-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szada85
aktív tag
2010 körül már csúcson pörgött a költségoptimalizálás a legtöbb - nem csak autós - cégnél, ennek azt gondolom ha nem is törvényszerü következménye, de nyilván gyakoribb velejárója egy-egy hiba elöjövetele. #konspiráció
Használt autónál pedig föleg igaz, hogy hibátlan darabot 8 éves korral nagyon nagy szerencsével fog tudni találni az ember.
Igazából szerintem inkább azt érdemes mérlegelni, hogy az ismert hibák, illetve azok következményei mennyire súlyosak, illetve javíthatóak-e, és ha igen, mennyiböl.Attól mert az M32-es szériának van ismert hibája, nem jelenti azt, hogy az összes, a piacon lévö autóból ki akar esni a váltó, csak azt, hogy oda kell rá figyelni, mert problémás lehet. Ha megnézéskor, próba alatt nem mutat tünetet, vásárlás után pedig beütemezel egy olajcserét, majd rendszeresen karbantartatod azt is, akkor valószínü, hogy hosszú ideig probléma nélkül ki fog szolgálni.
A többi dolog pedig olyan, hogy más típusokban is elromolhat a klíma, a termosztát, egyéb piszlicsáré dolgok, ezekkel kalkulálni kell, ha az ember használt autót nyüstöl.
[ Szerkesztve ]
-
Szada85
aktív tag
Az idö elörehaladtával egyre bonyolultabb lett a Technika, mind a motorokon is, min az autók elektromos rendszerei, amik így nyilvánvalóan több hibaforrást is jelentenek. Ehhez jött hozzá a költségoptimalizálás a gyáraknál, plusz talán kicsit a fogyasztói társadalom pörgetése is.
A váltót én nem látom ennyire tragikusnak, ahogy írtam, megnézéskor próbaút alatt alaposan ki lehet próbálni, ha nincs hangja, rögtön olajcserével nyitni, majd rendszeresen cserélni, és máris tettél a probléma ellen.
Nem törvényszerü, hogy az összes váltó szétesik, a neten vannak sztorik igen, de ha hozzávesszük, hogy H Astra óta szinte minden modelljében a 6 sebességes váltó ilyen M32, akkor máris pozitívabb a kép, mert mennyi autó fut ilyen váltóval, és mekkora részük térdelt le.Ha mégis bibis lesz, akkor pedig egyszer megjavíttatod, majd utána megfelelö karbantartással örökélet+2 nap, és nincs vele többet gondod.
Teljesen szerintem is csak egy új, garanciális autóval biztosítod be magad (amíg tart a garancia) ilyenek ellen, minden más autó egy szerencsejáték, ha innen nézzük.
Júliusi hazaúton a Vectrában is elnyekkent az 5. sebesség szinkrongyürüje, szerencsére a magyar limiteket 4-ben is böven tudta az autó, aztán bontott váltóból kapott új 5.-et váltókerékkel együtt (mivel újként már nem kapni), és kész.
-
Szada85
aktív tag
-
Szada85
aktív tag
válasz diablo1984 #86151 üzenetére
Szerintem mindenképp számolj majd be az élményröl, tapasztalatokról, ha mást nem is, engem mindenképp érdekel.
(Mi évekkel ezelött voltunk egyszer egy ilyen lefoglalt autós árverésen, érdekes élmény volt. )Nem tudom, melyikre mész, gyors googlizással a BAZ megyeit láttam október végére [link], sok infót nem tudsz meg az autókról, de mindenképp kíváncsi vagyok, mi a különbség egy 360 Ezer Ft-os és egy 600 Ezer Ft-os H Astra között állapotban, Km-ben, ilyesmi.
Plusz csak elözetes megtekintés van, azt nem írják, hogy be is indítható-e az autó, ha nem, úgy azért lehet benne lutri.Ami biztos, hogy a beltérben a rendöri mivoltnak lesznek nyomai, a müszerfali lukakkal együtt lehet élni, kormánybörözés kellhet, ha az ülés nagyon gyász, akkor azokat kicserélni. Forgalomba visszahelyezés költsége is a vevöt terheli, szóval az alacsony vételár mellé összeszaladhat még némi kiadás.
HaHun is van néhány már felvásárolt ex-Nínós autó: [mint ez], vagy [ez]. "Állapot-indikátornak" jók lehetnek.
Gondolom már olvastad annó a [TC csinált egy rendör vs. polgári Focus összehasonlítást].
Egy szó, mint száz, élménybeszámolót a Népnek!
-
Szada85
aktív tag
Kis pénteki kalandregény a tegnapi olajcsere margójára. (úgyis aktuális a téma )
Június végén voltam utoljára, akkor minden flottul ment, azóta beleszaladt a szekérbe ~11e Km, így újfent esedékessé vált. Megszokott cég honlapját felcsaptam (A.T.U nevü, franchiseban müködö cég, kismillió mühellyel Németo.-ban), szépen végigpüföltem a menüket, kiválasztottam a helyszínt, idöpontot, majd a repertoárból az "Olajcsere választott olajjal" nevü mutatványt (olajjal, szürövel, tömítésekkel, munkadíjjal 94€), közlemény rovatba bekerült a kívánt olaj (Liqui Moly TopTec4600), plusz autó típusa, motorkód, minden ami kellhet a zökkenömentes randevú végett.
Megjött a visszaigazolás, szépen ott a kívánt opció, közleményt nem látni, de egyelöre nem gyanakodtam, lehet ilyen gógyi a rendszerük.Kitüzött napon, idöpontban érkeztem, ügyfélszolgálati srác kedves, név alapján elökereste a megrendelölapot, felvitte a gépbe, majd nyújtotta aláírásra, gyorsan átfutottam, és már láttam, hogy most nem fog simán menni a dolog, ugyanis gyakorlatilag teljesen más szerepelt rajta, mint amit kértem. "Olajcsere választott olajjal" helyett "Olajcsere A.T.U-Olajjal 5w-40", illetve a végösszeg is 69€.
Jeleztem a srácnak, hogy ez nem az, amit online rendeltem, mutattam az e-mailt, hümmögés, srác arca olyan, mintha azt kértem volna, hogy hirtelen kipufogón keresztül generálozzuk meg a motort, kiszaladt a szervizvezetöhöz, visszajött, " Semmi gond persze, bár az A.T.U olaj is Castrol. " Mondtam "Oké, de én meg Liqui Moly-t szeretnék." Bólintás, újra kiment, lebeszélte, zsírkirály.
Szerelö srác elkezdte leereszteni, közben másik arc meghozta az új kanna olajat. A márka stimmelt, de TopTec4600 (5w-30) helyett hoztak egy TopTec4100-at (5w-40), ami viszkozitásra ugyancsak passzol a kocsihoz persze, de a 4600-as rendelkezik offisöl Dexos2 certivel, amit büszkén hirdet is a dobozon is.
Gondoltam már úgyis mindegy, max "véletlen" rámengedik az autót, míg alatta vagyok, úgyhogy újra szóltam, hogy az 50%-os sikerességi rátát ugyan duplázzuk meg, és legyenek kedvesek egy kancsó TopTec4600-at hozni.
Itt kicsit belepössentettem a mühely univerzumának selymesen csordogáló tejútjába, mühelyvezetö klimpírozott a gépén, hogy "dehát Liqui Moly", meg "5w-40", így kifáradtunk az eladótérbe a polcon sorakozó olajakhoz, ahol megmutattam neki a 4600-ason virító Dexos2-es plecsnit, plusz az ár mellé betett piros infótáblát, hogy GM-LL-*-025 jóváhagyott olaj.
Innen már relatíve izgalommentesen fejezödött be a sztori, új olajszürö tömítéssel, olaj, kanna ment a csomagtartóba, fizetés, távozás.
Nem tudom, hogy a "kispéntek" miatt, vagy mert a délután 3 már csak 3-4 órányira van a nap végétöl, és már hangolódtak a srácok, de volt némi zavar az eröben. -
Szada85
aktív tag
Köszönet a tegnap megjelent arczoknak a talihoz.
A kezdés kimondottan "emlékezetesre" sikerült, majd a szél miatt fedezékbe húzódás után véleményem szerint egy újabb kimondottan jó hangulatú talit sikerült kerekíteni.
Ami volt, 1 B és 2 C Vectra, valamint egy J Astra SW.
20 henger, több, mint 700 Le, minden gépjármü végigülése, össznépi kipufogóhang összehasonlítás, extrákon ámulás,
A találkozó legtuningoltabb autója titulusát seth kapta, míg a legkifaszázottabb autó kategóriában Petyyyyy vitte a prímet, a legjobb ülés tulaja címet pedig Amargo zsebelte be, a leggenyóbb user serlegét pedig posztomusz azt hiszem hozzám vágják/vágnák.
Az est konklúziója, hogy a B Vectra az Opel Alfája és Omegája, illetve, hogy az AGR ülést a védöoltásokhoz hasonló módon kellene kötelezövé tenni mindenkinek.
Folytatás legközelebb.
[ Szerkesztve ]
-
Szada85
aktív tag
válasz Magnum_ #86432 üzenetére
Köszönöm, ám közel sem olyan patika, mint az ikertesója, jót tesz neki a mélygarázs derengő fénye, de dolgozom az ügyön.
@LaciCRM: Ne is mondd, nem is nagyon tudtunk fogást találni rajta, egyszerűen más szint. Ha jól emlékszem az is elhangzott valaki szájából, hogy az Opel azóta is csak a lejtőn csúszik...
@legelek: Pedig még emlegetve is voltál vala, Amargo pont egy Zafirára lett volna kíváncsi, szóval legközelebb nincs kifogás.
-
Szada85
aktív tag
válasz bognar110 #86442 üzenetére
Az Insigniáknak van néhány véleményes jellemzöje, ami miatt eléggé megosztja az embereket.
Ami tény, hogy az Opel azon korszakában született, amikor eléggé szenvedtek az autóik a saját tömegükkel, így az Insignia is elég súlyos egyéniség. Ami aztán befolyásolja a menetteljesítményeket is, és a fogyasztást is. A beltér szükösségére is gyakran van panasz, bár ez emberfüggö persze.A 2.8-nál (bár én az OPC variánsról olvastam többet, a motorkód eltér, de az alapjai azonosak) volt gond a korai évjáratoknál a vezérmülánccal, de ezt egy vásárlás utáni cserével meg lehet elözni persze. Elöfordul a leömlökkel gond, azok töcsavarjai törhetnek el, így kifújhat a kipufogó. A 2.8-at csak 4x4 hajtással lehetett venni, annál a Haldex rendszerrel ugyancsak elöfordulnak gondok.
A 2 literes turbósról kevesebb rémtörténet kering, abból is van 4x4-es, a fenti érvényes rá, és van sima elsökerekes. Az elsö évjáratoknál itt is volt némi láncmizéria, cserélni kell, és akkor nem lesz gond.
A fogyasztásuk az motormérethez képest nem csekély (ahogy írtam, a tömeg sokat ront ezen), a 2 literes is bekér 10-13 litert könnyen, a 2.8 pedig 12-17 litert is 100km-en.
-
Szada85
aktív tag
válasz amargo #86450 üzenetére
Szerintem - részemröl - semmi akadálya a próbaútnak sem, késön jutott eszembe nekem is, hogy felvessem a témát, de legközelebb pótoljuk.
@legelek: Akkor igyekszünk úgy szervezni, hogy csütörtök legyen mondjuk. A péntek nem jó opció, mert ha valaki családi ramazurit tervez a hétvégére, abba már belelóg a péntek is, így ezért szoktuk a kedd-szerda-csütörtök háromszög közül becélozni valamelyiket. Én legközelebb december végén, a két ünnep között Leszek otthon - ami tudom, persze, megint elég necces a családi programok végett -, így valamikor akkor lehet mód a következöre.
-
Szada85
aktív tag
válasz HoaryFox #86478 üzenetére
A 2 literesröl nem nagyon olvastam, a 2.8-as blokk maga ugyanahhoz a motorcsaládhoz tartozik (GM High Feature Engine, LP9 ahogy itt van , aztán persze van sok fejlesztés a motor többi részén, más a turbó, a szelepvezérlésben is van eltérés, ha jól olvastam.
De kívülröl ránézve elég hasonló a két motor. -
Szada85
aktív tag
Melyik típus ennyire hangos?
Mi pont tegnap jöttünk vissza Németországba, és a C Vectra pl. 140-150-nél még nem hangos annyira, hogy zavarja akár a rádióhallgatást, akár a normál beszélgetést.(Amúgy meg annyival kell menni, hogy asszony már ne beszélgetni akarjon, hanem magában imádkozni a majrévasat szorongatva, és meg is van oldva. )
-
Szada85
aktív tag
G Astra az elképzelhetö, hogy valóban kevésbé szigetelt, bár azért a C Vekker is fényévekre van egy prémium/ nagyobb kategóriás kibélelt limuzin szintjétöl, de ezek szerint akkor oda már fejlödött a bélelés.
@Tikakukac:
Elképzelhetö, hogy a fö zajforrás - ahogy beg is írta - ott inkább a Motor lesz, 140-50-nél már a G OPC is méltatlanul sokat forgott pályázáskor, annál az volt a legnagyobb zajforrás.Mértél elötte/ utána saját tömeget, kiváncsi lennék mennyivel dobta meg az extra zaj/rezgéscsillapítás?
-
Szada85
aktív tag
válasz Tikakukac #86590 üzenetére
"Autópályán 140 körül (vagy picit felette) lassan már csak rallis átbeszélővel tudunk az asszonnyal kommunikálni. . Mondjuk ott már az 1.4 felszállási engedélyt kér 5 ezres körüli fordulaton."
Ezt írta beg, erre írtam, hogy olyan fordulaton valóban a motor lesz jó eséllyel a leghangosabb.
De mellette biztosan van jelentös szél, és gördülési zaj, nem vitatom.Amiatt lehet érdekes a saját tömeg növekedés, hogy több jellemzöre is hatással van, a fogyasztás és a menetteljesítmény pedig ugyancsak kritikus tényezö szokott lenni a userek többségénél.
[ Szerkesztve ]
-
Szada85
aktív tag
válasz repvez #86608 üzenetére
Pedig a leírások alapján a Dexos1 Gen2 az újabb szabvány, a Dexos2 létezik régebb óta.
[Egy rövid cikk.]A különbözö oldalak szerint pont a kis hengerürtartalmú direkt befecskendezéses turbós benzinesekhez hozta létre a GM a Dexos1 gen2-es szabványú olajakat, tehát ez alapján a 1.5-ös turbós Insigniába is inkább a Dexos1 gen2 szabványos olajak valók.
[Egy angol fórum, itt elég jól le van írva.]
A 30 ezer Km gyári ajánlás, mint maximum intervallum, de ha a legjobbat akarod az autódnak, akkor a 10 ezrenkénti olajcserét biztosan meghálálja a motor, én tuti, hogy ilyen intervallumban cserélném.
-
Szada85
aktív tag
válasz Luck Dragon #86706 üzenetére
Kérdem én mi ez ha nem nepper megint, csak háziasított körülmények között? Vagy csak én gondolkodom rosszul
Az persze, ott a "További jármüvek ugyanitt" menüpont is a képek alatti linkek sorában, rákattintva pedig a "Zollegroup Kft" Hahu-s oldala nyílik meg.
-
Szada85
aktív tag
válasz Markizmark #86724 üzenetére
Az a baj, hogy egy 1.8-as G Astrából a normális, jól felszerelt darabok 2000-2500€ körül mennek mobile-n, de ha elmegyünk 3000-3500€-ig, ott pedig már H-ból is megkapod 1.8-cal. Nehéz kérdés.
diablo1984:
Ha már kukacoskodás, akkor engem jobban zavar, hogy - hacsak nem csal a szemem, ami nem zárható ki, így 30 felett - mintha a kiegyenlítőtartályban is a szokásosnál alacsonyabb lenne a szint, legalábbis a legtöbb Opelnél a minimum szint a tartály illesztési vonala szokott lenni. -
Szada85
aktív tag
válasz Luck Dragon #86752 üzenetére
H TT-ból gyárilag nem volt OPC, annál a 2 Liter turbó volt a plafon 200 lóval (Z20LER motorkódnál). Más kérdés, hogy mivel típusazonos motor, ezért szerintem relatíve egyszerüen bele lehetne lógatni egy Z20LEH OPC motort egy TT-be.
Bár cabrioba - szerintem - nem is feltétlen kell még 200 ló sem, azzal gyorsan menni úgysem annyira jó, egy 100-110 körüli andalgáshoz pedig bööven elegendö annál kevesebb is.
-
Szada85
aktív tag
válasz Luck Dragon #86763 üzenetére
Semmiképpen Sem gyakori, most a mobile-n szétnézve 22 darab találat van ( az nem sok ), még a németeknél sem volt a legkeresettebb variáns.
Ezen pl OPC optika is van, [parancsolj]. -
Szada85
aktív tag
válasz férfiállat #86788 üzenetére
Szia.
Ez nagy valószínüséggel simán ellentartja a kuplungpedált, tehát benyomáskor ez ellen fejtesz ki eröt.
Neten van pár bejegyzés Mokka, J Astra tulajoktól, hogy ugyanígy eltört, be kell szerezni egy újat, és hipp-hopp berakatni. -
Szada85
aktív tag
válasz trassher #86891 üzenetére
Én is azt a véleményt osztom, hogy ez sose fog elkelni (ennyiért).
Egyrészt ahogy Tikakukac is írta, hónapokkal ezelött felrakta hirdetni, mint hibátlan állapotú egyedileg rommá extrázott darab, eltelt 1-2 hónap, utána került fel kép, hogy csáposon áll az autó elég sokmindent megcsinált rajta (ami ugye hibátlan autónál, több, mint fura, de erre szokták mondani, hogy "csak magam megnyugtatása miatt", ja igen ), majd újabb hirdetés hosszú-hosszú ideig.
Az a gond, hogy egy ilyen autót csak hozzá hasonló megszállottnak tudna eladni, viszont ezek a megszállottak pont olyanok, hogy szeretik maguk kialakítani az autójukat, és nem készen megvenni.Plusz, ami - hangsúlyozottan szerintem - hátráltató tény, az az, hogy az utólagos extrákon kívül (Andorid tablet, Hifi, Felni (ami utóbbikat nem is ad a fenti árban ) egy "egyszerü", sorozatgyártott turbós Coupe.
Ebben az ársávban már sokkal inkább beleül az ember vagy egy 3 ajtós turbós OPC-be, vagy egy [Caravan OPC-be], mindkettö ritkább, és legföképpen limitált darabszámú autó, aminek idövel az értéke még emelkedni is fog, míg ennek azért nem valószínü. -
Szada85
aktív tag
válasz Petyyyyy #86988 üzenetére
Pacek darab annyi szent.
Már csak arra lennék kíváncsi - de tudom, sosem fogok erre választ kapni -, hogy vajon melyik rüsselsheimi "Év dolgozója" rakta össze így a csomagot, hogy a dízelböl csináltak ilyen mérges optikás gyári kiadás Recaroval, meg mindennel, de a 200 lovas benzinesböl meg nem? #fail
Vagy egy G-hez hasonló, limitált H OPC Caravan széria lehetett volna legalább. -
Szada85
aktív tag
válasz Petyyyyy #86994 üzenetére
Mert ez OPC line is. Egészen pontosan OPC Line-Paket2.
Létezett sima OPC Line-Paket 1 is, az kimerült egyszerü toldatokban, apró spoilerben, míg a Paket2 már OPC lököst, Recaro üléseket, OPC stílusú váltógombot (ez van sztem a képen is), meg még pár dolgot. Cserébe belekerült 1500-2000€-ba a csomag. -
Szada85
aktív tag
"Az első kettőben a szervizelés/karbantartás és az eddigi üzemelés módja/személye kellene hogy álljon."
A szervizelést/karbantartást még csak-csak le tudod ellenörizni, már ha olyan volt a tulajdonosa, de itt bejön az a kérdés is, hogy egy 2.-3.-4. tulajtól vásárolt autónál milyen eséllyel lesz meg a szervizkönyv, vagy import autó esetén mennyit tudunk meg, de a második pontra miként fogsz tudni következtetni egy hirdetett autónál?
Magánszemélytöl véve persze lehet nézni a környezetet, illetve az eladót magát, az picike támpontot adhat (túl sokat nem hiszem) de pl. ha kereskedésböl veszed, akkor hogy állapítod meg, miként volt használva az az autó korábban? -
Szada85
aktív tag
válasz _seth_ #87079 üzenetére
Áhh, itt nem segít más, csak a piócás ember.
Az elsörendü vádlott a szelepfedéltömítés, tekintve, hogy friss olajfilm árulkodik ott. Tavaly márciusban volt cserélve, eddig bírta. Mondhatni típushiba, legalábbis gyakran elöfordul ennél a motornál.
Sebaj, volt indok ma a GSi-vel jönni melóba, a szomszédok legnagyobb örömére.
-
Szada85
aktív tag
válasz Luck Dragon #87081 üzenetére
Nem teljesen gyári kipufogórendszer van alatta, emiatt picit dörmögösebb a hangja, valamint a sportvezérmütengely miatt az alapjárata sem sima, és így ezek együtt elég sok hangot generálnak, föleg hidegen indítva.
Plusz, mivel mélygarázsból jövök fel, így egyrészt maga a garázs tere, majd a felhajtó melletti falak is felerösítík a brummogást. #nemtehetekrólakérem -
Szada85
aktív tag
válasz siletto #87136 üzenetére
"Ez lehet azért is mert ennyit tudnak, vagy ennyit szeretnének az autójukra költeni..".
Nagy valószínüséggel ez is helytálló, ha tehetné, mindegyikünk szép, szalonból kigurított K Astrában, B Insigniában (vagy bármilyen más márkában) röcögtetné a távolságtartós tempomatot, miközben az AGR ülés fütöszálai kényeztetik az ülögumóit munkába menet, amihez a IntelliLUX/MatrixLED fényszórók teremtenének nappali világosságot az autó elé. Hiszen az autó elég komoly költség ahhoz, hogy az ember olyant vegyen, ami kielégítí az igényeit.Azonban sajnos nem mindenki engedhet meg magának egy 6-8-10 milliós autó kigurítását, vagy csak van más prioritása az életben (lakás, ház, elötakarékosság, bármi), ami miatt megelégszik egy polccal régebbivel is.
Hogy a saját példámat írjam, mivel én szeretem a sportos, erös modelleket, ezért mondjuk egy K Astra ST-t, az 1.6-os, 200 lovas benzinmotorral el tudnék képzelni, automata váltóval Dynamic felszereltségben 7,5 millióról indulunk, pluszban választott extrák nélkül, alap fényezéssel.
Ha kicsit feldíszítem (ezüstmetál fény, 17"-os kerék, börbelsö (gyerekek mellé talán ellenállóbb), navi, PDC, tetöablak, LED lámpa, apróságok, és a vége kedvezménnyel 9,5 millió Ft. Nincs benne AGR ülés, nincs benne vezetéstámogató csomag (adaptív tempomat, sávelhagyás, ilyenek), nincs keyless.Ez utóbbiakkal - bár az már tényleg full extrának mondható - inkább 11 millió Ft lenne.
És igen, én azt gondolom, hogy számomra nem ér 11 millió Ft-ot, de még 9,5 milliót sem, különösen a mai világban az egyre lehangolóbb közlekedési, és közbiztonsági helyzetben, hogy ennyi pénzem legyen valamiben, ami amortizálódik, és ki van téve mások nemtörödömségének, irigységének, stb...Másrészt sokszor amiatt is választ az ember egyel-kettövel korábbi generációt, mert már ismeri az idöközben kihullott csontvázakat, tudja mire számíthat az autóval kapcsolatban. Különösen fontos lehet ez ma annak függvényében, amiket az ember olvas, hogy nem egy márkáról derülnek ki nem feltétlen hízelgö dolgok, és itt nem feltétlen csak a BMW-féle mizériára gondolok, de ott vannak a hengerfejesedö Fordok is, de még a legendás Toyotának is volt olyan motorja, ami B müszakban készülhetett...
És emellett azt gondolom, hogy sokan vannak - akik esetleg müszakilag egy hangyányit jobban érdeklödnek is a téma iránt - akik egyelöre tisztes távolságból figyelik, hogy mit fognak mutatni ezek a megfújt tejesdoboz méretü eröforrások 5-8-10 év távlatában 150-200 ezer Km után, ismerve a fogyasztói társadalom eszméjének autógyártásra gyakorolt hatását.Nem utolsósorban osztom én is azt a szemléletet, hogy az autók az idö elörehaladtával egyre bonyolultabbak lettek, egyre több a szenzor, az elektromos felügyelet, míg egy F-G Astrának bátran nekiesel egy alap racsnis, csavarhúzós készlettel, addig egy J-nél, K-nál már nem biztos, hogy mered. Másrészt nem egy típusról (Opelröl nem feltétlen, de nem sok új Opel fordult meg eddig a kezeim között) derült már ki, hogy mintha "szándékosan" úgy tervezték/gyártották volna, hogy akár egy izzócseréhez le kell bontani lököst, mindent, hogy kivehesd a lámpát, majd az izzót, ami sokak kedvét elveszi, és inkább szervizbe viszi.
Konkrétan Renault-nál írtak több modellt, de ismerös Édesanyjának 2010 körüli Mitsu Coltjában is a kerékdob elejébebasztakszabtak be egy 5cm*5cm méretü négyzetet, ahol a lámpa kiszerelése nélkül megpróbálhatsz izzót cserélni. Amihez nem elég kifordítani a kormányt -hacsak nem Te vagy az X-Aktákból a Gumiember -, hanem le kell venni a kereket is...LOL.. -
Szada85
aktív tag
válasz hdanesz #87158 üzenetére
A kereskedö mentalitása, és válasza valóban "elmehet a p***ába" kategória, föleg, hogy még Ö "akad" ki, ugyanakkor azt is gondolom, hogy maga a téma "Sérülésmentes" egy eleve érdekes terület.
Tudom, hogy az összes autós oldalon kizárólag ez a két kategória van "Sérülésmentes" (Unfallfrei) és "Sérült" (Reparierter Unfallschaden), csak ezek elég tág sávot fednek le, és ebben az egészben a vevöi oldal hozzáállása is jelen van, mint befolyásoló tényezö.
Mert ugye egy "Sérült", vagyis javított autónál nem mindegy, hogy azért kap ilyen státuszt, mert mondjuk az ajtó alját végigkarmolta egy kiálló bármivel, amit csak újrafényezéssel lehetett javítani, mert alapozóig ért, vagy azért, mert feltekerték egy oszlopra ( vagy csak frontálisan csattant). Az autó ettöl ugyanúgy "sérült" kategóriába fog esni, ami miatt a kutya nem fogja megnézni, mert az már csak egy "összetákolt rom" lesz a legtöbb ember szemében, vagy elvárja ugye, hogy a piaci ár feléért adják, mert "törött".
Maradjunk a megnézett Corsánál. Ha beleírja, hogy az ajtó díszléc alatti sávja fújva karc miatt, 99%, hogy már fel sem fogod hívni Te sem, mert a fejedben rögtön felvillan a "Hát ez törött volt." lámpa, és keresel olyat, aminél ezt nem írják. (pedig ugyanúgy lehetett még jobban is törve, mint ez, csak azt elsikálják)
Ezért kellene különbözö kategóriákat létrehozni akár a keresö oldalakon, hogy a sérült (=kisméretü, karosszéria föelemeit nem érö sérülés, tehát esztétikai hibák miatt javítva), vagy törött (=magát a karosszériát, karosszéria föelemeit érintö sérülés miatti javítás) kategóriák külön szerepeljenek.
Tudom persze, hogy a komolyabb sérüléssel járó törésekröl biztosan lehet találni kártörténeti elözményt, de azok után, hogy sokan az autónak sem járnak utána, csak megveszik, amelyik szépen csillog, azok után nehéz bármi ilyet elvárni.
Ettöl függetlenül ilyen kereskedöi hozzáállással valószínü én is fordulnék ki a kapun, Vectra nézés közben sem egyet hagytam ott, vagy mert rám sem bagózott, vagy mert hasonlóan közlékeny volt.
Kíváncsi leszek a következö körre, folyamatban van egy 1.6-1.8 H Astra keresése, majd megosztom a kalandokat.
-
Szada85
aktív tag
válasz hdanesz #87166 üzenetére
Védeni én sem akartam/akarom a kereskedöt, a linkelt képen már a "minden extra müködik" részbe is bele lehet kötni a rádió révén, ugyanígy persze a gyári fény vs. fújt ajtó alj tekintetében. Ezért is írtam, hogy skippelném én is ennyi után.
Inkább az a kérdés, hogy melyik a jó út:
- Ha elöre leírja az eladó, hogy "fényezve", "javítva", "karcos"--> törött autó, biztos sumákol.
- Ha nem írja le ezeket, de Te ott észreveszed --> szemét eladó, iderángatott, biztos sumákol.
- Ha nem írja le ezeket, és csak vétel után késöbb veszed észre --> szemét eladó, átvert, tudtam, hogy sumákol.Ettöl függetlenül pl. én is bele fogom írni a hírdetésbe, hogy hol karcos, horzsolt a lökhárító a Vectrán, mert nekem így tiszta a lelkiismeretem, és hiába vettem már én is így, a kutya nem fogja elhinni, csak azt fogja nézni, hogy karcolt, horzsolt, akkor legalább 40%-ot alkudni lehet, mert ez egy "rom".
-
Szada85
aktív tag
válasz Tikakukac #87169 üzenetére
Taktikám nekem is ugyanez, a tavaly márciusi (vételkori) képeken is látszik a jobb elsö horzsolás, az ajtó alján levö karc, de azt gondolom, hogy ez az érdeklödöt kevésbé fogja érdekelni, sokkal inkább az, hogy alkudhat, mert ez is "sérült". És ennél tovább egyszerüen nem (akar) lát(ni).
És amikor majd túlfeszíti a húrt, mert "hohó, ott egy karc", "nini, ott egy rányitás", és mindezt alkualapnak kívánja felhozni, akkor én is elö fogom hozni a korát, mert sajnos - ahogy volt is már téma itt is - a vevök is sokszor olyan szemtelen dolgokra hivatkozva szeretnének alkudozni, amikor már az eladó bicsekja is mozdul a zsebben.
Nyilván a Corsa esetében nem áll meg a mondat érvényessége, mivel elözetesen hibátlannak volt elöadva, majd a hibát észrevéve jött a mindent elsöprö érv, ezt én is kiemeltem.
-
Szada85
aktív tag
válasz stickermajom #87180 üzenetére
Szerintem cserélj lámpát (biztos olcsó), vagy rögtön autót (még olcsóbb).
[ Szerkesztve ]
-
Szada85
aktív tag
válasz Drótszamár #87183 üzenetére
Ezek a tünetek azért elörehaladott motorkopást sejtetnek, nem volt ennek korábban semmilyen elöjele? Akár a fél évvel ezelötti vételkor?
Egy motorgenerál az autó - tippelhetö - árához képest elég tetemes összeg, így az a kérdés szerintem, hogy az autó egyébkénti állapota milyen, illetve mennyi ideig szeretné ismerösöd megtartani?
-
Szada85
aktív tag
válasz mandras81 #87211 üzenetére
A C Vectra klubban volt párszor hasonló téma, ott is elég vaskos árak repkedtek. Egyik srácnak egy komplett AF40-es automataváltó felújítást (ismétlem, komplett felújítás, hütöcsere, szeleptömb, minden folyadék, stb.) 875e Ft-ért csináltak meg (nem fusi, hanem rendes, számlás szervizben).
Szeleptömb javításra/cserére másik tagnak ~400 ezres ajánlatot adtak. Nyilván pontosat az állapot függvényében lehet mondani, de az ársáv érzékeltetéséhez ezek is jók lehetnek. -
Szada85
aktív tag
válasz mandras81 #87219 üzenetére
Ezért is emeltem ki, hogy az egy komplett felújítás volt (új szeleptömb, új wandler, új hütö, minden tömítés, folyadék, egyebek ), tehát gyakorlatilag egy új váltót kapott ezért a pénzért.
Azért az 520 ezres - elvileg - új váltónál a fél év garancia engem kicsit aggasztana, de lehet túlgondolom.
Hogy álló helyzetben max - ahogy már írták - az olajat tudja a szerviz is megvizsgálni, annál jobban állapotfelmérésre nem fogják megbontani a váltót szerintem sem.
Próbaút kell, és mindenféle körülményt kipróbálni, lassan gurulni, intenzíven gyorsítani, rugalmasságteszteket csinálni, kézi módban is megnézni. Ha bárhol ránt, bármilyen rendellenességet mutat (Insignia csoportban írtak többen olyan jelenséget, hogy nagy gázra csak felbög a Motor, de nem megy az autó, majd a váltó tanakodik mi legyen), akkor gyaníthatóan igényel némi foglalkozást. Tapasztalatom nincs automatával, de nekem is rajta van az opciós listán, így igyekszem annyit megtudni róla, amennyit csak lehet.
-
Szada85
aktív tag
válasz Bitpalace #87232 üzenetére
Szia.
Ugyan nem személyes tapasztalat, de pont nemrég volt szó - ha jól emlékszem H Astrával kapcsolatban - az Easytronic/hagyományos automata témáról.
Az Easytronic ugye nem hagyományos automata váltó, hanem egy sima kéziváltót robotizáltak Opelék (illetve az Opelnek), tehát maga a váltó ugyan úgy müködik, mintha kézi lenne, pusztán rászereltek pár (ha jól tudom 3db)motort, amik a kuplungot és a kapcsolóvillákat müködtetik, az egészet pedig egy computer vezérli.
A neten rákeresve ("easytronic vélemények", "easytronic problémák") pedig az összkép elég borús, már a korai tesztekben is lassúnak, tohonyának írták le, ami váltásokkor alapból sokszor ránt egyet, hibamódokból pedig elég sokféle tud elöjönni, legtöbbször a vezérlö megy tönkre, de a motorok is van, hogy leteszik a müszakot, a jelzés legtöbbször egy sima "F" betü a müszerfalon, aztán kezdödhet a hullámvasút a hibakereséssel. Emiatt is a legtöbben inkább a hagyományos automatát szokta javasolni az Easytronic-kal szemben.
Nyilván nem mondja senki, hogy az összes Easytronic törvényszerüen tönkre fog menni, de a rizikó benne van, mivel "bonyolultabb" konstrukció, mint a hagyományos, kiforrott automata.
Összességében tehát nehéz azt mondani, hogy 88 ezer Km-nél még további 100 ezer Km-ig gondtalan lesz, vagy 20 ezer múlva elfossa magát. Ami mindenképp fontos, hogy legyen elrakva büdzsé erre is, ha gond lenne vele.
-
Szada85
aktív tag
válasz dethroner #87272 üzenetére
Az a baj, hogy az egész attól függ, hogy miként volt használva, és karbantartva az adott autó. Bármelyik motoron meg lehet ölni a turbót, ha nem melegítik, nem hütik vissza rendesen, ütik-vágják.
A turbó alapvetöen egy elég "érzékeny" szerkezet, érdemes úgy számolni vele, hogy legyen mindig a sifonérban arra az esetre, ha letérdelne.Az 1.4-es motor mind a szívó, mind a turbós variánsa egyazon motorcsalád tagja GM Family 0, de azért nyilván az Opel sem buta, hogy úgy rakjon össze egy motort, hogy az szétfújja magát.
Ami inkább érdekes, az több fórumon is elöjön az LSPI (Low Speed Pre Ignition), arra érdemesebb odafigyelni, más lett az elöírt olajszabvány, illetve elvileg volt ECU program módosítás miatt is visszahívás.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen notebookot vegyek?
- SirRasor: Garmin Venu SQ és Garmin HRM-Dual összehasonlítása, avagy kell-e a szíj?
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Anime filmek és sorozatok
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Hobby elektronika
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Energiaital topic
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs