-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
diablo1984
veterán
válasz PeTeR_33 #149659 üzenetére
nekem ugyanezzel a motorral van skodám, csak közel 2x ennyi kilóméterrel! Nálam nem ráz!
lehet a lendkerék, bár a kettőstömegű fordulaton már beáll, az nem lehet, vagy valami rendellenes adagolás, vagy akár egy elrakott vezérlés lehet....ja és ha csak 4-5ben akkor akár lehet a váltóban is árulás....
[ Szerkesztve ]
-
-
diablo1984
veterán
válasz PeTeR_33 #149666 üzenetére
nálam 1500 alatt torpant néha mikor az injektor le volt kokszolódva! Hajtsd meg pályán, előtte tankold meg premium nyállal és utána jobb lesz ha ez a tiednek is a baja, mert nekem is 1500 alatt jelentkezett nyomatékszegény környezetben! Neked is ilyesmi lehet, csak enyhébben jelentkezik!
-
Mágus2
Közösségépítő
-
diablo1984
veterán
válasz PeTeR_33 #155613 üzenetére
3 injektor szar a 4 ből 100e km-nèl?
Kintről jött az autó km rendelèsnek megfelelően?
Ha a skodám váltója van az alatt is, akkor városban 3as fölè nem kell váltani, akkor 50nèl 2000et fordul. Ha regenerál, akkor ki kell vinni megsètáltatni, halogatni nem èrdemes, mert beírja hibára ès utána már nem görcsöl vele! Azt a 3 injektort ha nem egy visszatekert, hanem városi autóról van szó, akkor maxmotiont neki teljes tankkal ès rúgj bele vagy 500km pályát, majd utána diag, ha akkor is rossz, akkor kèszítheted az 500 gurigát, mert akkor 4 injektorral kell kezdeni a költèst! -
diablo1984
veterán
válasz PeTeR_33 #155616 üzenetére
Gyári èrtèk egy tól-ig intervallum, nem egy konkrèt èrtèk! Ha ettől eltèr akkor sz@r, az eltèrès nagyságától jönnek a tünetek..... Nekem ha lekoxszol az injektor akkor is kívül esik a határèrtèken ès alacsony fprdulaton torpanásban nyilvánul meg, de hibát eddig mèg nem dobott! Azóta csak maxmotion, mert mol-os sima dízellel tèlen párszáz km város után előjön, omv maxmotionnal eddig nem!
-
Doki16
addikt
válasz PeTeR_33 #158283 üzenetére
Ez az 1,5% sok mindent nem mond. Ezek az értékek közül az Oil Ash a mérvadó, mert az az egész élettartamra értendő lerakodás. Ha ezt vitték vissza 1,5%-ra az nagyon jó
Hogy sikerült egy ilyen keveset futott autónál összehozni, hogy kigyulladjon a DPF lámpája? Sok város, sok hidegindítás? Még mágus linkelte ezt a grafikont, nagyon érdemes megszívlelni. [kép]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz PeTeR_33 #158285 üzenetére
Ott már akkor az EGR se lehet túl jó ha állandóan teletömi a DPF-t és regenerálást akar. Csalószoft nélkül olyan 600-700 km-t el kell menni regenerálás nélkül. Ha már frissítették akkor jócskán lejjebb mehet. Mennyit tudsz most elmenni két ciklus között?
Sokáig ne használd így mert minden alkatrész meg fogja sínyleni.De jó hogy én már megszabadultam a sajátomtól
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
diablo1984
veterán
válasz PeTeR_33 #158632 üzenetére
szia
Te cseréltetted benne az injektorokat? Hozzá lett tanítva egyenként az agyához? Mert ha nem, akkor lehet, hogy nem dolgoznak jól(mindegyik injektorban más az értéke, amit egyenként beadva lehet a motorvezérlőhöz illeszteni) és kormol a gép, amit a dpf felfog és eltömődik, ezért regenerál! Nekem is 1,6 cr tdi van, de az alapjárat emelkedésen túl erőben nem veszem észre a regenerálást, akkor is tud menni, nem torpan. Nézzétek meg gépen, hogy jól dolgoznak-e az injektorok.
A másik meg lehet a dpf-ed elhasználódott, nekem is ha városban regenerál, akkor egy 30km-es kerülőt szoktam tenni, de kb jó felénél már végez is a ciklussal és utána hetekig nem jön elő, pedig többnyire városban használom! -
Mágus2
Közösségépítő
válasz PeTeR_33 #158632 üzenetére
Valahol lyuk van a turbó és a szívósor között, nem annyira nagy, hogy vészmódba dobja, de elég ahhoz hogy bekavarjon és kormoljon. Nyomáspróba, lyukat megkeres, mefjavít, szerviz regeneráció megcsinál. Utána jó lesz. Ha nincs sehol lyuk, marad a lamda szonda, dpf nyomás szenzor, maga a dpf, a turbó az egr vagy a befecskendezők. Kb ebben a sorrendben esélyesek, mint hibaforrás. Annak fényében utolsók az injektorok, amennyiben gyári újak. Ha felújítottak, akkor ezeket kell bevizsgálni elsőnek.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
nagyúr
válasz PeTeR_33 #158641 üzenetére
Nem VW nél, de pontosan ugyan ez volt a hibajelenség egy nálam megfordult dieselnél, a hiba meg, amit Mágus írt neked.
Sehol semmi hibaüzenet, aztán kiderült, hogy amikor az EGR-t takarították, nem nyomatékra lettek lehúzva a csavarok és a tömítést se cserélték, pedig kritikán aluli állapotban volt.A dieselek elvben meg ugyan úgy működnek, mindegy milyen márka, tehát én is fölös levegőre tippelnék, ha kéne.
Renault power
-
diablo1984
veterán
válasz PeTeR_33 #158640 üzenetére
így van, 0-hoz képest tud + és - irányba is eltérni, van egy tűrése ami alapján belefér illetve tűrésen felül dolgozik! Akkor ez a hiba valószínűleg kilőve, de mint lehetőség nem ártott kizárni, mert injektorokat bele rakni bárki bele tud, adott esetben működhet is, de épp azért kell rákódolni a vezérlőre, hogy az egyes injektorok "gyári hibáit, vagy mondhatni tulajdonságait" a vezérlő kiküszöbölje, de itt akkor ez a része rendben van! EGR hiba ezeknél ingadozó alapjárat, nem indulással jelentkezik, attól is lehet erőtlen, de az egyéb tünetek nem ilyenek. Diagon turbó nyomás mit mutat menet közben, szépen felépül, egyenletesen? Mindenképpen egy élő diagot nézni kellene, hogy melyik érték ami nem normális, de a gép még nem dob rá hibát(pl:injektor határértéken túli kis mértékű eltérésére sem dob).
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz PeTeR_33 #158641 üzenetére
Pedig olyankor mégnagyobb a turbónyomás, mert regenerációkor megemeli az elektronika, hogy jobban fújjon. Ezért nem érezni regenerációkor semmit, sőt, mintha még kicsit fickósabb is lenne, ha minden rendben, ezért tippelek a lyukra, na meg abból, hogy nagyon hamar megtelik és ki sem ég rendesen. Egy dízelmotor akkor termel sok kormot, amikor sok anyagot kap kevés levegővel. Nehéz lesz megtalálni, de valahol ott lesz a bibi. Sokszor reped meg a vastag összekötő gumicső a szívósor és a műanyag cső között, nem is látni. Bárhol olajpárás a csőhálózat a turbó és a szívósor között, ott szökik a turbónyomás is. Kell két dugó, egy manométer, meg egy kompresszor. Bedugni a két végét a csőnek(egyik a turbónál van , másik a szívósornál), felfújni 1 barra. Ha esik a nyomás, az egész csövet szappanosvízzel megküldeni, valahol meg lesz a kis gec... Ha tartja a nyomást, és elő adatokban is azonnal felépül, akkor lehet menni az EGR, DPF és társai felé.
-
diablo1984
veterán
válasz PeTeR_33 #158652 üzenetére
szerintem nem.
Gondolom ki lehet nyírni az injektorokat fos minőségű gázolajjal és tisztán városi használattal, legalábbis gondolom. De jellemzően azért jóval többet bírnak! Az egész sor döglött volt? Nekem 200e km fölött az egyik van határértéken túl, azt nem ártana cserélni és meglátni, hogy akkor a sor mit mutat, de hibát nem dob, extra dolgokat nem produkál....még.... -
-
-
-
-
diablo1984
veterán
válasz PeTeR_33 #158856 üzenetére
A csalószoftot hogy frissítették rajta, elég sok moslékot kap a dpf a megemelt turbónyomás, a nyitott egr miatt is, az miatt is tud sűrűbben regenerálni!
Többek között én és Mágus(és még sokan) sem vittük el a gépet szoftverfrissítésre, mert az sajnos azzal jár, hogy a sok sz@r a dpf-ben köt ki, ami ettől sűrűbben regenerál.... -
PeTeR_33
tag
válasz PeTeR_33 #158856 üzenetére
......7vége alatt 3szor gyúlt ki a dpf visszajelző lápma 150 km alatt.
Az autót visszavittem.
Az ég világon mindennel tesztelték nem találtak hibát.Csak azt,hogy 50km enként gondol egyet és regenerál az autó.
, GIGABYTE Z390 AORUS ELITE,I5 8600K,PALIT RTX 3070 GAMING PROBE QUIET STRAIGHT POWER 10 700,CORSAIR VEGENANCE LPX 3200 16GIGA,SAMSUNG EVO SSD 500G
-
diablo1984
veterán
válasz PeTeR_33 #158859 üzenetére
Mikor már visszajelez regenerálás közben, az már rendellenes! Csakis hibakor jelez, ha normálisan lemegy a ciklus, akkor és a ciklus alatt semmivel sem hívja fel a figyelmedet, hogy éppen mi folyik, max a megemelkedett fogyasztásból tudsz rájönni és az esetlegesen magasabb alapjáratból!
-
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz PeTeR_33 #158860 üzenetére
Ismerni kellene az új szoftvert, meg tudni, mennyire volt eltömődve, mikor először megbolondult a rendszer.
A régi szoftvert már nagyjából kiismertem, két dolog indít regenerálást. a nyomás különbség szenzor, ami figyeli milyen nyomás van a DPF mögött az atmoszferikus nyomáshoz képest, meg a km és idő számláló, ami egy bizonyos megtett km után mindenképp indít egy megelőző regenerációt. Ha nincs rá oka, nem indul be, ha a telítettség nem megy fel 50km alatt 20 grammig, nem lenne szabad regenerálnia, ha viszon eléri a 20 grammot, akkor valami gebasz van a turbóval, mert ilyen hamar csak akkor képes megtelni, ha nem szállít elég levegőt az üzeanyaghoz.
Sajnos nem csak a csalós részt vették ki, hanem belenyúltak, ezért is panaszkodik a nép, hogy régen 700km is volt két regen között, most meg a 300 is nehezen jön össze. Ha el tudsz menni 300km-t 1 regennel, akkor lesz kb olyan, amilyenre most akarta a gyár.
Szóval azt kellene tudni, hogy mi alapján indul be a regeneráció, és mi történik közben. ha minden érték normális(de tényleg minden) mégis regenerál, akkor valami gebasz van a szoftverrel, vagy magával a motorvezérlővel.
A nyomás különbség szenzort nem érheti ütés, ezt tudják a márkaszervizesek, elég megfricskázni és annyi neki, ez két szenzor egyben, két cső is megy rá, de csak az egyik vezet a DPF-be, a másik csak úgy szabadon van. Ebbe szokott aztán pók fészkelni, meg ilyenek. Nagyon fontos szenzor, mert meghatározó szerepe van a regenerálás időzítése szempontjából. Sok tényezős a dolog, nem lehet ráfogni, hogy biztos ez vagy biztos az...
A turbó és a szívósor között ép a cső? Tesztelték, vagy csak rámondták, hogy OK?
[ Szerkesztve ]
-
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz PeTeR_33 #158867 üzenetére
Fehér füst lamdaszonda probléma szokott lenni, hibát csak akkor dob rá ha szálszakadt belül, ha rossz értékeket mér, akkor nem dob hibát. Ezért kérdeztem az értékeket. Ha csak a kiszámolt érték éri el a 20 grammot, és a mért marad 10g alatt, akkor lamdaszonda csere meg fogja oldani a kérdést. Amint lesz lehetőséged a szervizzel beszélni, kérdezz rá a fent említett dolgokra. Az a kérdés, mi alapján indul be a regeneráció 50 km után. Ezt valamelyik érték váltja ki, de tudom kellene, hogy melyik.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
Speeedfire
nagyúr
válasz PeTeR_33 #158870 üzenetére
És egy motorgenerál nem 5-600.000ft lesz hanem 1.5-2millió forint😆
Nem kötekedés vagy bántásból, de ezeket az összegeket honnan vetted?Igaz nekem régi benzin van, de ott kb 300e-ből megvan a generál. Egyik barátom 2.5tdi-je 400e-ből volt meg.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
diablo1984
veterán
válasz PeTeR_33 #158985 üzenetére
Most valahol lemaradtam, azt mondtad, hogy mind a 4 injektort cserèltetted ès mind a 4 èrtèkei 0,2 ès 0,5 között voltak. Most írod, hogy 2 hete cserèltèk a 4est, most megint valamelyik rossz, mert 2,x èrtèkeket produkál. Akkor hol van itt a sor 0,2-0,5-ös èrtèk? Egyèbkènt mèg 2,2-nèl nem kormolja tele a dpf-et, ezt biztosan tudom, mert az enyèm mikor le volt kokszolva, ilyen èrtèket tudott az egyik ès semmi rendellenes nem volt, csak nyomatèkszegèny fordulaton nèha nem húzott ès akkor kicsit kopogó hangot adott ki!
-
-
i-sti
senior tag
válasz PeTeR_33 #159100 üzenetére
"Kifoghattam olyan alkatrészt ami gyári hibás és ennyit bírt???"
Pár nappal ezelőtt nem pontosan te írtad, hogy garanciában fogják cserélni?
Igen, nagy valószínűséggel gyári hibás lehetett.
Az 1.6 injektorok amúgy sem annyira tartósak mint a 2.0 (Siemens vs. Bosch)#csakabenzin, lásd: Doki16
Novum Forum Siculorum
-
válasz PeTeR_33 #159107 üzenetére
Akkor te nem a "gyári vonalról" vettél injektort 150k-t? Értem én h drága meg minden de, leesett dolgot ilyen érzéken műszerve nem veszünk. Pont mint a turbó felújítás - ócsójé megvan oszt az első 5000-s pörgetésnél elköszön a kínai tengely.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz PeTeR_33 #159107 üzenetére
3 hete? Egy injektor cseréje tanítással, kávéval 1,5 óra. ÉS akkor mindent lepucoltam körülötte, a fészket is kivakartam a karbonból.
Nehogy az legyen, hogy visszakapod és megmarad a gond. Ha nem találtak fém részecskéket, nem látom okát a magyasnyomású rendszer piszkálásának.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen