Új hozzászólás Aktív témák
-
EnGarde
csendes tag
Megy a károgás rendesen. Ejnyebejnye.
Pont azért lehet Zalaegerszegnek és a környéknek ez jó, mert lehetőséget teremt a fejlődésre. Nincs szállás? Vállalkozzanak az emberek. Nincs munkaerő? Jöjjenek ide az emberek. Győrbe is mentek, az Audi gyár előtt ott is pangás volt (meg tömény önsajnálat).Enélkül és hasonló lehetőségek nélkül Zeg nem fejlődne semerre, szóval nem károgni kell, hanem dolgozni, tenni valamit, gndolkodni és bölcsen hallgatni.
A kormánypártot nem szeretem, de azért néha ők is csinálnak jót. -
Azért ne higgyünk el mindent. A Halálos iramban 8 szintű autóhekkelés elég messze van, ha lesz egyáltalán...
Az Insigniámat is fel lehet törni, mert minden elektromos benne, (a gáz, a kormányszervó, a fék, a lengéscsillapítás... Stb.) de ahhoz bent kell ülni az anyósülésen, lenyitni a kesztyűtartót, és egy kábellel összekötni a hekker laptopot. Bár nem vagyok egy technikai szuper zseni, de szerintem ezt a procedúrát észrevenném.
-
gabor7th
addikt
Én itt főleg hackerek akaratlagos tettéről beszélek... Akik támadhatnak adott esetben tömegesen is majd, ha olyan lesz a rendszer, hogy az lehetséges. A Wikileaktől tudjuk, hogy a CIA már dolgozik az ügyön, hogy balesetnek tűnő merényletekre használja az okosautókat.Szóval éppen sokkal nagyobb is lehet az áldozatok száma. A cégek meg olykor vételenek hatalmas hibákat azért szünnek meg.
-
Nem hinném, hogy több balesetet okozna a nem eléggé befoltozott autó, mint amennyit az emberek maguk.
Szerintem a gyártók kb. mindent meg fognak tenni a biztonság érdekében, mert a vásárlók egy autó hibából származó balesetet sokkal nagyobbra fújnak, mint egy részeg sofőr által okozott balesetet.
-
gabor7th
addikt
válasz
tothmaxy182 #17 üzenetére
Szerintem felépül, lesz egy minimális személyzet, de a cégek majd hozzák a saját mérnökeiket és nem adják ki a tudást.
-
gabor7th
addikt
"Tehát érdekük befoltozni a lyukakat. Pont azért, mert életek múlhatnak rajta." Érdekük, csak lehetetlen elérni azt, hogy ne legyenek. Az operációs rendszereket is folyton foltozzák, de akik megfizetik ezek ellenére folyamatosan be tudnak jutni, mert mindig vannak lyukak amikről a gyártók nem tudnak, a bűnözők titkosszolgálatok meg igen. Az autónál meg hiába foltozgat a gyártó, ha ennek ellenére majd halálos balesetek lesznek hackerek miatt foltozások között...
-
Szerintem, nem azért tolnak bele csilliárdokat a cégek, hogy a júzerek ne vegyék meg a terméket. Annyit nem nyerhetnek adatok eladásával, amennyit buknak vevők hiányával. Tehát érdekük befoltozni a lyukakat. Pont azért, mert életek múlhatnak rajta.
(#15) MCGaiwer: Lehet, nem tudok tippelni e téren, de abban biztos vagyok, hogy egyre kisebb választék lesz hagyományos autóból.
-
tothmaxy182
őstag
Nem lesz semmilyen gyár, egy tesztpálya lesz, hozzá tartozó épületekkel, csarnokokkal, ahol fejlesztők dolgozhatnak. Azt tervezik, hogy ha felfut a dolog, akkor kb 200 mérnöknek ad majd állást. Hát ebben sajnos én erősen kételkedem, de mindegy.
Amúgy TheSaint kollégának a 9-es hozzászólásban tökéletesen igaza van. Zegen óriási munkaerőhiány van, mert rengetegen eljöttek onnan, köztük én is; vagy kimentek Ausztriába. A fizetések meg (szerintem) szánalmasak a mai napig. Persze ott is ki lehet fogni jobb állásokat, de mázli kell hozzá. Az infrastruktúra szar, a város nincs bekötve az autópálya hálózatba, ezért normális multik sem nagyon vannak, csak a Flextronics, ahova nagyrészt biorobotok kellenek minimálbérért.
A Dunántúlon meg vannak gazdaságilag nagyon fejlett megyék és videékek, pl Győr-Moson (Győr, Mosonmagyaróvár, Sopron környéke); Vas megye (Szombathely és Szentgotthárd környéke); Fejér, Veszprém és Komárom megyék is elég fejlettek, és jól meg is fizetik az embereket. De Zala vagy Baranya nagyon le vannak maradva. Persze nem Borsod, meg Nógrád szinten, de a többi nyugati megyéhez képest nagyon.
-
gabor7th
addikt
"Igen, de az emberek használják is a támadható rendszereket, nem?
Ez akkor mégsem kizáró ok."Egy autónál már a te és családod élete múlhat rajta, ezért is gondolom, hogy nagy az esélye, hogy bukás lesz a dologból... ha netre lesz kötve.
"Ha pedig úgy ítéli meg a gyártó, hogy az emberek azért nem veszik, mert lyukas, akkor majd betömi a lyukakat." Lyuk mindig lesz és ha két foltozás között emberek halnak meg, akkor szerintem azt mondják kösz inkább ne.
-
"mint ahogy ma sincs még csak közel sem sebezhetetlen operációs rendszer, pedig pár évtizede már fejlesztgetik őket"
Igen, de az emberek használják is a támadható rendszereket, nem?
Ez akkor mégsem kizáró ok.
Ha pedig úgy ítéli meg a gyártó, hogy az emberek azért nem veszik, mert lyukas, akkor majd betömi a lyukakat.(#5) MCGaiwer: A 3D TV-nél meg a hajlítottnál lehetett mindig is alternatívát találni.
-
gabor7th
addikt
válasz
noPublicFG #10 üzenetére
Amerikában könnyebben megadják. Aztán ha baj lesz, majd vissza kell menni a tesztpályára.
-
gabor7th
addikt
válasz
tothmaxy182 #8 üzenetére
Csak pálya lesz, vagy mellé lesz gyár is? Mintha úgy emlékeznék emellé lenne gyár is. Ha nem akkor nem ettől fog felfutni a környék. Amúgy megleptél, mert mindig azt hallom, hogy Dunántúl vannak a jó fizető vidéki állások.
-
válasz
noPublicFG #10 üzenetére
Manapsag is lehet utcan autokat tesztelni, megis vannak tesztpalyak. A ketto masra valo, mas tervezesi fazisban hasznalatos.
-
válasz
tothmaxy182 #8 üzenetére
A meglátásom szerint ez egy halott ötlet. Amikor e hír előtt két perccel azt olvastam, hogy Kaliforniában az Apple is (tízen sokadik cégként) megkapta az engedélyt az önvezető autók forgalomban való tesztelésére, akkor ne akarja nekem senki elmagyarázni, hogy egy mindentől elzárt pályára akar bárki is jönni "valós körülményeket" szimulálni.
Az ötlet jó lett volna, csak öt évet késtek vele.
-
TheSaint
aktív tag
Kíváncsian várjuk a fejleményeket, de azért vannak problémák:
Elképesztő munkaerőhiány van itt jelenleg, a takarítótól az eladótól a mérnökig semmi nincs...
A fizetések szerintem ezen nem segítenek, komoly összeget kellene felvillantani, hogy valaki ide váltson....
A közlekedés már most is katasztrófa a városban és környékén. Eleve katasztrofális utak vannak, eszement felújítások (74-es főút nagypáli csomópontjánál 1,1 kilométer felújításával még ma sem végeztek, tavaly júliusban indult...), kb. fele ennyi autóra tervezett infrastruktúra, igazából szerintem maga az építkezés is olyan kihívás lesz amit alig tudnak majd felérni...
Szállás lehetőség alig (hacsak nem falusi turizmusban gondolkodunk...?)Én még nem hallottam senkitől olyan indokot amivel logikusan le lehet vezetni, hogy ez a tesztpálya mit keres itt és mit is akarnak vele kezdeni...?
-
tothmaxy182
őstag
Ez egy nagy lehetőség Zalaegerszegnek és a környéknek, ahol egyébként a béka segge alatt vannak a fizetések, mivel nincs egy normális multi sem a környéken. Sajnos én is eljöttem Zegről Győrbe 5 évvel ezelőtt, mivel mérnökként nem volt "kedvem" a 160 nettóhoz... Remélem felfut ez a tesztpálya és lesz értelme a beruházásnak, nem csak egy újabb kormányzati pénzszórást látunk...
-
gabor7th
addikt
Ha olyan rendszerek lesznek, hogy hozzáférhetnek hackerek neten keresztül akkor sohase lesz megoldva a probléma, mint ahogy ma sincs még csak közel sem sebezhetetlen operációs rendszer, pedig pár évtizede már fejlesztgetik őket, de minden hónapra jut biztonsági frissítés. Ha nem lesz netre kötve és nem okoznak balesetet akkor jöhetnének. Sajnos valószínű nem ilyen lesz ez se és akkor ez egy bukott befektetés és Magyarország is majd bukik az ügyön.
-
A problémákat majd megoldják, és ha annak ellenére sem fog terjedni, akkor az okos rendszerek gyártói lobbiznak majd a kormányoknál, hogy a biztonság érdekében úgy alakítság a szabályokat, hogy az az önvezető autók eladásainak kedvezzen. Aztán majd jönnek a statisztikák, hogy csökken a kereslet a hagyományos autók iránt, így egyre kevesebbet fognak belőlük piacra dobni.
Igazából nem baj ez, ha kevesebb baleset és dugó lesz.
-
gabor7th
addikt
Csak aztán lehet az okosautók majd nem nagyon fognak kelleni az embereknek.
Új hozzászólás Aktív témák
- GARANCIÁLIS BONTATLAN MINDEN MACBOOK AIR M4
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad X1 Carbon G8 Profi Érintős Laptop 14" -50% i7-10610U 4Mag 16GB/512GB FHD IPS
- AKCIÓ BONTATLAN GARIS IPHONE 16 PRO ÉS PRO MAX MINDEN SZÍNBEN ÉS TÁRHELLYEL 1 ÉV GARANCIÁVAL
- iPhone 17 Air - összes tárhely és szín bontatlan, viszonteladótól független 1év Apple garanciális
- iPhone 13 128GB midnight-black, független + extra tokok
- Bontott, vadiúj, SKY BLUE MacBook Air 13.6" M4 10C/8G 16GB 256GB 13 Gar.: 1 év APPLE világgarancia
- Apple iPhone 13 Pro Max 512GB,Újszerű,Adatkabel,12 hónap garanciával
- LG 45GR95QE - 45" Ívelt OLED / 2K WQHD / 240Hz 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- Nvidia Quadro P400/ P600/ P620/ P1000/ T400/ T600/ T1000 - Low profile (LP) + RTX A2000 6/12Gb
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3340
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest