Új hozzászólás Aktív témák
-
obligat
senior tag
jajj, hát az egyszámjegyű autóutakra szakmányban kitett sebességkorlátozó táblákért a közútkezelőt is jól el kellene picsázni. vagy nincs indok, vagy kereszteződés van utána (aki főútra kanyarodik, annak nem lesz könnyebb a 60-as táblától, mert egyik autó betartja, másik nem, teljesen bizonytalan így egy távolságbecslés), ami nem indok, főút és kész. nem kell minden bokor mellé korlátozás, ne nézzük az autóst óvodásnak. mondjuk én az útpadkától számított 3 méteres távolságból beszedetnék minden táblát, ami nem KRESZ, és nem azzal kapcsolatos. jártam olyan útszakaszon is, ahol 50 méteren belül megtudtam hol van a városban műkörmös, lézervágás, sírköves, xy kft., aldi, tesco, metro stb, elözni tilos, 60, főútvonal, menyasszonyiruha-kölcsönző, egynyomtávúval, állatvontatásúval, erőgéppel tilos, még 4 kft.,balra fordulni tilos, és bukkanó és vadveszély. Lásd át marha! 50 méteren, alapesetben 90-nel olvasd el, értelmezd, alkalmazkodj, figyeld a forgalmat és közben lehetőleg figyelj, hol is lehetne mégis balra fordulni. ehh, szar ahogy van.
-
DigitXT
félisten
Én támogatom!
Nem egy, nem kettő eset van, amikor a köcsög mindenféle
előjelzés nélkül átrántja a másik sávba, vagy lassabb tempó esetén befordul,
álló sorból meg esetleg megfordul, körültekintés nuku, majd lesz valahogy.Teljesen egyetértek, hogy hülye biciklis, hülye autós, hülye motoros: ugyanaz.
Egy hülye, aki különböző járművekre/be ül. Vagy ismeri a KRESZ-t, vagy nem,
vagy tudja alkalmazni, vagy nem, vagy szarik bele az egészbe, vagy nem.
Bár az arányokról, jogosítványokról, számonkérhetőségről lehetne vitatkozni.
(Megjegyzem én a segédmotorkerékpárok rendszámozását is támogatom.)
Btw. pont tegnap egy köcsög (
) kamionos(!) akart megölni: szembeelőzött.
Ha nem fékezek szinte állóra, szorosan a padkához húzódva, most nem írok!
Egyetlen mentsége az volt, hogy intett, bocsi. Az előzés oka meg a szabályos
autós volt, aki beartotta az amúgy ott* meglehetősen indokolatlan 60 km/h-t.*: nyílegyenes út, normál sávokkal. Útépítés lesz majd, de... Baromság, sajna.
-
#56573440
törölt tag
válasz
Döglött Róka #128 üzenetére
trollkodj csak tovább
ügyes vagy. te a személyeskedést?
-
obligat
senior tag
Kiegészíteném.
Járna a faszkorbács a
-Nyílegyenes útszakaszon, féklámpát mint stroboszkópot villogtató idiótáknak (az ember sosem tudja, hogy most fékez, komolyan fékez, satufékez, vagy kontakthibás az összes jelzőberendezés, vagy minek vezet az ilyen)
-Körforgalomba behajtás előtt akkor is irányjelez, ha nem az első kijáraton megy ki
-Viszont nem jelez a kihajtó előtt, amin tényleg kimegy
-Kereszteződében parkololóknak. (Asszem 5m-re lehet parkolni legközelebb a kereszteződéshez, de ezt keveslem, egyes esetekben, és helyeken a felezőig be kell gurulni, hogy kilásson az ember ezektől a hülyéktől)
-Minden kereszteződénél kivágatnám az ültetett fákat és főleg a sövényeket, valamint aki odarakja a reklámtábláit, azokkal ásatnám meg a balesetesek sírjait. -
#56573440
törölt tag
válasz
Döglött Róka #125 üzenetére
kizárt. 60% fölött?
-
Döglött Róka
veterán
válasz
Döglött Róka #124 üzenetére
Sikerült!!!!
-
#56573440
törölt tag
válasz
Döglött Róka #121 üzenetére
"Ez akkor lenne igaz ha nem talalkoznek a belvarosban idiota bringasokkal minden masodik alkalommal, ha valamilyen modon kozlekedem arrafele."
hmm én általában több autóssal találkozok ha kocsiban ülök és vezetek vagy tekerek akire furcsán nézek hogy nyáddal mi van, mint bicóssal. értem én hogy sok idióta bicós van, ezzel nem is vitatkoztam. de arányaiban a vezetők is ott vannak bőven. de az nem baj. az így rendben van.
"Autobol is sok az idiota szlalombajnok, aki megorul ha vannak elotte mas autosok, azokat hagyom elmenni."
pont ezt teszem én is, inkább hagyom... szalomozni meg kocsival nem lehet szerencsére. whait what?
a fogalmak...
uhh.. tényleg túl könnyű ez így
az értelmezésed amivel azt sugallod hogy ha lassan tekerek azzal megvalósítom a zavarást nettó hazugság. a zavarás címszó alatt nézd meg milyen példák vannak kérlek. fénykürt, kürt indokolatlan vagy tiltott helyen való használata pl, a zavarás minden esetben akkor valósul meg, ha elvonom a figyelmét vagy megijesztem. pl amikor a motoros viccből tiltásra húzza a kocsim mellett a gázt. az zavarás. az, hogy lassabban hajtok mint te az nem. komoly gondok vannak
ha még azzal jönnél hogy akadályozás, abban még akár lehetne is értelem hiszen végülis nem zavar téged az a kerékpár hanem akadályoz... persze a végén akkor se lenne semmis miatta hogy közlekedhetek az úton kerékpárral, akár 20-al is, de mondhatnád hogy van ilyen. csak abban meg benne van, hogy a célzottól eltérő magatartás. olyat meg nem valósítok meg. ha kivágnék elé a sávba és ezzel fékezésre kényszeríteném, akkor már lenne miről beszélni, de technikailag az a vicces hogy egysávos úton ha én le vagyok húzódva jobbra, és kiteszem a kezem balra, akkor úgy kellene fékeznie mint ahogy a zebrán az átkelési szándék esetében. ugye a másik szépség. az oka marha egyszerű. azzal hogy én lehúzódok még egyenrangú közlekedő vagyok, csak jófej és nem kell feltétlenül miattam sávot váltani. ettől még nem párhuzamos galaxisban közlekedek, hanem abban a sávban amiben mindenki, és a sávodban található bármilyen jármű indexelése, lassítása nem ignorálható. persze könnyebb benyelni a kamaz fékezését mert annak nem akarunk beszólni meg nagy, mint egy kis lótifutiét. viszont kresz szerint semmi különbség nincs.
"Ez egy alapfogalom a KRESZ-ben, az elso elmeleti oran fejtik ki a zavaras, akadalyozas es a veszelyeztetes fogalmat a kozlekedesben. Add vissza a jogositvanyodat."
ha már a személyeskedés mellőzését kérted látom rád is vonatkozik
alapvetően nem vagy tisztában a vonatkozó szabályokkal, bemagyarázod hogy a zavarás az az ami inkább akadályozás lenne, de igazából az se ad választ a kérdésemre hogy azonos sávban haladó, balra forduló jármű előzése miért engedett balról, amikor ki van mondva hogy tilos. ezt ezek a tág szabályok nem teszik semmissé semmilyen formában, főleg nem az általad említett zavarás.
szerintem hagyd abba az ilyen magas labdázást, mert ebből amit itt leírtál egy szó se állja meg a helyét, erre hivatkozva meg vicces hogy ne személyeskedjek de te meg beszólogatsz
-
Döglött Róka
veterán
válasz
#56573440 #120 üzenetére
Ez akkor lenne igaz ha nem talalkoznek a belvarosban idiota bringasokkal minden masodik alkalommal, ha valamilyen modon kozlekedem arrafele. Legutobbi kedvencem a felezovonalon kacsazo bringas volt a nyugatinal, mikor melleertem lehuztam az ablakot es megkerdeztem megis mit csinal. Annyit mondott hogy haladok a savomban.
De ugyanilyen idiota volt az elottem kacsazo idiota a Bajcsyn az Alkotmanyra kanyarodo savban 20-al totyog, amikor ott van a bal oldali jardan a kerekparsav, Alkotmanyra kanyarodo savval.
En nem tartom kimondott autosnak magam, DH-zom en is, a varosi bringazassal felhagytam a tobbi bringas miatt, katasztrofalisak, autobol nezve meg megrosszabbak, foleg, hogy tudom milyen bringazni BP-n. Videken sokkal jobb a helyzet, ott viszont az autovezetes okoz az embereknek problemat.
En turelmes ember vagyok varosban, elvegre vezetni is itt tanultam meg. Eddig meg nem tort le az iranyjelzo bajusz sem, ergo tudom hasznalni. Autobol is sok az idiota szlalombajnok, aki megorul ha vannak elotte mas autosok, azokat hagyom elmenni.
"azt mondtad hogy miért kéne fékezzenek ha én szeretnék valamit csinálni. miért ne kéne?" :
- Zavarás: olyan magatartás, amellyel valaki másnak a közlekedését nehezíti, a közlekedés más résztvevőit megijeszti, neki kényelmetlenséget vagy kellemetlenséget okoz, magatartásával figyelmét elvonja vagy indokolatlanul leköti (pl. zavar az a járművezető, aki a kürtöt, fénykürtöt, vagy a távolsági fényszórót indokolatlanul használja. Zavar az a járművezető is, aki a járműve sebességével megtéveszti az elsőbbséggel rendelkezőket).
Ez egy alapfogalom a KRESZ-ben, az elso elmeleti oran fejtik ki a zavaras, akadalyozas es a veszelyeztetes fogalmat a kozlekedesben. Add vissza a jogositvanyodat.
-
#56573440
törölt tag
válasz
Döglött Róka #119 üzenetére
#106? azt mondtad hogy miért kéne fékezzenek ha én szeretnék valamit csinálni. miért ne kéne?
egyébként vicces hogy gyalultok egy embert aki nem veszélyeztet senkit a "szabálytalankodással", úgy, hogy jelenleg a földön nincs olyan sofőr aki soha ne szabálytalankodna, sőt az index elhagyása már népi sport köztetek is, de én vagyok a tirpák
1.5 tonna. ennyi a különbség köztünk nagyvonalakban, meg némi tolerancia, megértés és türelem. de hát nem vagyunk egyformák, valakinek kell jönni mögöttem is vörös fejjel.
-
#56573440
törölt tag
válasz
Döglött Róka #117 üzenetére
"Kinek habzik a szaja es nem tartja be a szabalyokat?"
a legtöbb embernek aki belémkötött? többször hangzott el hogy nem teszik meg. probléma?
"Miert kell odakepzelni dolgokat mas sorai koze? Mindemellett szemelyeskedni?"
még csak meg se tettem
szerintem fejezzük be. megint kérdeztem valamit és nem válaszoltál, hagyjuk szerintem.
-
dqdb
nagyúr
Valószínűleg azon termék kifejlesztését követően várható a megjelenése, ami enyhe áramütéssel jelzi a renitens autósnak, hogy most indexelnie kellett volna, de nem tette
Lehet az embereket kasztokra osztva egymás torkának esni, de szerintem felesleges, mert a hülyeség emberfüggő és nem járműfüggő. Megtörtént eset alapján kérdezném: amikor egy bringabolt felmatricázott autója húzza rád a kormányt, az vajon hülye bringás, hülye autós vagy csak szimplán egy hülye?
Városban nem a bevezetőutakon felállított traffipaxszal kellene a bírságolást elintézni, hanem helyette ki kellene küldeni a rendőröket az utcára, és autóknál:
* indexelés elmulasztása miatt,
* utcasarokhoz/buszmegállóhoz/zebrához a KRESZ-ben megadottnál közelebb parkolás miatt
* vészvillogós megállásnál szélső sávban/bringasávban
* halványpiroson áthajtásnál
* biztonságos oldaltávolság/követési távolság be nem tartása vagy előzés/bevágás miatt
* az egy irányú utcában tolatásért és az iránnyal szemben haladásért (rendszeresen találkozom vele)
osztogatni a csekkeket.Ugyanígy bringásoknak:
* a piroson áthajtásért
* a mobilozásért
* másik bringás jobbról megelőzéséért
* az egy irányú utcában az iránnyal szemben haladásért (persze, ha nincsen tábla)
* világítás/prizmák/csengő hiánya miatt
osztogatni a csekkeket.Csak ez így munka, maradt a sokkal egyszerűbb traffipax.
-
#56573440
törölt tag
válasz
Döglött Róka #112 üzenetére
majd számonkérik ezt rajtam habzó szájjal azok aki szintén bevallottan magas ívről tesz a szabályokra
szintén gratulálok
-
DigitXT
félisten
Olyan verziót nem lehet a termékből kifejleszteni, ami enyhe áramütéssel
jelzi a renitens bringásnak, hogy most jeleznie kellett volna, de nem tette?
Mindjárt megoldódna a topik problémája ezzel kapcsolatban. Ugorgyunk. -
#56573440
törölt tag
" Érted, nincs ott senki más, magamat meg úgy töröm össze, ahogy akarom."
érted? én is ezt mondom. megvárom inkább hogy ne legyen problémás távolságban mögöttem senki más, és behúzódok, összetörni senkit se tudok, mivel még fékre se kell lépnie.
"mert legkevésbé sem vagy egyedül, erre van a KRESZ."
amiben benne van hogy kiteszem a kezem a maximálisan megengedett 30 km/h-val haladva, és te fékezel és beengedsz.
"de az irányjelzés, elsőbbség, forgalmi lámpák, kereszteződések és gyalogátkelőkhöz, valamint a buszsávokhoz, villamosmegálló-szigetekhez köthető részek betartása nélkül előbb-utóbb a saját hibádból fognak kivasalni"
irányjelzést mint írtam azért nem használom mert nincs értelme, a kresz csak rám vonatkozik, aki kitett kéz mellett megelőz arra nem, és nem feltétlenül szeretem elengedni a kormányt. túl sok ajtót és olyan kátyút kaptam már amire nem igazán lehetett felkészülni, a parkoló autó kerülésénél pl eszem ágába se jut kitenni a kezem... 1: a mögöttem haladó is látja 2: nem látom hogy benne ül e a sofőr és mi a szándéka, lát e engem. ha kicsapja az ajtót fél kézzel fékezni nem tudok hatékonyan. a buszsávra egy szabály van, ha táblával engedett, mehetsz, a villamosmegálló szigeteken meg nem lehet dohányozni, és befordulni utna ha ott a villamos. de hogy lecentizzenek mert még el akar ott férni arra nincs tétel.
én is igyekszek betartani mindent mi ésszerű és normális. én se 50-el megyek a városban óra szerint hanem 60-al ahol lehet, bicón nem hajtok át piroson, nem megyek járdára, használom a kerékpárutat ahol van, közúton pedig a lehető legkisebb akadályt jelentem mindenkinek, gyalogosokkal ha nem a bicikliúton tolja a babakocsit nincs probléma, át van engedve ott is ahol 10 autó nem áll meg miután én már állok. csupán a leírtak miatt nem lengetem a kezem. majd ha lesz értelme mert elengednek, hát megteszem. addig megoldom ugyanúgy veszély és veszélyeztetés nélkül.
"A Te szempontodból nem a népnevelés a lényeg, hanem a Te jelzéseid egyértelműsége. Ha van értelme, ha nincs, az irányjelzés kötelező. Egyik sofőr sem tanult gondolatolvasni, legritkább esetben fogja a szemkontaktust keresni, mert ő is ezer felé figyel, meg Te is."
én tartsam be a szabályt aminek nincs értleme mert más nem fogja betartani, és ez így szerinted rendben van. bocsi ezt így nem tudom dekódolni. a sebességkorlátok betartása is kötelező erre csak azt tudom mondani. meg az is kötelező hogy irányjelzést használó járművet nem előzünk meg.
"a másik 50% azon a sügéren múlik aki majd belédmegy"
ezért nem adom meg a lehetőségét se hogy olyan helyen ahol nem fog elférni megelőzzön pl, nem kunyerálom be magam balra ha fordulnék és bízok benne hogy majd beenged, hagyom elmenni, aztán ha mögötte szabad a pálya hát megyek. nekem se célom a rendszámtábla csókolás.
egyébknét ha még nincs meg tessék egy videó, az utolsó szögig könyv szerint közlekedő srác pesten. a közlekedés ilyen dolog. a baleset mindig benne van, mindenki ezer szabályt hág át, vagy praktikussági, vagy más okból, én soha nem ittam amikor tekertem, és ez a jövőben is így lesz, ahogy a piroson se megyek át, stoptáblánál is megállok, elsőbbséget is adok, sőt ahova behajthatnék forgalommal szembe se teszem mert az hiába lehet már, baromság.
nincs harag. én nem látom értelmét és célját a jelenleg pesten történő, közlekedésnek nevezett viccben hogy esőtánccal próbáljak vihart kavarni, és mások vezetési képességeiben, jóindulatában bízva a kezükbe tenni az életemet a szükségesnél jobban persze
-
obligat
senior tag
válasz
#56573440 #101 üzenetére
Soha nem állítottam, hogy robotból vagyok és könyvből vezetek (sem autót, sem bringát), de van pár szabály amely betartása minden józan gondolkodású ember érdeke.
Mintha azt írtam volna -telefonról, ahol sokkal melósabb központozni-, hogy forgalomfüggő.
Ha egy városban négysávos úton 80-as a tempó, szerinted az a hülye aki erőlteti az ötvenet, vagy folyamatosan halad a forgalommal (amúgy ez egy kirívó példa, és pont főváros volt)?
Azt is írtam, hogy lakott területen 50-60 a tempó (ez is forgalomfüggő, ha valami kertvárosban, faluban közlekedek akkor egyértelmű 50, ahol a forgalom tempója inkább 60 ott annyival. És ha az autó 50-et mutat, az valójában inkább 45, nálam 43, tudom, mert mértem, tehát az óra60 is maximum 55 valós km/h [érdekes módon sok vidéki városban 55 a zöldhullám (55 valós km/h), amit nem is értek (traffipax-pénzbeszedésre gondolnék), de ha nem akarom a fél napomat piros előtt ülve malmozva tölteni, akkor megyek a forgalommal, a helyi sofőrök legtöbbször jól haladnak, kirívó gyorshajtás nélkül)
Lakott területen kívül sem 200-as tempóval megyek, de hajnalban amikor huszadrangú mellékúton haladok, akkor adott esetben (belátható, nem jeges, nincs ott senki) hadd legyen a tempó az én dolgom. Érted, nincs ott senki más, magamat meg úgy töröm össze, ahogy akarom.Amiről meg Te beszélsz az a legszittyább belváros, ahol igenis kell alkalmazkodni valami szabályhoz, mert legkevésbé sem vagy egyedül, erre van a KRESZ. Nem jó minden szabálya, és néhány mégcsak nem is logikus, de az irányjelzés, elsőbbség, forgalmi lámpák, kereszteződések és gyalogátkelőkhöz, valamint a buszsávokhoz, villamosmegálló-szigetekhez köthető részek betartása nélkül előbb-utóbb a saját hibádból fognak kivasalni. Mellesleg kötelező (tudom én sem tartom be minden részét, senki sem tartja be, de közösségi közlekedés alkalmával legalább igyekszem. Irányjelzek ahol kell, lassítok ahol kell, megállok ahol kötelező, meg ott is ahol kell, nagy íven kerülöm a motorost/biciklist/gyalogost, mindig beengedem a buszt, elengedem a gyalogosátkelőnél várakozókat, megállok a zebra előtt álló másik autó mellet, a villamosmegálló járdaszigete és a közelebbi útpadka közt nem hajtok át, ha bent áll a villamos, lehúzódom ha szirénát hallok és legtöbbször előzékeny vagyok az alárendelt útról forgalmasabb főútra nagy íven kanyarodókkal stb.)
Jó, én nem Budapesten szocializálódtam, ami ott megy az nekem horror, pedig viszonylag gyakran és sokat vezetek arrafelé is. Ezerszer tuskóbbak és türelmetlenebbek a sofőrök, így annak is lehet alapja amit írsz, de attól függetlenül az irányjelzés elmulasztását én meg nem bocsátom sem bringásnak, sem autósnak, főleg azért, mert ő is gondol valamire, meg én is, és ha nem egyre gondolunk, akkor máris ott az esély a gépcsókra. No ezen segítene ez a szabály.
"ha jelzek azt általában az autósok mind kizárólag gázadással és előzéssel reagálják le. mit vergődjek?"
A Te szempontodból nem a népnevelés a lényeg, hanem a Te jelzéseid egyértelműsége. Ha van értelme, ha nincs, az irányjelzés kötelező. Egyik sofőr sem tanult gondolatolvasni, legritkább esetben fogja a szemkontaktust keresni, mert ő is ezer felé figyel, meg Te is.
És még egy okosság ha megengeded.
Lehetsz Te a világ legjobb, legelőrelátóbb, legtechnikásabb sofőrje (jármű mindegy), a balesetet akkor is csak 50%-ban tudod elkerülni azon egyszerű oknál fogva, hogy a másik 50% azon a sügéren múlik aki majd belédmegy.Aki meg lehet egy félművelt, funkcionális analfabéta barom, aki azt hiszi rá nem vonatkoznak a szabályok, nem is ismeri igazán őket, esetleg még bizonytalanul is vezet és mondjuk még telefonál is közben (tele van velük az út). Akkor jön a szopóroller.Nem akartalak megbántani tényleg, meggyőzni sem feltétlenül, csak szerintem hülyeséget csinálsz (érted, lehet nem, ez csak az én véleményem)
Azé' vigyázzá' a forgalomban a bőrödre!
-
Cathfaern
nagyúr
válasz
#56573440 #106 üzenetére
"kanyarodás közben meg a szembejövők nem fogják tudni hogy mit akarok ha be is engednek engem, csak azt látja hogy állok a kereszteződésben."
Nem kötekedni akarok, mert a hsz-ed többi részével egyetértek, de egy kereszteződés közepén, belső sáv bal oldalára húzódott álló biciklis túl sok dolgot nem akarhat csinálni...Szóval elég egyértelmű a szándéka anélkül is, hogy folyamatosan kitartja a kezét, mint Toldi a rudat.
Plusz mindenkinek:
Személyeskedést tényleg jó lenne abbahagyni -
DigitXT
félisten
válasz
#56573440 #106 üzenetére
Hagyjátok már abba. Röhejes. A cikkhez meg nem igazán kapcsolódik.
Btw. kerékpárosklub ajánlásai emitt. Gondolom nem autós köcsögök írták.Megjegyzem, motorral is jártam már úgy, hogy kint az index, besoroltam a
felezővonalra, megállok, kivárva a szembejövőket, aztán kanyarodnék balra,
erre kivág mögülem a köcsög () és balról megelőz.
Holott ilyenkor csak
jobbról van lehetősége (és amúgy helye is) kikerülni. "Kicsit" ideges voltam,
hogy ezt most hogy? Majdnem kivasalt... De nem mentem utána "osztani"!
És ennek az esetnek is már legalább 5 éve: erre az egy esetre emlékszem. -
#56573440
törölt tag
válasz
Döglött Róka #105 üzenetére
"Azt meg vegkepp nem ertem, milyen alapon varod el hogy a fouton a kedvedert lassitson barki is. Tanulj egy kis KRESZ-t, kevesebbet fogsz hozongeni, meg lehet nem erzed majd ugy, hogy be akarnak daralni."
ohhó tényleg magas labdázni szeretnél... kérlek töltsd ki a következő tesztet a kedvemért
A kerékpáros az úttesten haladva:
a) Egy lúzer akinek nincs pénze autóra
b) Szándékosan fel akarja tartani az összes közlekedőt és büntetést érdemel
c) Öngyilkosjelölt, aki adót se fizet és ingyen lóg az úton
d) Közúti forgalomban egyelő jogú résztvevőMikor előzhető meg az előttünk haladó jármű
a) ha bmw-ben ülök
b) ha egy csicska kerékpáros vagy tanulóvezető, mert azok mind köcsögök.
c) amennyiben megfelelő oldaltávolság tartható mellette az előzés folyamán, a szembejövő forgalmi sáv forgalmát nem zavarom, és se az előzni kívánt jármű, vagy azt az előtt található járművek egyike se jelzett az előzési oldallal megegyező kanyarodási szándékot.
d) bármikor amikor úgy ítélem meg"Azt meg vegkepp nem ertem, milyen alapon varod el hogy a fouton a kedvedert lassitson barki is"
ha sikeresen kitöltötted a tesztet rájöttél, hogy bizony olyan résztvevője vagyok a forgalomnak mint a kocsi és a kamion. teljsen egyenértékű vagyok velük, tudom hogy fáj, tudom hogy igazságtalan, deal with it. tehát ha kiteszem a kezem nem előzhet meg. ha lassítania kell akkor se. lassítania KELL. ki tanuljon kreszt barátom?
kanyarodás közben meg a szembejövők nem fogják tudni hogy mit akarok ha be is engednek engem, csak azt látja hogy állok a kereszteződésben. az indexet a kocsiban te is csak egy villanásra csapod ki, az elég általában gondolom.
azért vicces gyerek vagy te
hibázok én is. csak akkor nem amikor besorolok, meg kanyarodok. semmi kedvem meghalni, úgyhogy elég körültekintően szoktam ezeket megoldani. otthon várnak általában meg ilyenek. bocsi ha ebben nem szoktam viccelni.
-
Döglött Róka
veterán
válasz
#56573440 #104 üzenetére
A hozzaallasodbol itelve nyilvan nem hibazhatsz kozuton. Csak epp tippelhet a forgalom tobbi resztvevoje, hogy mit is akarsz csinalni. Tudod ez mar a forgalom zavarasa kategoria.
Azt meg vegkepp nem ertem, milyen alapon varod el hogy a fouton a kedvedert lassitson barki is. Tanulj egy kis KRESZ-t, kevesebbet fogsz hozongeni, meg lehet nem erzed majd ugy, hogy be akarnak daralni.
Es tanulj meg kanyarodni is, tovabbra sem egy kezzel kell. Nyugodtan tedd vissza a kezed a kormanyra iranyjelzes utan.
-
#56573440
törölt tag
válasz
Döglött Róka #103 üzenetére
ha van értelmes mondanivalód azt szeretettel vártam eddig is. a rosszul fogod már le lett lőve régen, az továbbra se érv. furcsa hogy 4 balesetemből egyikben se voltam hibás, de tuti azért lehetett mert nem tudok közlekedni.
ha továbbra is maradsz a hülye vagy tanulj meg kanyarodni szintjén akkor nincs nagyon miről beszélgetni részemről
-
#56573440
törölt tag
válasz
Döglött Róka #100 üzenetére
tudjuk te igen, isten vagy a chuknorrisadikon, személyeskedésből meg eleve még annál is jobb, már csak érvelni kéne megtanulni és egész jó lenne. kár hogy nincs értelmes mondanivalód
-
#56573440
törölt tag
tehát te városban 80-at mész, és teljesen szabályosnak gondolod mert ha nem annyit mész akadály vagy. ahhhaaaaaaaa. és én vagyok a szabálytalan köcsög, mert városon kívül nincs kőbe vésett sebességhatár se
és azt hiszed jobb vagy mint én
pff
"ahol Te figyeled a forgalmat és a forgalom is Téged, ha Te nem jelzel semmit, azzal magadat is, meg a többieket is veszélyezteted."
ha jelzek azt általában az autósok mind kizárólag gázadással és előzéssel reagálják le. mit vergődjek? ha van 20 méter lyuk akkor oda befűzöm magam, a kocsi nem kell lassítson, nem kell kikerüljön. nem kell semmit se csináljon. veszélyeztetek ezzel bárkit? hol? mikor? akkor kanyarodok amikor LEHET. nem rántom a sávba a gépet úgy hogy féktáv körül jön valaki mögöttem, nem vagyok hülye. életemben nem veszélyeztettem senkit.
"Neked, mint a forgalom felelős résztvevőjének még kötelességed lenne jelezni"
nektek meg beengedni. a karlendítésem az indexelés, indexelőt meg nem előzhetsz meg. mégis megtörténik. mondom utoljára. semmit és senkit nem veszélyeztetek azzal, hogy hátranézek, ha van bőségesen hely átsorolok hogy kanyarodjak, ha nem akkor akár meg is állok. autó nem fog 60-ról 30-ra visszalassítani hogy elengedjen. erre nálam még nem volt precedens...
"Magyarul milyen jogon várod el, hogy ne csapjon el szemből egy kamion?"
dehogy várom el. csak nem hiszem azt, hogy a kamiont a kitartott kezem bármilyen szempontból meghatná. se karjelzéssel se anélkül nem a mások jóindulatában bízok, hanem amikor lehet megyek, inkább megvárom a helyet ahol elférek mint veterán mentősök spaklizzanak fel a flaszterről miközben a bajszuk alatt motyogják hogy "dehát szerencsétlen ki is tette a kezét, mégse engedték el..."
"hiszen a menetirány és a jobbratarts épp ugyanolyan közmegegyezéses alapon létező szabály, amelyeket egy Hozzád hasonló felfogású kombájnkezelő ugyanígy leszarhat, legfeljebb szétteszi a kezét, Bocs, nem láttalak a vágóasztaltól."
menetirány pipa, jobbra tarts pipa. ezekkel semim bajom nincs. csak ott húzom ki bevallom tényleg pofátlanul a sáv közepére a gépet, ahol tudom hogy csak akkor fér el a kocsi mellettem, ha ő is centizi én is. mások skilljére pedig nem bízom az életemet. ott 10 ből 9 ráfekszik a dudára, és anyázik, pedig nem hinném hogy 20 méternél hosszabb szakaszon csinálnám ezt. de ha nem húzok középre bepróbálja a barma, és elég egy hiba, én is itt kötök ki.
utoljára: nem az elvágyódás van a szememben amikor fordulok. nem akadályozok senkit. jobb oldalon hajtok, normális oldaltávval az esetleges parkolók mellett, balra sorolok balkanyarnál mielőtt körbenéztem és látom hogy senkinek még a fékpedál gondolatát se hintem el a tudatalattijában, és úgy általában pont kerülöm hogy akadály legyek, mást zavarjak, stb.
-
obligat
senior tag
válasz
#56573440 #98 üzenetére
akkor rászabtál, én tartom a 30-cat, mert az nem véletlenül szokott kint lenni, az 50-et is max 55-60-ig erőltetem (a forgalom tempójától függ, ha egyedül megyek át valami falun, akkor 50, városban volt már 80 is, mert olyan volt az átlagtempó, azért akadály sem szeretek lenni). lakott területen kívül persze semmi nincs kőbe vésve, amennyivel merek és biztonságosnak érzem.
amúgy meg azért vannak Rád kiakadva, mert nem közlekedsz, Te csak mész.
a közlekedés az folyamatos tájékozódás és tájékoztatás, ahol Te figyeled a forgalmat és a forgalom is Téged, ha Te nem jelzel semmit, azzal magadat is, meg a többieket is veszélyezteted. Csak azért, mert adott esetben szerinted a jelzéseidet leszarják, Neked, mint a forgalom felelős résztvevőjének még kötelességed lenne jelezni. a Te elgondolásod mentén ne fizess adót se, mert a rendőrrel nincs dolgod, a házad nem ég le, a gyerekedet nem kell taníttatni, és tb-t se, mert úgyis magánorvoshoz mégy. (mondjuk sarkítás és cinikus is, de egy részével előzetes szándékommal ellentétben egyet lehet érteni, de ez más téma)
Magyarul milyen jogon várod el, hogy ne csapjon el szemből egy kamion? hiszen a menetirány és a jobbratarts épp ugyanolyan közmegegyezéses alapon létező szabály, amelyeket egy Hozzád hasonló felfogású kombájnkezelő ugyanígy leszarhat, legfeljebb szétteszi a kezét, Bocs, nem láttalak a vágóasztaltól.
Értem én hogy dühítő a helyzet, de Te sem javítasz rajta, sőt. -
#56573440
törölt tag
válasz
Pikkolo^^ #95 üzenetére
kedves vagy. elmondanád hogy miért utálnak a gyalogosok? mert nem megyek fel járdára. nem cikázok közöttük. elengedem őket minden zebrán. biztos hogy utálni kéne azért mert nem akarok olyat játszani mint amikor a sarkot találkozol a kollégával és hirtelen mindketten ugyanarra akarjátok kikerülni egymást? utáljon nyugodtan a paraszt aki a bicikliúton gyalogol, amikor ott a járdája. a többi kétlem hogy utálna.
elmondanád miért utálnak az autósok? azon túl persze hogy akadály vagyok aki nem fizet az úthasználatért, és mit képzelek magamról? mégis mi bajuk lenne? ha nem jön senki akkor kanyarodok, csak ennyit írtam. nem veszélyeztetek senkit, néha bal kanyarhoz behúzok a jobboldali utcába mert a folyamatos kocsisor miatt úgyse tudok átmenni, inkább kivárom a sorom. azért az mennyire szint már hogy az előző kommentemre ennyit tudsz hozni hogy engem mindenki utál
akkor utálnának ha kitett kézzel kunyerálnám be magam eléjük, olyankor jön a duda, a megáll és kiszáll a kopasz meg lecentizések. nem tudom mennyire zavarja az autóst aki előtt úgy kanyarodok el hogy másik 5 is megtehetné utánam mert van hely és nem tartom fel. tuti álmában is átkoz hogy mekkora szemét vagyok.
a normálisan közlekedő biciklisek? őőőő. mármint? szabályosabban közlekedek mint a kerékpárosok 99%-a itthon maradjunk annyiban szerintem...
nem a szabályos kerékpáros a jó kerékpáros. az életben lévő az. egyébként meg mondtam lennebb is. beszólhat aki a 30-as táblánál világ életében ment egyszer is 30-at, az ugasson hogy mi a szabálytalan. kurvák ne papoljanak erkölcsről. hamár ott tartunk hogy ki kit szeret ugye.
-
#56573440
törölt tag
válasz
Döglött Róka #96 üzenetére
a neved beszédes róka. keményebb a golyód mint humájé azt mindenki tudja, abban meg igazad van hogy csak kikerülik. az a pár miliméter meg kit érdekel hagynak neki annyit. kivéve amikor nem és a tüdejét átszúrja pár bordája ugye arról is fent a videója...
tökös vagy, bátor és erős, annyi a sérga pólód hogy pizsamának használod már őket, haladhatunk? kértem hogy te engedd el a kormányt? nem. csináld. tedd ki a kezed balra pl jobb szélről, és tekerj addig amíg beengednek fél kézzel. szabad az ország azt csinálsz amit akarsz.
-
Pikkolo^^
addikt
Pont az ilyenek miatt utálják a bicikliseket a gyalogosok az autósok és a normálisan közlekedő biciklisek is, joggal. Azért, mert más nem tud rendesen közlekedni az nem jogosít fel téged arra, hogy szabálytalan legyél.
-
#56573440
törölt tag
válasz
Pikkolo^^ #93 üzenetére
tett most is. shit happens tudom. ettől függetlenül tartom, hogy a kézjelzés számomra kerékpáron olyan mint a csengő használata ha a gyalogos ott andalog a bicikliúton, akkor se csengetek rá, mert egyből lefagy, megáll, hátrafordul, aztán próbál valamerre elmászni ebből csak a para van. kikerülöm és egyezményes jelzéssel kimutatom esetleg a nemtetszésemet, és ennyi.
-
#56573440
törölt tag
válasz
Pikkolo^^ #91 üzenetére
jogos a két pont. ezt viszont érdemes lenne továbbgondolni.
Egyvalamit meg kéne tanulni az autósoknak, a kamion erősebb és ennek megfelelően kell közlekedni és nem tank módjára mindenen keresztülmenni ahogyan sokan teszik.
aztán lehet még vonat, meg kő, pappír olló. azt kéne megtanulni, hogy azért mert egy kerékpáros kacsázik előtte az úton, attól még nem kell agyvérzést kapni, és nem fog elkésni sehonnan miatta.
paraszt minden oldalon van, és nem a közlekedési formája definiálja. a paraszt mindenen paraszt. viszont aki másfél tonna vasat terelget az igazán jobban kéne figyeljen, de nem is értem mit várok, amikor ma a melóhelytől 20 méterre a másik autós egy stoptábla mellett nyélgázon hajtott át a főúton, és neki lett csapva egy fának nagyon csúnyán.
-
#56573440
törölt tag
válasz
Pikkolo^^ #89 üzenetére
jaaa hogy.. akkor neked semmit. aki jedi azzal kár is, a kitartott, kanyarodást jelző kezem pont annyi kocsit állított meg eddig, ahány golyót képes lennék ugyanerre késztetni. én már írtam, leszoktam róla. kanyarodok amikor tudok, van helyem és lehetőségem, nem akkor amikor engedik. ha téged beengednek kézjelzésre akkor te igazán boldog ember lehetsz
egyébként egy paraszt bicóst aki majom mód az utcán közlekedik, és pont most került ki a videója amiben egy bkv busz belegyalulta a járdát elválasztó fémkorlátba, csak hét bordája tört el és szúrta át a tüdejét, de ha jelzi két kézzel az egyenes haladását akkor elkerülhető lett volna. azt a kresz szerint így kell hivatalosan mutatni ha nem csalódok
gondolom egy link van végig a hsz-en. nem tudom, csak tippelek
-
Pikkolo^^
addikt
Este hogyan jelzed megfelelően a kanyarodási szándékot? Egy ilyen világítós szerkezet nem nappal használatos.
És ha téged ütnek el, mert nem lengeted a karod akkor mit fogsz szólni? Tegnap biciklivel majdnem egy másik biciklist ütöttem el, mert nem jelzett, hisztizett is volna ha elkapom.
-
demagóg
aktív tag
válasz
Döglött Róka #84 üzenetére
Szerintem nem említette, hogy irányjelzésre használja. Csak azt, hogy hiába van kivilágítva rendesen, akkor is elé vágnak. Tehát esetenként ez a plusz irányjelző kütyü sem lenne mindig hatásos. De majd javít, ha rosszul értelmezem.
-
Zola007
veterán
Ez úgy sz@r, ahogy van
Kár beleölni a pénzt.
800 lumenes lámpám van, még ezzel is elém kanyarodik, aki le se s.rja
Akkor mit látnának ebből a semmiségből a csuklómon -
blueMerle
veterán
49 eurós áron ez egy vicc. Ez amolyan 5-10 dolláros gadget cucc, akkor azt mondom talán egy pár darabot el lehetne adni belőle. Értem én, hogy a fejlesztés nem volt egyszerű meg minden de ez akkoris brutálisan sok érte, akárhol, nem csak magyarországon. Csodálkozom hogy eddig az a 10 százalék egyáltalán összejött.
-
LonGleY
veterán
válasz
Pikkolo^^ #77 üzenetére
Ha elütök valaki, akkor az azért lesz, mert elemelem a kezem a kormányról...
"Felsőbbrendű" meg max azért, mert 10 éve nyomom a városban baleset nélkül.
Ott lengetem a karom, ahol tényleg kell valami. A karkötő addigra viszont be sem kapcsol a videón, mire az ember már visszahúzná a kezét..
-
zseko
veterán
válasz
#56573440 #29 üzenetére
ezt két kézzel egy közepesen rutinos bicós röhögve menti. ha a bal kezed a levegőben van, akkor jobbal kvanagy mák kell hogy behozd, mert amire visszafogsz ballal, addigra már fekszel.
Nem azért, de ki az a hülye aki egy kézzel fogva kormányt kanyarodik? Jelzel, visszafogsz, kanyarodsz. Nem hiszem hogy túl bonyolult...motoron, biciklin ha lehet nem engedem el a kormányt mert többször jött jól a stabil fogás mint az integetés amit le se sz@rnak.
Szóval te pedig lesz@rod a kreszt, lesz@rod az irányjelzést, aztán felháborodsz ha elcsapnak.Az ötlet jó, a videó nevetséges (tudom, reklámozni kell hogy magyar, de ez kb. 80-as évekbeli reklámra hajaz), az ár egy vicc, kivitelezés khmm... érdekes, szerintem majd ebay-ről vesszük a másolatot $3-ért
-
obligat
senior tag
Mellesleg valamelyik múlt heti napon történt idén másodjára velem, hogy vizes úton, hajnalban közlekedési lámpáktól hemzsgő egyszámjegyű főútvonal városi szakaszán, autóban, szembe jövők lámpáinak fénye miatt tényleg lassan átgurultam a villogó sárga alatt, és a bringást csak akkor vettem észre, mikor a b-oszlop már elment előtte. Igaz, volt gyalogosátkelő, csak a sügér nem tolja ám át, hanem áthajt (mégcsak nem is gurul, hanem tapos mintha versenyen lenne). Centiken múlt a baleset, nézem a tükröt, integet. No jó, viszlek kórházba barátom, csak lehúzódom. Megyek gyalog vissza, hát káromkodik becsülettel, hogy mekkora fasz vagyok stb. Jóbarát szádat betedd, zebra előtt leszállsz, az az átkelésre ráutaló magatartás, akkor én is megállok, átengedlek, de vizes, csillogó úton, sötétben az ellenfényben nekem két abroncsot kellet volna észrevennem, meg pár küllőt, amelyek gyakorlatilag mellőlem indulnak, lámpád egy kínai szar, és épp nem különbözik az utfelületen csillogó háromezer visszfénytől, mellényed sincs, nem is ütköztünk, még a keresztkulcsot sem vettem ki az autóból, szerintem pont indulhatnál tovább.
Szó nélkül megfordult és visszament.
Ilyenkor autós vagyok nagyon.
Amikor meg bringán ülök, viszonylag normális vagyok. Amikor centiznek autoval, akkor mutogatok illetlenségeket, és néha verekszem is. Gyalog meg soha nem érek oda sehová -
obligat
senior tag
Az megvan, hogy mostantól piásan is lehet tekerni főútvonalon is?
Ettől a ponttól kezdve értelmetlen a KRESZ.jármű? az.
közúti forgalomban részt vesz? igen.
a részvétel feltételez némi jártasságot, felelősséget, józanságot, be- és előrelátást, viszonylag gyors reflexeket, gyors helyzetfelismerést ? illene.
bukta? az. -
LonGleY
veterán
Ezt a baomságot! Eleve ki a fene nyújtogatja a karját a nagyikon és a lowridereken kívül? Veszélyes, fölösleges mozdulatsor.
Már léteznek kormányról vezérelhető indexlámpák is (pl. hátizsákba varrt LED-lámpás vagy egyéb megvalósításban), ahol nem kell a markolatról elemelned a kezed, és homoszexuális karkötőket sem kell hozzá hordani (40 fokban biztos arra vágynék, hogy az izzadságtörlés közben egy ilyen műanyag szarral karcoljam fel a homlokom...).
-
Le is írtad a lényeget:
ha elcsap, akkor mindegy ki a hibás, mert ugye én már el vagyok csapvaszörnyű,h ezt sok bringás nem fogja fel (de autós dettó).
mellesleg én kötelezővé tenném, hogy városban csak kreszvizsgával lehessen bringázni. olyanokat csinálnak egyesek, hogy hihetetlen. a jobb kezes utca az egy totál ismeretlen fogalom és a parasztja van felháborodva. a legnagyobb suttyó autósaknak meg 3hét bringával járást írnék elő bp-n.
hozzátenném, hogy én 80%ban bringázok és én látom így a helyzetet, nem a kormány mögül prédikálva. sőt én bringán ülve sokkal jobban kiborulok az idióta bringásoktól.a kis jelzőkére: láttam már kb. egy hónapja, a reklám nekem naon tetszik, de ez nem az az összeg, amit kiadnék érte.
-
Dany007
veterán
-
#56573440
törölt tag
"Kanyarban meg ne integessél, akkor már rég késő."
pont az elején is mondtam hogy nem a kanyarodáson van a hangsúly. csak itt összegyűlt a dh-s futárok krémje, akik fél kézzel hátrafele nézelődve is tökéletesen tudnak reagálni minden kialakuló helyzetre, amiket persze előre fel tud mérni maga körül és semmi nem lepheti meg. de igazatok van. majd integetek. becsszó
sőt ebből négyet veszek mert a lábamat is ki fogom tenni, legyen igazán jól látható hogy mit szeretnék.
-
dqdb
nagyúr
ez meg egy jó dolgozat, kár, hogy biciklizni nem tud, aki írta. ilyen szép mondat van benne: "μ < b/h esetén nem fordul elő bukás – ekkor ugyanis a kritikus lassulás erőltetésekor az első kerék fog megcsúszni." mert lehet, hogy az a fajta bukás, amikor átrepülsz a kormányon, nem fog előfordulni, ezt elismerem, de ha megcsúszik az első kerék, akkor másfajta pofáraesés szinte garantált.
Nem olvastam el az egészet, csak a bevezetőjét, és azt is régen, ezért csak feltételezem, azzal az egyszerűsítéssel élt, hogy egyenes vonalban haladsz előre, és nem fordítod el a kormányt. Ekkor az első kerék csúszása tényleg csak a fékutat növeli, de elég ettől pár fok eltérés, akkor ahogyan írod, garantált a repülés. De az egész fékezési elmélet semmit sem ér, ha neked rendes féked van, és megállsz vele, amikor kell, majd az utánad érkező bringás letarol.Kesztyűbe integrált változat, amely gombnyomásra kapcsol be, sisakba integrált változat, amely gesztusokkal működtethető, amelyek ugyan látványosnak látványosak, de egyik sem tűnik számomra igazán életképesnek.
-
DigitXT
félisten
válasz
#56573440 #66 üzenetére
Nem akarnék belevauzni a személyeskedő fröcsögésbe, de...
Deplane = Depláne. Kanyarban meg ne integessél, akkor már
rég késő... Az index sem arra van, hogy kanyarodás KÖZBEN
használd autóvezetés esetén: már előtte, a szándék jelzésére.(Sokan ezt nem értik, és miközben már csinálják a manővert,
pl. sávváltás, akkor villantanak vele alibiből. Már szart sem ér,
csak azért csinálja, hogy ha látta a rendőr, ne büntesse meg.) -
#56573440
törölt tag
válasz
Döglött Róka #63 üzenetére
"En veszfekezeskor hatrateszem a sulyt sik talajon is, mivel nincs kedvem orrabukni"
ki beszélt vészfékezésről?
" nem szoktam szamolgatni, de probaltal mar lejton csak hatso fekkel kozlekedni?"
nem. nem is írtam hogy szoktam.
"mivel a hatso kerek kevesebb terhelest kap fekezeskor ezert konnyebben megcsuszik onmagaban mint az elso."
és még ilyet se mondtam. olyat mondtam hogy az első kerék el tud blokkolni ha olyan kedve van terepen néha. ezzel vitatkozzál ne azzal amit kitalász. városban meg mondtam hogy persze hogy első féket használunk 80%-ban le is írtam hogy miért. elolvastad vagy csak a szél fújja?
"Remelem nem kell erovektorokat rajzolni, hogy megertsd. "
remélem nem kell lebetűzni hogy olvassál, értelmezzél, arra válaszolj. amit nem írok, soha nem írtam, de még gondolni se gondoltam rá arra ne hivatkozz.
"Es kanyarban nem fekezunk."
soha? biztos? tuti? te se fékeztél még életedben ott ugye? mit írtam ezzel kapcsolatban? 1: hogy kanyarban már csak imádkozol meg tolod bele az anyaföldbe a gépet ahogy tudod, aztán megkérdeztem szerintem hogy kanyarban is 80%-ot fékezel e terepen. pont azért mert ha elszabod, márpedig versenyzőket láttam elszabni, akkor bizony a hátsót tolod neki óvatosba, nem az elsőt. soha nem írtam hogy fékezz kanyarban az erdőben.
azt írtam hogy van olyan hogy városban kanyarodásba bele kell fékezni. ez is tény." A DH gepekkel nem vagy tisztaban, lasd a 3 millas megjegyzesed."
ohh ájmszorri. bennem az maradt meg hogy session után általában ilyen számok vannak mint 7-8-9-10 meg 77-88-99. soha nem hallottam a deplane kategóriáról, illetve eleve dh vonalon gondolkoztam úgyhogy ez ugrott be nem is gondoltam bele hogy fr vonalon induljak el, de a deplane-t nem ütötted el véletlenül? mert +trek session keresésre hallgat a google...
" Fekezeskor fellepo erohatasokkal nem vagy tisztaban."
olvasni és értlemezni kéne amit írok, arra válaszolni amit kérdezek, és nem általánosítani, olyan dolgokat a számba adni amit nem írtam soha. sokkal egyszerűbb lenne.
"Nem tudsz forgalomban kanyarodni."
kanyarodok én semmi gond nincs vele. csak nem engedem el a kormányt, mert már megállapították hogy paragép vagyok, aztán jobb ha kapaszkodok mint próbálok az autósok lelkére hatni az integetéssel.
"Az a baj, hogy indulatbol ervelsz, raadasul egy ismeretlennel szemben, eloiteletekkel boszen megtuzdelve."
az a baj hogy nem arra válaszolsz amit kérdeztem, az a baj hogy olyan dolgokat adsz a számba amit soha nem mondtam, aztán tolod a habi dumát. még csak indulat sincs. pusztán nevetséges hogy értelmesen válaszolok neked, te meg beböfögöd egy kamionos beszélgetésbe neked fordod van de amire válaszolsz senki nem is kérdezett hasonlót, érdemi választ meg nem adsz. amikor meg azt mondom hogy cargo, akkor leugatsz hogy transit és hülye vagyok. mábocsi hogy nem vágom fejből az összes trek session variánst
szerintem ezt hagyjuk abba. persze azt mondtam hogy tessék elsőkeréken nyélféket húzni kanyarban nagytempónál, a trek csak kamionokat gyárt, és úyg egyébként is igazad van. jó lesz? megnyugodtál? legközelebb megpróbálhatsz olyan dologra is hivatkozni amit mondtam, és nem arra amit te gondoltál hogy mondok.
-
bambano
titán
válasz
Cathfaern #42 üzenetére
jó kis hsz, kár, hogy önellentmondásos...
(#45) BlackSoft: 50+-szal belezúgni éjjel a pirosba az tutti módszer a darwin díjra.
(#46) dqdb: ez meg egy jó dolgozat, kár, hogy biciklizni nem tud, aki írta. ilyen szép mondat van benne: "μ < b/h esetén nem fordul elő bukás – ekkor ugyanis a kritikus lassulás erőltetésekor az első kerék fog megcsúszni." mert lehet, hogy az a fajta bukás, amikor átrepülsz a kormányon, nem fog előfordulni, ezt elismerem, de ha megcsúszik az első kerék, akkor másfajta pofáraesés szinte garantált.
-
Döglött Róka
veterán
válasz
#56573440 #61 üzenetére
A trek session nem egy bringa, es foleg nem csak karbonvazas, hanem egy 10 eve letezo szeria, sot meg nem is csak DH gepek futnak ezen a neven hanem FR-ek is. Deplane nem 3 milliorol indulnak (a karbon verzio van 2 million korul). Csak azert jegyeztem meg, hogy mim van, mert nem atalkodtal lenezni az ossztelos tapasztalataimat illetoen (latatlanban persze)
En veszfekezeskor hatrateszem a sulyt sik talajon is, mivel nincs kedvem orrabukni, felnifekkel erre semmi szukseg, mivel csekely gyakorlati haszna van.
"és ez hol írtam hogy nem? milyen szövegkörnyezetben. te is ennyit értettél belőle komolyan? a kérdésem áll. kanyar előtt húzod neki a féket leveles vagy laza talajon. biztos 80% az a fékerő elosztás előre? kanyarban tempón biztos 80% az az eloszlás ha ráfékezel?" - nem szoktam szamolgatni, de probaltal mar lejton csak hatso fekkel kozlekedni? Nekem volt szerencsem hozza mikor szakadt feluton a fekkabelem. erzesre a harmadat adja a fekeronek, foleg laza talajon, mivel a hatso kerek kevesebb terhelest kap fekezeskor ezert konnyebben megcsuszik onmagaban mint az elso. Remelem nem kell erovektorokat rajzolni, hogy megertsd. Es kanyarban nem fekezunk.
Akkor vegyuk sorba:
- A DH gepekkel nem vagy tisztaban, lasd a 3 millas megjegyzesed.
- Fekezeskor fellepo erohatasokkal nem vagy tisztaban.
- Nem tudsz forgalomban kanyarodni.Az a baj, hogy indulatbol ervelsz, raadasul egy ismeretlennel szemben, eloiteletekkel boszen megtuzdelve.
Mindenki masnak, elnezest az OFF-ert.
-
#56573440
törölt tag
válasz
Döglött Róka #58 üzenetére
"Ha elol fekezel gyorsabban megallsz, ez egyszeru fizika."
és ez hol írtam hogy nem? milyen szövegkörnyezetben. te is ennyit értettél belőle komolyan? a kérdésem áll. kanyar előtt húzod neki a féket leveles vagy laza talajon. biztos 80% az a fékerő elosztás előre? kanyarban tempón biztos 80% az az eloszlás ha ráfékezel?
hol kérdeztem hogy milyen géped van? lemaradtam főleg a rugóút esett ki de legyen.
mégegyszer.
"lehetne még hátradőlni fékezéskor, sokat látom városban is hogy fékez és hátrateszi a súlypontot, ami jó ha pl pont hegyen jössz lefele és elkezdi fékezés közben túrni az orrát a vas, de alapvetően továbbra is az első kerék a kormányzott ugye."
egyetértettem az első fék erős használatával városi környezetben. csak egy idióta divatmajomkodást írtam le, ami városban nevetséges és nem feltétlen célravezető, hogy inkább a hátsó kereket fékezik és hogy ne blokkoljon rá is ül. írtam hogy az autó első kereket fékez ugye... nem is értem mi ezen annyira bonyolult. leírtam egy kis százalékát az embereknek akik városban majommódon hátsó kereket fékezve fordulnak, és hogy ennek kb a hegyen van létjogosultsága maximum, erre vered itt magad hogy közel 3 millás karbonvázas verseny géped van. a szint megvan.
-
#56573440
törölt tag
válasz
Döglött Róka #56 üzenetére
"Tehat majrezol
"
jah nem vagyok futár hogy iridium golyóim legyenek, otthon várnak haza, nem mindegy hogy egy órát kések betétlap miatt vagy csak odacsörögnek hogy a személyi darabjaim szétszóródott morzsáiból talán én voltam. mindig abból van a baleset ha valakinek kvanagy az arca és azt hiszi hogy ural mindent maga körül. nem értem mi a bajod egy egészséges félelemmel, gondolom te ha rádcentizi a barma a kocsit higgadtan veszed tudomásul hogy még 10 centi és a parkoló autók alá lök a mögötte haladó meg vagy megáll vagy nem. eddig 4 balesetem volt közúton, ebből egyben se voltam hibás. hívj majrégépnek, nem hat meg.
"Mellesleg ha kanyarodsz, jarmutol fuggetlenul zavarod a mogotted haladokat"
pedig magyarul írtam... kocsival ha fordulok balra, nem előz meg balról jobb esetben ha indexelek, megáll mert azt megszokta már, beletörődött hogy ez van. biciklivel folyamatos a karjelzés ignorálása. ő még ott pont elfér, meg a mögötte jövő is. meg az azutáni is. hazafele több szűkítés van az úton villamos megálló miatt. ha padkáig megyek akkor épp elfér még egy kocsi. de nem bízom a testi épségemet az ő vezetői tudására bocsi. kicsapom középre és megyek. az még egy jó leejtő szakasz is végig, úgyhogy ki lehet tekerni, nincs nagy difi sebességben, de akkor is van aki rááll a seggemre és vergődik, aki még a szűkítés előtt 5 centivel még megelőz mert ő még befér és nehogy 10 másodperccel később érjen a piroshoz, stb. nem a zavaráson van a hangsúly. azon van hogy ignorálnak e vagy sem. kocsival vagy megállnak mögötted és néznek. biciklivel vagy agyvérzést kap.
"egyenes haladasnal nem egetveroen bonyolult kitenni a kezedet balra kanyarodaskor meg kihuzodsz a sav bal szelere"
alapvetően nem bonyolult. kiteszem a kezem, hátranézek, látom hogy beenged, átsorolok. na ezt utoljára kb soha nem láttam. leírtam már nem értem mi ebben a bonyolult. a világból kitekerhetek balra kitett kézzel. inkább rámgyorsít mint beengedjen. a tanulóvezetőt se szeretik mert 40-el megy. akkor engem? vicceljünk még.
"en elol hatul 203-as tarcsat hasznalok es elol erosebben fekezek mint hatul kanyar elott megsem turja a foldet a kerek. Annyi a titka, hogy nem digitalisan fekezel es lehetoleg olajos feket hasznalsz a konnyebb adagolhatosag erdekeben."
soha se túrja? biztos? soha? írtam hogy mindig így van? azt írtam hogy csúszós vizes, vagy esetleg laza talajon van hogy szívás. merthogy ugye kanyarban már jobb esetbe imádkozunk és nyomjuk az ívre a vasat, ott már csak nagyon határesetben fékezünk, és akkor se nagyon az elsőt... vajon miért... egyébként meg az elején arra reagáltam hogy az elsőt terheljük jobban, mondtam hogy igaz, csak néha van hogy nem jó ötlet, főleg ha nincs olyan bezárt szöged a talajjal, meg úgy városban vagy, meg vicces hogy az ülés mögé pucsít be a körúton jobbra kanyarodva az arc. erre jön hogy dehát elöl nagyobb a tárcsa mint hátul, most hogy mindkettő azonos. én meg nem bántottam senkit közben... annyit fékezel előre amennyit akarsz és főleg amennyit lehet. de azt állítani hogy nem csúszik meg azt lehet csak nem igaz, az viszont igen hogy így fékezni fárosban egyenes szakaszon nem csak vicces de nem is jó döntés.
-
Hintalow
senior tag
Nem rosz, de szerintem kevés lenne a potenciális vásárlóbázis, ha csak abból indulok ki, hogy itthon hányan bringáznak úgy, hogy kezeznek is közben.
De ez még mindig jobb szerintem, mintha a bringára tennének irányjelzőt, ott az a probléma, hogy olyan keskeny az egész jármű ugye, hogy normál követési távolságból már nem is látni merre/mi villog. -
#56573440
törölt tag
válasz
Döglött Róka #51 üzenetére
"Tehat a DH-t se erted, szerinted miert az elso tarcsa a nagyobb mindig?
"
mindig öröm ha egy fogas arc mutat újat, mindig is szerettem új technikákat tanulni. mesélj. hegyen lefele, amikor írtam hogy túrja az orrát a vas mondjuk egy sáros, leveles szakaszon akkor mi a helyes teendő? rárántod az első féket mert az a tárcsa nagyobb ugye? hagyjuk egymást szerintem, mert ha komolyan gondolod akkor javaslom ülj fel egy össztelós vasra, aztán indulj el lefele, úgyis méterenként mész majd át greenpeace aktivistába fákat ölelve.
csak egy hülye szokást hoztam fel a témával kapcsolatban (első fék használata) ami városban persze így van, de sokan a sok dh-s yt videó miatt azt hiszik hogy pár ott látott technika városban is menő, pedig nem, és nem is jó.
-
Döglött Róka
veterán
válasz
#56573440 #55 üzenetére
Tehat majrezol
A mazsola bringasok pont olyan zavaroak mint a mazsola autosok. Semmivel nem megterhelobb szellemileg bringazni, mint autot vezetni.
Mellesleg ha kanyarodsz, jarmutol fuggetlenul zavarod a mogotted haladokat, el kell foglalni ilyenkor az egesz savot, es szepen bevaltasz a kanyarodo savba, egyenes haladasnal nem egetveroen bonyolult kitenni a kezedet balra kanyarodaskor meg kihuzodsz a sav bal szelere, mint ahogy autoval is tenned. Jobbra meg nem szabad hogy gondot okozzon a kanyarodas.
A DH-zos karrieredet azert firtattam, amit az elso fekre irtal, en elol hatul 203-as tarcsat hasznalok es elol erosebben fekezek mint hatul kanyar elott megsem turja a foldet a kerek. Annyi a titka, hogy nem digitalisan fekezel es lehetoleg olajos feket hasznalsz a konnyebb adagolhatosag erdekeben.
-
#56573440
törölt tag
válasz
Döglött Róka #47 üzenetére
aztán hol írtam hogy jánoshegyre korlátozódott ez? többet voltunk épített pályán kint mint a jánoshegyen szerintem. azon túl meg nem mondtam hogy hc dh versenyző arc voltam szerintem...
"Mellesleg pont az ilyenek miatt hagytam fel a varosi bringazassal (a jaj katyu, jaj auto, jaj kornyezet tipusu majresok)"
ezt dekódolni nem tudom. tehát te azért hagytad abba a tekerést mert más fél dolgoktól. ez reális jah.
"Amikor az embert megtanitjak kozlekedni autoval, az elso amit belevernek az emberbe, hogy folyamatosan jarasd a tekinteted korbe, figyelj meg mindent."
igen. ez így van. csak mivel kocsival kb a többiek ritmusával, sebességével haladsz, ezért mondjuk egy besorolás vagy parkoló autó kerülése nem akkor probléma. ha 20 km/h difivel indulsz élből és alsóhangon, és nem vagy 2 méter széles akkor jelentősen más a gyerek fekvése. forgathatod a tekinteted, forgatom is, de több a változó és más szituációk jönnek elő pont ebből kifolyólag.
"Ha ezt csinalnad, akkor tudnad mar a kanyar elott hogy ott lesz egy katyu, hogy all ott egy gyalogos aki valoszinu le fog lepni az uttestre, stb es nem jonnenek a hulye kifogasok..."
ezt csinálom, mert még életben vagyok kb, de... ezerszer leírtam... haladok jobb oldalon lehúzódva. sasolom hogy ajtózni akarnak e. nézem a gyalogosokat. próbálok nem akadály lenni a mögöttem haladóknak úgy, hogy az eéslyét se hagyom annak hogy szűkebb szakaszokon rámálljon centizgetve előzni. jön egy balos kanyarom. ha csak kivillantom előtte a kezem balra, azzal semmit nem érek, mert vagy látja vagy nem, főleg nem enged be. jön a kanyar. kiteszem a kezem, nézek hátra hogy hova férek be. nézem a jobbost hogy jön e valaki, nézem a gyalogost hogy ki fog e lépni. nézem a szembeforgalmat hogy hol férek majd át, nézek magam elé hogy mit kéne még kerülgetni kátyú szinten. a mögöttem haladó vagy beenged vagy nem, főleg nem, és én kitartott kézzel, folyamat lassulva próbálok átvergődni balra. ehhez képest kocsival kivágom az indexet, benézek jobbra, fékezek, mögöttem megállnak, szembejövő vagy átenged vagy megvárom amíg elhúz, benézek hogy jön e gyalogos és áthajtok. nincs vergődés hogy balról megelőz e indexelés közben, nincs para hogy be tudok e húzódni hogy kanyarodjak, nincs para hogy belehajtok bármibe mert kocsival egy átlagos kátyú azért nem a világ vége.
de ja ugyanaz. ha tudsz autót vezetni akkor pont annyi dolog jöhet közbe, pont annyi gondod lehet. hozzátenném hogy pl kocsival ha koccansz vagy nekedjönnek hát így jártál, nem igazán esélyes hogy komolyabb sérülésed lenne városi tempónál. max kellemetlen a biztosító intézése. ugye bicóval meg a fülemből szivárgó vér mögül hallgathatom a közeledő mentő szirénáját ami kevésbé humoros. tehát a fejforgatás meg az odafigyelés azért jelentősen több. az autósok se így közlekednének ha a légzsák helyén százas szögek lennének ugye...
-
Pikkolo^^
addikt
válasz
donjohnson #53 üzenetére
Ez igazán szomorú...
Köszi a fékes linket.
-
donjohnson
addikt
halott.
én egy bringást se láttam még budapesten, aki a karjával jelzett volna irányt. -
obligat
senior tag
autóban jobbos sávban ráállok a járdaszegélyre (ha van). pont azért, mert a bringások és robogósok tisztában vannak az ÁLLÓ kocsisor kerülésével, csak akkor koppannak az ajtón, mikor jobbra fordulok.
-
Döglött Róka
veterán
válasz
#56573440 #48 üzenetére
"amiért a kocsiknál is a fékezéskor leginkább azt használja a rendszer. fékezel, súly előre billen, a hátsó kerék hamarabb veszíti el a tapadást, ha csúszik akkor az meg jól néz ki bizonyos korosztályban, de a fékút ugye nő. lehetne még hátradőlni fékezéskor, sokat látom városban is hogy fékez és hátrateszi a súlypontot, ami jó ha pl pont hegyen jössz lefele és elkezdi fékezés közben túrni az orrát a vas, de alapvetően továbbra is az első kerék a kormányzott ugye." - Tehat a DH-t se erted, szerinted miert az elso tarcsa a nagyobb mindig?
-
obligat
senior tag
válasz
BlackSoft #45 üzenetére
aham. voltam így megboldogult ifjúságomban, ám azóta a nálam zöld lámpa alatt átkelve (még autóval is) is szétnézek. mert pontosan így gondolja a mentő, vagy a rendőr is, aki az éjszakára tekintettel nem búgatja a szirénát, csak villog. egyszer nem egészen egy méterre suhant át előttem (akkor bicikliutem épp), hát majdnem bokánfostam magam, vigyázni kell. ha elcsap, akkor mindegy ki a hibás, mert ugye én már el vagyok csapva.
-
#56573440
törölt tag
válasz
Pikkolo^^ #44 üzenetére
amiért a kocsiknál is a fékezéskor leginkább azt használja a rendszer. fékezel, súly előre billen, a hátsó kerék hamarabb veszíti el a tapadást, ha csúszik akkor az meg jól néz ki bizonyos korosztályban, de a fékút ugye nő. lehetne még hátradőlni fékezéskor, sokat látom városban is hogy fékez és hátrateszi a súlypontot, ami jó ha pl pont hegyen jössz lefele és elkezdi fékezés közben túrni az orrát a vas, de alapvetően továbbra is az első kerék a kormányzott ugye.
a bicikliseket lehet szidni, már leírtam másik topikban is én személy szerint osztom is a paraszt vezetőket, kerósokat, gyalogosokat is nemre korra való tekintet nélkül szinte napi szinten. leüvöltöttem nemrég egy parasztot aki szintén tekert és átment a piroson amikor én álltam ott, aztán csak pislogott hogy mit akarok, ma reggel egy focistajelölt tekert a pálya fele jó tempót a keresztutcákkal tarkított, szűk, szar járdán. egy jó 100 méteren keresztül mentem mellette és magyaráztam el szívhez szólóan hogy ha ilyen tempót jön akkor esetleg le is fáradhatna az úttestre ahova való. nem feltétlenül magyaráztam, és nem feltétlenül a szívéhez szóltam. különösen szeretem a fixiseket, a fék nélküli bmx-eseket, eggyet nem hagynék ki az osztásból. lehet hogy gci vagyok, és fáj nekik, meg nem így kéne, de ha eltekerek mellettük és úgy teszek mintha nem látnám még nem old meg semmit. lehet ez se. de lehet hogy az egyik rájön hogy tényleg nem a járdán kéne 30-at menni, tényleg nem kacsázni kéne az úton, tényleg figyelni kéne a másikra, tényleg fel kéne szerelni a fékeket a nyomorult bicóra.
-
Döglött Róka
veterán
válasz
#56573440 #38 üzenetére
A leirtak alapjan hiaba DH-zol (mellesleg a Janos hegy es kornyeke nem igazan DH, egy normalisabb kezdo palyan is mar 3 meteres letoresek vannak es normalis dontott kanyarok pl Ausztriaban), en is szoktam, de ettol meg nem felejtek el kozlekedni BP-n.
Mellesleg pont az ilyenek miatt hagytam fel a varosi bringazassal (a jaj katyu, jaj auto, jaj kornyezet tipusu majresok) , sokkal rosszabbak a bringasok mint az autosok, meg bringan ulve is.Amikor az embert megtanitjak kozlekedni autoval, az elso amit belevernek az emberbe, hogy folyamatosan jarasd a tekinteted korbe, figyelj meg mindent. Ez a bringasok nagy hanyadanal latvanyosan hianyzik. Ha ezt csinalnad, akkor tudnad mar a kanyar elott hogy ott lesz egy katyu, hogy all ott egy gyalogos aki valoszinu le fog lepni az uttestre, stb es nem jonnenek a hulye kifogasok...
-
dqdb
nagyúr
válasz
Pikkolo^^ #44 üzenetére
Miért adja az első a 80%-át?
[link]BlackSoft: Mondjuk éjjel 1kor, óránként elmegy egy autó, felesleges várni a zöldre, amikor sehol senki, ott átmegyek a piroson. Lejtőn jövök le, 30-as tábla van, nem fogok fékezni, 50+km/h-val legurulok.
A szabály a napszaktól függetlenül is szabály. Mindkét példádban pont olyan szabályt hoztál fel, ami a biztonságodat növeli (és nem a betartása veszélyeztet), ezért pont ezeket illene betartani. Tudom, éreztem már hülyének magamat hajnalban tekerve a városban, de ez van. -
BlackSoft
addikt
válasz
Pikkolo^^ #44 üzenetére
Én szabályosan közlekedem, mindaddig, amíg nem adott olyan helyzet, hogy nincs rá szükség
Mondjuk éjjel 1kor, óránként elmegy egy autó, felesleges várni a zöldre, amikor sehol senki, ott átmegyek a piroson. Lejtőn jövök le, 30-as tábla van, nem fogok fékezni, 50+km/h-val legurulok. -
Cathfaern
nagyúr
Többször is felmerült már a topicban, hogy első fékkel fékezni nem életbiztosítás... igazából meg kéne tanulni használni a fékeket. Ugyanis a fékerő 80%-át az első fék adja, szóval ha valaki kizárólag hátsó fékkel fékezik, annak drasztikusan hosszabb lesz a fékújta. Igazság szerint bicikli úgy lehetne legrövidebb úton megállni (sima terepen, azaz aszfalton, ahol nem pattog el az első kerék), hogy csak az első féket használod. És nem, nem fejre esést értek megállás alatt. Szóval pont az a balesetveszélyes, hogy mivel bal oldalon van az első fék, ezért pont mikor balra kanyarodsz, ami sokkal veszélyesebb, nem tudod használni az erősebb féket.
-
BlackSoft
addikt
Ez halott, ahogy van
-
Toth_Jani
őstag
Én az ország legnagyobb kerékpáros városában lakom (vagyis nincs tömegközlekedés), de ennyiért itt nem fogják megvenni mert az ország legnagyobb közmunkás városa is mi vagyunk (1200 fő).
A másik ha most elmegyek valahová akkor óra, mobil, kulcs, még plusz 2 karkötő és még az esküvőmet is lekésem mire felszerszámozom magam.
A harmadik pedig az, ma már vannak kormányra erősíthető villogók, 10 biciklisből 6 otthon felejti azután meg sötétben villog hol a rendőr, mit ér ez a karkötő a fiókban?? -
válasz
#56573440 #38 üzenetére
vidéken sem nagyon integetnek az emberek, én szoktam, ha van forgalom.. viszont ez a karkötő szerintem nem egy nagy ötlet..
én értem, amit mondasz, leginkább a kátyús részt, mert a falu szintet súrolja a kisvárosunk, de van egy-két kereszteződés, ahol kell integetni, hogy mit akarok, de az az útszakasz (és főleg nyilván a padka mentén) kifejezetten sz.r.. nem azt mondom, még csak nem is kátyús, simán úton tartom, de "összegyűrődött az aszfalt", nem egy életbiztosítás.. és egy jobbra fordulásnál nyilván jobb kéz kitartva, fékezni meg nyilván nem tudok ha valami van, esetleg elsővel, ami meg megint nem egy életbiztosítás.. viszont ezeken a helyzeteken nem segít a karkötő sem, nyilván. (persze itt néhány kereszteződés, meg lehet tanulni, hogy melyik íven kell menni, aztán no problem, nem akarok párhuzamot vonni).ennek a karperecnek annyi értelmét látom, hogy aki megveszi, az fog integetni, mert a csuklóján van. ennyi. de a kerékpáros közlekedésnek nem ez a legnagyobb baja, hanem a közlekedés résztvevői közötti (itthon még mindig) szörnyű viszony. Mert ha kocsiban ülök, akkor köcsögbiciklis, köcsögmotros, köcsöggyalogos - mindegyik, mert ha siet, miért siet, ha 50 helyett csak 48-cal megy, akkor forgalmi akadály. És tényleg vannak akiket ki lehetne szedni a forgalomból (minden kategóriában, gyalogost is!), de nem vagyunk toleránsak, nem figyelünk egymásra - egy kicsit sem.. (tisztelet a kivételnek) és ez a legnagyobb gond - szerintem. nem a villogó karkötő, vagy a biciklis index.
-
#56573440
törölt tag
válasz
lencseszosz #37 üzenetére
"Azt állítottam, hogy biciklizésként nem kell menni mint a hülye, ha nem tudod betartani a kresz szabályait"
1: megyek egy laza lassú tempót. kiteszem a kezem, jó ha gurulok 20-al. autók 60-al jobb esetben. beenged? pedig "indexelek". jah nekem be kell tartani neki nem. azon túl meg mint írtam letúrnak az útról a retekbe ha így poroszkálsz a legtöbb helyen.
2: gyorsan megyek, ha jobb fej talán beenged mert nem kell állóra fékezze magát, nem tol le az útról annyi bálna.
egyébként meg ülj fel egy biciklire gurulj öttel és próbálj meg az integető kezed fele kanyarodni szűkebb íven, majd fékezz kicsit. meg fogsz lepődni.
csak a kedvedért hazafele integettem. a belvárosban szinte benyaltam megint egy kátyút a kis utcákban, mert előbb "indexelsz", aztán hátranézel hogy méltóztat e kiengedni és nem előz e meg, majd ha igen akkor elkezdesz kihúzódni, fékezni, szembejövőket figyelni, jobbról ne e esik közben a nyakadra valaki, bal oldalon a gyalogos mit csinál. aztán pont a nyomorult kátyú nem alámugrik? a történethez hozzátartozik hogy 4 autó előzött meg amíg próbáltam kihúzódni hogy balra forduljak és hát a mögötte jövő nem látja mit csinálok úgyhogy a kéz végig kint kellett legyen. tiszta móka volt meg kacagás. közben szinte megálltam, és lendületet szerezni a kereszteződésben a másik vicces dolog még ha visszaváltok akkor is.
hogy mennyit tekertem azt azért írtam mert folyamatosan arra hivatkozol hogy a képességeimnek megfelelően kéne tekerni. hegyről lefele megtanulod rendesen hol a súlypont hogy terhelsz hogy fordulsz hogy fékezel, jobban mint a városban. több a kontroll a gép fölött. és az igencsak releváns, mert a fordulóív, a féktáv és még nagyon sok dolog múlik rajta.
egyébként ez olyan baromság mint ahogy mindenki pampog meg ugat amikor letolom elé izomból a biciklit zebrán, mert 20-an elmentek anélkül hogy csak rámnéztek volna. játsza az eszét, lent állok az úton de meg nem állna. ha meg izomból elindulok akkor kapkod meg magyaráz hogy nekimennek hátulról.
maradjunk annyiban hogy úgy közlekedek ahogy engedik. ha beengednének, nem dudálnának le 20-nál, akkor mennék én annyival is, integetnék egész nap. ha lenne bicóút ott. amennyire lehet betartom a kreszt sőt, pl ott se hajtok be egyirányúba ahol lehetne mert nettó parasztság, veszélyes és baromság. az autós akkor se számít rám abból az irányból ha módosították a szabályokat. a városban elvétve látok turistákon kívül integető kerékpárost, és nem véletlenül. az egyik fele el se meri engedni a kormányt, a másik fele meg nem olyan hülye hogy elengedje. a maradék meg donorjelölt külföldi tb-vel. hogy a kresz kimondja attól még hülyeség. lehet mondani hogy attól még hogy hülyeség be kell tartani, akkor tartsuk be az oldaltávolságot tőlem, a sebességhatárt, ha kiteszem a kezem engedjen be, lelépek a zebráról álljon meg. pont. aztán dobálhatja a követ bárki aki 30-as táblánál 30-al ment életében mindig pl.
tényleg hagyjuk. vagy a srácok közül vagy és respekt de nem látom értelmét, vagy azon kevés ember közé tartozol aki nem kényszerből vagy szerelemből teker hanem hobbiból, hétvégén, nyugisan valahol nyugis helyen.
-
lencseszosz
csendes tag
válasz
#56573440 #34 üzenetére
Egyrészt nem állítottam, hogy MINDEN esetben a legjobb döntés a kézjelzések használata.
Azt állítottam, hogy biciklizésként nem kell menni mint a hülye, ha nem tudod betartani a kresz szabályait (itt leginkább a karlengetéses irányjelzésre gondolok), és én inkább az efféle irányjelzést pártolom, mint hogy indexet szereljünk a biciklikre.
Másrészt hidegen, hogy hogy mennyit tekertél, közúton, az meg végképp, hogy mennyit hegyről le a fák között (gondolom itt is fontos a kresz). -
nfsu17
veterán
a cikk címe semmit nem mond, rögtön belenéztem a videóba és abból sem tudtam meg semmit.
mindegy is.
1000 Ft-nál úgysem fizetnék többet ilyenért, max HA szükségem lenne rá.
most már persze tudom mi ez -
Gusztáv
addikt
Szerintem jó a videó, stílusos, vicces. A termék sem rossz, bár kb a felébe kéne kerülnie. Komolyabb mennyiség legyártásakor talán olcsóbb lesz, és a dizájnon is lehet fejleszteni.
-
#56573440
törölt tag
válasz
lencseszosz #32 üzenetére
szerintem is. ha képtelen vagy megvédeni az álláspontodat, miszerint minden esetben a legjobb döntés a kézjelzések használata, akkor nincs miről beszélni. én semmi mást nem állítok mint azt, hogy ez ebben a formában nem igaz. 12 év kerékpározás budapesten, ebből 7 év masszív downhill félamatőrködés mellett se érzem hogy igazad lenne.
-
khron78
őstag
A gyökér az gyökér, ha autót vezet, ha bringázik.
Én kerékpárral járok és mindkét állattal van/volt dolgom.
Annyi a különbség, hogy az autó nagyobbat üthet. -
Döglött Róka
veterán
Nagyon jo otlet, sokkal jobb mint a kormanyvegi index, ami serulekeny es lopasgyanus.
A video meg nagyon patent, tetszik a profizmus.Aki meg azert nem teszi ki a kezet iranyvaltas elott, mert veszelyes, az tanuljon meg bringazni
blackrulz: Kanyarodas elott jelzunk, nem kanyarodas kozben. Autoban ulve is elobb jelzel utana kanyarodsz. Nemi logikaval kikovetkeztetho, hogy kanyarodas kozben valoszinu eszlelik a kanyarodas tenyet
-
#56573440
törölt tag
válasz
lencseszosz #27 üzenetére
"Ha kellőképpen megúszik a vizes sínen, olajfolton (akár homokon) a hátsókerék, foghatod két kézzel is a kormányt, akkor is el tudsz esni."
és miközben a pincéből felcipelem kaphatok szívrohamot is. továbbra se érted. balra fordulok, a bicikli hátsó kereke elkezd kimászni jobbra (mert ugye arra tud a szerencsétlen) mit kéne csinálni. bal kézzel korrigálni fölfele kicsit és visszabillenteni a kormányt jobbra egy hajszállal. ezt két kézzel egy közepesen rutinos bicós röhögve menti. ha a bal kezed a levegőben van, akkor jobbal kvanagy mák kell hogy behozd, mert amire visszafogsz ballal, addigra már fekszel. az állításom továbbra is áll. nagyobb az esélye az említett szituációban hogy esek ha lengetek mint ha nem, és kb az elejétől ezt magyarázom. nem azt hogy veszélytelenül közlekedhetsz ha fogod a kormányt, csak pont a kényes szituációkban átsorolás, kanyarodás jöhet be olyan gebasz ami egyébként is nehezen menthető két kézzel, erre fél kézzel bohóckodunk.
"Ugyanez van ha féktávon belül kitolják elém a babakocsit/kigurul elém valaki/elém lép valaki a zebráról esetekre."'
sokat akkor nem tekertél. féktávon belül szépen kikerülöd. jobb esetben nem a paraszt zenehallgatós fajta vagy, és folyamatosan nyomon követed mint kocsiban hogy mi történik körülötted, tehát hozzávetőlegesen sejted hogy mi követ. ha a gyalogos lelép, babakocsi, etc, akkor a kocsi is lassítani fog. ha féktávon belül vagyok akkor kikerülöm, mert elütni nem tudom. fél kézzel persze fékezni se nagyon tudsz, egy fék nehezen állít meg értelmes távon, vagy elblokkolod a hátsó kereket vagy fejreállsz az elsővel... egyik jobb mint a másik... ha két kézzel fogod talán menthető. ha fél kézzel esélyed nincs...
"Véleményem szerint tehát ha olyan szituációba kerül az ember, hogy egyszerre 2 vagy annál több irányból fenyegeti veszély, és nem bízik a saját képességeiben akkor lassítani kell, esetleg leszállni a bicikliről, és áttolni a zebrán. "
szoktam zebrázni, csak nem a saját hanem a környezetemben közlekedők képességében nem bízok... egyébként meg kocsival ha mész hány irányból vagy fenyegetve? seggedbe belemásznak, közben az előtted álló befékez, közben egy kamion besorolna eléd és egy motoros balról előz. erre kiszállsz a kocsiból és felülsz a metróra. értem.
"Ha para van, én is megállok biciklivel"
a parák jelentős része nem látható előre. nem jön mögöttem úgy a kocsi hogy hangosbeszélőn mondja "megelőzlek de jobbra fordulok utána szóval vigyázat" nem szól hogy 15 másodpercig mérlegeli a sebességemet majd alsóbbrendű útról elém kanyarodik gyökkettővel mégis. nem szól hogy kicsapja az ajtót előttem. megállnék én hidd már el. csak vannak szituációk amikor nem lehet. vagy azért van olyan sok baleset kocsival meg miegymással mert nem akarnak megállni?
"Kocsival 50-el sem kell kanyarogni Bp-en a szűk egyirányú kis utcákban, ha tudod, hogy nem vagy képes megállni ha valaki eléd lép/kitolja a babakocsit/rádnyitja az ajtót/eléd tolat."
ezek 20-al is megtörténhetnek és lehet hogy le se tudod reagálni olyan közel lép le. ez bármikor benne van a pakliban. nem volt egy centi egy idióta gyalogos vs én kocsiban nincs egy éve. cipőfűzőt kötött az isten barma két kocsi között én parkolót kerestem, az meg elindult. a feje súrolta a tükröm. egy kicsit hamarabb lép ki elcsapom mint a taknyot, annyi idő nem volt hogy a fékre tegyem a lábam.
hagyjuk már ezt a habi dumát hogy ha nem vagy képes közlekedni akkor ne közlekedj. vagy valahol svájcban élsz, vagy nincs a lélekszám 20 fölött, jelentem pesten még a metróban is történik olyan amit esélyed nincs lereagálni, nemhogy az úton. mindegy mivel vagy. kocsival, kamionnal, helikopterrel, bicóval. MINDIG jöhet valami amire se számítani nem tudsz se időben cselekedni. és ezért nem értelmi selejt vagyok, hanem mert shit happens, és a legjobb sofőrnek is lehet egy pillanatnyi kihagyása, és onnantól bármi megtörténehet.
motoron, biciklin ha lehet nem engedem el a kormányt mert többször jött jól a stabil fogás mint az integetés amit le se sz@rnak. inkább keresek egy helyet hogy megforduljak, és keresztutcából egyenesen mehessek.
jah és lehet mondani hogy az ajtózás meg a többi gond kiküszöbölhető lassabb hajtással. akkor meg babano hív csigának, aki meg mögötte jön mind rajtam centizi magát hogy megmutassa hogy takarodjak le az útról 15-el a gyalogosok között toljam. akik meg kiakadnak hogy ilyen gyorsan megyek takarodjak le a járdáról.
-
.mf
veterán
Kell ezt csinálni? Bringázok, motorozok, nagyritkán autót is vezetek. Sok a hiányos kresz-tudású és önmagát nem észrevevő bringás, de autósok között is bőven van gyökér és vak. Többször volt már, hogy út melletti kijelölt bringaúton haladva a mellettem jövő autós rajtam keresztül akart volna jobbra lekanyarodni, ragyogó déli napsütésben. Eddig még a szerencsén és a több éves butapesti közlekedésben felszedett defenzív vezetésnek köszönhető, hogy megúsztam, épp be tudott fékezni és épp ki tudtam kerülni. Biztos akkor is én, a bringás voltam a hibás.
-
lencseszosz
csendes tag
válasz
#56573440 #24 üzenetére
Teljes mértékben pro vagyok a Touron is évente elindulok, és ott is mindig hátranézek, és kitett kézzel előzök...
Viccet félretéve.Ha kellőképpen megúszik a vizes sínen, olajfolton (akár homokon) a hátsókerék, foghatod két kézzel is a kormányt, akkor is el tudsz esni. Ugyanez van ha féktávon belül kitolják elém a babakocsit/kigurul elém valaki/elém lép valaki a zebráról esetekre.
A kitartott kézzel való irányjelzést azért találták ki, hogy a többi forgalomba résztvevőben tudatosítsd, hogy merre szándékozol menni. Nem többre, és nem kevesebbre.
Véleményem szerint tehát ha olyan szituációba kerül az ember, hogy egyszerre 2 vagy annál több irányból fenyegeti veszély, és nem bízik a saját képességeiben akkor lassítani kell, esetleg leszállni a bicikliről, és áttolni a zebrán. Ez nem gáz! Ha para van, én is megállok biciklivel. Inkább mint hajtson át rajtam valaki, vagy én üssek el egy ovodást.
Kocsival 50-el sem kell kanyarogni Bp-en a szűk egyirányú kis utcákban, ha tudod, hogy nem vagy képes megállni ha valaki eléd lép/kitolja a babakocsit/rádnyitja az ajtót/eléd tolat.
-
-
#56573440
törölt tag
válasz
lencseszosz #21 üzenetére
"A nem jó, mert olyan kéne amivel nem kell kinyújtani a karunkat mert sok a kátyú, bénák vagyunk stb. hozzászólásokra meg csak annyit reagálnék, hogy aki nem tud 10m-t egyenesen biciklizni fél kézzel az vagy szálljon le és tolja, vagy hagyja az egész biciklizést a fenébe."
akár kéz nélkül is eltekerek kilométereket ha arról van szó. tudom hogy te pro vagy és biztos láttalak már a touron sárga pólóban vagy te voltál a gyerek aki állva hagyott lefele a hegyen, de én nem vagyok ennyire profi, képes vagyok belátni, hogy nem feltétlenül tudok biztonságosan menteni egy olyan helyzetet fél kézzel, amikor balra lengetek, közben kinézek hátra mert az hogy jelzek meg az hogy elengednek az három különböző dimenzió, aztán előttem meg kicsapják az ajtót valaki keresztbe kezd kacsázni, kitolja az orrát a kocsinak, épp megelőzött és satufékkel próbál jobbra kanyarodni, lelép a gyalogos, betolják a babakocsit, nem láttam meg egy lyukat stb.
tudom sok millió km-el a lábadban egy gödör meg se kottyan, nekem aki csak 100 kiló és csak pár éve teker napi szinten nem biztos hogy nem tekeri ki a kormányt a kezéből egy kocsiból észre se vehető kátyú, és szinte zakóztam már a nagy lengetésben amikor a nedves villamossínen elindult a gép segge. jogos mondjuk, én se engedném ki magam a forgalomba. gyorsan be is zúzom a bicóm, meg se érdemlem. faluban lehet lengetni. bicikliúton lehet lengetni. forgalomban kocsik között nem mindig, és elég para helyzetek lehetnek belőle.
szerintem. aztán persze biztos noob vagyok, és user error. majd megtanulok rendesen tekerni is ígérem
-
lencseszosz
csendes tag
válasz
#56573440 #19 üzenetére
Szerintem jó ötlet.
Mai világban, ahol jobbik esetben csak a gyors rögzítővel felrakott cuccokat lopják le a bicikliről és nem az egészet viszik, talán ez a megoldás érintheti a biciklisek nagyobb részét.
A kinyújtja jobbra/balra a kezét a biciklis biztos minden irányból lehet látni a karján villogó csíkot, míg egy kormányvégre szerelt villogót nem tudom hátulról mennyire vennének észre.A nem jó, mert olyan kéne amivel nem kell kinyújtani a karunkat mert sok a kátyú, bénák vagyunk stb. hozzászólásokra meg csak annyit reagálnék, hogy aki nem tud 10m-t egyenesen biciklizni fél kézzel az vagy szálljon le és tolja, vagy hagyja az egész biciklizést a fenébe.
-
IG-88
tag
Need!
-
-
AAAgold
senior tag
a hátsó villogó led két oldalára két félkörben sárga fény, meg a kormányok szélére is
-
merkucyo
aktív tag
Feleslegesnek tartom , szerintem nincs az a helyzet ahol két sima fényvisszaverő karperecnél ez használhatóbb lenne .
Ahogy előttem írták is , egy kerékpárba integrált eszköz lényegesen érdekesebb lenne, de ez így .. meh -
#56573440
törölt tag
lengetni kéne, csak sok helyen nem lehet, fél kézzel tekerve benyelni egy kátyút vagy korrigálni bármilyen szituációban elég határeset, főleg hogy közben nézem hogy mögöttem hogy jönnek, ki mit csinál, hol férhetnék át. balra kanyarnál jobb útszélről sokszor inkább keresek egy keresztutcát és elmegyek jobbra, fordulok és úgy megyek át, mert még ha kihajtom a gépet akkor is túl nagy a sebességkülönbség az autóhoz képest, ha kimegyek elé agyhalált kap, a szembejövő eleve észre se vesz, aztán állhatok a kereszteződésben és indulhatok el amennyire lehet.
tényleg normális index kéne a kerékpárokra is, annak több értelmét látnám
-
apoloes
újonc
49 euros végső ár? Halott!
-
Tigerclaw
nagyúr
Az ötlet nagyon jó, a kinézetben sokkal jobb lenne egy teljesen egyszerű és vékony "karperec" design, minél vékonyabb és könnyebb, gondolva arra, hogy van akinek óra is van a kezén (Jawbone Up szerű egyszerű design) ...a promo nekem viszont nem tetszik. Ezt valami sokkal coolabb, lendületesebb, fiatalosabb formában kellett volna előadni, nem ilyen retró módon és szobabiciklivel.
A designra visszatérve, mivel a kresz nem ír elő biciklinél indexelést, aminek kötött paraméterei vannak (szín és a villogás üteme), el lehetett volna rugaszkodni kicsit attól, vagyis más LED szín is szóba jöhetett volna és kicsit dinamikusabb gyorsabb villogással. (esetleg kisebb fényerejű, de több LED-el megvalósítva) (esetleg futófényes animációval?)
A fényerőt a szürkületi-éjjeli állapotokhoz érdemes méretezni, vagyis felesleges küszködni nappal is látható megoldással. Nappal az eszköz színe segíthetne be a láthatósági mellények mintájára, tehát citrom és narancssárga, neonzöld, vagy bármi ami feltűnő és fényvisszaverő jellegű.
-
dajkopali
addikt
válasz
gyenesmartin #7 üzenetére
Utánam, srácok! (1975): a szerelés korábban van, de az alkalmazás 28.00-tól -
bambano
titán
ezzel az a baj, hogy azon biciklisek száma, akik szabályos karlengetéssel jeleztek és mégis elcsapták őket, szerintem alacsony. azokat csapják el, akik nem jeleznek sehogy se, esetleg a véralkoholszintjük is jelzésértékű.
-
khron78
őstag
Jó ötlet, csak a probléma sztem ott van, hogy merőlegesen kell állnia a karnak a testhez képest, mert úgy jelez, ez meg nem túl praktikus. Pont az lenne a lényege, hogy ne kelljen kinyújtani a kart annyira. Jobb ötlet egy wireless billenős kapcsoló a kormányra + két ledet hátulra (a hátsó tengely végeire) és kész az index.
A videó viszont nagyon klassz!
-
gyenesmartin
őstag
Érdekes ötlet. De nem versenyezhet az én lopásgátlómmal amit feltettem a biciklimre. Még régebben vettem egy sima 200ft-os ajtóriasztót. Kikötöttem belőle a reed relét majd egy mikrokapcsolót tettem rá, amit az ülés alá tettem. Ha ráült valaki elkezdett riasztani.
Vagy másik módszeremmel elektromos gázgyújtót átalakítva megrázta a tolvaj seggét ha ráült(Néhány női ismerősömnek kifejezetten tetszett ez a megoldás.)
-
Cathfaern
nagyúr
A Kresz csak ennyit ír elő:
"(3) Az irányjelzést irányjelző készülékkel, ilyen készülékkel fel nem szerelt jármű esetében pedig karral vagy jelzőtárcsával kell adni, oly módon, hogy az elölről, hátulról és a megfelelő oldalról jól látható legyen."
Kerékpárra nem vonatkozik külön szabály. -
#06658560
törölt tag
A karlengetés helyett kormányvégi index személyében jobb ötlet.
-
hyperman25
tag
Engem a bajusszal megvettek kilóra.
Új hozzászólás Aktív témák
- Dobozos DELL Inspiron 16 Fémházas Multimédiás Laptop 16" -40% Ryzen 7 8840U 8mag 16/1TB FHD+ IPS
- Csőtörés bemérés - Csőtörés Javítás Szakszerűen
- Professzionális vízszerelés 0-24 akár azonnali kiszállással
- Fiorenzato AllGround eladó
- Új Zsír Dell Inspiron 14 7441 Érintős Ultrabook Laptop -25% Snapdragon X Plus 10Mag 16/1TB SSD QHD+
- Bomba ár! Lenovo X1 Carbon 3rd: i7-5GEN I 8GB I 512SSD I 14" WQHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 9700X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Vivo Y76 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Dell Latitude 5330 i3-1215U 6magos! - 16GB 256GB 13.3" FHD magyarbill 1 év garancia
- HIBÁTLAN iPhone 15 Pro Max 256GB Natura Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3008, 97% Akksi
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest