-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Peter789
senior tag
válasz Mágus2 #48787 üzenetére
arról a jelentéktelen apróságról elfelejtkezel, hogy egész télen mit is kap egy ilyen szerencsétlen motor: 1-2 nap állás, -10-20-ban indítás szerintem nagyságrendekkel több kárt tesz benne mire felépül az olajnyomás alapjáraton... a nullkilométeres / felújított turbó nagyon más, ott tényleg nem lesz olajfilm a fémek között > instant károsodhat. de ha előtte is jófajta olaj volt a motorban és nem volt túlhasználva, még tűrhetőek a paraméterei, akkor annak fent kell maradnia a fémeken. de ha annyira félted a turbót, akkor dugj be egy fakanalat a lapátok közé a szívó oldalon
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz Mágus2 #48783 üzenetére
nyilván ne legyen izzó forró a turbó mert akkor odasül az olajfilm, és nem 20-30mp-ről beszéltem hanem alig néhányról... ismerős is így cserélgeti az AFN-es TDI-jén 15e-es periódussal, most van benne lassan ~400e km, ebből 150e+ -t ő rakott bele. 2xx ezer km-el vette 7-8 évesen osztrák szervízkönyvvel, turbócserének nincsen nyoma a papírjaiban, és azóta is hibátlan rajta - nemrég lett ellenőrizve és annyi a tengely lógása amennyi egy ilyen olajfilmen csúszó felfüggesztésnél a gyári. tehát én annyira nem félnék az alapos munkától, inkább meghálálja a motor és a turbó!
a skodát 260e km-el vettem 7 évesen első tulajtól szervízkönyvvel - egy benzines nagy autónál hihető is hogy így nem tekergették az órát - beletoltam 90e-et mire jött oldalról a teher és addig hibátlanul tette a dolgát a turbó, ráadásul autógázzal ami ugye még emelt üzemi hőfokot jelent a turbónál...
[ Szerkesztve ]
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz Mágus2 #48781 üzenetére
természetesen nem... nem leforgatva, épp csak alapjáraton de szoktam pár mp-et járatni miután már kicsöpögte magát az olaj - utána szokott jönni még 1-2 deci - ha ezt nem teszed meg akkor pont a legkoszosabb részét benthagyod és rombolod vele a friss olajat. ha nem napok óta álló jéghideg motoron cserélsz olajat hanem 1-2 órája még járt, akkor bőven van felkenődve még olajfilm mindenhol
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz Mágus2 #48771 üzenetére
terhelés nélkül kézzel megpörgetve a tárcsát mitől állna be? az a sár pedig nem távozott volna ilyen félmegoldás-cserével, amit én találtam a rendszerben... motorolajat se a betöltőnyílás felől cserélünk
bőven marad még abban feltapadva annyi olaj, hogy kézzel áthajtástól nem lesz semmi baja... a motorra is szokás pár mp-re ráindítani olajleeresztéskor, hogy minél több retket kihajtson magából...
[ Szerkesztve ]
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz #89874944 #48764 üzenetére
a legmélyebb pontján a szivattyú kimenő oldalán kezdeném meg, majd picit meg is pörgetném hogy kiköpjön a szivattyú mindent - de azért valaki járatosabb nem árt ha megerősíti, nem tudom hogy ott milyenek a tömítései pontosan, össze lehet e velük ismét rakni vagy lehet cserélni kell ha egyszer megbontod
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz #89874944 #48761 üzenetére
én inkább megbontanám alul és alaposan kiengedném belőle - nemrég engedtem le a szervóolajat a roncsból, és elég ronda olajsár jött ki belőle - nem igazán tudom hogy mitől képződött, hogy a kívülről jövő port nyelte e el, vagy maga az olaj omlik össze idővel, de inkább jobb teljesen megszabadulni tőle és újratölteni, nehogy idővel megegye a szivattyút...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz FoBCRaistlin #48748 üzenetére
amikor a superb-el beálltam tankolni, többször is rámszóltak a kutasok hogy biztosan a 95-ös pisztolyt akartam levenni? és bár most TDI passat / A4 kombikat nézegetek, ennek ellenére továbbra is azt vallom hogy nincsen égőbb annál, mint amikor egy szép elegáns jól felszerelt szedán teherautó hanggal indul be dehát a szükség törvényt bont, most az ésszerűséget veszem előbbre a szívnél és a benzines szedán helyett dízel kombit keresek
[ Szerkesztve ]
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz MunezXBK #48508 üzenetére
Akkor javaslom hogy szedd szét minél előbb őket, mert előbb utóbb a lenti sorsra jutnak... Itthon az újra sok éve 37e-es darabárat mondtak, bontóból 25 ezer volt a legolcsóbb ajánlat - utána egy szerencsés licittel ~10e-ért kaptam egy jót németországból, de általában ott is 12-15e-ért mentek el mind az ilyen típusúak
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz #89874944 #48503 üzenetére
oda nem kell lakk, oda elég a ragasztó tulajdonságokkal rendelkező sziló-féle szerintem - erre írtam a sikaflex-et, ez a hajózásban népszerű tömítő-ragasztó anyag amivel ablakokat építenek be, üvegszálas felületeket tömítenek, stb és nincsen benne olyan oldószer ami bárminek is árthat
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz MunezXBK #48502 üzenetére
No igen, volna pár drasztikus ötletem nekem is, de nem akartam 100% véglegesre ragasztani
Azthiszem ez volt a menthetetlen trafó, mire szétbontottam már egyáltalán nem kapcsolt fel és a tisztítása sem segített:
Gyorsan szétkaptam a másikat is, abban nem voltak ilyen vészesek az állapotok így az ment vissza a helyére az alapos tisztítás és körbeszigetelés után, a rossz helyett meg vadásztam olcsón egy másikat a német ebay-en
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz #89874944 #48498 üzenetére
Valami keréktárcsára szánt lakk volt spray formában, abból kapott egy jó adagot, az első kört még ecsettel is igyekeztem bedolgozni a résekbe és még rá jópár réteget ráfújtam... De a lámpánál sztem jobb megoldás a sziló jellegű. Az ecet nélkülit azért írtam, mert nem lehet tudni nem árt e valaminek a lámpán belül a normál szilóból felszabaduló ecetgőz - bánthatja a foncsorréteget, mattíthatja / foltosíthatja az átlátszó plexifelületet
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz #89874944 #48495 üzenetére
Ha van légkeveréses elektromos sütő, akkor én inkább azzal próbálnám meg... Esetleg ha bontóból sikerülne bagóért szerezni egy törött lámpát, akkor azon lehetne kísérletezni...
Viszont az összerakásra is ki kell valamit találni, mert a felszakodozó ragacsot már aligha tudod olyan egyenletesen visszadolgozni hogy tömítsen is jól. Hajózásban vannak olyan szilók, amelyekben nincsen ecet (sikaflex pl) - talán ilyesmivel próbálnám meg. Sajnos a víz nagyon agresszíven bejut bárhová ahol a legkisebb rést találja - a xenontrafóval szívtam, a sok sok év alatt bemászott a házöntvények közé, a téli fagy megtágította a rést, bemenet a por, kosz, onnantól mégtovább jutott a víz, és hiába a gumitömítés, akkor is előbb utóbb bejut és szétrohasztja az elektronikát. Ha valakinek picit is rakoncátlankodik a gyári xenonja - nem kapcsol fel elsőre - akkor ne várjon vele, mert amíg nem megy teljesen tönkre addig menthető: tisztítás és összeszerelés után erős lakkal vastagon körbekentem a peremet. Utána 3 év alatt nem talált utat bele a víz...
(#48496) TaaT
Ilyen alternatív termékköröknél mint az olaj vagy kasztni elemek nem tudom hogy számol pl a unix - de a mindenféle motor és futómű alkatrészekről eddig elég szép számokat tudtam faragni
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz VR6-Fan #48493 üzenetére
Nem igazán értem miért kell kiforgatni így... Egyrészt nem kereszt hanem hosszmotorról volt szó - passat, a4, a6 ahol jóval egyszerűbb lévén hogy tényleg nem kell a kasztni felett bűvészkedni - másrészt ha a csáposon áll a kocsi, a váltó alá meg van másik tartó emelő ami a nehezét megtartja helyetted, neked már csak a csavarok helyreigazításával kell bajlódnod akkor az is sokat gyorsít / segít, és egy szerelőnél illik ilyesminek lennie... Meg sokszor ott a tanonc aki ugrik ha kell...
Az 5e-el is dobálózhatsz, de én nem annyit írtam, hanem normális rezsidíjjal oszthatót. Egy szerelő aki havonta több ilyet is kicserél, nem fog pár óránál többet eltölteni egy ilyen rutinművelettel...
Kedvezmény: eddig én 54%-ról hallottam mint legnagyobb szám - ott milliókat forgatnak havonta, de 40%-a a kisboltosnak is megvan. Szíve joga benyelni a különbözetet, de akkor én nem hozzá viszem a melót - nyilván talál sok madarat akiről leakaszthatja azt a 100e-et az alkatrészen + még többtízezer munkadíjat is elkér ezen felül, de nekem nem tollas a hátam, megkeresem azt a helyet ahol örülnek a munkának...
Ennyi... Nem azt kérdeztem hogy melyikőtök csinálná meg nekem ~30e-ért hanem hogy meg lehet találni azt a szimpatikus nem sutyiszerelőt mindig, akkivel lehet egyezkedni, nem kell az első hallott számtól elájulni...
[ Szerkesztve ]
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz MunezXBK #48487 üzenetére
Egy szerelő műhelyében van csápos emelő meg hidraulikus tálcás emelő, azzal ha nagyon kell 1 ember is megoldja, ha van egy tanonca is akkor meg tényleg gyerekjáték. Egyedül megfelelő eszközök nélkül nyilván én sem álltam neki a kertben...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz VR6-Fan #48485 üzenetére
Mert? A valeo készletet egy normális forgalmú szerelő 90e-ért megkapja, de a legrosszabb esetben is csak 117e... 30e munkadíj legyen már elég arra hogy hajtókarok le, váltó le, kicserél, cuccok vissza - esetleg ha kotró akkor macerásabb egy hajszállal, de még az sem a világ vége... 8-10e-es rezsidíjba is bele kell hogy férjen... Azt hogy közben kajál, telefonál, cigizik azt nem óhajtom kifizetni, akkor viszem máshoz a melót
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz MunezXBK #48479 üzenetére
Asszem megtaláltad a két létező legtávolabbi árat...
Unix-os Valeo készlet listaára kettőstömegűvel 196e, LUK 224e - de ugye ezek a listaárak csak rossz viccnek vannak, bármelyik normális szerelő kap belőle min 40% kedvezményt, jobb helyeken akár 50%++
Ha csak úgy megy be az ember hogy rossz az izé, csinálják meg, mennyi lenne, akkor persze lehúzzák. De ha azzal mész be több szerelőhöz hogy bizonyára jelentős listaár kedvezménye van, ha munkadíjjal együtt mondjuk 120-150e-ből megcsinálja akkor kap munkát, ha nem továbbállsz - akkor hamar találsz olyat amelyik rábólint! Persze a körmére kell nézni hogy tényleg azt rendeli e, tényleg beszereli e - dehát manapság ott verik át az embert mindenhol ahol tudják, figyelni kell mindenre amúgy is...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz #89874944 #48476 üzenetére
Ami youtube-os bontás videót eddig láttam, az mind melegítette - sűtőbe vele, egyenletesen lassan forrósít majd szétnyit - de hogy hány fok az, ahol a ragasztó már enged, de a műanyagnak még nem árt, azt nem tudom. Láttam olyat is aki hőlégfúvóval ment neki de az tényleg bátor - talán valami olyan típusa van amiben nagyon széles skálán lehet állítani hogy hány fokos levegőt toljon, nem 3-400 fok a minimum...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz MunezXBK #48472 üzenetére
Persze, ha a hagyományos 1Z-féle lendkerék felülete nincsen felmaródva, sérülve, akkor nyugodtan meg lehet venni bontottan - újat nem is tudom kapni e még valahol - úgy még tényleg számottevő összeget lehet spórolni egy komplett kettőstömegűs készlethez képest. Létezik pl a valeo-nak átalakító készlete, amiben szintén egy sima lendkerék + egyebek vannak, de azzal alig lehet valamit fogni, cserébe viszont romlik az autó viselkedése... Esetleg ez annak lehet hasznos alternatíva, aki tényleg jelentősebb mértékben tuningolta a sor4-est...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
Tiptronic alatt nincsen kettőstömegű, csak a kéziváltós és multitronic alatt
A 90 lovas 1Z TDI-ben többnyire sima van, ha valaki meg akar spórolni egy pár tizest akkor keresni kell abból egy bontott lendkereket, hozzá új kinyomócsapágy, kuplungtárcsa, esetleg főtengelyszimmering ha már egyszer meg van bontva, és mehet vissza. Csak hát nem dísznek van ott a kettőstömegű, nélküle több rezgés megy át a kasztni felé, csökkenti a komfortérzetet
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz atos19881101 #48454 üzenetére
Ha valóban 250-el találsz egyet, azonnal csapj le rá... Ne viccelj már, nézz körbe a mobile.de-n! alig találsz szervízkönyves 2-3 éves A6 dízelt 200e km alatt! Ezekbe 10+ éves korukba ha csak 4-500e valós km van, akkor az jó. Az óra állását felejtsd el, ne is nézd, csak a belső kopottságát, kasztni állapotát, ad e fura zajkokat a futómű, váltó, motor, meg hogy mennyire tűnik újra meg újra bontottnak a motor - ha hiányzik a műanyag róla vagy félig már letörtek a fülei, az elég rossz ómen, túl sokat kellett alatta turkálni.
Bitporknak úgy rémlik 2 ilyen V6 is van / volt (bár ha az allroad 300e km-e valós, az tényleg ajándék vétel volt), neki nagyon bevált, de olvasgass kicsit népítéleteket meg úgy általában keress a típusra, és feltűnöen sokkal több az emlegetett probléma, mint a nagyobb darabszámban elkelt 1.9 sor4-el. Sokan emlegetnek lekopó vezérműtengelyt, a sor4 megbízható adagolójához képest számottevően problémásabbnak tartják ezt a részét is a V6-nak, és bár erősebb, de a fogyasztása is jóval több: a 110 lovas sor4 egy A4 / Passat kasztnival elmegy 5-6L között - nem boyracer-kedve inkább az 5-höz közelebb - de a V6 még ha kéziváltós és nem kotró, akkor is bekéri a 7-et hasonló hajtás mellett ugyanabban a kasztniban, ha meg automata és összkerekes, akkor még többet...
Egyébként van előnye is a V6-nak, ha jól tudom akkor ott nincsen kettőstömegű lendkerék > ennyit futott autóknál erősen esélyes, hogy nálad fogja megérni a cserét > minimum 150e-es tétel, tehát ha picit is fent fog a sor4 kuplungja, akkor biztos hogy nem esett még át a cserén, Tiéd lesz a költség a közeljövőben... De ezzel együtt is inkább csak csökkenti a költségbeli hátrányát... A kuplung esetleg felújítható sima lendkerékkel is régebbi TDI-ből bontva, de az meg erősen csökkenti a komfortérzetet...
Egy A6 kasztnihoz persze már elég kevéske a sor4, azért is van belőle csak elvétve pár a piacon... A Passat / A4 kombi 1300-1350 kilójával még elég jól elboldogul - nem sportkocsi, de meg se kottyan neki egy országúti előzésnél kigyorsítani, a klímát se kell kapcsolgatni, visszaváltani is csak ritkán kell
------------------
A V6 turbója változó geometriás vagy sima? A sor4-en ha egészséges, akkor irtó kellemesen tol már 1500--1600-tól felfelé, a V6-on mennyit kell rá várni hogy tegye a dolgát?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz bitpork #48329 üzenetére
Azért 4 évre csak tervezzen nagyvonalakban az ember ilyen dolgokkal... Többet azért sem írtam volna, mert ismerve magamat addigra már rég másik autóval járok majd, de ha nem szakad a nyakamba a nemzeti bank, akkor relatív ésszerű döntést fogok hozni akkor is szerintem
Egyébként alternatívaként pont az volna, hogy keresek melót pesten és fel is költözök - akkor a néha néha kimozduláshoz elég lenne a swift, a mindennapokat meg megoldaná a BKV vagy egy robogó. Viszont elgondolkodtam hogy semmi jövője ennek az országnak, miért költsem itt a pénzemet ingatlanra, abból jó nem sülhet ki ha idekötöm magam évekre. Szóval helyette kellene egy olcsón megvehető és fenntartható autó - amiben mellesleg reménykedhetnék hogy ismét megmentené az életem, ha arra lenne szükség - amivel kihúzok még 1-2 évet itthon, aztán meglátjuk hogyan tovább - van 1-2 terv, ami ha bejön, lehet többet hoz mint a lottó 5ös, de mivel előre nem iszok a medve bőrére, ezért nem veszek olyan autót amivel addig feleslegesen terhelném a költségvetésemet... Éppen elég az, hogy a Superb után a kutya nem fog fizetni, mivel eltűnt a balesetet okozó harmadik fél - örülhetek neki, ha legalább a rendőrség végre lezárja az ellenem folyó nyomozást és hatalmas buktával, de mehetnek tovább a mindennapok
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz MunezXBK #48314 üzenetére
Azért más vw motorokon nem kopnak le előszeretettel a vezérműtengely bütykök alig pár százezer km alatt - ha csak a tekerés lenne a háttérben, akkor ez ugyanolyan jelenség lenne az 1.9 TDI, PD stb motoroknál is... De még ha csak 1-2 felkapott sztorin alapulna az egész tévhit, a fogyasztása gondolom akkor is annyi amennyi... Nekem most nagyon nem mind1, hogy 5-5.5 vagy 7-7.5-el járok évi ~30e km-t - 4 év alatt 1M csak az üzemanyagon a differencia (ha nem drágulna semennyit), és akkor még nem néztük azt hogy a karbantartása is jóval költségesebb, mert mindenből 1.5-2x annyi db kell bele, mint a kisebb tesóba... Ha sikerülne a horvátok felé tendálnom a jövőben, akkor jöhetne egy 3.0 benzin gázos A4 B6 cabrio a 200Ft-os LPG ár mellé...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz bajnokpityu #48298 üzenetére
de azon belül pontos, vagy random téved? Az octavia 1.6SR benzines (40e km-t volt nálam) fedkompja is pontos volt nekem, csak konstans 2-3 decivel pesszimistább volt mindig a valóságnál. Utána jött egy H Astra 1.7CDTI - ennek a fedkompja totál random számokat írt ki, mostmár nem emlékszem hogy alá vagy fölé de véletlenszerűen 1-2 decitől akár 7-8 deciig tévedett. A Superb-é viszont atomóra pontosságú volt, minden tankolásnál pontos érték jött ki. A gázzal sajnos elpontatlanodott - ott csak nagyságrendileg tudtam saccolni belőle, hogy az adott szakasz az átlag alá vagy fölé fog esni, km alapján nagyságrendileg mikor menjek tölteni...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz Balupapa #48296 üzenetére
Mindig szoktam követni - írni azért nem írtam soha, annyira nem vagyok pedáns, de minden tankolásnál kiszámolom hogy mennyi az annyi. Bő 10e km-t toltam bele tavasz óta Édesanyám régi 1.3 benzines swift-jébe - ez 110-es nyugis ingázásnál 5.3-5.5L-t "vedel" - kicseréltem a gyújtótrafó után minden kábelt, elosztófejet, rotort, gyertyát - előtte +0.5L volt
A napokban volt pár kép valamelyik híradóban: egy ilyen swift aláment egy platónak - zéró esély... A Superb magas ora befeszült a plató alá, a jobb alsó hátsó lengőkar felpúposodva félbehajlott úgy préselődött le, így a plató sarka már épp csak elérte az A oszlopot. A lökösvas sérülésmentes, a lámpába vágódott be a pót "aláfutásgátlója" (gratula az elhelyezéshez), szétütötte a légszűrőt de a blokk, turbó, légkondikompresszor mellette már sértetlen. A jobb A oszlop elkezde lenyomni a tetőt, de elég jól ellenállt. Viszont még a C oszlop hátsó tövében a csomagtérfedél mellett is torzult a váz, valamint az alváz főidomok is megroppantak kicsit az anyósülés alatt. Már így se nagyon lenne mit menteni rajta, de erre rájött hogy sajnos a kolléga nem volt bekötve, ezért nagyon rondán sérült - a tűzoltók levágták a tettőt, két jobb ajtót... Én be voltam kötve, így az arcom jobb felét csak a repülő üveg és műanyagszilánkok vágták össze, és szerencsémre elkerülte mind a szememet, pedig rendesen körbelőtték.
De a lényeg, hogy megmentette az autó az életünket, így biztos nem veszek ennél kisebb platformot soha többé pályázásra...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
A fapados 1.8T superb ~1300Kg, az enyém egy cirka fullextra elegance volt, papírja szerint 1480Kg. ~10e Km-t közlekedtem el vele benzinnel a gázosítás előtt, úgyhogy úgy is szereztem vele tapasztalatot rendsesen. A fedkomp benzinnel svájci óra pontosságúnak bizonyult sokszoros full tank + megtett km összehasonlítással, így tudom hogy autópálya nyugis 100 tempomattal érd-fehérvár között 5.8-6L gyorsítgatásokat kerülve, 110-el normálisan néha kielőzgetve 6.4-6.5L - mindez 225/45 R17 kerekekkel. Így jött ki némi érdi, bp-i mászkálással 1-1 tank 7L körülre - a város mennyiségétől függően volt 7L alatt is, meg 8L-t alulról közelítő eredmény is. Érdről bp ingázás kis forgalomnál 8.5-9L, masszív forgalomban légkondival 11-12L a pár 10km-es szakasz eredménye - pályán nem szoktam száguldozni, de városban ha nem is boyracer módjára, de mindig dinamikusan, a sort nem feltartva, lehetőségeket kihasználva oda odalépve közlekedtem vele - sokszor leforgatva rendesen 2-esben - azért ez meglátszik a fenti számokon
Utána belekerült a gáz - először szűk 9L-eket evett, de állandóan sírt a vezérlés. A töketlen gázos beszerelő baltával faragva állítgatta, így lett 9.x de még mindig rossz, majd eljutottam egy értő szakihoz ( később ő lett a totalcar-os LPG doki ) akivel nagyon részletesen behangoltuk és utána jó lett gázzal minden körülmények között, viszont a fogyasztása meg közelebb volt a 10-hez, mint a 9-hez - téli hidegekben néha még felette is. Horvát tengerpart oda-vissza tempomattal légkondival 120-al 9.7L, Görögországig a korlátozások miatt picit kisebb tempóval 9.4L
Fogyasztásnövelő tényező lehet, hogy bekerült egy nagyobb hifi és egy carpc rendszer - a PC a monitorral együtt ~10A-t vett fel átlagban, plussz az erősítők, így a generátornak éjjel nappal volt dolga rendesen - 1-2 decit lehet jelentett a plussz kiló és fogyasztók...
swift 1.3 fogyasztása 5.5-6-ról 6.5-7-re ment fel gázzal (ez is megjárta velem a Horvát és Görög tengerpartot, nem hasraütős értékek), bátyám 1.5 16V kombi 111 ladája benzinből nem tudom pontosan mennyit kért, de gázból németországig autópálya 150-el 9L-t, másik ismerős V6 3.8-as dodge kisbusza benzinből 11-el, gázból 13L-el teszi meg tempomat 120-al a bp-adria távot, és mástól is jellemzően a 20%-on belüli értékeket hallom - sajnos turbós referenciám másik nincsen, aki megerősíteni a sejtésemet
[ Szerkesztve ]
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
Szívó gázos motorral járó ismerősök mind 10-15% körüli differenciát tapasztalnak, én meg ~40%-ot - ez bőven túl van a hibahatáron így a turbósságnak tudtam be hogy ennyi kell neki ahhoz hogy ne legyen szegénykeverék - átlag 25% körül még egyértelműen szenvedett a motor és be bedobta a szegénykeverékes hibát, eddig kellett felhangolni hogy stabil legyen. Több órás melóval 2-300km alatt a lamdához lett hangolva, minden tartományban külön optimalizálva. Amíg a 95-ös 50%-áért lehetett kapni a gázt, addig nem érdekelt nagyon, de mostmár hogy a 6x% számít jónak, rosszabb helyeken meg 70% így mégegyszer már nem választanám ezt a motort gázosításra
101 lovas 1.6 8v octavia-m volt - nem sportkocsi, de azért elég tisztességesen lehetett vele tartani a forgalom tempóját - annál bő 100 kilóval nehezebb egy kombi passat vagy A4, nem tűnik betegágynak az se, és jól behangolt gázzal nem lesz gyengébb mint benzinnel
(kolléga ugyanilyen 101 lovas A4 szedánja is teljesen vállalható, annál már csak ~50 kilóval több a kombi)
[ Szerkesztve ]
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz MunezXBK #48286 üzenetére
Éppen most csorgatom a nyálam erre, futólag megnéztem és a belseje rettentő jó állapotban van - akár még az se lehetetlen hogy tényleg csak 2xx ezer km van benne és kívülről is csak egy apró, pár tizesből helyrehozható sérülése van. De a motortól tartanék, feltűnően sokkal több negatív tapasztalatot látok róla mint bármelyik másikról. Plusz egyik hajós ismerős nemrég rágta át magát a témán, egyeztetett egy erre specializálódott szakival: vagy a régi sor5 2.5, vagy az új v6 3.0, de a 2.5 v6-ról egyértelműen lebeszélte. A régi atomstabilan ketyeg a hajókban 200 ló fölé húzva, a v6 meg már gyárilag sem túl tartós, nemhogy megpöckölve... A jelentősen magasabb fogysztás meg már csak hab a tortán - gondolom azt meg tudod erősíteni, hogy 7L körüli fogyasztás alá nem nagyon lehet vinni kultúrált kiegyensúlyozott használattal sem, ütve meg hamar 10 fölé is szaladhat
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
Sziasztok ismét!
Rég jártam erre... Sajnos azóta totálkáros lett a Superb-em (1.8T+gáz) - márciusban a havazás elején meglöktek az M7-esen, és egy kamion pótja alá csapódtam vele. A méretével és erejével megmentett - jobb nem is belegondolni hogy egy kisebb autóból mi maradt volna - de ebből autó már nem lesz soha. Így kellene valami a helyére: lévén hogy jól vizsgázott ugyanazt a platformot szeretném, de mostmár inkább kombit
Nincsen valakinek az ismerősi körében eladó kéziváltós 110 lovas 1.9 TDI Passat, A4, A6 kombi? Esetleg ugyanezek 1.6, 1.8, 2.0 szívó benzinessel is szóbajöhetnek. Az 1.8T-t szerettem, de tartok tőle a turbó miatt kért számottevően többet az autógázból - jól behangolva úgy hogy sose kelljen benzinre visszaváltani erőtlenség miatt, ne legyen szegénykeverék stb megette a közel 10L-t, miközben benzinből hasonló hajtással bő 7L-el megelégedett...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz VR6-Fan #35545 üzenetére
totalcaron volt pár éve egy rövid írás, hogy valaki épített egy lambo replikát 2.5 TDI motorral sajnos nem találom se a cikket, se youtubon nyomát...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz Mágus2 #35535 üzenetére
szidom és átváltok rá... ennyi, nem szeretem de ez van
(#35507) bitpork
huhh, szép számok, biztos vagy benne hogy nem lehúznak? tudom hogy vag márkaszervízben pl a mezei 5w40 castrol-ért ~9e/litert kérnek - a teszkóban is ~4e, normális forrásból meg ~3. fenti árszínvonalon persze hogy 80 meg 150e a másik is... neten nézelődve csupa 100$-170 font közötti számokat találok a hivatalos márkaszervizes/maszekos multitronic olajcserére. itt nyilván nem szedik darabokra, de valszeg nem is kell, a belső szűrő a fatális hibákból adódó leszakadó szemetek ellen lehet, az olaj minőségéért tuti a külső felel amit lehet cserélni simán. az alapos cserére pedig ott van a VAS 5162 néven emlegetett szett. de majd nézelődök kicsit az etka-ban, meg lehet megkérdezek 1-2 márkaszervízt is, hogy ők mit mennyiért csinálnának rajta... ráérek, nem rohanok, úgysem találtam még megvételre érdemes példányt
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz MunezXBK #35503 üzenetére
matek... relatív drágább, hiszen a benzinmotor többet iszik hasonló teljesítmény mellett. gázból mégtöbbet, de az meg olcsóbb. ebbe sajnos most belekevertek honatyáink és sokat rontottak az arányokon, és még egy ugyanilyen keverés várható nemsokára, azzal együt + az autó várható ráköltéseivel a csere mellett döntöttem...
(#35504) ESP
a füstokádó nem ér, hiszen a turbós benzinest is fel lehetne akkor tunyingolni... én a normális közlekedő autókról beszélek, ahol füstpamacs se látszik, nemhogy ikarusz-alázó füstfelhő
én tudatosan gázosításra vettem ezt az autót. volt egy dízelem amit rühelltem. számot vetettem, lecseréltem erre, mentem vele úgy 5e km-t hogy kiderüljön ha valami fatális hibával vettem, majd belerakattam a gázt.
csak válaszoltam a fillérbaxás felvetésre. igen, valahol ez is az, meg a dízel is. de mivel eddig azonos költséggel járhattam az autógázzal, így én ezt választottam...
(#35499) bitpork
was? persze, ahol a superb-re 200e+ egy fékgarnitúra... a márkalehúzdában. most már nemtom fejből hány liter kell bele, de múltkor keresgéltem és úgy 20-25e az anyagár / 60e km-re, plussz a munkadíj ha normális helyen szerzed be az olajat. de a kéziváltósban is illik 80-100e-nél cserélni, ami kb 10e normális minőségben. valamivel drágább, de ad is érte cserébe...
[ Szerkesztve ]
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
én eddig inkább élveztem az utakon a pörgős turbós benzines szép hangját és erejét, pont egy isuzu dízel astra H-t cseréltem le erre 3 éve, annyira meggyűlöltem a dízelhangot és karakterisztikát. eddig tartott a jólét... azért vicces dolog ha egy dízeles írja le azt hogy fillérbaxás na jó, én is beállok akkor a sorba, inkább költöm szórakozásra és nyaralásra azt a havi pár tizest...
(#35501) MunezXBK
marketing? amerikában ahol lexarták eddig a dízelt mert jólét volt, ott szted miért nincsenek dízel futamok? mert ott nem dübörög a reklámgépezet...
(#35498) ESP
TT-ben? mert vannak olyanok akik egy tizen-milliós sport/játékautót megvesznek, de fillérbaxnak aki meg nem, az vette 1.8-2.0T-vel vagy még nagyobb benzinessel
[ Szerkesztve ]
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
nyomaték? jah, az a jó kis szűk tartomány ahol van... no pont ezért tetszik a multitronic, az remekül lefedi azt amivel lehet gazdálkodni. ha egyszer felépült a töltőnyomás akkor soha többé turbólyuk, folyamatosan az optimális fordulaton tartja a motort a gázpedál állásának megfelelően
de továbbra is fenntartom, az AUTÓNAK nincsen dízelhangja, az csak egy kényszermegoldás... volt hogy kérdezte ismerős hogy ok ok az autógáz, de nem égő egy ilyen autóval odaállni a kúthoz? annál biztosan nem égőbb, mint amikor dízel kerregés jön egy elegáns autóból... hamar igazat adott eddig mindenki
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz cellpeti #35488 üzenetére
az audi a kiemelt prémiummárka, általában ott több az extra, picit jobb a zajcsillapítás (vastagabb üvegek, jobb lemezcsillapítás), van aki azt mondja hogy a motorvezérlő programok is jobbak de erre azért nem vennék mérget, stb. a skoda és vw egy kategória szerintem minden szempontból, csak a vw-nek több jutott a presztizsből
viszont a passat vs octavia kérdés már például kacifántosabb. bár külső méretben hasonlóak, de mégis elég mások. 2005-ig a passat az A4/A6/superb-el közös hosszmotoros platformra készült. rettentő masszív kasztni - toronymerevítést csak dísznek raknak bele a boyracerek, faxa soklengőkaros futómű ( amíg nem hullik szét ), tisztességes helykínálat, stb stb. ezzel szemben az octavia a golftól örökölte a keresztmotoros alapokat, ami az első generációnál elég nyiknyekk lett, a kombik pl hajlamosak voltak olyan szintű csavarodásra, hogy akár a szélvédő is elpattanhatott egy padkáról leállós zökkenéstől és a belső helykínálat is elég gyászos. a második generációra már sokat javítottak ezeken, illetve a kisebb kasztniknak nem nagyon volt előtte se stabilitási gondja. a 2006-ban bejövő passat már szintén keresztmotoros, de nem tartom valószínűnek hogy bármi köze lenne mind az alváznak, mind a futóművének a golfhoz - erről is tud talán majd valaki írni...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz cellpeti #35484 üzenetére
bár bejönni bejön mind a passat 2005-ig, valamint a 2008-tól lévő octavia, tulképp egy A3-al is simán meg tudnék barátkozni a singleframe előtti korból (bár ott a helykínálat tényleg szerényebb), de amióta megtapasztaltam hogy milyen finom dolog is a multitronic, azóta a dízel dízelségét is simán meg tudnám bocsájtani, annyira jól idomul a kettő egymáshoz. ilyen viszont csak a hosszmotoros audikban van, sajnos semmi másba nem rakták bele. így marad az A4, esetleg A6...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
természetesen normálisan beállítva ugyanúgy harap, csak többet kér belőle mint benzinből. a tank utolsó harmadában lehet picit megérezni a különbséget amikor már nincsen akkora gáznyomás, akkor egy intenzívebb gyorsítás közben már idővel fogy a kraft vagy vissza is ugrik benzinre magától
(#35479) Gabesz11
no igen... ezért nézném én az A6 avant-okat is ugyanezzel az 1.9PD-vel - az a +100 kiló már nem akkora fogyasztásnövelő tényező - de ilyenekből még annyit se hirdetnek mint A4-ből... a 2.5 kizárva, nem növelni szeretném a fogyasztást hanem csökkenteni
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz Gabesz11 #35472 üzenetére
az enyém 1.8T gázosítva... sajnos most drága honatyáink rendesen odavágtak neki a jövedéki adóval és lesz még 1 hasonló emelés, úgyhogy összevetve minden jövőbeni költséget, éppen készülök lecserélni. eddig az árak ingadozásától függően olcsóbban, illetve max ugyanannyiért eljártam vele mintha egy 1.9PD lett volna, plussz rendes autó hangja volt nem teherató kerregés, de most úgytűnik vége a jóvilágnak. de ha csere, akkor már a kombi felé kacsintgatok, valszeg valami 2003-4-es A4 avant 1.9PD lesz a befutó és ha lehetséges akkor multitronic...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz bitpork #35458 üzenetére
az allroad nem kapta meg a ráncfelvarrt hűtőmaszkot? guglizok, de csupa csupa ilyen 2002 előtti maszkok jönnek csak, egyetlen allroad-nak hirdetett, de erősen gyanús ezüst példányt leszámítva
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz Gabesz11 #35396 üzenetére
én már egyszer majdnem elhagytam a tükörlapot a superb-ről, csak a fűtés vezetéke tartotta > nem pöckök fogták hanem ragasztva volt
viszont feszegetés előtt érdemes lenne kideríteni hogy tényleg rossz e. ahhoz viszont le kell szedni az ajtókárpitot, utána kipattintani a tükorháromszögben lévő műanyagot és akkor férsz hozzá a kábelezéséhez - úgy rémlik hogy ott van a csatlakozója, cseréhez úgyis ki kellene bontani. viszont csak akkor fogj neki most ha fűtött garázsban tudod csinálni, mert ilyen hidegben sorban fognak törni a műanyag bolhák, patentek! ha valami mégis törik, akkor bagóért meg lehet hozzá venni mindent a TLX-nél (vagy jó drágán bármelyik márkakereskedésben) - csak lehet 1-2 hetet várni kell, ha valami ritkább elem... ha tervben van egy hangszórócsere is esetleg, akkor célszerű összehangolni a két műveletet...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
ahogy bitpork is írta, ez a kínai passat lingyu európai kiadása - ha vw emblémával jött volna ki itt is, akkor direkt ellenfelévé vált volna az A6-nak az ára miatt. így hogy skoda emblémája van, így árban már csak a passat-al versenyzett. 2000-ben még jóval kisebb volt a presztizse, illetve az ismertsége és elismertsége a skodának, így remek választás volt ezzel szépen felhúzni a nevet. ugyanazért a pénzért kisebb passat nagyobb presztizzsel, vagy kisebb presztizs nagyobb supberb-el, lehetett választani... mondjuk azért az nem baj, hogy nem skoda lingyu néven próbálták piacra dobni
érdekes módon az A6L is csak kínában létezik...
[ Szerkesztve ]
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
akad akad, az azonos platformú A6-nál is jóval nagyobb ezért ilyen szempontból kicsit kettőzik is a szívem, hogy lecseréljem e egy olyan "kisautóra" mint az A4
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz MunezXBK #35371 üzenetére
akkor kell rendelni kínából egy 10$-ost és reménykedni hogy azzal jó lesz sajnos az enyém kölcsön lett adva, onnan meg mégtovább és végül teljesen elkeveredett, szóval nem tudom felajánlani a próbát...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz MunezXBK #35368 üzenetére
a kínai ELM-et nem biztos hogy próbáltam annó azon az audin, a kínai VCDS 10.6-ra írtam hogy az megy vele... a superb-emmel próbáltam, de az némileg már újabb generáció, ez már félig CAN-es, bár kifelé K/KL-en beszélget. de az hogy nekem az adott kínai ELM327 klón ment, az nem garancia arra, hogy a másik adapter menni fog ugyanazzal a kocsival, lehetnek olyan különbségek ami miatt mondjuk bizonytalan az adatátvitel és a másik adapter feladja
az ok hogy már nincsen meg a laptopod, azért írtam hogy ha valahol akad rá lehetőséged, akkor próbáld ki vele, azzal is kizárhatsz egy hibalehetőséget vagy éppen rávilágíthatsz... illetve az adaptert is érdemes kipróbálni másik autón az androidos soft-al...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz MunezXBK #35366 üzenetére
azért ha lesz rá alkalmad, próbáld ki ezt az adaptert pár PC-s szoftverrel is - ha azokkal se megy, akkor esélyes hogy maga az adapter inkompatibilis az autóval és másikkal kellene próbálkozni...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
a 4-es góf, bora, első gen octavia hátsó lábtere katasztrofális... az octiban hiába volt 500++ literes a csomagtartó, a 184 centimmel úgy hátra kellett tolnom az ülést hogy kényelmes legyen elől, hogy oda felnőtt ember lába max darálva fért volna be. ha úgy állítottam hogy hátul már éppen be tudta paszírozni magát valaki irtó kényelmetlenül, akkor már nekem is rossz volt a vezetői pozíció. az utas oldalon egy hajszállal jobb a helyzet, de senkinek nem volt már kényelmes, ha hátra is ült valaki... a superb-el én vagyok a király, a 2 méteres haver is nyugodtan tud terpeszkedni hátul, pedig nem kicsit fekvő pozícióban ülök elől én is...
( ez még egy korai kép, itt még nem toltam / dőltem hátra annyira úriasan )
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz MunezXBK #35337 üzenetére
úgynézem itt elég jól összeszedték a lehetőségeket: [link] - biztosan létezik még 1-2 egzotikusabb kiosztás, de talán be tudod azonosítani vele
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
-
Peter789
senior tag
válasz MunezXBK #35326 üzenetére
node nem azt írtad hogy így se megy? azért boncolgattuk tovább a témát páran...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz MunezXBK #35322 üzenetére
továbbra se derült ki hogy miféle adapterrel próbálkozol, simán lehet hogy ott bukik a dolog. segítség képpen írtam a baudrate-es részt is, ott is lehet gond. azt se tudjuk milyen programmal próbálkozol, így a protokoll se határozható meg. a K/KL/CANBUS az nem maga a protokoll, hanem az interfész. a protokollt azt VAGCOM esetén a lekérdező szoftver, VCDS és ELM esetén pedig részben az adapterben lévő mikrovezérlő, részben a host oldali szoftver adja ki. de még itt is bonyolultabb a dolog, mert az ELM vezérlő képes a generál OBD1/2/EOBD lekérdezésekre pár AT paranccsal - a legalapabb szoftverek mindössze ennyit érnek el, de ez nem sokat ér: pár live motoradat + a permanens DTC. de az ELM képes egyedileg összerakott lekérdezésekre is. ezeken keresztül viszont már típusspecifikusan bármihez hozzáférhet az ELM kábel is, ha a szoftver tudja mit hogyan kell kérdeznie... szóval ez a miért nem megy az adapter kérdés ennyi infóból megválaszolhatatlan pontosan...
(#35323) bitpork
jajam, éppen mi van kéznél... kentem én már kézkrémet is ideiglenesen procira, hogy ne melegedjen annyira
[ Szerkesztve ]
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
-
Peter789
senior tag
válasz MunezXBK #35315 üzenetére
a kínai VAGCOM kábelek csak 409 verzióig mennek, a CANBUS előtti korszakig - de pár CAN-es autó hajlandó K/KL-en is megszólalni (pl a superb is ilyen). 64 bites os-el nekem már nem ment...
az USB HID VCDS kábelek gyorsabbak, újabb szoftverekkel mennek, több dologra képesek mindenféle hexa táblázatok átnyálazása nélkül szimplán menüs parancsokkal, de kizárólag csak a saját mellékelt verzióval szabad őket elindítani mert az újabb szoftver reseteli az FT232 illesztő csipp VID/PID/konfig flashrom-ját ha idegen kábelt érzékel. orosz leírásokkal helyreállítható, de nem ajánlott eddig eljutni. az újabb verziók már tökéletesen mennek 64 bites w7-el is. én egy 10.6-os klónt használtam - többek között az ismerős '99-es 1.9TDI A4-ével is kifogástalanul kommunikál és a létező összes vezérlőt látja
most a legújabb úgynézem ez: 11.11.3 - szűk 30$ postával együtt
ezt a nem-árulod-el-hogy-milyen-de-nem-kínai ( ) adaptert mire szeretnéd használni? csak androidos látványos megjelenítésre, vagy eseti profi felhasználásra? utóbbira sokkal sokkal jobb egy vagcom/vcds kábel
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz MunezXBK #35311 üzenetére
ugye a '99-es A4-ben próbálod? az még garantáltan nem CANBUS hanem K/KL lesz, valamint az OBD2 protokollt kell ismernie még a VAG sajátja mellett
előfordulhat időzítési probléma... a baudrate látszik a szoftverben? 38400 vagy 9600? mivel BT-s, ezért első körben próbáld meg szimplán szoftverből a másik baud-on megszólítani. ha ez nem változtat és ebben is a 28 lábú PIC-van, akkor a 6-os lába mondja meg neki hogy mennyin menjen: [link] - 4dik oldal - ha fel van húzva tápra akkor 38400, ha földre akkor 9600. megérhet egy próbát átállítani a másikra. nekem a klón gyárilag 9600-ra volt állítva. ha áthúztam 38400-ra, akkor ahol ment ott valamivel gyorsabb volt, de akadtak már kompatibilitási gondok, ezért egy kapcsolót raktam a házra
(#35312) chatran
nem feltétlenül... úgy le tud tapadni hogy áll mint a beton. ha nagyon téped, akkor akár a gumi is szakadhat...
(#35308) Dodi72 válasza Morris (#35305) üzenetére
érdekes módon én ilyen szárít szöveget még csak a sokezer forintos csodaszerek marketing maszlagjában olvastam. viszont a szerelők a gumitömítéseket szilikonzsírral kenik vékonyan - az igénytelenebb az gépzsírral vagy motorolajjal, tulképp az is megfelelhet, de a szilikonban garantáltan nincsen olyan adalék ami ártana a guminak, az adalékolt anyagokban lehet...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz MunezXBK #35301 üzenetére
láttam én már 200$-ért is kínai klónt na jó, viccet félretéve, akkor ez valamelyik ismertebb ELM chipeket felhasználó gyártó terméke? vagy ebay-es ismeretlen forrás?
régen volt egy fémdobozos kábeles ELM-klónom ami a butasága mellett az alap funkciókat mindenféle autókról le tudta kérni, többek között a superb-ről is K/KL-el. viszont az általános ELM kompatibilis szoftverek csak az OBD infókhoz jutnak hozzá, ami pár motorszabályzási adatban és a hibatároló permanens hibáinál véget ér. az átmeneti hibákhoz már csak a vag/vcds fér hozzá - az OBD elől elrejti az ECU ezeket, gondolom hogy műszaki vizsgán / zöldkártyázásnál ne legyen ott zavaró körülményként amíg nem minősíti permanensnek a motorvezérlő...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz #00809728 #35299 üzenetére
miért ? lehet ilyen drága viasz+szilikonos cuccokat is használni, de ugyanolyan jó sztem a mezei szilikon spray. a gumit nem ápolni kell hiszen az nem egy élő anyag, hanem el kell tömni az apró pórusait, láthatatlan felületi repedezettségét nedvesíteni hogy ne romoljon az állapota. plussz a víz nem tud hozzáfagyni a felülethez... persze ne ússzon benne, mert az keni a ruhát + az ablak felületekre se nagyon menjen...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz MunezXBK #35296 üzenetére
de, a vag család mind ugyanolyan a 90-es évek eleje óta: generációtól függően lehet soros-szerű K, K+L, az újabbak pedig CANBUS-osak. a BT-s olvasó gondolom egy kínai ELM327 klón, aminek egyrészt lehetnek kompatibilitási problémái, másrészt egy univerzális felületet próbál használni ami nem tud túl sokat az alap szoftverekkel. típusspecifikus szoftverrel cirka mindent ki lehet vele nyerni, de akkor már ott van a rettentő okos vagcom / vcds. ha csak dísznek kell pár adat aktív megjelenítésére, akkor arra jó lehet az ELM is...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz chatran #35294 üzenetére
valszeg csak a gumi élek közé jut egy kis víz és attól fagy oda az egész ajtó. pozitív fokokban töröld szárazra és fújd végig vékonyan szilikon spray-vel (célszerű eljátszani minden ajtónál). szélsőségesebb esetben akár a zár beázása is okozhat ilyen gondot, de nagy valószínűséggel nem ilyenről lesz szó...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz FoBCRaistlin #35284 üzenetére
igen, írtam hogy 109-ért már éppen közig.bírság jár ami objektív felelős téma, valaki mindenképpen fizet - 109-3 az még mindig 106 ami pont annyival több a 90+15-nél amitől bukó lesz
ha 108-ra mérik és abból vonják a 3-at az még éppen a szab.sértés sávba esik, amire vagy nem küldenek semmit, vagy küldenek egy adatbekérőt, vagy küldenek egy csekket amit szépen vissza lehet utasítani egy nyilatkozattal
a tettenérés mindenképpen bukó +4-től, ha megállítanak akkor jogsi alapján rádverik és kész
(#35282) marsu
a számok már nem aktuálisak, de a jogi körítés tudtommal igen: helyszíni tettenérés - szab.sértés - közig.bírság szentháromság továbbra is van és nagyon nem mindegy hogy melyikbe esel bele
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
tudtommal nagyvonalakban most is ez igaz: [link]
ha a helyszínen lemeszelnek, akkor nincsen lacafaca. zéró a tolerancia, csak ott van az a +3km/h elvileg, szóval +4-től állíthat félre a rendőr
a lenti táblázat alapján 100-ig +19, 100 felett +24-et mész, akkor az már "közigazgatási bírság" > az objektív felelősség elve alá tartozik > ha írásban nem vállalja át más, akkor az fizet aki az üzembentartója a kocsinak
ha viszont azon belül, akkor az csak "szabálysértés", ami az objektív felelősség keretein kívül esik > a linkelt írás azt mondja hogy küldenek űrlapot hogy nyilatkozz. ismerősnek nem volt űrlap, csak annyi hogy szabálysértett, ennyivel ment, ott a csekk, fizess. DE erre mondta az ügyvéd ismerőse hogy ne fizessen, írjon nyilatkozatot, és azt el is fogadták. hol mi a módi, úgylátszik van ahol adatkérő űrlapot küldenek, van ahol egyből a fizettetéssel próbálkoznak, hátha bejön. figyelni kell ha ilyen levelet kapsz!
marsu: igen, ezekről a belépő tételekről tudok én is - a magasabb rétegenél már nem tudom hogy mennyire aktuális. "felett" - "ig" - vagyis 16-tól él pl 50-nél a bünti, amire még ráadják a 3-at, így kijön hogy 50-es táblánál valós 69-től jön közig.bírság, alatta csak szabálysértés és meg lehet úszni ha nincsen tettenérés...
[ Szerkesztve ]
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
"apró" javítás: a hivatalosan kommunikált tolerancia ZÉRÓ, csak mindig adnak +3-at a hibalehetőség miatt. tehát helyszíni bírságra minden határ +4-től már jó vagy, viszont amióta él az objektív felelősség téma, én még nem láttam rendőrt kiszálni a fűtött / légkondis autóból...
az utólagos csekkes elkerülhetetlen határok tudtommal most így alakulnak:
30-nál +15+3 a tűrés = 49 km/h valóstól lőnek
50-nél +15+3 = 69
70-nél +15+3 = 89
90-nél +15+3 = 109
110-nél +20+3 = 134
130-nál +20+3 = 154 km/h(régi hivatalosnak vehető pdf-ek alapján is már így rémlett, és most rákeresve kalkulátorok is ezt dobták, csak azok a +3 hibát nem adják rá - de idáig ahány levél volt ismeretségi körben, mindegyiken ott volt hogy a 3 km/h jóváírásával együtt esnek a bünti határ fölé)
tehát helyszínit már minimális túllépéssel be lehet xopni - ha a környékeden nem lustultak el a zsaruk - de az objektív felelősséges határ az irtó laza sztem, aki városban az iskola előtt nem képes óra szerint 50-ig lassulni az meg is érdemli. a hajnali 2-kor odaálló sünök persze monnyanak le, az tudatos szemétség, de normális keretek között maradva sztem most egészen tarthatóak a "sebességkorlátok"...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz bitpork #35269 üzenetére
objektívnél igen, de valami nagyon hasonló formalevelet küldtek csekkel az ismerősnek, épp csak annyi volt a különbség hogy a súlyossága (szabálysértés, stb) más sávba esett. már fizette volna be, amikor szólt neki az ügyvéd ismerőse hogy sicc, írja meg a válaszlevelet hogy családtag volt és békén fogják hagyni, mert az még nem esik az objektív felelősség alá (csak erre manapság már nem hívják fel a figyelmet a levélben, mint régen ott volt direktbe a kitölthető mező hogy családtag, blablabla - ha tudod megírhatod magadtól, nem adnak formalevelet). nem is szoktak gyakran kiküldeni ilyen leveleket, nekem is jött volna már pár sztem ha mindig küldenék, de van akinél bepróbálkoznak, hátha fizet mint a jógyerek...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
130-as korlátnál +20 a tolerancia, plussz még 3 km/h-t jóváírnak mint a készülék hiba szórása, így elvileg csak a 154-es mért értéktől jár a 30e-es csekk, ami az átlagos óracsalással már több mint 160-at jelent. ha mégis érkezik papír, akkor az másik kategóriába esik - most nem tudom hogy hogyan van a szabálysértés, kihágás, blabla különböző kategóriák, de elvileg a megkerülhetetlen objektív felelősséges kategória csak 154-től van, alatta lehet azt nyilatkozni hogy családtag volt akire nem óhajtasz terhelő nyilatkozatot tenni...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz nagyputty #35188 üzenetére
szia! költözik az oldal, mert elég jelentős éves fenntartási költsége volt az eddigi helyén
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
simán padlót foghat egy kissé öregedő akku 6 nap alatt, mert egy kis készenléti fogyasztása minden mai autónak van - van amelyiknek egészen jelentős... az akku pedig minuszokban sokat veszít a kapacitásából és az egyszerre leadható indítóáramából...
ráadásul az akku bele is összeomolhat! szulfátosodik, repedezik az ólom, leesnek darabkái és rövidre zárják a szomszédos lemezeket... viszont ez egy kis összerázással néha ez még megszűnhet, "regenerálódhat"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz 14adam #35165 üzenetére
magas fordulaton természetesen erősebb és nyomatékosabb a 2.8, de a mindennapokban normál tartományban járatva a szívómotor nyomatékgöbéje együtt emelkedik a fordulatszámmal, az 1.8 a turbója miatt viszont már 2000 alól leadja a csúcs 210nm-t, plussz az élvezeti faktorhoz az is hozzáad amikor megjön a töltőnyomás és nekiiramodik a ménes, így a mindennapokban sztem jobb a kisebb (még ha a nyers gyorsulási adatokban nem is nyer)
egyébként pont ezért tetszik a multitronic is: 0-100-on az 1.8T megeszi az 1.9PD-t reggelire, de pl 20-ról 60-ra, 80-ról 120-ra amikor egy villanás alatt nekifeszül a +100nm az aszfaltnak váltogatás nélkül, mégis sokkal dinamikusabb érzetet ad
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz 14adam #35157 üzenetére
2.5 tdi-ről tényleg én is szinte csak rosszat hallottam eddig - 1-1 ellenpéldával. a sok rosszat lehet főleg az szüli, hogy rettenet kilométereket beletolnak, visszatekerik, aztán jön a mendemonda hogy 150-nél megdölgik ez, 200-nál kikönyököl az... passz, mindenesetre a fogyasztása tényleg elég rossz az 1.9-hez képest, és még csak nem is dinamikusabb, a PD "pörgősebb" jóval, az sokat ad a menetdinamika érzethez...
a 2.7 biturbót annó én is nézegettem nagyon, de végül részben azért tettem le róla, mert ez a motor kizárólag csak audikba került be - bármi kell hozzá, akár új, akár bontott, az csak audi áron lesz hozzá - másrészt győzött a józan ész a szívvel szemben
a szívó 2.8 már több típusba belekerült, az egy fokkal jobb ilyen szempontból, de az 1.8T jóval kevesebbet eszik és egy apró csipptuninggal hamar túl is szárnyalja. na jó, a V6 hang nem pótolható
[ Szerkesztve ]
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
-
Peter789
senior tag
ráadásul valszeg a föld lehet a ludas, ha semmi nem megy
a belső világítás azért kapcsol fel, mert annak a gombja a B oszlopon szokott lenni, vagy az A oszlopon a zsanérok körül, nem az ajtóban
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz MunezXBK #35136 üzenetére
VAG* / VCDS kábelből is létezik már kínai BT-s klón? mert eddig én még csak az ELM327 klónokkal találkoztam BT-s kiadásban... utóbbiak használhatósága viszont nagyon korlátozott, lévén hogy univerzális kábelek. bár csak szoftver kérdése lenne, az ELM327-el lehet akármilyen egyedi lekérdezést is végrehajtani a beépítetteken kívül, elméletben mindent megtudhat az összes vezérlőtől, de tudtommal a VAG családra senki nem szórakozott olyan részletsségű ELM327 szoftver megírásával, mint a rosstech féle VAGCOM / VCDS illesztők...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz JHONNY 79 #35098 üzenetére
valszeg létezik 1-1 ilyen is, de hogy nem fogja naponta 3x minden próbakör után mosogatni és koszolni minden nepper minden problémás autóját, az is biztos
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz MunezXBK #35095 üzenetére
generátorra sem árt egy teszkós szatyrot rákötni, meg ha látsz valami relétábla dobozt, arra is...
mondjuk én használt autó keresésekor kifejezetten előnyben részesítem az elhanyagolt, mocskos motorteret... az legalább őszinte, ha patyolatra mosták akkor nem tudhatom hogy ereszti e valahol az olajat pl, volt e mostanában valahol megbontva, stb stb
[ Szerkesztve ]
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz VR6-Fan #35056 üzenetére
2.5TDI-t nem akarok, mert mind fenntartásban, mind fogyasztásban jóval több mint az 1.9PD. ráadásul a multitronic-ot is jobban eszi a nagyobb nyomaték
no igen, a szűk magyar kínálatban eddig még nem találtam olyat amire rávetettem volna magam - mondjuk volt pár amit mire megnéztem volna, hamar el is tűnt - azok között lehet lett volna érdemleges vétel. a külföldről behozatallal az a bajom, hogy akkor mit csinálok a mostanival? baromira semmi kedvem nincsen idegeneknek árulgatni, inkább benyelem a nepper hasznát, de egyből legyen lebonyolítva az adás-vétel. viszont ha nem beszámítással megy a dolog, akkor végképp lehúznának... plussz ahogy nézem a 200-on belül futott '03-04 A4 avant 1.9PD multi-k árát a német használtautós oldalakon, egyáltalán nem olcsóbbak, sőt! ha hozzáadom a regadót meg a mászkálás költségét, akkor minimum ugyanoda jövök ki - de esélyes hogy abban az ársávban még csak a román / török nepperes szemeteket találom odakint és az érdemlegesek még 1-2e EUR-al feljebb indulnak, és akkor még a mostani is a nyakamon ragad...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz VR6-Fan #35024 üzenetére
köszi, de csak a kasztni stimmel, se a váltó, se a motor
egyrészt nem "megduplázni" akarom a fogyasztást, hanem csökkenteni, másrészt pont azért nézem a multitronic váltósakat, mert az pont azt a számomra utált viselkedést teszi vajpuhává, amit utálok a dízelekben. régebben nem ültem cvt-ben, csak olvastam róla hogy jópofa. de amióta találkoztam velük a gyakorlatban, függővé váltam, nekem ilyen kell
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz bitpork #35020 üzenetére
ez is alternatíva lehet annak, akinek van több autója és tud addig mással járni
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz Mágus2 #35018 üzenetére
ennek nagyon nem örülök, eddig azt hittem tényleg nem lehet piszkálni... no mindegy, kutatok tovább és reménykedek ha a vw-nél visszakövethető szervízkönyves a kocsi + az ECU is hasonlót mutat, akkor azzal már legalább a fostenger nagyját ki tudom zárni...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz bitpork #35016 üzenetére
van aki úgy vesz dízelt, hogy majd jól keveset fogyaszt neki és vigyoroghat a kúton, közben meg semmi pénze nem marad az esetleges hibákra. ha valaki így fut neki az "olcsó" autózásnak, az nagyon meg fog lepődni, ha pár hónapra le kell állítania miatta a kocsit, hogy összespórolja a szerelőre valót
de mint láthattad, nem a PD-t vagy lendkereket emeltem ki, hanem jópár lehetőség között azokat is megemlítettem csak. 2M-ért biztosan nem fog pár 10e-et futott kímélt példányt kapni, mindenképpen számolni kell a futásteljesítményből adódó, idővel elkopó dolgokkal. természetesen nagyon nem mindegy, hogy hogyan ütötték vágták az előző tulajok, de én is csak reménykedhetek benne hogyha megveszek egy látszólag jó autót, akkor utána nem jönnek elő a rejtett meglepetések idővel... de ha mégis előjönnek, akkor mondok magamban pár csúnyát és kifiizetem amit kell, és csak a minimális szükséges időre maradok autó nélkül...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz Mágus2 #35015 üzenetére
természetesen egy rángató váltós 100e-et mutatót nem vennék meg nyilván az egész csomag egyben számít. de ha helyből 3-500-at mutat a motorvezérlő, akkor köszönöm inkább nem, fiatalítani szeretnék mind években, mind km-ben...
arra hogy a motorvezérlő is mókolható konkrét gyakorlati infód is van, vagy csak sejted? mert én eddig annyit tudtam róla összeszedni, hogy nem igazán piszkálható. ha pedig a motorvezérlőt kicserélik, akkor többé nem számol, megakad, hiába illesztik szabályosan a motorhoz. és eddig valóban csak olyan autókat láttam ahol a műszerfalhoz képest 1-200e-el többet mutatott az ECU. azt olvastam még róla, hogy mivel az autó sebességéből számolja az ECU a megtett távot, ezért van egy 5% körüli hibája, de a nagyságrend akkor is látszik
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz bitpork #35012 üzenetére
írtam hogy nem borítékolható, de benne vannak a pakliban a lent felsoroltak + még ki tudja hány dolog. szóval ha valakit földhözvág ha ennyit ki kell fizetni egy egy hibánál, akkor jobb ha olyat választ aminél ezek nincsenek. gondolom Te se kicentizve vetted az allroad-ot, tisztában vagy vele hogy jóval drágább a féke mint bármelyik kisebb hosszmotorosnak, drágább a gumija mert nem standard méret, a futóműve is drágább + bármikor kikönyökölhet a légrugóban valami ami szintén zsebbenyúlós, ha törés esetén kasztni elemre lesz szükséged akkor messze nincsen olyan választék a bontókban, mint normál A6-ból, stb stb
én most elsősorban egy '03-04-es 1.9PD A4 Avant-ot vadászok multitronic váltóval. tisztában vagyok a váltó potenciális veszélyeivel - viszont azt is beleszámolom, hogyha egy hasonló, 150-200e között futott kéziváltós vasat veszek, akkor cirka borítékolhatóan nekem kell kifizetnem a jellemzően 250-350e km között elfogyó kuplungot plussz lendkerék rendberakását, ami 150-200e. ha olyan multitronic-ot veszek ami a szervíz múltja alapján már túlesett a viszonylag hamar széthulló 6 lamellás kuplungszerkezet 7 lamellásra cseréjén, akkor már számottevően javulnak az esélyeim, hogy a következő 1-200e km-en csak a 60e km-es olajcseréit kell kifizetnem. ha mégsem akkor megszívtam, de a szervízszámlából magamban levonhatom azt a 150-200e-et...
viszont ennek a PD-nek előnye, hogy a motorvezérlő külön könyveli a futott km-t, amit egy VCDS kábellel könnyedén le tudok kérdezni - viszont állítólag egyáltalán nem tudják átírni az órapörgetők úgy mint a műszerfali számokat - így nagyobb eséllyel tudok vadászni egy tényleg 200e-en belül futott példányt. tisztában vagyok vele hogy erős elvárás egy ilyen autónál ez a futásteljesítmény ennyi idősen, de szerintem azért nem lehetetlen...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
kérdés hogy mekkora költségvetéssel számolsz, főleg az utólagos fenntartásban! ha padlóra vág ha bármikor jön egy pár tízezertől akár többszáz-ezereig terjedő kiadás, akkor jobb ha nem hosszmotoros platformot, PD-t, turbós benzinest, bármilyen V6-ost veszel. természetesen nem kell rá havonta ennyit költeni, de ha elkezd csattogni a kettőstömegű lendkerék, elhanyagolod a futóművet és egyben kell cserélni, PD fúvókák megadják magukat, turbó kikönyököl, stb stb akkor bármikor kellhet ennyit mozgósítani egyben. viszont amíg minden klappol, addig élmény a közlekedés vele! a minőségnek, kényelemnek, extráknak ára van...
3 év és 80e km alatt (260-al vettem, most 345e km van benne) ha csak a fő dolgokat nézem akkor vagy 500e-et költöttem a superb-re: 17"-os gumi szett 112e, komplett kuplung és lendkerék felújítás 146e, generátort most újíttattam fel másodszorra 40+30e (sok az elektromos fogyasztó, nagyon eszi sajnos), viszkó és másodventi csere 30e, 3 lengőkar rendberakása 30e, komplett fék elől hátul munkadíjjal 60e, 4db hengerenkénti gyújtótrafó 30e, új akku 30e... mostanra megint rá kéne költeni a fenti összeget a futóműre, az egyik első fék üt, egy műszakit már fizettem rá, most ismét közeleg, stb... szóval mondjuk átlag havi 15e-be benne van az autó fenntartása, csak ez ugye nem havi részletekben jelentkezik
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
van benne pár, de azért jóval egyszerűbb:
hosszmotoros platform (passat, superb, A4, A6) 8 lengőkar + keresztstab csontok + kormányösszekötők + etc:
de az utóbbi ára se a világ vége! komplett készletet lehet németországból 35e körül venni, itthon garanciálisan 50e körül akad noname, meyle hd 80-90e bruttó, de ha a szilenteket otthon ki tudja valaki cserélni, akkor az összes kijön 25-30e körül meyle hd-ben - és általában nem is az egész hullik szét egyszerre, csak sorban kezdenek lógni... tény hogy a hosszmotoros platform összetettebb, drágább, de nem véletlenül! ha jó állapotban van, akkor őrült módjára lehet közlekedni a kanyarokban a 1.5 tonnával, sehol nem jön zavarba...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz bitpork #35005 üzenetére
annó amikor kocsit kerestem elsősorban A6-okat néztem (végül a sok hulladék állapotú mellett belefutottam egy superb-be és az lett a befutó végül) és volt "szerencsém" nekem is ilyen bőze cucchoz. hát igen, a műanyag csodákra képes
ilyesmi fröccsöntött izé a mélynyomó
most ismét autókat nézegetek, elsősorban egy '03-04-es kombi A4-est szeretnék. többnél ott van a leírásban a bőze rendszer, de véletlenül sem plusszpont nálam
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz renton77 #34982 üzenetére
erősen beázás gyanús, csak kérdés hogy hol... az ecu a szélvédő előtt van a műanyag takaró alatt - ellenőrizd le, hátha ott megállt a víz. úgy rémlik, hogy kétoldalt vannak a kifolyó lyukak a doblemezek alá, és ott képes rettentően eltömődni, ilyenkor felgyűlhet a víz és okozhat bajokat
ha ez nem nyer, akkor tényleg érdemes egy vagcom / vcds kábeles hibakódolvasást csinálni, hátha segít behatárolni. alapjárati motor, gyújtótrafó, stb stb elég sok lehetőség van... az általános OBD olvasókkal rendelkező szerelőkre nem érdemes pénzt pocsékolni - amíg nem permanens a hiba (nem marad ott a hibajelzés a műszerfalon), addig ezek nem szoktak látni semmit, az átmeneti hibának nyilvánítottakat csak a vagcom / vcds látja 100%-ban
érdemes lehet sajátot is beszerezni, sokszor jól jöhet: [link] [link] - az eu-s forrásból illik pár nap alatt ideérnie, a kínaira 2-8 hetet kell várni (karácsony miatt inkább az 1 hó+)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz RohamDroid #34870 üzenetére
no igen... és egyből visszautalva a termosztát témára: annó az első octavia-mon amikor bejöttek a hidegek és feltűnt hogy nem az igazi a fűtés - annak ellenére hogy általában középen láttam a mutatót - megnéztem vagcom-al és akkor szembesültem először vele hogy a mutató állása és a valós hőfok mennyire eltérhet - 72-75 fok között mozgott a motor. néha el is indult picit lefelé a mutató az autópályán, főleg ha akartam rendesen fűteni... ekkor felhívtam egy márkaszervízt azzal, hogy mennyi lenne egy termosztátcsere - akkor még naív voltam... elmondom a szakinak hogy gyenge a fűtés + mit mutat a vagcom. mire visszakérdez: mit mutat a mutató? általában 90-et? akkor jó az... meg a kedves mamája, az is és ez a "szaki" volt akkor a műhelyvezető, nem egy zöldfülű tanonc. arról nem is beszélve, hogy csak a termosztátért 20-at kértek volna + munkadíj, lett volna vagy 30-40e a mutatvány összesen. 1800-ért kaptam bele TRW gyártmányút a TLX-nél...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz MunezXBK #34849 üzenetére
igen, eddig minden autómon - a H astra-t is beleértve - az volt a tapasztalatom, hogy a mutatónál a 1/2 állás valójában úgy a tank 40%-a körül lehet. konstans, nem változó módon mindig ezt tapasztaltam, szóval következetes, lehet vele számolni...
a fedkompok a fogyasztást viszont abszolút pontosan hozzák - a superb tökéletesen hozza benzinnel a fedkomp által mutatott számot a kúton - LPG-vel más a helyzet persze, ott nagyobb a csalás de ez más. az octavia 7L-es fogyasztás körül konstans 0.2-vel, 8-9 liter között 0.3-al többet mutatott fixen a valósnál - itt csak be kellett volna hangolni egyszer és az is pontos lett volna. a dízel H astra-m random pontatlan volt, dehát az nem is egy VAG, betudtam ennek
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz rob210 #34846 üzenetére
bocs, nem konkrétan a Te autódra írtam csak úgy általában, hogy a mutató csak annyit árul el hogy már lehet hajtani a vasat ha nagyjából középen jár, valamint túlmelegedés esetén középről megindul felfelé, de egyáltalán nem a valós hőmérsékletet mutatja, mert nagyjából 72-105 fok között 90-et mutat fixen eddig minden VAG-ban amit csak láttam...
kábellel nézve a vezérlő által mért bemelegedett motornak egészséges termosztáttal minden körülmények között illik 85-95 fok között mozognia - akár nyári 45 fok van járó légkondival, akár -25 fok maxon járó fűtéssel. ez alól sajnos kilóghatnak az alulmotorizált, kis blokkos nagy bálnák ahol szélsőséges helyzetben egyszerűen már nincsen annyi hulladékhője a motornak, amivel lehetne normálisan fűteni. hosszmotoros autóknál a berágott viszkó kuplung is előidézhet túlhülést a termosztát hibája mellett...
[ Szerkesztve ]
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz rob210 #34812 üzenetére
sziasztok, jó rég jártam erre...
a 90 fokon álló mutató még nem feltétlenül jelenti az igazán optimális meleget! a skálázás dísznek van! vagcom / vcds kábellel nézve kb 72-73 foknál beáll középre a mutató és bő 100 fokig nem is mozdul onnan, áll mint a cövek! így működött az 1.6SR '99 octavia-ban is, a mostani 1.8T '02 superb-emben is, valamint ismerős '99-es A4 1.9TDI-jében is... ha még a határon is áll, éppen megvan a 7x fok és középre állt a mutató, -5-10 fokban már nem képes normálisan fűteni vele akkor sem és rátolva a fűtést hamar lejjebb is hűti. szóval célszerű első körben diag kábellel ellenőrizni, hogy mit mér a hőmérő valójában, plussz egy kézi hőmérővel is rámérni itt ott a blokkra amikor elvileg üzemmeleg...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz tomcsi23 #12338 üzenetére
hátőőő, nem merném megnézni ilyenkor a fedkompot...
némi lejtővel a segge alatt lazán felment 240-ig az óra és ment volna még tovább is ha nem jött volna a kanyar... de azért ehhez már tényleg erős lejtő kellett
egyébként utánanéztem, érdekes módon a 150 lovas 1.8T octavia vége hivatalosan 215, ugyanezzel a motorral a superb pedig 216 - pedig vagy negyed tonnával kövérebb. valszeg más az áttételezés alatta - két teljesen független platform... az octavia keresztmotoros golf alapú, a superb meg a hosszmotoros passatokkal, A4 és A6-os audikkal azonos az utolsó csavarig...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz tomcsi23 #12334 üzenetére
óra szerint lazán megy az annyit, a jóval nehezebb superb vége papíron 216 ami óra szerint 230 kb
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz Pancsermeste #12289 üzenetére
kerek lyuk, hosszúkás nyílás vagy semmi nincsen az előlapján ?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz Pancsermeste #12284 üzenetére
ha van rajta 2 lyuk vagy fél centis nyílás akkor ott kell benyúlni valami "célszerszámmal" - ha nincsen ilyen rajta, akkor passz...
hogy van e kimenetre lehetőség az kiszedve derül ki. ha van rajta mini iso csati, akkor kell lennie:
a sárga a 4 csatornás line kimenet kapcsolószállal, a zöld a telefon kihangosító és CAN hálózat, a kék a CD tár. ha van, akkor olcsó forrás a kábelhez: katt - a sima ZRS-ISO-3 kell neked -W nélkül... ha vidéki vagy akkor posta, ha pest közeli akkor ez a bolt meghozatja a webáruházas áron pár nap alatt...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz rob210 #11913 üzenetére
a lambda valószínűleg az oktatóautó szerepet hálálta meg, az izzó kiégést meg okozhatja egy sérült, rezgő belsejű lámpatest vagy kicsit hibás töltésszabályozó is - szóval ezeket semmiképpen nem sorolnám típushiba kategóriába
érdemes végigfutni az összes vonatkozó totalcar népítélet írást. természetesen nem szabad készpénznek venni semmit, de a típushibák leszűrésére jó...
a lényeg hogy egyből nézd a motorolajat: benzinszagú, égett ne legyen. a hűtővizen ne csillogjon az olaj és ne legyen benzin szaga. ha véletlenül szervízkönyvvel etetnek, akkor írd fel az alvázszámát és kérdezd le egy szalonban a múltját...
a behozott autó se hátrány - sőt, általában kint a jobb utakon kevésbé fáradnak le az autók - csak ha pl egy L-es rendszámú autót ajánlgatnak akkor kezeld fenntartásokkal, az nem jó jel ha valaki behozza magának és pár hónap múlva már el is akarja adni valamiért...
ajánlott festékréteg vastagság mérőt szerezni: ~25-30e-es befektetés, de ha ezzel elkerülheted a törött autókat az sokat megér. utána meg ha féláron elviszik vaterán, még jobban jöttél ki... de ne lepődj meg, 8 éves autónál ne várj csodákat, kb annyi autónként fogsz egy jó állapotút találni ahány éveset nézel...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz Konflikt #11912 üzenetére
nekem '99-es 101 lovas 1.6-os octavia-m volt, és nem tapasztaltam vele semmi negatívat, típushibát - csak az én példányom rohadt ahol gányolva javították előtte pár évvel...
menetdinamikára elmegy, de nem viccből találták ki az 1.8T-t is valamint a 8 szelep 1.6 vs. 20 szelep 1.8T csatát fogyasztásban is az utóbbi nyeri, a 300 kilóval nehezebb superb-el ugyanakkora fogyasztással járok, csak akkor eszik többet ha nagyon cipőzöm - de ez cserébe megy is akkor
bora-ban asszem létezik 16 szelepes 1.6 is, de nem tudom az jobban teljesít e...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
-
Peter789
senior tag
válasz rob210 #11903 üzenetére
na a nyunyukis rész egyik ismerősömet sztem érdekelheti, mert kipróbálta, és ugyanaz volt a tapasztalata mint nekem: gyengébben megy és pont annyival kér belőle többet, mint amennyivel olcsóbbra jön ki... mit kell hozzá bűvészkedni? kapott már olyan tippet is, hogy valami benzin nyomásszabályzó szelep alá a szűrőházban tegyen egy alátétet és majd attól jó lesz, de ez se nyert...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz VR6-Fan #11898 üzenetére
próbáltam az 1.8T-be kb bő felesbe ethanolt és nem túl jól muzsikált vele! egyrészt gyengén húzott, másrészt annyival nőtt is a fogyasztása amennyivel olcsóbb az E85-el higított benzin...
múlt héten került be a gázrendszer. túl sok tapasztalatom nincsen, mert most egy hetes kényszerpihenőn van a vas, másik autóval jöttem tengerpartra dögleni + dolgozni kicsit, de majd idővel tudok bővebben nyilatkozni...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz Konflikt #11897 üzenetére
ugyan nem rossz vas a bora sem, de a helyedben megnéznék pár octavia-t is - akár első, akár második kiadást is. sokkal nagyobb csomagtartó, nagyobb motorválaszték ( itthoni használt piacon ) és nem utolsó sorban sokkal alacsonyabb véterlár... alkatrészben kb ugyanazt kéri mindkettő mert közös golf padlólemezre épültek - egyáltalán nem drága, csak ne márkalehúzdában javíttasd...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz Lipton #11848 üzenetére
bár nekem egy első generációs 1.8T superb-em van, talán nem változott annyit ez a platform... egyetlen helyet találtam ahol normálisan be tudtam vinni az utastérbe egy kábelt: a szélvédő alsó tövében végigfutó takarólapot fel kell szedni és szemből nézve jobbon van a motorvezérlő és pár egyéb apróságnak egy doboza, ami alulról egybe van nyitva a belső térrel. ebbe fúrtam bele oldalról egy tömszelencét, ahogy a képen is látszik. nagyon fontos a jó tömítettség, mert nagyobb felhőszakadásoknál ott szó szerint árvíz lehet és ha beázik, nagy bajokat okozhat!
[ Szerkesztve ]
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
valakinek nincsen egy felesleges elektromos kiegészítő ventillátora hosszmotorosba ? úgy tudom ugyanaz való mindbe...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz csaresz002 #11708 üzenetére
nekem egy mezei kazettás symphony volt a superb-ben. ha kivettem, visszaraktam, akkor először "safe" feliratot írt ki, majd amikor ráadtam a gyújtást, pár mp múlva feloldódott magától és ment - szóval a kulcsban lévő immo-hoz van az is kötve. nálad mit ír ki ilyenkor? nem lehet, hogy szervíz computerrel fel kellett volna oldani a régi autóban és rátanítani az újra?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz Kickass #11697 üzenetére
motortér alsó burkolatra gondoltunk, nem felsőre...
egyik ismerős szintén 60 lovas 1.4-es polo-ján asszem alulról nem volt semmi - de ha utánanézel, utángyártotban már simán létezhet, illetve dízelnél lehet gyárilag is volt zajcsökkentési célból
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz Kickass #11693 üzenetére
ha van rajta motortér burkolat, akkor nézd meg nem bomlott e meg valahol. ha nincsen, akkor körbenéznék hogy létezik e hozzá...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
Új hozzászólás Aktív témák
- Asszociációs játék. :)
- Intel Core i3 / i5 / i7 4xxx "Haswell" és "Haswell Refresh / Devil's Canyon" (LGA1150)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Lancia topik
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Gumi és felni topik
- EAFC 25
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- PlayStation 5
- Path of Exile 2
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest