-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz JHONNY 79 #29866 üzenetére
A gyártási év a lényeges, hanem az üzembehelyezés. Ebbe még a modellév es belekavar. Gyárilag minden üveg egyforma. Nem csak az év hanem a sorozatszám is. Ha jó a kocsi, ne törődj az üvegekkel, de ha más gondok is vannak, akkor keress másat. Pl az első szélvédő fogyó eszköz.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz JHONNY 79 #31061 üzenetére
Ha a gyárival megegyező minőségre törekszel akkor HEPU szett ajánlott. Abban HEPU a pumpa(fém propelleres, nem műanyag) és minden más a gyári beszállítótól van(contitech szíj, INA görgők).
Többféle beszállítótól is válogathatsz. Érdemes motorkód és gyártási év alapján venni, mert vannak különbségek.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz JHONNY 79 #31125 üzenetére
Valamit félre értelmeztél, a contitech a gyári beszállító, ami a szíjakat illeti és INA, ami a görgőket illeti, a hepu készletben csak a pumpa hepu, a többi a gyári beszállítótól érkezik. Gyárilag ezeken a vízpumpákon műanyagból van a propeller és ha ez meglazul, akkor jönnek a motor melegedési gondok. 1.8 és 1.9 es motorokat érint a probléma. Remélem így már világos.
-
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz JHONNY 79 #32367 üzenetére
90 ezer fölött minden olajcserénél ellenőrizni kell a szíjakat. Ha repedést vagy elhasználódást találnak akkor cserélik, a vezérléssel érdemes a hosszbordásat is cserélni(legkésőbb 150 000 nél mindenképpen cserélni kell, de hamarabb sem árt).
Izzítógyertya élettartama a hidegindítások számától függ. Minden alkalommal 2-3 percig még után izzítanak a jobb emisszió elérése végett. A sok városi rövid út hazavágja őket.
Váltó olaj élettartam töltet(németeknél ez kb 200 000km), utána érdemes cserélni hacsak nem DSG, abban 60 000km a csereperiódus.
Vezérlés cserénél érdemes különös figyelmet szentelni a főtengely és a vezérmű tengely szinkronjának 0 fokra történő beállítására. A porlasztó egységek beállítására(motor specifikus, általában felső holtpont az állító csavaron plussz 180 fok) Ettől jól fog indulni, keveset fog fogyasztani, és megfelelő lesz a teljesítménye.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz JHONNY 79 #32385 üzenetére
Mehet, de ha nem akarsz kockáztatni, tartsd be a gyári előírást. Az ESP nagyon kényes erre. Volt már olyan, h a fékolaj miatt rakoncátlankodott, mert a tulaj a legjobbat akarta, és mégsem jött be. DOT 5.1 -el volt baj konkrétan, eldugult tőle az ESP, cserélni is kellett.
Ez nem olyan mint a motor olaj, h nem lehet baj, ha jobbat teszek bele.Ha 2 évente úgy is cserélni kell, akkor szerintem a legjobb választás a gyári előírás betartása, persze ezt rád bízom.
[ Szerkesztve ]