Új hozzászólás Aktív témák
-
7Heads Drago
veterán
válasz
Alogonomus #13 üzenetére
És amúgy mi a jelentősége az 5mp gyorsulásnak? Tudtommal az e autók a költséghatékonyság és a zöld környezet jegyében születtek. Ha rajtam múlna szoftveresen korlátoznám a gyorsulást. Az általad preferált Tesla 31-ik a listában, szóval gondold ezt a fogyasztás kérdést még egyszer: [link]
-
-
Noukoum
veterán
A mostani fejlemények csak még egy szöget ütnek a hagyományos autók koporsójába. Ne azon múljon már az autózás hogy az oroszok mit szórakoznak a gázárakkal vagy hogy van-e munkaerő aki szállítja az üzemanyagot. Egekben az üzemanyagárak, a hagyományos autó árai folyamatosan emelkednek (használtan is). Egyre kevesebb autót gyártanak, ezért inkább a jobban felszerelt (kvótának is megfelelő) elektromost preferálják a gyártók. Lassan kezd dőlni az az első domino, de ha egyszer elindul akkor villámgyorsan összedől az egész. Már csak egy kormány kéne aki komolyan veszi a helyzetet, mert ha így haladunk akkor garantáltan dízeltemető országa leszünk.
16000 km? Ajaj aksival vigyázz, állítólag 3 év után tönkreszoktak menni…
-
Lehet kapni csak korlátozták az egyszerre megvásárolható mennyiséget :) ... 10 liter adblueval kb 10e kmt el lehet menni... A Diesel autónkkal 2-3 év alatt megyünk ennyit és tele az adblue tartály... Hamarabb fog megromlani, mint kifogyni :) ... Az elektromosban lassan 16e km lesz ;)
-
válasz
#16820480 #403 üzenetére
ICE esetén ahogy írtad a legnagyobb baj a nem megfelelő karbantartás... van 5-6 millió széthajtott BMW-re de katalizátor cserére, adblue tartályra, adblue folyadékra nincs...
Peugeot 308-as csoportban vagyok (ugye egy ilyen kocsink is van) lejárt garis 3-6 éves autónál már az Adblue kiütéséről megy az elmélkedés... mert tönkrement és nincs 200-300e Ft a javításra... és ez csak az adblue... ugye a mi autónkban van még katalizátor, meg FAP is...
A szervizelése is olcsóbb elvileg az elektromosnak és nincs 4-5 liter olaj amivel kezdeni kell valamit... Bár a régi márkák ezt megoldották (egy sima átnézés az e208-ason, pollen szűrő cserével) 45e Ft... dieselen + olajcserével ez 60-70e... tehát olcsóbb de basszus fél óra és egy 3000 Ft-os szűrőről van szó...
-
#16820480
törölt tag
Igen, bár nem csak a fogyasztásra gondoltam, hanem hogy például egy x éves ICE már nem fogja tudni a gyárilag megadott lóerőt meg gondolom nyomatékot sem leadni, ilyen futópados méréseken ez látszik. Biztosan van öregedése az elektromos motoroknak is, de nem gondolnám, hogy ilyen mértékű (kopás meg egyebek).
-
válasz
#16820480 #401 üzenetére
igen ezt kihagytam (bár a hatványozottan rosszabb-ba bele értettem
)
azt már ne is részletezzük, hogy gyárilag se tudják hozni az értékeket, de ez fogyasztásnál az elektromosra is igaz.
Csak ugye nem mindegy, hogy a gyári adat 4,5 liter és 5,7-tel lehet járni egy autóval (Peugeot 308 1.6 HDI-m ... előző tulaj 6,8-cal járt, tehát még nagyon nehéz lábú se vagyok) Vagy 15 helyett 18 kWh átlagot fogyaszt egy autó... Az arány hasonló de a mögötte lévő környezet szennyezés is hasonlóan nyílik az elektromos javára.
-
#16820480
törölt tag
Plusz ott van, hogy egy öregebb autónak a hatékonysága csökken rendszeres karbantartás mellett is (nem beszélve, hogy hányan nem tartják karban rendesen, mert arra már nem fussa), tehát a kibocsájtása csak romlik, elektromosnál pedig javul (ahogy zöldül az elektromos hálózat).
-
válasz
7Heads Drago #399 üzenetére
Nem tudom ezt miért nekem írtad....
Amúgy a cikk szerintem erős csúsztatás... Ha egy autó teljes élettartama alatt csak 40% az üzemanyag akkor már az új elektromos indulásnál se lenne rosszabb az akku miatt... És megint nem számolja bele az üzemanyag kitermelést szállítást finomítást...
Plusz attól, hogy valaki új autót vesz a régi nem bontóba megy hanem megveszi más valaki és használja tovább... Ezért is hülyeség a második idézet...
Tehát ma ha valaki új autót vesz választhat, hogy elektromost vesz vagy sem... Hogy a használttal mi lesz nem lényeges, mert más használja a régebbi szarabb autó helyett...
Ha elektromosan vesz akkor az első kb 60-70e km káros anyag kibocsátásával indul tehát 3 évig rosszabb, de utánna már jobb és ahogy telnek az évek egyre jobb lesz...
Ha nem akkor ma jobb lesz a co2ben nézve, de később 3 év után már hatványozottan rosszabb...Más megközelítésből: két lehetőséged van ... Van 3 millió forintos választhatsz, hogy berakod állampapírba ami kb inflációt hozzá, vagy telepítesz napelemet ami 10 év múlva hozza vissza az árát... Egyik esetben van 3 milliód 10 év múlva +minimális hozam (legyen évi 4 % körül) mondjuk 4,5 milliós, de közben költöttek 3 milliót áram számlára...
Közben a másik esetben van 3 milliód amit kitermelt a napelem... Melyik a jobb?
-
7Heads Drago
veterán
Több kárt okozhat a régi autó lecserélése, mint gondolnánk. Környezetvédelmi szempontból jobb addig kihúzni a régi kocsival, ameddig csak lehet - derül ki egy friss tanulmányból. [link]
„Minél gyorsabban lecserélünk egy autót, az annál több szén-dioxid kibocsátást eredményez. Nincs ez másként az elektromos autók esetében sem, mert amikor növekszik az új autók iránti kereslet, az felgyorsítja a gyártás során keletkező CO2-kibocsátást” – nyilatkozta Shigemi Kagawa, a Kyushu Egyetem Gazdaságtudományi Karának professzora.
[link] -
válasz
#48584626 #397 üzenetére
igen de szokták mondani, hogy a részvénybe a jövőt is beleárazzák... a Teslaval az a baj, hogy bele van árazva
- Elon Musk összes egyéb projektje (pl Space X is) aminek a Teslahoz 0 köze van (jó nullánál több de pénzügyi értelemben külön cég külön projekt)
- A Teslaba be van árazva, hogy a mostani autók robottaxiként tudnak majd működni (nem fognak tudni működni robot taxiként ezt kb mindenki tudja, de a sok-sok részvényes hisz benne és hiszi, hogy az utakon lévő 1-2-3 millió autó már kész robot flotta)
- Bele van árazva, hogy tudnak önvezetni az autók amik még nem tudnak, s őszintén bárkinek aki azt mondja, hogy 1-2 éven belül tudni fognak önvezetni az autók mutatok olyan utat (itthon is de spanyolországban is ahol esélytelen az, hogy a következő 5 évben önvezetés legyen). Ráadásul lásd előző pont szerintem a mostani autók hardver és kamera rendszere se alkalmas az önvezetésreszerintem legalább kellene bele az 5G és radar esetleg lidar, mert csak kamerára bízni az önvezetést esélytelen egy felkelő / lenyugvó nap esetén...
Ettől Tesla jó cég és nagy jövő áll előtte... Csak valójában nem ér 7x annyit mint a VW group... szerintem kb 1-1 árazás lenne a fer. És még akkor is 1M vs 10M éves autó gyártási kapacitásról beszélünk. De ami a Tesla előnye az a VW group hátránya... Nagy sok alkalmazottas cég elavult gondolkodásmóddal.
Stellantis... szerintem a PSA elég jól lavírozik a vizeken most akár legyen szó elektromos autókról akár pluginekről... Körülbelül így az egyesülés után a 3. legnagyobb autógyár a világon... Elektromos autóknál az EU-s piacot nézve szintén a 3. (VW Group és Tesla után...) -
#48584626
törölt tag
válasz
Schuler888 #396 üzenetére
Csinalod? Ugy erted vettel mar reszvenyt, es ettol egybol tozsdecapanak erezted magad? LOL
Lathatoan nem sokat fogtal fel abbol amit leirtam, ugyhogy rad fer meg egy kis tanulas. Nem a jelenlegi darabszamrol van szo, hanem a ceg potencialis jovedelemtermelo kepessegerol, es a pillanatnyi arazas ehhez valo viszonyarol.
Na, innen fuss neki meg egyszer.
-
Schuler888
senior tag
válasz
#48584626 #392 üzenetére
Te tenyleg csak olvasol a tozsderol, ahogy irod is, mas meg csinalja. Sztem engedd el, mert tenyleg vicceseket irsz ebben a temaban is.
Masreszt, attol szar a tesla, hogy friss cegkent a regiekhez kepest kevesebb autot gyart? Komolyan? Darabszam alapjan dontod el, hogy jo vagy nem...Nekem se kedvencem a Tesla, de a te ervelesed olyan szinten erzelmi es mellozi a z objektiv szakmaisagot, hogy ez a forumbeli amokfutas mar-mar olyan, hogy elzarkoznanak toled a tesla konkurenciai
Mas.
A stellantis eladasait meg ne mentegessuk azzal, hogy nemreg egyesultek, mert az autovasarlo bem azt nezi, hogy az adott marka/modell milyen ujabb csoportusulas ala tartozik.. -
#48584626
törölt tag
válasz
#16820480 #393 üzenetére
Te valamit nagyon beneztel. 2020ban 6,2 milliot adtak el, koronaevben, 2019ben egy negyeddel tobbet, iden valoszinuleg meg tobbet fognak.
A PSA egyedul adott el kabe 3 millio autot evente.
Az elektronikai/tavkozlesi ipar teljesen mas kavehaz, az auto nem egy szar telefon, amit evente cserelgetsz, mert nem megy rajta a Fortnite rendesen.
-
válasz
#16820480 #390 üzenetére
Stellantis most egyesült... nézzük meg 3-4 év múlva, hogy hova jutnak... Persze tuti csökkenni fognak eladási számban de
- Peugeot is csődközelben volt annó és talpra állították,
- majd megvette a senkinek se kellő Opelt és ott is ráncba varták a dolgokatAz, hogy a chipválság és a belső égésűek csökkenő eladása őket is érinti az valós, de amennyi e208 / e2008-at illetve eCorsat / eMokkat tudnak gyártani meg mellé amennyi plugint azt mind el is adják (és a várólisták nem pár hét max 2 hónap mint a Tesla esetén), hanem 4-6 hónap ... Tehát többre is lenne igény...
Ráadásul 2024-ig jönnek újabb elektromos hajtást is fogadó autóik:
- 308 electric
- 3008 electric
sajnos ezek specifikációjáról sokat nem tudni, de ha 75+-os akku lesz bennük akkor lehet van egy vevőjük(308 és e208 tulajként)
Illetve ott a Stellantis közös új platformja amivel elég sokféle autót tudnak gyártani egy platformra... [link]A jelenlegi bevetendő (2023-ról) elérhető platform szerint tudnak gyártani kis-közép-nagy autókat egy platform rendszeren (valójában több platform de egyre építkezik):
- 37-200 kWh akkut tud a platform
- 70-330 kW-os össz teljesíményű motorokkal...Ez alapján én örülnék egy stla medium (100 kWh akku + 330 kW-os motor teljesítmény)-ű 308-asnak vagy 3008nak
-
#16820480
törölt tag
válasz
#48584626 #392 üzenetére
Csak a linket kellett volna megnyitnod végül is... 18-ban 4,8m, 19-ben 4,6m és 20-ban 3,6m autót adott el a cégcsoport globálisan
Tényleg "kábé 8 millió"
És abban benne vannak a városi 1 literes 3 hengeres autók is, nem 40 ezer €-nál indul a paletta.
Ez is olyan, mint ahogy azt sem akarják elhinni, hogy 2-3 telefonmodellel évi 200 milliós eladást lehet produkálni, aztán ott az Apple. Az összes többi gyártó meg ontja az egymástól is megkülönböztethetetlen modelljeit, és még úgy sem tudják tartani a lépést.
-
#48584626
törölt tag
válasz
#16820480 #390 üzenetére
"Ehhez képest a Tesla az utóbbi években folyamatos növekedést mutat, folyamatos terjeszkedéssel és fejlesztéssel, amit ha így megy tovább, akkor 1-2 éven belül behozzák a Stellantist."
De, gyakorlatilag ki van zarva hogy egy-ket even belul behozzak a Stellantist, leven az kabe 8 millio autot ad el egy evben.
Erdekes latni amugy hogy egy csomo ember komolyan hisz abban hogy ket tipussal 4 szinnel evi tobbmillios eladasokat lehet produkalni.
-
#16820480
törölt tag
Egyébként ha megnézed a Sellantist például, akkor azért nem állnak annyira jól. Az éves jelentés szerint (legalább) '18 óta csökkenő eladásaik vannak, és annak a pár milliónak a felét az USA piac teszi ki (gyanítom, hogy Chrysler formájában). És ez egy 15 neves klasszikus márkát felvonultató cégcsoport.
Ehhez képest a Tesla az utóbbi években folyamatos növekedést mutat, folyamatos terjeszkedéssel és fejlesztéssel, amit ha így megy tovább, akkor 1-2 éven belül behozzák a Stellantist.
Te melyikbe fektetnél inkább? -
emvy
félisten
válasz
#48584626 #386 üzenetére
> Mellesleg van egy olyan erzesem hogy a tozderol is tobb fogalmam van, mint neked.
Jó, örülök hogy megérkeztünk a faszméregetéshez :) de most ezt szerintem mellément. Tényleg ott tartasz, mintha valaki azt mondaná neked a fórumon, hogy a szíjhajtásokról több fogalma van, mint neked, mert sok Totalcart nézett.
A másik idiótára meg ott a PH prémium :)
-
Füleske
addikt
"Dehogy személyeskedem." Dehogynem. Tökéletes példát hoztál rá. "van szerencsém ismerni a "főszerkesztőt" is....na tudod ha ilyen a vezérbetyár akkor milyen a beosztott?"
A mostani érvelésed konkrétumok nélküli és ellentmondásos.
"akkor neked is látnod kell" "végletekig ajnároznak egy technológiát, egy gyártót....sorolhatnám"
Ezzel szemben: "Nem fogok felsorolni neked egy cikket sem" "gondolj amit akarsz, engem nem érdekel"
Ez így a nagybetűs komolytalan érvelés. Írtál valamit, de mégsem.
"ez így egy újszülöttnek lehet jó, de legtöbbünknek komolytalan." Ezzel meg azt szeretnéd közölni, hogy nem vagy egyedül a személyeskedő, ellentmondásos, konkrétumok nélküli véleményeddel. Kikre gondolsz pontosan? Vagy ezt is látnom kellene? Linkelj már valamit, amit szerinted el kellene olvasnom, ha már "Sok időt sem kell rászánnod, elég az elmúlt 2 hétből."
Nagyon kíváncsi lettem! -
#48584626
törölt tag
A tozsdei arakat rovid tavon a spekik psziches allapota, hosszu tavon meg a fundamentumok befolyasoljak. Meg azt is szokas mondani hogy a tozsde nem a jelent, hanem a jovot arazza. A gond csak az, hogy a Tesla jelenlegi piaci erteke olyan magas, hogy egyszeruen nem letezik olyan forgatokonyv a jovore nezve, ami ezt indokolna. Nem fog tudni elerni olyan eladasi darabszamot es olyan nyeresegtermelo kepesseget, ami ezt az arazast magyarazza.
Musk alapveto erdeke volt hogy az arfolyamot barmilyen eszkozzel felhajtsa, hiszen az o javadalmazasa es bonuszai a tozsdei arfolyamhoz vannak kotve. Ezert jatsza folyamatosan a jatekait, ezert dob be ujabb es ujabb gumicsontot, oriasi szenzaciot, hatalmas igeretet. A "funding secured" sztori, a komplett Autopilot FSD, a csdaakksik, es tarsaik, lehet sorolni.
A Tesla jelenleg tobb mint 6x annyit er mint a VW, mikozben kevesebb mint tizedannyi autot ad el, a nyeresegtermelo kepessege meg egyszeruen kaki (valojaban abbol van penze, hogy masok nyereseget termelnek az ICE eladasokkal). Ugyan Musk mar bedobta hogy majd evente 20 millio autot fognak eladni, de meg az sem indokolna ezt az arat. Jelenleg van a spekik reszerol egy teljesen irracionalis remeny, hogy majd jon valami csoda, es a Tesla iszonyat penzeket fog kitermelni (talan az FSDben biznak, talan masban) masreszt egy csomoan szalltak be nagyon magas arfolyamokon, ezet folyamatosan tolni kell nekik hogy a Tesla elott fenyes jovo all, es akar 3x ennyit is erhet.
Azt is szoktak mondani hogy a fundamentumok hosszu tavon mindig gyoznek, es a fundamentumok alapjan, ( a jovobeni, abszolut rozsas jovoben elkepzelt potencialisan legjobb fundamentumok alapjan is) a Tesla egy kurva nagy lufi. A lufik meg leeresztenek, vagy kidurrannak.
Amit amugy most latunk, az a dotcom-lufi 2.0 A vilagban elvo rengeteg szabad penz keresi a helyet, es beugranak most divatosnak es modernnek tuno cegekbe, es hatalmasra fujjak oket. Ezek pedig a zsir uj, szuper kreativnak es ujszerunek tuno EV-gyartok.
De meglesz ennek is a bojtje, csak ki kell varni.
Mellesleg van egy olyan erzesem hogy a tozderol is tobb fogalmam van, mint neked.
-
gyuszos
tag
Dehogy személyeskedem.
Ha tényleg olvasod őket, és nem vagy elvakult sötétzöld, akkor neked is látnod kell, mekkora butaságokat írnak néha.
Vagy éppen a végletekig ajnároznak egy technológiát, egy gyártót....sorolhatnám.Nem fogok felsorolni neked egy cikket sem majd aztán tételesen cáfolni mert te csak úgy hiszed.... gondolj amit akarsz, engem nem érdekel.
Csak jelezni próbáltam, nem ártana referenciaként mást linkelgetni, mert ez így egy újszülöttnek lehet jó, de legtöbbünknek komolytalan.Na szép napot neked.
-
mert a hype-pal nem tudok mit kezdeni... ha szerinted egy autó gyár ami 1 millió autót tud legyártani 1 év alatt (nem tud várhatóan 900e-950e körül lesz de mindegy)
- aki évi 2 milliár dollárt kap CO2 kvóta fejében
- és így tud nyereséges lenni7-8x annyit ér mint a VW aki képes 10 millió autó legyártására N márka alatt amiből cirka 300-500e elektromos és ki tudja mennyi plugin hibrid
Vagy 15x annyit ér mint a Sellantis csoport aki együtt cirka 200-300e elektromos autót ad el és ki tudja mennyi plugint
Sajnos jelenleg a piacon lévő részvények értéke nem reális akkor se lesz ha még tovább megy fel... 1,5 éve nem volt korrekció... Nem mondom, hogy lufi, de akkor fog észhez térni a tőzsde ha lesz nagyobb korrekció vagy elinflálódik a dollár. A jelenlegi magas árak a sok kiszórt ingyenpénz és az átlagemberek számára könnyebben elérhető részvény kereskedés miatt van. Lásd az itt már emlegetett kisebb lufikat és a hypeot... Én most pénzt gyűjtök és ha lesz egy 20-25% korrekció akkor eladok
...
-
emvy
félisten
> Ezek szerint a Gamestop, AMC, Herz mind - mind így járt ugye, mikor 10szeresére ment fel az áruk napok alatt
Igen, így. Miért? Nyilván van jópár érdekes jelenség a fenti esetekben, és természetesen nem arról szólt az áremelkedés, hogy hirtelen tízszer értékesebb lett a cég. Ilyen volt a Porsche / VW eset is jópár évvel ezelőtt. Nem is tartott sokáig.
-
gyuszos
tag
"A tozsde a piacon levo rengeteg szereplo (penz) velemenyet tukrozi..."
Ezek szerint a Gamestop, AMC, Herz mind - mind így járt ugye, mikor 10szeresére ment fel az áruk napok alatt....
Vagy érdemes megnézni a Tesla grafikont 40-ről 900-ra, majd vissza 350-re és újra fel 10-szeres árra {split után jelenleg 780usd). -
válasz
#16820480 #372 üzenetére
a Tesla növekedése kisebb mint a piac növekedése... ezért a piaci részesedése csökken... Értsd elektromos autók piaca... Természetesen ettől még piacvezető (bár az se mindenhol, de a top 3-ban mindenhol benne van és általában ő az első
1-1 európai piacot kivéve).
A Tesla egyértelműen túl van értékelve, de tény:
- amennyit képes gyártani arra van felvevő piac
- konkurencia gyártás kapacitása szűkösebb és a konkurencai nem gyárt mindenhova a világon (VW, Sellantis, Hyundai és Kínai gyártók sem) -
#16820480
törölt tag
-
emvy
félisten
válasz
#48584626 #370 üzenetére
> a tőzsde a reális értékére árazná be
Marmint ki szerint realis ertekere? A tozsde a piacon levo rengeteg szereplo (penz) velemenyet tukrozi. A piac szerint a Tesla jelenlegi fair erteke kozel 800 milliard dollar, a piacon levo penz szerint. A Tesla-reszvenyeket tulnyomot tobbseget professzionalis befektetok es alapok birtokoljak.
(Biztos vagyok benne, hogy kivalo mernok vagy egyebkent, de en ugy latom, hogy tenyleg nagyon naiv modon allsz a piachoz / tozsdehez / penzugyekhez; es no offense, de korulbelul olyan a helyzet, mintha egy kozgazdasz magyarazna neked teljes meggyozodessel, hogy a BMW motorok ugyanennyi koltseg- es fogyasztasi keretbol negyszer ennyi loerot is produkalhatnanak, csak a mernokok nem tudnak out-of-the-box gonndolkozni.)
-
emvy
félisten
válasz
#48584626 #368 üzenetére
? Mitol lenne 'sokkal problemasabb', ha csak haromszor annyit erne a ceg a tozsden, mint a Daimler, nem tizszer? A mukodest mar nem nagyon kell finanszirozni, az expanziot meg a jelenlegi piaci korulmenyek kozott rohogve finanszirozza kb. barmelyik enyhen divatos ceg.
-
gyuszos
tag
Olvass többet róluk barátom, de ne a saját beltenyészetű kommentelőiktől ha kérhetem.
Sok időt sem kell rászánnod, elég az elmúlt 2 hétből.
Meg van szerencsém ismerni a "főszerkesztőt" is....na tudod ha ilyen a vezérbetyár akkor milyen a beosztott? (Hofi után szabadon)Persze ha te is agymosott vagy ezen a területen mint ők, akkor nem szóltam.....hajrá, idd a szavaikat bátran.
-
Füleske
addikt
Az összes autógyártó a kezdeti éveiben veszteséges volt. Ami nem csoda, először be kell fektetni, nem keveset. És a pénz nem minden, újat, mást is kell mutatni. Kitalálni mindent, és azt is folyamatosan fejleszteni. Ha ez így megvan, akkor viszont később nagyot lehet kaszálni.
-
-
Füleske
addikt
Így van, máshogy számol a szoftver, de ezt én is írtam. Hogy valójában mennyi a puffer, azt csak a Hyundai tudná megmondani, de szerintem az autógyárak egyike sem jótékonysági szervezet, szóval miért tennének bele extra nagy puffert?
"Azért a Hyundainak van gondja az LG Chem akukkaltöbb 100e akkut cserélnek visszahívásba..."
Igen, pont mint a GM a Chevy Boltoknál, szóval ez egyrészt az LG sara, másrészt előre nem látható, tervezhető hiba. -
#48584626
törölt tag
Ja, én vagyok a szakértő. Villanyautós cikket meg elvből nem vagyok hajlandó figyelembe venni. Rosszindulatú, dilettáns barmok.
Nézz már meg néhány videót az Ioniq5-ről, ne olyanokat amikben 5percig ülnek benne és odavannak a csodálatos formájától (ronda szerintem, de ez ízlés dolga). -
Füleske
addikt
válasz
#48584626 #333 üzenetére
Neked, személy szerint lehet, hogy mindegy. Más embereknek elképzelhető számodra, hogy más felhasználási szokásai vannak? Vagy csak ugyanolyan emberek léteznek a Földön, mint Te?
"Az akkuk gyorstöltése viszont bizonyítottan gyorsabban fekteti ki az akksikat"
Milyen akkukat? Általánosítás.
"minél nagyobb teljesítményű töltést használsz és minél gyakrabban annál inkább."
El tudod képzelni, hogy ez nem ilyen fekete-fehér? Minek találták ki szerinted a 800V - ot, poénból? -
Füleske
addikt
válasz
#48584626 #332 üzenetére
Értem, szóval Te vagy a szakértő.
Cáfolatot persze nem írsz, gondolom a videót sem nézed meg, mert minek, Te vagy a szakértő, mindent jobban tudsz mindenkinél.
A saját logikád alapján miért hozzák ki jónak az Ioniq - ot? Tisztában vagy azzal, hogy azt nem a Tesla gyártja?
-
válasz
#48584626 #335 üzenetére
a relatív nagy puffer nem csak erre kell... az azért kell mert így sosincs 100%ra töltve az akku...
Amit nem tudunk egyes autók BMS-éről, hogy ahogy romlik az akku csökkenti-e a puffer méretét,
- ha nem akkor a hasznos csökken erősen
ha igen akkor két lehetőség van
- %-osan hagyja tehát mindig 10% a puffer és így a puffer mérete is csökken
- %osan csökkenti folyamatosan a puffert így ahogy használódik az akku kevésbé csökken a hasznos kapacitás.Mint írtam PSA esetén alapból 95-96% körül tudnak az akkuk a mérésen...
Amúgy ami jó lenne ha új autónál is lenne mondjuk 10-100%-os töltés, hogy mennyi áram ment bele és használtnál is ... mert ott már látszódna, hogy belement X kWh áram új korában és Y ment bele használt korában...
de még ekkor is tudni kellene 100%-osan reprodukálni a hőmérsékleteket is...
mindegy igazából 300e km-nél kiderül az igazság... nekünk most 95,6-os az akku 13000 km után (bár PSA esetén új korában is 96% körül mozog elvileg) de majd 1 év múlva megmondom mennyit csökken / 12000 km mert mostmár a kezdeti csökkenésen túl vagyunk innen már közel lineáris lesz
-
Ez a Tesla akku egy 85 kWh-s pack ha jól értem ez 350e kmt ment 8 év alatt... még csak 700-800 ciklus körül jár maximum... ha meg 20-80 között volt használva még ennyi sem... Nem mindegy, hogy az akku 45-ös és abba raksz 350e km-t vagy 85 vagy 100-as abba
Az Ioniq 28-as ennyit kb 1400 ciklussal ér el... és még ekkor is 100%-nak mutatja magát és tudja a gyári adatokat, de valjuk be ezt csak tükrözéssel lehet megoldani
Például PSA 50 kWh bruttó 45 kWh nettó akkuba most is 44,5-45 kWht tudok optimális esetben tölteni, de az akkut 95,6%-osnak mondja... ennyi erővel mondhatná 100%-osnak isA nettó bruttó közötti tartalok mindenképpen kell, mert nem jó az akkunak a 100%-ig töltés.
Nem vagyok benne a Hyundai dolgaiba de szerintem az ioniqnál nem 10% a puffer hanem 20% így igazából 10-80 között van használva az akkuja (28-asra gondolok) és ezért is bír olyan gyorsan tölteni és olyan kis degradációt hozni... és ezt a 20%-os puffert csökkentik folyamatosan tippre 5-7%-ig miután majd beindulna a kapacitás csökkenés
Ioniq 5 töltés csúcsa (ha jól tudom 220 a csúcs) valóban nem a legerősebb ahhoz képest, hogy 800V-os a rendszer eTrong GT Taycan kicsit gyorsabban tud tölteni... Bár szerintem a BMS nem tud benne többet, mert nem sokat nyertek volna vele... ami jó az Ioniq5 töltésében, hogy 80%-ig húzza 140 kWh körül...
Például a BMW i4-re is 200+ körüli csúcsot ígérnek.Azért a Hyundainak van gondja az LG Chem akukkal
több 100e akkut cserélnek visszahívásba...
-
#48584626
törölt tag
Látom gondjaid vannak az értelmező olvasással. Nekem mint felhasználónak, napi használati szempontból tökmindegy hogy 400 vagy 800 Volt, csak emiatt nem választok autót. Az akkuk gyorstöltése viszont bizonyítottan gyorsabban fekteti ki az akksikat, minél nagyobb teljesítményű töltést használsz és minél gyakrabban annál inkább.
-
Füleske
addikt
Ha temperált az akku, akkor messze nem olyan nagy az átlagos degradáció, mint azt sokan gondolják. Az akku kémia is változik, de pl. már ennek a 2013 - as Model S - nek is csak 11% a degradációja 8év/350 ezer km alatt: [link]
"vagy miközben más gyártók ahogy használódik az akku csökkentik a nettó kapacitást úgy az ioniq később kezdi el vagy nem kezdi el csökkenteni... "
Igen, van benne kb. 10 % puffer,mint az összes többiben, csak itt a szoftver valahogy ezt máshogy számolja. Kb. addig nem fogja csökkenteni a nettót, amíg van tartalék.Szerintem míg a 400V - ból az utolsókat sajtolják ki, a 800V most kezdi a pályafutását. Tehát az Ioniq 5 - nél nagyon konzervatívra van belőve a töltés, pont az akku kímélés miatt. Lesz ez még jobb is. Azt írta Shadowbull, hogy érdektelen, hogy 400V vagy 800V, nincs sok különbség. Most viszont azt írja, hogy a gyorsabb töltéstől szét fognak menni az akkuk... Azért eldönthetné, hogy mit is gondol...
A Hyundai mérnökei meg nyilván nem értenek hozzá, és szeretnének akkukat cserélni garanciában...
-
azért azt valjuk be, hogy az ioniq valamit tükrözik... lehet 40-es és 50-es akkuk vannak bennük 28-38 nettó kihasználhatóval ezért lehet sokáig 100%-on
vagy miközben más gyártók ahogy használódik az akku csökkentik a nettó kapacitást úgy az ioniq később kezdi el vagy nem kezdi el csökkenteni...
a fizikát az ioniq se tudja megerőszakolni az pedig az, hogy egy akku N töltési ciklust tud akkor annyit tud és folyamatosan csökken a kapacitás -
válasz
#48584626 #327 üzenetére
szerintem nincs igazad... tény hogy többet fogyaszt mint mondjuk egy sima Ioniq vagy Model3 de nem is akkora autó szélesebb és magasabb ami nem tesz jót az elektromos autók fogyasztásának ahogy a hatchback forma sem (PSA ugyanolyan hajtáslánca az eC4-ben kb 10%-kal fogyaszt kevesebbet 4,3 m-es autóban mint e208-ban ami csak 4 m súly magasság szélesség hasonló)
Tehát nem a Hyundai felejtett el hajtásláncot tervezni, hanem nem sikerült megerőszakolniuk a fizikát...
A kinézet meg szubjektív dolog kinek mi tetszik... nekem se jön be a belseje de a külseje bejön (főleg matt fényezéssel)
Az akkuban meg nem hiszem, hogy újra probléma lesz szerintem igen csak odafigyelnek az LG Chem visszahivások után -
#48584626
törölt tag
válasz
Schuler888 #326 üzenetére
Az osszes koreai egy tulhájpolt vacak. A leginkabb túlhájpolt vacak meg az Ioniq 5. Ronda kivul-belul, sokat zabal, gagyi a szoftvere... De legalabb gyorsan tolt, az igaz, bar nagy osszegben mernek ra fogadni hogy par ev mulva kezdenek majd jonni az elso hirek a szétment akkus peldanyokrol...
-
gyuszos
tag
Ja....gondoltam.....csak tudod őszintébb lett volna, ha vagy most inkább nem szólsz egy szót sem, vagy az én fejtegetésem előtt mondod ugyan azt....
Először is lehülyéztél mindenkit aki itt vitatta - védte az álláspontját, függetlenül attól kinek volt/van igaza, majd lehúztad az iD4-et.
Így, hogy finoman fogalmazzak, kapóra jött amit írtam, mert majd még te jössz ki jól a szituból ugye....hát nem barátom, nagyon nem......maradjunk ennyiben.
-
#16820480
törölt tag
-
Füleske
addikt
válasz
#48584626 #320 üzenetére
Egyre több lesz a 800 V - os töltő, és az Ioniq5/EV6 a legjobbak között van töltési sebességben. Az akku temperálást nyilván megoldják a gyártók, nem lesz több Leaf. Nem az átlagembereket állítja át elektromos autóra a 800 V, hanem akik főleg hosszabb távokat utaznak, autópályán. A többieknek már most is jó alternatíva lehet a többi elektromos.
-
gyuszos
tag
válasz
#16820480 #317 üzenetére
Részemről szóba sem jöhet az iD széria, sem műszakilag sem a külsőt illetően.
Szóval ha k-adi is emiatt ekézte az iD4-et akkor én is benéztem amit írt (akart írni)....Szerintem is az Ioniq5 most ebben a mezőnyben most a nyerő.....de ha mindenáron választanom kellene, akkor az iX3-at venném.
-
#16820480
törölt tag
Ja, ezt én úgy értelmeztem, hogy az iD4 20 milliós változata nem ad annyit értékben, mint az Ioniq5 vagy EV6 hasonló árú változata. Például a 800V-os töltés, vagy visszatöltés funkció, vagy bugmentesebb (használhatóbb?) szoftver, hogy csak párat említsek. Illetve még ott a hatékonyság is, amiben jobbak a koreaiak.
-
gyuszos
tag
válasz
#16820480 #312 üzenetére
" a Volkswagen ID.4 így ez a csomag, drága 20 millióért. Majd visszatérünk rá, amikor fele ennyi lesz. Addig meg max veszik az early adopterek meg a VW fanok és a balfékek akik nem hallottak még a többiről.. pl. Hyundai Ioniq 5, Kia EV6, stb."
Tehát az iD4-ért sok a 20 millió, ezért veszik a balfékek, hiszen az összes többinek ott az Ioniq5, Kia EV6, stb.....amiből nekem az jön le, hogy a többi milyen kurva olcsó a piszok drága az iD4-hez képest.
-
#16820480
törölt tag
Azért angol árakat írtam, mert ott már listázták mindhármat, de ahogy írod te is, annyira nincs látványos különbség köztük. Vagy lehet akkor nekem nem jött át miért volt a felháborodás abban a kommentben, amire eredetileg válaszoltam, nem azért, mert a koreaiakat sokkal drágábbnak gondoltad?
-
gyuszos
tag
válasz
#16820480 #308 üzenetére
Shadowbull: várjatok fiúk, Mo.-on vagyunk.....
iD4 : 15 21 között [link]
Ioniq 5 : 15-21 (22) között [link]Az EV6 még nem kapható, de biztos hogy az Ioniq5 mellé árazzák.
Szerintem összefújta őket rendesen a szél, Ioniq5, EV6, iD4, Enyaq, Model3, EQA....
Felette minden más: iX3, Model Y, EQC, Mustang Mach-e, Q4 e-tron
-
#48584626
törölt tag
Kia EV6 meg nem kaphato, azt mondjak 45e euro lesz itt az alapara. Az Ioniq 5 42e eurorol indul.
Az ID4 meg 37e euro, es persze van ket oriasi elonye: Sokkal szebben nez ki mint a fenti ket auto (az Ioniq 5 szerintem ritka ocsmany egy valami kivul-belul) es nem koreai szar.
-
k-adi
nagyúr
Látom jól elment a téma egymás anyázásába, dehát ez várható volt, na meg főleg a szokásos tesla irány.. durva volt végigolvasni ezt a 300 kommentet... na de mindegy, megint az a vége, hogy kell ide még min. 5 év, a VW biztonsági játékot játszik megint de azt legalább drágán (GG..), és kellenek ide a feltörekvő kínaiak, a Nio, X, stb. konkurenciák is, hogy haladás történjen, mert a trend jó csak lassú.
Ami pedig a konkrét terméket illeti, a Volkswagen ID.4 így ez a csomag, drága 20 millióért. Majd visszatérünk rá, amikor fele ennyi lesz. Addig meg max veszik az early adopterek meg a VW fanok és a balfékek akik nem hallottak még a többiről.. pl. Hyundai Ioniq 5, Kia EV6, stb.
Szerintem kb. 5 év múlva már jól el fogunk tudni társalogni a topikokban. Most még nem megy. Addigra talán lesz értelmesebb töltőoszlophálózat is, meg talán történik valami előrehaladás töltésben is.
-
emvy
félisten
válasz
parandroid #301 üzenetére
> Ha már ennyi pénzt kiadok, nem megszokni akarom a látványt, hanem minden pillanatot élvezni, amit benne töltök, vagy amikor meglátom a parkolóban.
Hat akkor el kell koltened nemi penzt, meg kell egy sofor.
-
#48584626
törölt tag
válasz
parandroid #301 üzenetére
Persze, ezt mindenkinek maganak kell eldonteni. Nekem az elvezet nem volt szempont, mert arra ott a ceges parkolo, ha annyira vagynek a loerokre (bar ahogy oregszem, ugy egyre kevesbe hoz lazba) kenyelmes legyen, jo nagy, csendes, alkalmas hosszu tavra, es ne keruljon sokba, mert nem akarok sokat autora kolteni. Aztan ennyi.
-
parandroid
félisten
válasz
#48584626 #300 üzenetére
Ha már ennyi pénzt kiadok, nem megszokni akarom a látványt, hanem minden pillanatot élvezni, amit benne töltök, vagy amikor meglátom a parkolóban. Persze, luxuscikk, ha össze kéne húzni a nadrágszíjat, nyilván az elsők között lenne, ahol hajlandó vagyok kompromisszumot kötni. Asszonnyal beszélgettünk erről, és teljesen egyetértettünk, hogy mi nem járunk (évente többször) egzotikus helyekre nyaralni, ahogy itt divat, az autóban viszont átlagosan napi fél-egy órát ülünk mind a ketten, úgyhogy vissza az első mondatra.
Nem mondom, hogy így kell élni, egyszerűen mi ezt választottuk, és most jól érezzük magunkat.
p
Új hozzászólás Aktív témák
- Formula-1
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Battlefield 6
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Bluetooth hangszórók
- Óra topik
- Milyen notebookot vegyek?
- További aktív témák...
- Dell Precision M4700- I7 4. generációs - 16Gb - Nvidia Quadro
- Panasonic Toughbook CF-MX4-1 12.5" Érintős- - Akár 8-10 órás akkuval
- Gyermek okosóra GPS nyomkövetővel, Wonlex CT06PRO-L 4G lila, új
- BH Fitness Prisma M30 futópad kedvező áron, első tulajdonostól
- Weboldal készítés verhetetlen áron! - Vállalkozásoknak, Portfóliónak, Cégeknek
- AKCIÓ! Apple Mac Studio M1 MAX 2022 32GB 512GB számítógép garanciával, hibátlan működéssel
- Samsung Galaxy S24FE 128GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Bomba ár! Microsoft Surface Laptop 3 - i7-10G I 16GB I 256SSD I 13,5" Touch I Cam I W10 I Garancia!
- Gamer Notebook! Csere-Beszámítás! Asus Rog Strix G731GU! 17,3Col! I7 9750H / GTX 1660Ti / 16GB DDR4
- Samsung Galaxy Tab A8 32GB, Újszerű, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest