-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
tomcsi23
veterán
No, rob már válaszolt is - ezek már nem új autók (1999-2005 asszem). Ennyi idő alatt meg bármi történhetett velük, nem a felirat határozza meg, hogy jó állapotban van-e vagy sem. Viszont, ha még ez is kérdéses (úgy értem, hogy a helyszínen nem tudod megállapítani, hogy valójában olyan autó-e, amit hirdetnek), akkor bizony ne nagyon vegyél semmilyen autót egyedül.
4x4 jó dolog, de pont ilyen kell tényleg
Amúgy a könyvből mit akarsz megtudni? Hogy kell izzót cserélni, vagy milyenek a gyári adatai a masinának, vagy mire kell? Nehogy könyvből vegyél már autót....de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
VR6-Fan
veterán
a gondozást már azt hiszem leírtam...
a 4x4 meg four motion lesz, nem állandóan hajtó, ergo szerintem felesleges, de ahogy érzed, ha a hátulja törve volt (komolyan akkor az látszani fog a pótkerék helyénél...).
meg ki az a hülye taxis aki turbos benzinessel nyomja az ipart, illetve a rendőrségnél csak 1,6-ok voltak tudtommal !?
[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
VR6-Fan
veterán
szerintem a motor olajat akkor is leírtam konkrétan.
én meg jól látom azt hogy nem érted meg hogy senkinek nincs octi leírása, pdf-ben!?
tehát nem, nem kapsz.ahogy gondolod, a 150le-ve meg a 4x4 ez se lesz valami vadállat
jajj szegény RS okádiák
vw depon próbálj meg leírást szerezni.
[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
VR6-Fan
veterán
dinamikájával nem lesz gond, mozgatni azért igen kellemesen mozgatja azt a kasztnit.
150 v 180le-s verziókat nézel?
az ilyen prospektus adatokkal annyi a bajom hogy papíron nagyon jól mutatnak, de a valósághoz nem sok közük van.
lásd pl én esetem nekem 8,2sec a gyári 100-as sprintem, egy kevésbé falábú sofőr fut vele 7-et, a gyári szerint a vége a kocsinak 208km/h, igen 4.-ben, aztán persze lehet hogy 5.-ben nem gyorsul tovább
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
Peter789
senior tag
szia!
1 hónapja vettem egy 1.8T-s Superb-et. remek motor, húz mint a disznó, de ha nem tolod ki a szemét akkor nem eszik sokat... még ezzel az 1500 kilóval is korrektül elbánik - ha meg egyszer majd kezdem keveselni, pillanatok alatt lehet belőle 180-200 paci is, átépítéssel meg mégtöbb... hivatalosan 1800-4800-ig van a csúcsnyomatéka, sima mint a biliárdasztal - de ha lámpától padlógázos gyorsításról beszélünk, akkor a turbólyuk miatt valamivel 2e felett áll csak be a töltőnyomás - és rúg hátba. utána ha jól váltogatsz, már csak húúúúúz húúúúúz...
pillanatnyilag rossz még a termosztát, így pályán 70 fok alatt maradó motorral, tempomattal közlekedve az érd-fehérvár 50km-es, két végén városos környezetben: 90-el ~6.7L, 120-al ~7.6L, 140-el 8.6L. tiszta budapesti dugós, helyenként kigyorsítós környezetben 11-12L... ha belekerül a gázrendszer, olcsóbban megy majd mint egy dízelkályha, csak nem teherautó hanggal
alkatrészárak: az előző autóm egy H astra volt, ahhoz mérve minden bagóért van! szó szerint töredéke minden! nézz körbe a unix, bárdi webáruházakban pár dolgot - pl vezérműszíj, féktárcsák és pofák, kuplung készlet, mindenféle mindennapos kopó alkatrészeket nézz hozzá az előző autóidhoz... ( némi ismeretséggel 20-40% le is jön ezekből a listaárakból )
olajból fullsynt 10w40 vagy 5w40 a szíve vágya 15e km-es csereperiódusra, longlife módban 30e-re 0w30. vezérműszíj hivatalosan 180e km, azért azt nem várnám meg a gyakorlatban...
de ha már összkerék a vágyad, akkor miért nem quattro egy A6 alatt? én a helyedben akkor már azokat nézném! az octavia csomagtartója ugyan hatalmas, de a hátsó lábtér rettenetes! tudom, nekem is volt, 2 felnőttel egymás mögött már irtó kényelmetlen mindenkinek! az A6 csomagtartója ugyanakkora, csak a 30 centivel hosszabb kasztnit az utasok kapták meg... van ugyanezzel a motorral, kéziváltóval sedan és avant is - persze mivel ~10 év körüli autókról van szó, 10-et biztos végig kell járnod mire kifogástalan törésmentes, tényleg jó vételre lelsz... eredetileg én is A6-ost akartam - quattro nélkül, kéziváltóval - de végül teljesen véletlenül ráakadtam erre a Superb-re nagyon nagyon áron alul és hamar lecsaptam rá... ha A6, akkor a 98-2002-es felhozatalban az 1.7-1.8M alatt árultakat meg sem érdemes nézni, nem véletlenül kerülnek annyiba, mind leharcolt rom még ha kívülről jól is nézne ki, de még 2M-ért is sok a gané... az alkatrészár ugyanaz, olcsó VW ez is, max a törés kerül többe a kasztni alkatrészekkel - de ezekhez már sok a kifogástalan állapotú bontott, az se vészes és talán nem kell minden hónapban
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
tudom, el leszek küldve melegebb éghajlatokra ha elárulom mennyiért vettem... 1.74M, 7 év 2 hónapos, törésmentes, full bőrbelső 4 fűtött üléssel, gyári xenon, stb... a reális ára sokkal sokkal magasabb, csak hát kutya nem keres benzines superb-et, mert gyakorlatilag nem létezik ilyen az országban...
az octavia lábtér dolgával az volt a bajom, hogy nekem mint sofőrnek is rettenet kényelmetlenné vált a 185 centimmel, ha bárki mögém ült - épp csak annyira húztam előre a széket hogy beférjen hátra a láb, de már az is sok volt :S tipikus családi autónak tervezték: elől papa mama, hátul gyerekülésben a kicsik, a csomagtartóban meg elfér a fürdetőkád, 3 babakocsi, 4 heti hideg élelem... csak 3-4-5 felnőtt ne akarjon benne utazni...
egyébként egy ijesztő dolgot hallottam a kombi octavia-ról: szélvédő repedés... túl hosszú a tengelytáv, az alváz pedig nem bírja elviselni a nagyobb csavarodásokat. két kombis klubtárs is mesélt annó róla, hogy cserélt már szélvédőt egy-egy nagyobb padkáról leállás után. kitekeredik a kasztni, zökken egyet és puff, máris ott a repedés keresztben. mindkettő pár éves, törésmentes autó volt - nem valami gtk-ból talpraállított ócskaság...
ha kellően bátor vagy és kezedben van a kp (meg esetleg van kint ismeretséged), akkor németországnak is érdemes nekivágni! én is már a határán álltam... kint már ~1.2M-tól jelentős választék van pl az A6-okból. ott sem kolbászból van a kerítés, de nagyobb valószínűséggel futsz egy jóba az 5-10x annyi autó között, mint az itthoni felhozatalban. más típusokat is érdemes lehet ott megnézni, de jellemzően az audi a kinti presztizse miatt még látványosabban esik, mint pl a skoda... a regadó EUR 2-3-4-től és kortól függően 3-400e. autoscout24.de , mobile.de
jah, az lemaradt, hogy hatalmas ívben pottyantsd le hogy ki mit szól a 4 karikához! tudom hogy sokban vastagnyakú tapló ül, annál nagyobb lesz a meglepődés amikor átengeded a zebrán a gyalogost, vagy adott forgalmi helyzetben átadod az elsőbbségedet... menj el, nézz meg 1-2-t itthon, vonatkoztass el az adott példány hibáitól, és próbáld ki milyen érzés elnyúlni egy ilyen bálnában... de a passat is bazijó - picivel kisebb de még mindig hatalmas méretekkel...
[ Szerkesztve ]
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
VR6-Fan
veterán
amúgy még egy tipp ha ennyi szűkös a keret akkor érdemes arra gondolni hogy a fent tartási, költség se lesz olyan olcsó, tehát ne adja isten az előző tulajok valamelyikje barom volt és a turbo épp nálad fossa el magát, az igen kellemetlen, ezeket érdemes bele kalkulálni a vétel árba, illetve a további fent tartási költségekbe.
[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
Peter789
senior tag
nyilván a pénz nagy úr - sajnos... igazuk van a srácoknak, ha ennyi pénzed van akkor ne centizd ki, hagyj rá annyi tartalékot, hogy egy turbó csere ne vágjon földhöz - jó motor ez, de tény hogy a turbó cirka bármikor bemondhatja az unalmast, nem tudhatod mi az előélete...
a kombi octavia szélvédőrepedésre egyébként van egy olyan megoldás: hátsó toronymerevítő... hátulra valami más készlet létezik, nem olyan keresztrúd mint az első - picit diszkrétebben, csak kétoldalt van valami padlólemezhez lemenő vas és a másik fele a padlólemez alatt folytatódik. ezt érdemes lehet beszerezni hozzá, nem kerülhet többe mint egy új szélvédő, és a kanyarstabilitáson is sokat segít valószínűleg...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Kickass
őstag
nepitelet....szerintem te ne az alapjan itelj, persze mert aki megveszi ujan vagy keves km-el az meg csak a napos oldalt latja, hideginditassal tapossa neki megallasnal meg rogton leallitja tokmind1 akkor is ha eppen izzik a turbo mert palyan kitaposta a szemet, aztan rohog a tobbin hogy nincs ennek semmi baja, el is megy a szerencsetlen valameddig csak mikor hozzad kerul 100-150-200k km-el es egyszercsak beut az aldas akkor majd csak pislogsz a szamlan
elnezest de melohelyen nincs ekezet
-
Peter789
senior tag
pont olyan való a kombiba is, mint amit tomcsi23 linkelt... a csomagtartó felől a két lefelé tartó vas, és alulról folytatódik még egy idommal. ennél jobb megoldásról sajnos nem tudok... de tény hogy hűtőgép szállításra alkalmatlanná teszi. ha csak a sok apróbb holminak kell a nagy hely akkor jó az is...
nem, nem mindennapos a turbóhalál - csak benne van a pakliban, számolni kell vele, nem tudhatod hogy mit kapott az előző tulajoktól. pl egy alapos meghajtás után hűteni kell, 1-2 percig ajánlott járatni még a motort, meg ilyenek... az se mindegy milyen olajat kapott, mennyi időnként cserélve... egy turbót tönkre lehet tenni 50-100e km alatt is, de sok sokszázezret is kibírhat mire felújításra vagy cserére szorul...
olyan hülyeséggel is ijesztgettek már engem, hogy az 5dik szelep valami kis bütyök ami hajlamos beégni. zöldség ez is, 3 tök egyforma szelep van a szívó oldalon és 2 nagyobb a kipuff oldalon...
járj végig több autót, hallgasd meg a motorjaikat és a néhányadiknál már hallani fogod hogy hogyan is kell muzsikálnia egy jó állapotú 1.8T-nek! hallottam olyanokat ami úgy zakatolt mint egy dízel, de az egészséges szelepek jó olajjal halkan dolgoznak. nézd meg a motorolajat, ne legyen benzin vagy erősen égett szagú, ne legyen tele látható méretű koromszemcsékkel. a hűtővíz felülete a kiegyenlítőben ne legyen olajos felszínű vagy benzinszagú... ezek mind nem túl pozitív jelek az előéletére nézve...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- SSD kibeszélő
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- EAFC 24
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Házimozi belépő szinten
- ASZTALI GÉP / ALKATRÉSZ beárazás
- További aktív témák...