Aktív témák
-
Raymond
titán
''Ezért is lehetséges, hogy az újabb driverek-be beépített röpfordítókkal sokkal közelebb lehet kerülni az NV35 elvi maximális teljesítményéhez.''
ATI-m van, de mivel amit itt leirtal az igaz (a kerdes csak mi a maximalis teljesitmenye ?) remelem eljon a nagy gyorsulas. Az oka az, hogy ha ez nem tortenik meg, meg tovabb csusznak a DX9-et kihasznalo jatekok. -
FreeM
aktív tag
''Mivel a maximumot felesleges volna szabványban rögzíteni ezért nem teszik.'' És ki mondta, hogy a maximumot rögzítették? Tudod mi a különbség a minimum a maximum és egy konkrét érték között?
Látom nem értetted meg, de a Te kedvedért még egyszer leírom. NEM 24 bit a minimum! Vannak olyan komponensek ahol 24 bit és van olyan ahol 16 bit! Ez SEMMIKÉPPEN sem egyezik meg azzal, hogy ''24 bites pontosság és pont''.
''Úgy látszik nem olvastad a ''DX9 Beta2 API specifications'' című írást.'' Valóban, én ugyanis a végleges változatokból merítek. :DD -
Power
senior tag
''Mellesleg, még ha igaz is lenne a Beyond-os írás, Te akkor is rosszat mondtál, mivel ott világosan szerepel hogy a 24 bit a minimum, Te pedig azt állítottad, hogy 24 bit és pont. ( Az = és >= relációk nem azonosak! )''
Mivel a maximumot felesleges volna szabványban rögzíteni ezért nem teszik. A kutyát nem érdekli, hogy egy hw 24 bittel oldja meg, vagy 32-vel, az a lényeg, hogy 24 legyen meg. S ezért 24 bites pontosság és pont.
Ez így van például a FPU-nál is. A Double precizitás csak azt írja elő, hogy 64 bites legyen legalább, az hogy belül 80 bittel számol, a kutyát nem érdekli.
''Ennyit a medve méretű verébről! ''
Naivságod már több, mint megmosolyogtató. :)
''A mondat első fele igaz, de nem állítottam az ellenkezőjét sosem. A második felét viszont vagy elírtad, vagy nagyon nagy blődséget írtál.''
Úgy látszik nem olvastad a ''DX9 Beta2 API specifications'' című írást. -
Keitaro
addikt
Közelebb lehet érni, de az is kevés. Ha megnézed 4 aritmetikai és 8 textúra utasítás ha optimálisan vannak rendezve. Ebből nem lehet egetrengető sebességtöbbletet kihozni, de az tény, hogy gyorsabb lesz. Sajna ha így folytatják, sosem fogjuk megtudni mennyivel, mert az új driverekben, nem csak ezt csinálták, hanem a minőséget is csökkentették :(
Pedig megnéznék egy 5x drivert ami nem ''csal'', és megmutatja optimalizálva mennyivel jobb. szvsz a 9800-at akkor sem éri el. Gonolom olvastad a 3DCenteres CineFX elemzést, és onnan veszed az infóidat. De azokból ez látszik.
Az mondjuk nagyon érdekel, hogy ezek után meg mernek e kockáztatni más néven egy CineFX-et az nV40-ben. -
FreeM
aktív tag
''Nem ertem mirol megy ez az izzadas.'' Pedig elég világosan le van írva. :))
Egyébként semmilyen izzadás sincs.
''24bit a minimum amit KELL tamogatni '' Nem nem! A DX9 specifikációjából ez egyértelműen kiderül (lsd. feljebb), és ahol elég a 16 bit az NEM a partial precision miatt van. Az egy teljesen más tészta.
''es nem jatszadoznak el a hint-ekkel, akkor az NVxx hardware meghal a teher alatt'' Nem hal meg egyáltalán. A lassulás oka elsősorban nem emiatt van. Ezért is lehetséges, hogy az újabb driverek-be beépített röpfordítókkal sokkal közelebb lehet kerülni az NV35 elvi maximális teljesítményéhez. -
DrSoul
őstag
Nézd, nem én építettem az FX-eket, de én úgy tudom, hogy 2 kevert mód van. Az FX5900-nél ez az, hogy néhány regiszterhez 32 bitet használ, néha meg csak 16. Az FX 5200 és 5600-nál nem ez a kevert mód, hanem az, hogy ugrálnak a PS2.0 és az 1.4 között (DirectX8.x), ami nem lebegőpontos elvileg, hanem fix pontos. Én így tudom. És szerintem nem az FX5900-ről volt szó, hanem az NV3X-ről... És ezek benne vannak.
Persze, hogy a DirectX9 nem egyenlő a PS 2.0-val, de az igen jelentős jellemzője... szvsz :) -
Raymond
titán
Nem ertem mirol megy ez az izzadas.
24bit a minimum amit KELL tamogatni -> FX tud 32bit-et igy kompatibilis, mivel 32 > 24. Hogy a ''valo vilag''-ban hasznalhato legyen, ahoz viszon 16bit float vagy 12bit integer-t kell hasznalnia. A Partial Precision hints az nVidia nyomasara kerult bele a specifikacioba, de ez amugy is mindeny, mert az indoklas az, hogy nem mindig kell 24bit float, ami igaz. Ha a DX9 programok viszont a specifikaciot kovetik es nem jatszadoznak el a hint-ekkel, akkor az NVxx hardware meghal a teher alatt. Ezt sokan nem fogjak megtenni, foleg ha az XGI es az S3 kartyai ugyanugy gond nelkul futtatjak a 24bit HLSL kompilalt shader-eket mint az R3xx hardware. -
FreeM
aktív tag
''A DirectX nem egyenlő a PS2.0-vel, a PS3.0 is benne van.'' A mondat első fele igaz, de nem állítottam az ellenkezőjét sosem. A második felét viszont vagy elírtad, vagy nagyon nagy blődséget írtál.
Az általad idézett rész viszont hibás! Ugyanis nem egyezik a DX9 specifikációjával! :DDD -
Power
senior tag
válasz
Hun'reeth #17 üzenetére
Most te értettél félre :)
A nem full, azt úgy értem, hogy tartalmaz olyan részeket ami nem DX9-es, de ugyanebből meg van a DX9-es is. Képzelj el egy autót, amiben benne van egy ferrari motor, meg egy trabant.
Versenyautó?
Igen, de ha van egy gyorsabb ferrari amiben nincs trabant, akkor az jobb. :) -
Power
senior tag
Hú már megint a PS2.0 :)
A DX9 csak implementálja a PS2.0-öt, de nem egyenlő vele.
''Ez abszolute programozás kérdése. Lehet full 32 bites módban használni, full 16 bitesben, full 12 bitesben és keverten is''
''Nem pontosan. A GPU konstrukciója is számít... Fából nem lehet vaskarikát... Tudomásom szerint az FX5200 és 5600 nem kezeli a 32 bitet... De ha nem értesz egyet, majd berakom a linket.''
De pontosan, ha nem kezeli az 5600 szerintem igen(az 5200 lehet, hogy nem), akkor nem DX9-es. De amúgy itt az 5900(5800)-ról volt szó. -
Power
senior tag
''A DX9 részét képező PS2.0 specifikációja különbőző dolgokhoz különböző minimális pontosságot ír elő, van amihez 16bites FP ábrázolás a minimum (pl. konstansok) van amihez 24bites FP (pl. átmeneti regiszterek), de sehol sincs az előírva, hogy pont 24 bit!''
A DirectX nem egyenlő a PS2.0-vel, a PS3.0 is benne van.
With the debut of DirectX 9 (DX9), we see the introduction of a feature that is highly desirable in terms of approaching cinematic rendering quality, which is high precision rendering within the pixel/fragment shaders pipeline.
With DX9 and its compliant hardware, we now have floating point (''FP'') calculation choices available to developers. Note the word ''choices''. DX9 specifies that for hardware to be DX9 ''compliant'', the minimum specification for floating point is 24-bit. - from Beyond
''Téves alapismeretek esetén nagyon valószínű, hogy téves következtetésre jut az ember. Sajnos rengetegszer látom ezt itt. ''
Bagoly mondja. -
Sav
tag
Gyerekek, ez az NV38, szánalmas komolyan. Ez olyan mintha az AMD még mindig a Tbred-ekkel operálna... :(
-
boygo
aktív tag
Találtam képeket az NV 38 -ról.
Annyira irigyek már az ATI-ra, hogy bezöldűltek. :D
[L]http://www.hardwareoc.hu/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=3605&mode=thread&order=0&thold=0[/L] -
faster
nagyúr
Ezért hívják a saját 32 bites regiszterrendszerüket PS 2.0+ -nak. Teljasíti a DX9 spec.-t, csak lassan számol. Valsz. a hardverben 16 bites aritmetika van, ami a 32 bitet két lépésben számolja,ez persze nem biztos. Mindenesetre a teljesítménye a PS-nek durván feleződik, ha a régi detorátorral használják a half-life-ot. Valószínűleg azzal a driverrel még 32-bites üzemmódban számol az FX.
-
Raymond
titán
''Az NV35 mindenhol tud 32 bites FP aritmetikát is használni, így MESSZE teljesíti azt, amit a PS2.0 ezen a területen előír.''
Ez igy van. Ezert irtam azelott hogy az FX is szabvanyos. A kerdes csak az mit ernek el a szabvany tullepesevel, ha az slideshow telhejistmenyt hoz magaval. -
FreeM
aktív tag
''A DX9 24 bitet ír elő és pont.'' A DX9 nem 24 bitet ír elő és nem pont! Megint ezek a durva leegyszerűsítések.
A DX9 részét képező PS2.0 specifikációja különbőző dolgokhoz különböző minimális pontosságot ír elő, van amihez 16bites FP ábrázolás a minimum (pl. konstansok) van amihez 24bites FP (pl. átmeneti regiszterek), de sehol sincs az előírva, hogy pont 24 bit!
Az NV35 mindenhol tud 32 bites FP aritmetikát is használni, így MESSZE teljesíti azt, amit a PS2.0 ezen a területen előír.
Téves alapismeretek esetén nagyon valószínű, hogy téves következtetésre jut az ember. Sajnos rengetegszer látom ezt itt. -
tocsa
senior tag
Gondolod vegig.
1. Van a DX9 szabvany.
2. Az ATI es az FX is teljesitik.
3. Az FX tetu lassan megy DX9-el.
Hogyan kovetkezne ezen alap axiomakbol, hogy szar a szabvany?
Az az nVidia benasaga, hogy tetu lassu. Semmi koze a szabvanynak ahhoz, hogy egy adott hw gyarto milyen benan vagy lassan implementalja a szabvanyt.
Tehat megegyszer: az FX _is_ _teljesiti_ a DX9 szabvanyt. De tetu lassu.
ui:
Kitalalom. Neked nVidia kartyad van.
Folosleges magyarazni a bizonyitvanyt az NV-nek. -
Sanya
nagyúr
De már csak 1 kérdésem van. Ki az a John Carmack?
-
Raymond
titán
''amúgy nem tudom miért találja mindenki viccesnek a tomshardware oldalt''
Mert ha mar evek ota olvasod, akkor nem kerdezel ilyet :-)))
Amugy nem erdemes bojkottalni, csak az eredmenyeket kell elolvasni mert erre jo (mindig sok a teszteredmeny), nem a kommentart. SZVSZ amugy lassan visza fognak terni a normalba (mar elkezdtek), de a reputacio javitasa eltart egy darabig. -
e-biza
őstag
itt van néhány másik kép az nv38-rol
[L]http://www.hwupgrade.it/articoli/908/index.html[/L] -
e-biza
őstag
senki nem akarja szépiteni még a tomshardware sem, legalábbis számomra nem az szürödött le a driver tesztjükben,hogy nvidia a legjob, az 51.75 driver alegszupereb. egyszüren nem tudom elviselni,hogy egyesek alaptalanul rágalmaznak meg oldalakat.
amúgy mit gondolsz, nem lehetséges,hogy az elrontott nv30 utodja még mindig magában hordozza az nv30 negativ oldalait és az nv40 jobb lesz? a belegondolunk,hogy a féléves ciklus késett.
szeptemberben jött volna az nv30
január körül nv35
junius augusztus nv38
és karácsonyra nv40
ehhez képest csuszott minden egy kicsit. -
e-biza
őstag
-
DrSoul
őstag
Bár én most nem a tomshardware-t akarom minősíteni semmilyen téren sem, de azért ezt a nyilvánvaló nVidia próblémát elég nehéz szépíteni... Ez egy akkora tény, hogy csak na. Az nVidia is csak azzal tudja magyarázni, hogy ''kilépett a fejlesztésből'', meg hogy ''rossz a driver''...
-
Vitus
őstag
Hát ez szomorú! Az viszont, hogy a doom3-nál van vagy lesz egy köztes megoldás tehát, hogy menni fog rendesen fx-en is az a termék sikerességét is nagyban befolyásolja. Ezért szerintem a HL2-höz is készülni fog valamilyen fx-optimalizáció mert így egy nagy piaci részt veszíthet a szoftver. Mert nem mindenki adja majd el a hardware-t, csak a fanatikusok. :)
-
e-biza
őstag
Ez izgi :)
[L]http://www.tomshardware.com/business/20030922/computex_1-06.html[/L]
amúgy nem tudom miért találja mindenki viccesnek a tomshardware oldalt. mi alapon rágalmazzátok meg,hogy bizony nv párti?
hogy egy elelnpéldát mutassak:
[L]http://www6.tomshardware.com/graphic/20030918/aquamark-20.html[/L]
''We colored the scores with the NVIDIA drivers v45.23 and v51.75 because they do not render the correct image (see quality comparison). The only driver rendering a correct image is v44.03 from Mai 2003, which shows a very low performance compared with the ATI cards. ''
Ha annyira nvpárti lenne akkor nem irogatnának ilyet. -
$JD$
csendes tag
Nem értem én sem mi a baj a szabvánnyal.
Ha az Ati tud rá megfelelő GPU-t tervezni, akkor ez az NVnek is sikerülhetne. -
$JD$
csendes tag
Kiborult a bili (megint).
Szerintem no comment.
Jahj, megyek megnézem tomshardware ezt most mivel magyarázza meg :)
akkora vicc az az oldal :) Már biztos készül a 60.00 -ás detonátor lol :) -
DrSoul
őstag
''A DX9 24 bitet ír elő és pont.''
Ezt honnan veszed?
Itt nézzd meg [L]http://www.digit-life.com/articles2/ps-precision/[/L] a cikk ezen a részén ''A closer look at PS 2.0 standard and current PS 2.0 capable hardware ''
A DirectX9 az PS2.0. Na, akkor nézd meg, mit írna elő a PS2.0
De mindegy, mert a 24 bitet meg végképp nem tudja kezelni az Fx...
''Ez abszolute programozás kérdése. Lehet full 32 bites módban használni, full 16 bitesben, full 12 bitesben és keverten is''
Nem pontosan. A GPU konstrukciója is számít... Fából nem lehet vaskarikát... Tudomásom szerint az FX5200 és 5600 nem kezeli a 32 bitet... De ha nem értesz egyet, majd berakom a linket.
A kevert mód egy kétségbeesett próbálkozás volt, a ''Mentsük a menthetőt'' cimszó alatt, és nem ezt fejlesztették ki. Ez később jött, mint kompromisszum, de ennek is utána nézhetsz... -
Hun'reeth
őstag
Épp erről van szó! :D
Ahogy írod az Fx nem full DX9-es kártya. Hogyan lehet megfelelni egy szabványnak nem full??? Van semi DX9 meg full DX9?! Erre mondtam, hogy nem elég konkrét a szabvány.
Ha én alkotnék egy szabványt annak vagy megfelel valami vagy nem. Nincs full meg nem full. :P -
e-biza
őstag
nagyon jo hir...úgy Doom3 alpha idején is tudni véltük ezt :) mindjárt itt az nv40, lehet már máshogyan alkották meg a chipet. az nv30 egy elrontott gpu lett, az nv35 pedig ennek az elb@szott gpunak az utodja. ha az nv40-el tudja magát tartani az nv akkor még lehet az jo lesz.
-
Power
senior tag
''Félreértettetek!''
Mentégemre nem csak én :)
''Arra gondoltam, hogy azért sz@r a szabvány, mert az fx olyan megoldásra jutott ami bár megfelel a szabvány kritériumainak de mégsem jó! Tehát nem elég konkrét a szabvány.''
Konkrét a szabvány.
Itt csupán arról van szó, hogy az NV3X tervezése kezdetén volt pár rossz döntés.
Az egyik az, hogy nem egy full DX9 kártyát akartak tervezni, hanem egy hibrid megoldást, mert úgy gondolták(most már látszik, hogy rosszul), hogy ez lesz a nyerő megoldás. -
Power
senior tag
''Hogy érthető legyen: van a DirectX szabvány, mely a Pixel Shader 2.0-t használja. Ez egyszeres lebegőpontos (floating point) számításokat követel a GPU-tól, elméletileg 32 biten.''
A DX9 24 bitet ír elő és pont.
''Ezt az FX kártyák nem bírják, kivéve a 5900Ultrát, melynél néha ez működik, de néha ő is 16bitet használ.''
Ez abszolute programozás kérdése. Lehet full 32 bites módban használni, full 16 bitesben, full 12 bitesben és keverten is. Ez a kevert mód nyújtja a legjobb megoldást, viszont erre külön optimalizálni kell ami egyáltalán nem könnyű. -
DrSoul
őstag
Hogy érthető legyen: van a DirectX szabvány, mely a Pixel Shader 2.0-t használja. Ez egyszeres lebegőpontos (floating point) számításokat követel a GPU-tól, elméletileg 32 biten. Ezt az FX kártyák nem bírják, kivéve a 5900Ultrát, melynél néha ez működik, de néha ő is 16bitet használ. De a többi FX kártya erre 16 bitet használ: ezt is úgy éri el, hogy a 32 bites regisztereket (melybe ''bepakolódnak'' a lebegőpontok, ezek egyfajta számok) megfelezi. Ezt már nem teljes lebegőpontos számításnak hívják (melynek kellene lenni a DirectX9-ben), hanem csak részleges. Ezért én nem mondanám,hogy az NV3X kártyák valóban directX9-re lettek kitalálva: a GPU architektúrája ezt megcáfolja, nem tudja kezelni, csak rosszab képminőségben (mint már írtam,mert 16 bit...).
Kicsit túlzásnak tünhet, de ebben egy FX5600 egy GF4 Ti4200-es szinvonalán van.
Az Ati kártyák 24 bittel dolgoznak, mindig, ezt mindig tartják, tehát a kép is sokkal szebb, mint az FX-eknél, és gyorsabbak is. Csak nézzétek meg Parci cikkét: ''Döbbenet...''
Ezért írnak új drivereket, és a HalfLife2 motorját is javították, hogy néha szerencsétlen FX-eknek ne legyen muszály használni a Pixel Shader 2.0-t, hanem néha mehessenek PS 1.4 is... (direcX8.x) Így kicsit javult a helyzetük, de csak pár százalékkal, és csúnyább a kép. Nagyon rosszak lettek ilyen szempontból az FX GPU-k. A régebbi, nem DirectX9-es játékokkal persze remekül szerepelnek (mert nem PS 2.0). -
ArchElf
addikt
Azt mondjuk nem tudom, hogy hogyan fogják áthidalni az Nv-nél az (úgy látszik borzalmaasn sikerült) FX széria miatt keletkező szakadást a piacon. Ez ugyanis nem szokott jót tenni egy cég hírnevének.
Szerintem megfogtad a lényeget, csak a másik oldalról. Az NV igenis létrehozott egy csontig (vagy még annál is tovább) húzott kártyát a Ti4 sorozatból... Ez lett az FX. Most hogy ez hardveresen, szoftveresen, vagy hibrid üzemmódban tudja-e csak a DX9-et az egyrészt mellékes másrészt a fejlesztők ükunokái is fizetnék a perköltségeket, ha kiszivárogtatnák, hogy valami nem stimmel (ha netalán így lenne). Ha nem így állunk a kérdéshez, hanem, hogy milyen jó DX8.1-es az FX sorozat, akkor bőven veri az előző szériákat.
Ami meg a tátongó szakadékot illeti? Talán kijön az NV4x, a lázadás elött...
:(
AE -
Mi meg azt kérdezzük, hogy mikor lesz már végre itt a nagy hentelésnek az ideje???
-
dr.Mura
tag
Szerintem is az Nv szabvány-adaptációja lehet a bugos. Elvégre nem arról volt szó, hogy az FX nem tudja, amit kell, csak hogy olyan tetü lassú, hogy az embertelen.
Mellesleg nem tudom, feltűen-e vlaakinek, de az eBay-en egyre több FX5600, 5800 és 5900 tűnik fel nagyon jutányos áron, amióta a HL2-vel kapcsolatosan kiderült a turpisság.
Egyébként anno már alaposan ''ki lett tárgyalódva'' a téma, szerintem többet majd csak akkor fogunk megtudni, amikor 1. kijön a tényleges HL2, 2. kijön a Doom3.
Azt mondjuk nem tudom, hogy hogyan fogják áthidalni az Nv-nél az (úgy látszik borzalmaasn sikerült) FX széria miatt keletkező szakadást a piacon. Ez ugyanis nem szokott jót tenni egy cég hírnevének.
Mellesleg egy gyermeki kérdés: miért nem lehetett a (baromi jól sikerült) Ti4200 szériát egy kicsit felpolírozni és magasabb órajellel, némi optimalizációval áthidaló megoldásként kidobni a piacra, amíg nincs valami tényleg működő DX9-es cuccuk? Úgy legalább megspórolták volna ezt a blamát. -
Hun'reeth
őstag
Mármint az Nv arról, hogy sz@r a szabvány. :D
-
Hun'reeth
őstag
Ebből az egész Dx9 hajcihőből egy dolgot szűrtem le. Sz@r a szabvány. Akik megalkották a dx9 specifikációit nem szűkítették eléggé a kört. Legalábbis úgy tűnik, hogy az NV megoldása ugyan megfelel az előírt követelményeknek de mégsem 100%-os. Persze erről nem feltétlenül ők tehetnek.
-
csudri
őstag
Nekem valami nem világos! Lesz a játék options menüjében egy fx opció? Vagy mi?! Vagy lesz Doom3Light? :D:D
Aktív témák
- sellerbuyer: Mivel fotózz és videózz 2025-ben? Elég egy mobil vagy kell egy kamera?
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Milyen videókártyát?
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Vicces képek
- Miskolc és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Villanyszerelés
- Mikrotik routerek
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I7 12700E / RTX 3070Ti / 32GB DDR5 / 1 TB SSD
- AKCIÓ! ASUS ROG STRIX Z270G Gaming WiFi alaplap garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 64GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3347, 100% Akksi
- Hp Zbook 15 G5 15,6" FHD/ i7-8850H, 32GB, 512GB SSD, Quadro P2000, Magyar- Win11
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest