Új hozzászólás Aktív témák
-
ALI_G
veterán
előzőekben is írtad és szeretnék válaszolni arra is.
Mivel kockázati tőke, részben arra is hajtanak, hogy felvásárolják őket, hisz akkor hamarabb visszajön a pénz, de nem akkora haszonnal. Ha meg bebukják, akkor a befektetők megjegyzik a céget mindenestül, és fektetnek másba. Bár én a felvásárlásra teszek, mondjuk 2 év normális esetben, 1 év ha időben kihozzák, fél év ha vmelyik cég nagyobb jövőt lát, nagyobb tőke bevonás esetén. De ha a saját befektetők tudják erőltetni a terméket, szép jövő reményében akkor kitudja, lehet 3 év isÉs még lehetne kombinálni össze-vissza.
10. hsz környékén már féltem (pontosabban megnézve a 7-ig), hogy senki se érti a cikket. A cél valahol ott lehet, hogy ez a kis hardver (ami lehet akkora lesz mint egy videókártya) kap meg egy rakás utasítást és eldönti melyik egység tudná leghamarabban, leghatékonyabban kiszámolni az adott dolgot. Kicsit (de csak nagyon kicsit) olyan lesz mint egy RISC és SISC mag. Táblázatban tárolja azt a jónéhány utasítást ami elemi szinten elvégezhető, és mondjuk vmelyik egység egy ciklus idő alatt eltudja végezni. A többi meg bonyolultabb, azt meg mással végezteti.
uh, nagyon elmentem a témától.
[Szerkesztve] -
rudi
nagyúr
AGEIA-nak is sok esélye volt a gamer vonalok a finoman szólva is más kaliberű konkurensekkel szemben, pedig nekik is mindenféle leendő ügyfelük volt. Az ATI és NV már most szállította a 2-4 GPU-s megoldásait, és ha igaz a DX10.1-es dolog (meg az, amit az R600 kapcsán állítanak, hogy szinte bármennyi könnyen összefogható belőle), akkor a Lucidnak sem lesz itt nagyon keresnivalója. Majdcsak megtetszenek valakinek és megveszi őket.
-
orbano
félisten
Nem hinném, hogy pont egy ilyen területen lenne szükség ennyire általánosított megoldásra, inkább jellemzőek itt a speciális megoldások, elvégre nagy K+Fű és kis darabszámú termékekről van szó, nem érzem szükségét egy ennyire kommersz rendszernek. Renderelésre és hasonló dolgokra pedig már megoldásokat jelentenek a jelenlegi rendszerek. Egy renderert megírni a jelenlegi GPUk kihasználására nem akkora kunszt, hogy ezért egy ilyen kaliberű chipet kelljen integrálni mondjuk alaplapokba.
A játék(hardver)iparra pedig ráfér egy ilyen vérfrissítés, úgyis bajban vannak, ráadásul a VGA gyártóknak is jól jön egy kis plusz eladás, ha nagyobb divat lesz a multiGPU megoldás...
Az Asus és az Alienware pedig tudtommal nem az a tipikus orvosi célhardvereket és renderelő/vizualizációs szervereket gyártó cégek -
FireGL
aktív tag
Eléggé szkeptikus vagyok a gamer vonallal kapcsolatban. Az Intel, AMD, NV (hehehe, az ATI megvásárlásával háromtagúra redukálódott a banda) nem nagyon szeret másokkal osztozkodni, kétlem, hogy hagynának egy 3rd party kis céget beleköpni a levesükbe. Nagy haverjuk az M$ tuti bevédi majd őket mindenféle szoftveres barikáddal.
Egy kínai fórumon olvastam (translator segítségével) tavaly a DX10.1-ről olyasmit, hogy directx szinten támogatja a multi-gpu (nemcsak dual és quad) használatot a hardverhez adott drivertől függetlenül, hogy optimalizálták a futtatni kívánt szoftvert / játékot vagy sem. Az alap DX10 ezt nem fogja támogatni.
-
LordX
veterán
A GPU grafikához való. De nem csak grafika van egy játékban, pl. AI, ami jelenleg nem szokott túlmutatni a scripteken és az útkereső algoritmusokon, pontosan mert nincs elég processzorteljesítmény hozzá. Úgyhogy nem fog, majd készítenek normális intelligenciával rendelkező programokat is.
-
rudi
nagyúr
Eléggé szkeptikus vagyok a gamer vonallal kapcsolatban. Az Intel, AMD, NV (hehehe, az ATI megvásárlásával háromtagúra redukálódott a banda) nem nagyon szeret másokkal osztozkodni, kétlem, hogy hagynának egy 3rd party kis céget beleköpni a levesükbe. Nagy haverjuk az M$ tuti bevédi majd őket mindenféle szoftveres barikáddal. Ellemben orvosi képfeldolgozásban és hasonló területeken érdemes lehet még mozgolódni, mert ott tudtommal csak a Matrox-szal kell komolyabban viaskodni (kérdés, hogy őket mikor veszi meg valaki). Aztán ott van a másik lehetőség. Ha a kis cég szépen mozgolódik, akkor majd őket veszi meg valaki - jó pénzért
-
-
#95904256
törölt tag
Ez a hír gondolom a professzionális felhasználóknak szólt, mert engem mint átlag felhasználót nem igazán érdekel hogy mennyire skálázható a hardverem erőforrásai.
-
rudi
nagyúr
A feladata egyfelől lehet N darab VGA-t úgy ''álcázni'' a CPU felé mintha az csak egy teljesen hétköznapi VGA lenne. A max 4 GPU-s megoldás például rákerülhet egy olyan alaplapra, ahol van négy hosszú PCI Express foglalat. Egy ilyen cuccal azt a reklámanimációt, amit egy 8800GTX-szel négy napig renderelnének, meg lehet csinálni (jó esetben) egy nap alatt. A nagyobb grafikus clusterekkel hajthatnak például planetáriumot, ahol kupolára vetítenek egy elég sok fényforrást valós időben renderelő animációt mint az Evans & Sutherland csodáival [link] (jobbra, a kis képen látszik, hogyan is néz ki egy ilyen ''VGA'').
-
rudi
nagyúr
Eléggé tévúton jártok. Az ilyen jellegű tömbösítést elősegítő chipek komoly számítási igényű feladatokhoz (nem játék szintű/célú szimulátorokhoz, valós és nem valós idejű 3D renderhez, újabban meg már GPU-t is igénybe vehető általános célú számoláshoz, és hasonlókhoz) készülnek, ahol nem csak 2-4, hanem jóval több GPU-t is összeköthetnek.
-
Drizzt
nagyúr
Az lenne a lényege, hogy akkor is szétosztja egyenletesen a feladatokat a gpu-k között, ha az alkamazás amit használsz erre nem lenne felkészítve. Pl.: vannak olyan progik, amik sli-t, meg crossfire-t nem igazán használják ki, elvileg ezek ezzel ugyanolyan gyorsan fognak menni, mintha eleve úgy írták volna őket, hogy képesek legyenek kihasználni. Arról sajnos nincsen szó a hírben, hogy pl.: lesz-e valamilyen lehetőség inhomogén gpus rendszert is alkalmazni, vagy csak azonos gpu-k között lesz lehetőség a munkamegosztás optimalizálására. Meg hogy ez akkor elvileg a közvetlen Sli-s összekötés nélkül is fog-e működni, számomra az is kérdés, mert szerintem igen...
-
Remington
őstag
válasz
FehérHolló #2 üzenetére
sztem a chipsettől teszi függetlenné tehát mondjuk egy 915-ös lapon is lehetne sli/cf ha rárakják
-
ftc
nagyúr
ennek a chipnek az lenne a lényege,hogy pl 2 GPU kommunikál akkor ne terhelje le a CPU-t hanem egyenesen oda irányítja?
nem tudom,hogy értelme les e de jönnek a 4,8 x magos CPU-k és azok lassan malmozni fognak mert mindenre célhardvert készítenek kisebb nagyobb sikerrel? -
Csapi007
veterán
Hello
Várjuk. -
FehérHolló
veterán
Inkább arra hivatott, hogy a CPU-t képessé tegye egyszerre több VGA párhuzamos, egymástól független kezelésére.
Legalábbis én így vettem ki.
#3: Esetleg végre egyszer az életben elmondanád, hogy miért várod/miért tetszik/miért lesz jó szerinted, vagy miért tapsikolós smiley?
(Igen, tudom, hogy nem szokás utánam írónak előző hsz-ben válaszolni, de így egy hsz-ben meg lehetett oldani.)
[Szerkesztve] -
Retekegér
MODERÁTOR
Tehát ha jól értem, akkor ez most CPU-GPU működését hivatott harmonizálni?
Új hozzászólás Aktív témák
- PowerColor Red Devil AMD Radeon RX 6800 XT 16GB Garanciával!
- Asus DUAL-RTX5070-O12G nVidia 5070 12GB GDDR7 OC videokártya bontatlan dobozában eladó!
- GIGABYTE RTX 5080 16GB GDDR7 GAMING OC - Új, 3 év garancia - Eladó
- Gigabyte GeForce RTX 2060 6GB Garanciával!
- Gigabyte Geforce GTX 1070 G1 Gaming 8GB Garanciával!
- HP Omen 80G8E9 - 27" IPS - UHD 4K - 144Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDR 400 - USB Type-C
- HIBÁTLAN iPhone 12 mini 64GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2036
- GYÖNYÖRŰ iPhone 15 Pro Max 256GB Black Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3067
- Xiaomi Redmi 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Azonnali készpénzes AMD Radeon RX 9000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest