. Olajat 10 ezrenkent cserelek, minden szurovel egyutt. Egyebkent pont az olaj miatt lesz bekotve homersekletmero es nyomasmero. En varosban is tempomattal megyek, feleslegesnek tartom porgetni a motort.
Nyilvan havonta en kikormolom, igy a turbo nem ragad le es a rendszer sem kokszolodik el. -
F_Gergely
őstag
1.2, 1.4, 1.6 hol vannak a nagy motorok? 2.0, 2.2 vagy 2.5, 3.0.
Oke hogy turbo meg kirnyezetvedelem meg salamon fenyesitett toke, de inkabb veszek egy 10 eves de nagykobcentis autot mint egy uj 1.4 vagy 1.6 autot. Bar utobbi veszely nem fenyeget, elvbol nem vennek ujonnan autot. En regimodi vagyok egy motor legyen nagy, inkabb tulmeretezett mint alulmeretezett. -
F_Gergely
őstag
Hiaba huszoneves auto barmikor elfogadnam
Bar lehrt ez mar inkabb harmincX eves de akkor is johetne csak tankolni nem tudnam
[link][ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
válasz trassher #49076 üzenetére
Kis motor keveset fogyaszt, ezt valahogy sose ertettem. Meg mihez kepest? Betolod a klimad azt pirosnal ledadog a kocsi
Palyara kiviszed es nem megy cserebe sokat fogyaszt es porog mint a koffeinfuggo mokus.
Hibrid autot ne is mondd ismerosom allandoan ezzel nyuz hogy ilyet akar venni es nem gyozom lebeszelni. Raadasul ilyenhez hozzanyulni mar nemnigazan tudsz otthon a markaszervizt meg gondolom nem kell bemutatnom... -
F_Gergely
őstag
No akkor én is:
Vectra B Comfort 1998 December havi. (Full B2 packet)
Y20DTH motor 2.0 turbó dízel 101LE (74 kw) 230 Nm
Szín: L266 Novaschwarz (valami baromi ritka fényezés, horror ilyen színben fényeztetni)
Full extra, bőrbelső.
347 ezer km, nem valós nem tudom mennyi van a kasztniban, a motorban 240 ezer van ez biztos.[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
-
F_Gergely
őstag
válasz Petyyyyy #49222 üzenetére
Igen a bőrbelső minden esetben fűthető gyárilag, nem csak itt minden gyártó esetében.
Hátsók is fűthetőek (lesznek - sajnos bejött a hideg és nem tudtam a kábelezést megcsinálni).(#49221) Skizz
köszi mondjuk azért ezek sem hibátlanok, de amiket eddig láttam azokhoz képest újak. Nyáron majd rendbe teszem őket, meg ha már csinálom a hátsók ülésfűtését, szerintem a szivacsokat is kicserélem. -
F_Gergely
őstag
válasz Petyyyyy #49244 üzenetére
nekem is kombim van
facebook-on vannak opelos csoportok ott érdemes. Persze van aki drágán adja a cuccait pl kapcsolók 2500-300 huf darabja én meg pár százért vettem darabját fél éve. Szóval körül kell nézni de alapvetően tetőkárpit kb 4 és 12 ezer között szokott lenni. De 6-8 a standard ár. -
F_Gergely
őstag
válasz korobi #49270 üzenetére
Régóta megvan az autó? Korábban nem volt ilyen gondod?
Nálam úgy van ha tövig betolom a pisztolyt nekem is kattan és nem megy bele nyál, de ha kijjebb húzom kb 1 centit akkor már simán tolja bele a naftát. Próbáld ki lehet nálad is csak ez a gond.
Ha nem akkor szét kéne bontani hogy mi a gond, és valami nagyobb gégecsövet végigdugni hogy van-e valahol dugulás vagy valami egyéb. -
F_Gergely
őstag
válasz korobi #49280 üzenetére
Hát nem egyszerű az tuti, én kivenném az üléseket, kibontanám a kárpitot, és megnézném belül mi a helyzet. Nem igazán tudom elképzelni az okot, mi miatt nem enged neked tankolni.
Mondom ha tövig betolom akkor nekem is kattan egyből a pisztoly, de ha nálad nem ez a gond még csak találgatni sem tudok, szét kell szedni és sorra venni az egész rendszert.
Egyébként ez milyen autó, dízel benzines, kombi vagy sedan? -
F_Gergely
őstag
válasz mohabá 007 #49302 üzenetére
Mindig tanulok valami újat én is
-
F_Gergely
őstag
Errol beszelek gyerekek, ha alapbol kombit vesz az ember nincsenek ilyen gondok. Sose kene mas
-
F_Gergely
őstag
Lehet csak azért mert nekem más tipus van, vagy mert dizel, de 40 fokos melegben sem megy fel a vizhőfökom 90 fok fölé hiába állok az autóval és mondjuk még a klíma is megy. Összesen eddig kétszer tudtam 95 fokra felvinni a vízhőfokot de 92 fok fölött bekapcsol mindkét venti és azonnal lehűti az autót.
Nagyon jó a vectra hűtése, stabil 85 fokra beáll max 90-re tudom feltornászni városban araszolva, klímázva 40 fok melegben.
Új hozzászólás Aktív témák
- Energiaital topic
- Galax GeForce RTX kártyák jönnek a szűkösebb házakba
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- TCL LCD és LED TV-k
- Megjött az ASUS 240 Hz-es, fényes WOLED monitora
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Linux kezdőknek
- 1000 Hz-es játékos monitor TCL CSOT recept szerint
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- foobar2000
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs