Új hozzászólás Aktív témák
-
PuMbA
titán
Ja
Nem játszok annyit, hogy több kéne, de amit tud, azt kihasználom. Magas beállításokra még a leggépigényesebb játékokban is jó: Red Dead Redemption 2 vagy Cyberpunk 2077. Előbbi 60 fps 1440p-ről leskálázva 1080p-re, utóbbi 1080p ray tracing + DLSS-sel 40-60 fps. Ray tracing és DLSS nélkül 60-80fps lenne.
-
Kansas
addikt
Nekem a második monitorom 27" FHD, és hát ja, azon elkél az AA - viszont semmi szükségem FSR-re vagy akár DLSS-re(elég erős a 6700XT).
Inkább használok adaptív MSAA-t, mint bármilyen posztprocessz vackot. Nyilván, ha nincs meg a lehetőség, akkor nincs meg...Igaz, én a legújabb(vagy inkább: legmodernebb) játékok közül nem sokkal játszok PC-n, ott leginkább csak World of Warships, Transport Fever 2 vagy Euro/American Truck Simulator, Witcher3 esetleg XCOM2 megy, illetve mostanság csekkolom a GreedFall-t.
Egyik esetében sem rémlik, hogy kikapcsolhatatlan AA lenne benne, és mindegyik vígan megy 4K-ban "High" és "Ultra" közti beállításokkal. -
PuMbA
titán
Jaja, de PC-n is sok játékban alapértelmezett a TAA, ugyanúgy ahol konzolon
Mert gondolnak azokra az emberekre, akik a grafikai beállításokhoz nem értenek és csak szimplán játszani akarnak. Nekem 24 colos 1080p monitorom van, szóval nekem ezért is sokkal feltűnőbb az AA hiánya.
Hopkins95: Pont ugyanígy vagyok ezzel én is
Régi játékokban megszoktam, hogy nincs shimmering, azaz ricegős élek, így a
-
Én világ életemben az MSAA-ra esküdtem, de épp az általad leírt probléma miatt váltottam állandóan vissza Horizon Zero Dawnban TAA-ra. Pedig régen utáltam a TAA-t, de ilyen játékokban, ahol sok a vegetáció vagy villanydrót, drótkerítés, nincs más opciód, mint a TAA(kivéve ha DLSS képes kártyád van ugye), ha nem akarod, hogy a rengeteg shimmering kiszúrja a szemed.
A DLSS számomra az ultimate megoldás erre, egyszerre adja az MSAA élességét és a TAA-nél is jobban oldja meg a rekonstrukciót shimmering nélkül.
-
Kansas
addikt
"Ezért szeretem a DLSS-t, mert kevésbé mos, mint a TAA,"
Ez eddig rendben is lenne, de közben legyakja a renderelési felbontást is, még ha a felskálázás miatt ez nem is látszik annyira.
Ezért szeretem(játékokban) azt, hogy 28"-os 4K monitor van, ha fullra kikapcsolom az AA-t akkor se különösebben probléma a recésedés a magas ppi miatt... munkára már sajnos nem ennyire jó, ott többet érnék némi extra felülettel, mint extra ppi-vel."Jaja, RDR2-nél kikapcsolhatatlan TAA van konzolon"- csak konzolon az embert nem különösebben érdekli, mert ott a fix hardver miatt be lehet lőni a fejlesztőknek a látványt, úgy látod a játékot, ahogy azt a fejlesztő szeretné, nem kell neki azzal foglalkoznia, hogy mi van akkor, ha belenyúlsz a beállításokba, mert nem tudsz. Így a pipeline-ban kezelheti bizonyos hátrányait a TAA-nak akár, ha akarja. Konzolon a felskálázás se különösebben zavar, ugyanezért. Nem kell feltétlenül standard megoldásokat használnia a fejlesztőknek, mert az egyes beállításokat fixen összehangolhatja egymással és a hardverrel.
-
PuMbA
titán
Jaja, RDR2-nél kikapcsolhatatlan TAA van konzolon
"Nekem inkább zizegjen(nem igazán szokott), mint hogy elmossa az egészet... "
Érthető, én se csípem a nagyon homályos TAA-t. Épp ezért szeretem a DLSS-t, mert kevésbé mos, mint a TAA, így a TAA-nak egy nagyon jó alternatívája, ha valaki zéró recét, zizegést akar.
-
SindaNarmo
tag
Persze az is benne van a pakliban, de részemről ha engedi a játék akkor az AA az első amit kikapcsolok.
Persze ehhez hozzá tartozik hogy egy ryzen 5 2400G-n játszok és egyenlőre nem is tervezek venni kártyát.
Bár arra is rájöttem hogy élvezem azt hogy budget megoldással kísérletezek és játszok. Hál istennek nem zavar ha nincs sok fps vagy nem tökéletes a grafika. -
Kansas
addikt
Nekem inkább zizegjen(nem igazán szokott), mint hogy elmossa az egészet... de ja, erősen játékfüggő(Dirt5-ben pl az RT se okoz különösebb fps-dropot, igaz látványbeli különbséget se sokat).
RDR2-t ha játszok akkor is PS5-ön(PC-n meg se vettem), ott meg nincs ilyen gond(se beállítás)
. -
PuMbA
titán
válasz
SindaNarmo #33 üzenetére
Nagyban játék függő, hogy hogy néz ki egyébként
Ha nem ugyanazokkal a játékokkal játszunk, akkor nincs értelme az összehasonlításnak, mert nekem is játéktől függ. A Red Dead Redemption 2-t AA nélkül, amikor kipróbáltam a kép nagy része recés volt / zizegett. A legrosszabbul kinéző játék AA nélkül szerintem. Dirt Rally 2.0 is, de az RDR2-nél például jobb, mert a kép kisebb területén jelenik meg minden esetben, hiszen az adott grafikai megoldást máshogy / kevésbé használták.
-
PuMbA
titán
válasz
SindaNarmo #29 üzenetére
"Bocs, de ezen jót röhögtem. A hiba monitor és a szék támlája között található."
Én nem röhögtem, amikor megláttam
Inkább az jutott eszembe, hogy mi a fene ez. Számomra elfogadhatatlan. Régen, amikor még nem volt ennyi mikro részletesség a játékokban, mint ma, akkor még elfogadható volt nekem is.
Kansas: Akkor megfejtettük, hogy nálam miért nem játszik az MSAA. A sok AA metódusban elveszek
Egyedül Valorant-ban használom a 4x-es MSAA-t, mert ott olyan a grafika, hogy nincs ilyen shimmering, zizegés probléma.
-
SindaNarmo
tag
"Ráadásul több mai játék AA nélkül játszhatatlan, annyira zizegős a kép a parányi mozgó részletek miatt (pl. falevél)."
Bocs, de ezen jót röhögtem. A hiba monitor és a szék támlája között található.Csak hogy szörnyülködj a Horizon Zero Dawn-t 4k-s tv-n 1920as felbontásról FSR1.0 Performance módban játszom. Néhol látszik, de szerintem így sem csúnya látvány. A játék nem lesz tőle rosszabb.
-
PuMbA
titán
Ja várj. Akkor nem az a hátránya, hogy az alpha / blended textúrákra nem hat? Mintha emlékeznék arra Dirt Rally 2.0-ban és a Red Dead Redemption 2-ben, hogy hiába a 4x-es MSAA a fák tűlevelei recések maradtak és muszáj volt TAA-zni. Tudom, hogy valami miatt a mai játékokban már jóval elhanyagoltabb AA megoldás lett az MSAA, mint régebben, de hogy mi miatt az most kicsit kavar nekem.
Szerk: Igen, megnéztem YouTube-on videókat. Red Dead Redemption 2-ben is instabil marad a kép MSAA-val, mert a falevelek recéi zizegnek. Ezért nem jó AA megoldás az újabb játékokban
-
Kansas
addikt
Szerintem kevered az SSAA-val...
A játékokban manapság ha nincs odaírva, hogy milyen AA, az általában MSAA... a TXAA-t/MLAA-t/FXAA-t általában jelölni szokták valahogy, vagy a rövidítéssal, vagy pl. azt írják hogy "temporal antialiasing"(TXAA esetén)...
Az SSAA gyakorlatilag kihalt, a felbontás-skálázás vagy VSR(nem ugrik be az NV-oldali megfelelője) tudja ugyanazt. -
PuMbA
titán
Értelek, de ugye MSAA-t csak akkor tudsz használni, ha van a játékban. A mostani játékokban pedig ritkán van...ezért alternatíva a DLSS, mint AA. Ráadásul több mai játék AA nélkül játszhatatlan, annyira zizegős a kép a parányi mozgó részletek miatt (pl. falevél). Emiatt alapértelmezett sok játékban az AA: Red Dead Redemption 2 ilyen játék, de a Cyberpunk is, amiben ki se tudod kapcsolni, se AA módot változtatni.
consono: Quality módban érdemes kipróbálni, hogy jobb eredményt ad-e.
-
Kansas
addikt
Én az AA-t ki szoktam kapcsolni, vagy MSAA-t használok(esetleg VSR-t), TXAA-t meg FXAA-t messziről kerülöm, de hát ízlések és pofonok... én általában képminőségre törekszek, nem mindenáron fps-re(mondjuk 60Hz-es monitoron nehéz is fps-bajnoknak lenni), de azért annyit nem ér szerintem az RT, hogy ebben az fps-tartományban akár csak meg is fontoljam a bekapcsolását.
Persze, van amikor én is bekapcsolom, de ott FSR-nélkül is tud minimum 40fps-t a kártya... máshonnan nézve: ha a kártyám túl gyenge hozzá egy adott játékban, akkor nem kapcsolom be. És az ha skálázás nélkül 25fps-t tud kiizzadni magából, nekem bizony ez a kategória.Az megint más kérdés, hogy a számomra érdekes játékok közül még mindig nem támogatja annyi a raytracinget, hogy amiatt többet fizessek egy gyengébb kártyáért. A jelenlegi kártyák pedig durván el fognak avulni, mire ez érdemben megváltozik, nem gondolom, hogy jelenleg létezik jövőbiztos kártya RT-képességet tekintve, annyira gyerekcipőben jár még a technológia... kb a CP2077 az egyetlen játék ami az összes RT feature-t használja, láthatjuk, milyen eredménnyel.
-
PuMbA
titán
RT-től eltekintve az is igaz, amit Hopkins95 írt, hogy mivel a DLSS egyben egy kiváló minőségű AA (élsimítás) módszer is és a legtöbbször a játékba épített AA megoldásoknál jobb, már ezért is megéri használni, szóval igazán sok előnye van és nem "csak" egy szimpla felskálázás
-
Picit előre akarok gondolkodni, tehát úgy gondolkodom, hogy ha 2 azonos árú kártyánál alapjáraton valamivel gyengébb is az Nvidia kártyája, ray-tracinget ill. bekapcsolva már átfordul a mérleg, ha az AMD-n ray-tracing bekapcsolása után FSR-t kéne használnom(márpedig legtöbb játékban kelleni fog), Nvidián használhatom a több FPS-t hozó és jobb képet produkáló DLSSt. Ráadásul paradox módon a DLSS nem hogy elcseszi a képet, de sokszor a natívtól is élesebb képet produkál(Digital Foundry elemezte, hogy a DLSS jobban végzi el a rekonstrukciót pl. egy drótkerítésen, mint a játék által gyárilag használt TAA).
-
PuMbA
titán
-
Kansas
addikt
No igen, Cp2077... nekem szerencsére nincs ilyen gondom, az a játék full hidegen hagy. De milyen kártyád van, hogy 25fps-t tud csak... vagy milyen beállításaid...? Cimbi egy GTX970-nel is vígan eljátszik vele FHD-ben... mondjuk nem tudom, mennyi fps mellett, de gyanítom a 40 legalább megvan, mert nem nagyon panaszkodik...
-
PuMbA
titán
Az a baj, hogy a DLSS nem pár fps és ez különösen ray-tracing-nél jön ki, ahol brutális lassulás van nagyobb felbontásokon a jóval több sugár miatt és a DLSS kötelező. Nekem plusz 20 fps körül hoz a Quality módja Cyberpunk 2077-ben és emiatt nem 25 fps-em van, hanem 45, ami teljesen más kategória és a képminőség is nagyon közel van a natívhoz
-
Kansas
addikt
válasz
Hopkins95 #11 üzenetére
Nem lenne egyszerűbb olyan kártyát venni, ahol nincs szükség se DLSS-re, se FSR-re? Most már azért kezd relatíve normalizálódni a kártyák ára, ugyanazért a pénzért egy kategóriával feljebb lehet nézelődni, mint fél-egy éve... vicces, hogy azon kell tűnődni, milyen algoritmussal akarod elcseszni a képet pár fps-ért cserébe... de lejjebb lehet venni mondjuk az AA-t is, vagy ultra-ról high-ra az árnyékokat, az is hoz annyit a konyhára.
-
Igen, sok levélzetnél, hajnál vagy kerítésnél egyből szembetűnő, ez az FSR achilles ina. S épp ezért akarok DLSS képes Nvidia kártyát venni, ha majd egyszer újítanék kártyát. Engem pl. a Horizon Zero Dawnban nagyon zavar az a rengeteg shimmering a növényzeten, az egy tipikusan olyan játék, ami jól mutatja az FSR gyengeségét és jól jönne a DLSS.
Ezen túlmenően az AMD néhány, korábban felezett pontossággal elvégzett számítást szimpla pontosságra rakott át, ami javítja a temporális stabilitást.
Kíváncsi vagyok, hogy ez mennyire fog segíteni e tekintetben, de az a sanda gyanúm, hogy semennyire.
-
denx1992
tag
Mindig van hova fejlödni annyi,hogy picit mehetne gyorsabban is
-
PuMbA
titán
Legfeljebb YouTube-on lesz
Az egyik legújabb játék, ahol van friss DLSS (2.4.12) és FSR 2.0 is és összehasonlították az a Spider-Man Remastered és ott az FSR egyértelműen jobban shimmeringelt. Ebben kell fejlődnie az FSR-nek. Ghosting téren közelebb vannak egymáshoz, az ok.
-
:popcorn:
-
PuMbA
titán
Hát igen. Az FSR 2.0 nem volt egy DLSS szint. Várjuk az összehasonlító teszteket a 2.1-gyel
Remélhetőleg ez ott lesz.
Új hozzászólás Aktív témák
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Pro 128GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3083
- Amazfit Active okosóra / Számla / Garancia /
- Új Samsung 15 GalaxyBook 3 FHD IPS i5-1335U 4.6Ghz 10mag 16GB 512GB SSD Intel Iris XE Win11 Garancia
- iKing.Hu - Honor Magic V2 Black Használt, karcmentes állapotban 16 GB RAM / 512 GB tárhely
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest