Új hozzászólás Aktív témák
-
Snoop27
őstag
Fél éve akarom lecserélni a remek kis B7es Passatomat, de eddig a döntést volt nehéz meghozni (benzin/dizel vs plug-in hibrid) jelenleg pedig az okoz gondot, hogy alig kapható használt/új autó, s ami van annak is felment az ára. Legjobb lenne kivárni s később lecserélni.
-
válasz
Snoop27 #2494 üzenetére
csak matek:
- egy kWh akku 144 KG CO2 kibocsátással készül (1 éves információ azóta lehet jobb rosszabb nem)
- egy átlagos elektromos autóban 50 kWh akku van jelenleg
- elektromos autó CO2 kibocsátása áram átlag mix (hazai 300 gr) * 20 kWh (töltés veszteségekkel) / 100 km így 60 gr CO2 / 100 km Magyarországon
- itthon töltve napelemről meg (ha napelemnél is számolunk gyártási-telepítési-üzemelési co2-t) akkor valami 40 gr / kWh jön ki azaz 8 gr / km ...megjegyzések:
- nekünk az éves átlag fogyasztás 14-18 között van (nyár / tél) persze autópályán 24-25 kWh de városban meg 10 kWh... ezért számolok 20 kWh-val (nagyobb autónál ez lehet 25 kWh, vagy ha Ioniqot nézzük - régieket) 15 is)benzin és gázolaj:
- csak az égetés 2300-2500 gr CO2 / liter azaz egy 5 literes fogyasztással már 120 gr jön ki 1 km-re. (nekünk a diesel autónk korábban 5,7 litert fogyasztott)
- van évenként olaj és olajszűrő csere csere
- kopik a fék / kuplung
summa:
- az elektromos autónak van kb 7 tonna többlete amit le kell dolgoznia élettartam alatt
- nem helyben szennyez
- a belső égésű gyári adatokat se tudja (308-asunk 101 gr CO2-t bocsát ki a katalógus adat szerint 4,x fogyasztással de a fogyasztása 5,7 ami már inkább 130+ gr-ra jön ki)
- áram lassan de zöldül -
egyébként most per pillanat a lengyelek tudnak 615 gr CO2 / kWh áramot hozni, azaz most per pillanat még ott is jobb a kibocsátása az autónak mint amit Magyarországra számolt öt
Az Európa térképen meg a lengyelek 243 gr CO2 / km kibocsátást hozott össze valaki... az áramra nézve 20 kWh fogyasztással (amiben ugye a töltési és szállítási veszteség is benne van már) 1215 gr CO / kWh áram jön ki... pár megjegyzés ehhez:
- ilyen áram nincs a szénerőművek tudnak 600-700 között tudnak
- lengyeleknél most 615 gr de nyáron volt 450 -
axioma
veterán
válasz
Snoop27 #2490 üzenetére
Random idezet:
"Otto-motor: benzinből egy liter 750 g. Ebből 87% szén, tehát 652 g. 1 liter benzin elégetéséhez 1740 g oxigén kell. Ebből azt az eredményt kapjuk, hogy 1 liter benzin elégetésekor 2392 g CO2 keletkezik."
Tehat a cikkben szereplo 7.7 literes fogyasztas 18.48kg, na jo ha nem mind CO2-kent tavozik, higgyuk el hogy 17.3kg/100km, azaz a cikkbeli 173g/km. Hol van a benzin eloallitasanak CO2-hanyada? Amig ez nincs benne, az elektromos autot meg a lengyel szennel szamolja, addig ez csak bullshit. Foleg hogy eros korrelacio van a napelem meg e-autos topikok kozott, nyilvan nem veletlen...
Es me'g igy is csak kinkeservvel tud olyan erveket felhozni, hogy miert is nyert ekkora handicap mellett az e-auto, mi mindent kell me'g rasozni. Mi van peldaul a motorolaj, fektarcsak, stb. eloallitasaval, amiket az elejen beleszamolt, de a hasznalat kozbeni kulonbsegnel nem?
Hagyjuk, ezek marketingcikkek arra, hogy vedjek a hagyomanyos [ertsd: fustos] auto(gyarto)kat...bocs, keresztposzt, megsporolhattam volna a gepelest...
-
válasz
Snoop27 #2490 üzenetére
Szar cikk, mert
- Magyarországra 142 gr CO2 / km-t számol ehhez 710 gr CO2 / kWh áram kellene miközben a hazai áram átlag 300 gr éves viszonylatban
- 200e km-rel számol élettartamra ami 300e inkább elektromos autónál (1000 ciklus töltéssel számolva egy 50-es autó 17-es átlag fogyasztással és ugye ez teljes 0-100 ciklus 20-80 között inkább 1500 lesz az)
- diesel és gázolaj a cikk alapján körülbelül a fán terem nem számol szállítás finomítás és kitermelés kibocsátásával
- állítólag 8 liter üzemanyag gyártása (kitermelés-szállítás-finomítás) 10 kWh energiába kerül... amivel egy Hyundai Ioniq fűtés nélkül elmegy 100 km-t
- és nem csak CO2 van -
Snoop27
őstag
Kis olvasnivaló [Elektromos-autok-szen-dioxid-labnyoma]
-
axioma
veterán
válasz
tha_answer #2484 üzenetére
OK! Tehat a fustosbol az e56 hibrid az egyetlen elfogadhato alternativaja a bev-nek az _egyik_ szennyezesben, igy jo? Rendben: az osszes nem e56 hibridet szeretnem ha kijelentened, hogy sokat [megengedhetonel tobbet] szennyeznek. A nem hibrid barmilyen fustos es barmely e5 alatti...
[kivancsi lennek, h Bp kozlekedesben 100 fustosbol hany a kivetel, azaz e56 hibrid, van-e annyi, hogy ezert jogosan tagadod-e azt, hogy a fustos az rosszabb] -
Es direkt altalanos alany, nem konkret user
Mondjuk konkrét user az lehetne, nálam kb. egy user van ignore listán (vagyis a ph nem mutatja a hsz-it és azokat se, amik arra válaszolnak), szóval nagyon ki kell érdemelni azt, hogy valaki odakerüljön és nem hosszú a lista, ehhez képest a legutóbbi 130 hozzászólásból mintegy nyolcat látok
-
válasz
tha_answer #2484 üzenetére
akkor zárd be magad egy bev mellé és járasd amíg ki nem fogy az akku majd ugyanezt játszd el a hibridnél...
azért mert nem akarod érteni mi a gond a benzines üzemmel városban nem tudunk mit kezdeni. Az hogy te most kötöd az ebet a karóhoz a PM2,5lel az 1 értelmetlen 2 ennél sokkal nagyobb gondok vannak a belső égésű autókkal...
Mondjuk PM 1 alatti szennyezés amit szűrni sem tudnak... S míg a PM2,5 okozhat tüdő rákod addig a PM 1 alatti szennyezés konkrétan a tödőn keresztül a véráramba is bejuthat és más galibákat is okozhat (többek között például hormonális egészségügyi gondot)
Kezd ezzel, hogy ezt megnézed -
tha_answer
őstag
mi van?
fekport elektromotoros fekezesnel eliminalhatjuk.
csak bevnel van elektromotoros fekezes? vagy a hybridnel is? teny? teny.latom nem akarod fogni. az van h olyat nem jatszunk hogy vkit 10 szazalekos szennyezes miatt kitiltunk de mi utana a 90 szazalekos szennyezessel tovabb szennyezunk.
tehat az e56 hybrid es a bev kozott pm2.5 nal akkora elteres ami miatt az egyik mozgasat komolyan szankcianolni kene - nincs.
vagy mindkettot - vagy egyiket sem. -
tha_answer
őstag
mi van? fekpor sehol nem volt kerdes h barmilyen elektromotoros fekezesnel jelentosen csokken. azaz a hybridben is.
igen azert duborog a gumipiac mert elenyeszoek
annyira elenyeszo h a pm2.5 oroszlanreszet adja."Jön az űrdieselekkel de az itthoni autó állomány 14-15 éves átlag életkorral bír. Ezek 90%-a nem hogy űrdiesel de egyenesen kátrány gyár"
"szarráhajtott autót amire karbantartásra költeni se tud, mert nincs rá pénze... "
ketsegkivul igy van. de ez politika akarat h ne igy legyen. kezdetnek a muszaki vizsgaallamosok megszigoritasa. az egyen hulyesege meg... -
axioma
veterán
válasz
tha_answer #2480 üzenetére
Tehat kettoben jobb, csak igy sem tokeletesen zero a bev? Ezt allitod? Vagyis hogy az euro 5-6 megis megkulonboztetheto, ez lett a kakukktojas allitasod... OK, megegyeztunk, tema zarhato.
-
axioma
veterán
Engem a tenyek ferditesenel sokkal jobban zavar a logika hianya, mert akkor az erveles, a vita [me'goly konstruktiv is] veszti el le'nyege't.
Persze ettol me'g a tenyekben is lehet hiba, a vonatkoztatasi rendszerben is, de az egesz alljon mar ossze valami hiheto egessze, akkor lehet szembeallitani a sajat valosagunkkal, meg kiprobalni hogy azon szemszogbol milyen ervek validak. Igy ez lehetetlen, sajna.
Es direkt altalanos alany, nem konkret user, sot nem is konkret tema esetere irtam, hanem altalanos, sokszor serulo elvnek. -
tha_answer
őstag
utoljara a hzbridet irtam. ki lett hagyva egy korabbibol a hybrid, de mint lathatod a legujabban mar bele lett veve hiszen elektromotoros lasssitas a lenyeg, azzal lehet a pm2.5 fekpor reszet csokkenteni. azthittem vilagos.
ha a fekport kivesszuk akkor marad a gumi es beton kopasa - meg egy minimalis exhaust.
karos? karos. de olyat jatszani nagyon veszelyes h masikra mutogatni minimalisaert, kozben en tovabb nagyban szennyezek.
tehat ha valoban egeszseges kozvetlen kornyezet a cel akkor ban mindent.
-
fékporból amúgy nem értem, hogy lehet kérdés nála, hogy egy bev kevesebbet termel közel 0-át városi használatba. Ahogy amúgy sima autó se sokat termel városban, mert nem nagyon kell fékezni az átlag 30-as tempónál. Ugyanúgy a gumi por sem jelentős városban.
A kosz nagy része itthon legalábbis a kocsikból kipöfögetett szennyeződés amit szépen lehet látni az utak mellett mikor elolvad a hó (már ha még egyáltalán esik) ... persze ebben van gumi is, meg fékpor is de azok elenyészőek.
Jön az űrdieselekkel de az itthoni autó állomány 14-15 éves átlag életkorral bír. Ezek 90%-a nem hogy űrdiesel de egyenesen kátrány gyár. Ahogy a 5-6 éves autóknál is meg lehet nézni, hogy hogy tudnak kojtolni (szarrá hajtott behozott BMW, Opel Insignia, Audi, stb) mert Tomikának 3,5 milliós autóra volt meg a 20%-os önrésze és így vett egy lízingelt szarráhajtott autót amire karbantartásra költeni se tud, mert nincs rá pénze...
-
axioma
veterán
válasz
tha_answer #2477 üzenetére
A masikat is te irtad. Akkor melyik nem stimmel? A fekpor nem pm2.5 szamottevo resze, a bev nem igaz hogy kevesebbet termel, vagy hogy nincs kulonbseg? Egyszerre nem lehet. Valassz!
-
axioma
veterán
válasz
tha_answer #2473 üzenetére
Mar megint onmagadnak mondasz ellent. A bev/hibrid kevesebb fekport termel, ezt konkretan elismerted, akkor miert irsz ebben a hsz-ben olyat, hogy nincs kulonbseg pm2.5-ben az euro5 es a bev kozott? A fekpor annak (jelentos) hanyada. Most akkor melyik az igaz? Egyszerre mindketto logikailag NEM lehet!
-
tha_answer
őstag
aha persze. ott van alatta:
"autopalyan van szel eleggede a 16 kerekeken szallotott cucc elobb utobb vagy sajat kereken gorul be a belvarosba, vagy beszallitanak annyi arut kisebb de tobb kerekkel. tudom brit tudosok
"
belemehetunk, de a vasuton beszallitott cuccokbol amit ugye nem autoplyan gumin hoztak, is gumin fog megerkezni a belvarosokba a vegtermek. miert oda? mert ott van a vasarloero.
egyebkent nem teljesen vilagos h miert szamit h hol van mikor a lenyeg a beton es a gumi talalkozasa. az meg lehet barhol barmelyik uton. peace. sot az allando elindulas vszeg jobban porlasztja a dolgokat mint a menetben leves.
-
Elf
aktív tag
válasz
tha_answer #2473 üzenetére
Én:"Persze a "UK wide emission" képre adott belvárosban más a helyzet kritikát átugrottad."
Te:"a nemetek belvarsoban mertek."Ha jól látom megint átugrottad.
Sajnálom mert jól indult de sajnos most már kevesebbet veszek ki ebből a diskurzusból mint amit bele rakok. Sajnos eleve nehéz olvasmány vagy az ékezetek, nagybetűk, és tagolás hiánya miatt és ezt a témák közötti ugrálás még tovább nehezíti.
Köszönöm az eddigieket és további minden jót!. -
tha_answer
őstag
"Tolmácsot kérek. "
csernobil azaz radioaktiv sugarzas.a legkarosabb. ahogy a szennyezesek kozt a pm2.5."NO2 nem csökkent, illetve nem úgy és nem ott ahol várták.
Továbbra is mkagas maradt és nem az elektromos autók miatt."
senki nem mondta h a bevek miatt. azert a no2 mert arra lett raporogve a dieselbotranny miatt."PM2.5-ről meg szó sem volt."
egeszseges kornyzezetrol volt szo. aminek resze a pm2.5 tartalom is."Akkor miért pazaroltál hosszászólások százait mindeféle izére amikor csak a PM2.5 számít?
Mi ez a megvilágosodás?"
semmi megvilagosodas nincs. az 5p1k az fuggetlenseg es kenyelmi szempont.de a bevek erveinel a kornyezetre porogtek ra - ami teljesen valid - de akkor nezzunk a legkarosabbakat - tudod, csernobilba sem uv sugarzaat neznek- es hopp kiderul h lenyegi kulonbseg pm2.5nel nincs a euro56 hybrid es a bev kozott. tehat ha vban a kornyezetunk a fontos akkor tiltaska. ha joemberkedni akarunk h en mindent megtettem a kornyezetert es ujjal mitogathassunk masokra az egy mas kerdes.
"Persze a "UK wide emission" képre adott belvárosban más a helyzet kritikát átugortad.
Azt elhiszem hogy az autópályán 0-24-ben dübörgő 16 kerekek sok gumiport termelnek de a belvárosban nem ezért lesz szmogriadó. "
a nemetek belvarsoban mertek.lehet mnki kolbaszt sutott allandoanautopalyan van szel elegge
de a 16 kerekeken szallotott cucc elobb utobb vagy sajat kereken gorul be a belvarosba, vagy beszallitanak annyi arut kisebb de tobb kerekkel. tudom brit tudosok
-
Elf
aktív tag
válasz
tha_answer #2460 üzenetére
"tehat az infraval es az uvval kell foglalkozni, de ami csernobil felet kiadja azzal neeem, neeeeem."
Tolmácsot kérek." es mikor kijonnek ilyen meresekkel hogy nem csokken a karosanyag homeofficenal, vagy a pm2.5 (azert az mert az a legrakkeltobb) osszetetele mibol is van, akkor oda kell hatni ahol a legnagyobb hatast elered (aranyosan)."
Az NO2 nem csökkent, illetve nem úgy és nem ott ahol várták.
Továbbra is mkagas maradt és nem az elektromos autók miatt.
PM2.5-ről meg szó sem volt.
De ha szó is lett volna akkor meg csökkenie KELL mert kevesebb az jármű közlekedik az kevesebb kerék meg fék tehát csökken. Ha nem akkor valamit elrontottunk ."ha a fejedre huzol egy zacskot a co2tol meghalsz par perc alatt."
Ismét kérem hogy lélegzős hasonlatot hagyjuk pls. Nem teszem tönkre a lélegzésemmel emberek százainak a levegőjét. Csak azért mert nem akarok leizzadni 30 fokban."azert mert az emberi szervezetre hosszutavon a legroncsolobb a pm2.5.
mind azt egyen, mind a tarsadalom szempontjabol."Akkor miért pazaroltál hosszászólások százait mindeféle izére amikor csak a PM2.5 számít?
Mi ez a megvilágosodás?Persze a "UK wide emission" képre adott belvárosban más a helyzet kritikát átugortad.
Azt elhiszem hogy az autópályán 0-24-ben dübörgő 16 kerekek sok gumiport termelnek de a belvárosban nem ezért lesz szmogriadó. -
tha_answer
őstag
ban_cars_and_this_is_the_result_vredenburg
mimt lathato megy ez. -
tha_answer
őstag
aszzem forgalmas varosi ut. de sztem nem olvastad figyelmesen... mert ha joltevedek pont h korbejarjak h talan mas idojaras, egyebek. de az akademikusok is hulyek. mnki hulye.
de eleg az angol abrara nezni. vszeg ha az exhaust pm2.5t levittek akkor a noxet mega tobbit is le tudtak vinni az euro56tal - co2 persze lesz. ja oket hagyjuk mert brit tudosok
"F1 nyilt ter, cementgyar zart."
jaja, ezert vesznek maszkot a tuzepen ha cementzsakot kell pakolni. -
axioma
veterán
válasz
tha_answer #2465 üzenetére
A leggazdagabb videk az mihez kepest "videk"? A kertvarosban pl. sztem eleve is alacsony az artalmasok koncentracioja, es onnan elhiszem hogy nem sullyed merhetoen (foleg egy mintavetelezett adatsoron), de itthon se a Rozsadomb kisutcaiban van a gond... Igen, siman elhiszem hgoy - foleg amikor adott eredmenyt varnak hogy kijojjon - siman elfelejtik a torzito tenyezoket. Egyetemi kutatok is.
Kivancsi lennek azert a hollandiai kozlekedesi ara'nyokra (per km, es atlagos ingazasi ido, ketlem hogy 2-3 ora per nap nekik normalisabb mint itthon, azzal meg nem lehet bringaval messze jutni). Mondjuk ott ugye tul gyakran fagy/havazas sincs. De az en egeszsegugyi allapotom me'g nyaron se birna 2x15km-t, foleg a felfele iranyt (10 eve a 2x4.5km-t csinaltam mindaddig, mig terdmutetre nem kenyszerultem, de az is csak azert mukodott mert a parom ment es intezte autoval az osszes tobbit).
F1 nyilt ter, cementgyar zart. Mondj olyat ami nem almat kortevel! (Amugy eloben a Formula-E-t valasztanambar F1-et nezek inkabb tv-n.)
-
tha_answer
őstag
válasz
TomMusic #2467 üzenetére
ha szted is sokkal nagyobb gond, akkor lathatod hogy honnan jon, es mit kellene csinalni hogy a legjobban minimalizaljuk/legkevesbe koltseges mind anyagilag mind tarsadalmilag.
a egnagyobbak kozul a gumi meg az ut az elkerulhetetlen, ha csaknem ban.
marad a fek amit elektromotorral kis tulzasssal ki lehet valtani.
tehat az euro56 meg a bev kozott mint lathatjuk nem aranyos lepes hogy egy toredekert tiltjuk az egyiket, mig a masikkal vigan szennyezek.annyit lehet h a pm2.5 kibocsajtast gumira utra vesszuk xnek. barki be akar hajtani, fizet. akinek a 1.1x a kibocsatasa fizet aranyosan. nyilvan euro4 meg alatta tiltaska.
de azt nem jatszuk h a masikat a szalkaert magunkat meg gerendaert sem.
aki meg a pm2.5on pampog h dehat gazok fustok egestermekek, a cementgyarba akar elleni egy napot vagy inkabb egy f1 futamon?
de lehet mit kezdeni. tiltaska mindnek.
hollandok tudnak csak biciklizni? -
TomMusic
őstag
válasz
tha_answer #2466 üzenetére
Mármint ami a meghajtást érinti, te jó ég.
Nyilván a gumi és egyéb mechanikai kopás is növeli a szálló por koncentrációt (ami szerintem amúgy sokkal nagyobb gond mint a CO2), de azzal még sajnos szerintem nem tudnak mit kezdeni (pedig nyilván kéne). -
tha_answer
őstag
" az hihetetlen hogy ne lenne euro5 alatti autobol jelentos mennyiseg egy nagyvarosban"
hinnni a templomba kell.
megegyszer: az egyik legazdagabb videken mertek, nem bpn. pont ok is alig hittek a szemuknek h miert nem csokken. ezert foglalkoznak a kerdessel."akkor nem azert nem csokkent mert eleve se az autok bocsatottak ki, hanem valami mas, szinten a lockdown-nal korrelacioban levo, de forditott iranyban, az novelte. "
es mi novelte az ut melletti meroeszkozoknel levo koncentraciot? szted nem irtak volna le?"De ezer mas metodikai hibat el lehet me'g kovetni ezugyben (pl. rossz bazis, idojarasi hatas, altalam emlitett szallitoautok, stb.)."
es erre az egyetemi kutatok biztos nem gondoltak."Most akkor szerinted mi a fobunos? A kis valoszinuseggel bar kimutathatoan rakot okozo pm2.5 vagy a CO2 amitol a 0-6 eves gyerekek magassagaban elegtelen lehet rendszeresen az oxigen? [Nezd meg, hogy hogyan hirdetik a gyerekhordozokat...] Vagy a NOx? Vagy ha van technologia ami _mindegyiket_ csokkenti, akkor azt nem kene csak azert kiatkozni, mert nem megy bele 5 perc alatt 1000km? "
mindenki
nem. az van hogy ha arra hivatkozunk h a kornyezet a fontos meg az egeszseg es ezert tiltogatunk agybafobe akkor minden aspektusara alkalmazzuk, termeszetesen sulyozva a tudomany allasa szerint. ertsd a pm2.5 evekre ha nem orokre ott lesz benned, mig a gazok jonnek mennek.
tehat ha az egeszseges kornyezet a cel akkor a pm2.5 a lenyeg.
a pm2.5 pont a 0-6 evesek magasssagaban a legnagyobb... szoval ha tenyleg aggodnal tenyleg ertuk akkor a pm2.5t tiltanad kerdes nelkul. amivel a co2, nox,egyebek is javulna. ja hogy az kenyelmetlen? a hollandoknak nem. nekunk sem lesz.jelenleg egyszer sem hoztam fel az 5p1k kriteriumot. varosba minek?
-
TomMusic
őstag
Na akkor.
Elektromos autónál megoldható a teljesen 0 emisszió.
Füstösnél nem.
Innentől kezdve szerintem eléggé eldőlt a lényeg. -
axioma
veterán
válasz
tha_answer #2462 üzenetére
Te keverted a temakat akkor, nem en. A NOx esetere ugyanugy igaz, hogy ha a regiek sokat kibocsatanak belole, akkor nem jon ki az egyenlet, az hihetetlen hogy ne lenne euro5 alatti autobol jelentos mennyiseg egy nagyvarosban. Azert az me'g nem a bontoszokeveny kategoria. Tehat ha nem csokkent a lockdown alatt, akkor nem azert nem csokkent mert eleve se az autok bocsatottak ki, hanem valami mas, szinten a lockdown-nal korrelacioban levo, de forditott iranyban, az novelte. De ezer mas metodikai hibat el lehet me'g kovetni ezugyben (pl. rossz bazis, idojarasi hatas, altalam emlitett szallitoautok, stb.).
Most akkor szerinted mi a fobunos? A kis valoszinuseggel bar kimutathatoan rakot okozo pm2.5 vagy a CO2 amitol a 0-6 eves gyerekek magassagaban elegtelen lehet rendszeresen az oxigen? [Nezd meg, hogy hogyan hirdetik a gyerekhordozokat...] Vagy a NOx? Vagy ha van technologia ami _mindegyiket_ csokkenti, akkor azt nem kene csak azert kiatkozni, mert nem megy bele 5 perc alatt 1000km? -
tha_answer
őstag
"Azt nem tudom, hogy ezt hogy lehet logikusnak tartani.
Allitasaid:
1. szerinted is, az euro5-6 alatti es/vagy rosszul vizsgaztatott e5-6 (pedig sztem csak a korahoz kepest hatarozzak meg az elerendo erteket...) autoknal gond a pm2.5 a kipufogobol IS, szerinted is tiltando mertekben ES
2. a lockdown alatt ebbol nulla csokkenest mertek
akkor vajon mindenki euro5-6 uj kocsival kozlekedett 2020 marciusa elott, vagy valami egyeb okkal kene ezt a jelenseget magyarazni?"
bingo. ahol mertek az nemetorszag egyik leggazdagabb resze, ahol a homeofficeba kerultek tulnyomo resze pareves autokkal jar. eddig tartott rajonni?pont ezert erdekes eredmenyek. mert hipergazdag videken lettek leteve az uj kocsik. es nem csokkent.
"szerinted az euro5-6 jo allapotban is termel egy csomot, pont mint az elektromos (azert a fekpor letorest megjegyeznem, pedig UK-ben azert kevesebb az e-auto mint ahol tamogatjak plusz otthon toltheto), akkor maga az autok lerakasa _kotelezoen_ kellett volna csokkenest hozzon, de nem hozott, vagyis valamelyik allitasod VAGY a kovetkeztetesed hibas"
noxre lett kihegyezve a nemet pelda, ami ki van kialtva fobunosnek. annak meg nemsok koze van a fekporhoz. a uk diagram tudtommal nem lockdownos adatokat tartalmaz.de tfh h nem hozott csokkenest, akkor meg minek fecserelunk bele egy csomo energiat ha a vegen nem latszik az eredmeny? akkor talan erdemes lenne az eromuvek turbinait cserelni par szazalekkal hatekonyabbra, nem?
-
axioma
veterán
válasz
tha_answer #2460 üzenetére
Azt nem tudom, hogy ezt hogy lehet logikusnak tartani.
Allitasaid:
1. szerinted is, az euro5-6 alatti es/vagy rosszul vizsgaztatott e5-6 (pedig sztem csak a korahoz kepest hatarozzak meg az elerendo erteket...) autoknal gond a pm2.5 a kipufogobol IS, szerinted is tiltando mertekben ES
2. a lockdown alatt ebbol nulla csokkenest mertek
akkor vajon mindenki euro5-6 uj kocsival kozlekedett 2020 marciusa elott, vagy valami egyeb okkal kene ezt a jelenseget magyarazni?Es akkor me'g ezt nem is tettem hozza:
+1. szerinted az euro5-6 jo allapotban is termel egy csomot, pont mint az elektromos (azert a fekpor letorest megjegyeznem, pedig UK-ben azert kevesebb az e-auto mint ahol tamogatjak plusz otthon toltheto), akkor maga az autok lerakasa _kotelezoen_ kellett volna csokkenest hozzon, de nem hozott, vagyis valamelyik allitasod VAGY a kovetkeztetesed hibas
De azt mar latom, hogy ezt a logikai sort te nem hogy nem fogod, de nem is akarod belatni, hogy mekkora ongol.
Ujfent megprobalom befejezni, csak kerlek ne irj mar megint ellentmondo allitasokat, mert tortenetesen matematikuskent ismerem a trukkot (ures halmazt meghatarozo premisszakbol barmi - es az ellenkezoje is! - logikus lepesekkel is levezetheto). -
tha_answer
őstag
"Nem a PM10, nem a NO2, nem a CO, nem a CO2, nem ez elégetlen szénhidrogének, nem a többi szírszar, nem mindezek összessége,"
milyen sugarzassal kell foglalkozni? az infra, az uv, vagy a radioaktiv?
melyik a leggyilkosabb? az infra? az uv? vagy csernobil?
tehat az infraval es az uvval kell foglalkozni, de ami csernobil felet kiadja azzal neeem, neeeeem."Egyrészt nehezen hiszem el az ábrát. Nem tudom elképzelni "
igen, igy voltak ezzel a nemetek is amikor meglepodtek hogy a homeoffice miatt miert nem csokkent, ha az autok otthon vannak. hidd el en se gondoltam volna.
de mind a nemetek merese, mind az angoloke azt mutatja hogy euro6nal mar nem az exhaust a szamottevo."Merthogy az elektromosnak nincs kipufogója tehát érvek nélkül maradnál."
nem. az egeszseges kornyezet a lenyeg. es mikor kijonnek ilyen meresekkel hogy nem csokken a karosanyag homeofficenal, vagy a pm2.5 (azert az mert az a legrakkeltobb) osszetetele mibol is van, akkor oda kell hatni ahol a legnagyobb hatast elered (aranyosan).
az meg azt mutatja, hogy minden autot tiltani a belvarosbol, mert hiaba urdieselek, hiaba hibridek, hiaba bevek, a legrakkeltobbeknel most mar indifferens a hajtas modja."Szóval akkor az újrafogalmazott kérdésem: Miért a PM2.5?
Ha kipufogógázt lélegzel be meghalsz pár perc alatt.
Ha a kipufofógázból kivesszük a PM2.5-öt akkor meghalsz pár perc alatt.
Miért a PM2.5 a téma?"
ha a fejedre huzol egy zacskot a co2tol meghalsz par perc alatt.
azert mert az emberi szervezetre hosszutavon a legroncsolobb a pm2.5.
mind azt egyen, mind a tarsadalom szempontjabol. -
Elf
aktív tag
válasz
tha_answer #2455 üzenetére
Most meg idejött a PM2.5.
Nem a PM10, nem a NO2, nem a CO, nem a CO2, nem ez elégetlen szénhidrogének, nem a többi szírszar, nem mindezek összessége, csak és kizárólag a PM2.5.
Miért? Szerintem azért mert találtál egy jó ábrát a PM2.5-ről és kapaszkodsz bele hogy ne kelljen beszélgetni a kipufogógázról ami mérgező és millió köbéterszám keletkezik.
2400 hozzászóláson keresztül ez a PM2.5 fel sem merült most meg ez a lényeg.Bocsánat de ebbe a játékba nem megyek bele.
Egyrészt nehezen hiszem el az ábrát. Nem tudom elképzelni hogy 2x3 sávban araszol be a forgalom a városba egy hideg reggelen. Indul, gyorsít 30-ra, megáll, indul, gyorsít 20-ra, megáll, indul, gyorsít 20-ra, megáll. A bűz már szinte tapintható.
Tapintható MERT AKOPIK A GUMI MEG A FÉK!!!
Az lehetséges hogy UK egészére igaz, de hogy a belvárosra nem az tuti.Másrészt megint eltéríted a dolgot hogy nem a kipufogógáz egészéről legyen szó.
Merthogy az elektromosnak nincs kipufogója tehát érvek nélkül maradnál.Szóval akkor az újrafogalmazott kérdésem: Miért a PM2.5?
Ha kipufogógázt lélegzel be meghalsz pár perc alatt.
Ha a kipufofógázból kivesszük a PM2.5-öt akkor meghalsz pár perc alatt.
Miért a PM2.5 a téma? -
tha_answer
őstag
aki nem akarja olvasni annak persze hogy hulyeseg.
"PM2,5-öt nézve is fele akkora kibocsátása van egy elektromos autónak mint a legeslegmodernebb belső égésűnek"
aha, persze.
az abrarol azt lehet leolvasni hogy:
a pm2.5 felelosei: gumi, ut, fek, es most mar nagyon hatul az exhaust.
magyarul ha legkarosabb osszetevonel a legeletszerubb megoldas az elektromotor motorfekje. ami bevnel es hybridnel is megvan. az exhaust futottak meg, a fekkel a motorfek kezd valamit." kipufogó gázban nem csak CO2 van hanem még más is öregebb autókban"
euro 5 illetve 6 rol van szo. a tobbinek ofkoz tiltaska. de a legtobb ilyen anyag a magasnyomasu egesen jonnek letre, ami a hybridekben levo sima szivomotornal mar nem jelentkeznek annyira."néz meg 3-5 éves űrdieselekt amik úgy kojtolnak mint a gyárkémény mert:
- kiherélték az adbluet belőle
- kiherélték esetleg a FAP adalék rendszert belőle
- esetleg konkrétan katalizátor nélkül jár"
lehet. de ez a muszaki vizsgaztato sara, nem a kocsije. kb ugyanez az erveles minthogy a lengyel meg kinai, indiai arammixel hajtott elektrohajtas primerenergia szempontjabol sokkal szennyezobb mintha szivobenzines csatraganyokat csinalnal. -
válasz
tha_answer #2456 üzenetére
szép ez az ábra csak hülyeség
0) az ábra mellé kellene rakni a fogalomban lévő autók számát és megtett km-eket mert akkor látszódna igazán, hogy milyen változásra lehet számítani... Mert ha mondjuk 2020-2030 között megduplázódik (hasra csaptam csak hogy értsd mire gondolok) az autók száma akkor kiderül, hogy összességében csak a PM2,5-öt nézve is fele akkora kibocsátása van egy elektromos autónak mint a legeslegmodernebb belső égésűnek
1) ez Anglia nem Magyarország
2) a kipufogó gázban nem csak CO2 van hanem még más is öregebb autókban HC, NOx, NH3, PM. Tehát nincs igazad abban, hogy egy diesel nem bocsát ki PM-et csak kevesebbet, ahogy egy égetés esetén meg ugye annyit amennyit akar, mert akkor kormolja ki magát.
3) néz meg 3-5 éves űrdieselekt amik úgy kojtolnak mint a gyárkémény mert:
- kiherélték az adbluet belőle
- kiherélték esetleg a FAP adalék rendszert belőle
- esetleg konkrétan katalizátor nélkül jár
Tehát az, hogy egy gyárból kigurult belső égésű autó tök jó (ez már oximoron) a helyi környezetnek az lehet, de 1-2-5-10 év múlva mit fog kipöfékelni ahogy kopik a motor / nem kap megfelelő karbantartást, stb -
tha_answer
őstag
"Miért ugyanannyira büntetnéd behajtási díjjal az euro6-ot mint az elektromost amikor az elektromos helyi kibocsájtása sokkal kevesebb?"
legyen Neked igazad, ott az euro6nal a fekpor. tehat akkor a nem hibrid euro6osok fizessenek sokkal tobbet mint a hybrid euro 6osok es az elektromos autok, ugyanis a fekport kis tulzassal ki lehet venni a szennyezesbol.
-
tha_answer
őstag
"Van szó gumi porról, fék porról, banánról, életciklusról, wheel2wheel, megaminden, de az a fránya kipufogógáz csak nem kerül szóba.
Leszögezném hogy ez az egyetlen pont ahol annyira nem értünk egyet hogy érdemes vitatkozni róla.
Belsőégésű kontra villanyautó használat közbeni szennyezése. A többivel kb. egyetértünk."miert karos a kipufogogaz elso sorban? mert roncsol. a pm2.5 alatti reszecskek legjobban.
nezd csak mennyi jon az exhaustbol?
latod? legnagyobb reszt szennyeztek! de meg mennyire!
most is szennyeznek a kipufogok! igen!
mikor fog a legtobb pm2.5 eltunni? ha az ut es gumikopast megszuntetjuk.
tehat ha az egeszsegre artalmas dolgok betiltasarol beszelunk akkor vagy azzal foglalkozunk ami a legnagyobb reszt okozza (lathato hogy mennyire csokkent az exhaustbol mert foglalkozva lett vele) a fekpor elektromotoros hajtasnal csokkentheto azaz a hibridnel is, marad a ket legnagyobb ami a kozlekedes oka maga.Neked is mondom: ha az egeszseg a lenyeg akkor azt kell tiltani ami a legnagyobb hatassal van ra, ami itt az abran nem az exhaust.
-
Elf
aktív tag
válasz
tha_answer #2398 üzenetére
"nem nem. a cel az h mnki nyuljon a zsebebe. tehat az ev nem 100 hufrol indul hanem 1000rol mint az euro6. a cel h minel kevesebb auto parkoljon."
Miért ugyanannyira büntetnéd behajtási díjjal az euro6-ot mint az elektromost amikor az elektromos helyi kibocsájtása sokkal kevesebb?
-
tha_answer
őstag
"Ez nem beszel arrol, hogy a folyamatok soran felhasznalt energia mennyi CO2-t igenyel,"
nulla?tudod paks. napelempark, egyebek.
"Nem sikerult relevans adatot hoznod ahhoz, hogy hogyan lenne az e-autos km-eknel tobb CO2 csak masik maszatolast mint eddig."
semmi maszatolas nincs.
az van hogy vagy minden halalos szennyezest egyforma mercevel merunk, vagy ideologiailag elfogultan nyomunk egy mantrat. a co2tol nem kapsz rakot, a pm2.5tol meg igen. tehat ha valoban az egeszseg lenne a cel akkor oda kell lepni ahol aranyaiban a legtobb pm2.5t lehet megfogni, az meg euro5 felett meg gumi es utkopas. ami meghajtasimod fuggetlen. tehat tiltaska mindennek a belvarosban. a hollandok tudnak biciklizni?"OECD aram hatasfok megint egy legbol kapott szam"
nem csak az oecdnel vannak ilyesmi szamok: "More than 60% of energy used for electricity generation is lost in conversion""Nem sikerult relevans adatot hoznod ahhoz, hogy hogyan lenne az e-autos km-eknel tobb CO2 csak masik maszatolast mint eddig"
nem is akartam. a co2 nem okoz rakot. a pm2.5 okoz rakot. az hogy neked az abra MIT-s arnyalasa maszatolas..." kipufogogaz az lesz, es merheto."
ahogy mertek a hianyat a lockdown alatt.
ahogy a finompor osszetetele is merheto, ami ugye sokkal sulyosabb az adott egyen szempontjabol."Ne hessegessek el a fustosok tulajai, hogy tulajdonkeppen az nem is szamit amit ok szennyeznek,mert de, nagyon is lathatoan."
a legsulyosabb szennyezesnel pm2.5nal, nagyon is lathato hogy meghajtasfuggetlen a szennyezes legnagyobb resze.namost hogy ertsd: az nem megy hogy a leghalalosabb szennyezes legkisebb reszet kitevok felett lengetjuk a morallofaszt, de a legnagyobb reszert ugyanugy feleloskent meg elutjuk azzal hogy "kozlekedni kell". megegyszer: a co2tol nem kapsz rakot ha belelgzed. a pm2.5 miatt meg konnyen. tehat ha az egeszseg megvedese a lenyeg, akkor vagy tiltasz mindent, vagy kideul hogy ideologiai vezerles aldozatai lettunk.
-
Elf
aktív tag
Gumipor/Fékpor
Léteznek. Károsak. De ezek akkor lesznek relevánsak ha megszüntetjük a kipufogógáz kibocsájtást. Addig a 100 kilométeren kibocsájtott 0,8 gramm fékpor (tippeltem) eltörpül a megmérgezett levegők több száz, több ezer köbméteréhez képest.
Egyszerűen akkor kerül ez szem elé amikor már nincs más.
Másik oldal: mind a fékpor mind a gumipor megfogható. Van erre műszaki megoldás.
Kérdés megéri-e. Helyi kibocsájtásban mindenképp. Globálisan már lehet mínuszos ha 5 tonna co2-t termelünk meg azért legyen egy szerkezetünk ami pár gramm fékport megfog.
Ezt is lehet feszegetni de itt is kb. egyetértek veled szóval csak lapogatnánk egymás hátát hogy dejókat mondasz miközben nem beszélnénk a nagy piros elefántról a szoba közepén: FÜSTGÁZ! Ami nem megfogható csak kevésbé mérgezővé (van ilyen?) tehető.
Szóval ezt is ejteném ennyivel: Igen ezek a porok rosszak és mérsékelni kell a kibocsájtást.Életciklusra kivetített globális CO2.
Attól függ milyen belsőégésű, milyen elektromos, hol gyártják, hogyan, meddig használják, hogyan, mi lesz vele 5-10-15-20-25-30 év múlva. Lehet számolgatni, lehet tippelgetni, lehet jósólgatni, de nem lesz pontos.
A trendeket figyelve, hogy hogyan zöldül az elektromos áram és a bármi gyártása, innét most úgy néz ki hogy ha most lehet is vitatkozni azon melyik jármű jobb CO2-ben a jövőben ez egyre inkább az elektromos felé fog billenni. Szerintem.
De ebben nem tudok vitázni mert minden attól függ hogy honnét mit és meddig számolunk bele. De nagy vonalakban szerintem egyetértünk.És akkor beszélgessünk a kipufogógázról, annak hatásáról az egészségünkre, lakóhelyünkre, a tágabb környezetre.
-
Elf
aktív tag
Nekem megint úgy tűnik hogy megy a mismásolás tha_answer részéről.
Van szó gumi porról, fék porról, banánról, életciklusról, wheel2wheel, megaminden, de az a fránya kipufogógáz csak nem kerül szóba.
Leszögezném hogy ez az egyetlen pont ahol annyira nem értünk egyet hogy érdemes vitatkozni róla.
Belsőégésű kontra villanyautó használat közbeni szennyezése. A többivel kb. egyetértünk.De azért még pár dolgot tisztáznék:
Banán sugárzás.
Egy banán sugárzása elenyésző, de tény hogy van. Egészségemre nincs hatással.
De mi van ha összerakunk 200ezer darab banánt egy helyre? Hát még most se káros az egészségemre. Akkor részemről oké. Ne tiltsuk be.
Belsőégésű motor. Egy darab űrdízel nem nagy szennyező. Oké. Legyen.
De mi van ha összerakunk 200ezer darab űrdízelt egy helyre? Megfulladok. Nem jó.
Amíg a kipufogógáz nemcsak hogy káros az egészségre de konkrétan ölni lehet vele és öltek is vele mind tömegesen mind öngyilkossági szándékkal addig a banán erre látványosan alkalmatlan. Mint ahogy arra is alkalmatlan hogy példaként felhozzuk a kipufogógáz védelmében.
Minden tárgy sugároz de csak pár tárgy szívja be a légzésre alkalmas levegőt és csinál belőle belélegezhetetlent. És ezekből is csak egy olyan van ami közterületen tömegesen teszi ezt.
Szóval ezt a banános dolgot én ejteném. Ha tudsz valami érvet a hasonlatod mellet akkor meghallgatom de erre sok energiát én nem szeretnék fektetni. -
axioma
veterán
válasz
tha_answer #2449 üzenetére
VAGYIS nem well to wheel, hanem "A gázolaj banyaszatanak, finomításanak és logisztikajanak a vesztesége energiára vonatkoztatva 10-30%." Ez nem beszel arrol, hogy a folyamatok soran felhasznalt energia mennyi CO2-t igenyel, csak a kozvetlen anyagvesztesegrol, mas szoval kalorol. Ennyi, koszonom, pontosan ezt mondtam en is.
OECD aram hatasfok megint egy legbol kapott szam, semmit nem mond a CO2-rol. (Valamint nem ervenyes Magyarorszagra, ahol a parhuzamos topikban meg arrol megy a vita hogy tul sok a napelem, volt hogy le kellett nyaron tekerni miatta Paksot... apropo Paks is mihez kepest lenne 30%?) Nem sikerult relevans adatot hoznod ahhoz, hogy hogyan lenne az e-autos km-eknel tobb CO2 csak masik maszatolast mint eddig. Kulon furcsa hogy korabban nem allitottad, csak azt hogy az auto eloallitassal egyutt mar rosszabb (akkor is csak kategoria-valtassal). Most akkor annak az abranak se hiszel, amit te raktal be? (Mondjuk 20kWh/100km az varosban kizart, az en regi autom agglobol bejarva konnektorbol eszik 17-et telen, amikor a fenekem is futom.)
Kipufogos peldadat nem ertem. Kozlekedni - binaris ertelemben, mertekrol lehet vitazni - kell, tehat a kipufogogaz az lesz, es merheto. Ezert ezzel foglalkozni kell, szemben a banannal. Azt nem mondtam hogy az egyetlen elfogadhato szint a kimerhetetlenseg... az meg sose lesz hogy ne tudd kimerni, annal a szintnel mar nem lenne gyalogos. Es jeeee, ezt szeretnenk elkerulni. Ne legyen (semmilyen meghajtassal) suv, ne legyen 3 literes benzinmotoru szemelyauto (vagy annak megfeleloen szennyezo roncs) a varos kozepen, satobbi. Ne hessegessek el a fustosok tulajai, hogy tulajdonkeppen az nem is szamit amit ok szennyeznek, mert de, nagyon is lathatoan.
Az igaz, hogy a por problema, az nem igaz hogy egyforman art a fustos es a nem fustos, mert az e-auto konkretan kevesebbet. Igen, a nem-kozlekedes a legjobb, de most ott tartunk, hogy ha kozlekedunk akkor mivel. Amig Bp tomegkozlekedese olyan amilyen, addig ne akarj tovabbi tomegeket raterelni (szerencsere joideje nem volt hozza szerencsem, de anno a hasambol majd kinyomtak a gyereket, pedig nem is potlojarat volt hanem sima 1-es villamos, at az Arpad-hidon). -
tha_answer
őstag
"A fentebb irt 30% az honnan jon?"
" Az áram átalakításának átlagos hatásfoka az OECD-ben a primary energy supply 30%-a. 20/0,3 66,67 kwh. 5 liter gázolaj energiatartalma 50 kwh. A gázolaj banyaszatanak, finomításanak és logisztikajanak a vesztesége energiára vonatkoztatva 10-30%. Vagyis az elektromos szempontjából LEGJOBB számok esetén 65 kwh 100 km primary energy supply igénye gázolajra es 67 kwh elektromosra."
a benzin szempontjabol legrosszabb szcenario lett direkt alkalmazva. ennyire lehetunk elfogultak ugye?"A CO2-koncentraciot meg nagyon is az ut mellett nezik, nem is kell kulonosebb erzekenyseg hozza, hogy ki tudja mutatni a forgalmat."
a co2 koncentracio zart teremben is megno, megoldas, tiltsuk be a lelegzest"hattersugarzas mellett megkulonboztethetetlen. "
tehat ezzel a logikaval eresszuk tele a legkort kipufogoval h annyi legyen benne h ne lehessen csak ugy kimerni ha el van szeparalva mindentol. ugye nem?szoval mi a helyzet a pm2.5el? ez a legkarcionagenebb. a gazokat elobb utobb elfujja a szel. na de ezek ott maradnak. minden egyes auto veri fel es adja hozza a sajatjat. ez szvsz nagyobb problema.
-
axioma
veterán
válasz
tha_answer #2443 üzenetére
Valoszinuleg az MIT eredeti forras tartalmaz adatokat amit valaki elkezdett a kornyezetebol kiragadva ertelmezni. A fentebb irt 30% az honnan jon? Gyanitom az netto az uzemanyag-szallitasnak a szallitasra vonatkozo energiaigenye, de nem er annyit hogy utananezzek. A use emission meg tuti valami szeneromuvel szamolt, jo szokas szerint... de hat ezt a szokasos csusztatast is mar tobbszor mondtuk, hogy hanyagold.
A banan azert szar pelda, mert laborkorulmenyek kozott, mas kornyezeti hatast kizarva merheto, a hattersugarzas mellett megkulonboztethetetlen. A CO2-koncentraciot meg nagyon is az ut mellett nezik, nem is kell kulonosebb erzekenyseg hozza, hogy ki tudja mutatni a forgalmat. -
válasz
tha_answer #2445 üzenetére
Nézd meg az urdiesel autók Facebook csoportjait... Kb hetente téma az adblue kiirtása... :(
Zárd magadra a garázst egy urdiesellel vagy benzines kiasautoval és megérted miért nem tökéletes megoldás az efuel... Főleg ha azt élelmiszer helyett termesztett növényekből készítik...
-
tha_answer
őstag
"az első kép amit csatoltál a PM2,5 ami nem CO2... eddig arról beszéltünk bár ha a fékezésnél a regeneratív fékezést hozzánézed akkor 30%-kal is jobb lehet még így is egy elektromos"
a gumipor meg a fekpor nem co2...nem. a co2 nem rombol hosszutavona tudot, a finompor igen. fekpor problemat meg a hibrid is megoldja. azert kellene tiltani mindent a belvarosbol mert a gumi meg utkopast a tesla is csinal meg a hibrid is."egy 5 méteres luxus autót hasonlít a tanulmány egy dodgem méretű autóhoz, ami nem baj de akkor körtét a körtével és almát az almával"
negative. hatotav alapjan egy nagysagrend. ertsd beulok munkaba megyek vele hazajovok.
tudod miert allja meg a helyet? mert az emberek a hatotavpara miatt nem vesznek kisautot. tehat teslaval fogjak kivaltani a mirageukat."tök mindegy milyen hatékonyságú az áram termelés"
jajj. ilyenkor rogton mindegy a hatekonysag"valamiért 10%-kal számolsz ami itt megint ferdítés h"
65 == 50x1.3 tehat 30 szazalekkal.
mint mondtam a szamok nem hazudnak. szepen nezel ki, ferditessel vadolsz mikozben Te ferditesz, mar megbocsass."Dacia Spring"
hatotavja eg es fold"Az áram lehet zöldebb a belső égésű évről évre rosszabb eredményeket fog hozni..."
rosszabb. aha. tehat az euro normak semmit sem ernek.
egyebkent meg: efuel"tizede papírt "
ha tenyleg igy van, grat. remelem nem ugy szamoltatok mint fentebb a 10 szazalekot."csökkent a levegő NOx tartalma ahogy a forgalom csökkent..."
mmint ahol nem alapbol urdieselekkel jarkalnak. ahol meg azzal ott meg ott a meres h nem csokkent. -
válasz
tha_answer #2441 üzenetére
leírom miért hülyeség amit állítasz, vagyis pár sarokpontot ahol te vagy az ezen ábrák készítője csalt vagy megfeledkezett "apró részletekről"
1) az első kép amit csatoltál a PM2,5 ami nem CO2... eddig arról beszéltünk bár ha a fékezésnél a regeneratív fékezést hozzánézed akkor 30%-kal is jobb lehet még így is egy elektromos
2) második kép:
- régi Ioniq fogyasztása átlag 8-12 között alakul időjárástól függően... A sokat fogyaszt e208-asunkkal is 13-17 között járunk azaz 15 körül. Ott van még 10% szállítási és töltési veszteség és még akkor is 18 a MAX fogyasztásunk, kis méretű autó megint csak
- egy 5 méteres luxus autót hasonlít a tanulmány egy dodgem méretű autóhoz, ami nem baj de akkor körtét a körtével és almát az almával
- a hasonlóan kis méretű autókba kisebb az akku is így a gyártási kb fele...
- az autó akkunak nem csak az autóban van élete, hanem utána van második élet is ez is ferdítés a lifetime ciklusban
- 270e km van számolva lifetimera az akkuk tipikusan Taslaban 400e körül bírnakaz újak amik most jönnek 1M kmre vannak tervezve
3) OECD országokkal jöhetsz, de én idehaza nézem és tök mindegy milyen hatékonyságú az áram termelés a károsanyag kibocsátás a lényeg... az itthon 300 gr CO2 / KWh azaz egy elektromos autó 100 km-en 6 KG-ot bocsát ki 20 kWh fogyasztással, míg az általad preferált 4 literes fogyasztású autó 10 KG körül. Az áram lehet zöldebb a belső égésű évről évre rosszabb eredményeket fog hozni...
de örülök hogy belátod, hogy az üzemanyag finomítás, termelés szállítás 10-30% energiát igényelhet és így valamiért 10%-kal számolsz ami itt megint ferdítés ha 10%-kal számolsz a 5 kWh és máris ott tartunk, hogy az Ioniq azzal átlag 50 km-t el tud menni"Van még egy szempont ami miatt a villanyautó ökológiája borzalmas, és ez az ára. Én egy 400e ft értékű fostalicskával járok. Ha vennék egy kicsiszar elemes kocsit 9m ft-ért akkor azt a 8.6m ft-ot meg kéne termelnem. Ennyi pénz (bármennyi pénz) megtermemtésének egész egyszerűen ökológiai lábnyoma van. Ez egy roppant fontos, és nem igazán hangsúlyozott szempont. "
Nem neked találták ki az elektromos autót... egy Mirage-hoz hasonló autó amúgy nem 9m forint hanem 5-6 millió elektromosból is (Mini vagy Dacia Spring). Nálam milyen kibocsátást számoljunk amikor megújuló árammal dolgozok programozóként home officeban? És az idei fejlesztéseinknek köszönhetően tizede papírt fogyaszt jövőre egy 200 orvost foglalkoztató magánegészségügyi intézet? ... szóval nem csak fehér és fekete minden ahogy TE elképzeled
És amivel még nem számolsz, hogy nem csak PM2,5 és CO2 van hanem még rakat másik rákkeltő anyag (például NOx) a kipufogó gázban. A 2020-as lockdown esetén nagyon jól látszódott, hogy csökkent a levegő NOx tartalma ahogy a forgalom csökkent...
-
tha_answer
őstag
legyszi magyarazd el az MITnak h rosszul gondolkodnak. az o labjuk csinalta, de ha ezt leirtad akkor vhogy nem akartad megerteni az utolso elotti beidezett szovegetreszt. vagy welltowheel mindenutt vagy sehol. finoman fogalmazva azt jelenti a beidezett szovegresz hha feszegetnenk az egeszet a melyen akkor a fent szamitas szerint energetikai szempontbol a jelenlegi eromuvi hatasfokkal nem hatekenyabb a villany a beletett primary energie szempontjabol. es az energia szamit a legvegen. mondhatni csak az
"hanem mi a jelenlegi optimum a kulonbozo celfuggvenyek menten"
na vegre egy erfekelheto es tamogatni valo komment. latod h mennyi az exhaust resze a ukban? tenyleg az a legoptimalisbb ha ott facsarunk tiltunk? es mondjuk nem az eromuvek turbinalapatjain?
nem nem irrevelans a banan. arra pelda h sugarzas rroooossz, megse tiltjuk be mert annyira nem oszt nem szoroz h tobb szivas lenne betiltani csakhogy ne erjen bennunket minimalis sugarzas.
tehat mint latod ha hibridesitjuk az osszes kocsit ertsd villanynotor general fekezeskor akkor az az osszetevo is eltunik, ami mar most jobban rombol mint az exhaust, sokkal kevesebb szarakodassal. es ez a kepen szepen mutatja h miert mertek a nemetek a lockdownal azt amit. ergo karosanyagkibocsatasban nem oszt nem szoroz. co2 persze mas teszta. azt az efuelig nem tudja jol csinalni az ice."lasd lo - menne erted amikor korhazba kell vinni?"
egy biztos: ha sofor nelkuli auto meg sofor nelkuli lo kozul kelljen valasztani akkor a true onvezeto kepesseggel rendelkezot erdemes (hint: nem a kocsit) ha nagy a gaz ugyis helikopter jon erted. jajj de az kerozinnal meggy! csunya fizika mar megint.
egyszeruen ami optimalis azt kell hasznalni: varosban elektromos, orszaguton hibrid, autopalyan urdiesel. a belsoegesut hidegen hajtani terrorizmus.
szemelyes velemenyem h a belvarsokbol minden szemelyautot ki kellene tiltani, mivel a tire wear es a road abrosion mar most is a legtobb gyilkos szemcse forrasa. a belsoegesunek co2 gondja van, illetve a dieselnek kevesbe, de az meg varosban nem optimalis.
-
axioma
veterán
válasz
tha_answer #2441 üzenetére
Amig a Tesla eseten benne van az aram _eloallitasanak_ CO2-je de a benzinnel nincs a benzin tankba toltesi (eloallitasi) CO2-je, addig ez egy baromi nagy csalas, nem pedig valos CO2-szamitas. Miert csalsz szandekosan, amikor mar ketnaponta felhivjuk a figyelmedet ra?
Fogadd el, hogy bedoltel a marketingnek, de ebben nincs igazad. Van, amiben igen (5 perc alatt tankolas), de ebben nincs.
A banan irrelevans, kihagyhato az eletunkbol (helyettesitheto), felesleges mantrazni - ellenben a kozlekedes szamtalan esetben muszaj, tehat nem az a kerdes, hogy meg kell-e szuntetni, hanem mi a jelenlegi optimum a kulonbozo celfuggvenyek menten (pl. mennyire tiltakoznal, ha metant eregeto kerodzo - lasd lo - menne erted amikor korhazba kell vinni? mi lenne a legnagyobb problemad vele, a limitalt es csokkeno maximumu sebessege, a razossaga, a szallithato szemelyek szama (orvos van-e melletted), vagy a metan kornyezeti artalma?) -
tha_answer
őstag
naaa mi megy itt. vagjunk rendet ok?
konkret kornyezet szennyzese, radioaktiv banant miert nem tiltjuk
tehat tiltaska az osszesnek amig nem starwarsosan kozlekednekeletciklus
"Addig elektromos autó elmegy "
"A villanyautó 100 km-en 20 kwh áramot fogyaszt. Az áram átalakításának átlagos hatásfoka az OECD-ben a primary energy supply 30%-a. 20/0,3 66,67 kwh. 5 liter gázolaj energiatartalma 50 kwh. A gázolaj banyaszatanak, finomításanak és logisztikajanak a vesztesége energiára vonatkoztatva 10-30%. Vagyis az elektromos szempontjából LEGJOBB számok esetén 65 kwh 100 km primary energy supply igénye gázolajra es 67 kwh elektromosra. Vagyis energiafelhasználás szempontjából a gázolaj kevesebb energiát fogyaszt, tehát kevésbé szennyez. Anyagigeny szempontjából még a legnagyobb fanboyok is tisztában vannak vele, hogy az EV-k gyártása NAGYSÁGRENDEKKEL több nyersanyagot igényel mint a belső égésű motoroké."
"Van még egy szempont ami miatt a villanyautó ökológiája borzalmas, és ez az ára. Én egy 400e ft értékű fostalicskával járok. Ha vennék egy kicsiszar elemes kocsit 9m ft-ért akkor azt a 8.6m ft-ot meg kéne termelnem. Ennyi pénz (bármennyi pénz) megtermemtésének egész egyszerűen ökológiai lábnyoma van. Ez egy roppant fontos, és nem igazán hangsúlyozott szempont. "
-
válasz
tha_answer #2439 üzenetére
4 literrel lehet el tudsz menni de nekem még átlagban sosem sikerült 1-1 szakaszon 1-1 úton például a régi fábiával 3,8-3.9 volt amit tudtam hozni de átlagban ott is 5 liter volt. most 308as átlagban 5,2-5,7 között vagyunk vele. Előző tulaj 6,8-cal járt - szóval egyáltalán nem vagyok nehézlábú...
Látom nem érted, a leszerelt szélkerekek és az atomerőművek sugár szennyezésre ugyanúgy benne vannak a dieselben és a benzinben is, mert azok finomításához, szállításához, kitermeléséhez ugyanúgy kell energia. ÉS az a fontos, hogy az így felhasznált energiából már elmegy az elektromos autó A-ból B-be...
eFuel kell nem állítottam sehol, hogy nem kellene, de amíg a városban szennyez addig a város emberek egészségügyi problémáit nem oldják meg. amit lehetne tenni, hogy az EFuel gyárakat a városokba építenék és az onnan kiszűrt levegőből kötnék meg a szént és mellé vízből lenne meg a hidrogén a szénhidrogénekhez.Amíg viszont az eFuel kimerül annyiban, hogy termeljünk kukoricát / cukor nádat / bármit amiből elő tudunk állítani üzemanyagot addig az hülyeség és az élelmiszer termeléstől veszi el a területeket és használja ki szarrá a talajt...
tehát még mindig semmi köze itt semminek a rádiokatív banánodhoz
Mert Diesel - benzin autó:
a) kell hozzá kőolaj
b) kell hozzá energia amivel ki tudjuk termelni
c) kell hozzá energia amivel el tudjuk szállítani a finomítóba
d) kell hozzá energia amivel finomítani tudjuk
e) kell hozzá energia amivel el tudjuk szállítani a fogyasztási helyre
f) el kell égetnünk 60%-os hatásfokkal
Addig elektromos autó elmegy a "b-c-d-e" pontokban elhasznált energiával 100 km-tTermészetesen a fenti sarkított mert az általad leírt 4 literes fogyasztásnak az előállításánál valószínű csak 50 kmt megy el... De a kis belső égésű autó mégmindig 4 litert ki is püfög... tehát összeségében 3 liter üzemanyag elégetésénél keletkező CO2-vel rosszabb mintha egy elektromos autót töltöttünk volna. (elektromos autó itt kicsi autó szintén nem villany suv)
-
tha_answer
őstag
orszaguton 4 litert esznek ezek, varosban yaris hybrid is elmegy 4 literbol is, de a varosba elektromos valo amugyis.
az efuel semleges lesz kibocsatas szempontbol.
a leszerelt szelkerekek szenszalas lapatjait, illetve az atomeromuvek sugarszennyezett temenytelen mindenet... jaa azokat nem szamoljuk bele.
diesel autod van? gyilkos!!!!! az hogy a dieselek tiltogatasaval a co2 kibocsatas nott hat az kit erdekel.
tehat: a radioaktiv banan ugy jon ide hogy a sugarzas rossz eetem, titlsuk be eeetem.
miert nincs betiltva a banan hha sugaroz? -
válasz
Noukoum #2436 üzenetére
e208-asunk van, de van mellette egy 2017-es 308-as diesel. Nagyon szeretjük a 308-ast de 1 év alatt 3000 km-t tettünk meg vele, ebből kb 900km a kétheti járatásból volt - azért csak ne álljon egy helyben az autó - a maradék 2100km ami ténylegesen problémás lett volna elektromossal.
Problémás alatt azt értem, hogy Budapest-Baja-Budapest utat meg kellett járni oda vissza és nem mertem neki indulni az elektromossal. Legközelebb már azzal megyünk, mert szekszárdon kell 10 perc töltés (oda vissza) meg miközben baján vagyunk 2 órát fel tudjuk tölteni az autót gyorstöltőn simán...
-
válasz
tha_answer #2435 üzenetére
azt tudod, hogy 8 liter üzemanyag kitermelése / finomítása / szállítása mennyi energiát igényel? Körülbelül annyit amennyivel az elektromos elmegy 100 km-t
(csak a kitermelés-finomítás-feldolgozás).
ez alapján pedig akkor ha élettartamra nézzük. temperált akkus elektromos autókat, akkor 300e km alatt az egyik nagyjából 37,5 Tonna CO2-t (és nem csak azt) bocsát ki. Továbbá ide kerül még az olajcsere és olajszűrő dolgai, valamint a már említett kitermelés, szállítás és finomítás.
egy elektromos meg indul 7,2-14 Tonna többlettel és elmegy abból ami a fenti számításba be sem került (finomítás, szállítás, kitermelés, olajcserék)
Azaz az egyik autó 300e km alatt 20-30 tonnával körülbelül többet fog kibocsátani... és akkor még egy átlagos hazai áram mixszel néztük nem azzal, hogyha valakinek otthon van napelem és hétvégén mondjuk abból teletolja az autót (márciustól-októberig)
És ekkor jön a szépség.. az elektromos autó akkuja sajnos kuka - vagyis nem mert ekkor kb 60-70% közötti azaz mehet powerwall szerű megoldásokba még 15 évre... utána meg a jelenlegi technológiával lassan 100%-ban újra hasznosítható:
- jelenleg 90-95% között van az újrahasznosítási arány
- több gyártó jelenleg állított már elő 50, de minap volt cikk, hogy 100%-ban újrahasznosított anyagokból csináltak új akkut.A rádióaktív banán nem tudom, hogy jön ide
-
Noukoum
veterán
Tekintve hogy kis benzinessel is elmész Párizsba egyseggel oda-vissza háromszor egy nap alatt, így nyilván nem ugyanaz a használati érték.
Szennyezésben is sokkal erősebb a hagyományos autó, valakinél ez is szempont. Minél többet szennyezzen a dízel, annál jobb. Most már az üzemanyagárak is fixek, lehet füstölni by klímabarát kormány.
-
tha_answer
őstag
teljes eletciklust nezunk, szetszedessel egyutt. pl 4 hatalmas papucs cserebereje vagy 4 db buzukie. stb.
mi a helyzet a a sugarzo banannal? betiltsuk? a fekpor halalos. miert nem tiltjuk be a teljes autozast akkor?
tehat 1 3 tonnas suv kevesbe terhel mint 3 db 1 tonnas kisauto. seems legit. bocs 3 db 3 tonnas suv teljes eletciklus alatt. mert nyilvan ha nincsenek rakenyszeritve az 1 tonnasra akkor 3 tonnast vesznek.
neem neem. ha meg lesz adoztatva meg kitiltva mondjuk a 1.250kg felettiek a belvarosbol akkor majd iont meg imievet meg suzukit vesznek. nem ez lenne a cel?
imiev, ion, elektromos mazda, stb. 1 db 3 onnas suvbol kijon vagyv3 db varosi elektromos auto. ez kellene h legyen a cel nem?
-
válasz
tha_answer #2431 üzenetére
Gyartaskor tiszta sor, hogy a elektromos autó.... De
- az emberek suvot akarnak akkor azt gyártanak a gyárak
- nézzük meg hogy 50-100-150e km után melyik a nagyobb teher. S akkor ki fog derülni, hogy az elektromos suv fog nyerni. (Zöld árammal 60e km körül, sima árammal 120e körül)Ja és nézzük meg, hogy a két autó használati értéke is ugyan akkora?
-
axioma
veterán
válasz
tha_answer #2428 üzenetére
Befejeztem, semmi ertelme, se a logikus se az erv nincs meg.
-
tha_answer
őstag
melyik auto nagyobb teher a kornyezetre nezve?
egy hibrid suv vagy villanysuv vagy egy mitsubishi space star, kia rio, hyundai accent?tehat a hatarokon vitatkozunk. a fekpor gyakorlatilag halalos. mint a tonerbol kiszabadult por. vagy a cement.
azaz szvsz tiltsuk be az oszes kocsit ami fekport ereget. nem megengedheto h szennyezze a fekpor a tudonket.
-
válasz
tha_answer #2425 üzenetére
melyik autónál van több fékpor? aminél egy fékbetét 100-150e km-t elmegy vagy aminél 150e alatt 2 betétet és esetleg egy féktárcsát is kell cserélni?
-
tha_answer
őstag
válasz
tha_answer #2428 üzenetére
pontosabban azt a kg/szallithato szemlyek aranyt amit az ion tud. mert ugye egy kisbusz sokkal hatekonyabb mint 5 masik auto mert belefer 9 ember is.
-
tha_answer
őstag
"Te egyet emlegetsz, ami csokkent, de alig, es ebbol messzemeno kovetkeztetest vonsz le. Ez onmagaban akkor is hibas erveles lenne, ha osszessegeben nem lett volna Berlin levegoje osszessegeben jobb a lockdown alatt."
nem en.
hanem a nemet tudomanyos elitnek az a resze ami nem szarik be ideologiaktol.
hiaba mantrazod, a szamok es a logika nem hazudik. azert hegyeztek ki arra az oszzetevore mert az van kikialtva fobunosnek.szoval mi is a helyzet a sugarzo banannal?
tolem meghuzhatjuk a koruton belul az ion tomeget is.
-
axioma
veterán
válasz
tha_answer #2426 üzenetére
Youtube-on pedalallast vagy fustosok legyorsulasat latod? Ja es Budapest, forgalom kozben? Egyet mutass mar! Engem is biztos neznek lepadlozonak, de csak ugy tunik, a zold [eco] hatarat epphogy atlepve szoktam gyorsulni amivel csunyan hagyok ott kb. ,indenfele autot egy gagyi ionnal. Jo, sportkocsi jo vezetovel ha direkt akar elozni, akkor nyilvan, annyira nem nyomom mert minek.
Nekem mindket suv kitiltasa a belvarosbol tokeletesen megfelel. Sot az ampera is nagy, nem is jol pakolhato mert szepen akar kinezni, rossz a kilatas is, borulest utalom, de nem volt mas ami a tobbi, fontosabb parametert hozta volna. Ha csak az ion-nal lehetne a Hungarian belul menni [mondjuk a rakpartot is kizarva mar erosebben] de igazan csak kicsit kompromisszumosabb lenne a kozlekedesunk, tobbszor jonne aru futarral, ennyi.
Varj, hol allitotta _barki_, hogy lockdown alatt semmi kipufogobol [vagy autozasbol] szarmazo karos anyag nem csokkent? Te egyet emlegetsz, ami csokkent, de alig, es ebbol messzemeno kovetkeztetest vonsz le. Ez onmagaban akkor is hibas erveles lenne, ha osszessegeben nem lett volna Berlin levegoje osszessegeben jobb a lockdown alatt. -
tha_answer
őstag
"Az e-autos nem padlozik"
csak teli van vele a youtube."sose mondasz olyan kicsit h neked fustossel ha gazdagodsz is jo legyen nekunk nem"
haat mnki magabol indul ki. legyen akkor az ampera a limit ami masfel tonna.
mi ebben a nemjo? ja hogy a villanysuv kiesik. szivas. fizika. energiasuruseg.
de vvarj kiesik a benzines suv is. szoval? dacia springet mnkinek. jaaa hogyvaz kompromisszuum. ohh hat arra nem leszunk hajlandoak."lattad, a belso egesu motor alkatreszeit meg kiszolgalo infrajat mindenaron vedeni akarjak, ha semmi ertelme akkor is. Nemetorszagrol beszelunk, a hagyomanyos autogyartas fellegvararol, me'g mindig nem veletlen ["
mar megint magadbol indulsz ki. annyira vedik hogy a sajat top ipari cegek kuldik a masvilagra.na latod pontosan ez a mentalitas miatt nem lehet ertelmes parbeszedet folytatni mert rogton prekoncepciok alapjan megy az agyalas nem pediga tenyek alapjan. a teny meg az h euro 5 felett a muszerek nem mutattak visszaesest amikor ki lett vonva a forgalombol kocsik tizezrei a lockdownnal. de ha szted par kisteherauto kepes tobbezer autoet kibovsatani es azert nem volt valtozas akkor pereld be az akademiat h hazudik mert o is ezen az allasponton van. tudod miert van? mert az akademikusok telibe szarjak az ideologiat.
vegyuk sorra:
az autozas lenyege az akkor amikor
ezt mikroszinten a villanymotor tudja a "0rpm max nyomatekkal", nemhiaba csinalt porsche a szazadfordulon mar ilyen kocsit
makroszinten az ice tudja az energiasurusegbeli nagysagrendkulonbsegek miatt.most jon a lenyeg: a sugarzas karos. a kipufogogaz karos. a h2o is karos. ha csak azt iszol akkor belehalsz. szoval kapizsgaljuk mar?
a banan is sugaroz. tiltsuk be vagy ne tiltsuk mert hatarertek alatt van?egy biztos: ha olyat jatszunk h tomegeket megfosztunk az individualis szabad mozgastol ideologia alapon, amibol ertsd neofeudalizmus lesz, akkor az lesz h rankgyujtjak a villanysuvot. az meg ugye jol eg. JOL eg, remelem erted.
-
tha_answer
őstag
"umipor tudtommal nem mikroszkópikus méretű így az jobb mint a motor kipufogó gáza, de elektromosnál is van kipörgésgátló esp és minden fiszfasz elektronika így normális használatnál nem tudsz több "gumiport" kimutat"
csak azza valik ahogy porlad tovabb az elemektol.
ha nem hasznalja a feket akkor minek van rajta?
akkor csak hasznalja nem? akkor lesz fekpor ugye?a banan is sugaroz. miert nem tiltjak be?
-
válasz
tha_answer #2422 üzenetére
elektromos autón nem kopik a fék. Nekünk 1 év után 16e km megtételével semmi kopás nincs a féken... éppen annyi, hogy nem rozsdásodik
... és ugye így fékpor sincs
gumipor tudtommal nem mikroszkópikus méretű így az jobb mint a motor kipufogó gáza, de elektromosnál is van kipörgésgátló esp és minden fiszfasz elektronika így normális használatnál nem tudsz több "gumiport" kimutatni.
korábban felvetett eFuel jó dolog, de azért az még mindig helyben szennyez és így több egészségügyi költést okoz...
szerintem amúgy nem súly alapján kellene adóztatni, hanem környezeti kár alapján:
- nehezebb autó drágább vásárláskori adó
- nehezebb autó és suv is nagyobb fogyasztás és így több fizetett adó
- diesel benzin autó többet szennyez mint egy elektromos autó több adó
- áramra is környezeti terhelés alapján adó
csak mikor 500 Ft-os dieselnél sír mindenki akkor mi lenne ha még a CO2 és további káros anyag kibocsátásokra is extra adót kellene fizetni az üzemanyagnál / áramnál? -
axioma
veterán
válasz
tha_answer #2422 üzenetére
A suzuki _helyett_ mivel megy. A meglevo, es akkor is jaro suv nem a kitiltas utani kulonbozet.
A villanysuv szar, azt ne nekem ekezd.
Az e-autos nem padlozik, csak egyenletesebb a gyorsulasa, bocs hogy az also fokozatokban rettenetes hatasfoku fustos ennel sokkal rosszabbul indul, nem mi tehetunk rola - de piros elott az tuti h minden villanyos rekupal, nezegesd a regebbi modelleket amik csak fekpedalra gyujtjak ki a feklampat, 7km/h es 0 kozott kell csak.
Sulykorlattal egyetertek a belvarosban [nyilvan szemelyautora], sose mondasz olyan kicsit h neked fustossel ha gazdagodsz is jo legyen nekunk nem [fyi a hibrid, 2 meghajtast 'cipelo' ampera sincs 1.5 tonna].
Es igen, a Tesla is tesz kozze olyan statisztikat, ami igaz, de akkora csusztatas hogy fura hogy merte'k [baleset per auto-km]. Ettol me'g az adat jo, a ta'lalasa hamis. Pont ugyanez van a lockdown-nal. Egyetlen osszetevot talaltak ami nem javult, erre nem okot kerestek hanem felhasznaltak egy hamis narrativahoz. Mit csodalkozol, marketing.... lattad, a belso egesu motor alkatreszeit meg kiszolgalo infrajat mindenaron vedeni akarjak, ha semmi ertelme akkor is. Nemetorszagrol beszelunk, a hagyomanyos autogyartas fellegvararol, me'g mindig nem veletlen [pont nem nyertel hogy nekem tortenetesen van egy felsofokum belole, nem beszelhwtsz felre a tartalomrol]. -
tha_answer
őstag
....
akkor probalom elmagyarazni.
ha csak a suzukist tiltjuk ki mert ice attol egy zoldnel lepadlozott villanysuv ugyanugy ott fogja hagyni a roppant karos gumiport, a hirtelen pirosra valtott lampa megse erek atnal a fekre taposaskor mega fekport.a kerdes hogy: a suzuki mennyi fekport es gumit hagy ott? mennyi kipufogogazt? ami kipufogogazt otthagy attol a koncentracio atlepi-e a szintet? tudod sugarzo banan tiltasa.
miutan eleg sok dolog a vilagban pareto eloszlast mutat, ertsd a felso egy szazlek nagysagrendekkel tobbet szennyez aranyosan, eloszor oket kell basztatni, utana a koznepet.
azaz: nagyon komoly sulykorlatozas, sulyado. nyilvan ugy kell megvalasztani h ne legyen kibaszva a villanyautok azon reszevel ami alkalmas a varosi kozlekedesre de az eloallitasa is kevesebb eroforras, es minden mast legyen villany vagy hibrid vagy ice egy bizonyos suly felett kemenyen adoztatni. azaz a suvokat. is. pontosabban a szallithato szemlyek per menetkesz tomeg aranyt ugy beloni az adozasnal h i3 ne ix meg brutalisan adozzon. fabia ne q5 brutalisan adozzon.
-
tha_answer
őstag
-
axioma
veterán
válasz
tha_answer #2415 üzenetére
Ha nem vagy hajlando legalabb kovetni probalni egy 2 mondatos kovetkeztetesi lancot, attol me'g nincs igazad.
-
axioma
veterán
válasz
tha_answer #2413 üzenetére
He? Hallod te mit mondasz vagy csak szavakat hanysz egymas melle?
Miert venne a suzukis luxusautot???
Miert jobb a suv hatotavra? Ugyanakkora akkuval a suzuki [i3 stb] joval tovabb megy. Es me'g egyszer: rex engedelyezese + akkubol kisebb.
A villanysuv az akkuval nehezebb, motorral konnyebb mint a fustos. Miert lenne mas mint suzuki kategoriaban?
En [es minden nem divat-zold] suv-ellenesek jobban vagyunk mint fustos-ellenesek, szoval arnyekboxolsz erosen. -
válasz
tha_answer #2416 üzenetére
Ha viszont tudod, akkor miért írsz ilyen zöldségeket:
mivel a villanysuv joval nehezebb a simanal ezert amikor hasznalja a feket akkor jobban kopik. -
tha_answer
őstag
nem nem.
ha eddig ugyanugy ott volt vmi ami elvileg szennyez, majd nem lesz ott de nem csokken a szennyezes akkor az azt jelenti hogy indifferens gyakorlatilag. csurheted, csavarhatod, de ezt jelenti. talan egy egyetemen jobban tudjak hogyan es mit kell merni es mit es hogyan kell levonni belole. bocs: Leopoldina Science Academy. legregebbi nemet termeszettudomanyos akademia.tehat a banant is tiltsuk be mert sugaroz? vagy jo lesz mert nem eri el a hatarerteket?
-
válasz
tha_answer #2413 üzenetére
Azt ugye tudod azért, hogy a villany teljesen másképp használja a féket? Ha nem vészfékezel, akkor gyakorlatilag nincs használva...
-
axioma
veterán
válasz
tha_answer #2410 üzenetére
Mert hibas feltetelezesen alapul [kevesebb fustos szemelyauto km nem csokkentett - pedig de, csak mas meg novelt]
Amig ezt nem latod, a logikus ervek utkoztetese mint vitadefinicio nem fog mukodni. -
axioma
veterán
válasz
tha_answer #2408 üzenetére
suv-ot suvval, de inkabb also-kozepkategoriat mindenbol...
savas eso a napelemembol nem tud lenni -
tha_answer
őstag
-
axioma
veterán
válasz
tha_answer #2404 üzenetére
Az ev-bol semmi nem jon tobb, mint az azonos kategorias fustosbol. Csomo minden [pl. fekpor, faradt olaj] jelentosen kevesebb, ha a konkret egestermeket nem is nezed. Pont a te szavaiddal: 0 a masikhoz kepest...
-
axioma
veterán
En a teljes eletciklust is cafolom tutira, ha a koolaj a foldben-tol nezed. Akar 100 km atlagos(!) megtett szemelyautos utnal, legyen csak 5 liter benzin vs. 16kWh aram. De akkor szamoljuk a benzinkut raeso vilagitasatol kezdve mindent... csak ne az 5 evvel ezelotti nemet villanyenergia-mixszel, mert attol a szokasos csusztatastol felmegy bennem a pumpa...
-
axioma
veterán
válasz
tha_answer #2386 üzenetére
Jajj hagyd mar a lockdown-t. Kevesebb modern szemelyauto tobb bazinagy, munkavallalonak lesz nem baj ha szakadtabb szallitasra hasznalt dizel. Mondtam mar: rendszerben nezd! A termekek eljutottak, futarok emelt szamban, nem az volt hogy tessek 2 hetig a tartalekon elni, ha nagyon nincs viszunk zacskoslevest.
-
tha_answer
őstag
"Ha nem változott az NO2 számottevően akkor elégtelen volt a korlátozás.
Tehát nem csak euro5 alattiakat kell korlátozni hanem a felettieket is. Gyanítom nem erre gondoltál."
?????
fals logika. ha az alapvetoen jomoduak akik modern kocsival jarnak homeofficeba kerulnek, tehat egy csomo spaceauto otthonmarad, megsem csokken ahhoz kepest mikor az urautok jartak akkor nem az urautokkal van problema."EV-ből meg nulla."
na ez az ami nem igaz. lasd gumipor.megegyszer: aranyok. ha a koncentracio nem emelkedik a hataertek fele akkor nincs gond vele.
hogy megertsd: sugarzas rossz ugye? tehat ami sugaroz azt tiltsuk be. azaz a banantol az uranig mindent. ugye erted mar h miert nem tiltjak be a banant?
-
Elf
aktív tag
válasz
tha_answer #2399 üzenetére
Ja meg ez:
"ha szted telifossa a tudodet az euro6 meg feletti konkretan akkor menj es pereld be a hatosagot emberiesseg elleni buntettel h miert engedi."Asszem részemről megvan a lényeg!
Egy alternatív valóságban ahol elektromos meghajtásra épült volna fel a civilizáció előállna 2021-ben egy Dr. Otto von Diesel nevű feltaláló hogy hurrá megoldotta a 100éve gondot jelentő hatótáv kérdését. Íme emberek: a belső égésű motor!
- De doktor. Mi ez a szag meg mi ez a zaj?
- Működés közben az jármű mérgező gázokat, jelentős hőt és jól halható zajt bocsájt ki de ez normális.
- Elnézést, ön hülye?Szóval igen. Kellene perelni mert lenne miért. Csak hát ez történelmileg így alakult. A rossz levegő lett anorma.
(most hétvégi pihi lesz, de szívesen beszélek még veled mert jókat mondasz és kicsit tekered az én álláspontomat is. Köszönöm!
)
-
Elf
aktív tag
válasz
tha_answer #2399 üzenetére
Igen minden szennyezéssel jár.
Ha valaki olajat süt otthon az az ő dolga. Közöm semmi.
Ha 120ezer ember kimegy az belvárosban utcára reggel 7:30-kor és olajat süt akkor ezt szabályozni lehet , sőt kell, mert megfulladunk a bűztől.Nem, nem jók a savas esők, és nem vagyunk tiszták. Az a kérdés hogy én mennyiben felelek ezért és mit tudok tenni hogy ne így legyen.
Ezt mond meg nekem légy szíves.
Utána én is megmondom ennek fényében hogy a kényelmi mocsok eregetés gépjárművel hol helyezkedi el ehhez képest.
Köszönöm!
Új hozzászólás Aktív témák
- Formula-1
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Battlefield 6
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Bluetooth hangszórók
- Óra topik
- Milyen notebookot vegyek?
- További aktív témák...
- Dell Precision M4700- I7 4. generációs - 16Gb - Nvidia Quadro
- Panasonic Toughbook CF-MX4-1 12.5" Érintős- - Akár 8-10 órás akkuval
- Gyermek okosóra GPS nyomkövetővel, Wonlex CT06PRO-L 4G lila, új
- BH Fitness Prisma M30 futópad kedvező áron, első tulajdonostól
- Weboldal készítés verhetetlen áron! - Vállalkozásoknak, Portfóliónak, Cégeknek
- Gamer PC- Számítógép! Csere-Beszámítás! R9 3900X / RX 6700XT 12GB / 32GB DDR4 / 1TB SSD
- BESZÁMÍTÁS! MSI B550M R7 5800X 32GB DDR4 512GB SSD RX Nitro+ 6700XT 12GB Corsair 4000D ASUS ROG 650W
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I7 6700K / RTX 2060 6GB / 32GB DDR4 / 500 SSD
- Surface Laptop 7 Business edition - Intel Core ultra 5 236V energiahatékonyabb az intelnél! -olvass
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest