Új hozzászólás Aktív témák
-
#16820480
törölt tag
válasz pusszycat #106 üzenetére
Hát igen, és ugye éves olajcsere ajánlott, meg pár évente a váltóban is (az sincs e-autókban).
radi8tor: Miért, kik és milyen körülmények között bányásszák? Csak tippelni tudok, de talán kínára gondolsz ezzel a kijelentéssel? Mert ott összességében annyira sokat nem termelnek ki világviszonylatban. Az sem teljesen világos milyen vízre gondolsz, mert a külszíni fejtésből származó lítiumnál nem használnak vizet (és amúgy ez adja a termelés jelentős részét), csak a például Dél-Amerikában történő sóoldatos eljárásnál, de itt ugye nem csapvizet adnak hozzá (pazarolnak el), hanem az ásványok eleve ebben a vizes oldatban vannak a föld alatt, ezt pumpálják ki és párologtatják el. Egyébként erre is vannak értelmes megoldások, mint például ahogy itt is taglalják.
És akkor oda is lehet amúgy mellé tenni, hogy mennyire káros ez mondjuk egy olajfúró toronnyal szemben, ahol gyakran fracking-re is szükség van, a túlnyomás miatt szanaszét folyhat, bele a tengerbe, erősen gyúlékony és mérgező, rendszeres balesetek vannak. Csupa móka és kacagás (meg aztán a finomítás része is). A kitermelt lítiumot meg amúgy újra lehet hasznosítani az elhasználódott akkukból. Egy V8 által elégetett benzin mekkora részét tudod utána újrahasznosítani? 0%? -
kyle23
tag
válasz pusszycat #106 üzenetére
Azt nem tudom tudod e de a motor olaj is újra felhasználható. Mi több éven keresztül fűtöttünk vele a családi házunkat és semmi gond nem volt. Nyilván ehhez szükséges spec égőszerkezetet kellett venni, de gyönyörűen tette a dolgát, iszonyat jó hatásfokkal és tökéletes égéssel. Ha a házunk előtt lettél volna nem tudtad volna megmondana, hogy mivel fűtünk, mert gyakorlatilag füstmentesen lehetett elégetni az olajat.
-
#16820480
törölt tag
válasz pusszycat #144 üzenetére
Hát van az a megoldás, hogy simán csak rá tudsz duni 220-at használó eszközöket az autóra, mint az Ioniq 5-re, de van ebből komplexebb vehicle-to-grid megoldás is: [link] [link] [link]
7Heads Drago:Én azért a vízre reagáltam, mert azt emlegették itt ketten is fel, féligazságokat tartalmazó cikkekből.
Nincs rendben, hogy a kobaltot éhező gyerekekkel termeltetik, ahogy az sincs rendben, hogy a ruha, amit hordasz is gyakran hasonló forrásból származik, vagy a kínai kényszermunkával termelt cuccok sincsenek rendben, de akkor most erre az a megoldás, hogy ne vegyünk ruhát meg elektronikát, vagy hogy oldjuk meg a kényszermunka intézményét?
Nem írják, hogy karsztvíz, de mivel kőzetréteg alatt található vízről van szó, megelőlegeztem, hogy az lehet valószínűleg. Ami amúgy azt is jelenti, hogy az egyszeri helyi nomád nem fog lefúrni odáig, mivel több száz méter (vagy több ezer) is lehet, másrészt meg milyen kútvíz az, amiben nagy mennyiségű lítium, magnézium és kálium van? Ezt nem sikerült még túllépni úgy látom. Ez nem ivóvíz minőségű valami, ami a kútban van, hanem magas fémtartalmú oldat, ami az 8th által linkelt cikkekben is le van írva, hogy káros hatású, ha a párologtató medencékből kiszivárog a földekre. Mit szeretnél ebből meginni? Vagy öntözni vele?#146: Most a flexre meg egyéb nagy teljesítményű gépekre gondoltam, hogy azért az szerintem nem minden lakás alapfelszerelése és nem is létszükség azért a legtöbb esetben áramszünet esetén. Kályha meg ismét remek dolog, az ilyesmi miatt nem lehet télen kinyitni az ablakot, mert olyan füst van [link]
[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
válasz pusszycat #159 üzenetére
A belsőégésű autó sokkal tűzveszélyesebb. Nem én mondom, a statisztikák mondják.
7Heads Drago: és te mindent elhiszel amit valaki leír? Kamu a cikk.
Nem ringatod magad? Szóval hitvitát csinálsz az egészből? Komoly..
A környezetvédelem nem így működik, az más asztal. Napelemet meg rengetegen raknak fel mert rohadtul megéri anyagilag.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
dabadab
titán
válasz pusszycat #174 üzenetére
A múltkor végigszámoltam, hogy ha most hirtelen az összes autót, teherautót, kamiont, szóval mindent, ami benzinkúton tankol (vagyis pl. a dízelmozdonyok nem számítanak ide) lecserélnénk elektromosra, akkor az ország éves áramfogyasztása olyan 30%-kal nőne.
DRM is theft
-
vicze
félisten
válasz pusszycat #177 üzenetére
Képzel el azt a hihetetlen dolgot, hogy az utóbbi 3 évtizedben több mint duplázódott az áramfogyasztás, az elektromos autóra való átállás több mint 30év lesz.
Aki ilyen hülyeséget vizionál hogy leovad bármi vagy nem lesz elég áram olyan fogalmatlan a témában hogy inkább ne szóljon, hozzá.[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
válasz pusszycat #203 üzenetére
Tovább nőhet az elektromos autók ára a ritkaföldfémek miatt
Ki hitte volna.
Vezetékmentes dolog egyelőre nagyon messze van. Nem egy nagy dolog kiszállás után rádugni egy kábelt az autóra, hetente 1-2szer.
7Heads Drago
Szóval mikor valaki kiszámolja hogy nem is olyan nagy ezeknek az autóknak az energia igénye, akkor megint jön egy kifogás.
Ki számolt 110 khm/h-t? Tudod mit jelent az átlagfogyasztás? Egyébként betudsz helyettesíteni egy olyan értéket ami neked szimpatikus ha te kevesled.[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
Új hozzászólás Aktív témák
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- World of Tanks - MMO
- BestBuy topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Autós topik
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Mikrotik routerek
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Politika
- További aktív témák...