Új hozzászólás Aktív témák
-
-Skylake-
addikt
válasz
fornettisuti #6 üzenetére
Ez nem egy dji mavic csak szolok.
-
DarkChild
senior tag
Az én egyik kedvencem az A10-es - na az már szinte matuzsálemnek számít (1972-ben repült először) és a tervek szerint még bő 20 évig hadrendben lesz
-
DjFlanker
aktív tag
kíváncsi vagyok
-
Cifu
félisten
válasz
fornettisuti #6 üzenetére
Az MQ-9 mióta is van hadrendben? Elavult? Na ugye, hogy nem...
-
válasz
fornettisuti #2 üzenetére
Elavul? A Hornetek mióta is vannak hadrendben?! Még 10 éves lehettem, de már Revell maketteket raktam össze, és most se vagyok több 35-nél...
-
fornettisuti
veterán
Addigra el is avul.
-
Cifu
félisten
Ez egy külön tánc az US NAVY részéről:
Tánc első kör:
-Az US NAVY az 1990-es évek vége felé elkezdte a pilóta nélküli csapásmérő repülőgépek (UCAV-ok) jövőjét latolgatni, de csak 2000-ben jutottak el oda, hogy valami komolyabb lépést is tegyenek az ügy érdekében. Ennek eredménye az X-47A, majd a nagyobb X-47B Pegasus tesztrepülőgép (drón), amely a repülőgép-hordozó fedélzeti alkalmazás lehetőségeit és a merevszárnyas drónok hordozóról való alkalmazását vizsgálta.
Az X-47B leszállás közben...-A programot a 2000-es évek közepén egyre több kritika érte, majd el is kaszálták. A program végső célja egyébként az lett volna, hogy egy pilóta nélküli lopakodó könnyű bombázógépet adjon a repülőgép-hordozók arzenáljába. Ez annyit tesz, hogy a veszélyes célpontokhoz ilyen drónokat (mint az X-47 végső formájának szánt X-47C) küldjenek, amelyeknél nem teszik kockára a pilóták életét.
-A különféle elnevezések alatt futó programot viszont több oldalról is támadás érte, egyfelől az F-35C hordozófedélzeti lopakodó vadászbombázó program lobbyja veszélyt látott benne, a NAVY eleve csökkentette az F-35C megrendelésállományt, és a Lockheed illetve az F-35 program vezetése attól tarthatott, hogy a drónok az F-35C feladatainak egy részét átveheti, így tovább csökkentve az F-35 megrendeléseket.
-A "pilóta-maffia" szintén ki nem állhatta a gondolatot, hogy az ember vezette vadászgépek helyett távvezérelt vagy félig-önálló robotokat vessenek be. Ezt a gondolatmenetet alátámasztja, hogy a felvázolt drónokra vonatkozó terveket az után kaszálták el, hogy a NAVY főparancsnoka egy ex-pilóta lett...
-A drónokat támogató lobby viszont nem adta fel, kifuttatták az X-47B programot, amely bebizonyította, hogy képes lehet egy drón a hordozók katapultjáról indulva felszállni, majd a hordozó fedélzetére biztonságosan visszatérni.Tánc második kör:
-Az F-14D Tomcat és az A-6E Intruder óta a haditengerészeti harci repülőgépek (olvasd: F/A-18C/D/E/F Hornet ill. Super Hornet) effektív utántöltés nélküli hatósugara cirka 450 tengeri mérföld (a Tomcat-é két póttartállyal 650 tengeri mérföld volt, az Intruderé póttartály nélkül hozzávetőleg 800 tengeri mérföld).
-Ezt ugye légi utántöltéssel lehet kitolni, eredetileg az A-6 Intruder (KA-6) illetve az S-3 Viking gépeknek volt a feladatuk a légi utántöltés, de mindkét típust kivonták a hadrendből (előbbit még 1997-ben, utóbbit 2016-ban). Azóta csak a "buddy tanking" áll rendelkezésre, magyarul a Hornet / Super Hornet (Navy szleng: Rhino) gépek voltak kénytelenek a társaikat feltankolni.
-Ez viszont az összes Hornet / Super Hornet küldetések 20-30%-át teszi ki! Magyarul kb. minden 4. gép azért száll fel, hogy a társainak üzemanyagot vigyen.Tánc harmadik kör:
-A drónokat támogató lobby a második problémára választ adva húzta ki a fő támadási pont méregfogát: a drónokkal meg lehetne oldani a légi utántöltést. Az MQ-25 ezt veheti át, cirka 700 tengeri mérföldre kitolva a Hornet / Super Hornet hatósugarát. Az első jóváhagyást megkapták.
Balra az MQ-25 Stingray, jobbra egy F/A-18F gép - fantáziarajzon-Noha hivatalosan nem "lopakodó" drónokat vártak, de a tender kiírásában szerepelt, hogy a drónt utólagosan további érzékelőkkel (radarral, elektron-optikai érzékelőkkel) láthassák el, így első körben az utántöltés feladata lenne, amit később követhet az előretolt légi felderítő / megfigyelő feladatkör.
-Amiről nagy kuss van, de logikus lépés, hogy szükség szerint a már meglévő sárkányra épülhet később csapásmérő feladatkörű gép is, aféle könnyű bombázó feladatkörben....
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! iPhone 16e 128GB Black - 100% akku - Apple gari
- BESZÁMÍTÁS! iPhone 14 128GB Red - 100% akku
- T14 Gen1 14" FHD IPS i5-10210U 16GB 256GB NVMe magyar vbill IR kam új akku gar
- XPS 15 9530 15.6" FHD+ IPS i7-13700H RTX 4060 16GB 1TB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Acer Predator GAMING 17" Laptop! i7-11800H / RTX 3070 / 32GB DDR4 / 1TB NVMe! BeszámítOK
- iKing.Hu - Samsung Galaxy Tab S8 Graphite Használt, karcmentes állapotban
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T14 Gen2 - i5-1135G7 I 16GB I 512SSD I 14" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Steam, EA, Ubisoft és GoG játékkulcsok, illetve Game Pass kedvező áron, egyenesen a kiadóktól!
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro 256GB Gold -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3519
- Xiaomi Redmi Note 13 Pro 5G 256GB 1 év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest