Új hozzászólás Aktív témák
-
sBc
aktív tag
-
#48584626
törölt tag
-
válasz
#48584626 #105 üzenetére
Tehát a Mercinek sehol sem volt semmiféle, legalább messziről működőnek látszó önvezetése 2013-ban és igazán most sincs.
Ezzel szemben ott az elég jól dokumentált, endusereknél lévő FSD béta, ami viszont kifejezetten jól működik és nem kell hozzá millimétter feltérképezett környezet. -
#48584626
törölt tag
Ja, és a Tesla 2016ban, azaz 3 évvel később megcsinálta ugyanezt, azaz beszkennelték az útvonalat (igaz sokkal rövidebb volt) és azon ment végig az autó.
A Mercivel ellentétben viszont bekamuzták hogy az autó csak a kamerákat meg a szenzorokat használta, semmi mást.... És persze azt is hogy hamarosan kész az önvezetés. Azóta eltelt 5 év, önvezetés meg sehol...
-
válasz
#48584626 #103 üzenetére
Figyi, a Merci 2013ban elment Mannheimból Pforzheimba full önvezető módon
Mármint úgy, hogy az útvonalról egy nagyon részletes 3D térképet készítettek előre, amin be volt jelölve minden (sávok, közlekedési lámpák, táblák, tereptárgyak), de még így is volt, hogy nem sikerült felismernie, hogy mit mutat a lámpa és hogy az melyik sávhoz tartozik és természetesen ült benne sofőr, ami átvette a vezetést gázos helyzetekben.
És ez a rendkívül rózsás kép konkrétan a Mercedes saját marketinganyagából van, képzelem, hogy milyen lehetett a valóság -
#48584626
törölt tag
Mennyi hülyeséget bírsz összehordani édes istenem. A BMWnek nincs forgalomban Level3as rendszere, hogy a kísérleti rendszerek mit tudnak azt meg nem kötik az orrodra.
A megvásárolható Level2es rendszere a BMWnek messze jobb mint a Tesláé. Kezdődik ott hogy felismeri a táblákat és alkalmazkodik hozzá, ellenben a Teslával.
Hogy Musk miket kamuzik össze az teljesen irreleváns, ő már ígérte 2015 körül is hogy minden autóban benne van a HW ami kell, és csak pár hónapot kell várni, és jön az FSD. Nem jött. Jelenleg a negyedik HW verziónál tartunk, és minden egyes új verziónál elmondták hogy ez a világ legjobbja, ez most már a végső, és már csak hónapok... És még ma is van aki ezt az egészet beszopja, hihetetlen. -
-
azbest
félisten
Tesla FSD vs BMV level 3 [link] Tesla: menj A pontból B pontba a közúton. Megy. BMV: 60nal megy életszerűtlenül lassú autópálya szimulációs tesztpályán vagy majd később (2022-ben valamikor a 2023 7 Series -ben) kiválasztott autopálya útszakaszon. Nem tudom milyen autopályán mehet majd 60-nal, gondolom nem ugyanott, ahol nincs sebességkorlát.
A 2016os tesla is tudta már azt, amit a bmv level 3 most. [link]
Nem technikai előny ez, hanem jogilag lepapírozták csak a felelősség áthárítást.A level 3 a németeknél csak azt jeletni, hogy a balesetező sofőr a gyártóra próbálhatja hárítani a felelősséget és erre a gyártónak van biztosítása. És a hatóság is elfogadja ezt a hárítást, ha bebizonyítják, hogy az autó okozta a balesetet.
Akikenk régebben ígért a tesla FSD képességet (vagyis akik kifizették a felárat), azoknak jár hardver frissítés a mostanira [link] . Akik havidíjasan rendelték, nekik meg diszkont áron beszerelik. Nem semmiért fizettek felárat, hanem plusz képességeket kaptak a teslák folyamastosan a frissítésekkel. Más gyártók azt sem tudják mi az a frissítés.
7Heads Drago: a rettentően terjedő butulás ellen vagyok, nem a tesla mellett. Egyszerűen bosszantó, ahogy a butaság felülkerekedik az életben az értelmes dolgokon, mert populizmus van.
-
7Heads Drago
veterán
Ezek szerint akkor te teljes egészében elhiszel mindent a Teslának és van otthon egy Tesla totem oszlop is? Vagy Tesla részvényeid vannak? Vagy csak mivel Tesla tulaj vagy muszáj igazolnod a fölényt minden más gyártó fölött? Nincs szüksége védelemre a Teslának, vannak neki jól fizetett ügyvédei.
A gyártóknak a profit a lényeg. Mindnek. Egyik se fogja a userek érdekeit nézni. Max akkor ha egyedileg neked gyártanak saját kéréseidnek megfelelően az ucsó csavarig.
És az influencereken felül normál szakértők sincsenek elájulva a Teslától. Oszd meg velünk ha lehet, hogy mire alapozod ezt a bizalmat... -
azbest
félisten
válasz
#48584626 #95 üzenetére
fáj mi
itt a német level 3 [link] [link] 60kmh (37mph) limit. Esőben nem megy. Geofence csak bizonyos helyeken engedélyezett. Kezednek rajta kell lenni. Ezt évek óta tudja a tesla is, csak nincs rátéve a német plecsni. Ennél sokkal többet tud a tesla évek óta.
Jó a merci videó, ahogy 50-nel "száguldoznak" 4 sávban az autók
na az nem megrendezett. Ott ahol autopályán nincs sebességkorlát amúgy legtöbb helyen. Ja igen, persze ez csak tesztpályán megy.
-
azbest
félisten
válasz
#48584626 #92 üzenetére
Ismételgethetjük a takonygerincű influenszerek mantráját. Ahogy az ember sem 100%-os, úgy az autók sem. És az utcán lévő megoldás is bőven rávert 2016-ban a konkurenciára. Teljes önvezetés pedig jogi okokból nem lesz sokáig még, mert rengeteg jogi probléma van vele. Addig nem is hozhat önálló döntést az autó kockázatos helyzetben, hanem kötelező az embernek átadni az irányítást. Azon meg lehet elmélkedni, hogy mennyire van igaza abban, hogy látás alapon kell tudnia működni. Láthatóan jó irány volt, mert egyre jobbak benne.
Nem tehetek róla, hogy a német level3 parasztvakítás.
Nekem az veri ki rendszeresen a biztosítot, hogy mindenféle nímand, magát előadó infliuenszer szava az "igazság", miközben dől a fikázás. Közben pedig ott van a kézzelfogható eredmény, amiket elértek. És pár év alatt nagyon durván megváltoztatták az egész iparágat. Musk esetén több iparágat is. De dől a fikatenger a semmirekellők tollából, mert abból van nézettségük. Közben a nap végén az influencer csak egy beképzelt senki marad, Musk pedig már beírta magát a történelembe az eredményeivel. És még közel sincs vége a pályafutásának. Értem, hogy sokaknak fáj, hogy mennyire senkik a mai társadalomban és könnyít az önsajnálatukon fikázni másokat, akik elértek valamit. Sok munkával értek el valamit, amiben nem annyira lelkesek ezek a fikázók. Lehet utána csinálni, évtizedeken át 16 órázni.
-
#48584626
törölt tag
"Csak előre feltérképezett útszakaszokon és csak 60-nal mehet "önállóan". Pont azt jelentették be nagy előnynek, amit a 2016os tesla videó kapcsán meg pont csalásnak adnak elő. Szánalmas."
Ez szintén egy nagy hülyeség volt.
-
#48584626
törölt tag
Marhára nem vagy képben. A Tesla már 2016ban is azt állította hogy kamerákra és egyszerű szenzorokra alapozva hamarosan jön az FSD. Több ezer dolláros áron árulta a cuccot, és ez a videó volt a csali.
A rendszer azóta sem működik, egy autóban sincs benne.
Ez sima átbaszás. Csalásnak is lehet mondani.
-
azbest
félisten
Ez az egész műbotrány egy baromság. Ott az állítólagos videó, de nem látni benne, hogy előtte vagy utána történt "baleset", mert közben nem. Az egy demonstrációs videó volt, nem valami hatósági teszt.
A titkos, ex-dolgozó által előadott "tények" pedig baromság. Lényegében azt meséli körül, hogy lehet hazugság az egész, nincs és nem is fog semmilyen bizonyítékot mutatni. De persze a féligazságok ferdítése is hazugság. Az lenne csoda, ha egy teszten sem húzták volna meg az autót, hogy egy 100%-os tesztről készült videóval promóztak, az teljesen normális. Azóta is mennek a teslák százezrei az utakon. Jogi okokból pedig mindenképpen kell emberi felügyelet, attól függetlenül, hogy technikailag mennyire fejlett már.
Valaki le akarta kicsit verzni az árfolyamot, hogy bevásároljon, utána úgyis visszamegy az árfolyam, ahogy elcsendesül az üres vádaskodás. A cnbc-n keresztül is rendszeresek a hasonló hoax terjesztések, erősen manipulálják az árfolyamokat és lobbiznak a kőolajos cégeknek.
Amúgy a merci a németeknál a lószerszámot előzte meg. Csak előre feltérképezett útszakaszokon és csak 60-nal mehet "önállóan". Pont azt jelentették be nagy előnynek, amit a 2016os tesla videó kapcsán meg pont csalásnak adnak elő. Szánalmas.
Ja közben látom, hogy a magyar influenszerek és cikkek eleve félrefordítások és félreköltések nagyrészt. Mindig beleköltenek plusz csavarokat. A videóból se volt kivágás vagy manipuláció, hanem a forgatás ideje alatt volt hogy meghúztak egy korlátot. Hazudni megéri, jó pézt hoz a médiabohócoknak.
-
sBc
aktív tag
Az a rendszer nincs ott az autójukban. (még)
Szokásos Musk fajta túlzás aminek nem sok köze van a valósághoz. Videó egy fikció, hogy majd idővel talán valamikor tudni fogja. Manipulált promóciós videó.
amivel sok naiv emberrel elhitették, hogy pedig a Tesla önvezető. -
beef
őstag
válasz
LightCommand #85 üzenetére
"Feleslegesen nagynak biztosan nem mondanám"
Én mondanám. Feleslegesen nagy. Ekkora alapterületen egy 7 személyes kisbusz is kijönne, sokkal jobb pakolhatósággal és/vagy személyszállítással.
-
hallerlaller
addikt
válasz
LightCommand #85 üzenetére
Passat semmiképp sem 'striciautó' bmw,audi, sokkal inkább egy octavia upgrade a céges flottában.
-
azbest
félisten
Az új autóknál a gyári szerviz pár elem megnyomásánál olyan magas, hogy a biztosítók inkább gazdasági totálkárt állapítanak meg. Nem 20 éves zsigulis kalapálás megy már, hanem a hagyományosan gyártottnál is vagy van rendes biztosítás és megy a bontóba a törött kocsi, vagy nincs és akkor kikalapálja barkács józsi okosban. Legalábbis nyugatabbra úgy néz ki a sok autó újraépítős / balesetes videók alapján.
A teherhordó, nem szédszedhető akku esetén pedig lehet, hogy a hibás blokk leválasztható (van fizikai biztosíték blokkonként, amit kisüthetnek) és akkor a csökkentett kapacitású maradék akku felhasználható más célra, powerwallszerű helyre. De akár másodpicon, használt autókhoz is jó lehet a csökkentett kapacitás. A gyári szerviz teljes értékű megoldást fog adni javításként, nem pedig letiltott blokkosat.
Jelenleg nem úgy hírlik, hogy ne tudnának mit kezdeni a használt akkukkal. Bőven felszívja a piac a bontottakat is. Az újrahasznosításnak éppen az a baja, hogy kevés van még belőle, hogy nagyüzemi mennyiségben feldogozhassák. De van sok cég, akik elkezdtek már ezzel foglalkozni.
-
LightCommand
csendes tag
Igen, igaz hogy a Tesla túláraz, de legalább meg lehet kérdezni miért 👌🏻
Nem is tudom, szerintem a stricik inkább bmw audi passatokba nyomulnak esetleg izomautó de abban inkább azok akiknek ízlése van ami persze nem jellemző.
Feleslegesen nagynak biztosan nem mondanám. Alapban ez a baj hogy erre ment az ipar, hogy fogjanak 1-2 decit benyomorították az embereket azzal a szöveggel hogy fogyasszanak kevesebbet. Abszolút korrekt hogy annyit amennyi szükséges, de az annyi legyen különben nem lesz egészséges a koncepció. Például legyen alap az ergonómia, hogy mindenki kényelmesen férjen el plusz 10 centi mozgástér, és mindenki cucca plusz építőanyag nyaralócucc bringa stb. férjen fel akár egy platóra, mert az az egészséges ha az ember ellátja a feladatait és sokat mozog kikapcsolódik. Tehát ez kell legyen az alap.
Megpróbálkoztak már hogy véleményeket csinálnak tényekből de ez buktairány, lásd az elhízást, szív-érrendszeri betegségeket vagy akár hogy reagál a küzdő-ösztönző hatásoktól mentes szervezet egy vírusra; és ott van a tehetetlenség hogy egy polcot nem tudnak felrakni vagy főzni gyereket nevelni. Nyilván aki egy területre koncentrál ez lehet járulékos és tisztelet a munkamoráljának🙇🏻♂️, de nem szabad háttérbe szorítani a családi kötelességeket se férfi se női részről, se a kikapcsolódást a természetben mert hiányos lesz az ember és több-utóbb kijön. Most sok mindent érintettem de szerintem minden mindennel összefügg, és csak arra céloztam egy átlagos családban (tudom akkor vannak már családok, főleg átlagos) ahol egy autóra van pénz egy ilyen batár jóformán ergonomikusan lefed minden feladatot, és ha azt nézzük azért nem kell legyártani még egy autót és terhelni a forgalmat akkor még környezetbarátabb is👌🏻 Szóval tisztelettel, de szerintem nagyon praktikus és baráti autó lehetne ebből ⭐ -
zone
őstag
Azt hittem a Semit már rég elfelejtették, mert rájöttek, hogy semmi értelme.
-
8th
addikt
válasz
LightCommand #79 üzenetére
"így szerintem jóval olcsóbban gyártható, cserélhető elemekből épül, amelyek jóval erősebbek és nem kell simogatni hogy jajj megsérült hanem csak hajtani amikor szükség van rá"
Jól mondtad. Szerinted. Amúgy a teslára pont az a jellemző, hogy olcsón adja a karosszériaelemeket. Ja várj, nem.
"a világ lakossága nem burzsulyokból meg polgárpetikből áll csak, hanem ott a munkásréteg akik megtermelik és megalkotják a világ javait, hozzájuk kell igazodni."
Az autógyártók pont hozzájuk igazodnak azért gyártanak "golfot meg passatot" és nem ilyen túl méretes minden szempontból teljesen értelmetlen szarokat. Egy ilyen nevetséges bohócautóba pont a magamutogató burzsuly fazonok meg a negatív iq-s városi vagány stricik ülnek a normális ember messzire elkerüli maximum egy parkolóban körbejárja mint érdekességet de annyi.
-
#48584626
törölt tag
válasz
LightCommand #79 üzenetére
"munkásréteg akik megtermelik és megalkotják a világ javait,"
LOL.
Világ proletárjai egyesüljetek. -
LightCommand
csendes tag
Gyönyörű, erős, sokoldalú, szikár; igazi férfikellék, nekem megy fel az "álomfalra". Baltával faragott (így szerintem jóval olcsóbban gyártható, cserélhető elemekből épül, amelyek jóval erősebbek és nem kell simogatni hogy jajj megsérült hanem csak hajtani amikor szükség van rá) örökforma, elviszi a családot plusz a felújításhoz a szerszámokat és gipszkartont, csöveket, léceket; vagy vadászathoz túrázáshoz a motyót. Ilyenből kéne több a golf- meg passatutánzatokat meg visszahajítani a gyártóknak hogy kicsit még dolgozzanak rajta tanulgassák az autógyártást (és ne sz@rjanak minden újítástól hanem inkább legyenek merészek és találékonyak) mert a világ lakossága nem burzsulyokból meg polgárpetikből áll csak, hanem ott a munkásréteg akik megtermelik és megalkotják a világ javait, hozzájuk kell igazodni. 👌🏻
-
-Faceless-
őstag
Jah igen azt is. Volt róla bemutató is, hogy a korábbi verziókban egy lapból hajtják ki a részeket, és összesen 3 ilyen panelból áll az egész autó. Ez volt igazából a motivációja az egésznek, hogy könnyű munka miatt sok helyen relatíve kis költséggel le lehet gyártani.
Szóval ha a mondjuk töltőnyílást benyomod akkor az egész platót cserélni kellene. Lehet rá mondani, hogy de majd kiegyengetik, de az csak nagyon kicsi horpadásra megy, ha már megnyúlik a fém akkor az soha nem üti vissza úgy az ember, hogy ne látszódjon meg. -
Kasya
nagyúr
válasz
-Faceless- #75 üzenetére
Most nem is a belső elemekre gondoltam, hanem a borításra. Most egy autón a műanyag lökhárítót könnyű javítani, cserélni egy horzsolás, vagy törés esetén. Itt a nagy egész elem/elemek miatt ezt nem látom könnyen kivitelezhetőnek.
Szerk: leesett..."elemek"...rosszul fogalmaztam (nem az aksira gondoltam).
-
-Faceless-
őstag
Eddig is így csinálták, nem kell ehhez baleset. Tesla hivatalosan csak egészben cserél aksipakkot, és a régit újrahasznosítják. Gondolom így környezetkímélőbb (nem), és olcsóbb (nem).
Az új generációs pakkok már be is vannak/lesznek öntve ragasztóval, hogyha netán merészelnéd javítani, akkor hamar meggondold magad. -
Kasya
nagyúr
Hogy kell majd elképzelni az elemek javítását egy baleset esetén? Vagy az egészet egyben olcsóbb lesz cserélni és a használt elemet újra feldolgozni?
-
#48584626
törölt tag
válasz
Hieronymus #60 üzenetére
"Ott láttam az akkumulátorokat védő alumínium házat. Azokon egyértelműen látszott. hogy a két féldarabot legfeljebb a csavar helyeken munkálták meg. Azt sem melegen öntötték."
Dehogynem. Azok is nyomásos öntéssel készült alumínium öntvények.
-
azbest
félisten
Vitatkozz a gyártóval. Meg azzal a gyakorlattal, hogy tonnában adnak meg sokszor erőt, mert az mindenki érti. Ha nem tetszik, felszorozzátok 9.81-gyel és megnyugodtok.
#71Shadowbull
igazad lehet, sokkal többféleképp lehet fémmel dolgozni, mint korábban gondoltam -
Noukoum
veterán
válasz
Schuler888 #68 üzenetére
Köznyelvnek hívják.
-
7Heads Drago
veterán
válasz
-Faceless- #65 üzenetére
És? Az a lényeg hogy kellendő legyen.
Itt se az 5 csillagra mentek: [link]
És engedélyezett ez is.
Az extrái miatt meg minimum 1 csillagot fog kapni. -
-Faceless-
őstag
Én rántva fogom megenni a kalapom, ha ebből az akármiből utcán guruló igazi autó lesz valaha.
Egészen addig rohadt modern, és trendi amíg el nem kezdjük nézni milyen gyalogosvédelemben, és crash teszteken. Úgy fogja mellkas vonalon kettévágni a gyalogosbiztonsági teszten a mamát, hogy Elon bá tapsolni fog a rakétáján sörözve. -
azbest
félisten
válasz
Hieronymus #60 üzenetére
A giga press kapcsán emlegetett tonna nem súly, hanem préselési erő. Bár lehet a cikk író keveri, mert mintha a 8 ezer tonnás készült volna a cybertrukhoz, a 12 ezer tonnás a teherautókhoz lesz.
Az olasz Idra Group gyártja, ők nevezték el Giga Press-nek. Más cégek is megvehetik, csak ezeket a nagy erejűeket a Tesla rendelte, eddig nem volt ekkora. A 6.1 tonna erejű öntőprés súlya 400 tonna felett van.
Olvasztott aluminiumot használnak az öntőprésben. 750-850 celsiusra hevítik bepumpáláshoz [link] [link]
Amire te gondolsz, az valószínűleg a kisebb, lapokból kipréselt formák, mint ahogyan az edényeket is készítik. A hagyományos gyárakban is sok elemet úgy készítik, ahogyan te írod. Ott sok kis préselt darabból szegecselik / pontheggesztik össze őket utólag.
Amúgy nekem nem teljesen tiszta, hogy mely részét öntik és mely részét hajtogatják a cybertrucknak. A külső exosceletont gondolom hajtogatják, így belső / alvázszerű részt öntik gondolom.
-
<Adamsky>
nagyúr
Ritka randa egy jármű, és annyira praktikusnak se tűnik, mint a Rivian R1T.
Érdekesnek találom továbbá, hogy arról nem nagyon esik sehol szó, hogy egy ilyen "mindent egybe" autó (kaszni + akksi) hogyan lesz majd javítható? Egy eseteges baleset után majd lehet flexelni és ragasztani kell? És mi a helyzet a strukturális akkupakkal?
-
válasz
7Heads Drago #53 üzenetére
+1
-
Hieronymus
veterán
válasz
#48584626 #59 üzenetére
"...12 ezer tonnás öntőgépekkel alkotott..."
Ez van az írásban. Nyilván nem az öntőgép súlya az érdekes információ, hanem a gép által kifejtett nyomás.
A nyomás hatására az alumínium halmazállapotot vált és folyadékként viselkedik. Mivel nincs jelentős hőtermelés a folyamat során, nagyon pontos alakot lehet létrehozni. A beömlő nyílás és a levegőt kiengedő nyílások levágása után kész az alkatrész. Gyorsan lehet gyártani jó minőségben.
A precíziós öntéshez, ennek a nyomásnak a töredéke sem kell. Az acél öntése esetén szükség lehet egy réteg kialakítására az öntvény és az öntőforma közé, hogy ne ragadjon össze az öntvény, az öntőformával. Ez a megoldás kevés utómunkát igényel. Általában a csatlakozópontokon, például a csapágyaknál szükséges finom megmunkálást végezni.
A hagyományos öntés esetén egyszerűen a negatív formába öntik be a vasat A forma leginkább a tégla anyagára hasonlít. Miután kiégették felkenik egy köztes anyaggal. Nem tud a vas a formához ragadni. Öntés után leverik az öntőformát az öntvényről. Az öntvény AS szabvány szerinti lesz. (Ahogy sikerül.) Komolyabb utómunkálatokat igényel felhasználása előtt az alkatrész.Azt gondolom, az angol szaknyelvben nem a magyar szakszavak tükörfordítását használják.
Néhány éve jártam a Münchenben az egyik BMW üzemben, üzemlátogatáson. Ott láttam az akkumulátorokat védő alumínium házat. Azokon egyértelműen látszott. hogy a két féldarabot legfeljebb a csavar helyeken munkálták meg. Azt sem melegen öntötték.
-
#48584626
törölt tag
válasz
Hieronymus #58 üzenetére
Hja. Van olyan hogy hidegsajtolás, csak a Tesla nem azt használja hanem a nyomásos öntést.
-
#48584626
törölt tag
válasz
Hieronymus #54 üzenetére
Guglizz meg egy kicsit, kulcsszó: nyomásos öntés.
Természetesen létezik olyan eljárás hogy hidegfolyatás, de ez nem az. Ekkora és ilyen geometriájú alkatrészt nem is nagyon lehet úgy csinálni.
-
8th
addikt
válasz
7Heads Drago #53 üzenetére
"tartok tőle hogy 4 motorral brutál gyorsulással mit fog ez csinálni maga előtt egy balesetnél"
Mivel a fizikát továbbra sem lehet meghágni így nem a gyorsulása hanem a lassulása az igaz probléma. Ekkora súlyt azokon a ballonos terep jellegű gumikon megfékezni, hát ahhoz sok szerencsét kívánok mindenkinek. Legfőképpen azoknak akikbe majd hátulról beleszáll ezt a bohócautó.
-
csizo13
tag
Na majd 2024-ben veszek egyet használtan harmadáron.
-
Hieronymus
veterán
válasz
#48584626 #52 üzenetére
Hát persze.
Ha még élnek a linkelt könyv szerzői, akkor szóljál nekik, hogy rosszul tudták.
https://www.antikvarium.hu/konyv/javorfi-istvan-gerencser-attila-hidegfolyatas-166139-0A szaktanáromnak már nem kell. Úgy halt meg, hogy rosszul tudta.
-
7Heads Drago
veterán
Ez most mi? Közúti jármű vagy egy tank? Mert nekem inkább tűnik tanknak. Mint ahogy a Hummer-ek eléggé erre hajaznak. És tartok tőle hogy 4 motorral brutál gyorsulással mit fog ez csinálni maga előtt egy balesetnél. Én nem engedném be az EU-ba.
-
#48584626
törölt tag
válasz
Hieronymus #51 üzenetére
Annyira azért mégsem.
Ez nem hidegfolyatás, hanem présöntés.
-
Hieronymus
veterán
"Nem tudom mennyire vagy szakember de folyékony alu az nem lehet hideg,"
Az eljárás neve hideg folyatás. Alumínium esetében jól lehet alkalmazni. https://hu.wikipedia.org/wiki/Folyat%C3%A1s
A meleg folyatáshoz nem kell ekkora nyomás.
Ha már rákérdeztél, igen értek hozzá.
-
Noukoum
veterán
-
Noukoum
veterán
Meg is áll a lámpánál, vagy csak jelzi a kijelzőn?
Mert a lámpafelismerés továbbra is az FSD csomag része tudtommal. Amúgy sincs náluk legdrágább csomag, van az autopilot ami mindig új autóban van és van az FSD. Csak megint hülyeségeket beszél szokásához híven. EAP már régóta nincs.
-
#48584626
törölt tag
Igen, tudom. És már azt is készpénznek vehetjük hogy a HW3 sem lesz elég, cserélni kell azt is.
De ettől függetlenül a lámpafelismerés pl. csak akkor van ha megvettet a legdrágább csomagot.
Amúgy az embereket egyre kevésbé lehet behülyíteni, valahol azt olvastam hogy 10% kábé azok aránya akik megveszik. Korábban meg pont fordítva volt. -
sBc
aktív tag
"A Mercedes-Benz az első autóipari vállalat a világon, amely megfelel az ENSZ UN-R157 előírásának szigorú jogi követelményeinek a harmadik szintű autonóm rendszerre vonatkozóan. A Német Szövetségi Gépjárműközlekedési Hatóság (KBA) erre az UN-R157 műszaki engedélyezési előírás alapján rendszerjóváhagyást adott, ezzel megnyitva az utat egy ilyen rendszer nemzetközi használatára, feltéve, hogy a nemzeti jogszabályok ezt lehetővé teszik."
"A megfelelő útszakaszokon és ahol nagy a forgalom, a Drive Pilot felajánlhatja a vezetés átvételét, kezdetben a törvényileg megengedett 60 kilométer/órás sebességig. Az ehhez szükséges kezelőszervek a kormány peremén, bal és jobb oldalon találhatók." -
vicze
félisten
válasz
#48584626 #39 üzenetére
A probléma egyrészt ott van, hogy ugy 200e 2020 előtt gyártott nem HW3-as autó képtelen lesz rá, pusztán mert a HW nem képes rá.
Sőt igen nagy az esély rá ha lesz az FSD-ből valami akkor csak új HW-val lesz lehetséges. Jelenleg a Tesla a usereket használja adatgyűjtésre, semmi másra nem jó az FSD. Tehát hogy a váráslók miért fizettek az egy elég nagy kérdés. -
Füleske
addikt
Az emberek nagy része nem olvassa el a cikkeket, csak a szalagcímeket. Mint ahogy szerintem Te sem, különben a fenti idézetem alapján nem példálóztál volna a Mercedes "hármas szintű" önvezetésével, az "Autopilot azaz robotpilóta nevet adni egy 2.0 vezetés támogató rendszernek enyhén túlzás, megtévesztő és életveszélyes" ellenében.
-
-
sBc
aktív tag
Jogos ott a van,
de legyen mentségemre, hogy csak egy hangzatos szalagcím az oldal részéről.
A biztonság sokat jelent az autóiparban.
A környezetvédelemnél volt fontosabb a profit eddig. (dízel botrány) -
Noukoum
veterán
Persze, de a semmit tömeges szinten nem tudják eladni. Ellentétben a Tesla féle FSD-vel amire elég nagy kereslet van mert piacvezető és a gyakorlatban is jól használható. Nyilván nem mindenki azért veszi meg, de ezt mondjuk a Teslát kevésbé érdekli.
Ahhoz nagyon nagy marketing erő kell hogy semmit eladj drágán, nagyon kevesek képesek ilyenre egy adott területen. -
#48584626
törölt tag
válasz
Hieronymus #18 üzenetére
Tevedes. Azok presonto gepek, azaz a folyekony aluminiumot ontik nyomas alatt a formaba.
-
sBc
aktív tag
válasz
Hieronymus #18 üzenetére
-
sBc
aktív tag
Senki nem mondta, hogy önvezető, mert a Mercedesnél fontosabb a biztonság és a jogi meghatározás a Teslával ellentétben a marketing duma helyett.
Vizsgálat indult az álló járművekbe rohanó Teslák miatt -
Yoshida
aktív tag
válasz
Hieronymus #18 üzenetére
Nem tudom mennyire vagy szakember de folyékony alu az nem lehet hideg, így akkor meg megállja a helyét az öntvény szó. Mindenhol azt írják folyékony a kiindulási állapot. Nézd meg milyen formát öntenek ilyet sajtolni szerintem nem lehet
-
SkyLine3000
addikt
Ritka ronda izé az a szájbertruk. Innentől kezdve a többi nem érdekel :)
-
Hieronymus
veterán
"...12 ezer tonnás öntőgépekkel alkotott..."
Azok nem öntőgépek, hanem sajtológépek. Hidegen sajtolják az alumíniumot. Ugyan így készülnek a fogkrémes tubusok, ha alumíniumból vannak.
-
Noukoum
veterán
Aközött hogy megveszel mindenkit hogy azt mondja milyen fasza vagy és aközött hogy ígérgetsz dolgokat azért hogy bizonyítsd milyen fasza vagy nem érzel külöbséget?
Gondolom abban sem érzel különbséget hogy egy darab ember azt mondja hogy a jegesmedve szép és van egy politikai párt aki adófizetők pénzéből fenntart egy televziót amiben azt mondják hogy a jegesmedve szép. Tökre ugyanaz, tényleg. Ja nem!
Füleske: Végülis nem hazudnak. Ez nálam marketing eszköz, mint az FSD és az autpilot. De milyen vicces amikor a merci csinál ilyet az nem baj. De ha a tesla na akkor tragédia.
-
sBc
aktív tag
Mert csak a reklámok által lehet befolyásolni?
Musk túlzó nyilatkozatai nem befolyásolják az arra hiszékeny embert? Hol vannak az igéretei? (Semi, Cypertruck, Roadster)
Autopilot azaz robotpilóta nevet adni egy 2.0 vezetés támogató rendszernek enyhén túlzás, megtévesztő és életveszélyes.Hagyományos gyártókról meg:
Zöld utat kaptak a hármas szintű önvezető Mercedesek Németországban -
Noukoum
veterán
Ignoráld hogy miről volt szó, helyes. Reklámokról.
sBc: az autopilot a tesla vezetéstámogató rendszere. Ezt el is mondják, le is van írva. Mi köze van ennek a reklámok általi befolyásoláshoz? Ha nem vetted volna észre a nagy hater szemüvegedtől, az összes autógyártó hangzatos neveket ad ezeknek a rendszereknek.
Leírni hogy a Tesla befolyásol miközben leírjuk hogy nem költ reklámokra.
Szólni kéne a hagyományos gyártóknak hogy kezdjenek el befolyásolni, nem elég az hogy megvesznek minden médiumot azért hogy az emberek vásárolják a termékeiket.
-
Bone123
HÁZIGAZDA
Egy tech demó nem egyenlő egy piacon elérhető szolgáltatás reklámjával, ahogy egy csini prototípus sem egyenlő az évekkel később megjelenő, unalmassá rádukált tucatjárművel. Az FSD oldala világosan definiálja a vásárlás előtt az elérhető képességeket. El kell olvasni.
Ami a nevében is tesztjellegre célzó FSD Beta programot illeti, lassan másfél éve tesznek közzé egyszeri tulajdonosok videókat bármilyen külső kontroll nélkül és rengeteg hibával, így jól látszik, miért erősen béta jellegű a rendszer, de az is, hogy milyen ütemben fejlődik.
-
clon
senior tag
..és láttál olyan gyártót aki nem befolyásolja az embereket? Legfőképpen mint ahogyan mondod XY teszi és ha Ő nem akkor ugye versenyhátrányba kerül és mindenki pénzből él.
Az előbb említetted "nem onnan kellene tájékozódni" DE a magyar autósoldalak is annak tolják a szekerét aki fizet mint ahogyan a külföldi oldalak is pont így vannak ezzel de fennkölten hirdetik a "függetlenségüket" -
vzsryl
nagyúr
Van erről bőven infó, nyugodtan nézz utána. Kicsit kitömködik a kamera felé a dolgokat, nem csak bedobálják, mint Kittike a Sibrik úton, és ha jól emlékszem, akkor fújjnak rá egy kis fényesítőt. Ennyi. Durva lenne, ha minden mekiben ennyire odafigyelnének a tálalásra. Várhatnánk is 5-6 órát egy sajtburger menüre.
-
clon
senior tag
Tényleg? és amit veszel a kasszánál az is valódi náluk készült és közelében sincsen a reklámfotónak. Nem azt mondtam nem ugyanaz, hanem azt a reklámfotón kipolírozzák a "sz@rt" is mert úgy eladhatóbb de mikor megkapod közelében sincsen a kinézetének.
Márpedig a reklámfotóval befolyásolják a vevőt a Mekiben is így azért bizony ez is jelentősen ferdíti a tényeket.A Mekiben készült a reklámfotón levő is CSAK nem biztos ugyanabból és az sem biztos ugyanaz a minősége is DE attól a Mekiben készültek...
BÁR szerintem tévedsz, mert a reklámfotósok jelentősen "módosítgatják" a terméket ugyanis alap kinézetben leginkább az valósághoz közelít azért meg nem fizetnének nekik mert azt egy "mobillal" is ingyen leklattyinthatná a Meki PR-os oszt' megmaradna egy csomó lé amiből majd év végén mint megtakarításból %-osan részesül, -
Kasya
nagyúr
Meki, KFC, Aldi, Lidl, stb., teljesen mindegy. Össz forgalmat tekintve igen is nagy kár róható fel nekik, ha a reklámaikat "csalásnak" tekintenénk.
Ráadásul nem tudom, hogy a linelt videó egyáltalán "kereskedelmi célú" "reklámnak" mondható-e, ugyanis semmit sem emel ki, hogy mit hirdetne. -
Noukoum
veterán
-
clon
senior tag
Tehát egy 5000Ft étel ami reklámban átvert "egyenértékű" egy Tesla önvezető mennyi is az ára ???
Azért nem mindegy, hogy egy étel ehető DE nem olyan mint amilyen a reklámában szerepel (ld. pl. McDonald’s még sosem volt olyan a hambi mint a felső árlapon levő fotón)
viszont
egy Tesla önvezető autó benne 4 tagú család "élete"...
Új hozzászólás Aktív témák
- Formula-1
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Battlefield 6
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Bluetooth hangszórók
- Óra topik
- Milyen notebookot vegyek?
- További aktív témák...
- Dell Precision M4700- I7 4. generációs - 16Gb - Nvidia Quadro
- Panasonic Toughbook CF-MX4-1 12.5" Érintős- - Akár 8-10 órás akkuval
- Gyermek okosóra GPS nyomkövetővel, Wonlex CT06PRO-L 4G lila, új
- BH Fitness Prisma M30 futópad kedvező áron, első tulajdonostól
- Weboldal készítés verhetetlen áron! - Vállalkozásoknak, Portfóliónak, Cégeknek
- Azonnali készpénzes AMD Ryzen 1xxx 2xxx 3xxx 5xxx processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X250 - i5-5GEN I 8GB I 256GB SSD I 12,5" HD I Cam I W10 I Garancia!
- LG 55G4 - 55" OLED evo - 4K 144Hz & 0.1ms - MLA Plus - 3000 Nits - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium
- LG 27UP850NP-W - 27" IPS LED - 3840x2160 4K - DisplayHDR 400 - USB Type-C - AMD FreeSync
- Azonnali készpénzes INTEL CPU NVIDIA VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest